سفارش تبلیغ
صبا ویژن

***نسیم معرفت***

 


*** سناریوی شوم حذف اسامی مقدس شهداء از تابلوهای مَعابر...

 

به نام خدا

 

به نام خدایی که در قرآن کریمش فرمود که : مپندارید کسانی که در راه خدا کشته شده اند ، مُردگانند بلکه زندگانند و در نزد جوار رحمت خاصّ الهی از رزق و روزی ویژه متنعِّم و برخوردارند . وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ‌ . سوره آل عمران آیه 169 .

این روزها می شنویم و می بینیم که دست های نفاق نفوذ کرده در شهرداری ها بویژه شهرداری های تهران ، سناریوی شوم حذف اسامی مقدس شهداء از تابلوهای مَعابر و خیابان ها را که در دستور کار و در نیت پلیدشان داشتند عملی کردند و در موارد متعددی در سراسر کشور به این عمل ننگین پرداختند و نام ها و اسامی پاک و نورانی شهدا را حذف کردند و یا تغییر ناصحیح دادند و بجای آن ها  عناوین و اسامی دیگری نصب نمودند !!  این عناصر ضدّ ارزشی و ضدّ انقلابی جای گرفته در شهرداری ها برای توجیه اقدامات ننگینشان دست به توجیهات وقیحانه زدند که رسوایی آنها را آشکارتر نمود .  شهداء و اسامی مقدّسشان نمادِ ارزش های دینی و اسلامی و انقلابی هستند .  شهیدان و شهدای عزیز ما نمادِ عزّت و غیرت و حرّیّت و آزادی و فداکاری و جانبازی و رشادت و مجاهدت و ایثار و دفاع از حریم  دین و اسلام و قرآن و اهل بیت (عَلَیهِمُ السَّلامُ) و انقلاب و کشور هستند .   یاد شهداء در واقع یاد ارزش های مُتعالی و انسان ساز است و بر همه ما لازم و واجب است که نگذاریم یاد شهداء به فراموشی سپرده شود .  شهدای عزیز ما با پیروی از مکتب نورانی و حیاتبخش حضرت سیّد الشهداء  (عَلَیهِ السَّلامُ) و الهام از قیام عاشورایی و کربلایی سرور و سالار شهیدان ، در هشت سال دفاع مقدس در زیر بَیرق هدایت های قائد اعظم  حضرت امام خمینی «ره» در برابر متجاوزین بعثی و صدّامیان که مُستَظهَر و مورد حمایت قدرت های  استکباری شرق و غرب بویژه آمریکای جنایتکار بودند ایستادگی و مقاومت کردند و نیز در برابر تکفیری ها و داعشی های خون آشام و سفّاک که به فرمایش حضرت آیت الله امام خامنه ای  عهده دار جنگ نیابتی مستکبرین عالَم در عراق و سوریه بودند ایستادگی کردند و جانانه و مُخلصانه جنگیدند و از جان خود گذشتند و در خون پاکشان غلتیدند تا اسلام و قرآن و تعالیم اهل بیت (عَلَیهِمُ السَّلامُ) برقرار و برپا باشد ، تا عزّت و شرف و ناموس و حیثیت مسلمین حفظ شود ، تا ارزش های  انسانی و الهی تحقق پیدا کند  و تا خوبان بر ما حاکم شوند و ...  اما متاسفانه  بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی  ، مشاهده کردیم که این عناصر ضدِّ ارزشیِ نفوذ کرده در برخی از نهاد ها و ادارات از جمله شهرداری ها با سوء استفاده از تساهُل و ضعف مدیریتی و نظارتی برخی از مسؤلین و دستگاه ها اقدام  به زدودن اسامی پاک شهیدان از تابلوهای معابر و خیابان ها و مسیرها در سطح کشور کردند که البته  با هوشیاری ملّت عزیز و  ولایتمدار و انقلابیون با بصیرت و هشدارهای برخی از ائمه جمعه ...  سرشان به سنگ خورد و «اِن شاءَ الله» عَنقریب خودِ این عوامل پلید و ضدّ ارزشی  زدوده خواهند شد و رسوایی همیشگی بر ناصیه نَحسشان خواهد ماند .

 

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

سی ام شهریور 1398 .

 

 


** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

**************************************

 


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

 




تاریخ : شنبه 98/6/30 | 8:52 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

  

رسانه، توضیح‌المسائل جامعه آمریکایی است

***نسیم معرفت***


مُبلِّغ نمونه در عرصه بین المِلَلی+حجت الاسلام سیّد ظَهیر اَلحَسَن اَلنَّقَوِی ، اَلباکَستانی

 

* رسانه ، توضیح‌المسائل جامعه آمریکایی است

سیّد ظَهیر اَلحَسَن نَقَوی با اشاره به فضای بکر و آماده تبلیغ دین در آمریکا گفت: علت موفقیت اصلی بنده در فعالیتهای تبلیغی در آمریکا، رعایت وحدت میان شیعه و سنی است.

 

تبلیغ و تبیین دین اسلام از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است به طوری که با تبلیغ دین، این امکان وجود دارد تا از مشتبه شدن حق و باطل و ارزشها و ضد ارزشها در عرصه های مختلف جلوگیری کرده و زمینه را برای گسترش آموزه های اسلام ناب فراهم کرد. حجت الاسلام و المسلمین سیّد ظَهیر اَلحَسَن اَلنَّقَوِی از مبلغین نمونه در عرصه بین المللی است که اصالتا پاکستانی بوده و بیش از یک دهه به فعالیت تبلیغ دین اسلام در آمریکا پرداخته است. وی مدیر شبکه ماهواره ای ولایت آمریکاست. در مدت کوتاهی که وی در تهران حضور داشت تا عازم کربلای معلی جهت اجرای برنامه «سلام یا حسین» شود، در نشستی صمیمانه در باشگاه پویای خبرگزاری تسنیم با وی درباره ظرفیتها و فرصتهای تبلیغ اسلام ناب در آمریکا، به گفتگو نشستیم. این فارغ التحصیل جامِعَةُ المُصطَفَی با اشاره به این که آمریکا دارای فرصتها و ظرفیتهای فراوان تبلیغ دین مبین اسلام و آموزه های حیات بخش الهی است، معتقد است که متاسفانه از این فرصت و ظرفیت بزرگ، غفلت کرده ایم و از این فرصت تبلیغی به صورت محدود استفاده شده است و لازم است برای این مساله برنامه‌ریزی صحیحی انجام شود.

تسنیم: شما از کسانی هستید که سالها در آمریکا دارای سابقه درخشان تبلیغ دین و صاحب شبکه ماهواره‌ای به نام شبکه ماهواره‌ای ولایت آمریکا هستید. به نظر جنابعالی بستر فضای تبلیغ دین اسلام در آمریکا چگونه است و تبلیغ دین در آمریکا چه اهمیتی دارد؟

 
 در آمریکا فضای تبلیغی بسیار زیادی  با کمترین هزینه وجود دارد و حتی یک طلبه عادی هم می تواند در آمریکا به امر تبلیغ بپردازد و موفق باشد. ولی متاسفانه کسی به این ظرفیتهای تبلیغی توجه نمی کند. ما در آمریکا مراکزی داریم که حتی یک دلار هم خارج از آمریکا نیامده است،  این مراکز دینی یا حسینیه یا مسجد یا مدرسه با پول مسلمانان آمریکا به وجود آمده اند و مردم هم برای ساخت این مراکز بیش از 5میلیون دلار خرج کرده اند.


وهابیها هم در آمریکا شبکه ماهواره‌ای دارند


 فضای آمریکا به نحوی است که چنان چه تبلیغات خوبی صورت بگیرد توان این وجود دارد تا اکثر جامعه آمریکایی مسلمان شوند و به همین خاطر است که رسانه ها و امپراطور رسانه سیاست شیعه هراسی و اسلام هراسی راه انداخته اند و مشابه این کار نیز وهابیت علیه شیعیان و اهل تسنن راه انداخته است و سعی می کنند القا کنند شیعیان انسانهایی هستند که در مراسم عاشورا فرزندان اهل تسنن را می سوزانند. البته وهابیت در آمریکا نیز فعالیتهای گسترده تبلیغی انجام می دهند به طوری که وهابی ها به درون زندانهای آمریکا رفته و با آنها صحبت می کنند و آنها را وهابی می کنند و از این طریق مساجد خود را پر می کنند. علاوه بر این فعالیت وهابی ها در آمریکا به حدی هست که آنها چندین شبکه ماهواره ای دارند و به صورت مداوم همایشها و برنامه های تبلیغی در سرتاسر آمریکا برگزار می کنند.


ارسال هفتگی 500 نامه از زندانهای آمریکا به شبکه ولایت


تسنیم: آیا این فضای تبلیغی برای تبلیغ اسلام ناب و تشیع نیز فراهم است؟

 
بله قطعا فضای تبلیغی برای ما شیعیان هم به شدت فراهم است به طوری که مثلا از زندانهای آمریکا هر هفته به طور متوسط 500 نامه به ما ارسال می شود ولی ما به دلیل کمبود امکانات، توان پاسخگویی به آن را نداریم. از این رو فضای آمریکا برای کار تبلیغی بسیار فراهم است و فضای بسیار بِکری برای تبلیغ دین در جامعه آمریکا وجود دارد که متاسفانه بسیاری از ابعاد و زوایای تبلیغی در آمریکا ناشناخته و پنهان مانده است.


رسانه‌ها رساله توضیح‌المسائل جامعه آمریکایی است


همچنین باید بپذیریم نسل سوم مهاجران آمریکا، آمریکایی هستند و اینها نیز نیازها و مُطالَباتی به خصوص به لحاظ تبلیغی دارند که باید بدان جواب مناسب داده شود و اگر جواب مناسب داده نشود، همین افراد جذب گروههایی مثل داعش و تکفیری ها می شوند. بالاخره الان فضا جوری است که هر کس تبلیغ بکند و بیشتر در این زمینه به خصوص به لحاظ رسانه ای سرمایه گذاری کند، در جذب مخاطب موفقتر خواهد بود و به هر حال رسانه ها به نحوی رساله توضیح المسائل جامعه آمریکایی به شمار می رود.


تسنیم: به عنوان کسی که سالهاست در آمریکا فعالیت تبلیغی انجام می دهید، مهمترین مساله در تبلیغ دین در امریکا چیست؟

 
نکته مهم این است که افراد بسیار زیادی به لحاظ مالی متمکن هستند و می خواهند امکانات مالی خود را در راه اسلام خرج کنند. حال اگر برای این گونه افراد برنامه ریزی نشود، افراد و گروههای وهابی و سَلَفی از این امکانات به نفع مقاصد خود استفاده خواهند کرد. از این رو هرکسی زودتر سراغ این گونه افراد برود می تواند از امکانات مادی آنها استفاده کند.
نکته مهم دیگر نیز آن است که در تبلیغ اسلام باید دقت کنیم مردم چه نیاز دارند و اصطلاحا باید مخاطب شناسی خوبی داشته باشیم. اگر به این نکته توجه کنیم مردم هم قطعا حمایت خواهند کرد. مثلا خواستیم پروژه ای در کربلا شروع کنیم و همین که در شبکه ولایت آمریکا و در برنامه زنده مطرح کردم، نیم ساعت طول نکشید که ما شاهد تماسهای مکرر بینندگان بودیم و فردی زنگ زد و گفت خانه من 300هزار دلار می ارزند و در نظر داشتم آن را وقف کاری در کربلا کنم و فرد دیگری هم گفت من 500هزار دلار برای کار فرهنگی در کربلا می دهم. یعنی واقعا مردم پول می دهند حال اگر در فضای تبلیغ بین المللی ما به خوبی عمل نکنیم، جریانهای دیگر افراطی شیعی و وهابی می آیند و از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده می کنند.


تسنیم: شما شبکه ماهواره ای ولایت را در امریکا راه اندازی کرده اید. لطفا بفرمایید شبکه ماهواره ای ولایت امریکا چه زمانی و با چه اهدافی ایجاد شد؟

 
شبکه ولایت آمریکا حدود 13 سال
پیش با هدف تبلیغ اسلام ناب در آمریکا تشکیل شد و نحوه شکل گیری هم این گونه بوده است که چند نفر از علمای شیعی پاکستان  مُقیم امریکا دور هم جمع می شوند و احساس نگرانی می کنند که اسلام در امریکا در خطر است و باید کاری کنیم و شبکه ای ماهواره ای راه اندازی کنیم ولی به لحاظ مالی جمع با ایجاد شبکه ماهواره ای مخالفت می کنند. ولی من که واقعا به این کار اعتقاد داشتم و معتقد بودم اگر رسول خدا
(صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) در حال حاضر زندگی می کردند، قطعا شبکه ماهواره ای راه اندازی می کنند و به تبلیغ دین می پردازند و همچنین سابقه ایجاد شبکه ماهواره ای را داشتم گفتم که من خودم این شبکه را راه اندازی می کنم. و شکر خدا چند مِلکی که در پاکستان داشتم را فروختم و مقداری هم قرض الحسنه کردم تا توانستیم این شبکه را راه اندازی کنیم.


تسنیم: شبکه  ماهواره ای ولایت آمریکا  چند ساعت برنامه دارد و به چه زبانهایی تولید برنامه می کند؟

 
الان حدود 8 ساعت برنامه داریم که در روز 2 بار تکرار می شود و حدود 5 ساعت هم در روز برنامه زنده به زبانهای انگلیسی و اردو داریم که مخاطبان زیادی در کشورهای آمریکایی دارد. ما دارای سه استودیو در مناطق مختلف آمریکا هستیم و از کالیفرنیا، شیگاگو و هیستون پخش زنده برنامه داریم. الان نیز مخاطبان بسیار زیادی از سرتاسر آمریکا و از شیعیان، اهل تسنن و حتی سایر ادیان داریم.


تسنیم: بودجه شبکه ولایت آمریکا از چه طریقی تامین می شود و آیا جمهوری اسلامی ایران در تامین هزینه ها نقشی دارد؟

 
در طول این مدتی که در آمریکا به کار تبلیغ دین می پردازم و با وجودی که به لحاظ اعتقادی به انقلاب اسلامی ایران وابستگی داریم، کل بودجه و هزینه های جاری کلا توسط خود کمکهای مردمی آمریکا تامین می شود به عنوان نمونه ما گروهی 313 نفره داریم که ماهانه 50 دلار برای کارهای تبلیغی پرداخت می کنند و یا این که مشغول رانندگی هستم کسی زنگ می زند و می گوید می خواهم 5هزار دلار یا 10 هزار دلار یا 30هزار دلار کمک کنم. همچنین پیرمرد 80 ساله امریکایی هم که بچه های مهندس و دکتر دارد، به طور ماهانه مبلغ 2500 دلار به شبکه ما کمک می کند.


مأموران FBI آمریکا جویای بودجه شبکه ولایت بودند


یک بار در دفتر شبکه ولایت آمریکا نشسته بودم و دیدم چند مامور وارد دفتر شدند و خودشان را از اف بی آی آمریکا معرفی کردند و درباره بودجه شبکه و این که از کجا تامین می شود سوال کردند و منم که تازه به پستخانه رفته بودم و نامه های بینندگان را از سرتاسر آمریکا را به شبکه آورده بودم به صورت اتفاقی چند تایی از نامه ها را باز کردم و هر کدام از نامه ها که باز می کردم، مردم مقداری پول نقد مثلا 2000 دلار، 100 دلار و غیره برای شبکه ولایت آمریکا ارسال کرده بودند و ماموران آمریکایی وقتی این را مشاهده کردند دیگر چیزی نگفتند و حتی فشارهایی که قبلا به نحوی بر شبکه ولایت بود، خیلی کمتر شد.


درد شیعه و سنی در جامعه آمریکا مشترک است


تسنیم: به نظر شما رمز موفقیت و جذب مخاطبان فراوان از شیعه و اهل تسنن و حتی سایر ادیان چه مساله ای بوده است؟


ببینید وقتی که خواستم شبکه ماهواره ای ولایت را در آمریکا راه اندازی کنم دو خط قرمز را برای خودم تعریف کردم و گفتم از این خطوط قرمز اصلا نباید عبور کنم. خط قرمز اول شیعه و سنی کردن در این شبکه بود و با وجودی که زمینه های ورود به این بحث وجود داشت؛ به هیچ وجه نخواستم شیعه و سنی و اختلافات را مطرح و برجسته کنم و این در حالی است که شبکه های ماهواره ای وجود دارند که با مطرح کردن این مسائل، تجارت می کنند و پولهای زیادی در می آورند. از اول هم اعتقادم این بود که درد شیعه و سنی در آمریکا مشترک است و هر دو درد مشترک دارند و هر دو می ترسند که در معرض آسیبهای اجتماعی آمریکا مثل همجنس بازی، آزار و اذیت، تبعیض نژادی و غیره قرار گیرند. از این رو تصمیم گرفتم فقط به اخلاق اسلامی و تبلیغ معارف اصیل اسلامی مثل صِلَه رَحِم، احترام به والدین و غیره بپردازیم.


مقام معظم رهبری اجازه استفاده از بعضی وجوهات شرعی را به من داده‌اند


خط قرمز بعدی که تعریف کردم پرهیز از وارد شدن به مسائل سیاسی و احترام به قانون آمریکا بوده است و از کار غیر قانونی پرهیز کردم. باید توجه داشت درست است که ما با سیاستهای دولت آمریکا مخالف هستیم ولی چون در خاک آن کشور فعالیت می کنیم، باید در ضمن این که به کار تبلیغی خود می پردازیم، در چارچوب قانونی آن کشور حرکت کنیم و در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد. البته به خاطر همین مساله همواره از طرف برخی گروههای شیعی افراطی مورد تهمت هم قرار گرفته ایم که ما را به غیر انقلابی و ترسو بودن متهم می کنند. تندروهایی که حتی مقام معظم رهبری هم قبول ندارند. افتخار ما هم این است که این رویه باعث شده است که مقام معظم رهبری اجازه دهند از بعضی وجوهات شرعی استفاده کنم و این تاییدی است بر رویه ای که در آمریکا به خصوص شبکه ولایت آمریکا در حال پیگیری هستیم.


تسنیم: بیشترین مباحثی که در شبکه ولایت آمریکا مطرح می کنید شامل چه مَباحِثی است؟

 
همان طور که اشاره شد بیشترین مَباحِثی که در شبکه ماهواره ای ولایت امریکا مطرح می کنیم مساله آموزه های اسلام ناب و اخلاق اسلامی است و مَباحِثی مثل اهمیت صِلَه رَحِم، احترام به والدین و پدر و مادر، احترام به بزرگترها و غیره است و وقتی این مَباحِث در یکی از برنامه زنده شبکه تلویزیونی ولایت آمریکا مطرح شد، بیش از 50 نفر از نقاط مختلف آمریکا و با گرایش های مختلف دینی تماس گرفتند و می گفتند که ما تاکنون چنین مطالبی را نشنیده ایم و برایمان تازگی دارد  و همچنین نکته جالب این که یک دکتر هندو در یک برنامه زنده تلویزیونی شبکه ماهواره ای ولایت تماس گرفت و گفت من این مباحث را پیگیری می کنم واقعا دین اسلام دین آسان و سهلی است و من می خواهم بیشتر با دین شما آشنا شوم.


تسنیم: طراحی روند محتواسازی برنامه های شبکه ماهواره ای ولایت آمریکا چگونه است؟

 
محتواسازی برنامه های شبکه ماهواره ای ولایت آمریکا توسط گروهی از فارغ التَّحصیلان جامِعَةُ المُصطَفَی العالَمِیَّةِ است و بنده موضوعات کلی را به این گروه می دهم و آنها خودشان بر اساس این موضوعات کلی به تولید محتوای برنامه می پردازند و این محتواها در برنامه های شبکه به خصوص در برنامه های زنده تلویزیونی عرضه می شود. البته این نکته هم عرض کنم محتوای برنامه شبکه طوری است که برخی شهرداران آمریکا از این شبکه به خوبی یاد می کنند و بیان می کنند یکی از علتهایی که آمار جُرم و جرائم مسلمانان در برخی نقاط آمریکا به صفر رسیده است همین تاثیر این شبکه ها تلویزیونی و مراکز اسلامی مثل مساجد است.

 

تاریخفروردین 1395.

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/01/24/1044478/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD-

 

**************************************

 


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 





تاریخ : شنبه 98/6/23 | 6:38 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

 

Image result for ?انفاق در راه خدا?‎

***نسیم معرفت***


به نام خدا

 

معنای انفاق در راه خدا از نظر علامه طباطبایی«ره»

 

* یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ کَثِیراً مِنَ الْأَحْبارِ وَ الرُّهْبانِ لَیَأْکُلُونَ أَمْوالَ النَّاسِ بِالْباطِلِ وَ یَصُدُّونَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ وَ الَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا یُنْفِقُونَها فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِیمٍ .

اى کسانى‌که ایمان آورده‌اید! بسیارى از دانشمندان و راهبان، (با سوء استفاده از موقعیّت خود،) اموال مردم را به ناحق مى‌خورند و آنان را از راه خدا باز مى‌دارند و کسانى‌که طلا و نقره مى‌اندوزند و آن را در راه خدا انفاق نمى‌کنند، پس آنان را به عذابى دردناک، بشارت بده .

سوره توبه آیه 34 .

 

مرحوم علامه طباطبایی در اَلمیزان در ذَیل آیه 34 از سوره توبه در باره معنا و مراد از «انفاق در راه خدا» چنین فرمود :


وَ سَبیلُ اللهِ عَلَى ما یُستَفادُ مِن کَلامِهِ تَعالَى هُوَ ما تَوَقَّفَ عَلَیهِ قِیامُ دِینِ اللهِ عَلَى ساقِهِ وَ أَن یَسلِمَ [اَن یُسَلَِّمَ] مِن اِنهِدامِ بُنیانِهِ کَالجِهادِ  وَ جَمیعِ مَصالِحِ الدّینِ الواجِبِ حِفظُها، وَ شُئُونِ مُجتَمَعِ المُسلِمینَ اَلَّتِی یَنفَسِخُ عَقدُ المُجتَمَعِ لَوِ انفُسِخَت، وَ الحُقُوقِ المالِیَّةِ الواجِبَةِ الَّتِی أَقامَ الدِّینُ بِها صُلبَ المُجتَمَعِ الدِّینِیِّ ، فَمَن کَنَزَ ذَهَباََ أَو فِضَّةََ وَ الحاجَةُ قائِمَةُُ وَ الضَّرُورَةُ عاکِفَةُُ فَقَد کَنَزَ الذَّهَبَ وَ الفِضَّةَ وَ لَم یُنفِقها فِی سَبیلِ اللهِ فَلیُبَشِّر بِعَذابِِ أَلیمِِ فَإِنَّهُ آثَرَ نَفسَهُ عَلَى رَبِّهِ وَ قَدَّمَ حاجَةَ نَفسِهِ أَو وُلدِهِ ، اَلأِحتِمالِیَّةَ عَلَى حاجَةِ المُجتَمَعِ الدِّینِیِّ ، اَلقَطعِیَّةِ .

و انفاق در راه خدا   آنگونه که از کلام خداوند مُتعال (در آیات قرآن کریم در رابطه با انفاق و مانند آن) فهمیده و  استفاده می شود ،  آن است که اگر دین خدا بخواهد بر  ساق و پایه اش  قِوام و قیام داشته باشد متوقّف بر آن (انفاق) می باشد . انفاق در راه خدا عبارتست از آن انفاقى که قوام دین بر آن است و بواسطه آن بُنیان و اساس دین خدا از انهدام و نابودی محفوظ و سالم می ماند و به عبارت دیگر اگر انفاق در راه خدا انجام شود دین خدا محفوظ و پایدار می ماند . مانند انفاق در جهاد و جنگ و انفاق در جمیع مصالح دینى که حفظ آن مصالح واجب است، و همچنین  مانند انفاق در شؤون و امور اجتماعى مسلمین که با اِنفِساخ و به هم ریختن آن امور (بواسطه عدم انفاق) ، شیرازه  و اساس اجتماع مسلمانان در هم می ریزد و از بین می رود ، و نیز مانند حقوق مالى که شرعا واجب است [مثل خمس و زکات] که دین آن را به منظور  تثبیت و  تحکیمِ اساسِ اجتماع تشریع کرده است،  پس کسی که طلا و نقره (پول و سرمایه و مال و اموالش) را حَبس و احتکار و ذخیره کند و برای رفعِ احتیاجات مسلمانان خرج و انفاق نکند و حال آنکه مسلمین مُحتاج و نیازمند به هزینه ها و انفاقات باشند و ضرورت و نیازِ آنها (مسلمانان) هم پابرجا و بر قرار باشد ، چنین شخصی در واقع مشمول آیه 34 از سوره توبه است . پس به تحقیق او از کسانی است که  طلا و نقره  (پول و سرمایه و مال و اموالش) را  حَبس و احتکار و ذخیره نموده و انفاق در راه خدا نکرده است و باید منتظر عذابِ اَلیم و دردناکِ الهی باشد  چون او خواسته و میل خود را در برابر خواسته خدایش برگزیده و  برتری داده  و احتیاج موهوم و احتمالى خود و فرزندانش را بر احتیاج قطعى و مُبرَم و ضرورى جامعه دینى مسلمین مقدم داشته است .

(اَلمیزان جلد 9 ص261)




** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

********************************************

 


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 




تاریخ : جمعه 98/6/22 | 12:56 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

شاید این یک کنجکاوی ساده به نظر برسد که حضرت امام حسین (عَلَیهِ السَّلامُ) در چه روز از سال شمسی به شهادت رسیده است. اما درک این امر فواید دیگری نیز دارد.

حسینیه مشرق - تعیین تاریخ شمسیِ واقعه عاشورا، شاید فقط یک کنجکاوی علمی به نظر برسد. اما فواید دیگری نیز برای محققان خواهد داشت. قصد این مقال آن است که به زبانی ساده معلوم کند که حضرت اباعبدالله الحسین (عَلَیهِ السَّلامُ) و یارانش در چه روزی از تقویم شمسی به شهادت رسیده‌اند.

******

با دانستن اینکه یک واقعه در چه روزی از تقویم شمسی رخ داده، ما به فضای کلّیِ آن واقعه پی می‌بریم؛ از جمله به سرما یا گرمای هوا. برای واقعه عاشورا نیز شاید همین علت، موجد اصلی تحقیق ما شده باشد. وگرنه ما خدای ناکرده قصد نداریم که سالگرد عاشورا را در تاریخ شمسی تثبیت کنیم. مخصوصاً که علمای اسلام نیز آن را نهی کرده‌اند.

شاید این یک کنجکاوی ساده به نظر برسد که حضرت امام حسین (عَلَیهِ السَّلامُ) در چه روز و ماه یا فصلی به شهادت رسیده است. خیلی‌ها به این سؤال فکر کرده و دوست داشته‌اند که جواب آن را بدانند. در یک جمله می‌توان گفت که بر وفق محاسبات تقویم قراردادی، عاشورا با چهارشنبه 21 مهر 59 شمسی مطابق می‌آید. اما با تقویم هلالی (مُحاسباتی) به دست می‌آید که عاشورای واقعی در روز سه شنبه 20 مهر 59 هجری شمسی رخ داده است. امسال یعنی در سال 1395 هجری شمسی، دو روز فوق الذکر با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برابر شده و حتی ایام هفته نیز به طرزی عجیب مطابق آمده است.

 

تقویم قراردادی چیست؟

منجّمان و تقویم نویسان، جدول‌هایی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از آنها می‌توان تقویم قمری قرون گذشته را به دست آورد. مثلاً یک تاریخ‌نویس می‌خواهد بداند که فلان واقعه تاریخی در چه روزی از تقویم شمسی رخ داده است. در این مواقع، تقویم قراردادی کاملاً جوابگو است. زیرا حداکثر خطای آن یک یا ندرتاً دو روز خواهد بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که دقت تقویم قراردادی، حدود 64% است.

طول متوسط یک ماه قمری، 5ر29 روز است. لذا تقریباً نیمی از دوازده ماه قمری، 29 روز دارند و نیمی دیگر 30 روزه خواهند بود. طول یک سال قمری، 367068ر354 روز است. یعنی از هر سه سال قمری، یکی از آنها 355 روزه است و دو تای دیگر، 354 روزه. منجمان برای استخراج این جدول‌ها، یک دوره 30 ساله را در نظر می‌گیرند که 19 سال اول عادی هستند (354 روزه) و 11 سال دیگر، کبیسه (355 روزه). و همانطور که گفته شد با دقت 64% می‌توان تطابق یک واقعه گذشته یا آینده را سریعاً محاسبه کرد.

از میان کسانی که تقویم‌های قراردادی را استخراج و منتشر کرده‌اند می‌توان به مرحوم احمد بیرشک، آقای محمدرضا صیاد و جناب ایرج ملک‌پور اشاره کرد.

 

تقویم محاسباتی (هلالی)

این تقویم بر اساس رؤیت هلال و شرایط رصد آن در هر منطقه جغرافیایی به دست می‌آید. و همین تقویم است که مبنای دین قرار می‌گیرد. زیرا به محاسبات نجومی نیاز ندارد و اغلب مردم می‌توانند بر اساس مشاهده هلال به شمارش روزهای ماه اقدام کنند، یا از روی شکل هلال ماه و زمان طلوع و غروب آن، به تقویم روز پی ببرند؛ روزه بگیرند یا فطر کنند. البته منجمان نیز بر اساس محاسبات نجومی با دقت بسیا بالایی می‌توانند امکان رؤیت هلال را بررسی کنند و تقویم سال‌های آینده یا گذشته را استخراج نمایند.

در سال‌های اخیر منجمان به طور قهقرایی به استخراج تقویم پرداخته‌اند، تا مخصوصاً زمان رخدادهای صدر اسلام را کشف نمایند. مثلاً در حدیث نوروز که معلّی بن خُنَیس از امام صادق (عَلَیهِ السَّلامُ) نقل فرموده آن حضرت واقعه عید غدیر را در نوروز گفته‌اند. منجمان به این طریق استخراج کرده‌اند که واقعه غدیر روز دوشنبه 28 اسفند 10 هجری شمسی رخ داده است.

 

تقویم هجری شمسی از چه زمانی پدید آمد؟

تقویم شمسی از قدیم الایام در ایران متداول بوده، اما عمدتاً برای تعیین روزهای کشت و زرع یا استخراج نوروز به کار می‌آمده است. تقویم جلالی حدود هزار سال قبل، به دستور جلال‌الدین ملک‌شاه سلجوقی توسط خیام و چند نفر دیگر تدوین گشت که از دقت بسیار خوبی برخوردار است. تقویم کنونی شمسی بر همان پایه عمل می‌کند.

اما هیچکدام از این تقویم‌ها، بر مبنای هجرت پیامبر اکرم  (ص)  شمارش نمی‌شدند. لکن در سال 1302 هجری قمری که سی و هفتمین سال سلطنت ناصرالدین شاه بود یکی از منجمان به نام حاج میرزا عبدالغفار خان نجم‌الدوله، برای اول بار سال‌های هجرت پیامبر را به تقویم شمسی محاسبه کرد و در تقویم منتشره خود اینطور نوشت که از هجرت رسول خدا (ص) به مدینه، 1264 بهار گذشته است. او تا زمان رحلتش که هفت سال بعد رخ داد، رقم سال‌های شمسیِ هجرت را در تقویم‌های خود ذکر کرد. به تدریج مردم به این سال‌شماری علاقه‌مند شدند و بعد از انقلاب مشروطه در دومین مجلس سنا، تقویم رسمی ایران به «هجری شمسی» تبدیل شد. اما مردم هیچگاه از تقویم قمری دست نکشیدند. چنانکه 65 درصد از مناسبت‌های تقویم کنونی ما، به تاریخ هجری قمری است. زیرا قبل از عبدالغفار نجم‌الدوله هیچکس به فکر نیفتاده بود که با ترکیب کردن تقویم شمسی و هجرت پیامبر اکرم (ص)، یک تقویم هجری شمسی استخراج کند.

باید متذکر شد که تقویم قمری از دیرباز در میان اعراب متداول بود اما آنها مبدأ تاریخ نداشتند و سال‌ها را نمی‌شمردند. حدود پنج سال از رحلت پیامبر اکرم (ص) گذشته بود که حضرت امیرالمؤمنین (عَلَیهِ السَّلامُ) پیشنهاد کرد که سال و ماه هجرت رسول اکرم (ص) مبنای شمارش تقویم مسلمانان قرار گیرد. خلیفه دوم فقط مبدأ سالشمار را پذیرفت، لکن ماه ربیع الاول همچنان سومین ماه تقویم، باقی ماند. توضیحاً اینکه پیامبر اکرم (ص) در روز یکم ربیع‌الاول سال اول، از مکه خارج شد و دوازدهم ربیع الاول به مدینه داخل گشت. (آغاز هجرت، با 27 تیر سال اول شمسی برابر بوده است). اهمیت تقویم قمری در این است که فاصله هر رخداد را با تشکیل اولین حکومت عدل اسلامی در مدینه النَّبِی معین می‌کند.

 

محاسبه واقعه عاشورا بر طبق تقویم قمری هلالی


شهید مرتضی مطهری بر طبق برخی روایات گفته‌اند که واقعه عاشورا در اواخر ماه خرداد، بوده است. اما با این محاسبات می‌توان دانست که این واقعه در اوایل پاییز به وقوع پیوسته است.

بر مبنای رؤیت‌پذیری هلال، در افق کربلا می‌توان این نتایج را به دست آورد (مطابق استخراج آقای محمدرضا صیّاد/ عضو مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران):

ـ جمعه 9 مهر 59 هجری شمسی/ مطابق 28 سپتامبر 680 میلادی (ژولی)/ هلال ماه محرم در کربلا رؤیت‌ناپذیر بوده است.

ـ شنبه 10 مهر 59 هجری شمسی/ مطابق 29 سپتامبر 680 میلادی/ به وقت غروب، هلال ماه محرم در کربلا با چشم غیر مسلّح دیده می‌شده است.

ـ یکشنبه 11 مهر 59 هجری شمسی/ مطابق 30 سپتامبر 680 میلادی/ اول محرم 61 هجری قمری

 

نتیجه می‌شود که:

ـ سه‌شنبه 20 مهر 59 هجری شمسی/ مطابق با 9 اکتبر 680 میلادی (ژولی)/ دهم محرم 61 هجری قمری = واقعه عاشورا

همانطور که می‌دانیم بعد از گذشت هر 33 یا 34 سال قمری (= یک دوره)، دو تقویم شمسی و قمری با اختلاف چند روز بر هم منطبق می‌شوند. اما برای آنکه یک روز قمری دقیقاً بر یک روز خاص از تقویم شمسی منطبق شود باید سال قمری، پنج یا هفت دوره را بگذراند؛ یعنی 168 یا 235 سال. به این ترتیب، نوبت بعد که عاشورای شمسی و قمری بر هم منطبق می‌شوند 168 سال قمری آینده، خواهد بود؛ یعنی سال 1606 هجری قمری که مطابق با 1557 هجری شمسی است. ان شاء الله تا آن زمان حضرت صاحب الزمان (عج) انتقام خون شهدای کربلا گرفته شده و این غم عظمی، تسلا یافته باشد.

 

امیر اهوارکی

 

https://www.mashreghnews.ir/news/642463/%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C

 

**********************************************************

**********************************************************


به نام خدا

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
(عَلَیهِ السَّلامُ)

با سلام . ضمن احترام به مُحاسبات علمی نجومی در مورد مطابقت واقعه عاشورای حسینی
(ع) با تاریخ شمسی (20 یا 21 مهر) نکاتی را به عرض عزیزان می رسانم :


1- با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی گوناگون  در مناطق مختلف  جهان در طول سال ، اگر چه بر اساس محاسبات علمی نجومی ، عاشورا در 20 یا 21 مهر واقع شده باشد ولی منطقه نینوا و کربلا در مهر ماه نیز تفتیده و بسیار گرم و سوزان است ...


2-  اعتبار تاریخ هجری قمری علاوه بر توجه مسلمین به آن در قرون گذشته ، بیشتر به جهت انجام اعمال عبادی و وقایع مربوط به ائمه
(عَلَیهِمُ السَّلامُ) در باب تولد و شهادت و نیز برخی امور دیگر بوده است (نزد علمای شیعه)


3- تاریخ هجری قمری معتبر است و در رژیم منحوس پهلوی(پدر و پسر) دست های خیانت اقداماتی جهت تغییر تاریخ هجری قمری به «تاریخ شاهنشاهی  خورشیدی» انجام داده بودند!!! .....


4-  به هر حال آنچه که مهم است توجه و اهتمام به اهداف پاک و مقدس قیام حضرت سیدالشهداء
(عَلَیهِ السَّلامُ) و عنایت تام و تمام به پیام های روشنگرانه عاشورای حسینی  (ع)  است و وظیفه هر انسان بالغ و حق طلب آن است که دنبال کننده  اهداف و پیام های حیاتبخش اباعبدالله الحسین (عَلَیهِ السَّلامُ) و یاران با وفایش باشد .  امید است که خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که در حدّ توان خود در ترویج مکتب پویای امام حسین  (عَلَیهِ السَّلامُ) کوشا باشیم .


دهم محرم الحرام 1441 ه.ق
سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*************************************************

 


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ : سه شنبه 98/6/19 | 12:40 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

Image result for ?احمد علوی شاعر آیینی?‎

Image result for ?احمد علوی شاعر آیینی?‎

 

***نسیم معرفت***

 



* شعری از شاعرِ آیینی ، مُخلِص و دلداده به اهل بیت (عَلَیهِمُ السَّلامُ)   ، جناب آقای احمد علوی در باره حضرت زینب (سَلامُ اللهِ عَلَیها)  که اَلحقّ و الأِنصاف بسیار عالی سروده است . خدایش بحقِّ حضرت پیام رسان کربلا  بهترین بشارت و عنایت را به ایشان عطا فرماید .

 


** این زن هزار مرتبه از جان گذشته بود+شعر از احمد علوی شاعر آیینی


 
این زن که از برابر طوفان گذشته بود
عمرش کنار حضرت باران گذشته بود

صبرش امانِ حوصله ها را بریده بود
وقتی که از حوالی میدان گذشته بود

بارانِ اشک بود و عَطَش شُعله می کشید
آب از سَرِ تمامِ بیابان گذشته بود

آتش گرفته بود و سر از پا نمی شناخت
از خیمه های بی سر و سامان گذشته بود...

اما هنوز آتش در را به یاد داشت
آن روزها چه سخت و پریشان گذشته بود

می دید آیه آیه ی آن زیر دست و پاست
کار از به نیزه کردن قرآن گذشته بود

یک لحظه از ارادت خود دست برنداشت
عُمرش تمام بر سَرِ پیمان گذشته بود

زینب هزار بار خودش هم شهید شد
از بس که از کنار شهیدان گذشته بود

بر صفحه های سُرخ مَقاتِل نوشته اند
این زن هزار مرتبه از جان گذشته بود
****************************************




تاریخ : یکشنبه 98/6/17 | 12:18 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی

 

***نسیم معرفت***

 

 

 

حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی: خانواده های رَحمانی باید سلوک عاشورایی داشته باشند

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت : رسالت عزاداری ایام سوگواری سیدالشهدا (عَلَیهِ السَّلامُ) این است که سبک زندگی ما را به سبک زندگی عاشورایی ارتقا دهد.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی در ادامه سلسله جلسات سخنرانی خود در بارگاه منوّر رضوی که پیرامون موضوع «معرفی خانواده های قرآنی» که در محل رواق مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، زندگی حضرت ایّوب  (عَلَیهِ السَّلامُ)  و همسر ایشان را نمونه دیگری از یک زندگی الهی دانست و گفت : حضرت ایّوب و همسرش پس از 80 سال متنعم بودن از پروردگار 8 سال به سختی افتادند اما لحظه ای گلایه نکردند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود : شیطان پس از این مدت از حضرت ایّوب ناامید شد و به سراغ همسرش رفت تا او را فریب دهد و از همین رو در چهره یک طبیب حاذق ، خطاب به جناب «رَحمَه» که از نوادگان حضرت یوسف (عَلَیهِ السَّلامُ)   بود ، گفت «بدون این که نام خدا را ببری گوسفندی قربانی کن و از گوشت آن برای درمان دردهای همسرت غذایی بپز.» جناب «رَحمَه» نیز از روی رحمت و عطوفتی که داشتند، فریب خوردند اما حضرت ایّوب متوجه این مسأله شدند و چون از همسرشان نیز ناراحت شدند، به خدا عرض کردند «أَنِّی مَسَّنِیَ الضُّرُّ وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ. سوره انبیاء آیه 83»

وی خاطرنشان کرد: پس از هشت سال و هشت ماه پایداری حضرت ایّوب که شیطان را ناامید کرد، خداوند رحمان برکات خود را شامل حال حضرت ایّوب کرد و چنان جمال و جلال و شکوه و جبروت حضرت بازگشت که خداوند جوانی را به او هدیه داد؛ به گونه ای که همسر حضرت ایّوب ایشان را نشناخت. خداوند در آیات قرآن تصریح می کند که «تمام آنچه از ایوب گرفته بودیم، به او بازگرداندیم و حتی بهتر، بیشتر، عالی تر و پر برکت تر؛ تا نشانی باشد برای بشارت به صابران که بدانند خداوند در همراهی آن هاست.»

حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: خداوند متعال در 70 آیه از قرآن کریم مؤمنان را به صبر سفارش فرموده است اما شیطان در نقطه مقابل قرار دارد و مرتب انسان را به عجله یا کفران دعوت می کند. عجله برای به دست آوردن یک نعمت باعث می شود که حلال و حرام را در نظر نگیریم و کفران نیز انسان را به سوی گناه و طغیان سوق می دهد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی تأکید کرد: خداوند انسان را به یکی از دو حالت صبر و شکر امر کرده است. مؤمن باید وقتی از نعمت محروم است، صبور باشد و وقتی از نعمت بهره مند شد، شکرگزاری کند. آیات قرآن کسانی را به گنج سعادت دنیا و آخرت می رساند که به حد نصابی از صبر و شکر رسیده باشند. ما در مقام مسلمانی مأمور به تمرین صبوری و شکوری هستیم و آن را باید از معصومان(ع) بخواهیم.

وی یادآور شد: خداوند صبر را در مثال خانواده حضرت ایوب (عَلَیهِ السَّلامُ)   به خانواده های رحمانی می آموزد. همانطور که گفتیم  12 خانواده رحمانی در قرآن معرفی شده اند که جامع صفات آنها در خانواده «علوی ـ فاطمی» جمع شده است. اگر خانواده حضرت ایّوب (عَلَیهِ السَّلامُ)  در صبر الگو بودند؛ خانواده حضرت سلیمان (عَلَیهِ السَّلامُ)   سرآمد شکرگزاری بودند و یا خانواده حضرت زکریا (عَلَیهِ السَّلامُ)  در سبقت به سوی خیرات نمونه بودند، در خانواده امیرمؤمنان (عَلَیهِ السَّلامُ)  تمام ویژگی های نیک به صورت یکجا جمع شده است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: تمام اعضای خانواده امیرمؤمنان (عَلَیهِ السَّلامُ)  همگی به مقام امام المتقینی رسیدند و پیشوای خوبان عالَم شدند. یکی از جلوه های این خانواده در مقام امام المتقینی این بود که سلوک عاشورایی داشتند و خانواده های رحمانی نیز باید سلوک عاشورایی داشته باشند. رسالت عزاداری این ایام نیز ارتقای سبک زندگی ما به سبک زندگی عاشورایی است

http://rasanews.ir/fa/news/537234/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87

 

********************************************

 


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


 


[*نسیم-معرفت-+-معنای-انفاق-در-راه-خدا+ http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5037/]





تاریخ : پنج شنبه 98/6/14 | 3:28 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

Image result for ?شیرخوارگان حسینی?‎

Image result for ?علی اصغر امام حسین?‎

***نسیم معرفت***


بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

 


** علی اصغر (عَ) یک منبرِجهانی است برای رساندن پیام کربلاوعاشوراء

 

سلام بر طفل شیرخواره حضرت اباعبدالله الحسین (عَلَیهِ السَّلامُ)

 

ماجرای شهادت طفل شیرخواره ، عبداللهِ رَضیع معروف به  حضرت علی اصغر باب الحوائج (عَلَیهِ السَّلامُ) و پاره پاره شدن گلوی نازک و لطیف و نازنینش با تیر شُعبه دار حَرمَله ملعون و پرپر شدن گل مُعطّرِ رُباب با لبان خشکیده و  تشنه در آغوش بابایش حسین (عَلَیهِ السَّلامُ) حادثه و واقعه ای بسیار جانسوز و سوزناک است . این عزیز دلِ امام حسین (عَ) و رُباب یعنی علی اصغر ، در سرزمین تفتیده کربلا در روز عاشوراء بر اثر شدت گرما و تشنگی چنان حالتی داشت که امام حسین (عَ) به شدت متاثِّر و نگران شد و به ناچار نزدیک خیمه ها آمد و فرمود :»ناوِلُونِی عَلِیّاً  ، ابْنِی ،  اَلطِّفْلَ حَتّى‏ اُوَدِّعَهُ» فرزند خُردسالم «على اصغر» را بیاورید و به من بدهید تا با او وداع کنم . امام حسین (عَ)  این طفل شیرخواره را به دست گرفت و در مقابل دشمن ایستاد و با صدای رسا فرمود : «یا قَوْمِ قَدْ قَتَلْتُمْ أَخی وَ أَوْلادی وَ أَنْصارِی وَ ما بَقِیَ غَیْرُ هذَا الطِّفْلِ ، وَ هُوَ یَتَلَظَّى‏ عَطَشَاً مِنْ غَیْرِ ذَنْبٍ اَتاهُ إِلَیْکُمْ ، فَاسْقُوهُ شَرْبَةً مِنَ الْماءِ» . اى مردم  شما برادر و فرزندان و یارانم را کُشتید و کسى جز این طفلِ شیرخواره که بدون هیچ گناهى از تشنگى مى‏‌سوزد و همانند ماهی که در خشکی افتاده باشد لب هایش بالا و پایین می آید ، کسی نمانده است، او را با جُرعه آبى سیراب کنید  و در تعبیر دیگری آمده است که امام حسین  (عَ) در خطاب به لشکریانِ دشمن فرمود : «یا قَوْمِ ، إِنْ لَمْ تَرْحَمُونی فَارْحَمُوا هذَا الطِّفْلَ» اى مردم اگر به من رحم نمى‌‏کنید و با من سَرِ جنگ دارید به این طفل خردسال و شیرخواره رحم کنید . در این حال بود که تیر شُعبه دار حَرملةِ بن کاهِل اَسَدى به گلوی حضرت علی اصغر  (عَ) نشست به گونه ای که در تاریخ چنین نقل شده است که : فَذُبِحَ الطِّفلُ مِنَ الاُذُنِ اِلیَ الاُذُنِ یعنی گوش تا گوش علی اصغر بواسطه این تیرِ حرمله بریده شد . این مصیبت دردناک سندی روشن و واضح برای حقّانیّت حضرت اباعبدالله الحسین (عَلَیهِ السَّلامُ) و مکتب پویای او بوده و هست و خواهد بود . حضرت علی اصغر (عَلَیهِ السَّلامُ) در عصر ما می تواند به عنوان منبری جهانی و بین المللی ، پیام کربلاء و عاشوراء حسینی را به نیکوترین و زیباترین وجه  همراه با احساس و عاطفه  و سوز و گداز به همه عالَم و عالَمیان منعکس سازد و یزید و یزیدیان را به هر شکل و قیافه ای که باشند رسوا نماید . اگر رسانه های ما بتوانند به درستی در این زمینه به رسالت خود عمل کنند حرکت و نهضت عظیمی در جهان به راه خواهد افتاد و منشأ خیرات و برکات بی شمار و غیر قابل وصف خواهد شد و بحمدالله  با تأسیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر (عَلَیهِ السَّلامُ) در اوّلین جمعه از ماه محرّم در سال 1383 و با برگزاری همه ساله همایش های شیرخوارگان حسینی در شهرهای ایران و جهان ، هر ساله توجه جهانیان به این مسأله و جریان کربلای حسینی جلب شده و دل ها و ذهن های مردم عالَم را به سوی خود کشانیده است .  همایش های باشکوه شیرخوارگان حسینی با حضور چشمگیر مادرانی  که بچه های شیرخواره را با پیشانی بندهایی با نام علی اصغر و نام امام حسین (عَلَیهِ السَّلامُ)  در آغوش می کشند از جهت ابعاد تربیتی و معنوی و عشق و ارادت  به اهل بیت (عَلَیهِمُ السَّلامُ)  بسیار سازنده و اثربخش است .  خداوند همه  ما را از عاشقان  و دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت  (عَلَیهِمُ السَّلامُ) و از پیروان راه نورانی آنها قرار بدهد . آمینَ ربَّ العالَمین


** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

********************************************

 


** درس هایی از کربلا وقیام امام حسین (علیه السلام)+نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


درس هایی از کربلا و قیام امام حسین (علیه السلام)+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

 

 


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


 

 





تاریخ : پنج شنبه 98/6/14 | 7:27 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

***نسیم معرفت***


 

به نام خدا


** درمکتبِ حیاتبخش حسین بن علی(ع)این درس ها را می آموزیم :


** در مکتبِ حیاتبخش حسین بن علی  (عَلَیهِ السَّلامُ) این درس ها را می آموزیم :


1- عشق را

2- بندگی را

3- اخلاص را

4- توحید ناب و شناخت و معرفت را

5-ایمان و توکل را

6- دعا و نیایش خالصانه را

7-آگاهی و بصیرت را

8- عرفان و سیر سلوک حقیقی را

9- حُرّیّت و آزادگی را

10- امر به معروف و نهی از منکر را

11- مسؤلیت پذیری را

12- حفظ پیمان و تعهد را

13- تسلیم ناپذیری را

14- عدم  اعتماد و عدم وابستگی به دشمنان را

15- سازش ناپذیری با دشمنان اسلام و قرآن را

16- اِحیاء ارزش های انسانی و دینی و الهی را

17-  درد دین داشتن را

18- دین باوری و دین مَداری را

19- تکریم و تعظیم شعائر را

20- حق جویی و حق گویی را

21- صداقت و راستی را

22- دفاع از مظلوم را

23- دوری از ظلم و ستم را

24- مبارزه با مفاسد و مُفسدان را

25- بی تفاوت نبودن نسبت به سرنوشت اسلام و مسلمین را

26- رعایت ادب و حیا را

27- حفظ عفت و پاکدامنی را

28- مقاومت و پایداری و ایستادگی را

29- اطاعت و پیروی از ولایت و رهبری را

30- اتحاد و وحدت بین مسلمین را

31- دشمن شناسی را

32- مشورت در امور را

33- وفا و وفاداری را

34- رعایت پیوند خویشاوندی و صله رَحِم را

35- رعایت نظافت و پاکی را

36- پرهیز از حرام و حرام خوری را

37- پرهیز و دوری از هواهای نفسانی و وَساوِس شیطانی

38- مقابله و مبارزه با بدعت ها و خرافات

39- حفظ پیمان و تعهد را

40- مُرُوّت و فُتُوَّت و جوانمردی را

41- شجاعت و سلحشوری را

42- رعایت نظم را

43- صبر بر مصائب و مشکلات و گرفتاری ها را

44- حفظ شعائر دینی و الهی و قرآنی را

45- جهاد و فداکاری  و رشادت را

46- جانبازی و شهادت را

47- ایثار و از خود گذشتگی را

48- عفو و بخشش و گذشت را

49- جود و بخشش و کرم را

50- کرامت و بزرگواری را

51- عزت و کرامت نفس

52- عاقبت به خیری را

53- مِهرورزی و محبت و مهربانی را

54- کمک و یاری به نیازمندان و گرفتاران را

55- عشق به پیامبر (ص) و اهل بیت پیامبر را



** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

****************************


** درس هایی از کربلا وقیام امام حسین (علیه السلام)+نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


درس هایی از کربلا و قیام امام حسین (علیه السلام)+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

 


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


 




تاریخ : پنج شنبه 98/6/14 | 4:30 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

Image result for ?حکم صندوقهای خانوادگی?‎

***نسیم معرفت***

 

حکم صندوق های خانوادگی

 


*حکم صندوقهای خانوادگی+امام خامنه ای+آیت الله مکارم+آیت الله سیستانی

 


مطابق نظر آیت الله خامنه ای

س 943: تعدادی از افراد تصمیم به ایجاد صندوق قرض‏ الحسنه بین خود گرفته ‏اند تا هنگام نیاز به یکدیگر قرض‏الحسنه بدهند. هر عضو علاوه بر مبلغی که در ابتدای تشکیل پرداخته، بایستی هر ماه برای افزایش موجودی صندوق مبلغی را بپردازد، امیدواریم لطف فرموده چگونگی پرداخت خمس هر عضو را بیان فرمایید و در صورتی که سرمایه صندوق به‌طور دائمی به عنوان قرض در دست اعضا باشد، ادای خمس آن چگونه خواهد بود؟

ج: اگر هر یک از افراد سهامدار سهم شراکت خود را از منفعت کسب یا از حقوق خود بعد از پایان سال خمسى پرداخته باشد، واجب است خمس آن را بپردازد. ولى اگر آن را در بین سال داده است، در صورتى که دریافت آن براى او در پایان سال خمسى وى ممکن باشد، باید خمس آن را در پایان سال بدهد، و در غیر این صورت تا آن را از صندوق دریافت نکرده، پرداخت خمس آن بر او واجب نیست.

س 945: تعداد دوازده نفر از مؤمنین توافق کرده‏اند که هریک از آنان هرماه مثلاً بیست دینار در صندوقی بریزند، و در هر ماه یک نفر آن مبلغ را برداشته و به مصرف هزینه‏های شخصی خود برساند، که بعد از دوازده ماه نوبت به آخرین نفر خواهد رسید، بدین معنی که او آنچه را در این مدت پرداخته که مقدار آن دویست و چهل دینار می‏شود، برمی‏دارد، آیا خمس بر او واجب است یا اینکه جزء مؤونه وی محسوب می‏شود؟ اگر این فرد سال خمسی معیّنی داشته باشد و مقداری از پولی که دریافت شده، پس از پایان سال نزد او بماند، آیا جایز است برای این قسمت از آن مبلغ، سال خمسی معیّنی قرار دهد تا از لزوم پرداخت خمس آن رهایی یابد؟
ج: آنچه را که افراد به صندوق مى ‏پردازند، اگر از درآمد سالانه شان در بین سال باشد، هر آنچه را که هر یک از افراد در نوبت خود از صندوق دریافت مى ‏نماید تا در مخارج سال صرف کند اگر مقدارى از آن قرض از صندوق و مقدارى معادل مبالغى باشد که از منافع همان سال به صندوق پرداخته است، خمس ندارد، ولى اگر از منافع سال قبل باشد، باید خمس آنچه را که از منافع سال قبل است، بپردازد، و اگر از منافع هر دو سال باشد، منفعت هرسالى حکم خاص خود را دارد، و چنانچه مبلغ دریافتى او از سهم خود که از منافع سال به صندوق واریز نموده، زائد بر مخارج آن سال باشد، نمى‏تواند براى رهایى از خمس مقدار زائد، سال خمسى مستقلى براى آن قرار دهد، بلکه واجب است که براى همه منافع سالانه خود یک سال خمسى قرار دهد و خمس مازاد بر مؤونه آن سال را بپردازد.

س 1748: یک صندوق مشترک توسط نگهبانان و کارکنان هتل ایجاد شده تا چیزهایی که به عنوان انعام به آنان هدیه داده می‏شود در آن جمع آوری شده و بین آنان به‌طور مساوی تقسیم گردد، ولی بعضی از آنان که دارای سمت ریاست و نائب رئیس هستند سهم بیشتری را مطالبه می‌کنندو این مسأله همیشه موجب اختلاف و تفرقه بین اعضای صندوق بوده است، حکم آن چیست؟

ج: این مسأله بستگی به قصد کسی دارد که مال را به عنوان انعام پرداخت کرده است، در نتیجه آنچه را که به شخص خاصی داده است مال خود اوست و آنچه را که به همه داده است باید به‌طور مساوی بین آنان تقسیم شود.

س: به اتفاق چند نفر از دبیران پنج سال است که یک صندوق قرض الحسنه تشکیل داده‌ایم به این صورت که هر ماه به ازاى هر سهم عضویت پنج هزار تومان به حساب صندوق واریز مى‌کنیم و از مجموع این پول‌ها و اقساط وام‌هاى قبل به قید قرعه به یک نفر وام مى‌دهیم آیا این وام‌ها اشکال شرعى ندارند؟

ج) دادن وام با رضایت همه اعضاى صندوق به کسى که قرعه به نام او درآمده است، اشکال ندارد.

س 1784: اگر کسی که از صندوق قرض‌الحسنه وام دریافت کرده است، هنگام پرداخت وام از طرف خودش بدون آنکه بر او شرط شده باشد، مقداری بیشتر از اصل وام را بپردازد، آیا گرفتن این مبلغ اضافی از او و صرف آن در کارهای عمرانی جایز است؟

ج: اگر قرض گیرنده آن مبلغ اضافی را خودش، با رضایت و به عنوان یک عملی که هنگام پرداخت قرض مستحب است بپردازد، دریافت آن از او اشکال ندارد و امّا تصرّفات مسئولین مؤسسه در آن از طریق مصرف آن در کارهای عمرانی و غیره تابع حدود اختیارات آنان در این‌باره است.

س 1787: یک صندوق که وامهایی را در اختیار اعضای خود قرار می‏دهد، ولی برای دادن وام شرط می‏کند که متقاضی وام، مبلغی پول را به مدت سه یا شش ماه در صندوق بگذارد و بعد از گذشت این مدت به مقدار دو برابر پولی که به صندوق سپرده است به او وام می‏دهد و بعد از آنکه همه وام را پرداخت کرد، پولی که قبلاً در صندوق گذاشته بود به او مسترد می‏شود، این کار چه حکمی دارد؟

ج: اگر دادن پول به صندوق به این عنوان باشد که آن پول برای مدتی نزد صندوق به‌صورت قرض بماند، به این شرط که صندوق هم بعد از آن مدت، وامی دراختیار او قرار دهد و یا وام دادن صندوق مشروط به این شرط باشد که او قبلاً مبلغی را در صندوق گذاشته باشد، این شرط در حکم ربا بوده و شرعاً حرام و باطل است، ولی اصل قرض نسبت به هر دو طرف صحیح می‏ باشد.

س 1788: صندوق‏های قرض‌الحسنه برای دادن وام اموری را شرط می‏کنند که از جمله آنها عضویت در صندوق وداشتن مبلغی به عنوان پس‌انداز در آن است و همچنین متقاضی وام باید ساکن محله‏ای باشد که صندوق در آن قرار دارد و برخی شرایط دیگر، آیا این شرطها حکم ربا را دارند؟

ج: اشتراط عضویت یا سکونت در آن محله و شرط های دیگری که باعث محدودیت پرداخت وام به اشخاص می‏شوند اشکال ندارد و شرط بازکردن حساب پس‌انداز در صندوق هم اگر به این امر برگردد که اعطای وام اختصاص به آن اشخاص پیدا کند، بدون اشکال است، ولی اگر به این برگردد که وام گرفتن از صندوق در آینده مشروط است به اینکه متقاضی وام قبلاً مبلغی پول در بانک گذاشته باشد، این شرط منفعت حکمی در قرض است که باطل می‏باشد.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی خامنه ای.


طبق نظر آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

شرط ماندن پول در صندوق های خانگی

پرسش : آیا شرط ماندن پول برای مدتی در صندوق های خانگی ربا محسوب می شود؟

پاسخ : در صورتی که شرط قرض این بوده باشد که آن پول را به دیگران وام بدهند ربا محسوب نمی شود. در صورتی که فرض این بوده باشد که آن پول را به دیگران وام بدهند ربا محسوب نمی شود.

خمس پس انداز صندوق های خانوادگی

پرسش : آیا به پولی که در صندوق های خانوادگی برای دریافت وام پس انداز می شود خمس تعلّق می گیرد؟

پاسخ : آن مقدار از وام که متعلق به خود اوست و قبلا در صندوق برای خودش پس انداز شده است در صورتی که سر سال خمسی قابل وصول نبوده باشد، جزء در آمد سال وصول وام محسوب می شود که اگر بعد از دریافت وام تا سال خمسی مصرف نشود مشمول خمس است و آن مقدار از وام که به او داده اند و جنبه قرض الحسنه دارد به مقداری که اقساطش پرداخت شده و معادلش تا سال خمسی موجود است، خمس دارد.

حکم صندوق های دوستانه و خانوادگی

پرسش : ایجاد صندوق های خانوادگی و دوستانه چه حکمی دارد؟

پاسخ : در صورتی که اقساط وام همه برابر باشد و سودی گرفته نشود و وام به همه پرداخت شود مانعی ندارد. البته اگر کارمزدی دریافت شود بنابر احتیاط واجب باید متناسب با زحمات و هزینه‏هاى صندوق باشد .

حکم قرض مشروط در صندوق های خانوادگی

پرسش : در بین فامیل ما صندوق قرض الحسنه اى تشکیل یافته که عملکرد آن بدین طریق است: «هر عضو ماهانه پانصد تومان یا بیشتر پرداخت مى کند، هرگاه درخواست وام کند با توجّه به ماهانه هایى که پرداخت کرده است 2 یا 3 برابر آن به عنوان وام به او پرداخت مى شود» حال با توجّه به این که ماهانه ها و وامها هر دو به صورت قرضِ مشروط است، آیا حکم ربا بر آن جارى است؟ چنانچه این کار بدون هیچ شرطى و با رضایت کامل طرفین صورت پذیرد، چه حکمى دارد؟

پاسخ : اگر این کار به صورت قرارداد بین آن افراد انجام شود، اشکال ربا دارد; تنها راه صحّت آن این است که قصد همه وام قرض الحسنه باشد; ولى همه آنها اخلاقاً مقرّرات آن صندوق را رعایت کنند; بى آن که تعهّد شرعى یا قانونى داشته باشند. راه دیگر این است که پولها به صورت وام داده نشود; بلکه به صورت هبه باشد، ولى در واقع هبه معوّضه است که در مقابل این هبه، دیگران هم بموقع هبه خواهند کرد تا دوره کامل تمام شود.

حکم تشکیل صندوق قرض الحسنه با شرایط اهدا جایزه و پرداخت وام با بهره بانکی

پرسش : صندوق قرض الحسنهاى با شرایط زیر آغاز به کار کرده است : الف) تشکیل مجمع عمومى و انتخاب هیئت مدیره صندوق. ب) ثبت نام 350 نفر جهت یک دوره سرمایه گذارى. ج) پرداخت ماهیانه 000/20 تومان توسّط هر عضو تا زمان برنده شدن. د) در صورت برنده شدن هر عضو مبلغ 000/400/2 تومان جایزه بعلاوه پرداخت کلیه مبلغ پرداختى تا زمان برنده شدن عضو، و معافیت دائم حق عضویت بعد از برنده شدن. هـ) چنانچه در طول مدت دوره صندوق فردى از اعضا خداى ناکرده فوت نماید بدون قرعهکشى مبلغ ماهیانه و جایزه به وصىّ متوفّا پرداخت مىگردد. و) دادن وام جهت خرید خانه با بهره بانکى جمهورى اسلامى به اعضا. ز) دادن وام جهت اجاره خانه به اعضا. ح) دوره قرعهکشى صندوق 120 ماه مىباشد و در ماه آخر از نفر یکصد و بیستم تا سیصد و پنجاههم مبلغ 000/800/4 تومان پرداخت مىگردد. ط) پرداخت قسط ماهیانه مبلغ 000/20 تومان از تاریخ 20 الى 30 هر ماه دریافت مىگردد. کسانىکه در تاریخ مقرر قسط پرداخت نکنند، مبلغ 2000 تومان جریمه و از قرعهکشى آن ماه محروم مىگردند. نظر معظم له در مورد فعالیّت این صندوق چیست؟

پاسخ : هرگاه سرمایه گذارى مردم تحت ضوابط مضاربه باشد، و آنچه به آنها جایزه مىدهند به عنوان سهم سرمایه گذاران در این مضاربه باشد مانعى ندارد والّا باطل است. در ضمن مادام که سودى در مضاربه ظاهر نشود دادن پول به اشخاص اشکال دارد؛ ولى در مجموع به نظر مىرسد که این کار خالى از اشکال نیست، بنابراین شما عزیزان آلوده به این کار نشوید.

حکم پرداخت سود علی الحساب به اعضای صندوق قرض الحسنه

پرسش : آیا مى توان از عموم اعضاى صندوق قرض الحسنه دعوت کرد، تا مبلغى را به عنوان سپرده گذارى کوتاه مدّت یا بلند مدّت به صندوق بسپارند، که با آن پول معاملات شرعى انجام داده، و هر ماهه مبلغى ـ به صورت على الحساب ـ به آنان پرداخت نمود، تا در پایان سال محاسبات لازم انجام، و سود قطعى آنان پرداخت شود؟

پاسخ : در فرض سوال، مانعی ندارد.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی مکارم شیرازی.


مطابق نظر آیت الله سیستانی

مطابق نظر آیت الله سیستانی

12پرسش: عده ای از مردم جمع می شوند و ماهانه مقدار مشخصی پول می گذارند و به قید قرعه جمع این پول را هر ماه به یک نفر از جمع خودشان می دهند و به همین ترتیب مبلغ مشخص پول را برمی گردانند چه حکمی دارد؟

پاسخ:

اشکال ندارد و اولین کسی که پول را می گیرد از دیگران قرض می گیرد و تدریجاً ادا می کند و آخرین کس فقط آنچه را قرض داده یک جا باز پس می گیرد و کسانی که در وسط اند به نسبت پولی که داده اند یا نداده اند حکم اولین کس و آخرین کس را دارند.

2پرسش: در صندوق خانوادگی ماهیانه شرط است که مبلغ ثابتی داده شود ودر همان جلسه کل مبلغ جمع شده از خانواده ها به صورت قرعه کشی به یکی از اعضایکه عضو بوده وپول گذاشته وام می دهند.آیا دریافت وام به این صورت صحیح است؟

پاسخ: اشکال ندارد مگر اینکه قرض های بقیه اعضاء مشروط به قرض دادن به آنها باشد.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی سیستانی.

*- ویژه نامه احکام خرید و فروش 

حکم جوایز بانک و صندوق های قرض الحسنه

آیا قرض خمس دارد

آیا وام بانکی خمس دارد

حکم وام به شرط سپرده گذاری

ویژه نامه احکام جامع سایت هدانا

 

حکم صندوق های خانوادگی


  حکم صندوق های خانوادگی

http://hadana.ir/%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C/

 

**************************************************


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی





تاریخ : سه شنبه 98/6/12 | 12:34 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

**پیروان مکتب حسین بن علی(ع)هرگزتسلیم ستمگران نشوندوزیربارذلت نروند

***نسیم معرفت***

 

 

**پیروان مکتب حسین بن علی(ع)هرگزتسلیم ستمگران نشوندوزیربارذلت نروند


 

** هر قوم و ملّتی که زیر پرچم حسین بن علی  (عَلَیهِمَا السَّلامُ )  باشد هرگز زیر بار ذلت و ننگ و عار نخواهد رفت. مکتب امام حسین   (عَلَیهِ السَّلامُ )  ، مکتب حرکت و روشنگری و هدایت و عزت و سرافرازی و  شهامت و رشادت و مقاومت و ایثار و وفا و فداکاری و ترویج فضایل انسانی و اسلامی و مکتب  صفا و عشق و دلدادگی به خداوند متعال است.

 ** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی


http://www.parsiblog.com/TelFiles/155951/10989041.jpg

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

**پیام شهید -وبگاه شهید سید علی سعادت میرقدیم لاهیجی+کلیک کنید

 




تاریخ : شنبه 98/6/9 | 6:45 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی