سفارش تبلیغ
صبا ویژن
                        مرحوم  آیت الله سید صابر جباری

      نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان بهشهر


  اگر بر مسائلی پافشاری شود که در فرهنگ دینی نیست عالمان ساکت نمی مانندآیت الله حسینی بوشهری:

  اگر بر مسائلی پافشاری شود که در فرهنگ دینی نیست عالمان ساکت نمی مانند 


   اگر در جامعه افکار ناسالمی ترویج شود، عالمان سینه سپر کرده و فریاد می کشند و در مقابل افکار باطل ایستادگی می کنند. 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت اربعین آیت الله جباری با اشاره به اینکه چنین شخصیت هایی تمام عمر خود را در راه انجام وظیفه و خدمت بی منت همراه با اخلاص و از خودگذشتگی سپری نموده اند، تصریح کرد: شناخت همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی چنین شخصیت ها به احاطه و اشراف نیازمند است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که شخصیت های مختلفی که در جامعه داریم عناصر و ویژگی هایی وجود دارد که شناخت یکی از آن ها می تواند معرف آن شخصیت باشد، ابراز داشت: قرآن و روایات ویژگی های انسان های کمال یافته را مطرح کرده اند که آن ها در پیشگاه خداوند دارای جایگاه بلندی هستند و برخوردار از نعمت های بی کران الهی می باشند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: علم، ایمان، عمل صالح، آگاهی و بصیرت، خدمت گذاری نسبت به مردم و رضا و خضوع در برابر ذات کبریایی حق از عناصر و مشخصاتی هستند که قرآن و روایات آن ها را به عنوان شاخص بیان کرده اند و می توان از آن ها در خصوص شخصیت های برتر جامعه به کار برد.   

وی با بیان این که مراتب بسیاری در قرآن کریم در خصوص جایگاه عظیم علم بیان شده است، تصریح کرد: جایگاه جاهل و عالم قابل قیاس نیست و قرآن و روایات همواره از شخصیت عالمان تجلیل کرده اند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایاتی از لسان رسول گرامی اسلام(ص)، ابراز داشت: عالمان دین، گرامی ترین بندگان در پیشگاه خداوند متعال بعد از انبیای الهی می باشند.

*حضرت آیت الله جوادی آملی فخر حوزه های علمیه 

آیت الله حسینی بوشهری افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی فخر حوزه های علمیه است و ما به وجود چنین شخصیت هایی می بالیم.

وی با اشاره به شاخصه های عالمان تکریم یافته در قرآن و روایات اظهار داشت: عالم باید مسئولیت شناس باشد؛ عالم به صرف برخورداری چند اصطلاح، عالم مورد تکریم آیات و روایات قرار نمی گیرد.

*خداترسی عالم

معاون جامعه مدرسین یکی از مهم ترین ویژگی های بارز عالمان تکریم یافته را  خداترسی عنوان کرد و ابراز داشت: عالمان باید در راستای امور پیشگاه خداوند در جامعه تاثیرگذار باشند. 

آیت الله حسینی بوشهری مرزبانی از دین خداوند را از دیگر ویژگی های عالمان برشمرد و گفت: اگر در جامعه افکار ناسالمی ترویج می شود، عالمان سینه سپر کرده و فریاد می کشند و در مقابل افکار باطل ایستادگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر فکر نسل جوان جامعه به سمت انحراف برود عالمان مسئولیت شناس هستند که به مقابله با آن می پردازند، ابراز داشت: اگر بدعتی در جامعه بوجود بیاید و راه را تحت عنوان دین به جدایی از اسلام بکشاند و بر مسائلی پافشاری شود که در فرهنگ دینی نیست، عالمان مورد تکریم به مقابله با آن ها می پردازند.

*نقش آفرینی عالمان دین در عرصه فرهنگی

امام جمعه  قم حضور جدی در عرصه فرهنگی و جهاد در راه خدا را از دیگر ویژگی های عالمان مورد تکریم دانست و گفت: عالمی که تمام وجود او اخلاص است و علم و عملش برای خدا باشد مورد آمال طلبه های حوزه های علمیه سراسر کشور هستند و مردم به آن ها عشق می ورزند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: عالمان مسئولیت شناس در مقابل جامعه متواضع و فروتن هستند و خود را خادم مردم می دانند وبا کبر و غرور با مردم برخورد نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله جباری خادم خانواده شهدا و رزمندگان اسلام بود، تصریح کرد: وی در دوران های مختلف نشان داد، اهل خدمت گذاری به مردم است و به همین دلیل حضور پرشکوهی از سوی مردم در مراسم تشییع وی صورت گرفت.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه اگر عشق مردم به عالم بیشتر می شود به دلیل تکریم و قدرشناسی از خدمت گذاران راستین آن ها است، گفت: باید مردم را تکریم و احترام کرد، چرا که همواره در تشییع علما حضور پرشوری دارند.   

*جذب دل های مردم با ساده زیستی

آیت الله حسینی بوشهری ساده زیستی آیت الله جباری را از دیگر ویژگی های ایشان توصیف کرد و گفت: مردم به ساده زیستی علما علاقه دارند و این مسئله در جذب عموم تاثیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید امثال آیت الله جباری را تربیت کند، ابراز داشت: در برهه ای از دفاع مقدس با کاهش نیرو مواجه می شویم و آیت الله جباری با حضور در میدان مردم و رزمندگان را ترغیب و تشویق به حضور در جبهه های حق علیه باطل می کند.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه شخصیت های امثال آیت الله جباری قضاوت مردم برای شان اهمیتی ندارد و خدا را همواره در زندگی می بینند، گفت: آگاهی و بصیرت در حالت های مختلف ایشان وجود داشت و به امام و رهبری عشق می ورزید و دشمن شناس بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینک ه برخی افراد می گویند تسلیم خدا هستیم، اما وقتی پای منافع مادی و شخصیتی مطرح می شود حاضر نیستند با خداوند معامله کنند، ابراز داشت: برخی نیز خواسته خداوند را بر خواسته خود مقدم می دارند، اما بعضی افراد مخلص نیز تسلیم محض ذات اقدس الهی  هستند.

*حضور آیت الله جباری در صف انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه آیت الله جباری با شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی به صف مجاهدان پیوست و علیه رژیم پهلوی مبارزه کرد، گفت: این عالم ربانی همچنین سخنرانی های مختلفی در راستای روشن گری علیه حکومت پهلوی در نقاط مختلف کشور ایراد کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه خود و جامعه از پرتوی علم آیت الله جباری استفاده کرده اند، تصریح کرد: این عالم ربانی حضور چشمگیری در دوران دفاع مقدس داشت و بخش قابل توجهی از رزمندگان در وصیت نامه های خود وصیت می کردند نماز بر پیکر ما را آیت الله جباری اقامه کند.

*خدمات اجتماعی آیت الله جباری

وی با بیان اینکه اقدامات عام المنفعه نظیر ساخت بیمارستان، درمانگاه، مسجد و مدرسه از خدمات اجتماعی آیت الله جباری بود، اظهار داشت: این عالم ربانی بعد از سی سال خدمت همچنان از عظمت و معاون جامعه مدرسین در پایان با بیان این که مردم همواره به سادات احترام می گذارند، خاطرنشان کرد: آیت الله سید صابر جباری همواره مورد احترام مردم قرار داشت و علاقه خاصی به اهل بیت(ع) داشت و در ایام شهادت ائمه معصومین(ع) به هماهنگی حضور دسته های عزاداری در مساجد می پرداخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ : پنج شنبه 93/7/17 | 11:57 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی