سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  1. چرا پس از شهادت امام حسین بر در خانه ها نعل آویزان می کردند؟!!!!

  2. (نقل از سایت گفتگوی دینی)

  3. یکی از آثار تبلیغات و شستشوی فرهنگی همین مورد است که همه چیز بعکس شده وجای حق وباطل عوض میشود .... بعد ازرحلت پیامبر (ص) و انحراف دین که پسر آخرین پیامبر خدا را با آن وضع فجیع کشتند در اثر تبلیغات پسر هند جگر خوار ر، روز عاشورا متبرک گشت .....



    صاحب کتاب چهره خونین ، ص 368، به نقل از آثار الباقیه ، ص 319 و کتاب التعجب ، ص46نوشته :



    ابوریحان بیرونى مى گوید: ستم هایى که به حسین بن على علیه السلام کردند در هیچ ملتى با بدترین افراد انجام ندادند. او را با شمشیر و نیزه و سنگ باران از پا درآوردند و سپس اسب بر بدنش تاختند.

    بعضى از این اسب ها به مصر رسیدند. گروهى از مردم نعل این اسب ها را کندند و براى تبرک بر در خانه هاى خود نصب کردند و این عمل در میان مردم مصر سنتى شد که بعد از آن هر کس بالاى در خانه خود نعل نصب مى کرد.




    اما در نسخه ای که نزد اینجانب است فقط آمده :

    «و فعل به [أی بالحسین (ع)] و بهم ما لم یفعل فی جمیع الامم باشرار الخلق من القتل بالعطش و السیف والاحراق و صلب الرؤوس و اجراء الخیول علی الاجساد» از امویان بر حسین بن علی و خاندان و یاران وی مصائبی در رسیده که نظیر آن مصیبتها در هیچ امتی بر شرار خلق نرسیده تا چه رسد به مردمان پاک سرشت؛ ماند کشتن با تشنگی و شمشیر و احراق و مصلوب نمودن سرها دواندن اسبها در روی اجساد.اثار الباقیه عن القرون الخالیه



    ودر باره راندن اسبها بر اجساد شریفشان:


    بنقل از لهوف وتاریخ ابی مخنف و ... آمده : بأنه بعد مقتل الحسین علیه السلام : ( نادى عمر ابن سعد فی أصحابه : من ینتدب للحسین فیوطئ الخیل ظهره ، فانتدب منهم عشرة وهم إسحاق بن حویة الذی سلب الحسین علیه السلام قمیصه ، وأخنس بن مرثد ، وحکیم بن الطفیل السنبسی ، وعمروبن صبیح الصیداوی ، ورجاء بن منقذ العبدی ، وسالم بن خیثمة الجعفی ، وواحظ بن ناعم ، وصالح بن وهب الجعفی ، وهانئ بن ثبیت الحضرمی ، واسید بن مالک ، فداسوا الحسین علیه السلام بحوافر خیلهم حتى رضوا ظهره وصدره . قال : وجاء هؤلاء العشرة حتى وقفوا على ابن زیاد فقال اسید بن مالک أحد العشرة :
    نحن رضضنا الصدر بعد الظهر * بکل یعبوب شدید الاسر




    البته ما این عمل مردم شریف مصر را که دوستدار اهل بیت بوده و هستند حمل بر نیکی میکنیم .


    همچنین بعضی نظرات دیگر هم مطرح است :

    در ایالات متحده امریکا نصب نعل اسب به عنوان نماد شانس و برکت بر سردر خانه ها یکی از رایج ترین خرافات است. البته امریکایی های خرافاتی مدام سر اینکه نعل اسب را سربالا یا سرپایین به در خانه بکوبند، جر و بحث دارند. عده ای فکر می کنند نعل اسب شانس می آورد و اگر بخواهیم آن را به جایی نصب کنیم، باید سربالا باشد. چون در این حالت تاثیرش بیشتر است. بعضی ها هم معتقدند اگر یک نعل اسب بالای تخت خواب شان بیاویزند، محال است کابوس ببینند-.
    ویرایش توسط خیر البریه : 1390/11/13 در ساعت 10:56 AM
    اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاهْدِنِی لِما اخْتُلِفَ فِیْهِ مِنَ الحَقِّ بِإذْنِکَ، إِنَّکَ تَهْدِی مَنْ تَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ

    ثمره سالها بحث و مناظره
  4. #3
    کارشناس پاسخگوی تاریخی
    تاریخ عضویت : شهریور/1388
    نوشته : 1,709 صلوات : 3,031
    مورد صلوات: 6,586 در 1,603
    حضور : 8 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت : 3 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    عماد آنلاین نیست.



    ابوریحان بیرونى مى گوید: ستم هایى که به حسین بن على علیه السلام کردند در هیچ ملتى با بدترین افراد انجام ندادند.
    او را با شمشیر و نیزه و سنگ باران از پا درآوردند و سپس اسب بر بدنش تاختند. بعضى از این اسب ها به مصر رسیدند. گروهى از مردم نعل این اسب ها را کندند و براى تبرک بر در خانه هاى خود نصب کردند و این عمل در میان مردم مصر سنتى شد که بعد از آن هر کس بالاى در خانه خود نعل نصب مى کرد. (1)
    روایت شده که خون امام حسین علیه السلام از جوشش نیفتاد تا این که مختار بن ابى عبیده ثقفى خروج کرد و به انتقام خون امام حسین علیه السلام هفتاد هزار نفر را کشت . مختار گفت : من براى امام حسین علیه السلام هفتاد هزار نفر را کشتم ، به خدا قسم اگر جمیع اهل زمین را مى کشتم جبران آن ناخنى را که از آن حضرت گرفته مى شد نمى گردد. (2)
    در تاریخ آمده : یزید (علیه لعنه) در عصر عاشورا بعد از به شهادت رساندن امام حسین (ع)و یارانش دستور داد اسب ها ( که نعل تازه شده بودند) را بر بدن شهدای کربلا تازاندند .
    یزیدیان این روز را روز برکت و پیروزی نام نهادند که در زیارت عاشورا هم به آن اشاره می شود (...یوم تبرکت بهی بن امیه و ....)و برای افتخار بر این پیروزی (قتل خاندان مطهر پیامبر )و رواج تفکر شیطانی خودنعل اسبهای خود را کندند و در سراسر شهر ها و کشورها گرداندند...شهر به شهر و کشور به کشور به نشانه ی پیروزی .
    در شامات در عراق در قسطنطنیه در روم در ایران و در سراسر جهان مدرن 1400 سال قبل...
    و این شد سبب آنکه در سرتاسر جهان از 1400 سال پیش تاکنون نعل اسب را نشانه ی برکت و شانس و پیروزی می دانند
    این خرافه به اروپا هم رسید شاید ایناعتقاد از اسپانیا به اروپا رسیده (اندلس قدیم)به اندلسی ها هم از امویان این اعتقادرسیدهامویان به عنوان تبرک نعل اسب نگه میداشتن اما اروپایی ها چون معنی تبرک رونمی دونستن میگفتن شانس میاره
    حالا امویان ایناعتقادو از کجا آورده بودن ؟
    تو عاشورا بعداین که 10 تا اسب روی پیکر امام حسین (ع) تاختتند 40 تا نعل اسب ها رو به عنوانتبرک در آوردن و بین خودشون تقسیم کردناین نعل ها رو از خونه هاشون آویزون می کردنو بعد از مدتی به عنوان یک شی با ارزش به هم می فروختند ، تا اینکه تقلبی این نعلها هم اومد و کم کم آویزون بودن یه نعل تو خونه ها یه رسم شد.
    [1] چهره ی خونین، ص 368، به نقل از آثار الباقیه، ص 319 .

    [2] ترجمه ی اثبات الوصیه، ص 311.
    ویرایش توسط عماد : 1390/11/13 در ساعت 06:13 PM
  5. #4
    کارشناس پاسخگوی تاریخی
    تاریخ عضویت : شهریور/1388
    نوشته : 1,709 صلوات : 3,031
    مورد صلوات: 6,586 در 1,603
    حضور : 8 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت : 3 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    عماد آنلاین نیست.



    همچنین برخی از منابع معتبر که این داستان را روایت کرده اند :

    آیت الله جوادی آملی : تبرک جستن به نعل اسب از موهومات بعد از حادثه کربلا است . به این جهت که این اسب ها »نعوذ بالله « آدم های خارج از دین را لگدکوب کرده اند پس با ارزش می باشند, چنان که برخی از فرقه های اسلامی دهه ی محرم را جشن می گیرند و متاسفانه فرهنگ ناشایست نعل اسب به طور ناآگاهانه در میان برخی شیعیان نیز رواج یافته است . شاید هم برخی کوبیدن نعل اسب به گمان خود برای سالم ماندن وسیله نقلیه و تندروی آن بدانند.
    -
    علامه کراجکی نکات تلخ و عبرت آموزی را بیان کرده است :
    خانواده هایی در شام پس از حادثه کربلا با عناوین تازه ای معرفی شدند. مانند:
    بنو السراویل ::فرزندان کسی بودند که لباس امام حسین را برداشته بودند
    بنو السرج::فرزندان آنانی بودند که بر پیکر امام اسب تاختند و پس از جنگ نعل اسب ها را به مردم به قیمت بالایی فروختند و مردم نعل ها بر سر در خانه خود آویختند و به آن افتخار کردند
    1.علامه کراجکی در صفحه ی 45 کتاب ((التعجب))

     



تاریخ : جمعه 93/2/5 | 11:26 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی