سفارش تبلیغ
صبا ویژن


گل تقدیم شمامهندس شهید جانعلی جعفری


 

***نسیم معرفت***

تاریخ و محل تولد: 1340 – لاهیجان   

تاریخ و محل شهادت: 6/12/65 – شلمچه

علی خیلی کم حرف میزد ، زیاد عبادت می کرد و بیشتر ایام الله را در روزه بسر می برد.

زندگینامه

«بسم رب الشهداء والصدیقین»

کربلایی بسیجی، شهید جانعلی جعفری در سال 1340 در روستای چمندان، شهرستان لاهیجان در خانواده ای مسلمان و متدین و کشاورز چشم به جهان گشود .

علی کودکی باهوش، با استعداد اعجاب انگیز بود، به همین خاطر تحصیلات مقدماتی را در زمانی کمتر از حد تصور به پایان رسانید. تحصیلات ابتدایی را در روستا و تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان لاهیجان با موفقیت چشمگیری سپری کرد و توانست طی 10 سال تحصیل و با کسب رتبه اول در بین دانش آموزان لاهیجان و حومه موفق به اخذ دیپلم گردید و در پی آن نیز بلافاصله در آزمون ورودی دانشگاه سرا سری شرکت و موفق به تحصیل در دانشگاه گیلان در رشته دامپروری شد.

همزمان نیز از همان سال ورود به دانشگاه یعنی 1357 فعالیت در جهاد سازندگی را آغاز کرد و علاوه بر آن به مبارزه با گروهکهای الحادی در استان گیلان و بخصوص دانشگاه گیلان پرداخت. او معتقد بود باید در آینده سازان کشور اسلامیمان، اسلام و ولایت را نهادینه کرد. با همین اندیشه بود که در بین جوانان و نوجوانان لاهیجان نفوذ کرد و جوانان را شیفته خود نمود و عناصر متعهد و حزب‌اللهی فراوانی تحویل جامعه داد.

علی نسبت به اصل ولایت مطلقه فقیه تعهد و اعتقاد خاصی داشت تا جایی که معتقد بود بدون رضایت ولی فقیه حتی نباید نفس کشید. او همچنین به شهید مظلوم دکتر بهشتی علاقة وافر و ارادت بی‌اندازه داشت و همیشه توصیه می‌کرد که قدر دکتر بهشتی را باید دانست و از او نهایت استفاده را برد.

در سال 59 با تعطیلی دانشگاهها بدلیل انقلاب فرهنگی ، برای خدمت به میهن اسلامی در واحد فرهنگی جهاد سازندگی لاهیجان مشغول به فعالیت شد . ایشان در هر سنگری برای صیانت و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی احسا س وظیفه می کرد ، حضور و فعالیت چشمگیری داشت .

علی با آغاز جنگ تحمیلی بارها عازم جبهه شد و در هر مأموریت تعداد زیادی از جوانان لاهیجانی که خود را مرید او می‌دانستند هم صف او می‌شدند. علی سال1361به حکم تکلیف تشکیل خانواده داد و یک فرزند از این پیمان مقدس به یادگار ماند و در همان مراسم ازدواج به همسرش مژده می‌دهد که او با یک شهید ازدواج می‌کند و از همسرش می‌خواهد که این راز را تا زمان شهادت او در سینه نگه دارد.

او حتی به همسرش گفته بود که عمرش از 30 سال نخواهد گذشت. شهید بزرگوار جعفری پس از شروع جنگ تحمیلی از سوی حکومت بعث عراق به همراه بسیجیان مخلص بسوی جبهه های نور علیه ظلمت شتافت زیرا سرباز اسلام و انقلاب و مطیع امر ولایت بود، پس از مراجعت از جبهه وارد سپاه لاهیجان شد و مدتی هم مسئولیت سپاه سیاهکل را برعهده گرفت. او در سال1362 پس از بازگشت از جبهه بعنوان مسؤول پرسنلی سپاه پاسداران لاهیجان و مدتی بعد بعنوان فرمانده سپاه سیاهکل مشغول خدمت شد.

در اوایل سال 1363 جهت القاء اندوخته های علمی و فکری و معنوی خود به نیروهای سپاهی و بسیجی، تدریس کلاسهای عقیدتی و سیاسی واحد آموزش سپاه منطقه 3 گیلان و مازندران در چالوس را بر عهده گرفت و از آنجا که علاقة زیادی به تحصیل علوم دینی داشت، در اواخر سال 1363 به قم عزیمت کرد و در حوزه علمیة قم مشغول تحصیل علوم دینی شد. آنچه از خصوصیت بارز شهید می‌توان ذکر کرد؛ متانت، تقید به نماز شب، اخلاص و التزام فکری، اعتقادی و عملی به اصل ولایت مطلقه فقیه بود. علی خیلی کم حرف می‌زد، زیاد عبادت می‌کرد و بیشتر ایام‌الله را در روزه بسر می‌برد.

از غیبت و بدگویی اجتناب می‌ورزید و پیوسته در راز و نیاز بود. او استقلال فکری خاص داشت و بهترین مشاور و راهنما برای جوانان و دوستان همشهری خود بود. درایت علی چنان بود که حتی قبل از انقلاب، بیشتر کتابهای استاد مطهری را مطالعه کرده بود و در مبارزه با رژیم ستمشاهی، جوانان همشهری خود را راهنمایی و و هدایت می‌کرد. تا جایی که اولین راهپیماییهای لاهیجان با رهبری او شکل گرفت و چند نوبت نیز اسیر دستان جلادان شاه شد و طعم شیرین شکنجه و اذیت و آزار طاغوت را فقط بخاطر تحقق آرمانهای انقلاب چشید.

شهید جعفری بارها نیز به جبهه ها عزیمت نمود تا گفتار و عمل را در عرصه های نبرد به نمایش بگذارد. سرانجام پس از رزم بی امان با بعثیون کافر درسال 65 در منطقه عملیاتی شلمچه ملبس به لباس مقدس روحانیت در عملیات کربلای پنج بر خاک مقدس شلمچه سجده کرد و به زیارت خدا شتافت.

« روحش شاد ، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد »


http://bmki.ir/?fkeyid=&siteid=500&pageid=31162&newsview=2394

گل تقدیم شماگل تقدیم شماطلبه شهید جانعلی جعفری - افق حوزه

گل تقدیم شماشهید دانشجو جانعلی‌ جعفری...

گل تقدیم شما«شهید جانعلی جعفری» - گیلان - ایسنا

گل تقدیم شماجانعلی جعفری - پایگاه شهدای دانشجو

گل تقدیم شمازندگینامه مهندس شهید جانعلی جعفری - کنگره شهید بسیج مهندسین

***********************************************************************

گل تقدیم شماشرح حال سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی وشهدای دیگر




تاریخ : دوشنبه 94/5/12 | 4:47 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی