سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

حال دنیا را بپرسیدم من ازفرزانه اى گفت

یا باد است و یاخواب است و یا افسانه اى

گفتمش احوال عمرم رابگو تا عمر چیست؟

گفت یا برف است و یاشمع است و یا پروانه اى

گفتمش آنان که مى بینى برآن دل بسته اند

گفت یاکورندو یامست اند و یادیوانه اى

چند صباحی بود نام  و تصویر مرحوم پاشایی ،سایت های زیادی را پوشانده بود . نگران جان او بودند و از التماس دعا می نوشتند .

 بالاخره  تقدیر الهی از برزخی شدن آن هنرمند محبوب گفت و هیچ تدبیری نتوانست نظریه ی  تقدیر را تغییر دهد از اینرو  آقا مرتضی نیز مصداقی تام  برای آیه شریفه ی « انالله و اناالیه راجعون» شد.

با این رجعت  دلهای زیادی ماتم زده شدند و اشکهای فراوانی جاری شد. بنده نیز رحلت آن هنرمند عزیز را به همه ارادتمندان آن مرحوم به خصوص خانواده ارجمندش تسلیت می گویم.

بعضی ها در تشیع جنازه آن هنرمند، حرمت احکام شرعی  را، رعایت نکردند که  از باب درد دل  نکاتی را تقدیم می کنم:

یکم:

شخصی گفت بابای  حکیمی داریم و نکات لازم را بیان میکند.سوال  شد پندها و حکمت هایش را به کار می برید؟ گفت نه فرمود  پندی که عملی نشود چه فایده دارد؟

حضرت علی(ع) به زن‌های جوان سلام نمی‌کرد. گفتند: یا علی رسول خدا سلام می‌کند تو چرا سلام نمی‌کنی؟ گفت: رسول خدا سی سال از من بزرگتر بود. من سی سال جوان هستم. می‌ترسم به یک زن جوان سلام کنم یک جواب گرمی به من بدهد، دل علی بلرزد

.

یا علی در تشیع جنازه و ... مرحوم پاشایی گویا قانون محرم و نامحرم نسخ شده بود و بی حجابی و به هم چسپیدن واجب شده بود! شاید دل این جماعت به هم چسپیده اصلا نمی لرزد ؟. گویا بعضی‌ها خودشان را از امیرالمؤمنین حزب اللهی‌تر می‌دانند.

شاید مصیبت آن هنرمند به حدی دلشان را سوزانده بود که  دیدن گردنهای لخت و موهای رنگارنگ و آرایش های غلیظ و حتی به هم چسپیدن ها، فقط و فقط طعم  و رنگ عزا به خود گرفته بود. ولی از شما چه پنهان این نوع خودمانی شدن ها چه در عزا و چه در عروسی ها حرام است ، و مفسده زا .

ببعضی ها با دیدن این تصاویر فقط دلشان برای پرپر شدن آقا مرتضی و موسیقی پاپ سوخت ولی دل خیلی ها بیش از آن که از هجران او بسوزد از غریب بودن حجاب و اختلاط به تمام معنای جماعتی از تشیع کنندگان سوخت.

یا للعجب ! دهم محرم الحرام میلیونها ارادتمند عاشورائیان ماتم زده و گل مالی شده لبیک یا حسین و  امان از دل زینب سر دادند و به یاد ارزشها و شخصیت های کربلایی  یمی از آه و اشک و عزا به جریان انداختند  و در 22همین محرم در دل پایتخت جمهوری اسلامی ایران نمایشی تمام عیار از بی حجابی و آرایش و اختلاط زن ومرد به نمایش گذاشته می شود!

آیا روح مرحوم پاشایی به این اختلاط و بی حجابی ها شاد خواهد شد؟

دوم : 

عالمی که امام جماعت است  فرمود : یک روز زنگ  منزل به صدا در آمد وقتی درب را باز کردم خانمی به همراه فرزند خردسالش را با لباسی نا مناسب و آرایش کرده و بی حجاب در مقابل خود دیدم .خواستم درب را ببندم و به او بی اعتنایی کنم .اما فکر کردم وقتی خانه یک روحانی با این قیافه آمده شاید معایب بی حجابی را نمی داند و شاید بتوانم نصیحتش کنم.سرم را پایین انداختم و تعارفش کردم ، وارد اتاق شد و مسئله ای در مورد ارث از من سوال کرد.من گفتم خانم من از شما مسئله ای می پرسم اگر جواب دادید من هم جواب می دهم گفت:شما از من ؟گفتم بله ،گفت بفرمائید.

گفتم شخصی در محلی مشغول به غذا خوردن است غذا هم بسیار مطبوع است گرسنه ای از کنار او می گذرد و جلوی او می نشیند ولی او اعتنائی نمی کند شخص گرسنه تقاضای یک لقمه می کند ولی باز هم اعتنائی نمی کند شخص گرسنه التماس می کند ولی او به خوردن ادامه می دهد،و می گوید غذا متعلق به من است .خانم این چگونه آدمیست ؟ خانم فرمود از شمر بدتر است .سید فرمود :خواهرم گرسنه دو جور است .یکی گرسنه شکم و دیگری گرسنه شهوت .جوانی که گرسنه شهوت است و خانمی نیمه برهنه را می بیند و هر چه اظهار علاقه می کند خانم بی اعتنائی می کند،جوان التماس می کند ولی باز هم خانم بی اعتنائی می کند این چگونه آدمیست؟خانم از جای حرکت کرد و از خانه بیرون رفت.فردا درب منزل صدا کرد و دیدم همسر همان خانم است و اجازه ورود می خواهد ،وقتی وارد شد،گفت به همسرم چه فرمودید که از دیروز آمده و از من چادر و پوشش اسلامی می خواهد.

 این خانم های بی حجاب با این همه آرایش و خودنمایی آنهم در محضر جوانانی گرسنه  چه عوارضات شومی خواهد داشت ؟

این به هم چسپیده شدن ها عارضه ای به همراه نخواهد داشت؟

این جماعت بیشتر از خداوند احساسات و غریزه ها را می شناسند؟

آیا  با این گونه اتفاقات قبح بی حجابی شکسته نمی شود؟

آیا می توان گفت حجاب  مهم نیست و به دیگران ربطی ندارد که کسی حجاب داشته باشد یا نه؟!

از آن ترسم هنرمندی محبوب تر از پاشایی  دعوت حق را لبیک گوید ، در آن صورت ای بسا حتی قحطی روسری و...پیش بیاید!

ای مسلمانان ! امام حسین(ع) و یاران با وفایش شهدای امربه معروف و نهی از منکر بوده اند . وظیفه ی  حسین محوران در این نوع مراسم ها چیست؟  

امام موسی کاظم(ع)فرمودند :هرچیزی را که می بینید در آن عبرتی وجود دارد.مسولان فرهنگی کشور از این تصاویر سرشار از بی حجابی چه عبرت های  خواهند گرفت؟

تا کجا بی‌غیرت دین زیستن؟

ای مسلمان مردن است این زیستن!

مرد حق باز آفریند خویش را

جز به نور حق نبیند خویش را

بر عیار مصطفی خود را زند

تا جهان دیگری پیدا کند

سوم:

حجاب حکم الهى و از احکام ضرورى اسلام به شمار مى‏آید و شیعه و سنى بر آن، اتفاق نظر دارند.خداوند توانا  در آیه 30 سوره نور نخست به مردان مسلمان و سپس در آیه بعد به زنان مسلمان فرمان مى‏دهد از چشم چرانى اجتناب کنند و در رعایت پوشش بدن از نامحرمان کوشا باشند: « به مردان مؤمن بگو دیدگان خود فرو خوابانند و عفت پیشه ساخته، دامن خود را از نگاه نامحرمان بپوشانند. این کار براى پاکى و پاکیزگى‏شان بهتر است و خداوند بدانچه مى‏کنند، آگاه است».

در آیه بعد می فرماید: « به زنان مؤمن بگو دیدگان خود فرو خوابانند و عفت پیشه ساخته، دامن خود را از نگاه بیگانگان بپوشانند و زیور خویش را جز براى شوهران و سایر محارم آشکار نکنند، مگر آنچه پیدا است و روسرى‏هاى خویش را به گریبان‏ها اندازند تا سر و گردن و سینه و گوش‏ها پوشیده باشد و پاهاشان را به زمین نکوبند تا آنچه از زینت پنهان مى‏کنند، معلوم شود. اى بندگان مؤمن، همه به سوى خدا توبه کنید تا رستگار شوید». در این آیه خداوند دانا، در خصوص پوشش بانوان، آنچه را بر مردان مؤمن لازم است، به دو شکل گسترش مى‏دهد:

پوشیدگى سر و گردن

پوشاندن زینت‏ها.

چهارم

قانون های خداوند چون محرم ونامحرم و حجاب و ... به زمان خاصی اختصاص ندارند و در هر زمانی  و در دل هر مصیبتی  باید رعایت شوند .بر اثر همین بی حجابی ها گاه جنایت و خیانت های بزرگی شکل می گیرد.خائنی را بازجویی کردند که چرا  به زن داییت خیانت کردی ؟ گفته بود روزی سفیدی مچ پایش را دیدم و سپس به فکر نقشه افتادم!

به قول مولوی:

نگفتمت مرو آنجا که مبتلات کنند؟

که سخت دست درازند، بسته پات کنند؟

نگفتمت که بدان سوی دام در دامست؟

چو در فتادی در دام کی رهات کنند؟

آیا دیدن گردنهای لخت و موهای عریان مفسده زا نیست؟

چرا برخی از این خانم ها حجاب را رعایت نمی کنند؟

خانم های جوان گاهی می گویند انشاءاله پیر شدیم  چادر سرمان می کنیم و روسری ، می پوشیم .اتفاقا قرآن دقیقا برعکس می گوید که خانم های مسن و سالخورده اگر روسری هم نداشته باشند اشکالی ندارد چرا که آدم به آنها که نگاه می کند بیاد مادر بزرگ خود می افتد.

پنجم:

برخی ها  خواستند تشیع جنازه و... را لکه دار کنند که با هوشیاری خانواده آن مرحوم به هدفشان نرسیدند.

برخی بیش از اندازه فیلمبردار و عکاس شده بودند.

برخی ها  در آن نفس های آخر دل آن آقا مرتضی را شکستند .و کار را به جایی رساند که  گفت

:« نمی‌دانم چه شده است که من با تکیه بر خدا و دعای خانواده و دوستانم زنده مانده‌ام اما برخی‌ها می‌خواهند مرا از دنیا بیرون برانند، انتظار نداشتم به جای ایجاد انگیزه برای زندگی و مبارزه من با این درد بزرگ، اندک روحیه‌ای که داشته‌ام را به نابودی بکشانند! مگر من در این دنیا جای چه کسی را تنگ کرده‌ام.مرتضی پاشایی در پایان گفت: از این نوع زنده به گور شدنم دلم سخت گرفته است و نیاز به حمایت عاطفی مردم دارم تا این اندک صبری هم که در من باقی مانده، از بین نرود.»

http://arjanews.ir

برخی ها نیز حتی قبل از فوت  آن سفره کرده دل مادرش را شکستند. «مادر پاشایی ضمن گلایه از برخی چهره‌ها از انتشار عکسی که در روزهای گذشته روی صفحه شخصی یکی از خواننده‌ها منتشر شد گفت: برای برخی از این دوستان واقعا متاسفم که فقط برای خودنمایی آن عکس را منتشر کردند. هرگز نمی‌توانم ببخشم کسی را که در این شرایط عکس پسرم را در آن حالت بد و روی تخت آی سی یو منتشر کرده است» http://arjanews.ir

ششم

«از امام علی(ع) پرسیدن مشکل چیست؟  فرمود: سرازیر شدن به قبر

پرسیدند: مشکل تر چیست؟

فرمود دست خالی رفتن.»

و اسکندر مقدونی 36سال سن داشت و در مدت پانزده سالی که حاکم بود 36کشور را فتح کرد و در سن 36سالگی  از دنیا رفت و وصیت کرد که چون در تابوتش گذاشتند دو دستش را از تابوت بیرون بیاورند تا همگان بفهمند که اسکندر با دست خالی رفت. » به یقین رعایت نکردن دستورات الهی ثمره ی شومش با دستانی سرشار از گناه رفتن خواهد بود. پس جد وجهد کنیم در پرتو قانون ها و ارزشهای اسلامی مراحل رشد را طی کنیم و با شاد روانی دعوت حق را لبیک بگویم .

رسول خدا (ص) : «ای بندگان خدا شما همانند بیمارانید و خداوند مانند طبیب مصلحت مریض در این است که به دستورات طبیب عمل نماید نه آنکه به چیزی که خود می پسندد اظهار تمایل کند پس تسلیم اوامر و دستورات الهی شوید تا به گروه نجات یافتگان بپیوندید و به خیر و سعادت دست بیابید». 

http://sadeqhmohamadi.andishvaran.ir/fa/shownote.html?DataID=7772


گل تقدیم شماپایگاه اندیشوران حوزویگل تقدیم شما
 




تاریخ : دوشنبه 93/8/26 | 9:27 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی