سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نتیجه تصویری برای سقوط هواپیمای اوکراین

***نسیم معرفت***

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

سقوط بویینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین به شماره پرواز 752 سبب کشته شدن همه سرنشینان شد که بیشترین تعداد جان باختگان از هموطنان عزیز ما بوده است . به همه خانواده های داغدار و مصیبت زده از صمیم دل تسلیت عرض نموده  و از خداوند منّان خواهان صبر و اجر جزیل برای این عزیزان هستیم و برای جان باختگان نیز طلب رحمت و مغفرت  می نماییم . اگر چه  طبق اعلام رسمی کارشناسان ، سقوط این  هواپیما به واسطه اصابت موشک غیر عمدی  سپاه بوده است ولی این حادثه غم انگیز  از جهات متعددی قابل بررسی می باشد و باید از اظهار نظرهای سطحی و احساسی پرهیز شود و خدای ناکرده سخنانی گفته نشود که سبب شادی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب و نظام گردد .  مراقب شیطنت های شیّادان شایعه ساز باشیم تا فریب نخوریم .  انگلیس خبیث و عوامل استکباری و آمریکای مستکبر و متجاوز و ستمگر و خونریز و دستگاه های تبلیغاتی صهیونیستی سعی دارند که زحمات و خدمات سپاه و خادمین به کشور و انقلاب را مخدوش و ضایع سازند پس باید هوشیار باشیم تا سوژه و فرصت به دست آنها ندهیم . 

زنده باد سپاه و ارتش . زنده باد دلاور مردان و قهرمانان جان برکف ایران .  مرگ بر آمریکا و انگلیس و رژیم اشغالگر قدس و سلام بر سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین  (عَلَیهِ السَّلامُ) ، سلام بر شهدای راه حقّ و حقیقت بویژه سلام بر سیّدالشُّهدای محور مُقاومت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی .

 

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

بیست و دوم دی 1398 .

 

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

 

 





تاریخ : یکشنبه 98/10/22 | 11:5 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای سردار حاجی زاده و شهید سلیمانی

***نسیم معرفت***

 

به نام خدا

 

 


** نکاتی درباره هدف قرارگرفتن غیرعمدی وسهوی هواپیمای اوکراینی


 

 

سلام بر مُجاهدان فداکار و مخلص و آماده به رزم جهت دفاع از اسلام و انقلاب و میهن عزیز ایران

 

ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدارِ حادثه و طلب رحمت الهی به مرحومین سانحه هوایی نکاتی در باره هدف قرار گرفتن غیر عمدی و سهوی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه تقدیم می دارم :

 

1- شرایط کشور با بحران آفرینی آمریکای جنایتکار شرایط استثنایی از نظر نظامی و امنیتی بود که شاید در نوع خود بی سابقه باشد

2- آمادگی صددرصدی جهت دفاع و مقابله با هرگونه شرارت و تهدید از ناحیه آمریکا وجود داشت و بعد از حمله سهمگین سپاه جهت انتقام  شهادت سردار سلیمانی ، به پایگاه مهم امریکا موسوم به عین الأَسد این آمادگی به اوج خود رسیده بود  لذا در چنین شرایطی  مقابله  با هر چیزی که متخاصم  به نظر آید امری طبیعی  و عُقلایی بود و با شرایط ویژه جنگی مناسبت داشت  و اصابت هواپیمای اوکراینی  باید با توجه  به این شرایط ویژه  و استثنایی  تفسیر شود  نه اینکه خدای ناکرده سپاهِ محبوب و مخلص و مقتدر متهم شود .  فرض کنید که اگر آن شئی ای که متخاصم  تصور شده  واقعا یک موشک کروز آمریکایی  بود و با آن برخورد نمی شد  چه فاجعه ای سهمگین تر از سقوط  هواپیما ایجاد می شد و در آن صورت چه قضاوتی می شد ؟!!!

3- به نظر می رسد که نباید  این خطای واقع شده را خیلی پُر رنگ  کرد به طوری که اصل انتقام موشکی  به پایگاه بزرگ آمریکایی های  جنایتکار موسوم  به عین الأَسد تحت الشّعاع قرارگیرد .  این عملیات  موفقیت آمیز که اُبّهت پوشالی نظامی آمریکا را خُرد کرده  به گفته کارشناسان نظامی  در طول 75 سال گذشته بی سابقه بوده  است و آمریکایی های نیرنگ باز  می خواهند با ترفند های مُزوِّرانه  این اقدام پیروزمندانه  سپاه را مخدوش سازند و شکست مُفتضحانه خود را لاپوشانی کنند . بر همه ما لازم است که با هوشیاری و درک ترفند ها و شیطنت های جبهه استکباری ، همه تلاش های خود را در جهت تقویت جبهه مقاومت و نظامیان مقتدر و عزیز خود از ارتش و سپاه معطوف داشته و از اظهارات نسنجیده که سبب شکاف و تفرقه و طمع ورزی دشمنان اسلام و مستکبرین و در رأسشان آمریکای جهانخوار می شود شدیدا پرهیز گردد . در سوگ شهادت و نیز در تشییع پیکر پاک شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ده ها میلیون ایرانی در سراسر کشور ، عشق و ارادت خود را به این سرباز وفادار ولایت نشان دادند و عظمت ملت ایران و جلوه های وحدت و وفاداری شان به ارزش های اسلام و انقلاب و ایثار و جهاد و شهادت در معرض دید جهانیان گذاشته شد . باید تمام سعی و همت بر این باشد که وحدت و اتحاد و اقتدار ملت و نظام و نظامیان اعمّ از ارتش و سپاه حفظ شود و از نفوذ و توطئه های اجانب ممانعت شود .

4- اگر چه این حادثه  یک خطای نظامی بود  ولی به نظر می رسد که ده ها نقاط مثبتِ مهمّ در آن نهفته است و شایسته نیست که فقط جنبه تاریک حادثه را بنگریم . گاهی یک خطا از صد صواب بهتر است . خطایی که در آن حکمت های فراوان و آثار مثبت در خورِ توجه وجود دارد نباید گناه و خطای نابخشونی تلقی گردد .

5- خطاهای نظامی  و سهوی  در کشور های دیگر در بحران ها  و جنگ های مختلف رخ داده و در جنگ تحمیلی  هشت ساله نیز گاهی چنین خطاهایی بوجود آمده بود که  به اشتباه ، خودی مورد هدف قرار می گرفت .

6- خداوند همه ما را در امتحان ها و آزمایش های گوناگون  سربلند فرماید

 

در آخِر چه زیبا گفته است دبیر کل حزب الله لبنان  سید حسن نصرالله که : ارزش کفش شهید سردار سلیمانی ار سر ترامپ بیشتر است

 

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

بیست و دوم دی 1398 .

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

 

 


 




تاریخ : یکشنبه 98/10/22 | 3:33 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : پنج شنبه 98/10/19 | 10:56 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

نتیجه تصویری برای حدیث لولاک

***نسیم معرفت***


حدیث لَولاک


حدیث لَولاک حدیثی  از پیامبر اکرم  (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) است که به عنوان حدیث قدسی نقل شده است . متن این حدیث با عنوان حدیث قُدسی در کتاب جُنَّةُ العاصِمَةِ (سَپَر و زِرِه مُحافظت کننده) اثری ارزشمند از مرحوم علامه سید محمد حسن طباطبایی میرجهانی محمد آبادی جَرقُویَه ای اصفهانی از شاگردان مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی ، چنین آمده است : : یـا أَحْمَدُ لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما  .  ای احمد   (ص) اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی  (ع) نبود تو را نمی آفریدم و اگر فاطمه  (س) نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم . آیت الله سید موسی شُبَیری زنجانی مضمون این حدیث را قابل دفاع توصیف می‌کند ولی سند آن را دارای اشکالاتی می‌داند . از نظر او چون هدف از خلقت هدایت انسان‌هاست و معصومین (عَلَیهِمُ السَّلامُ)  نیز واسطه های فیض الهی در هدایت هستند ، بنابراین می‌توان گفت که اگر اهل بیت  (عَلَیهِمُ السَّلامُ)  نبودند عالَم خلق نمی‌شد . آیت‌الله محمد علی گرامی  نیز چند نفر از راویان این حدیث را مجهول معرفی می‌کند ولی این نکته را عامل تکذیب حدیثِ لَولاک نمی‌داند . او همچنین کتابی با نام «لَولا فاطِمة» برای تبیین معنای این حدیث منتشر کرده است .

 



* در باره حدیث لَولاک به این کتاب ارزشمند رجوع شود :  اَلمَوسُوعَةُ الکُبرَى عَن فاطِمَةَ الزَّهراءِ  «25 جلدی»، از مرحوم حجت الاسلام شیخ اسماعیل انصاری زنجانی خوئینی جلد 20 ص 516 .


 


*** تفسیر روایت «لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ» چیست؟



استفتاء :


تفسیر این حدیث شریف چیست که مى‏ فرماید: «یـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما» ؛ هان اى احمد! اگر تو نبودى، جهان را نمى ‏آفریدم و اگر على نبود، تو را، و اگر فاطمه نبود، من شما دو نفر را نمى ‏آفریدم.


جواب:

بِاسمِهِ جَلَّت اَسمائُهُ ; «أَللّهُمَّ صَلِّ عَلى فاطِمَةَ وَ أَبِیْها وَ بَعْلِها وَ بَنِیها وَ السِّرِ الْمُسْتِوْدَعِ فِیْها»؛ من در سخنان همه علماى شیعه و بسیارى از دانشمندان اهل‏ سنّت و جماعت بسیار پژوهش نمودم و  دریافتم که سرمایه و موادّ اصلى دنیاى وجود ظاهرى صدّیقه طاهره فاطمه زهرا (عَلَیهَِا السَّلامُ) از موادّ این جهان خاکى و فناپذیر نیست، بلکه بخش مادى و ظاهرى آن وجود گرانمایه، از بهشت پرطراوت و زیباى خدا و از بلندترین درختان و برترین میوه ‏هاى آن است. امّا روح ارجمند آن بانوى بزرگ نیز که از سوى خداوند حکیم متناسب و هماهنگ با این جسم مبارک برگزیده شده، از رازها و اسرار الهى است که ما حقیقت آن را در نمى ‏یابیم و نمى‏ شناسیم. تنها چیزى که ما در این مورد در مى یابیم، همان چیزى است که به‏ وسیله روایات، رسیده و بیانگر آن است که روح تابناک فاطمه (عَلَیهَِا السَّلامُ) از فروغ عظمت و شکوه خدا آفریده شده است. چنین مفهوم و سخنى را برخى از کتاب‏ هاى روایى از جمله کتاب «مَعانِى الْأَخبار صَدوق» از امام صادق (عَلَیهِ السَّلامُ) و او نیز از نیاى گرانقدرش سالار پیامبران خدا آورده است که فرمود: «خُلِقَ نِورُ فاطِمَةَ قَبْلَ أنْ یُخْلقَ الْأرْضُ وَ السَّماءُ...»؛  نور وجود فاطمه پیش از آفرینش آسمان و زمین آفریده شد! برخى از مردم پرسیدند: اى پیامبر خدا! آیا گوهر وجود فاطمه (عَلَیهَِا السَّلامُ) از انسان ها نیست؟ پیامبر   (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) فرمود: فاطمه حوریه ‏اى است در سیماى انسان، و خدا او را پیش از آفرینش آدم و عالم و دیگر ارواح انسان ها... از فروغ تابناک خود آفرید. «فاطِمَةُ حَوْراءٌ إنْسِیّةُُ خَلَقَهَا اللّه‏ُ عزَّ وَ جَلَّ مِن نُورِهِ قَبْلَ أنْ یُخْلَقَ آدَمُ...».  با این بیان، با نگرش به ‏محتواى این حدیث شریف قدسى که در بسیارى از مجموعه‏ هاى روایى آمده است، این معمّا حل مى ‏شود که: «لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما»؛ اگر تو نبودى، جهان را نمى ‏آفریدم و اگر على نبود، تو را، و اگر فاطمه نبود، شما را پدید نمى ‏آوردم، یعنى چه؟ و نیز روشن مى‏ گردد که چرا در روز رستاخیز به هنگام ورود فاطمه  (عَلَیهَِا السَّلامُ) به بهشت پرطراوت و زیباى خدا، پیامبران از آدم گرفته تا دیگران به زیارت او مى ‏شتابند، و حتى سالار پیامبران خدا حضرت محمّد (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ) به دیدار دُخت فرزانه خویش مى ‏رود. و نیز روشن مى‏ شود که چرا پیامبر پس از برانگیخته شدن مردم و پایان حسابرسى از آنان، نخستین کسى است که به سوى بهشت خدا مى ‏رود و تنها یک گروه از او پیشى مى‏ گیرد که آن گروه ارجمند نیز گروه فاطمه (عَلَیهَِا السَّلامُ) است.

http://www.rohani.ir/fa/idetail/500/-p-style--text-align--justify---span---span-style-

 

 

 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

 









تاریخ : پنج شنبه 98/10/19 | 12:26 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای نماز وحشت

***نسیم معرفت***


 

با سلام


سُؤال
در خصوص نماز لَیلَةُ الدَّفن و شب اول قبر است . با توجه به اینکه شب اول قبر اوّلین شبی است که شخص به خاک سپرده می شود ، کسانی که در آب غرق می شوند و یا جنازه شان اصلا بر نمی گردد که دفن شوند ، شب اول قبرشان چه زمانی است ؟


با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی


پرسشگر گرامی شب اول قبر اوّلین شبی نیست که شخص به خاک سپرده می شود، بلکه اوّلین شبی است که انسان از دنیا می رود و می میرد، امام صادق 
(عَلَیهِ السَّلامُ)  فرمود:«الْبَرْزَخُ : اَلْقَبْرُ وَ هُوَ الثَّوَابُ وَ الْعِقَابُ بَیْنَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ (1) برزخ قبر است و این قبر و برزخ همان ثواب کارهای خوب و عقاب کارهای بد انسان است که در عالَمی بین دنیا وآخرت به انسان می سد.» قبر دو تا معنا دارد : 1- یکی همین گودالی است که در قبرستان است و جایگاه بدن مادی ما است که بعد از مرگ تا قیامت دیگر با این بدن کاری نیست. 2- یک بدن دیگری که روح به آن بدن تعلق می گیرد بنام بدن برزخی که مِثل این بدن است ولی سنگینی ندارد شبیه بدنی است که ما در خواب می بینیم. البته هزاران بار کامل تر از این بدن ما است. در عالَم برزخ روح با بدن مِثالی است که مِثل این بدن است. پس طبق این حدیث شریف شب اول قبر یعنی شب اول حیات برزخی انسان، حال اگر کسی در دریا از دنیا رفته است، ولی در درون قبر خاکی دفن نشده، بلکه غرق شده یا جنازه اش برنگشته یا مثل هندی ها که مرده را می سوزانند و بر باد می دهند، او را سوزانده و خاکستر کرده اند و قبر خاکی ندارد. باز شب اول قبر و برزخ خواهد داشت، و متناسب با اعمال خوب و بدش در عالَم دنیا به ثواب یا مُجازات خواهد رسید. در واقع ما به این قبر خاکی کاری نداریم. سُؤال و فشار قبر برای برزخ است. در عالم برزخ این اتفاقات رخ می دهد و نماز وحشت و شب اول قبر برای این انسان ها نیز مُؤثِّر و مفید هست، از همه مهم تر قرآن در مورد قوم نوح می فرماید: «مِمَّا خَطیئاتِهِمْ أُغْرِقُوا فَأُدْخِلُوا ناراً فَلَمْ یَجِدُوا لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْصاراً»(2) (آرى، سرانجام) همگى بخاطر گناهانشان غرق شدند و در آتش دوزخ وارد گشتند، و جز خدا یاورانى براى خود نیافتند. حال معنای اینکه بعد از غرق شدن وارد آتش شدند چیست؟ معنا این است که بلافاصله با بدن های برزخی عذاب شدند، همان طور که در تفسیر نمونه به این مطلب اشاره شده است: «تعبیر آیه نشان مى‏دهد که آنها بعد از غرق شدن، بلافاصله وارد آتش شدند، و این عجیب است که از آب فوراََ وارد آتش شوند!!! و این آتش همان آتش برزخى است، چرا که طبق گواهى آیات قرآن گروهى بعد از مرگ در عالَم برزخ مُجازات مى ‏شوند، و طبق بعضى از روایات «قبر» یا باغى از باغهاى بهشت است یا حُفره ‏اى از حُفره ‏هاى دوزخ‏»(3) پس عذاب و ثواب حتی برای مرده هایی که غرق می شوند نیز هست و نماز شب اول قبر برای راحتی آن ها نیز مُؤثّر خواهد بود. و شب اول قبر آن ها همان شبی اوّلی است که می میرند.


پی نوشت ها:


1. علّامه مَجلسى، بحار الأنوار، مُؤسسة الوفاء بیروت - لبنان، 1404 ه.ق، ج 6، ص 218.
2. سوره نوح (71)آیه 25.
3. مکارم شیرازى ناصر، تفسیر نمونه، دارُ الکُتُبِ الإسلامِیّة - تهران، چاپ اول، 1374ش. ج 25، ص 86.


موفق باشید.


https://www.pasokhgoo.ir/node/84833

 

 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 





تاریخ : چهارشنبه 98/10/18 | 2:25 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

ایرانیان حاضر در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی، با فریاد مرگ بر آمریکا گزارش زنده سی‌ان‌ان را تحت‌تأثیر شعارهای خود قرار دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم وداع با پیکر سردار رشید اسلام و ایران، سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور میلیونی مردم انقلابی و شهیدپرور تهران برگزار شد. در این مراسم پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش، پیکر‌های شهدا از میدان انقلاب تا میدان آزادی توسط عزاداران پرشور تشییع شد.

این مراسم علاوه بر پخش زنده تلویزیونی از شبکه‌های داخل کشور، توسط شبکه‌های تلویزیونی معتبر جهان از جمله شبکه‌های سی ان ان آمریکا، راشاتودی روسیه، CGTN چین و یکی از شبکه‌های تلویزیون فرانسه به صورت زنده نیز پخش شد. آنچه موجب شگفتی خبرنگاران شبکه‌های خارجی شده بود علاقه خیل عظیم عزاداران به سردار رشید ایران، سردار سلیمانی بود.

اما در یکی از صحنه‌هایی که تلویزیون سی ان ان آمریکا به صورت زنده در حال پوشش مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی بود اتفاق جالبی رخ داد. در هنگام پخش تصاویر زنده از تهران ناگهان شعار مرگ بر آمریکا طنین انداز شد و گزارش زنده سی ان ان از این مراسم را تحت تاثیر خود قرار داد.

https://www.yjc.ir/fa/news/7199276/%D8%B7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%B4%D8%B9

 

 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 




تاریخ : دوشنبه 98/10/16 | 10:49 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر



نتیجه تصویری برای سردار سلیمانی در اقلیم کردستان

***نسیم معرفت***

 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «مسعود بارزانی» رئیس سابق اقلیم کردستان در شمال عراق خاطره‌ای از کمک شهید سپهبد قاسم سلیمانی تعریف کرده است که بسیاری آن را شنیده اند، اما در این روز‌ها جا دارد بازهم یادآوری شود.

بارزانی تعریف می‌کند که داعش به دروازه اربیل رسید. من با آمریکا، ترکیه، انگلیس، فرانسه و حتی عربستان سعودی تلفنی تماس گرفتم، اما همه یک جواب دادند که ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی در ادامه می‌افزاید: همین امر باعث شد که با دولت ایران تماس بگیرم و به آن‌ها بگویم اگر شما به من کمک نکنید، من استان را از جمعیت تخلیه می‌کنم. آن‌ها شماره موبایل حاج قاسم سلیمانی را به من دادند و بلافاصله با او تماس گرفتم و اوضاع را برای او توضیح دادم، بنابراین او به من گفت فردا بعد از نماز صبح من در اربیل خواهم بود. من به او گفتم وضعیت مناسب نیست، اما وی به من گفت که کاکا مسعود امشب مقاومت کنید و استان خود را حفظ کنید.

وی ادامه داد که صبح روز بعد برای استقبال وی به فرودگاه اربیل رفتم و او به همراه خود 50 تن از نیروهایش را آورده بود، از آنجا به سرعت با گروهی از نیرو‌های پیشمرگه به محل داعش و میدان نبرد رفتیم. او شروع به توزیع و هدایت نیرو‌های پیشمرگه کرد و ظرف چند ساعت ورق به نفع ما برگشت.

بارزانی در ادامه می‌گوید که در آن زمان یکی از سران داعش اسیر شد، از او سؤال کردیم: شما در دروازه اربیل بودید، چه چیزی باعث شد شما عقب نشینی کنید او پاسخ داد که ما از نیرو‌های نفوذی خود در داخل اربیل خبر دار شدیم که قاسم سلیمانی وارد اربیل شده است، با این خبر روحیه ما از بین رفت و نیرو‌های ما پراکنده و شکسته شدند.


اعتراف یک داعشی به وحشتی که حاج قاسم در دلشان انداخت

اما اینک مقامات رسمی اقلیم کردستان عراق واکنش رسمی و قاطعی مبنی بر محکومیت ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی از سوی آمریکایی‌ها نداشته‌اند.

 



https://www.yjc.ir/fa/news/7198952

 

 
 




تاریخ : دوشنبه 98/10/16 | 11:48 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر



***نسیم معرفت***

 


شهید سردار سلیمانی مردمی ترین و ولایی ترین و مکتبی ترین فرد نظامی در ایران و جهان بود . او در عین اینکه یک نظامی تمام عیار بوده  ، دارای  یک جهان بینی عمیقِ الهی  و برخوردار از یک ایدئولوژی بنیادین دینی و انقلابی بود که این ویژگی ها سبب شد که ایشان از مکتبی ترین و محبوب ترین و ممتازترین و شاید بی نظیرترین فرد نظامی در عصر ما و یا اعصار گذشته باشد . او عاشق قرآن و  اهل بیت پیغمبر (عَلَیهِمُ السَّلامُ) بود . او  مدافع سرسخت ولایت فقیه و پیرو و مطیع محضِ ولیّ امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای بوده است . نام و یاد و راه نورانی سردار سلیمانی هرگز فراموش نخواهد شد .

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 




تاریخ : شنبه 98/10/14 | 7:26 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : شنبه 98/10/14 | 6:50 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی به دستور رئیس‌جمهور این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبر ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا واکنش‌های زیادی را در میان مقامات و رسانه‌های این کشور در پی داشت.


اینجا بخوانید: بازتاب شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های منطقه؛ واکنش مقامات و گروه‌های مقاومت


نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به شهادت سردار سلیمانی درباره تشدید تنشها در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت آمریکا و جهان نمی‌تواند افزایش تنش‌ها به نقطه بدون بازگشت را تحمل کند. 

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی

پلوسی همچنین گفت دولت مسئولان نظامی ارشد ایران را بدون اجازه و یا مشاوره کنگره هدف قرار داد.


برنی سندرز، سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در واکنش به ترور سردار سلیمانی در پیامی توییتری نوشت: ترامپ با تشدید خطر، ما را به جنگ فاجعه آمیز دیگری در خاورمیانه نزدیکتر می‌کند که می‌تواند جان‌های بی شمار و تریلیون‌ها دلار بیشتر هزینه بگیرد.

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی

وی افزود: ترامپ قول داده به جنگ‌های بی پایان خاتمه دهد، اما این اقدام ما را در مسیر دیگری قرار می‌دهد.


جو بایدن، نامزد بالقوه حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 به شدت از دونالد ترامپ به دلیل صدور دستور ترور سردار سلیمانی انتقاد کرد.

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی

وی اعلام کرد: «بیانیه دولت می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از حملاتی آتی ایران است، اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.»

بایدن در بیانیه‌ای از ترامپ خواست راهبردش را در جهت ایمن نگاه داشتن نیروها و پرسنل آمریکا در منطقه و فراتر از آن، برای مردم آمریکا توضیح دهد.


آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا هم در توئیتر بعد از تکرار اتهامات بی‌اساس علیه سردار سلیمانی نوشت: «کنگره اجازه ترور او را نداد و مردم آمریکا جنگ با ایران را نمی‌خواهند.»

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی


سناتور کریس مورفی، نماینده ایالت کنتیکت در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد ترور مقامات سیاسی خارجی، تلفات آمریکایی‌ها را افزایش می‌دهد نه کاهش.

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی

وی در توئیتی نوشت: «توجیه ترور، بازداشتن حملات آتی ایران است، اما یک علت اینکه ما عموما مقامات سیاسی خارجی را ترور نمی‌کنیم این باور است که چنین اقدامی، کشته شدن آمریکایی‌ها را افزایش می‌دهد نه کاهش. این موضوع باید نگرانی جدی، فوری و واقعی امشب ما باشد.»


نشریه آمریکایی هیل

نشریه آمریکایی هیل در واکنش به خبر ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی، نوشت این حادثه منجر به تشدید هرچه بیشتر تنش‌ها در منطقه خاورمیانه می‌شود. هیل در ادامه به انعکاس واکنش اعضای کنگره آمریکا به این اقدام دولت پرداخت.


مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه در این خصوص مدعی شد: «آمریکا اقدامات دفاعی علیه ایران انجام داده است.»

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی


«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا در واکنش به ترور سردار سلیمانی گفت: ترامپ احتمالا جنگی را بدون مطرح کردن در کنگره آغاز کرده است.

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی


شبکه سی‌ان‌ان

سی ان ان با قطع برنامه‌های عادی خود ضمن اعلام این خبر، گزارش داد کشته شدن قاسم سلیمانی، تاثیرات بسیاری بر منطقه می‌گذارد و منطقه را به لرزه در می‌آورد.


الیزابت وارن، سناتور دموکرات در ادعایی ضمن تهدید خواندن سردار سلیمانی، اعلام کرد: این اقدام بی‌پروای ترامپ سبب متشنج شدن اوضاع می‌شود و احتمال درگیری‌های تازه در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی


لس‌آنجلس تایمز

نشریه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز ترور سردار سلیمانی را بزرگ‌ترین قمار ریاست جمهوری ترامپ خواند.


«الیوت اِنگل» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت حمله آمریکا بدون هیچگونه اطلاع یا مشورت با کنگره صورت گرفت.

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی


اد مارکی، سناتور دموکرات، در واکنش به ترور سردار سلیمانی در توئیتر خود نوشت: اقدام ترامپ برای ترور آشکار سلیمانی تشدید گسترده، عامدانه و خطرناک درگیری با ایران است. رئیس جمهور زندگی همه افراد در منطقه، نیرو‌های آمریکایی و غیرنظامیان، را در معرض خطر قرار داد. اکنون نیاز به تنش‌زدایی داریم.

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی


جیمز کلاپر، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا، در واکنش به جنایت جدید کشورش گفت او به هیچ وجه فکر نمی کند که ایران واکنشی نشان ندهد.

او گفت: پس از این حمله، آمریکایی‌ها در منطقه در خطر هستند. این حمله، اوضاع منطقه را بشدت مختل خواهد کرد.

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی


جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، با ابراز شادی بی‌شرمانه از ترور سردار سلیمانی مدعی شد: به همه کسانی که در حذف قاسم سلیمانی دخالت داشتند، تبریک می‌گویم. برنامه‌ریزی برای این کار از مدت‌ها پیش در حال انجام بود. این ضربه‌ای جدی به فعالیت‌های نیروی قدس شرورانه ایران در سراسر جهان بود.

جان بولتون


برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توجیه عملیات تروریستی آمریکا و شهادت سردار سلیمانی و فرماندهان ارشد جبهه مقاومت در اظهاراتی مغرضانه و بی‌اساس مدعی شد: قاسم سلیمانی به علت فعالیت‌های تروریستی که در منطقه داشت در لیست ممنوع السفر‌های سازمان ملل قرار داشت. این فرمانده سپاه قدس برای حمله زودهنگام به آمریکایی‌ها در عراق و لبنان برنامه‌ریزی کرده بود.

واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی

https://www.yjc.ir/fa/news/7195156/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80





تاریخ : جمعه 98/10/13 | 8:33 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی