سفارش تبلیغ
صبا ویژن



علی اکبر حسینی نژاد

حسینی نژاد داغ دار شد + زمان مراسم - بوشهرنیوز

***نسیم معرفت***


به نام خدا

هفده نکته و مطلب تقدیم به جناب مستطاب  حجت الاسلام

    سیدعلی اکبر  حسینی نژاد بوشهری

رئیس مجمع نمایندگان  طلاب وفضلاء


1-ما شما رو دوست داریم.

2-شما سید بزرگوار وعالم متعهد هستید.

3-خوش اخلاق وخوش برخورد وباصفاهستید.

4- دربیان وابراز نظر رُک وصادق هستید.

5-دلسوزی وتوجه  آگاهانه به اسلام ومکتب تشیع ونظام جمهوری اسلامی ایران و حوزه های علمیه دارید.

6-  متابعت از فرامین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ومراجع عظام وبزرگان حوزوی وجامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم دارید.

7- تواضع خالصانه و موقّرانه دارید.

8- متانت و وقار دارید و از رفتارهای سبک  بدور هستید.

9-به پیشنهادات وانتقادات توجه دارید.  بنده بارها از طریق موبایل  ،  نکات وطرح ها وپیشنهادات وتذکراتی برای حضرتعالی می فرستادم وشما به آنها توجه می کردید و جواب هایی هم می دادید.

10- نمایندگان طلاب وفضلاء شهرها واستان ها  که برگزیدگان طلاب وفضلاء عزیز می باشند در اختیار شما وهیئت رئیسه محترم می باشند. حتما شما  وهیئت رئیسه محترم از نظرات و وتذکرات دلسوزانه  وراهکار های آنها در رابطه با مسایل و مشکلات مختلفه حوزویان وحوزه های علمیه ونیز مسایل سیاسی واجتماعی وفرهنگی و... استفاده می فرمایید ودر حد توان به مرحله اقدام وعمل در می آورید.

11-استدعا دارم که طرح ها و پیشنهادات وتذکرات ونکاتی که نمایندگان طلاب وفضلاء از بدو تاسیس تا کنون به صورت مکتوب ویا در قالب مصاحبه ارائه نموده اند مورد توجه جدی قرار دهید. وبا بکار گیری افراد توانمند،  همه آن تذکرات وراهکارها وپیشنهادت را که سرمایه های غبار گرفته می باشد احیا فرمایید. چه بسا نماینده ویا نمایندگانی دغدغه هایی را اکنون مطرح می کنند که فرضا 15 یا 20 سال پیش گفته شده ودر بایگانی تشکیلات مجمع نمایندگان طلاب قرار دارد و ....

12-با استفاده از نیروهای کارآمد از نطق های پیش از دستوردر مجمع عمومی نمایندگان طلاب از بدو تاسیس تاکنون  اگر ضبط شده آنها موجود است ،نکات لازم ومهم ارائه شده از ناحیه نمایندگان طلاب را گزینش و طبقه بندی فرمایید.

13-شخصیت های مختلفی که از زمان های دور تاکنون  که به مجمع عمومی طلاب دعوت شدند وتذکرات وراهنمایی های مهم وحیاتی دادند  وسخنان ضبط شده آنها موجود است ، مورد توجه قرار گیرد.

14-استدعا دارم که  مقرراتی در مجمع  وضع شود که تامین کننده حقوق آزادی بیان نمایندگان طلاب، در مجمع عمومی ، باشد زیرا چه بسا مشاهده شده که از طرف برخی مقامات با واسطه گری برخی افراد به طور سلیقه ای و....بابرخی از نمایندگان طلاب (وحتی هیئت رئیسه و...) برخورد شده واینگونه اِعمال نظرها چه بسا با منزلت وجایگاه مهم مجمع نمایندگان طلاب منافات داشته باشد وموجب خدشه به وجاهت آن باشد.

15-پیشنهاد می کنم که از وجود بابرکت و تجربیات نمایندگان طلاب سابق نیز استفاده شود وبرای این منظور اقلا سالی دو بار از این بزرگوران در مجمع دعوت به عمل آورید. این شخصیت های عزیز وگرانقدر را فراموش نفرمایید.

16- سالی یک بار همایش بزرگ طلاب با حضور نمایندگان طلاب وفضلاء فعلی وسابق برگزارشود.

17-طلاب وفضلاء عزیز در حوزه های علمیه سراسر کشور سرمایه های عظیمی هستند که باید بیشترین کار وفعالیت وخدمت را برای این عزیزان انجام داد . امید است که با بهترین طرح ها واقدامات در تعالی همه جانبه حوزه های علمیه وخدمت کردن به سربازان حضرت ولیعصر عج موفق ومؤید باشید.

دوستدارتان سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجانی

روز سه شنبه

بیست وششم خرداد 1394   ه ش

برابر با بیست وهشتم شعبان المعظّم 1436  ه ق

شهر مقدس قم

 

@ (دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم)

**************************************************

بایگانی‌ها سیدجلال رضوی مهر | انصاف نیوز

***نسیم معرفت***

به نام خدا

جناب مستطاب حجت الاسلام آقای سید جلال رضوی مهر همدانی

سلام علیکم

انتخاب جنابعالی به ریاست مجمع نمایندگان طلاب  حوزه علمیه قم را به حضرتعالی تبریک می گویم و امیدوارم که در دوره عهده داری این مسولیت خطیر از سوی شما  شاهد تحول شایسته در این مجمع باشیم . مناسب می بینم که فعلا نکاتی را  به اختصار عرض کنم :
1- مجمع طلاب اصالت و قوامش به محوریت ولایت فقیه و بهره مندی از نصایح و هدایت های مراجع و علمای اعلام است و این امر باید بیش از پیش مورد توجه و اهتمام باشد
2- مجمع باید بر اساس اساسنامه اش به جایگاه شایسته خود برسد و حالت تشریفاتی نداشته باشد
3- مجمع باید مرتبط با علما و فضلا و طلاب عزیز باشد تا با بهره گیری از نظرات و راهکارهای آنها  در رفع مشکلات سر راه طلاب و حوزه های علمیه گام بردارد
4-  لازم است که مجمع طلاب  با خانواده های طلاب  برنامه های متناسب  در ابعاد مختلف داشته باشد
5- مجمع باید در رابطه با ارتقا و رشد علمی و معنوی طلاب درحوزه های علمیه سراسر کشور  برنامه ها و طرح های قابل ارایه داشته باشد و ناظرینی در این رابطه قرار دهد و با حوزه های علمیه مرتبط باشد
6_ مجمع باید آسیب هایی که طلاب و حوزه های علمیه را تهدید می کند شناسایی و بررسی نماید
7- مجمع باید سامانه و رسانه ای جهت انعکاس صدای طلاب و دغدغه های آنها ایجاد نماید تا طلاب عزیز راحت بتوانند نظرات و مشکلات را بیان نمایند
8- مجمع باید در رابطه با قوانین و مصوباتی که دست و پاگیر  و مانع رشد علمی و معنوی و اخلاقی طلاب است و یا منجر به سردرگمی طلاب در امور درسی می شود ورود نماید .  نباید بدون هماهنگی علما و مراجع و مجمع طلاب ، چیزهای به طلاب عزیز تحمیل شود . طبق نظر برخی از کارشناسان ، طرح جدید تحصیلی در حوزه ها  مواجه با اشکالات قابل توجهی است که باید مرتفع شود

9- طلاب عزیز را سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و در سطح جهانی ببینیم و هر طرح و مصوبه ای که سبب ملالت و افت تحصیلی و تنزل معنوی و اخلاقی  در حوزه های علمیه می شود باید اصلاح و یا تجدید نظر و یا کنار گذاشته شود و مجمع باید به این امر اهتمام داشته باشد
10-  مجمع تا حدی که می تواند باید در رفع مشکلات معیشتی طلاب و خانواده های عزیزشان کوشا باشد . یاد آوری این مساله را لازم می دانم که رونق بیش از حد صوم و صلوه استیجاری جهت رفع مشکلات معیشتی طلاب ضررها و خسارت های زیادی به دنبال دارد که باید در مجال دیگری به طور مفصل بیان نمایم . ان شاالله

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

19 بهمن 1401  .

 @ (دوره نهم مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم)

************************************

*** قرآن پیمان نامه الهی است+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3355/.وبلاگ نسیم معرفت-سعادت.+کلیک کنید .

 ** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .


*** عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیج+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17444ه+کلیک کنید+

*** ازدواج کنید - ازدواج کنید - ازدواج کنید+آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=18347 . +کلیک کنید .

*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .

*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .

*** گفتار برخی از دانشمندان در فضیلت علم+مَحَجَّةُ البَیضاء مُلّا مُحسِن فیض کاشانی+آیت الله  سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیلانی + http://hakim-askari.rozblog.com/post/703 . + کلیک کنید .


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 

*** درخشانترین ستاره‌ی فرهنگ فارسی+شاعر همه قرن ها و همه قشرها+بیانات آیت الله امام خامنه ای در آیین گشایش کنگره جهانی حافظ در سال 1367 +سایت حکیم زین العابدین  عسکری گیلانی لشت نشایی+ http://hakim-askari.rozblog.com/post/751 + کلیک کنید  .





تاریخ : سه شنبه 94/3/26 | 7:56 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای جهاد خودکفایی سپاه

 

لحظه‌ی پرواز را حُسن ختام آورده‌اند
         جسم‌شان را با تحیّات و سلام آورده‌اند
یکصد و‌ هفتاد و پنج آیینه‌ی غرق غبار
              از مسیر آسمان با خود پیام آورده‌اند


محمد مهدی سیار (شاعر ) نوشت:

برموج های اروند با دست بسته رفتند
تا هیچ کس نبیند بر دست های ما بند


حسین اجاقی قهرمان جهان و سرمربی تیم ملی ووشو نوشت:

بعد از سی سال، پیام شجاعت و مردانگی و مظلومیتشان به ما رسید. امیدوارم ذره ای از آن بزرگواریشان نصیب ما شود و ادامه دهنده راهشان باشیم.

همه چیز درباره موج رسانه‌ای غواصان شهید

هدایتگر اصلی بمب خبری 175 شهید غواص و خط شکن چه کسانی بودند؟

خبرگزاری تسنیم: حالا دیگر فرقی نمی‌کند کدام رسانه از 175 شهید غواص و خط شکن کربلای4 بگوید و بنویسد و یا چه کسی این جریان را مورد هجوم انتقادهای خود قرار دهد. مهم اینست که اتفاق خوب در میان مردم افتاده است. مردم هدایتگر این بمب خبری بودند.

 

       

خبرگزاری تسنیم: 28 اردیبهشت ماه بود که خبری مبنی بر کشف پیکر 175 شهید غواص با دستان بسته منتشر شد. سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف آن‌ها را طی عملیات تفحص اخیر در ابوفلوس خبر داده بود. در واقع پیکر 175 شهید از مجموع 270 شهید تازه تفحص شده که در آخرین مرحله تبادل شهدا از مرز شلمچه وارد کشور شد، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای 4 بودند.

 

***نسیم معرفت***


بمب خبری کشف پیکر 175 شهید خط شکن و غواص سرآغاز یک موج بود

این خبر سرآغاز یک موج بود. یک موج مردمی سرشار از عواطف و احساساتی پاک نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس. روز بعد تیتر غواصان شهید برجسته تر از سایر تیترها در سایت‌ها و گروه‌های خبری درخشید. شاید پیدا شدن تعداد زیادی از شهدا با دستانی بسته آن هم کیلومترها جلوتر از خط مقدم عملیات، باعث جریحه دار شدن احساسات مردم غیور ایران شد. شاید هم کشف آن‌ها در گورهای دسته جمعی باعث قلیان احساسات پاک آنان شد. شاید هم حقیقت به اسارت گرفته شدن تعدادی از رزمندگان غیور این سرزمین ماجرای آن را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. خیلی مهم نیست که چه بخشی از جزئیات خبر« 175 غواص و خط شکن شهید» آن را در میان مردم برجسته می‌کند.

آنچه مهم است اینست که این ماجرا بار دیگر توانست مظلومیت شهدای هشت سال دفاع مقدس را به یاد مردمی آورد که شاید سال‌ها در میان روزمرگی‌های خود این واقعیت‌های جنگ را فراموش کرده بودند. مردمی که در میان مشکلات و درگیری‌های زندگی خود غرق شده و کمتر به خاطرات رشادت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی رجوع و آن‌ها را مرور می‌کنند. کمتر به خاطر می‌آورند که اتفاقاتی که 30 سال پیش در جغرافیای دفاع این مملکت صورت گرفت توانست آرامش و امنیت امروز را بسازد.

بمب خبری پیدا شدن استخوان‌هایی از پیکر 175 شهید خط شکن و غواص با دستان بسته یک تلنگر برای همه ایرانیان بود. و انتشار این خبر سرآغاز سوال‌های فراوان مردم از این ماجرا بود. کربلای4 چه بود و چگونه شکل گرفت؟ غواصان در خط مقدم جبهه‌ها چه می‌کردند؟ عراق چگونه با اسرای خط مقدم رفتار می‌کرد؟ چه تعداد غواص شهید از جنگ به جا مانده است؟ ابوفلوس کجاست؟ چه تعداد پیکر شهید ایرانی هنوز در عراق به جامانده است؟ پیکرهای شهدا چگونه کشف و شناسایی می‌شوند؟ و... و این سوال‌ها به شکل‌های مختلف تکرار شد و تکرار شد. پاسخ برخی از آنان به اتفاقات امروز رزمندگان تفحص مربوط می‌شود و پاسخ برخی دیگر در تاریخ جنگ. به همین دلیل اسناد، تحلیل‌ها و خاطرات جنگ از این مقطع تاریخی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. مردم به این مطالب رجوع و هشت سال دفاع مقدس را مرور می‌کنند تا پاسخ پرسش‌های خود را بگیرند.

غفلت زدایی از حقیقتی که برای مردم تکان دهنده است

از روز انتشار کشف این پیکرهای مطهر قریب یکماه می‌گذرد و در تمام این مدت هر آنچه که تداعی گر یادی از غواصان شهید هشت سال دفاع مقدس است، برای این مردم جالب و قابل توجه است. زیرا همگی خود را مقابل حقایقی یافته‌اند که اگرچه برایشان جدید نیست اما شاید غفلت زدایی از آن برایشان تکان دهنده است.

مرور مردمی و رسانه‌ای از هر آن چیزی که غواصان شهید در آن نقش ایفا کردند

کنجکاوی در مورد حماسه هایی که غواصان شهید دفاع مقدس آفریدند و نگرانی در مورد سرنوشت این شهیدان در میان مردم باعث می‌شود، مرور همه اتفاقات، عملیات‌ها و خاطراتی که غواصان در آن ایفای نقش کردند جالب توجه باشد و با استقبال رسانه‌ای و مردمی مواجه شود. شاهد مثال آن نیز موج‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای سایبری به راه افتاده است و هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران و... نیز همگام با عموم مردم از آن استقبال کرده‌اند.

سرودن اشعاری در رثای این شهدا، انتشار عکس از غواص‌های هشت سال دفاع مقدس، طراحی پوسترها و طرح‌های هنری مختلف در مورد این غواصان شهید، نگارش داستان‌هایی در این رابطه، ساخت و تقدیم قطعه‌های موسیقی و ترانه و کلیپ تصویری در این زمینه از جمله اقدامات مردمی مرتبط با این جریان رسانه‌ای است.

 

به پاس 175 غواص شهیدی که با دستان بسته برگشتند کلیپ «از خون جوانان وطن» ساخته محمد حسین مهدویان ساخته و منتشر شد

«پرواز همای» با انتشار کلیپی تصویری و اجرای قطعه «گمنام» به 175 شهید غواص ادای احترام کرد

چه چیزی خبر 175 شهید غواص را مشهور کرد؟

سال‌هاست که کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در طی عملیات‌های مختلف پیکر مطهر شهیدان دفاع مقدس را کاوش کرده و به شهرهایشان بازمی‌گرداند. چند سالی است که این عملیات‌ها شکل برون مرزی به خود گرفته و کاوش‌ها در داخل خاک عراق انجام می‌شود. براساس آمارهای موجود بالغ بر 45 هزار شهید تاکنون پیدا، شناسایی و تحویل خانواده آنان شده است و باید کار جستجوی حدود 6000 شهید دیگر در خاک عراق پیگیری شود. موارد عجیب، تکان دهنده و نقض حقوق بشر نیز در طی کشف پیکرهای شهدا بارها در این جریانات رویت شده و اطلاع داده شده است. مواردی نظیر موضوع قبرستان حطین که سردار باقر زاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح آن را افشا کرد و از موارد دیده شده در این قبرستان روایت کرد. او گفت: «در قبرستان حطین العماره ما سه گروه جسد پیدا کردیم، یک سری شهدای مظلومی بودند که در انتفاضه اول به شهادت رسیدند از جمله جنازه پرستاری که جنین 6ماهه در شکم داشت و زنده به گور شده بود. به مسئولین حقوق انسانی عراق گفتم اینها سند خیانت بعثی‌هاست، بخشی از این اجساد، اجساد عراقی‌هایی بود که ما در زمان صدام در جریان تفحص در خاک خودمان آنها را پیدا می‌کردیم و برای تحویل به خانواده‌های‌شان آنها را به مقامات عراقی می‌دادیم اما مقامات صدامی به‌جای آنکه آنها را تحویل خانواده‌ها بدهند دوباره در قبرستان خودشان همان‌طور دفن کرده بودند و ما مجدداً این پیکرها را در تفحص عراق در این قبرستان پیدا کردیم و آن‌ها را تحویل دادیم. یک عده از این پیکرها نیز متعلق به شهدای خود ما بود که در مورد آنها گفته شده که عده‌ای مجروح بودند و عده‌ای زنده به گور شدند. و رژیم بعثی سگ‌های وحشی را به جان آنها انداخته که در این میان حتی یک مسئول عراقی نیز توسط این سگها خورده شده است. مردم منطقه نقل می‌کردند که بچه‌ها تشنه بودند و تا مسافت‌ها برای طلب آب سینه‌خیز می‌رفتند.»

نقش اصلی رسانه در هدایت جریانات مردمی

این در حالیست که هیچ کدام از این موارد چنین سر و صدا و موجی در پی نداشت. بارها در جریان تفحص، پیکر شهدای غواص کشف شده است. شهدایی با لباس غواصی که بعضا هویت مطهر پیکر آن‌ها نیز مشخص نشده است و به عنوان شهید گمنام در نقاط مختلف کشور به خاک سپرده شده‌اند. حرم شهدای گمنامی که مقبره این شهدای غواص است بعضا از مشهورترین یادمان‌های شهدای گمنام تهران هستند. اما روایت شهادت آنان به این اندازه مشهور نشد؟

پس چه چیزی می‌تواند باعث شود جریان کشف پیکر این شهدا ایجاد یک بمب خبری کند. مسلما آنچه در این میان حرف اصلی را به میان می‌آورد «رسانه» است. عنصری که در موارد مثال زده شده شاید خوب عمل نکرد و نتوانست به معرفی شهدای مظلومی که تا 30 سال بعد از شهادتشان کسی از نحوه شهادت آنان اطلاعی نداشت، بپردازد. همانطور که سردار باقرزاده گفت: «در قبرستان حطین در العماره فجایع بیشتری بوده که منعکس نشد، من آنجا را هم قبلاً تشریح کرده بودم منتها موضوع خبری نشد.» و یا در مواردی همچون کشف گورهای دسته جمعی شهدا موضعی نگرفت و تنها به یک انعکاس محدود خبری اکتفا کرد. اما شاید امروز به یاری شهدا و حجم انبوهی از احساسات و  کنجکاوی‌ مردم توانست نقش موثری در روایت حماسه‌هایی از شهدا که برجسته نقل نشد، بپردازد. رسانه در این میان نقش هدایتگری موج عظیم احساسات و واکنش‌های مردمی را ایفا می‌کند.

معرفی عملیات‌های آبی-خاکی هشت سال دفاع مقدس، عمده فعالیت‌هایی که غواصان در جبهه های جنگ تحمیلی داشتند، معرفی یگان‌های مشهور به غواص‌های حماسه آفرین، نشستن پای خاطرات فرماندهان و همرزمان غواصان هشت سال دفاع مقدس و معرفی شهدای غواصی که در طول هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند همه از عناوین و لینک‌های مورد توجه این روزها در رسانه‌ها توسط همین مردم است.

 

مستند غواصان روایت فتح کار شهید مرتضی آوینی در مورد غواصان شهید دفاع مقدس میهمان رسانه ملی بود

پرداختن به موضوع شهدای غواص از جانب هر رسانه‌ای به افشای چهره پلید دشمن کمک می‌کند

انتشار این خبر هر چند که از طرف عموم مردم واکنش‌های مثبت و اثرگذاری را در پی داشت که برخی حتی آن را کرامات شهدا بعد از گذشت 30 سال می‌نامند اما حاشیه‌ سازی برخی ناآگاهان در داخل و دشمنان در خارج کشور را به دنبال داشت. کسانی که با توسل به ناموفق بودن عملیات کربلای4 یا آمار بالای شهدا سعی در عوام فریبی و زیر سوال بردن هشت سال دفاع مقدس داشتند. در حالیکه تاثیر گذاری مردمی بازگشت شهدای غواص و خط شکن به کشور چیز دیگری می‌گوید. شهدا در اوج مظلومیت و اقتدار بار دیگر با بازگشتشان به میان مردم، حماسه آفریدند و بار دیگر جوسازی و فرافکنی این رسانه‌ها نتوانست تصویر دروغین خود از حماسه این شهدا را بر باور مردم بنشاند. تا جایی که بعد از انتشار تصاویر پیکر مطهر غواص شهید کربلای 4 با دستان بسته که در معراج شهدا برای نخستین بار مقابل خبرنگاران قرار گرفت، دیگر واکنش خاصی علیه این جریان رسانه‌ای صورت نگرفت. زیرا آن‌ها خود به این نتیجه رسیدند که پرداختن به این موضوع فقط به افشای هر چه بیشتر چهره پلید صدام، رژیم بعثی، قدرت ها و رسانه هایی می‌پردازد که در دوران جنگ علیه ایران نقش آفرینی می‌کردند. کسانی که دستشان به خون این شهدا آلوده است. پس سکوت از جانب همین رسانه‌ها بهترین واکنش برای آن‌ها بود.

دیگر فرقی نمی‌کند کدام رسانه از این شهدا بگوید و بنویسد و یا چه کسی این جریان را مورد هجوم انتقادهای خود قرار دهد. اتفاق خوب در میان مردم افتاده است و عامل اصلی بروز این اتفاقات خوب هم خود مردم هستند. مردمی که ثابت کرده‌اند در هجوم شایعات و حاشیه‌ها باز هم دلبسته شهدا باقی می‌مانند و به حقانیت هشت سال دفاع مقدس ایمان دارند. کسانی که فاصله ای میان خود با جنگ تحمیلی دهه 60 حس نمی‌کنند و معتقدند تحریف «مستندات جنگ» به این زودی‌ها از سوی دشمن امکان پذیر نیست. امید است این موضوع مقدمه‌ای برای حضور به جا و موثر رسانه در میان مردم باشد. و به دور از حاشیه‌ها به شفاف سازی وقایع جنگ بپردازد.

فردا به تقاضای جمع کثیری از شهروندان تهرانی به‌ویژه جوانان عزیز جهت تجدید میثاق با شهیدان دفاع مقدس از جمله شهدای خط‌شکن و غواص تازه تفحص شده و اصرار بر تشییع این عزیزان قبل از مرحله شناسایی نهایی، مراسم تشییع آن‌ها در تهران برگزار می‌شود. مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده، روز سه‌شنبه 26 خرداد ماه ساعت 4 بعد از ظهر از میدان بهارستان مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران به‌سوی معراج الشهدای تهران انجام خواهد شد.

بار دیگر مردم این صحنه را می آرایند و پویش‌های رسانه‌ای به راه انداخته‌اند که این شهدا با خود «پیامی آورده‌اند...». کمتر از دو روز مانده به تشییع پیکر شهدای غواص کاربران در قرارهای اینترنتی خبر از مراسمی باشکوه در خیابان بهشت می‌دهند. کاربران با هشتگ #پیامی_آورده_اند عکسها و دل‌نوشته‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و همگی برای همراهی با کاروان شهدا اعلام آمادگی می‌کنند.

سکانس‌های آمادگی رزمندگان برای شرکت در عملیات و حنابندان آن‌ها در شب عملیات در فیلم سینمایی «افق» با تلفیق موسیقی زیبای علیقلی و غزلی از مولانا با عنوان «بمیرید...»، نوستالژی زیبایی از دفاع مقدس است. اشعاری که خطاب به شهدا دربردارنده همه حقیقت روزگار است:

بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید
در این عشق چو مردید همه روح پذیرید
بمیرید بمیرید و زین مرگ مترسید
کز این خاک برآیید سماوات بگیرید
بمیرید بمیرید و زین نفس ببرید
که این نفس چو بندست و شما همچو اسیرید
بمیرید بمیرید و زین ابر برآیید
چو زین ابر برآیید همه بدر منیرید
برانید برانید که تا بازنمانید
بدانید بدانید که در عین عیانید
بتازید بتازید که چالاک سوارید
بنازید بنازید که خوبان جهانید
چه دارید چه دارید که آن یار ندارد
بیارید بیارید در این گوش بخوانید

-------------------------
گزارش از: نجمه السادات مولایی


http://www.tasnimnews.com/Home/Single/769963-------------------------




تاریخ : سه شنبه 94/3/26 | 4:51 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


 


 

***نسیم معرفت***

 

زندگینامه حجت الاسلام رجبعلی آزاده - مجمع نمایندگان طلاب

زندگینامه حجت الاسلام رجبعلی آزاده گیلانی رشتی

 

زندگینامه حجت الاسلام رجبعلی آزاده:
متولد چهارم آبان ماه 1334 در روستای فلکده از توابع شهر رشت می‌باشم که در خانواده‌ای مذهبی و متدین رشد یافته‌ام. عموی ابوی مرحوم بنده حجت الاسلام شیخ حسین فلکی از روحانیون رشت بوده‌اند. دروس مقطع ابتدایی جدید را در فلکده شروع نموده و سپس در رشت ادامه‌ی تحصیل داده و تا سیکل قدیم خوانده‌ام. چون مرحوم ابوی علقه‌ی زیادی به روحانیت داشتند بنده را به فراگیری تحصیلات حوزوی ترغیب نمودند.
ابتدا در مدرسه جامع رشت تحت نظر مرحوم «حضرت آیت الله بحرالعلوم» و «استاد حجت الاسلام شرفی» به تلمذ پرداختم. بعد از مدتی از مدرسه‌ی جامع به مدرسه‌ی علمیه‌ی مهدویه رفته، زیر نظر اساتید بزرگواری همچون مرحوم «آیت الله ضیابری» و «استاد حجت الاسلام جعفری» به ادامه‌ی تحصیل پرداختم. در سال 1351 وارد حوزه‌ی بلند مرتبه‌ی قم شدم. مدتی در یک منزل استیجاری رحل اقامت گزیده و سپس وارد مدرسه‌ی دارالشفاء شدم. در خرداد سال 1354 به علت  فعالیت‌های سیاسی ضد رژیم ستمشاهی از مدرسه‌ی دارالشفاء اخراج و وارد مدرسه خان شدم. در آذر سال 1354 همزمان با عید ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام ملبس به لباس مقدس روحانیت شدم. اساتیدی که در قم افتخار تلمذ آنها را داشته‌ام. حجج اسلام شماعی، سید حسن شجاعی، وجدانی فخر، اعتمادی و آیات عظام مرحوم بنی‌فضل، فاضل لنکرانی، وحید خراسانی، خائفی، محفوظی و مکارم شیرازی بوده‌اند و البته همچنان مشغول تحصیل می‌باشم.
پس از مفتخر شدن به ردای فاخر روحانیت تاکنون وظیفه‌ی خطیر تبلیغ در گیلان در شهرهای مختلف، فریدن، اصفهان، مرودشت فارس، پل دختر و قشم هرمزگان را بر عهده داشته‌ام.
در سال 1355 همسرم را از خانواده مذهبی از روستای خویش برگزیدم که حاصل این وصلت 38 سال 5 فرزند (4 دختر و 1 پسر) می‌باشد.
از زمان رسیدن به حد تکلیف مقلد حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و اکنون نیز مقلد مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله العالی می‌باشم. در تمام طول دوران انقلاب عظیم اسلامی همیشه همراه و همگام آن بوده و ان شاء الله خواهم بود.
پس از پیروزی انقلاب در زمان مرحوم آیت الله احسان بخش مدتی در کمیته‌ی رشت، سپس 5 سال در بنیاد شهید به عنوان امام جماعت و بعد از آن به عنوان بازرس نیروی انتظامی فومنات مشغول خدمت بودم. در سال 1361 برای مدتی در دادستانی سپاه کردستان در حال انجام وظیفه بودم. در دوران جنگ به مدت 6 ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتم. تاکنون 5 دوره نماینده‌ی طلاب و فضلای رشت و حومه بوده‌ام. از آغاز تأسیس بسیج تاکنون به عنوان بسیج فعال و روحانی ناظر حوزه‌ی 12 بسیج سپاه استان قم مشغول ادای تکلیف می‌باشم.
از سال 1381 تاکنون نیز به عنوان روحانی کاروان عتبات عالیات و مکه‌ی مکرمه مشغول می‌باشم.
والسلام علی عبادالله الصالحین

***نسیم معرفت***


http://mntqom.com/index.php/2015-01-13-15-31-31/2015-01-29-15-09-09/217-2015-02-10-10-49-56




تاریخ : سه شنبه 94/3/26 | 12:42 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

تصویر آیت الله حاج شیخ عبد الحسین حایری


             مرحوم آیت الله حاج شیخ عبد الحسین حایری لاهیجانی(متوفای 1391ق‌)

 

***نسیم معرفت***

 


انجمن پژوهشی ـ مذهبی کادح


کتاب خصایص الحسینیه و شرح زیارت وارث

کتاب خصایص الحسینیه و شرح زیارت وارث اثر آیت الله حاج شیخ عبد الحسین حایری لاهیجانی(متوفای 1391ق‌) یکی از اعاظم علمای کربلا و استان گیلان می‌باشد که آثار گرانقدری در زمینه‌های تفسیر، معارف اسلامی، حدیث و... از ایشان به جای مانده و تعدادی از آنان در دهه‌های 40 و 50 به چاپ رسیده است.

آیت الله حایری با تسلط فوق العاده و مثال زدنی که به احادیث معتبر شیعی داشته‌اند، کتاب حاضر را که نزدیک به 128 خصیصة ویژه اباعبدالله است، تألیف نموده‌اند.

این کتاب شریف، با شرح مختصر زیارت وارث که بنا بر گفتة خود ایشان در خور فهم همگان نگارش شده است، به پایان می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اثر که تاکنون مورد بی‌مهری قرار گرفته، طرح شبهات رایج درجامعة آن روز شیعیان و پاسخ به آنها با دلایل عقلی و نقلی است که برای جامعة امروز بسیار مفید می‌نماید.

این کتاب، در زمان حیات آیت الله حایری، برای اولین بار در چاپخانة نخعی لاهیجان ـ بدون ثبت در کتابخانة ملی آن زمان ـ منتشر شد و ایشان به قلم مبارک خود، اثر را تصحیح کردند. اثر حاضر، پس از سال‌ها، توسط فرزند برومند ایشان حاج شیخ محمد ابوالمکارم اوحدی حایری پس از تصحیح اولیه، برای تحقیق و پژوهش و استناد سازی احادیث، در اختیار انجمن کادح قرار گرفت که، کار تصحیح، تحقیق و پژوهش آن در مدت 5 ماه به پایان رسیده و کتاب، با عنایت حضرت سید الشهداء همزمان با فرا رسیدنماه بارک رمضان به چاپ رسید.

قطع: رقعی

تعداد صفحات: 208.

http://www.apmkadeh.com/shia/persian/article.133/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D8%B5%D8%A7%DB%8C%D8%B5-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%B4%D8%B1%D8%AD-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AB-%D8%8C-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AD%D8%A7%DB%8C%D8%B1%DB%8C/




تاریخ : دوشنبه 94/3/25 | 3:58 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : دوشنبه 94/3/25 | 3:42 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

برگزاری همایش بزرگ طلاب و روحانیون در رشت

حجت الاسلام مهدی مجرد گیلانی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان:

.................................          .........................................

حجت الاسلام مهدی مجرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بین المللی کاسپین با تسلیت رحلت آیت الله امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حضرت آیت الله امینیان از عالمان برجسته و امتحان پس داده های انقلاب بود.

وی با بیان اینکه ایشان از خانواده معظم شهدا بودند افزود: بارز ترین ویژگی این عالم ربانی در کنار همه اوصاف برجسته ایشان ذوب در ولایت و ولایتمداری بودن بود.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: این ضایعه عظیم را به امام زمان (ع) ؛ نائب بر حقش ؛ همچنین جامعه روحانیت و مردم ولایتمدار گیلان تسلیت عرض می کنم.................................................................

http://caspress.com/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/9571

 




تاریخ : دوشنبه 94/3/25 | 3:14 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 نیکی به مردم از صفات والاى اخلاقى امام کاظم/ منش امام موسی کاظم زندانبان را منقلب می کند

***نسیم معرفت***


 

به نام خدا

 

خداوند، احترام و حرمت مسلمان را بر هر حرمتى برترى بخشیده و با اخلاص و توحید شیرازه ى حقوق مسلمانان را در نقطه هاى پیوند به سختى گره زده است .


شعری در دفاع از حریم حرمت یک مسلمان

 

دفاع ازحریم حرمت حجت الاسلام شیخ مهدی مجردگیلانی(حرمت مسلمان)


به به مجرد آمده باصدبشارت آمده

                       به به مجرد آمده از بهر خدمت آمده

درشأن اوگفتارهاباصدقرائت آمده

                   امامجردزین میان گویی سلامت آمده

درعرصه اجراء وکاراوباشهامت آمده

                    اندرطریق دین حق اوباصداقت آمده

دربحث ودرس حوزوی اندرکفایت آمده

                    درکارهای حوزوی او  با لیاقت آمده

ازبهر او توهین ها بس بی نهایت آمده

                     اودلشکسته نزد حق اندرشکایت آمده


شعر از سید اصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

روزشنبه بیست وسوم خرداد1394.

تذکر:

 شعری که برای جناب مستطاب حجت الاسلام شیخ مهدی مجردگیلانی  سرودم  بدان جهت بود که در تاریخ بیست وسوم خرداد1394 ساعت 9 و نیم صبح از طریق واتساب یکی از عزیزان ، شعری را برای من ارسال کرد که شاعرش حرمت شکنی را نسبت به جناب آقای  مهدی مجرد گیلانی به اوج خود رسانید. شاعر نامحترم ونادان  در شعر خود چندین نسبت ناروا وسنگین به آقای مجرد داده که حتی از نظر حقوقی وقضایی می تواند قابل پیگیری باشد.بعضی ازاین نسبت ها که در شعر این شاعر آمده( باکمال عذرخواهی )  عبارتند از :  تمسخر قراردادن و سگ هاری و ضدّ آیین محمد ص دانستن آقای مجرد  - ..-....-......  شاعر نامحترم  وجاهل ،  یک مسلمان ویک روحانی عزیز را که چندماه پیش بدست مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی (مدّ ظله الشریف) ملبّس به لباس مقدس روحانیت شده ، به سگ هاری تشبیه و او را ضدّدین محمد ص معرفی کرده است!!!  اینجانب سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی جهت دفع برخی توهمات که ممکن است به ذهن بعضی ها خطور نماید  به صراحت اعلام می دارم که در قبال این شعر هیچ چیزی از آقای مهدی  مجرد دریافت نکردم واساسا ایشان خبر ندارد که بنده در دفاع از حریم حرمتش شعر گفته ام. بنده صرفا برای دفاع از حریم حرمت یک مسلمان اقدام کردم وامیدوارم که هیچ زمانی شاهد چنین کارهای ضد اخلاقی وضداسلامی در جامعه انسانی واسلامی  نباشیم. برمسؤلین مربوطه است که جلو هنجارشکنی ها و رفتارهای غیر اسلامی وضد دینی و... را بگیرند.

***************************************************************************

 




تاریخ : دوشنبه 94/3/25 | 2:58 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

 

***نسیم معرفت***

 

به دست عناصر تروریستی؛
ترور یکی از علمای برجسته نجف اشرف و داماد یکی از مراجع تقلید + تصاویر
    یکی از علمای برجسته نجف اشرف روز گذشته به دست عناصر تروریستی در این شهر مقدس ترور شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،«حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد العذاری» یکی از علمای برجسته نجف اشرف روز گذشته به دست تروریست‌های تکفیری ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این عالم مجاهد عصر دیروز هنگام خروج از منزل یکی از دوستانش در محله ابوطالب نجف اشرف به رگبار بسته شد و بر اثر اصابت هفت گلوله به شهادت رسید.

 

علامه سید جواد العذاری از بزرگان علم و جهاد بوده و از شاگردان طراز اول «شهید آیت الله العظمی سید محمدباقر صدر» محسوب می‌شد، که مسؤولیت اداره مدرسه علمیه و امامت جماعت مرقد شهید محمدباقر صدر را بر عهده داشت. 

ایشان داماد (همسر همشیره) آیت الله العظمی سید کاظم حسینی حائری از مراجع تقلید شیعیان نیز بود.

گمانه زنی ها درباره علت ترور

این شهید والا مقام از مشوقان اصلی مردم عراق برای پیوستن به نیروهای "الحشد الشعبی" بوده و حتی در آزادسازی منطقه استراتژیک "جرف الصخر" از چنگال تروریست‌های داعش نقش بسزایی را ایفاء کرد.

از این رو، گرچه هنوز گروهی مسؤولیت این جنایت را برعهده نگرفته است، اما به نظر می رسد که این اقدام از سوی وابستگان به جریان تکفیری صورت گرفته باشد.

علامه سید جواد العذاری دو بار دیگر نیز ترور شده بود که آن جملات نافرجام ماند.

پیام تسلیت حزب الدعوة

حزب الدعوه اسلامی عراق با انتشار پیامی شهادت این عالم برجسته را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: "این عالم دینی از مبلغین مخلصی بود که عمر خود را در راه رضای خدا و اعتلای کلمه حق گذاشت. ایشان سالیان زیادی در زندان‌های بعث بود و هرگز تسلیم نشد. در راه جهاد وادار به هجرت شد و سال‌های سختی را در راه مظلومان عراق سپری کرد".

پیام تسلیت عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

« آیت‌الله هادوی تهرانی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین عذاری را تسلیت گفت و نوشت: "اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه اسفناک به حضور استاد معظم حضرت آیت الله العظمی سید کاظم حائری مد ظله العالی و اخوان گرامی ایشان و سرکار خانم علویه حائری و تمام بازماندگان و خانواده‌های وابسته، برای آن مرحوم مغفور علو درجات و برای تمام بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل از درگاه خداوند متعال خواستارم".


شرح زندگانی حجت الاسلام شهید سید جواد عذاری متولد عراق

          ***نسیم معرفت***

...............

http://www.bso.ir/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C/%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%86%D8%AC%D9%81-%D8%A7%D8%B4%D8%B1%D9%81-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AF-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85.aspx




تاریخ : دوشنبه 94/3/25 | 1:0 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

***نسیم معرفت***

 

نامه رهبرکاتولیک های جهان به آیت الله رمضانی+متن

http://www.lahidjan.com/44574/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84.html

 




تاریخ : دوشنبه 94/3/25 | 12:50 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

ramzani

 

***نسیم معرفت***


 بایدفرهنگ شهدادرجامعه نهادینه شود


استاد رضا رمضانی گیلانی :

باید فرهنگ شهدا در جامعه نهادینه شود و در روح و جان و روان وبینش  ،نگاه افراد جامعه اثر گذار شود.

 

http://www.8deynews.com/66116/%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D9%88-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%87/

 

***نسیم معرفت***




تاریخ : دوشنبه 94/3/25 | 12:43 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی