سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  اسلام با گوشه‌گیری و عزلت‌گزینی مخالف استعضو هیئت علمی جامعةالمصطفی

  اسلام با گوشه‌گیری و عزلت‌گزینی مخالف است 


  عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی بدعت را عملی غیر دینی معرفی و خاطرنشان کرد: تعالیم دینی با بدعت به شدت برخورد کرده است و بیان می دارد که خداوند صاحبان بدعت را نمی بخشد. 

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی امروز در جمع روزه داران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که اسلام و تعالیم الهی با رهبانیت که همان گوشه گیری و عزلت گزینی است، مخالف است، تصریح کرد: اسلام به جای رهبانیت، زهد را قرار داد تا مردم دنیا و اهل آن را رها کرده و به کوه ها و غارها پناه نبرند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی زهد را به معنای حضور در جامعه و امیری بر دنیا معرفی کرد و گفت: مسیحیان با استناد به این که حضرت عیسی علیه السلام ازدواج نکرده است، پس روحانیان ما نیز نباید ازدواج کنند؛ در حالی که ازدواج نکردن این پیامبر الهی از روی مخالفت کردن با آن نیست.

وی اضافه کرد: بر اساس تعالیم دینی نماز، روزه، جهاد، حج و عمره و... از جمله رهبانیت است که انسان ها باید در پیش بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که اسلام دین اجتماعی است، تصریح کرد: از جمله بالاترین کارهای نیک، حضور در جمع مردم و کمک به آنها و رسیدگی به امورشان می باشد. خدا این گونه قرار داده است که انسان ها در مسائل اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشد.

وی با بیان این که وظیفه ما این است که دنیا را وسیله آخرت قرار دهیم، خود را از دنیا محروم نسازیم، به مردم احسان و از فساد دوری کنیم، ادامه داد: آموزه های دینی به ما می آموزد که در عین توجه به آخرت و دل نبستن به دنیا، به نیازهای جسمانی خود نیز از راه درست رسیدگی کنیم.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی بدعت را عملی غیر دینی معرفی و خاطرنشان کرد: تعالیم دینی با بدعت به شدت برخورد کرده است و بیان می دارد که خداوند صاحبان بدعت را نمی بخشد.

وی خوارج، محمد بن عبد الوهاب و داعشی ها را از جمله بدعت گزاران معرفی کرد و گفت: باید مراقب باشیم که در عزاداری اباعبد الله علیه السلام بدعت نیاوریم و برای دیگران تکلیف قرار ندهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه توصیه به ایمان و تقوای الهی را از دیگر آموزه های الهی در سوره مبارکه حدید برشمرد و  تصریح کرد: اگر ایمان در زندگی انسان قوی شود، خداوند در همین دنیا به ما نور می دهد که راهمان را گم نکنیم و گناهانمان را می بخشد.

وی  با اشاره به آخرین آیه سوره مبارکه حدید گفت: در این آیه به اهل کتاب گفته شده است که تصور نکنید که مسلمانان قادر به کاری نیستند، این قدرت را شما خواهید دید.

 

 




تاریخ : سه شنبه 93/5/7 | 4:57 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی