سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

نتیجه تصویری برای سخنان گزیده شیخ پناهیان

***نسیم معرفت***

 

**  تَواضُعُُ مُعِزّ

تَواضَع لِلهِ وَ کُن مُطیعاََ لِأَوامِرِهِ لِکَی لایَقدِرُ الطُّغاةُ المُستَکبِرُونَ عَلی أِذلالِکَ وَ أِخضاعِکَ فَأِنَّ قِیمَةَ کُلِّ امرِءِِ بِحَسَبِ قِیمَةِ قائِدِهِ وَ أِمامِهِ  .

تذکر : متن عربی فوق را در صفحه اینستاگرام بَقِیَّةُ الله +bahjat-t0ge  ) دیدم و چون ترجمه ای برای آن در آنجا وجود نداشت لذا ترجمه کردم و توضیح دادم تا شاید برای خوانندگان عزیز که مراجعه می کنند  بیشتر مفید فایده باشد .ظاهرا  متن عربی مذکور برگردان  سخن فارسی خطیب ارجمند حجت الاسلام شیخ علیرضا پناهیان است  و ضمنا یکی از عزیزان مراجعه کننده نوشته بود که کاش ترجمه ای برای  متن  نوشته می شد ... (سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیحی)

تواضع بر دوقسم است :

  1- تواضع عزتمندانه و شرافتمندانه

2- تواضع ذلیلانه و حقیرانه


تواضع عزتمندانه و شرافتمندانه :  تواضع و خاکساری در پیشگاه خداوند در متن و بطنش ، عزت و شرافت و حُرِّیت و آزادگی و سروری و آقایی و اوج و سربلندی و ... وجود دارد . کسی که برای خدا متواضع و خاضع و تابع باشد و اوامرش را اطاعت کند هرگز تن به ذلت و خواری طغیانگران و مستکبران و ستمگران نخواهد داد .

تواضع ذلیلانه و حقیرانه  :  اگر کسی سر سپرده خدا نباشد و در برابر پروردگارِ عالَم سرِ تسلیم خَم نکند به ناچار باید سرسپرده و تسلیم غیر خدا باشد . کسی که تسلیم غیر خدا و خاضع در برابر مستکبرین و طواغیت و طغیانگران و ... باشد در واقع به تواضع ذلیلانه و حقیرانه تن در داده است و عزت و وقار و   شأ ن و شرافت و حریت و ... را بر باد داده است .


ترجمه  متن عربی : برای خدا تواضع و فروتنی کن و مطیع و تابع اوامرش باش تا طغیانگران و طواغیت و مستکبران و ستمگران ، توانایی و قدرت بر اذلال و پستی و تحقیر و خواری ترا نداشته باشند زیرا که ارزش و قیمت هرکسی به حسب قدر و ارزش رهبر و امام و حاکمش است .

( اگر رهبر و امام و پیشوا ، عادل و خداترس و تابع فرامین الهی باشد ، اطاعت و تواضع نسبت به او در واقع اطاعت و فروتنی به خداوند است  که سبب عزت و شرافت و حریت ... است و اگر  رهبر و امام و پیشوا و حاکم ،  فاسق و فاسد و ستمگر و طغیانگر و مستکبر و رویگردان از خدا باشد ، اطاعت و پیروی و تواضع نسبت به او  در حقیقت اطاعت و تواضع نسبت به شیطان است که موجب ذلت و حقارت و خواری و پستی و سبب خشم و غضب الهی می باشد .  بحمدالله در ایران اسلامی ودر کشور ما ولایت فقیه جامع الشرایط حاکم است که منصوب از طرف خداوند و اهل بیت  (عَلَیهِمُ السَّلامُ)  است و  تواضع و فروتنی و اطاعت و پیروی نسبت به او سبب اقتدار و شرافت و کرامت و حریت و عزت در دنیا و آخرت است . حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بعد از معصومین (عَلَیهِمُ السَّلامُ)  از رهبران و حاکمان صالح و شایسته الهی هستند و ما مفتخر و  سپاسگزار و شاکریم که چنین رهبرانی نصیب ما شده است . والحمد لله رب العالمین .

** سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

28 تیر 1396 ه.ش

24 شوّال المُکَرّم 1438 ه.ق

*********************************************

** یَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنَا إِلَى الْمَدِینَةِ لَیُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ .


آنها  -منافقین- (پنهانی با هم) می‌گویند: اگر به مدینه مراجعت کردیم البته اربابان عزّت و ثروت، مسلمانان ذلیل فقیر را از شهر بیرون کنند، و حال آنکه عزّت مخصوص خدا و رسول و اهل ایمان است (و ذلّت خاصّ کافران) ولیکن منافقان از این معنی آگه نیستند.

 
«اَلأَعَزُّ»: عزیزتر و گرامی‌تر. مقتدرتر و چیره‌تر. منافقان مرادشان خویشتن بود. «اَلأَذَلَّ» : خوارتر و پست‌تر. منظورشان رسول خدا  ص و مؤمنانِ  مهاجر بود.





تاریخ : چهارشنبه 96/4/28 | 6:4 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی