سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله مکارم شیرازی گفت: نظریه اعتدالی که در خصوص عید نوروز وجود دارد به لحاظ برخورداری از برخی اعمالی که دین مقدس اسلام تایید کرده است، را باید پذیرفت.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت جشن جهانی نوروز، آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت عید نوروز، خاطرنشان کرد: در خصوص عید نوروز سه نظریه وجود دارد که برخی‌ها می‌گویند عید باستانی است و برخی‌ها هم می‌گویند عید ملی مذهبی بوده و برخی‌ها هم می‌گویند که اصلا عیدی بنام نوروز نداریم.

وی با بیان اینکه خانه تکانی ظاهر و باطن مورد تایید اسلام است، خاطرنشان کرد: در نوروز همانطور که ظاهر را مورد گرد گیری اساسی قرار می دهیم، باید کینه‌ها را از سینه‌ها بشوییم تا خانه تکانی درون هم انجام شود؛ چرا که اسلام خانه تکانی باطن و ظاهر را مورد تاکید قرار داده است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه توجه همه مردم هنگام تحویل سال به خداست، خاطرنشان کرد: اسلام طرفدار اعمالی است که انسان را به خدا نزدیک نماید که عید نوروز این خصیصه را دارا است و مردم هنگام تحویل سال با حضور در مراکز مهم مذهبی برای عاقبت بخیری خود و خانواده هایشان دعا می کنند.

وی ادامه داد: شاد کردن دلها، سرکشی و دستگیری از ضعفای فامیل و رسیدگی به نیازمندان از بزرگترین عبادت‌ها است.

این مفسر قرآن اضافه کرد: در ایام عید نوروز، محبت انسان‌ها به جوش می‌آید، قهرها تبدیل به آشتی می‌شود، صله ارحام انجام می گیرد؛ همگی این مسائل از مسلمات اسلام است.

این مرجع تقلید ادامه داد: انسان در عید نوروز با تجدید قوا و رفع خستگی ها از تن، مقداری از وقت خود را به تفریح اختصاص می دهد تا بتوانند برنامه ریزی خوبی را در طول سال داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید کارهای خوب را جز خرافات بدانیم، خاطرنشان کرد: اسلام زمانی در شبه جزیره عربستان ظهور کرد که خیلی از کارهای خوب اعراب جاهل را مورد تایید خود قرار داد؛ چرا که جدا کردن گل از خار کار انبیا و ائمه اطهار (ع) می باشد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: همانطوری که قرآن کریم می فرماید باید قول و عملی که از خوبی های برخوردارهستند را پذیرفت و خرافات و هرآنچه که مخالف اسلام است را کنار بگذاریم.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به اسراف و تجمل گرایی برخی افراد، افزود: اسراف و تجمل گرایی از مهمترین آسیب های عید نوروز است، اما متاسفانه برخی ها مسابقه تجمل گرایی می دهند؛ دین مقدس اسلام به شدت با اسراف و تبذیر درزندگی مخالفت است

(نقل از باشگاه خبرنگاران)




تاریخ : جمعه 93/1/1 | 10:16 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی