سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

uoke45bozz0gsowwoa

_MG_6992


_MG_6982
گل تقدیم شما***رَحِمَ اللهُ مَن یَقرأُ الفَاتِحَةمَعَ الصَّلَوَاتِ(کلیک کنید)


_MG_6979


_MG_6987

***نسیم معرفت**

 

سر دار گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی لاهیجی در غروب غمناک 13 فروردین 1365 ه.ش (که شهر به جهت روز سیزده تقریبا خلوت بوده ) توسط یکی از منافقین به نام بهمن افرازه  در کنار مسجد گلشاهی لاهیجان هنگامی که به تنهایی از مطبوعاتی خود( مطبوعاتی فتح) به سوی منزل مراجعه می کرد مورد اصابت رگبار گلوله های کینه نفاق قرار گرفت   وبا اصابت گلوله ها به ناحیه سر ومغز و گلو و... مظلومانه به شهادت رسید و در محراب سرخ خونِ خویش  سر به   سجده گذاشت.     این نحوه از شهادت در نوع خود شاید بی نظیر باشد . بعد ازاینکه او مورد اصابت گلوله ها قرار گرفت به سجده افتاد و در این حال خون زیادی از ناحیه سر وگلویش جاری بود  و این مطلب کاملا در تصویر قابل مشاهده می باشد و آنگونه که بنده در آن زمان شنیده بودم یکی از  رفقاء و   دوستان ما به نام  حجت الأسلام علی  سلیمی لاهیجی این صحنه را به تصویر کشیده و عکس گرفت.  ضمنا آن طور که در خاطرم است در همان روزی که شهید ابوالحسن کریمی به شهادت رسید یک سخنرانی آتشین و  غَرّایی در کنار شیطان کوه لاهیجان ( بام سبز لاهیجان) داشت و در ضمن سخنرانی ، سیزده بَدَر را از خرافات دانست و مردم را از این کار برحذر داشت. مردم لاهیجان وحومه  متأسفانه در قدیم الأیام به طور گسترده در روز سیزدهم فروردین  به عنوان سیزده بَدَر با در دست گرفتن سبزه ها  در کنار شیطان کوه جمع می شدند وسبزه های خود را  اطراف کوه و داخل استخر می انداختند. شهید ابوالحسن کریمی هم طبق مرسومه همه ساله  خود در روز سیزدهم فروردین  در کنار شیطان کوه لاهیجان که مردم اجتماع می کردند برای مردم به تناسب حوادث ومسائل ، سخنرانی می کرد.
( سیداصغرسعادت میرقدیم)

پاسخ

12:28 - 1395/01/11

نظر شما پس از بررسی و تأیید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.

به نام خدا

روز جمعه (13 فروردین 1395) سالگرد سردار گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی است.

از همه خطباء وائمّه محترم جُمُعه و روحانیت معظم و فرهیختگان و فرهنگیان و معلّمین ودانشجویان و عموم مردم گیلان بویژه مردم شریف لاهیجان انتظار می رود که یاد وخاطره سردار بزرگ گیلانشهید حاج ابوالحسن کریمی لاهیجی را گرامی دارند و خصوصیات اخلاقی و سخنان روشنگرانه و حق طلبانه ومجاهدت های خالصانه او را بیان کنند. خداوند روح این شهید عزیز را شاد و او را با ائمه معصومین علیهم السلام محشور فرماید.

یک جمله در رابطه با شهید حاج ابوالحسن کریمی تقدیم می دارم :

شهید حاج ابوالحسن کریمی با دلی مالامال و مملوّ از درد و رنج از میان ما رفت . او مظلومانه زیست ومظلومانه رفت. تمام تهمت ها ونسبت های ناروا را فقط به یاد مظلومیت علی ( علیه السلام) تحمل کرد وبه جان خرید. تفکر و اندیشه های ناب او وسخنان و فریاد های روشنگرانه و حق طلبانه اش همیشه سبب بصیرت و بیداری و رشد وسعادت وحیاتِ معنوی وفکری برای رهپویان راه حق و حقیقت خواهد بود.

سیداصغر سعادت میرقدیم

یازدهم فروردین 1395 ه.ش
برابر با بیستم جُمادی الثانیه 1437 ه.ق
از شهر مقدس قم.

(پایگاه خبری تحلیلی در سیاهکل)

***سجده خونین شهید حاج ابوالحسن کریمی (سایت زیتون خبر)

 




تاریخ : چهارشنبه 95/1/11 | 12:36 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

***نسیم معرفت**

 

**شهیدابوالحسن کریمی از نگاه شخصیت ها


پیام تسلیت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به مناسبت شهادت شهید ابوالحسن کریمی + سند(رنگ ایمان)

اینجانب، شهادت برادر متعهّد و عزیز ابوالحسن کریمی و دیگر شهدای یک ماه و نیم اخیر را به جناب عالی و همه مردم شرق استان گیلان و بخصوص به خانواده های ارجمند و گرامی آنان تبریک و تسلیت می گریم و توفیقات همگان را از خدای متعال خواهانم.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای قربانی امام جمعه محترم لاهیجان و نماینده مجلس شورای اسلامی!

با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دست مجرم ایادی نفاق به خون نیگناهی دیگر آلوده شد و این بار عنصر عزیز و شریفی هدف خیانت منافقین پلید و نابکار قرار گرفته که سوابق روشن انقلابی او در سالهای اختناق رژیم ستمشاهی و نیز فعالیت دلسوزانه و خستگی ناپذیر او پس از پیروزی انقلاب، بر همه مردم آن منطقه آشکار است.

صفحه اول پیام تسلیت آیت الله خامنه ای برای شهادت شهید کریمی. منبع: کتاب مروری بر گذر عمر، ص358

این چهارمین[1] جنایت خونین مزدوران پست و نوکر صفت و خفّاشان خورشید ستیز در ظرف چهل و پنج روزی است[2] که از حضور پرشکوه مردم استان گیلان و مخصوصاً ناحیه شرق آن استان در صحنه های گوناگون انقلاب می گذرد. منافقان کوردل با این حرکات دزدانه و عاری از شهامت می خواهند حقد و کینه خود را نسبت به مردمی ابراز دارند که ظرف مدّتی کوتاه، هزاران جوان خود را در خیل راهیان کربلا به جبهه های نبرد اعزام کرده و کاروان عظیم و گرانبار هدایا را به سوی رزمندگان گسیل داشته و در استقبال از برادر و خدمتگزار خود، آن صحنه های پرشور و پرحماسه را پدید آوردند.

آری این جنایات برای انتقام از مردمی است که به کوری چشم دشمنان انقلاب، پیوند ناگسستنی خود با اسلام و قرآن را با صلابت و قاطعیّت و در کمال انسجام و وحدت ابراز داشته و ترفند ایادی کفر و نفاق را نقش بر آب کرده اند. روبه صفتان حقیر و شکست خورده برای مقابله با حرکت شجاعانه آن مردم انقلابی و صادق و مقاوم چه کاری جز همین تلاشهای جنایت‌کارانه می توانند کرد و برای تشفّی دل سیاه و ناپاک خود  چه راهی جز ترور و قتل می توانند پیمود؟ غافل از آنکه این اعمال جز روسیاهی بیشتر برای آنان و جز استحکام روزافزون اراده مردم، نتیجه دیگری نخواهند داشت.

اینجانب، ضمن ابراز احترام به آن مردم فداکار و مخلص، لازم می دانم همه برادران و خواهران مؤمن و انقلابی آن سامان را به هشیاری هرچه بیشتر در برابر خیانت های ضدانقلاب دعوت کنم. یقیناً سرپنجه عدالت، شما مردم عزیز را دیری منتظر نخواهد گذارد و گلوی این مجرمان سیه روی را خواهد فشرد و سزای این جنایات را به آنان خواهد چشانید ولی کاری ترین مجازات این بدخواهان آن است که برادران و خواهران با وحدت و انسجام و همدلی کامل، حضور خود را در صحنه های انقلاب به طور روزافزون حفظ کنند و از هر حرکت و سخنی که صفوف رهروان خطّ امام را دچار سستی و تفرقه کند، بپرهیزند و با قرار گرفتن در کنار روحانیّت مبارز و انقلابی، ید واحده خود را بر ضدّ استکبار و کفر و نفاق تقویت کنند.

صفحه دوم پیام تسلیت آیت الله خامنه ای برای شهادت شهید کریمی. منبع: کتاب مروری بر گذر عمر، ص358

اینجانب، شهادت برادر متعهّد و عزیز ابوالحسن کریمی و دیگر شهدای یک ماه و نیم اخیر را به جناب عالی و همه مردم شرق استان گیلان و بخصوص به خانواده های ارجمند و گرامی آنان تبریک و تسلیت می گریم و توفیقات همگان را از خدای متعال خواهانم.

سیدعلی خامنه ای

رئیس جمهوری اسلامی ایران

17/1/1365[3]

——————————————

پاورقی ها:

[1] . اشاره به سه شهیدی که در چهل و پنج روز قبل از صدور این پیام توسط منافقین به شهادت رسیدند و از ناحیه شرق گیلان بودند. منافقین در ماهنامه شورا که ارگان رسمی منافقین بود و به مدیریت مسعود رجوی در فرانسه منتشر می شد با وقاحت از ترورهایی که می کردند خبر می دادند که با مراجعه به آن مجله می توان از این شهادت ها خبر یافت. «حسین کاسب قانع» و «اسماعیل علی‌نیا» از جوانان انقلابی آستانه اشرفیه در 4 اسفند 1364 و علی‌اکبر علیرضانژاد از جوانان فعال روستای گوهران آستانه اشرفیه در 8 فروردین 1365 به دست عناصر تروریستی منافقین به شهادت رسیدند. (ماهنامه شورا، ش17، اسفند 1364، ص76؛ همان، ش18، فروردین 1365، ص92؛ روزشمار سایت رنگ ایمان.)

[2] . اشاره به کمک های مردمی استان گیلان به جبهه های جنگ دارد که در روز 24 بهمن 1364، هزار کامیون با عنوان «کاروان عظیم بدر» این کمک ها را برای رزمندگان ارسال کردند. این مسئله تحیر همراه با تحسین مردم ایران را برانگیخت. مردم گیلان در کمک های بی نظیرشان به جبهه های جنگ، زبان‌زد خاص و عام بودند. آنها در برهه های مختلف، کاروان های عظیمی را در تعداد 1000 ، 1200، 1500 کامیون به صورت مکرر برای جبهه ها اعزام کرده بودند که در میان کمک های مردمی کل کشور، این نوع کمک ها کم سابقه بود. (روزنامه کیهان، ش12670، ص10?)

[3] . مروری بر گذر عمر، زین العابدین قربانی، به کوشش: مهدی مجرد و حسین لطفی، سلار، رشت، 1393، ص356-358. 
(http://www.rangeiman.ir/7273/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%A7/)

 سخنان مرحوم آیت الله محمد علی (مُختار) امینیان

( امام جمعه فقید آستانه اشرفیه ونماینده  مردم گیلان درمجلس خبرگان رهبری)

«من کسی بودم که کریمی را از زمان مرحوم شهید انصاری(استاندارگیلان) می شناختم. کارها و فعالیت هایی که داشت،زحمت هایی که برای انقلاب می کشید ، چه زحمت های طاقت فرسایی !. ای مردم مسلمان لاهیجان : آیا از یادتان رفته است؟! کریمی در هنگام فرمانداری خودش ، وقتی یک دسته از این رفتگر های شهر اعتصاب کرده بودند با اینکه فرماندار بود آیا جارو به دست نگرفت و نیامد خیابان را جارو نکرد ؟ دیگر انسان برای انقلاب چه کار بکند؟ کجا می شد که آشوب بکنند و کریمی ( برای رفع ودفع آشوب) در آنجا حضور نداشته باشد؟...خدایا تو می دانی دلش برای اسلام می سوخت ، دلش برای انقلاب می سوخت .والله ضد روحانی نبود ، ضد انقلاب نبود ،عاشق ولایت بود.اما چه کنیم قلم در کف دشمن است چه باید کرد ؟ اما زحمت کشیدی کریمی ،جزایش را دیدی ،اما این جور جزا دیدی ! جزای تو این بود که اول باید به حلق تو گلوله برسد.یعنی باید این حنجره خفه بشود ، باید این حنجره دیگر کار نکند.[چون]این حنجره برای ضد انقلاب مضر است . این حلقوم برای منافقین مضر است.کریمی من درباره تو چه بگویم ، تو که حالا از دست ما رفتی ،ولی روحت می بیند.این همه مردم ،این همه زن و مرد برای چه آمدند؟می گویند کریمی تو مظلوم شدی،تو شهید مظلوم گیلان ما هستی ! برای اینکه تو را می شناسند و می دانستند .(گریه شدید حضار) البته دشمن هم داشتی و نمی شود انسان هیچ دشمنی نداشته باشد مگر امام ما در این جهان دشمن ندارد ؟ مگر مؤلای ما امیرالمؤمنین (ع) بی دشمن بود؟ بودند افرادی که با علی می جنگیدند و جنگ کردند و شهیدش کردند.دشمن هم داشتی ؛ ولی کریمی دوستانت را ببین ،این ها همه دوستان تو هستند،اگر تو رفتی آن اسلحه ی زور و بازوی تودر دست این حزب الله است».

(سخنرانی آیت الله امینیان در مراسم تشییع جنازه شهید کریمی)

***...یگانه کسی که فریاد تکبیر را از قشر دیوارهای ضخیم زندان به چهار سوی زندان روانه کرد، قهرمان ما شهید کریمی بود.  این را شما می دانید ؟!  به شما می گویم جوان ها ، در سال 50 اذان گفتن در زندان ممنوع بود . در تمام سال ها ممنوع بود.  آنهایی که زندان بودند می دانند من چه می گویم .  اما این شهید کریمی قهرمان ما بود . اول صبح که می شد بدون هراس از شکنجه جلّادان شاه، انگشت ها را به گوش با تمام وجودش، فریاد تکبیرش بلند بود. هراس و وحشت از شکنجه دشمن نداشت . بی امان وبی وقفه وحتی در زندان نماز شبش ترک نمی شد . یک دقیقه نبود که کریمیِ شهید ، در زندان شاه ، بدون قرآن ونهج البلاغه به سر بَرَد.  در زندان خیلی ها آمدند، و دست خالی برگشتند، اما  کریمی هر لحظه ای که از عمرش می گذشت معلوم یود رشد فزاینده  و بالنده ای دارد. تنها درد کریمی این نبود که در زندان با پلیس بجنگد، او در برابر مکاتب شرق و غرب نیز به سلاح اندیشه مجهز بود.(  نقل از حجت الأسلام محمد جعفری رودسری گیلانی)


**...شهید حاج ابوالحسن کریمی با دلی مالامال و مملوّ از درد و رنج از میان ما رفت . او مظلومانه زیست ومظلومانه رفت. تمام تهمت ها ونسبت های ناروا را فقط به یاد مظلومیت علی ( علیه السلام) تحمل کرد وبه جان خرید. تفکر و اندیشه های ناب او وسخنان و فریاد های  روشنگرانه و حق طلبانه اش همیشه سبب بصیرت و بیداری و رشد وسعادت وحیاتِ معنوی وفکری برای رهپویان راه حق و حقیقت خواهد بود.  (سیداصغر سعادت میرقدیم)

.................................      ...................................................

.................سرانجام سردار گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی در غروب غمناک 13فروردین 1365توسط شب پرستان منافق با قامتی استوار، روحی بلند و فریاد رسای مظلومان در کنار معبد توحید «مسجد گلشاهی» در شهرستان لاهیجان هنگامی که به تنهایی از موسسه مطبوعاتی فتح به سوی منزل مراجعه می کرد، مورد اصابت تیر کینه و حقد و حسد و رگبار گلوله قرار گرفت و در کمال عرفان و استقامت و طمانینه ی لازم، در پی اصابت گلوله ها به گلو، مغز و بازو با وضوی خون به نماز عشق ایستاد و در محراب سرخ خون سر به سجده ی شکر گذاشت و قفس تنگ تن را در هم شکسته و به سوی عالم ملکوت بال و پر گشود.

در پی آن، سازمان منافقین نیز با صدور اعلامیه ای مسئولیت این ترور را بر عهده گرفته  و طی اعلامیه ای از ترور شهید کریمی به عنوان بازوی رژیم در گیلان اظهار پیروزی کرد.

*************************************************************************

**شهید حاج ابوالحسن کریمی لاهیجانی(سردار بزرگ گیلان

**شرح حال شهید ابوالحسن کریمی(سردار گیلان) - پایگاه اندیشوران حوزه(1)

**پایگاه اندیشوران حوزه(2)

**نسیم معرفت - سایت فریاد مظلوم(سردار گیلان شهیدابوالحسن)

**سخنانی از سردار گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی - نسیم معرفت

**شرح حال شهید ابوالحسن کریمی(سردار گیلان)_شماره 1 - نسیم معرفت

**شهید کریمی، سردار مظلوم حزب‌الله گیلان کیست؟ + تصاویر(پایگاه خبری تحلیلی«درسیاهکل»

**سردارمظلوم گیلان

**فریاد مظلوم - مروری بر زندگی شهید ابوالحسن کریمی

**پایگاه خبری تحلیلی املش ما » ابوالحسن کریمی کیست؟

**ابوالحسن کریمی - ویکی‌پدیا، دانشنامه? آزاد

**خبرگزاری تسنیم - شهید کریمی؛ سردار مظلوم حزب‌الله گیلان

**بازخوانی زندگی نامه سردار حزب الله گیلان شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی لاهیجی

**شهید ابوالحسن کریمی | فرقه ها

**شهید شیخ ابوالحسن کریمی بایگانی - رنگ ایمان

**شهید-حاج-ابوالحسن-کریمی - بنیاد هابیلیان

**زندگی نامه ای کامل و جدید از شهید حاج ابوالحسن کریمی | آفتاب ..

**زندگی نامه سردار حزب الله گیلان شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی

**مفاخر لاهیجان - ابوالحسن کریمی لاهیجی

**زندگی نامه سردار حزب الله گیلان شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی

**ایثار - قسمتی از زندگی نامه شهید ابوالحسن کریمی

***بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

**سردار مظلوم :: مُمتَدّ

**سردار حزب الله گیلان کیست؟ / شبکه اطلاع رسانی مرصاد نیوز

**یادداشت های حمید خوش سیرت - از شهید ابوالحسن کریمی تا جواد(پایگاه خبری تحلیلی«درسیاهکل»)

**ویدیو های شهید ابوالحسن کریمی - آپارات

**سردار محمدرضا نقدی در یادواره شهید ابوالحسن کریمی...

**یادواره شهید ابوالحسن کریمی در گیلان برگزار می‌شود - پایگاه خبری 8 دی

**گزارش تصویری / مراسم شهید ابوالحسن کریمی در مسجد قدس رشت و مسجد جامع لاهیجان

**برادر ابوالحسن کریمی -

**بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان - سیره ی پاکبازان

**خاطرات شهدای شهرستان لاهیجان

**خاطراتی از شهید کریمی(2) - خبرهایی از لاهیجان

**تجدید پیمان بسیجیان لاهیجان با شهید ابوالحسن کریمی

**آپارات - دشمن ما کیست؟

 



تاریخ : چهارشنبه 95/1/11 | 11:20 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : سه شنبه 95/1/10 | 11:0 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

uoke45bozz0gsowwoa

***نسیم معرفت**

**شهید حاج ابوالحسن کریمی با دلی مالامال و مملوّ از درد و رنج از میان ما رفت . او مظلومانه زیست ومظلومانه رفت. تمام تهمت ها ونسبت های ناروا را فقط به یاد مظلومیت علی ( علیه السلام) تحمل کرد وبه جان خرید. تفکر و اندیشه های ناب او وسخنان و فریاد های  روشنگرانه و حق طلبانه اش همیشه سبب بصیرت و بیداری و رشد وسعادت وحیاتِ معنوی وفکری برای رهپویان راه حق و حقیقت خواهد بود.  (سیداصغر سعادت میرقدیم)

 


_MG_6987

 

********************************************************

سر دار گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی لاهیجی در غروب غمناک 13 فروردین 1365 ه.ش (که شهر به جهت روز سیزده تقریبا خلوت بوده ) توسط یکی از منافقین به نام بهمن افرازه  در کنار مسجد گلشاهی لاهیجان هنگامی که به تنهایی از مطبوعاتی خود( مطبوعاتی فتح) به سوی منزل مراجعه می کرد مورد اصابت رگبار گلوله های کینه نفاق قرار گرفت   وبا اصابت گلوله ها به ناحیه سر ومغز و گلو و... مظلومانه به شهادت رسید و در محراب سرخ خونِ خویش  سر به   سجده گذاشت.     این نحوه از شهادت در نوع خود شاید بی نظیر باشد . بعد ازاینکه او مورد اصابت گلوله ها قرار گرفت به سجده افتاد و در این حال خون زیادی از ناحیه سر وگلویش جاری بود  و این مطلب کاملا در تصویر قابل مشاهده می باشد و آنگونه که بنده در آن زمان شنیده بودم یکی از  رفقاء و   دوستان ما به نام  حجت الأسلام علی  سلیمی لاهیجی این صحنه را به تصویر کشیده و عکس گرفت.  ضمنا آن طور که در خاطرم است در همان روزی که شهید ابوالحسن کریمی به شهادت رسید یک سخنرانی آتشین و  غَرّایی در کنار شیطان کوه لاهیجان ( بام سبز لاهیجان) داشت و در ضمن سخنرانی ، سیزده بَدَر را از خرافات دانست و مردم را از این کار برحذر داشت. مردم لاهیجان وحومه  متأسفانه در قدیم الأیام به طور گسترده در روز سیزدهم فروردین  به عنوان سیزده بَدَر با در دست گرفتن سبزه ها  در کنار شیطان کوه جمع می شدند وسبزه های خود را  اطراف کوه و داخل استخر می انداختند. شهید ابوالحسن کریمی هم طبق مرسومه همه ساله  خود در روز سیزدهم فروردین  در کنار شیطان کوه لاهیجان که مردم اجتماع می کردند برای مردم به تناسب حوادث ومسائل سخنرانی می کرد.
( سیداصغرسعادت میرقدیم)

 

***سجده خونین شهید حاج ابوالحسن کریمی (سایت زیتون خبر)

**شهید حاج ابوالحسن کریمی لاهیجانی(سردار بزرگ گیلان

**شرح حال شهید ابوالحسن کریمی(سردار گیلان) - پایگاه اندیشوران حوزه(1)

**پایگاه اندیشوران حوزه(2)

**نسیم معرفت - سایت فریاد مظلوم(سردار گیلان شهیدابوالحسن)

**سخنانی از سردار گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی - نسیم معرفت

**شرح حال شهید ابوالحسن کریمی(سردار گیلان)_شماره 1 - نسیم معرفت

**شهید کریمی، سردار مظلوم حزب‌الله گیلان کیست؟ + تصاویر(پایگاه خبری تحلیلی«درسیاهکل»

**سردارمظلوم گیلان

**فریاد مظلوم - مروری بر زندگی شهید ابوالحسن کریمی

**پایگاه خبری تحلیلی املش ما » ابوالحسن کریمی کیست؟

**ابوالحسن کریمی - ویکی‌پدیا، دانشنامه? آزاد

**خبرگزاری تسنیم - شهید کریمی؛ سردار مظلوم حزب‌الله گیلان

**بازخوانی زندگی نامه سردار حزب الله گیلان شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی لاهیجی

**شهید ابوالحسن کریمی | فرقه ها

**شهید شیخ ابوالحسن کریمی بایگانی - رنگ ایمان

**شهید-حاج-ابوالحسن-کریمی - بنیاد هابیلیان

**زندگی نامه ای کامل و جدید از شهید حاج ابوالحسن کریمی | آفتاب ..

**زندگی نامه سردار حزب الله گیلان شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی

**مفاخر لاهیجان - ابوالحسن کریمی لاهیجی

**زندگی نامه سردار حزب الله گیلان شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی

**ایثار - قسمتی از زندگی نامه شهید ابوالحسن کریمی

***بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

**سردار مظلوم :: مُمتَدّ

**سردار حزب الله گیلان کیست؟ / شبکه اطلاع رسانی مرصاد نیوز

**یادداشت های حمید خوش سیرت - از شهید ابوالحسن کریمی تا جواد(پایگاه خبری تحلیلی«درسیاهکل»)

**ویدیو های شهید ابوالحسن کریمی - آپارات

**سردار محمدرضا نقدی در یادواره شهید ابوالحسن کریمی...

**یادواره شهید ابوالحسن کریمی در گیلان برگزار می‌شود - پایگاه خبری 8 دی

**گزارش تصویری / مراسم شهید ابوالحسن کریمی در مسجد قدس رشت و مسجد جامع لاهیجان

**برادر ابوالحسن کریمی -

**بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان - سیره ی پاکبازان

**خاطرات شهدای شهرستان لاهیجان

**خاطراتی از شهید کریمی(2) - خبرهایی از لاهیجان

**آپارات - دشمن ما کیست؟

**جیب کلیپ - آرشیو

**تجدید پیمان بسیجیان لاهیجان با شهید ابوالحسن کریمی

**شهید کریمی - خبرهایی از لاهیجان


 

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ : سه شنبه 95/1/10 | 10:56 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : سه شنبه 95/1/10 | 6:57 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

***نسیم معرفت**

 نقل از سایت بلاغ

القاب زیبای حضرت فاطمه(س)

حضرت زهرا(س) 104لقب و اسم زیبا دارند که آشنایی با این القاب در ایام فاطمیه خالی از لطف نیست.

بلاغ، زیباترین و جذاب ترین و پر محتواترین نام بانوی دو عالم فاطمه (س) است به معنای قطع کردن و جدا شدن است.

هم چنین در کتب معتبر شیعه و سنی از قول رسول الاسلام (ص) نقل شده است: چون خداوند فاطمه و شیعیان او را از آتش دوزخ بریده است دخترم را به این نام نامیدم.

لازم به یادآوری است که علامه مجلسی در روایت معتبر از قول پیغمبر در اخبار الرضا آورده است: حضرت زهرا سلام الله علیهما بعد از خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی و بعد از شوهرش حضرت علی مرتضی (ع) از کل انبیاء و رسل و اوصیا رتبه ی بالاتری دارد به طوری که اگر حضرت علی (ع) با ایشان تزویج می نمود او را کفوی و نظیری بر روی زمین تا روز قیامت نبود.

در ادامه ی این گزارش به معرفی اسامی و القاب و کنیه ی حضرت فاطمه زهرا (س) می پردازیم که عبارتند از:

1ـ سیّدة : بانو
2 ـ انسیّةحوراء : انسان بهشتی
3 ـ نوریّة : موجودی از حقیقت نوری
4 ـ حانیّة : دلسوز فرزندان
5 ـ عُذراء : دوشیزه
6 ـ کریمة : بزرگوار
7 ـ رحیمة : با محبت ومهربان
8 ـ شهیدة : شهید شده
9 ـ عفیفة : پاکدامن
10 ـ قانعة : کم توقع
11 ـ رشیدة : کامل
12 ـ شریفة : شرافتمند
13 ـ حبیبة : دوست وبا محبت
14 ـ محرّمة : گرامی و مورد احترام
15 ـ صابرة : پایدار
16 ـ سلیمة : سالم، اهل سازش، بی عیب ونقص
17 ـ مکرمة : بزگوار وگرامی
18 ـ صفیّة : برگزیده
19 ـ عالمة : دانشمند
20 ـ علیمة : دانا
21 ـ معصومة : نگهداشته شده،بی گناه
22 ـ مغضوبة : ربوده شده،کسی که حقش غصب شده
23 ـ مظلومة : ستمدیده
24 ـ میمونة : خوش یمن وبابرکت
25 ـ منصورة : یاری شده ، خداوند او را یاری کرده است
26 ـ محتشمة : با حشمت و احترام
27 ـ جمیلة : زیبا
28 ـ جلیلة : بزرگ
29 ـ معظّمة : احترام گذاشته شده ، گرامی
30 ـ حاملة البلوی بغیر شکوی : بلا کش نستوه بی شکوه و شکایت
31 ـ حلیفة العبادة و التقوی : قسم خورده ی پرستش و پرهیزکاری
32 ـ حبیبة الله : محبوب خدا
33 ـ بنت الصّفوة : دخترِ برگزیده
34 ـ رکن الهدی : پایه ی هدایت
35 ـ آیة النّبوّة : نشان نبوّت
36 ـ شفیعة العصاة : شفاعت کننده ی گناهکاران
37 ـ اُمّ الخیرة : مادر نیکوکاران
38 ـ تفّاحة الجنّة : سیب بهشتی
39 ـ مطهرة : پاکیزه شدن
40 ـ سیدةالنساء : بزرگبانویزنان
41 ـ بنت المصطفی : دختر حضرت مصطفی(ص)
42 ـ صفوة الرّبّها : برگزیده ی پروردگار
43 ـ موطن الهدی : جایگاه هدایت
44 ـ قرّة العین المصطفی : نور چشم پیامبر اکرم(ص)
45 ـ بضعة المصطفی : پاره ی تن پیامبر(ص)
46 ـ مهجة المصطفی : خون زندگی قلب مصطفی(ص) ، آخرین قطرات خون در قلب که موجب ادامه ی حیات است
47ـ بقیّة المصطفی : بازمانده ی حضرت رسول(ص)
48 ـ حکیمة : با حکمت و دارای فهم و ادراک حکیمانه
49 ـ فهیمة : با فهم
50 ـ عقیلة : خردمند
51 ـ محزونة : غمگین
52 ـ مکروبة : دل شکسته
53 ـ علیلة : بیمار و مریض
54 ـ عابدة : پرستنده
55 ـ زاهدة : پارسا
56 ـ قوّامة : شب زنده دار
57 ـ باکیة : گریه کننده
58 ـ بقیّة النّبوّة : باز مانده ی پیامبری
59 ـ صوّامة : بسیار روزه گیر
60 ـ عطوفة : با عاطفه و محبّت
61 ـ رئوفة : دلسوز و مهربان
62 ـ حنّانة : غمخوار و با محبّت
63 ـ بِرّة : نیکوکار
64 ـ شفیقة : دلسوز و مهربان
65 ـ إنانة : دردمند
66 ـ والدة الصّبتین : مادر دو نواده ی پیامبر
67 ـ دوحة النّبی : شاخسار پیامبر
68 ـ نور سماوی : نور آسمانی
69 ـ زوجة الوصیّ : همسر جانشین پیامبر
70 ـ بدر تمام‌ : ماه شب چهارده
71 ـ غرّة غراء : سپید رویِ نورانی
72 ـ درّة بیضاء : گوهر تابناک
73 ـ روح أبیها : روان پدر بزرگوارش حضرت رسول(ص)
74 ـ واسطة قلّادة الوجود : حلقه ی اتصال زنجیر هستی
75 ـ درّة البحر الشّرف و الجود : در دریای شرافت و سخاوت
76 ـ ولیّة الله : دوست خدا و کسی که خدا او را ولی قرار داده
77 ـ سرّ الله : راز نهانی خدا
78 ـ امینة الوحی : امین وحی الهی
79 ـ عین الله : دیده ی خدایی
80 ـ مکینة فی عالم السّماء : دارنده ی جایگاه در عالم آسمان
81 ـ جمال الآباء : موجب زیبایی پدران
82 ـ شرف الأبناء : افتخار برای فرزندان
83 ـ درّة البحر العلم و الکمال : درّ دریای دانش و کمال
84 ـ جوهرة العزّ و الجلال : گوهر تابناک عزّت و بزرگوار
86 ـ مجموعة الماصر العلّیّة : گرد آورنده ی یادگارهای برین
87 ـ مشکوة نور الله : چراغدان نور الهی
88 ـ زجاجة : شیشه وچرغدان نور الهی
89 ـ کعبة الآمال لأهل الحاجة : کعبه آرزوهای نیازمندان
90 ـ لیلة القدر : شب قدر:مقصود از "لیلةالقدر” در قرآن فاطمه(س)است
91 ـ لیلة مبارکة : شب با برکت
92 ـ ابنة من صلّت به الملائکة : دختر آن کس که فرشتگان به او اقتدا کرده و نماز خواندند
93 ـ قرار قلب امّها المعظّمة : آسایش بخش دل مادر بزگوارش
94 ـ عالیة المحلّ : بلند جایگاه
95 ـ سرّ العظمة : راز بزگی وبزگواری
96 ـ مسکورة الظلع : پهلو شکسته
97 ـ رضیض الصّدر : سینه شکسته
98 ـ مغضوبة الحق : کسی که حقش غصب شده است
99 ـ خفی القبر : کسی که قبرش پنهان است
100 ـ مجهولة القدر : قدر ناشناخته
101ـ ممتحنة : آزمایش شده
102 ـ المظلوم زوجها : کسی که هسرش ستم دیده است
103 ـ المقتول ولدها : فرزند کشته شده
104 ـ کوثر : صاحب خیر فراوان ، صاحب فرزندان بسیار

 نقل از سایت بلاغ

 




تاریخ : سه شنبه 95/1/10 | 6:55 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

uoke45bozz0gsowwoa

***نسیم معرفت**

**شهید حاج ابوالحسن کریمی با دلی مالامال و مملوّ از درد و رنج از میان ما رفت . او مظلومانه زیست ومظلومانه رفت. تمام تهمت ها ونسبت های ناروا را فقط به یاد مظلومیت علی ( علیه السلام) تحمل کرد وبه جان خرید. تفکر و اندیشه های ناب او وسخنان و فریاد های  روشنگرانه و حق طلبانه اش همیشه سبب بصیرت و بیداری و رشد وسعادت وحیاتِ معنوی وفکری برای رهپویان راه حق و حقیقت خواهد بود.  (سیداصغر سعادت میرقدیم)

 

 

_MG_6992

uoke45bozz0gsowwoa

_MG_6982

_MG_6979

_MG_6987

سر دار گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی لاهیجی در غروب غمناک 13 فروردین 1365 ه.ش (که شهر به جهت روز سیزده تقریبا خلوت بوده ) توسط یکی از منافقین به نام بهمن افرازه  در کنار مسجد گلشاهی لاهیجان هنگامی که به تنهایی از مطبوعاتی خود( مطبوعاتی فتح) به سوی منزل مراجعه می کرد مورد اصابت رگبار گلوله های کینه نفاق قرار گرفت   وبا اصابت گلوله ها به ناحیه سر ومغز و گلو و... مظلومانه به شهادت رسید و در محراب سرخ خونِ خویش  سر به   سجده گذاشت.     این نحوه از شهادت در نوع خود شاید بی نظیر باشد . بعد ازاینکه او مورد اصابت گلوله ها قرار گرفت به سجده افتاد و در این حال خون زیادی از ناحیه سر وگلویش جاری بود  و این مطلب کاملا در تصویر قابل مشاهده می باشد و آنگونه که بنده در آن زمان شنیده بودم یکی از  رفقاء و   دوستان ما به نام  حجت الأسلام علی  سلیمی لاهیجی این صحنه را به تصویر کشیده و عکس گرفت.  ضمنا آن طور که در خاطرم است در همان روزی که شهید ابوالحسن کریمی به شهادت رسید یک سخنرانی آتشین و  غَرّایی در کنار شیطان کوه لاهیجان ( بام سبز لاهیجان) داشت و در ضمن سخنرانی ، سیزده بَدَر را از خرافات دانست و مردم را از این کار برحذر داشت. مردم لاهیجان وحومه  متأسفانه در قدیم الأیام به طور گسترده در روز سیزدهم فروردین  به عنوان سیزده بَدَر با در دست گرفتن سبزه ها  در کنار شیطان کوه جمع می شدند وسبزه های خود را  اطراف کوه و داخل استخر می انداختند. شهید ابوالحسن کریمی هم طبق مرسومه همه ساله  خود در روز سیزدهم فروردین  در کنار شیطان کوه لاهیجان که مردم اجتماع می کردند برای مردم به تناسب حوادث ومسائل سخنرانی می کرد.
( سیداصغرسعادت میرقدیم)

 




تاریخ : سه شنبه 95/1/10 | 6:41 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

uoke45bozz0gsowwoa

اقامه نماز بر پیکر شهید توسط مرحوم  آیت الله محمد علی (مختار) امینیان

امام جمعه فقید شهرستان آستانه اشرفیه ونماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری

 

شادی روح بلندش  :  رَحِمَ اللهُ مَن یَقرأُ الفَاتِحَةمَعَ الصَّلَوَاتِ(کلیک کنید)

***نسیم معرفت**

 

به نام خدا


سخنانی از سردار گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی:

 

 

ای یاد تو آمیخته   با آتش و آه

مظلوم زمان کریمی  حزب الله

در سوگ تو قامت شقایق بشکست

لا حَولَ   وَ   لا قُوَّةَ    اِلّا    بِاللّه

 شعر از مرحوم  دکتر غلامرضا رحمدل لاهیجی  شرفشادهی

که در سال 1388 در سنّ پنجاه و هشت  سالگی  درگذشت

 

در مَسلخ عشق جز نکو را نکشند

روبه صفتان زشت خو را نکشند

گر عاشق صادقی ز کشتن مگریز

مردار بود هر آنکه او را نکشند

 شعرازاَفضلُ الدّین بدیل بن خاقانی   شَروانی متخلّص به خاقانی تبریزی  ( متولد 520 ه.ق و متوفّای 595 ه.ق )           


** ....خدایا چنان کن که حرف مرا بفهمند، خدایا چنان کن که فریاد مرا بفهمند، خدایا چنان کن به جای آنکه احساس دشمنی کنند احساس دوستی کنند و از ما آیینه بگیرند، فریادهای ما را به عنوان هشدار و تذکر در یابند و رویش فکر کنند و به دنبال دوستان یاوه گو و چاپلوس نگردند...(  فرازی از سخنرانی ایشان در مسجد باقرآباد رشت)


**  درپاسخ به اتهام دیوانگی که برخی از اشخاص صاحب منصب  گیلانی  به
شهید حاج ابوالحسن کریمی می دادند در یک سخنرانی  چنین  فرمود   :    ...برادران شما مسئول اید این نوار را پیاده کنید، به رئیس جمهور بفرستید، به رئیس مجلس بفرستید، به شورای نگهبان بفرستید. این اتمام حجت من است، به کلیه ی مقامات سیاسی و قضایی مملکت بفرستید... خدمت آقا سید احمد فرزند امام بفرستید تا بدانند که نسل حزب الله گیلان چه ها دید و برخلاف تبلیغات سوء ، مثل پیرمردان هشتاد ساله و عجین شده با صبر و بردباری برای حفظ مصالح اسلامی، دندان بر جگر گذاشت و سکوت اختیار کرد. بفرستید تا بخوانند و بدانند که تو دیوانه نیستی، تو بی قید و بند نیستی، تو مقید به قیود اسلامی، تو پایبند به ارزش های اصیل خدایی، قرآنی، تو به عشق ظهور و حضور روحانیت راستین تا امروز جلوی همه ی تهاجمات بیگانگان و مزدورانشان ایستادی و حاضر شدی به کله پوک، کله خراب متهم بشوی، اما دشمن اینجا نتواند عرض وجود بکند».

**...قرار نیست ما بمانیم  ،  ارزش‌ها محو شوند ، قرار است ما محو شویم و ارزش‌ها بمانند .( رشت . 18 آذر 1361 ه.ش)


**...شمائیکه برای در دست گرفتن مقام اینقدر ابراز خوشحالی می کنید شایستگی ولایت و زعامت مردم را ندارید .

** ... باید از امیرالمؤمنین (علیه السلام) درس بگیریم. علی ع جاذبه و دافعه اش حساب داشته ، هر که را جذب نمی کرد....  انسان های با فضیلت را جذب می کرد ، انسان های بی فضیلت را دفع می کرد ،  هرکه بود .

** اگر می بینید در این انقلاب عظیم ، دشمن امید هایش بهیأس کشیده می شودبه خاطر ارزش هایی است که در اینانقلاب احیاء شده است .   {سخنرانی دررشت1361}

** ما کار را برای خدا می کنیم و شکایتمان را پیش او می بریم .

** .... مگر انقلاب چطور مضمحل می شود؟ مگر خطر چطور انسان را تهدید می کند ؟ یک حرکت را تهدید  می کند ؟ مگر علی ( ع) چطور خانه نشین شد ؟حال آنکهدرهمه ی میدان های علی( ع) پیشقدم بود ؟ علی ( ع ) یکه تاز بود. این علی ( ع ) ، با این صداقت چطور می شود حقش را بگیرند ، چهره اش را این قدر وارونه می کنند ؟....  «  سخنرانی در مسجد غریب آباد لاهیجان 7 تیر 1363 »

 

** ...جوامعی که دچار غرور می شوند ، مردمی که دچار خود بینی و خود خواهی شوند، افرادی که در اوج موقعیت های معنوی و اجتماعی دچار غرور شدند ، اینان آنچه را کِشت کردند ، هلاک و نابودی شان بوده است .... «  سخنرانی در مسجد غریب آباد لاهیجان 7 تیر 1363 »

** ...از علی (ع) می آموزیم که چگونه حق را بر کرسی اش و بر جایش بنشانیم ؛ زیرا این علی (ع) است که می گوید :

صَدِیقُکَ مَن نَهاکَ ، و عَدُوُّکَ مَن أغراکَ (غرر الحکم : 5857 .)

دوست تو ، آن کسی است که تو را (از بدی ها و مُنکَرات )بازدارد ، حق را به تو بگوید ، و دشمن تو ، آن کسی است که تو را مغرور کند ( وبه کارهای بد وخلاف وادارد وتحریک نماید)    سخنرانی در مسجد غریب آباد لاهیجان 7 تیر 1363 »

**... جداً ، اگر نباشد ضرورت زندگی و تداوم انقلاب و تقدیر الهی ، در این زندگی انسان گاهی آماده است در یک لحظه خلاص بشود و بمیرد .ولی ما را آفریده که این مسیر را طی کنیم .همه مشکلات را استقبال کنیم . عقبه را بعد از عقبه ای بپیماییم . همه اتهامات را به جان بخریم و در مقابل دوست نادان و دشمن دانای مکار ، صادقانه برخورد کنیم . ( سخنرانی در مسجد جامع لاهیجان 1362 .)

**خدای ناخواسته ، اگر جامعه ،امت ،مسئولین ،   امام را،رهبر را درست اطاعت. نکنند،درست درکش نکنند ، فریاد های او را نفهمند ، هشدار های او را نفهمند ، مسؤلیت هایی را که گوشزد می کند  اینها را درک نکنند ، او هر قدر عظیم باشد از علی (علیه السلام) عظیم تر نیست ، رأی او هم  فاسد خواهد شد . او هم موفق نخواهد شد .

[ پس همه موظف هستند که گوش به فرامین رهبری باشند و به فرمایش حضرت امام خمینی که در 28 شهریور 1358 در جمع افسران وهُمافران و درجه داران و پرسنل غیر نظامی پایگاه هشتم ...،  در شهر قم فرمود : امر دولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملکت نخواهد وارد شد.]

 

.................................      ...................................................

 

.................سرانجام سردار گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی در غروب غمناک 13فروردین 1365توسط شب پرستان منافق با قامتی استوار، روحی بلند و فریاد رسای مظلومان در کنار معبد توحید «مسجد گلشاهی» در شهرستان لاهیجان هنگامی که به تنهایی از موسسه مطبوعاتی فتح به سوی منزل مراجعه می کرد، مورد اصابت تیر کینه و حقد و حسد و رگبار گلوله قرار گرفت و در کمال عرفان و استقامت و طمانینه ی لازم، در پی اصابت گلوله ها به گلو، مغز و بازو با وضوی خون به نماز عشق ایستاد و در محراب سرخ خون سر به سجده ی شکر گذاشت و قفس تنگ تن را در هم شکسته و به سوی عالم ملکوت بال و پر گشود.

در پی آن، سازمان منافقین نیز با صدور اعلامیه ای مسئولیت این ترور را بر عهده گرفته  و طی اعلامیه ای از ترور شهید کریمی به عنوان بازوی رژیم در گیلان اظهار پیروزی کرد.


http://basijguilan.blogfa.com/post-171.aspx

****************************************************************

**شهید حاج ابوالحسن کریمی با دلی مالامال و مملوّ از درد و رنج از میان ما رفت . او مظلومانه زیست ومظلومانه رفت. تمام تهمت ها ونسبت های ناروا را فقط به یاد مظلومیت علی ( علیه السلام) تحمل کرد وبه جان خرید. تفکر و اندیشه های ناب او وسخنان و فریاد های  روشنگرانه و حق طلبانه اش همیشه سبب بصیرت و بیداری و رشد وسعادت وحیاتِ معنوی وفکری برای رهپویان راه حق و حقیقت خواهد بود.  (سیداصغر سعادت میرقدیم)

**شهید حاج ابوالحسن کریمی لاهیجانی(سردار بزرگ گیلان

**شرح حال شهید ابوالحسن کریمی(سردار گیلان) - پایگاه اندیشوران حوزه(1)

**پایگاه اندیشوران حوزه(2)

**نسیم معرفت - سایت فریاد مظلوم(سردار گیلان شهیدابوالحسن)

**سخنانی از سردار گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی - نسیم معرفت

**شرح حال شهید ابوالحسن کریمی(سردار گیلان)_شماره 1 - نسیم معرفت

**شهید کریمی، سردار مظلوم حزب‌الله گیلان کیست؟ + تصاویر(پایگاه خبری تحلیلی«درسیاهکل»

**سردارمظلوم گیلان

**فریاد مظلوم - مروری بر زندگی شهید ابوالحسن کریمی

**پایگاه خبری تحلیلی املش ما » ابوالحسن کریمی کیست؟

**ابوالحسن کریمی - ویکی‌پدیا، دانشنامه? آزاد

**خبرگزاری تسنیم - شهید کریمی؛ سردار مظلوم حزب‌الله گیلان

**بازخوانی زندگی نامه سردار حزب الله گیلان شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی لاهیجی

**شهید ابوالحسن کریمی | فرقه ها

**شهید شیخ ابوالحسن کریمی بایگانی - رنگ ایمان

**شهید-حاج-ابوالحسن-کریمی - بنیاد هابیلیان

**زندگی نامه ای کامل و جدید از شهید حاج ابوالحسن کریمی | آفتاب ..

**زندگی نامه سردار حزب الله گیلان شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی

**مفاخر لاهیجان - ابوالحسن کریمی لاهیجی

**زندگی نامه سردار حزب الله گیلان شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی

**ایثار - قسمتی از زندگی نامه شهید ابوالحسن کریمی

***بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

**سردار مظلوم :: مُمتَدّ

**سردار حزب الله گیلان کیست؟ / شبکه اطلاع رسانی مرصاد نیوز

**یادداشت های حمید خوش سیرت - از شهید ابوالحسن کریمی تا جواد(پایگاه خبری تحلیلی«درسیاهکل»)

**ویدیو های شهید ابوالحسن کریمی - آپارات

**سردار محمدرضا نقدی در یادواره شهید ابوالحسن کریمی...

**یادواره شهید ابوالحسن کریمی در گیلان برگزار می‌شود - پایگاه خبری 8 دی

**گزارش تصویری / مراسم شهید ابوالحسن کریمی در مسجد قدس رشت و مسجد جامع لاهیجان

**برادر ابوالحسن کریمی -

**بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان - سیره ی پاکبازان

**خاطرات شهدای شهرستان لاهیجان

**خاطراتی از شهید کریمی(2) - خبرهایی از لاهیجان

**آپارات - دشمن ما کیست؟

**جیب کلیپ - آرشیو

**تجدید پیمان بسیجیان لاهیجان با شهید ابوالحسن کریمی

 




تاریخ : یکشنبه 95/1/8 | 1:12 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : یکشنبه 95/1/8 | 11:39 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

اگر مردم نباشند رهبر، مجلس و دولت مقبولیت ندارند  


سفیر سبز : آیت الله زین العابدین قربانی گفت : پیامبر (ص) مُبیِّن احکام دین و تشکیل دهنده حکومت اسلامی بود.

 

وی افزود: بعد از ایشان دوازده امام معصوم (ع) از ناحیه آن حضرت و بنا بر دستور خداوند مامور تبلیغ دین و تشکیل حکومت اسلامی بودند اما متاسفانه جاه طلبان نگذاشتند اهل بیت (ع) حکومت اسلامی را تشکیل دهند و بعضی ها را خانه نشین، اسیر و شهید کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خداوند مصلحت دید امام زمان(عج) از دسترس ظالمان بیرون نگه داشته شود، بیان کرد: مردم در زمان غیبت باید در مسایل دین و حکومت الهی به عالمان ربانی مراجعه کنند اما طاغوتیان در طول تاریخ مانع این کار شدند و در طول چهارده قرن حکومت در دست ظالمان بود .

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه امام راحل از تبار پیامبر (ص)  ، اصل حکومت اسلامی را تبیین نمود، گفت: صالحان باید در رأس کار باشند و راه انداختن این موضوع برای امام گران تمام شد و او را زندانی و به عراق و ترکیه تبعید کردند و در نهایت به فرانسه رفت.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه ملت ایران خواهان امام راحل بودند و برادران سُنّی ما هم حکومت صالحان را قبول دارند، گفت: روزی که کماندوهای شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند من کنار (شهید) آقا سیدیونس رودباری بودم و با آیت الله العظمی نوری همدانی در اتاقی بودیم و صحنه آن جنایت بزرگ را دیدیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرد و امام در رأس کار قرار گرفت، افزود: مردم در جماران به زیارت امام راحل (ره) می رفتند تا نظامی نظام مند و قانونمند تشکیل شد.

آیت الله قربانی با بیان اینکه در قانون اساسی مجتهد جامع الشرایط باید در رأس نظام و رهبری باشد، گفت: 10 ویژگی برای آن مرجع مشخص شده است و امام خامنه ای عزیز این ویژگی ها را داشتند و ایشان این کِشتی نظام را هدایت و فرمانروایی می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه 37سال از جمهوری اسلامی گذشت و نظام ما پابرجاتر، جهانگیرتر و جا افتاده تر است، ادامه داد: رهبری آگاه و مؤمن رمز بقای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه توضیح المسائل را باید داشته باشیم تا بر اساس آن عمل کنیم، ادامه داد: تمام مراجع صاحب توضیح المسائل نمی توانند حاکم حکومت اسلامی باشند........       مملکت را باید با برنامه و قانون اداره کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون جامعه را وضع می کنند و مراقب وزرا، دولت و مسئولان کشور هستند ....

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اگر مردم نباشند رهبر، مجلس و دولت مقبولیت ندارد، تصریح کرد: مردم هستند که کشور را نگه می دارند .....

گل تقدیم شما**سایت دفتر آیت الله زین‌العابدین قربانی لاهیجی

http://safiresabz.com/index.php?mod=content&met=content_more&id=433#.Vvd9QOaz5lk

 




تاریخ : یکشنبه 95/1/8 | 11:27 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی