سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتراض علی خلیلی به حکم ضارب

تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1391 ساعت 15:43
 وکیل مدافع طلبه ناهی از منکر با اعلام اعتراض به حکم صادره علیه متهم ردیف اول پرونده گفت: از دادگاه خواستار تجدیدنظر و تعیین اشد مجازات برای متهم هستیم.

به گزارش  فارس، احسان اسکندری وکیل مدافع طلبه ناهی از منکر علی خلیلی در اعتراض به حکم صادره علیه ضارب علی خلیلی (متهم ردیف اول) لابحه اعتراضی را خطاب به رئیس دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارائه کرده است.

متن این شکوائیه به شرح ذیل است: اینجانب وکیل علی خلیلی شاکی پرونده به شماره 9009982190800051،‌ که منتج به صدور دادنامه شماره 9009972190801307 شده است ضمن اعلام اعتراض به دادنامه صادره، تقاضای عطف توجه به موضوعات مغفول را خواستار هستم.

در ابتدای امر، با اندک تأملی بر گزارش پزشکی قانونی پی به شدت ضربه وارده به موکل و اعجاز الهی در زنده ماندن وی خواهیم برد،‌ که ایراد چنین ضربه‌ نوعا کشنده‌ای با آن کیفیت از جانب متهم ردیف اول، بنا به اقرار صریح نامبرده در صفحه 27 پرونده و همچنین در جلسه دادگاه،‌ ظهور در عمد محض مغرضانه وی دارد.

در ادامه این لایحه اعتراضی آمده است: علت اصلی درگیری موکل بنده با متهمان در آن وضعیت و با علم به عدم توانایی مقابله با آنها صرفا نجات 2 دختر تنها،‌ از آزار و اذیت متهمان بوده است که علی‌رغم تحقیق در این خصوص در مرحله دادسرا و صدور کیفرخواست، قاضی محترم دادگاه بدوی به دلیل عدم وصول گزارش موثق نسبت به این جرم، حکم به برائت متهمان داده است و حال صرف‌نظر از وضعیت خاص موکل و حسن نیت کامل وی در عمل به تکلیف شرعی نهی از منکر،‌ذکر چند نکته لازم است:

1- با توجه به ایراد ضربه عمدی بدنی و عدم امکان اجرای قصاص به دلیل شدت جراحت،‌ هرچند وفق ماده 614 قانون مجازات اسلامی تعیین مجازات حبس تعزیری بین 2 تا 5 سال از اختیارات قاضی رسیدگی‌کننده است اما نحوه و علت درگیری متهمان در قالب یک تیم و وقوع آن در شب از طریق ایجاد جنجال و هیاهو و برهم زدن نظم عمومی و بیم تجری مرتکب و دیگران،‌ و مهم‌تر از آن تأکید مؤکد ریاست محترم قوه‌قضاییه آیت‌الله آملی لاریجانی در برخورد شدید نسبت به موضوع این جرایم و همچنین مفهوم مخالف تبصره ماده فوق‌الذکر، همگی اقتضای تصمیم شدیدتری را می‌نمود.

2- با توجه به اقرار صریح متهمان مبنی بر شرب‌خمر از جانب آنها (صفحه 35 پرونده) و جنبه عمومی این جرم و عدم نیاز به شکایت شاکی خصوصی، متأسفانه نسبت به این جرم در کیفرخواست و طبیعتا در دادنامه، اظهارنظری صورت نگرفته است.

در آخر ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان دستگاه قضایی در رسیدگی فوری به این پرونده از جمله بازپرس شعبه 4 دادسرای شهید مقدس و رئیس شعبه 1033 مجتمع شهید قدوسی، مستندا به مواد 367، 495، 614، 618 و 619 از قانون مجازات اسلامی، تقاضای تعیین و اعمال اشد مجازات برای متهمان را از دادگاه دارم.

وکیل مدافع علی خلیلی همچنین از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت تقبل هزینه‌های درمانی وی در زمان بستری در بیمارستان، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ 17 اسفند سال گذشته در شعبه 1033 مجتمع قضایی شهید قدوسی برگزار شد و قاضی دادگاه «الف.ق» متهم ردیف اول پرونده را به 3 سال حبس و همچنین پرداخت 35 میلیون تومان دیه محکوم کرده است.

اسکندری درباره رسیدگی به پرونده بیمارستان‌های متخلف در این پرونده خاطرنشان کرد: پرونده درباره رؤسای بیمارستان‌های متخلف که شکایتی کرده‌ایم همچنان در دادسرای اوین در حال رسیدگی است.

وکیل مدافع علی خلیلی همچنین به صدور احکام جداگانه برای دیگر متهمان این پرونده خبر داد.

مشتاق‌فر مادر علی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه به این حکم اعتراض داریم گفت: اعتراض ما به دیه نیست زیرااساس خواسته ما رسیدگی به موضوع دیه نیست بلکه می‌خواهم بدانم آیا مجازات جرم و اقدامی که فرزند من به خاطرش به آن دنیا رفت و برگشت، هنوز هم بسیاری از مشکلاتش برطرف نشده این است؟‌ صدای علی هنوز هم مشکل دارد و از فاصله 2 متری او، کسی نمی‌تواند صحبت‌هایش را متوجه شود.

وی افزود: قوه‌قضاییه باید پاسخ دهد که چرا این حکم را که هیچ قاطعیتی در آن وجود ندارد و احتمال تکرار جرم را ممکن می‌کند، صادر کرده است.



تاریخ : سه شنبه 93/1/5 | 8:45 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی