اگر قرآن سَیِّدُ الکلام است ، امام حسین سید الشهداء است . اگر در صحیفه ی سجادیه درباره ی قرآن می خوانیم ( و میزانَ قسط) ، در زیارت امام حسین ع می خوانیم: (اشهد انک اَمرتَ بالقسط ) . اگر قرآن موعظه ی پروردگار است ( موعظة من ربکم ) ، امام حسین در روز عاشورا فرمود : عجله نکنید تا شما را به حق موعظه کنم ( لا تعجلوا حتی اعظکم بالحق ) . اگر قرآن مردم را به رشد هدایت می کند ( یهدی الی الرشد ) ، امام حسین نیز می فرماید : من شما را به راه رشد دعوت می کنم ( ادعوکم الی سبیل الرشاد ) .
اگر قرآن عظیم است ( والقرآن العظیم ) ، امام حسین نیز سوابق عظیمی دارد ( عظیم السوابق ) . اگر قرآن حق و یقین است ( وانه لحق الیقین ) ، در زیارت امام حسین نیز می خوانیم : آنقدر صادقانه و خالصانه عبادت کردی که به درجه ی یقین رسیدی ( حتی اتاک الیقین ) . اگر قرآن مقام شفاعت دارد ( نعم الشفیع القرآن ) ، امام حسین نیز مقام شفاعت دارد ( وارزقنی شفاعة الحسین ) . اگر در دعای چهل و دوم صحیفه ی سجادیه درباره ی قرآن می خوانیم که پرچم نجات است ( عَلَم نجاةِ) ، در زیارت امام حسین علیه السلام نیز می خواانیم که او نیز پرچم هدایت است ( انه رایة الهدی ) .
اگر قرآن شفا دهنده است ( وننزل من القرآن ما هو شفاء ورحمة للمؤمنین ) ، خاک قبر امام حسین نیز شفاست ( طین قبر الحسین شفاء ) . اگر قرآن منار حکمت است ، امام حسین نیز باب حکمت الهی است ( السلام علیک یا باب حکمة رب العالمین ) . اگر قرآن امربه معروف و نهی از منکر می کند ( فالقرآن آمر و زاجر ) ، امام حسین نیز فرمود : هدف من از رفتن به کربلا امر به معروف و نهی از منکر است ( ارید ان آمر بالمعروف و اَنهی عن المنکر ) .
اگر قرآن نور است ( نورا مبینا ) ، امام حسین نیز نور است ( کُنتَ نورا فی الاصلاب الشامخة ) . اگر قرآن برای تاریخ و همه ی مردم است ( لم یجعل القرآن لزمان دون زمان و لا للناس دون الناس ) ، درباره ی امام حسین نیز می خوانیم که اثار کربلا از تاریخ محو نخواهد شد ( لا یدرس اثره و لا یُمحی اسمه ) . اگر قرآن کتاب مبارکی است ( کتاب انزلناه الیک مبارک ) ، شهادت امام حسین نیز برای اسلام سبب برکت و رشد است ( اللهم فبارک لی فی قتله ) .
اگر در قرآن هیچ انحرافی نیست ( غیر ذی عوج ) ، درباره ی امام حسین می خوانیم : لحظه ای از حق به باطل گرایش پیدا نکرد ( لم تَمِل من حق الی الباطل ) . اگر قرآن ، کریم است ( انه لقرآن کریم ) ، امام حسین نیز دارای اخلاق کریم است ( و کریم الخلائق ) . اگر قرآن عزیز است ( انه لَکتاب عزیز ) ، امام حسین فرمود : هرگز زیر بار ذلت نمی روم ( هیهات منّا الذلة ) . اگر قرآن ریسمان محکم است ( ان هذا القرآن ... العروة الوثقی ) ، امام حسین نیز کشتی نجات و ریسمان محکم است ( ان الحسین... سفینةُ النجاةِ و العروةُ الوثقی ) .
اگر قرآن بَیّنه و دلیل آشکار است ( جائکم بینة من ربکم ) ، امام حسین نیز این گونه است ( اَشهد اَنّک علی بینة من ربک ) . اگر قرآن را باید آرام و با تانی تلاوت کرد ( و رتل القرآن ترتیلا ) ، زیارت قبر حسین را نیز باید با گام های آهسته انجام داد ( و امش بمشی العبید الذلیل ) . اگر تلاوت قرآن باید با حزن باشد ( فاقروه بالحزن ) ، زیارت امام حسین نیز باید با حزن باشد ( و زره و انت کئیب شعث ) آری حسین ع قرآن ناطق وسیمایی از کلام الهی است . (منبع : سخنی از آقای قرائتی در کتاب گلبرگ های حسینی / محمد مطهر ) _قرآن وامام حسین ع در ده گفتار از استادقرائتی
http://sud-qur.blogfa.com/post-16.aspx
.: Weblog Themes By Pichak :.