سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی تصاویر جدید سال 1401

***نسیم معرفت***

 

 *** بازیچه گرفتن دین الهی نوعی کُفر به آن است


 

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

 

وَ ذَرِ الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَهُمْ لَعِباً وَ لَهْواً وَ غَرَّتْهُمُ الْحَیاةُ الدُّنْیا وَ ذَکِّرْ بِهِ أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ بِما کَسَبَتْ لَیْسَ لَها مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِیٌّ وَ لا شَفِیعٌ وَ إِنْ تَعْدِلْ کُلَّ عَدْلٍ لا یُؤْخَذْ مِنْها أُولئِکَ الَّذِینَ أُبْسِلُوا بِما کَسَبُوا لَهُمْ شَرابٌ مِنْ حَمِیمٍ وَ عَذابٌ أَلِیمٌ بِما کانُوا یَکْفُرُونَ .

و رها و ترک کن کسانى را که دین و آیین فطری خود را به استهزاء و بازىچه و سرگرمى گرفتند و زندگى دنیا مغرورشان کرده است و به وسیله‌ قرآن کریم  پند و اَندرزشان بده تا مبادا در دنیا و آخرت به کیفر آنچه کسب کرده‌اند از لطف و رحمت خدا محروم شوند و به هلاکت و سقوط بیفتند  که در این صورت بجز خدا هیچ یاری کننده و شفاعت کننده ای نخواهند داشت و اگر چنین انسانی به فرض در روز قیامت برای دوری و دفع  کیفر و عذاب از خود  هرگونه غرامت و  فِدیه و عَوض و جریمه ای  بپردازد از او پذیرفته نمى‌شود . آنان همان کسانى هستند که سرانجام به کیفر اعمال بدشان دچار هلاکت و بدبختی می گردند .  براى آنان به جُرم کُفر و عِصیانشان شرابى از آب سوزان و عذابى دردناک  خواهد بود .  (سوره اَنعام آیه 70 .)

 این آیه تکمیل کننده بحث و محتوای آیات قبل «آیه 68 و 69 از سوره اَنعام» است . در آیات پیشین فرموده است که باید از همنشینی و مصاحبت و همراهی با کفّار و معانِدین و استهزاء کنندگان به دین الهی اِعراض و دوری گردد : وَ إِذا رَأَیْتَ الَّذِینَ یَخُوضُونَ فِی آیاتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ وَ إِمَّا یُنْسِیَنَّکَ الشَّیْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْرى‌ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ .* وَ ما عَلَى الَّذِینَ یَتَّقُونَ مِنْ حِسابِهِمْ مِنْ شَیْ‌ءٍ وَ لکِنْ ذِکْرى‌ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ . و هرگاه کسانی را دیدی که در آیات ما به قصد استهزاء و شبهه اندازی به یاوه گویی و سخن بی منطق می پردازند از آنان روی بگردان و مجلسشان را ترک کن تا در سخنی دیگر در آیند و اگر شیطان از یاد تو ببرد و در مجلس آنها شرکت کردی ، پس از یادآمدن ، هرگز  با این جمعیّت ستمگر منشین * و اگر افراد با تقوا جهت ارشاد و اندرز با آنها بنشینند ، چیزی از حساب و گناه آنها بر ایشان نیست ؛ ولی این کار، باید تنها برای یادآوری آنها باشد ، شاید بشنوند و تقوی پیشه کنند . 

دینی که از طرف پروردگار توسط پیامبر الهی آورده شد مردم باید به آن ایمان و باور پیدا کنند و ملتزم به تعالیم آن دین باشند . دین واقعی همان است که از طرف پیامبر الهی عرضه و اعلام می شود . کسانی که به دین الهی کفر می ورزند در واقع به دینِ حقیقی و واقعی خودشان کفر می ورزند چون دین الهی برای همه است چه مردم به آن  ایمان بیاورند و چه ایمان نیاورند . مرحوم علامه طباطبایی در جلد هفتم  اَلمیزان در ذَیل آیه 70 از سوره اَنعام می فرماید :  «...  عَدَّ تَدَیُّنَهُم بِما یَدعُوهُم اِلَیهِ هَوَی اَنفُسِهِم ، لَعباََ و َ تَلَهِّیاََ بِدِینِهِم وَ فِیهِ فَرضُ دِینِ حَقِِّ لَهُم وَ هُوَ الَّذِی دَعَتهُم اِلَیهِ فِطرَتُهُم فَکانَ یَجِبُ عَلَیهِم اَن یَأخُذُوا بِهِ اَخذَ جِدِِّ وَ یَتَحَرَّزُوا بِهِ عَنِ الخَلطِ وَ التَّحریفِ وَ لکِنَّهُم اِتَّخَذُوهَُ لَعباََ وَ لَهواََ یُقَلِّبُونَهُ کَیفَ شاؤُا مِن حالِِ اِلَی حالِِ وَ یُحَوِّلُونَهُ حَسَبَ ما یَأمُرُهُم بِهِ هَوَی أَنفُسِهِم مِن صُورَةِِ اِلَی صُورَةِِ  یعنی خداوند مُتعال در این آیه ،  تدیُّن و گرویدن به خواسته ها و خواهش های نفسشان را  به عنوان لهو و لعب و بازیچه به دینشان شمرده است و در این مطلب  فرض و  اشاره به آن است که آنان در واقع دین حقّی دارند و آن همان دینى است که فطرتشان آنها را به آن دین دعوت می نماید ، پس لازم و واجب و سزاوار است که همان نداى فطرت و وجدان خود را پاسخ  گفته و آن را با همّت بالا و  به طور جدی اخذ و قبول کنند و بدین وسیله دینِ حقِّ الهی را از خلط و تحریف و انحراف و کجی دور نگهدارند ولی آنها به جهت فریفتگی به دنیا و متابعت و پیروی از هوی های نفسانی ، دینِ حقِّ الهی را بازیچه و ملعبه گرفته و آن را  هر طور که خواست و میلشان باشد  از حالی به حالی و از شکلی به شکلی دیگر دگرگون و منقلب می سازند »

در تفسیر نمونه در رابطه با عبارت «اِتَّخَذُوا دِینَهُمْ» که در آیه 70 از سوره اَنعام آمده ، معنایی کرده است که به نظر بنده مغایرتی با معنای مرحوم علامه طباطبایی در اَلمیزان که در بالا آوردیم ندارد و قابل جمع است . در تفسیر نمونه چنین آمده است  :  «در حقیقت آیه فوق اشاره به این است که آیین آنها از نظر محتوا پوچ و واهى است و نام دین را بر یک مُشت اعمالى که به کارهاى کودکان و سرگرمی هاى بزرگسالان شبیه تر است گذارده اند ، این چنین افراد قابل بحث و گفتگو نیستند و لذا دستور مى دهد که از آنها روى بگردان و به آنها و مذهب توخالی شان اعتنا مکن . از آنچه گفتیم معلوم شد که منظور از «دِینَهُمْ» همان آئین شرک و بُت پرستى است که آنها داشتند و این احتمال که منظور از آن دینِ حق باشد ، و اضافه دین به آنها به خاطر فطرى بودن دین بوده باشد بسیار بعید بنظر مى رسد. -تفسیر نمونه ذَیل آیه 70 از سوره اَنعام-»

  به سُخره گرفتن و به بازی و سرگرمی گرفتنِ دین الهی  نوعی کُفر به دینِ الهی است . همانگونه که انکار صریح دین الهی ، کفر است همچنین مَلعبه و بازیچه گرفتن دین نیز کفر است . کسانی که  دین و مقدّسات و احکام الهی را دستاویز و بازیچه اهداف و اَمیال دُنیوی و مادی و حزبی و جناحی و قومی و فرقه ای خود قرار می دهند مشمول این آیه (آیه 70 از سوره اَنعام) قرار می گیرند . این آیه یعنی آیه 70 از سوره اَنعام خطاب و اِخطارش تنها به کفّار نیست  بلکه شامل حال همه کسانى است که فرامین و مُقدّسات و احکام الهى را بازیچه و دستاویز اَمیال و اهداف نفسانی مادّى و شخصى و حزبی و فرقه ای و گروهی خود قرار مى دهند .

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

***************

https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .

************************************

*** قرآن پیمان نامه الهی است+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3355/.وبلاگ نسیم معرفت-سعادت.+کلیک کنید .

 ** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .


*** عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیج+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17444ه+کلیک کنید+

*** ازدواج کنید - ازدواج کنید - ازدواج کنید+آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=18347 . +کلیک کنید .

*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .

*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .

*** گفتار برخی از دانشمندان در فضیلت علم+مَحَجَّةُ البَیضاء مُلّا مُحسِن فیض کاشانی+آیت الله  سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیلانی + http://hakim-askari.rozblog.com/post/703 . + کلیک کنید .


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 

*** درخشانترین ستاره‌ی فرهنگ فارسی+شاعر همه قرن ها و همه قشرها+بیانات آیت الله امام خامنه ای در آیین گشایش کنگره جهانی حافظ در سال 1367 +سایت حکیم زین العابدین  عسکری گیلانی لشت نشایی+ http://hakim-askari.rozblog.com/post/751 + کلیک کنید  .

***استاد سید اصغر سعادت میر قدیم لاهیجی - پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html.+کلیک کنید+

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/ + پایگاه خبری دیار آفتاب +

وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/+پایگاه خبری دیار آفتاب

*****************

http://neshasteasatid.com/node/1911+ وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+از استاد سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

*****************

https://www.dana.ir/news/640868.html/%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C + وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+شبکه اطلاع رسانی دانا+ استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+

وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی - راه دانا+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + https://www.dana.ir/news/640868.html/%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C .

شَکَوْتُ اِلَی اَبِی عَبْدِ اللهِ (ع) تَفَرُّقَ اَمْوَالِنَا وَ مَا دَخَلَ عَلَیْنَا فَقَالَ: عَلَیْکَ بِالدُّعَاءِ وَ اَنْتَ سَاجِدٌ، فَاِنَّ اَقْرَبَ مَا یَکُونُ الْعَبْدُ اِلَی اللهِ وَ هُوَ سَاجِدٌ.

به امام صادق(ع) از پراکنده شدن اموالمان و بلایی که بر سرمان آمده بود، شِکوه کردم، فرمود: زمانی که در سجده هستی دعا کن، زیرا نزدیک ترین زمان بنده به خداوند وقتی است که در سجده است.( وسائل الشیعه ج 6 ص317 - اَلکافی  ج 3 ص 324  )

*** بحث خُمس - +http://ayatollahnekounam.com/2018/07/16/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%86%D9%87%D9%85-%D8%AE%D9%85%D8%B3/ + .

https://www.islamquest.net/fa/archive/fa3412 .+اسلام کوئیست+چشم زخم+

 

**عده من اصحابنا عن سهل بن زیاد و محمد بن یحیی عن احمد بن محمد عن ابن محبوب عن اسحاق بن عمار عن ابی عبد الله ع قال :

یَا إِسْحَاقُ‏ لاَ تَعُدَّنَّ مُصِیبَةً أُعْطِیتَ عَلَیْهَا اَلصَّبْرَ وَ اِسْتَوْجَبْتَ عَلَیْهَا مِنَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اَلثَّوَابَ إِنَّمَا اَلْمُصِیبَةُ اَلَّتِی یُحْرَمُ صَاحِبُهَا أَجْرَهَا وَ ثَوَابَهَا إِذَا لَمْ یَصْبِرْ عِنْدَ نُزُولِهَا  .  ای اسحاق! مبادا آن مصیبتی را که هم صبرش به تو داده شده و هم ثوابش بر تو واجب گشته، مصیبت بشمارى. همانا مصیبت واقعی آن است که صاحبش به جهت بى‏ صبرى در منبع : الکافی، جلد 3، کِتَابُ الْجَنَائِز

 

 

 




تاریخ : دوشنبه 101/11/24 | 7:51 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

اس ام اس و جملات تبریک 22 بهمن و دهه فجر

***نسیم معرفت***


** بیست و دو بهمن ،جشن عمومی اُمّت انقلابی ایران و تجلّی اقتدارملّی

 

 

به نام خدا

بیست و دو  بهمن ،  جشن عمومی اُمّت انقلابی ایران و تجلّی اقتدار ملّی و  مُقاومت و ایستادگی در برابر مُستکبرین و ستمگران عالَم و اظهار برائت و بیزاری از دشمنان اسلام و انقلاب و اظهار تنفّر از جنایتکاران و تبهکاران و زورگویان جهانی و اعلام وفاداری به نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران و حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه و تعهّد  به ارزش های انقلابی و اسلامی و گرامیداشت میراثِ ماندگارِ بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی «ره» و تجدید و تحکیم بیعت با ولیّ فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است .

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

***************

https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .

************************************

*** قرآن پیمان نامه الهی است+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3355/.وبلاگ نسیم معرفت-سعادت.+کلیک کنید .

 ** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .


*** عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیج+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17444ه+کلیک کنید+

*** ازدواج کنید - ازدواج کنید - ازدواج کنید+آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=18347 . +کلیک کنید .

*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .

*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .

*** گفتار برخی از دانشمندان در فضیلت علم+مَحَجَّةُ البَیضاء مُلّا مُحسِن فیض کاشانی+آیت الله  سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیلانی + http://hakim-askari.rozblog.com/post/703 . + کلیک کنید .


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 

*** درخشانترین ستاره‌ی فرهنگ فارسی+شاعر همه قرن ها و همه قشرها+بیانات آیت الله امام خامنه ای در آیین گشایش کنگره جهانی حافظ در سال 1367 +سایت حکیم زین العابدین  عسکری گیلانی لشت نشایی+ http://hakim-askari.rozblog.com/post/751 + کلیک کنید  .

***استاد سید اصغر سعادت میر قدیم لاهیجی - پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html.+کلیک کنید+

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/ + پایگاه خبری دیار آفتاب +

وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/+پایگاه خبری دیار آفتاب

*****************

http://neshasteasatid.com/node/1911+ وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+از استاد سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

*****************

https://www.dana.ir/news/640868.html/%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C + وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+شبکه اطلاع رسانی دانا+ استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+

وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی - راه دانا+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + https://www.dana.ir/news/640868.html/%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C .

شَکَوْتُ اِلَی اَبِی عَبْدِ اللهِ (ع) تَفَرُّقَ اَمْوَالِنَا وَ مَا دَخَلَ عَلَیْنَا فَقَالَ: عَلَیْکَ بِالدُّعَاءِ وَ اَنْتَ سَاجِدٌ، فَاِنَّ اَقْرَبَ مَا یَکُونُ الْعَبْدُ اِلَی اللهِ وَ هُوَ سَاجِدٌ.

به امام صادق(ع) از پراکنده شدن اموالمان و بلایی که بر سرمان آمده بود، شِکوه کردم، فرمود: زمانی که در سجده هستی دعا کن، زیرا نزدیک ترین زمان بنده به خداوند وقتی است که در سجده است.( وسائل الشیعه ج 6 ص317 - اَلکافی  ج 3 ص 324  )

*** بحث خُمس - +http://ayatollahnekounam.com/2018/07/16/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%86%D9%87%D9%85-%D8%AE%D9%85%D8%B3/ + .

https://www.islamquest.net/fa/archive/fa3412 .+اسلام کوئیست+چشم زخم+

 

**عده من اصحابنا عن سهل بن زیاد و محمد بن یحیی عن احمد بن محمد عن ابن محبوب عن اسحاق بن عمار عن ابی عبد الله ع قال :

یَا إِسْحَاقُ‏ لاَ تَعُدَّنَّ مُصِیبَةً أُعْطِیتَ عَلَیْهَا اَلصَّبْرَ وَ اِسْتَوْجَبْتَ عَلَیْهَا مِنَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اَلثَّوَابَ إِنَّمَا اَلْمُصِیبَةُ اَلَّتِی یُحْرَمُ صَاحِبُهَا أَجْرَهَا وَ ثَوَابَهَا إِذَا لَمْ یَصْبِرْ عِنْدَ نُزُولِهَا  .  ای اسحاق! مبادا آن مصیبتی را که هم صبرش به تو داده شده و هم ثوابش بر تو واجب گشته، مصیبت بشمارى. همانا مصیبت واقعی آن است که صاحبش به جهت بى‏ صبرى در منبع : الکافی، جلد 3، کِتَابُ الْجَنَائِز
 

 *****************************


مبعوث شدن حضرت محمد (که درود خدا بر او باد) پایانی بر آمدن پیام آوران الهی برای بشریت بود. بنابراین هر آنچه که باید برای بشر مخلوق گفته و تعلیم داده می شد با رسالت پیامبر خاتم به انسان ها عرضه شد.

https://www.khabaronline.ir/news/1731757/%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%A8%D8%B9%D8%AB-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-6-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AB%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1+خبر آنلاین .

 

 




تاریخ : شنبه 101/11/22 | 8:38 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

عکس الله متحرک جدید - عکس نودی

***نسیم معرفت***

 

 

به نام خدا

 

آدمی تا به خدا نرسد موجودی ناآرام است

 

انسان با روح الهی ، موجودی است ملکوتی و عرشی که براساس حکمت الهی چند صباحی در عالم دنیا اسکان داده شده است .

 

مرغِ  باغِ  ملکوتم  نِیَم  از عالمِ خاک
چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم

 

روح آدمی که لطیفه الهی است شاکِله اصلی انسان را تشکیل می دهد و این روح ، نَفخه ای رحمانی است که در آدمی دمیده شده است . برای درکِ عظمتِ روحِ آدمی همین بس که به اضافه تشریفیه که دال بر عظمت است به خداوند نسبت داده شده است چنانکه خداوند در آیه 29 از سوره حِجر چنین فرمود : ...وَ نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی.... یعنی و از روح خود در او (آدم  «عَلَیهِ السَّلامُ»  و انسان) دمیدم .
علم و دانش و معرفت و فهم  و تعقُّل و خِرَدورزی و تَعالِی و رشد و کمال و سعادت  و هدایت و محبت و لطف و مهربانی ... و نیز جهل و نادانی و بی خِرَدی و شقاوت و قساوت و انحطاط و پستی  و ضلالت و کینه و عداوت ...  ، در اصل به روح آدمی بر می گردد . البته گاهی به اعتباری از روحِ انسان ، به عقل و نفس و قلب و مانند آن ها تعبیر می شود. از آن جهت که موجب حیات و زندگی به معنای عام خود است به آن روح گویند و از جهت اینکه قدرت و نیروی درک دارد به آن عقل می نامند و  به علت اینکه تدبیر و مدیریت اعضا و جوارح و بدن را انجام می دهد به آن نفس گفته می شود و نفس هم در یک تقسیم به سه قسم است: نفس نباتی و نفس حیوانی و نفس انسانی که این مراتب سه گانه نفس در باره انسان در طول هم هستند و به تدریج حاصل می شوند.  و در فارسی به نفس ، روان  و به روح ، جان اطلاق می شود. کار عرفاء و عارفان مربوط به روح است و کار روانشناسان مربوط به رفتارهای آدمی است و رفتارهای انسان نیز نهایتاََ به روح بر می گردد و مقام عارف هیچگاه قابل قیاس با روانشناس نیست  و از آن جهت که روح  مرکز تحولات و حالات و عواطف و احساسات است به آن قلب می گویند و معادل قلب در فارسی همان کلمه دل می باشد.
اعضاء و جوارح انسان و مغز و ذهن و و حواس ظاهری و باطنی و سلسله اعصاب و غیره در مجموع همانند مرکبی برای روح می باشد و حاکم اصلی در وجود انسان همان روح است . حیات و ادراک و فهمیدن و و شنیدن و دیدن و سایر افعال  همه مربوط به روح  است. مرحوم ملا صدرای شیرازی برخلاف حُکماءِ مَشّاء  بر اساس نظریه اَصالةُ الوُجود در این رابطه چنین می گوید : اَلنَّفسُ فِی وَحدَتِها کُلُّ القُوی یعنی نفس و روح آدمی (هویت و حقیقتی که از آن به «من» تعبیر می شود) در عین بساطت و وحدت  ، عین قوای خود و جامع آن ها است و به عبارت دیگر با هر قُوّه ای ، عین آن قُوّه  می باشد.
وقتی دانستیم  که حقیقت و هویت اصلی  آدمی همان روحِ اوست که اتصال تشریفی به حضرت حقتعالی دارد در این صورت  هر اندازه که آدمی در مسیر قُرب پروردگار و اطاعت از آفریدگار قدم بردارد و در پی اصلاح و تربیت خویش باشد و از معاصی و نافرمانی و نفسانیات و خواسته های شیطانی دوری گزیند از روح پاک و باصفا و نورانی و مُتعالِی و سعادتمند و  آرام  برخوردار می گردد و هر چقدر از طریق و راه الهی خارج گردد و رها و آزاد و بی بند وبار و هَرزه باشد و آلوده به گناهان و معاصی شود  به همان اندازه دارای روح پلید و ناپاک و تاریک و ظلمانی و ناآرام و مضطرب می شود. انسان باید با روح الهی خود به خدا بپیوندد تا اطمینان و آرامش یابد و  آدمی تا به خدا نرسد موجودی ناآرام است اگر چه همه دنیا و تَمَتُّعات آن را در اختیار داشته باشد. کسانی که از خدا بریدند و به شیطان و یا شیاطین پیوستند اگرچه به حسب ظاهر به آرامش کاذِبِ مَقطعی می رسند  ولی در واقع و در باطن خود دچار اضطراب و نگرانی و تشویش هستند  و گاهی نیز مشاهده شده است که برخی افراد با برخورداری از همه لذت های مادی و نفسانی و شهوانی  دست به خود کشی زدند و این حاکی از تزلزل و تَنزُّل شخصیتی و روحی است.   هیچگاه انسان از راه معاصی و نافرمانیِ پروردگار به آرامش نخواهد رسید .  آرامش و اطمینان در سایه یاد و ذکر خداوند است و خداوند در سوره رعد آیه 28 چنین می فرماید :
الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ  آنها کسانی هستند که ایمان آورده اند ، و دلهایشان (روحشان) به یاد خدا مطمئن ( و آرام ) است .  آگاه باشید ، تنها با یاد خدا دلها ( روح ها) آرامش می یابد.

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

***************

https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .

************************************

*** قرآن پیمان نامه الهی است+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3355/.وبلاگ نسیم معرفت-سعادت.+کلیک کنید .

 ** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .


*** عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیج+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17444ه+کلیک کنید+

*** ازدواج کنید - ازدواج کنید - ازدواج کنید+آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=18347 . +کلیک کنید .

*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .

*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .

*** گفتار برخی از دانشمندان در فضیلت علم+مَحَجَّةُ البَیضاء مُلّا مُحسِن فیض کاشانی+آیت الله  سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیلانی + http://hakim-askari.rozblog.com/post/703 . + کلیک کنید .


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 

*** درخشانترین ستاره‌ی فرهنگ فارسی+شاعر همه قرن ها و همه قشرها+بیانات آیت الله امام خامنه ای در آیین گشایش کنگره جهانی حافظ در سال 1367 +سایت حکیم زین العابدین  عسکری گیلانی لشت نشایی+ http://hakim-askari.rozblog.com/post/751 + کلیک کنید  .

***استاد سید اصغر سعادت میر قدیم لاهیجی - پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html.+کلیک کنید+

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/ + پایگاه خبری دیار آفتاب +

وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/+پایگاه خبری دیار آفتاب

*****************

http://neshasteasatid.com/node/1911+ وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+از استاد سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 




تاریخ : دوشنبه 101/11/17 | 10:4 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

آیت‌الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

***نسیم معرفت***

 

به نام خدا

 

*** انسان ها مسؤل اعمال و کردار خود هستند


... بیشتر نکبت ها و بلایا و مصایب آسمانی و زمینی که دامنگیر افراد و یا اقوام و ملت ها شده و یا می شود به جهت عصیان ها و طغیانگری ها و نافرمانی های آنها می باشد . چه بسیار اقوامی که به جهت اختلافات و سرپیچی و گستاخی نسبت به انبیاء (عَلَیهِمُ السَّلامُ ) و نافرمانی پروردگار مشمول مصیبت و بلاء و قهر و خشم و عذاب الهی شدند که سرگذشت شوم برخی ار آنها در قرآن کریم آمده است. متاسفانه عده ای به جهت عوامل مختلف خود را گرفتار بدبختی و شقاوت ها و مصیبت ها و فساد ها می کنند و بعد می گویند دیگر کاری از ما ساخته نیست و ما همین هستیم و بس و دیگر اختیاری نداریم و نمی توانیم تغییر کنیم و برگردیم. یقینا این گفتارها و پندارها غلط و نادرست است و انسان در سایه عقل و فکر و اراده و توکل و ایمان می تواند بسیاری از غیر ممکن های تصوری و پنداری را ممکن سازد . البته اگر کسی تمام راه های نجات و سعادت و خوشبختی را برخود ببندد و تصمیم بر برگشت نگیرد هرگز نجات پیدا نمی کند و مُدام در دره سقوط و هلاکت قرار دارد .

طبق آیه 30 از سوره شُوری (وَ ما أَصابَکُمْ مِنْ مُصیبَهٍ فَبِما کَسَبَتْ أَیْدیکُمْ )ٍ ، انسان ها مسؤل اعمال و کردار خود هستند و اگر به جهت خلافکاری و عصیان و ارتکاب فساد و خلاف دچار بلاء و بدبختی شدند بدانند که این مصیبت ها و نِقمت ها و بیچارگی ها و ذلت ها به سوء اختیار خودشان بوده است . توجه شود که مراد از(کُمْ) در (ما أَصابَکُمْ) یعنی شما گنهکاران و خلافکاران . و مراد از (أَیْدیکُمْ) یعنی به اختیار و اراده و قدرت شما و در مجموع معنای آیه چنین است : هر مصیبت و بلاء و گرفتاری و آسیبی که به شما میرسد ( نوعا) بخاطر اعمال بد و زشتی است که به اختیار و اراده و قدرت خود انجام داده اید . اگر کسی بواسطه شراب خواری و یا قماربازی و یا دزدی و قتل و زنا و فحشاء و یا مواد مخدر و… دچار فلاکت و بدبختی و بیچارگی شد مقصّر اصلی خودش است (فَبِما کَسَبَتْ اَیْدیکُمْ) و باید خودش را مسؤل عواقب شوم اعمال ننگینش بداند .

این عمل های چو مار و کَژدُمت

مار و کَژدُم گردد و گیرد دُمت

«جلال الدین رومی»

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

***************

https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .

************************************

*** قرآن پیمان نامه الهی است+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3355/.وبلاگ نسیم معرفت-سعادت.+کلیک کنید .

 ** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .


*** عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیج+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17444ه+کلیک کنید+

*** ازدواج کنید - ازدواج کنید - ازدواج کنید+آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=18347 . +کلیک کنید .

*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .

*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .

*** گفتار برخی از دانشمندان در فضیلت علم+مَحَجَّةُ البَیضاء مُلّا مُحسِن فیض کاشانی+آیت الله  سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیلانی + http://hakim-askari.rozblog.com/post/703 . + کلیک کنید .


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 

*** درخشانترین ستاره‌ی فرهنگ فارسی+شاعر همه قرن ها و همه قشرها+بیانات آیت الله امام خامنه ای در آیین گشایش کنگره جهانی حافظ در سال 1367 +سایت حکیم زین العابدین  عسکری گیلانی لشت نشایی+ http://hakim-askari.rozblog.com/post/751 + کلیک کنید  .

***استاد سید اصغر سعادت میر قدیم لاهیجی - پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html.+کلیک کنید+

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/ + پایگاه خبری دیار آفتاب +

وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/+پایگاه خبری دیار آفتاب

*****************

http://neshasteasatid.com/node/1911+ وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+از استاد سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 




تاریخ : جمعه 101/11/14 | 10:19 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

***نسیم معرفت***

 

 

به نام خدا


سه چیز مانع ندامت است :

1- اِختِبار پیش از اِعتِماد

2- مَشوَرت قبل از اِقدام

3- اَندیشه قبل از گفتار

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

***************

https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .

************************************

*** قرآن پیمان نامه الهی است+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3355/.وبلاگ نسیم معرفت-سعادت.+کلیک کنید .

 ** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .


*** عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیج+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17444ه+کلیک کنید+

*** ازدواج کنید - ازدواج کنید - ازدواج کنید+آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=18347 . +کلیک کنید .

*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .

*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .

*** گفتار برخی از دانشمندان در فضیلت علم+مَحَجَّةُ البَیضاء مُلّا مُحسِن فیض کاشانی+آیت الله  سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیلانی + http://hakim-askari.rozblog.com/post/703 . + کلیک کنید .


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 

*** درخشانترین ستاره‌ی فرهنگ فارسی+شاعر همه قرن ها و همه قشرها+بیانات آیت الله امام خامنه ای در آیین گشایش کنگره جهانی حافظ در سال 1367 +سایت حکیم زین العابدین  عسکری گیلانی لشت نشایی+ http://hakim-askari.rozblog.com/post/751 + کلیک کنید  .

***استاد سید اصغر سعادت میر قدیم لاهیجی - پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html.+کلیک کنید+

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/ + پایگاه خبری دیار آفتاب +

وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/+پایگاه خبری دیار آفتاب

*****************

http://neshasteasatid.com/node/1911+ وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+از استاد سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

*****************

https://www.dana.ir/news/640868.html/%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C + وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+شبکه اطلاع رسانی دانا+ استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+

وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی - راه دانا+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + https://www.dana.ir/news/640868.html/%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C .




تاریخ : جمعه 101/11/7 | 9:6 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

دروس استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

***نسیم معرفت***


به نام خدا

 

*** یک مسلمان باید غیرت و عِرقِ دینی داشته باشد


هر مسلمانی مُوظّف است که تَوَلِّی و تَبَرِّی داشته باشد . یعنی زیر ولایت خدا و رسولخدا «ص» و اهل بیت «عَلَیهِمُ السَّلام» باشد و قلباََ آنها و پیروانشان را دوست داشته باشد و از ولایت و حاکمیّت دشمنان خدا و  دشمنان رسولخدا «ص» و اهل بیت «ع» اعراض نماید و از آنها برائت و تَبَرِّی و بیزاری بجوید . (وَ ذَرِ الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَهُمْ لَعِباً وَ لَهْواً. و رها کن کسانى را که دین خود را به بازىچه و سرگرمى گرفتند.سوره انعام آیه 70)  .از نظر اسلام و معارف قرآن و اهل بیت «ع»  امکان ندارد که یک مسلمان هم باورهای دینی و اسلامی و قرآنی داشته باشد و هم اینکه با هر آیین و کیش و دینی همراه باشد و به اصطلاح «صُلح کل» داشته باشد . در سوره آل عِمران آیه28 چنین آمده است : لا یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرِینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ . یعنی : نباید اهل ایمان  بجاى مؤمنان و مسلمانان ، کافران را دوست و سرپرست خود برگزینند .  یک مسلمان  باید غیرت و عِرقِ دینی داشته باشد و  نمی تواند در برابر استهزاء کنندگان به دین و در مقابل انحرافات و بدعت ها و توهین به مقدّسات  بی تفاوت و ساکت باشد . مُداهَنه و سازش با مُنکران و استهزاء کنندگان دین و مقدّسات  جائز نیست و باید با آنها شدت عمل نشان داد تا گستاخ و جَرئ نشوند . در سوره قلم آیه 9 خداوند مُتعال به پیامبر اسلام «ص» می فرماید : وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُونَ یعنی آنها دوست دارند که تو سازش کنى در نتیجه آنان نیز با تو سازش کنند . از نقشه‌هاى رنگارنگ دشمنان نباید غفلت نمود  . آنها تلاش مى‌کنند تا مسلمانان را به سازش بکشانند تا در سایه آن به اهداف شوم خود برسند .

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

***************

https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .

************************************

*** قرآن پیمان نامه الهی است+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3355/.وبلاگ نسیم معرفت-سعادت.+کلیک کنید .

 ** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .


*** عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیج+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17444ه+کلیک کنید+

*** ازدواج کنید - ازدواج کنید - ازدواج کنید+آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=18347 . +کلیک کنید .

*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .

*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .

*** گفتار برخی از دانشمندان در فضیلت علم+مَحَجَّةُ البَیضاء مُلّا مُحسِن فیض کاشانی+آیت الله  سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم عسکری گیلانی + http://hakim-askari.rozblog.com/post/703 . + کلیک کنید .


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 

*** درخشانترین ستاره‌ی فرهنگ فارسی+شاعر همه قرن ها و همه قشرها+بیانات آیت الله امام خامنه ای در آیین گشایش کنگره جهانی حافظ در سال 1367 +سایت حکیم زین العابدین  عسکری گیلانی لشت نشایی+ http://hakim-askari.rozblog.com/post/751 + کلیک کنید  .

***استاد سید اصغر سعادت میر قدیم لاهیجی - پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html.+کلیک کنید+

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/ + پایگاه خبری دیار آفتاب +

وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

http://www.diyareaftab.ir/news/1521/+پایگاه خبری دیار آفتاب

*****************

http://neshasteasatid.com/node/1911+ وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+از استاد سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

*****************

https://www.dana.ir/news/640868.html/%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C + وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+شبکه اطلاع رسانی دانا+ استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+

وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی - راه دانا+استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی + https://www.dana.ir/news/640868.html/%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C .

 




تاریخ : پنج شنبه 101/11/6 | 7:43 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر




  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی