سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

نتیجه تصویری برای اکبر نژاد

***نسیم معرفت**

 

 اشکال


** پاسخ های شما شرم آور است که اینگونه همه چیز راتوجیه میکنید سخنان آقای اکبرنژاد بسیاربه جا است 
متاسفم که اینگونه بی توجه ومغالطه آمیز ومتوهمانه پاسخ میدهید


پاسخ

 

سلام و احترام . سلام کردن نشانه ادب و بیانگر شخصیت افراد است .  لطفا مطالبی که عرض کردم  مجددا با درایت و بدون احساسات مقطعی مطالعه فرمایید . بدانید که با عینک بدبینی و سیاه نمایی کسی به جایی نمی رسد ... لطفا توجه نمایید که  دو  بیانیه اخیر مشارُُ الیه  که یکی در تاریخ پنجم اسفند 96  و دیگری  در تاریخ 20 اسفند در آستانه ایام انتخابات مجمع نمایندگان طلاب در قم   منتشر شد  ،  افتضاحش از همه بیانیه های سابقش بیشتر بود . و متاسفانه ایشون در این بیانیه های اخیر ضمن   تخریب و زیر سؤال بردن همه نهادهای قانونی حوزه (یعنی  1- جامعه محترم مدرسین 2- شورای عالی حوزه  3- مدیریت حوزه  4-.....  5- ...   )  طلاب و فضلاء را  به تحریم انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و نیز تحریم کلاس های درسی حوزه  و ...  تحریک و تشویق می کند و  این کارها و اقدامات ایشون در تضاد کامل با منویّاتِ مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و حضرت امام خمینی است ....  جای تاسف شدید  است که ایشون  مکررا  در بیانیه های خود  از حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای  دم می زنند !!!!  آیا امام خمینی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای  راضی به تخریب نهاد های حوزوی مخصوصا جامعه مدرسین  و نیز آیا خواهان تحریم انتخابات مجمع نمایندگان و تحریم  کلاس های درسی حوزه  و ... هستند؟!!!   و این در حالی است که  بعد از حدود 30 سال  از زمان تشکیل مجمع طلاب(در تاریخ1367)   مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در تاریخ 25اسفند 1394 در جمع نمایندگان طلاب که به دیدار مُعظّمُُ له  نائل شده بودند تعابیری در باره مجمع نمایندگان طلاب بکار بردند که حاکی از اهمیت جایگاه این مجمع می باشد و نشان می دهد که ایشان خواهان تقویت و بالندگی مجمع نمایندگان طلاب می باشد نه تحریمی که جناب آقای محمد تقی اکبر نژاد ادعا می نماید؟!!!    البته طلاب و فضلای حوزه  در قم  عملا با حضور گسترده و چشمگیر خود در انتخابات مجمع طلاب  در بیستم و بیست و یکم اسفند 96  پاسخ داندان شکنی به تحریم خیالی و متوهّمانه اکبرنژاد دادند و امید است که ایشان پاسخ شون رو دریافت کرده باشند . به نظر بنده  ایشان با تند روی و روش های افزاطی و تخریبی که دارند  جایگاهی نزد مراجع و بزرگان و اساتید و طلاب و فضلای حوزه ندارند و  هر چه در این باره  پافشاری کنند به سقوط شخصیتی خود نزدیک تر می شوند و امیدوارم که عاقلانه مشی کنند و انتقادات و ایرادات خود را در  جلسات و جمع اساتید و فضلای حوزه   مطرح کنند تا با تضارُبِ آراء به نتیجه درستی منتهی گردد  ....

   (سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی . 25 اسفند 1396 .)

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی


 

**********************************


** روشنگری در باره تفکر و اندیشه تخریبی استاد محمدتقی اکبر نژاد+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+کلیک کنید


*** پاسخ به سخنان نامعقول آقای محمدتقی اکبرنژاد (نسیم معرفت)+کلیک کنید


*** پاسخ به سخنان نامعقول آقای محمدتقی اکبرنژاد (نسیم معرفت)+کلیک کنید

 

*** دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در 25 اسفند 1394 +پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری+ایشان در بیان راه حل مقابله با حرکتی که تضعیف تفکر و روحیه انقلابی را در حوزه ها دنبال می کند گفتند: مجموعه های دست اندرکار حوزه به ویژه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم می توانند با گسترش برنامه ریزی شده ارتباط منظم و محتوایی با بدنه حوزه، تشکیل گروههای فکری برای دستیابی به راههای صحیح ترویج تفکرات انقلابی، شناسایی و حل مشکلات و شبهات ذهنی طلاب در این زمینه نقش مؤثری ایفا کنند.حضرت آیت الله خامنه ای مجمع نمایندگان طلاب را پدیده بسیار خوبی ارزیابی کردند که باید از لحاظ قانونی و جایگاهی و نیز از لحاظ درونی و محتوایی تداوم یابد و تقویت شود.
ایشان افزودند: با این نگاه و با برنامه ریزی لازم و در پرتو فضل الهی صدها مدرس م
وفق و انقلابی تربیت می شوند و با تکیه بر رابطه قلبی و معنوی طلاب و مدرسین، در حوزه های علمیه،
تفکر و روحیه انقلابی هرچه بیشتر ترویج خواهد شد.....+کلیک کنید 

*** دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در 25 اسفند 1394 +پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری +کلیک کنید

 

 

 

 





تاریخ : جمعه 96/12/25 | 2:10 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

شهید سید علی سعادت میرقدیم لاهیجانی - وبگاه نسیم معرفت

***نسیم معرفت**

 


گل تقدیم شمادو وصیتنامه از شهید سید علی سعادت میر قدیم لاهیجانیگل تقدیم شما


** وصیت نامه شهید سیدعلی سعادت میرقدیم

 

بِسمِ رَبِّ الشُّهداءِ وَالصّدِّیقین

اینجانب فرزند شما سیدعلی سعادت تقاضا دارم که وقتی خبر شهادت من را شنیدید بسیار شادمان باشید وهرگز برایم گریه وزاری نکنید چون شهید لازم به گریه ندارد. شما پدر ومادر وخواهر وبرادر ودوستان وآشنایانِ من از شما می خواهم راه من را ادامه دهید وهمیشه علیه دشمنان اسلام قیام کنید چه با مشت وچه با سلاح وچه با چماق وهرگز با دشمن اسلام سازش نکنید وهرگز به این منافقان اعتماد نکنید وآنها را نابود کنید.

پدر ومادرعزیزم اگر من شهید شدم در روز عزای من با رویی شاد وشادمان باشید چون شهید همیشه زنده وجاوید است وانشاءالله که شهادت من باعث به حرکت درآمدن شما وباایمانشدن مردم محل ما باشد.

پدر ومادر وخواهر وبرادر وداماد وعروس وعمه وخاله من از شما امید آن دارم که هرگز برایم گریه نکنید وبجای گریه راه من را ادامه داده واز دوستان بخواهید که اشکالاتی که داشتم مرا ببخشند وراه من را ادامه دهند. من از برادرم سیدحسن **  می خواهم که تو می توانی راه من را ادامه دهی واین را نیز می دانم که می توانی. از او می خواهم مرا فراموش نکند . حتما.

انشاءالله آن چیزهایی که در نامه نوشته بودم اجرا می کنید ودوباره به مادرم می گویم : تومادرِ زینبی هستی وخدا از تو راضی است وتو ای پدرم  تو هم مثل پدران شهیدان کربلا وشهیدان جنگ ایران هستید.

به مادرم بگویید که شیرش را برمن حلال کند ودر آخر همه شما را به خدا می سپارم.

والسلام

سیدعلی سعادت میرقدیم

***********************************************************************************

**وصیتنامه دیگر از شهید سیدعلی سعادت میرقدیم


بسمه رب الشهداء و الصدیقین

این بنده قبل از انقلاب و دوران طاغوت بچه ای بودم که اسلام واقعی را نمی شناختم و فکر می کردم که اسلام یک دینی است که فقط تشویق به نماز خواندن و روزه گرفتن می کند ، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری یک مرجع تقلید تشیع و یک رهبر بیدار و آگاه یعنی امام خمینی ( ره ) اسلام واقعی را شناختم و به مبارزه با ظالمان و ستمگران و منافقان روی آوردم .

در ابتدا وارد بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لاهیجان شدم تا بتوانم ضمن خدمت به مردم مسلمان ، مبارزه با ضد انقلاب داخلی و خارجی را پیشه خود سازم و از شما برادران مسلمان می خواهم که اسلام واقعی را بشناسید و در راه اسلام مبارزه کنید . به امام خمینی که رهبری بی نظیر است اعتماد کنید و از سخنان و رهنمودهایش سر پیچی نکنید. رهبری که طرفدار سرسخت مستضعفان و محرومان جهان است. شما پدر ومادر و بستگان من ، بعد از شهادتم برایم گریه نکنید و ناراحت نباشید و افتخار کنید که در راه اسلام عزیز کشته شده ام. شما هم برای اسلام فداکاری کنید و به هر وسیله ای که می توانید به میدان مبارزه علیه کفر بیایید و راه مرا ادامه دهید . پدر و مادر عزیز و دیگر فامیل ها و بستگان  ، امید آن را دارم در روز عزایم نه تنها غمگین و ناراحت نبوده بلکه سرحال و شادمان باشید زیرا که شهید گریه و زاری ندارد و همیشه زنده و جاوید است و نزد خداوند روزی می خورد که قرآن کریم می فرماید : وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (سوره آل عمران آیه 169)  .

انشاءالله شهادت من باعث به حرکت درآمدن شما و مردم محل مان باشد. از دوستانم بخواهید که اگر از من بدی دیدند به بزرگی خودشان ببخشند و راه مرا که مبارزه با دشمنان اسلام است ادامه دهند . از برادرم سید حسن می خواهم که مرا فراموش نکند و راه مرا ادامه دهد.   انشاءالله مطالبی را که توصیه کرده ام به آن عمل کرده و به مادرم نیز سفارش می کنم که تو مادر زینبی باش ودر شهادتم صبر را سر مشق زندگی خود قرار ده تا خدا از تو راضی باشد و تو پدر بزرگوار مانند پدران شهدای کربلای امام حسین (علیه السلام) و کربلای ایران نیز صَبور باش . از مادرم می خواهم که مرا حلال کند .

در خاتمه باید عرض کنم که من دو آرزو دارم : یکی اینکه اگر مُردم ، مرگ من شهادت در راه خدا باشد و دیگر اینکه شهادتم همراه با پیروزی اسلام باشد.  به خداوند قسم یاد می کنم اگر هزار جان داشتم در راه خدا و اسلام عزیز فدا می کردم .  همه شما را به خداوند بزرگ و مهربان می سپارم.

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین .

کوچک شما سید علی سعادت


**تذکر: جناب حجت الأسلام سید حسن سعادت میرقدیم دو، سه سال قبل از شهادت شهید سید علی سعادت ،  طلبه شده بود ودر مدرسه علمیه لاهیجان وبعد از آن در حوزه علمیه کاشان مشغول تحصیل علوم دینیه بوده.


***  شهید سید علی سعادت اشعاربسیار جالبی از برادر رزمنده  در آن زمان  جناب فضل الله صلواتی را در آخر وصیتنامه خود آورده که ذیلا ذکر می شود

(البته روزگار میچرخد ، بعضی ها در حوادث  مختلف روزگار، دگرگون واستحاله می شوند وبعضی ها هم ثابت قدم واستوار وسالم می مانند امیدواریم که جناب دکتر فضل الله صلواتی نیز از مسیر درست انقلاب واسلام وارزش ها و اطاعت از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای  منحرف نشده باشند؟!!!: 

 

 

** مبادا اجر خود را کم کنی مادر

 عزیزم مادرم

آیا شنیدی؟

که اندرکربلا ظالم چه ها  کرد؟

نه رحمی ، نه خداوندی

نه وجدانی ، نه انسانیتی

نه از مردی واز مردانگی چیزی

مگر فرزند تو مادر

از آن مردان پاک حق بُوَد بهتر

مسلّم این نخواهد بود

مبادا مادرم

کفران کنی لطف خدایی را

مبادا کم کنی از شکرهای خود

مبادا اجر خودرا کم کنی مادر

مبادا صبرتوشیطان برد مادر

وازغیرخدا یاری بخواهی ومددکاری

توباید فخر برعالم کنی

شادان شوی ازاینکه فرزندت فدای راه حق گردید

درراه حقیقت ها شد  قربان

مگر مادر نمی دانی

که مرگ وزندگی دست چه کس باشد؟

نمی دانی که عمر هرکسی ثابت ومرگش نیز معلوم است؟

نمی خواهی توای مادر

بجای مرگ در بستر

که فرزندت شهید راه حق گردد

شهید راه انسانیت ها

شهید راه پاکی ها

شهیدراه پاکیزه ها

جاوید مانَد

زنده گردد تا ابد

در پیش خدا

در عالم معنی

در ورای عالم پیدا

بمانَد جاودان

روزی خورَد

اندر بهشت ونزد مردان خدا

نزد پیغمبر وامامان

فداکاران راه دین وایمان

تا راه یزدان جاودان مانَد

 نخور غم مادرم

نالان مشو

شیوَن مکن

شادان وسرخوش باش

شادی کن 

برای صبح پیروزی که نزدیک است

به امّید چنین روزی  به امّید چنین روزی

{ عزیزم، مادرم،

 آیا شنیدی

که اندر کربلا ظالم چه ها کرد؟

نه، رحمی، نه خداوندی

نه، وجدانی، نه انسانیتی

نه از مردانگی و نه از مردی چیزی

مگر فرزند تو مادر از آن مردان پاک حق بود بهتر

عزیزش بیشتر داری

مسلم این نخواهد بود،

مبادا مادرم کفران کنی، لطف خدایی را

مبادا کم کنی از شکرهای خود

مبادا اجر خود را کم کنی مادر

مبادا صبر تو شیطان بَرَد مادر

 و از غیر از خدا یاری بخواهی و مددکاری

 و از جز او کمک خواهی

تو باید فخر بر عالم کنی

شادان شوی از اینکه فرزندت فدای راه حق گردد

 و در راه حقیقت ها شود قربان

 مگر مادر نمی دانی که مرگ و زندگی دست چه کس باشد

نمی دانی که عمر هرکسی ثابت و مرگش نیز معلوم است

نمیخواهی تو ای مادر به جای مرگ خِفّت بار و ننگ آور

 به جای مرگ در بستر

که فرزندت شهید راه حق گردد

شهید راه پاکیها

شهید پاکبازیها

جاوید مانَد، زنده گردد تا ابد در این جهان و در دل تاریخ

 در پیش خدا در عالم معنا

ورای عالم پیدا،

بمانَد جاودان

 روزی خورَد اندر بهشت و نزد مردان خدا

نزد پیغمبرها، امامان و فداکاران راه دین و ایمان

راه یزدان جاودان ماند

مخور  غم مادرم،

نالان مشو شیون مکن

 شادان و سرخوش باش برای صبح پیروزی که نزدیک است

به امید چنین روزی به امید چنین روزی}

***************************************************


** 22 اسفندروزبزرگداشت شهدا+سردارسیدجوادهاشمی+مدیرکل بنیاد شهیدقم+نسیم معرفت+کلیک

 

** دو وصیتنامه از شهید سید علی سعادت میر قدیم لاهیجانی+نسیم معرفت+کلیک

 




تاریخ : سه شنبه 96/12/22 | 6:0 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای سگ

***نسیم معرفت***


سؤال:چرا سگ نجس شده است ؟...


 سؤال : چرا سگ نجس است ؟ برخی می گویند بررسی تاریخ و آثار هنری گذشته ایران نشان می دهد که همه ایرانیان برای نگهبانی خود و منازلشان از سگ استفاده می کردند . سگ در فرهنگ ایران و در دین زرتشت بسیار مورد احترام بود . در زمان حمله اَعراب به ایران  وجود این سگ ها کار آنها را برای تصرف شهر ها و روستاها سخت کرده بود ... اعراب سخت از سگ می ترسیدند و آنها با فرهنگ موجودی به نام سگ به طور کلی بیگانه بودند لذا با اختراع حدیث نجس بودن سگ را مطرح کردند و آن را در فرهنگ ایران و اسلام جا انداختند ... چرا خداوند سگ را نجس آفریده است ؟ آیا دین اسلام کامل است؟ اگر کامل است پس چرا حکم نجاست سگ در قرآن نیامده است ؟


پاسخ :

فلسفه نجاست سگ  اون چیزی نیست که شما ذکر نمودین . علاوه براین  سگ در سرزمین های عربی از جمله عربستان  چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام وجود داشته  و در بین عرب ها سگ به عنوان حیوانی با وفا شناخته می شده است و سگ بازی بین برخی عرب ها نیز مرسوم بوده است پس اینکه گفته شود اَعراب از سگ بیگانه بودند دروغ محض است ...  باید بدانیم که  منابع فقهی ما عبارتند از کتاب الله (قرآن کریم) و سنت(اَخبار و روایات) و اجماع و عقل است که عمده و اساس استنباط احکام شرعی کتاب الله و سنت است و بعد از آن اجماع فقهاء ....    حکم نجاست سگ  اگرچه در قرآن کریم نیامده است  ولی  اجماع و روایات فراوان بر نجاست سگ قایم است که جای هیچ شک و شبهه ای  در نجاست سگ باقی نمی گذارد . همه فقهاء شیعه و سنی  (غیر از مالِکی ها) حکم بر نجاست سگ می کنند و ادله نجاست سگ در باب مخصوص به خود  در فقه شیعه و اهل سنت آمده است...  بعضی ها با تمسک به برخی مطالب واهی و سست ، حکم مسلَّم نجاست سگ ها را زیر سؤال می برند ولی باید توچه داشت کسی که در رشته ای  و علمی تخصص ندارد  نباید اظهار نظر کارشناسانه داشته باشد...  کسی که متخصص در علم شیمی و فیزیک و پزشکی و...  نیست  چطور می تواند به خود جرأت دهد که اظهار نظر نماید  مگر آنکه با این کار بخواهد  آبروی خود را ببرد...  مسایل شرعی و دینی  نیز نیاز به تَخصُّص و مُتخصِّص دارد  و کار هرکسی نیست که  دراین باره اظهار نظر نماید ...

همه اقسام سگ ها نجس می باشند و در باره خصوص سگ شکاری اگرچه نجس است ولی تحت عنوان(کِلاب مُعَلَّمَه) احکامی دارد . در سوره مائده آیه 4 در باره کِلاب مُعَلَّمَه یا سگ های شکاری چنین آمده است : یَسْئَلُونَکَ ما ذا أُحِلَّ لَهُمْ قُلْ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّباتُ وَ ما عَلَّمْتُمْ مِنَ الْجَوارِحِ مُکَلِّبینَ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمّا عَلَّمَکُمُ اللّهُ فَکُلُوا مِمّا أَمْسَکْنَ عَلَیْکُمْ وَ اذْکُرُوا اسْمَ اللّهِ عَلَیْهِ وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ سَریعُ الْحِسابِ   یعنی از تو سؤال مى کنند چه چیزهایى براى آنها حلال شده است؟ بگو «آنچه پاکیزه است، براى شما حلال گردیده و (نیز) صید حیوانات شکارى و سگ هاى تربیت یافته (کِلاب مُعَلَّمَه) که از آنچه خداوند به شما تعلیم داده به آنها یاد داده اید، پس از آنچه این حیوانات براى شما (صید مى کنند و) نگاه مى دارند (بعد از شستن و...  ) بخورید  و نام خدا را بر آن ببرید و از (معصیت) خدا بپرهیزید که خداوند سَریعُ الحِساب است» .

 اگر سگ شکاری صیدی را با شرایط ذکر شده در کتب فقهی و رساله های عملیه بگیرد حلال است و بعد از شستن محل مورد نظر می توان به صورت کباب و یا خورشت و ... استفاده نمود . در فقه  برخی اشیاء نجس محسوب می شوند مثل سگ و خوک که نجس العین هستند و مثل خون و بول و غایط و مردار(مَیته) و... که همه شان نجس هستند . در رساله های عَمَلِیّه آمده است که  نجاسات یازده چیز است: اول: بول . دوم: غائط. سوم منی. چهارم: مردار. پنجم: خون. ششم و هفتم: سگ و خوک(مگر سگ و خوک دریایی که پاک هستند) . هشتم: کافر. نهم: شراب. دهم: فُقّاع.(آبجو) . یازدهم : عرق شتر نجاست خوار .   خداوند که خالق هستی است از طریق شرع مقدس به انسان ها فرموده است که این قبیل اشیاء نجس می باشند و باید از آنها اجتناب گردد  و نیز خداوند در آیه 3 سوره مائده برخی چیزها را حرام و ممنوع اعلام فرمود :حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیَةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَکَّیْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَ أَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ذَلِکُمْ فِسْقٌ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ  یعنی  (خوردن ) گوشت مردار ، و خون ، و گوشت خوک ، و حیواناتی که به غیر نام خدا ذبح شوند ، و حیوانات خفه شده ، و به زجر کشته شده ، و آنها که بر اثر پرت شدن از بلندی بمیرند ، و آنها که به ضرب شاخ حیوان دیگری مرده باشند ، و باقیمانده صید حیوان درنده- مگر آنکه ( بموقع به آن حیوان برسید ، و ) آن را سرببرید- و حیواناتی که روی بتها ( یا در برابر آنها ) ذبح می شوند ، ( همه ) بر شما حرام شده است و ( همچنین ) قسمت کردن گوشت حیوان به وسیله چوبه های تیر مخصوص بخت آزمایی تمام این اعمال ، فسق و گناه است- امروز ، کافران از ( زوال ) آیین شما ، مأیوس شدند بنا بر این ، از آنها نترسید و از ( مخالفت ) من بترسید امروز ، دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آیین ( جاودان ) شما پذیرفتم- امّا آنها که در حال گرسنگی ، دستشان به غذای دیگری نرسد ، و متمایل به گناه نباشند ، ( مانعی ندارد که از گوشتهای ممنوع بخورند ) خداوند ، آمرزنده و مهربان است.   همانطوری که عرض کرده بودم در قرآن کریم حکم نجاست سگ ها به طور خاص نیامده است ولی باید دانست که  اگر حکم خاص چیزی در قرآن نیامده باشد چه بسا می توان از عمومات قرآن حکم آن را بدست آورد ...  . در برخی آیات از سگ یاد شده است از جمله سگ اصحاب کهف و سگ شکاری (صید) و نیز در جایی از قرآن نیز عالِم هوی و هوس پرست (مثل بَلعَم باعورا) به سگ هاری تشبیه شده است .

همه آفریده های الهی در اصل خلقت و از نظر تکوین نسبت به خودشان پاک آفریده شدند و هیچ موجودی از نظر خلقت وجودی شان ناپاک و نجس نیستند ولی با توجه به خصلت ها و ویژگی هایی که در برخی از موجودات و اشیاء این عالَمِ طبیعت وجود دارد نسبت به ما انسان ها ، تشریعا و از باب حکم شرعی نجس و ناپاک محسوب شده اند و نجاست برخی از آن ها مثل سگ و خوک شدید تر است . البته نجس بودن چیزی از نظر شرعی ، دلیل بر پستی و بی ارزش بودن آن به طور مطلق نمی شود چنانکه خون که از حیاتی ترین چیزها برای انسان است (با اینکه تکوینا و در اصل خلقت نجس و ناپاک نبیست) ولی به عللی ... تشریعا نجس و ناپاک شمرده شده است و نیز مثل کفار که در اصل خلقت پاک هستند ولی تشریعا  و از باب حکم شرعی بنابر عللی  در ردیف نجاسات قرار داده شدند.

ضمنا اینکه تعبیر می شود که سگ و خوک نجس العین هستند معنایش این نیست که تکوینا و در اصل خلقت و آفرینش  ، ذات و حقیقتشان نجس باشند بلکه به جهت آثار و خصلت هایی که در آن ها است از باب تشدید در پرهیز و اجتناب از آنها به عنوان (نجس العین) تعبیر می شود و گویا همه وجودشان ذاتا نجس است (دقت شود)

لازم نیست که همه احکام شرعی در قرآن آمده باشد و قرآن کریم و اهل بیت ع با هم مکمّل دین و آیین محمدی ص است . قبلا عرض کردم که منابع استنباط احکام شرعی عبارتند از کتاب الله (قرآن کریم) و سنت ( اَخبار و روایات) و اجماع و عقل . پس توجه نمایید که قرآن کریم به عنوان یکی از منابع استنباط معرفی شده است  و هر حکمی که در قرآن کریم نیامده باشد توسط اهل بیت ع بیان می گردد . قرآن کریم رساله عملیه فقهی نیست که انتظار داشته باشید همه احکام شرعی در باره همه چیز در آن ذکر شده باشد ... اگر چه برخی از احکام شرعی هم در قرآن کریم آمده است  .  اساسا قرآن کریم کتاب هدایت و تربیت  و نسخه شفابخش در همه ابعاد زندگی بشر است ... کسی که از روی دانایی و آگاهی و بصیرت به پیامبر ص و  قرآنش ایمان بیاورد به اهل بیت طاهرینش نیز معتقد خواهد شد .  و پیامبر و اهل بیت معصومش  (عَلَیهِمُ السَّلامُ) مفسران حقیقی قرآن هستند ... حکم نجاست سگ ها اگر چه بطور خاص در قرآن نیامده است ولی فقهاء عِظام از طریق اَخبار و روایات ، حکم به نجاست همه اقسام سگ ها  که در خشکی زندگی می کنند (سگ های خشکی ) کردند مگر سگ های آبی و دریایی که پاک هستند .

اسلام ناب محمدی   (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آِلهِ وَ سَلَّمَ)  که متبلور در قرآن کریم و اهل بیت ع است از این جهت کامل است که در باره همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی و حکومتی و نظامی و اقتصای و ... برنامه دارد .  برنامه های حیاتبخش قرآن و اهل بیت ع که آیین محمدی ص نام دارد تا قیام قیامت برای بشریت در سطح منطقه ای و جهانی سبب سعادت و خوشبختی و عزت است و اینکه می بینید بشریت عصر حاضر در ظلمت جهل و نادانی و ظلمت و ظلم و خونریزی و بی عدالتی قرار دارند به جهت آن است که دیکتاتور های خون آشام و ستمگران و مستکبرانِ عالم اجازه ترویج و تبلیغ آیین ناب محمدی ص را نمی دهند مگر روزی که قائم آل محمد  حضرت مهدی موعود ع قیام کند و بساط ستمگران شرق و غربِ عالَم را جمع فرماید ...

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

نوزدهم اسفند  1396  .

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

****************************************

 

سؤال:چرا سگ نجس است ؟+آیت الله  سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+هشتمین ستاره




تاریخ : دوشنبه 96/12/21 | 4:8 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای سازمان مردم نهاد

***نسیم معرفت***


[  قائم مقام وزیر کشور  گفت : در حال حاضر حدود 12 هزار تشکل غیر دولتی در سطح کشور فعال است که 4 هزار نفر از این سازمان های مردم نهاد به صورت مشخص از وزارت کشور مجوّز گرفته اند ....   ادامه مطلب +کلیک کنید  ]

*********************************************************************************

** سازمان مردم نهاد سَمن چیست؟+سیاوش آقاجانی+نسیم معرفت


 

سازمان مردم‌ نهاد سَمن چیست؟

سازمان مردم‌نهاد سَمَن  یا  اِن‌جی‌اُ (NGO) که در فارسی مختصراً “سَمَن” خوانده می شود، براساس تعریف کلی‌معنایش، به سازمانی اشاره می‌ شود که مستقیما بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود، اما نقش بسیار مهمی بعنوان واسطه بین فرد فرد مردم و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می‌کند.

نویسنده : سیاوش آقاجانی

تشکلهای مردم نهاد هم اکنون در دنیا‌ حول محورهای ارزشمندی مانند حفظ محیط زیست و حقوق بشر شکل می گیرد و به جای این که اعضا به صورت پراکنده به سمت هدف های مشترک گام بردارند، برنامه های خود را از طریق تشکل، دنبال کرده و به صورت منسجم، عقلانی، قانونی، کارا و موثر انجام می دهند. به احتمال قریب به یقین شروع فعالیت تشکل های مردم نهاد با آغاز زندگی اجتماعی بشر و حتی قبل از تشکیل حکومت ها و دولت ها و چه بسا مقدمه تشکیل حکومتها بوده است و البته اهداف این تشکل ها به مرور و با تغییر مشکلات اجتماعی متحول و به روز شده است.

یکی از تشکل های مردم نهاد تاریخی معروف در زمان پیامبر اسلام حول  پیمان جوانمردان یا ( حَِلفُ الفُضُول) (1) شکل گرفت که پیامبر اکرم (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آِلهِ وَ سَلَّمَ)  نیز در 20 سالگی به آن پیمان پیوست و بر پایه دفاع از حقوق مستضعفان و ضُعَفاء بود و حتی بعد از پیامبری نیز از آن پیمان به نیکی یاد می کرد و حتی بعد از نبوت نیز خود را به آن پیمان مقید می دانست. خداوند در آیه ی « وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی‏ وَ لا تَعاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ (2) » به ما امر می کند تا با همکاری و تعاوُن که یکی از نمودهای امروزی آن تشکیل سازمانهای مردم نهاد در جهت رشد و ترقی ایمان و خوبی بکوشیم و از این جهت می توان این گونه همکاری ها را یک الزام تلقی کرد.

تشکل های مردم نهاد، به لحاظ این که وابسته به دولت ها نیستند، در راستای رسیدن به اهداف و آرمان های شان بدور از مصلحت سنجی های غیر آرمانی، شجاعانه و در چارچوب الزامات قانونی فعالیت می کنند و این در حالی است که این تشکل ها حتی در کشورهایی که ساختار دولت های شان چندان بوروکراتیک (3)  و تنبل نیست نیز پرچمدار حرکت های اجتماعی هستند و این نشان از موثر بودن این تشکل ها و کارایی بیشترشان بر نهادهای دولتی است. اگر چه نهادهای مردم نهاد به لحاظ مالی چندان قابل رقابت با نهادهای دولتی نیستند اما با استفاده از ابزارهایی که دارند می توانند در جهت هدایت، فشار و حتی الزام نهادهای دولتی که از کارکردهای اصلی شان دور افتاده اند موفق باشند.

در کشور ما نیز البته تشکل های مردم نهاد وجود دارند، لیکن دامنه اهداف و عملکردشان بسیار محدودتر از جایگاه واقعی این تشکل هاست و یا عملاً‌ به واسطه ی حمایت ها و هدایت های دولتی و حکومتی، به عنوان تشکل مردم نهاد قابل تلقی شدن نیستند و این در حالی است که کشوری با این همه ارزش ها و آرمان های اسلامی و انسانی نباید اینچنین از این ابزار پیشرفته و موثر محروم باشد، به خصوص این که نظام اداری ما به لحاظ نابهره وری،‌ بوروکراسی و فساد اداری رنج می برد و به این لحاظ براساس آمارهای جهانی یک نظام اداری نامطلوب تلقی می شود و والاترین آرمان ها نیز معمولاً‌ در این نظام ها راهی جز به بن بست و حتی پسرفت ندارند.

مقولاتی که تشکل های مردم نهاد می توانند به آنها ورود پیدا کنند دامنه ی بسیار گسترده ای دارد که به شرط رعایت حدود وثغور قانونی و عرفی می تواند در بسیاری از مسائل و مشکلات مردم و جامعه مفید واقع شود. مشکلات ازدواج، کارگران،‌ زیست محیطی، خانواده،‌ بازنشستگان و … از مقولات اجتماعی هستند که تشکل های مردم نهاد می توانند به مانند کشورهای موفق در این زمینه فعالیت موثری داشته باشند و اما در کنار این مقولات، مسائل و مشکلات فرهنگی و دینی وجود دارند که به شرط استفاده از این همه افراد نخبه فرهنگی و دینی که به صورت جزیره ای مشغول فعالیت های غیر هم اَفزا هستند می تواند بسیار موثر واقع شوند.

مطالعه و بررسی تشکل های مردم نهادی که در زمینه های مذهبی توانسته اند موفقیت هایی کسب کنند به یقین می تواند برای علاقمندان به تشکیل این تشکل ها و یا تشکل های نوپا بسیار کارساز باشد،‌ به عنوان مثال جامِعَةُ القُرآنِ الکریم به مدیریت حُجّة الاسلام دکتر طباطبایی در قم و اکثر استانها و شهرستانهای کشور به قرآن آموزی تخصصی و اعطای گواهینامه های معتبر مشغول است، یا کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز به مدیریت حُجَّةُ الاسلام سید محمد انجوی نژاد و یا موسسه یاران سبز موعود (عج) به مدیریت حُجّة الاسلام دکتر ترابی در رشت و یا مجموعه عاشوراییان در اصفهان با مدیریت وحید مُلتجی از تشکلهای موفق غیردولتی هستند که شخصاً‌ با فعالیت آنها در تربیت نوجوانان و جوانان شیراز و رشت و اصفهان به صورت منسجم، هدفمند و موثر آشنایی دارم و بیشتر هزینه هایشان نیز از طریق کمک های خَیِّرین و کسانی که از خدمات این تشکلها بهره مند می شوند تأمین می گردد. فعالیت همین سه تشکل مزبور در دامنه های تخصصی و جغرافیای شان به یقین موثر و حتی موثرتر از فعالیت سایر ارگان های دولتی هم راستا با ایشان است و این نشان از اهمیت این تشکل ها و ورود نخبگان به این عرصه ها را دارد.

 

(1) - چون این پیمان در هدف مشابه پیمان دیگری بوده که سال ها قبل از آن بوسیله «جُرهَمِیان » بسته شد و انعقاد آن بوسیله چند نفر بوده که نام همگی آن ها «فضل » یا فُضَیل بوده (یعنی فضل بن فضاله و فضل بن وداعه و فُضَیل بن حارث و یا به گفته بعضی: فضل بن قضاعه و فضل بن مشاعه و فضل بن بضاعه) ، بدین جهت به این پیمان نیز «حَِلفُ الفُضُول » گفتند، و برخی نیز در وجه تسمیه و این نامگذاری وجوه دیگری گفته اند .

(2) -  سوره مائده آیه 2 .

(3) - بوروکراتیک  Bureaucratie دیوان‌سالاری یا بوروکراسی (به فرانسوی :  Bureaucratie) از دو بخش bureau به‌معنی میز و دفتر کار و پسوند cratie- به‌معنی ـ سالاری ساخته شده‌است. برابر فارسی آن «دیوان‌سالاری» است.


**  اصلاح و تکمیل متن توسط : استاد  سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

http://sahebnews.ir/37663/%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%E2%80%8C-%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%8E%D9%85%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.htm





تاریخ : یکشنبه 96/12/20 | 2:2 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


 

 

بنیاد شهید قم

***نسیم معرفت***


قم - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران  قم (سردار سیدجواد هاشمی)  گفت: در همایشی با حضور بیش از 4 هزار نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در قم، از مادران و همسران این شهدا تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد هاشمی پیش از ظهر چهارشنبه(16 اسفند 96 ) در نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف معرفی برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفندماه سال 1358 با فرمان امام خمینی(ره) برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأسیس شد.

وی گفت: با توجه به نقش بسیار مهم شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات پس از آن، در سال 1383 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 22 اسفند در تقویم رسمی کشور به نام «روز بزرگداشت شهدا» نام‌گذاری شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، افزود: شهدای دفاع مقدس با پیروزی‌ها و موفقیت‌های خود موجب تقویت نظام شدند و امروز هم شهدای مدافع حرم موجب خرسندی و سربلندی اسلام هستند.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است و باید این فرهنگ را حفظ و به نسل چهارم منتقل کنیم که تا این فرهنگ وجود دارد دشمن جرأت تعرض به کشورمان را پیدا نخواهد کرد.

هاشمی به تشریح برنامه‌های روز شهید پرداخت و گفت: میزان آشنایی مردم با این روز افزایش پیدا کرده و بیش از 50 درصد مردم با این روز آشنا هستند؛ برنامه‌های روز شهید موجب آگاهی مردم به ویژه نسل جوان می‌شود.

وی گفت: در سطح کشور برنامه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حتی به صورت بومی انجام می‌شود و در این راستا از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها و بسیج استفاده می‌شود.

مردم همیشه در صحنه حضور دارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار داشت: آنان که خود را دایه‌دار دموکراسی و سردمدار یک قدرت جهانی می‌دانند مطلع باشند این انقلاب با مردم گره خورده است و مردم همیشه در صحنه حضور دارند؛ امروز دوران جهاد با نفس و سایبری است و باید جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا نماییم.

وی غبارروبی مزار شهدا را که در واقع صیقل دادن نفس و جان خود انسان است یکی از موارد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: هیچ زمانی نباید امام خود را تنها بگذاریم و زیر باز ذلت برویم.

هاشمی در ادامه از برگزاری همایشی با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: این مراسم با حضور بیش از 4 هزار نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم 22 اسفندماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

وی کاشت نهال به نام شهدا، تجدید میثاق با امام راحل و شهدا در روز 21 اسفندماه در گلزار شهدا، تجلیل از مروجین (حسینیه‌ها، دستگاه‌های برتر و تشکل‌های فعال ایثارگری)، اجرای طرح سپاس، دیدار با مراجع تقلید را از برخی برنامه‌ها بنیاد شهید و امور ایثار گران برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه به مناسبت روز شهید در حاشیه نماز جمعه نمایشگاهی خواهیم داشت، مطرح کرد: طرح قرآنی در مدارس و حسینیه‌ها و اهدای ثواب آن به روح شهدا ، نشست با ائمه جمعه و هماهنگی با شورای ائمه جماعات جهت معرفی روز شهید، نشست با تشکل‌ها از جمله طلاب برای اعزام پیام آوران، تجلیل از مادران شهدا در حرم مطهر و مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.

https://www.mehrnews.com/news/4246192/%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%87%D9%85%AF




تاریخ : جمعه 96/12/18 | 2:16 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

نتیجه تصویری برای میلاد فاطمه س و روز مادر مبارک

***نسیم معرفت***

نتیجه تصویری برای میلاد فاطمه س و روز مادر مبارک

***نسیم معرفت***

 

** حدیث

 


** قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء
(سَلامُ اللهِ عَلَیها)   :


مَنْ اصْعَدَ إ لىَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ ، اهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ اَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ .

هر کس عبادات و کارهاى خود را خالصانه و مخلصانه  براى خدا انجام دهد ، خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را براى او  فرو می فرستد .


(بحار: ج 67، ص 249، ح 25)

************************************************

 

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت فاطمه
(سَلامُ اللهِ عَلَیها) تجلی نور الهی است که در همه عوالم هستی درخشش دارد و در عرصه قیامت و روز محشر نور فاطمه (سَلامُ اللهِ عَلَیها) جلوه ای دیگر دارد که بغیر از ایمه معصومین (عَلَیهِمُ السَّلامُ) و برخی از انبیاء  کسی  توان دیدن  آن را ندارد.

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

**********************************************

#مرحوم علامه سید محمد حسن میر جهانی(ره) در کتاب جُنّةُ العاصِمَة در باره آفرینش نور مقدس حضرت زهرا (سَلامُ اللهِ عَلَیها) ذیل حدیث هفتم  چنین می گوید:
در کتاب دهم بِحارُالأَنوار و کتاب نُزهَةُ الأَبرار تألیف محدث جلیل سید_هاشم_بحرینی و کتاب معانی الاخبار شیخ صدوق علیه الرحمه به سند خود از سَدیر صَیرفی از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که:
«َ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) خُلِقَ نُورُ فَاطِمَةَ (س) قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ الْأَرْضَ وَ السَّمَاءَ فَقَالَ بَعْضُ النَّاسِ یَا نَبِیَّ اللَّهِ فَلَیْسَتْ هِیَ إِنْسِیَّةً فَقَالَ فَاطِمَةُ حَوْرَاءُ إِنْسِیَّةٌ قَالُوا یَا نَبِیَّ اللَّهِ وَ کَیْفَ هِیَ حَوْرَاءُ إِنْسِیَّةٌ قَالَ خَلَقَهَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ نُورِهِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ آدَمَ إِذْ کَانَتِ الْأَرْوَاحُ فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ آدَمَ عُرِضَتْ عَلَى آدَمَ قِیلَ یَا نَبِیَّ اللَّهِ وَ أَیْنَ کَانَتْ فَاطِمَةُ قَالَ کَانَتْ فِی حُقَّةٍ تَحْتَ سَاقِ الْعَرْشِ قَالُوا یَا نَبِیَّ اللَّهِ فَمَا کَانَ طَعَامُهَا قَالَ التَّسْبِیحُ وَ التَّقْدِیسُ وَ التَّهْلِیلُ وَ التَّحْمِید...


#رسول خدا 
(صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آِلهِ وَ سَلَّمَ) فرمودند: نور فاطمه (س) پیش از خلقت زمین و آسمان آفریده شده است.
بعضی از حاضران پرسیدند: مگر او انسان و بشر نیست؟ حضرت فرمودند: فاطمه(س)حوریه‌ای بشرگونه است.
حاضران سؤال کردند: چگونه؟ حضرت فرمودند:خداوند-عزّ و جلّ-پیش از آن‌که آدم را بیافریند او را از نور خود آفرید،آن هنگام که ارواح بودند.  سؤال کردند: فاطمه(س) در آن هنگام کجا بود؟  فرمودند: در حُقّه و جایگاهی در زیر ساقة عرش .

سوال کردند که طعام و غذای فاطمه (س) در آنجا چه بود؟ فرمود: غذای او «تسبیح» و «تقدیس» و «تَهلیل، یعنی لااله‌الاالله» و «حمد و ثنای الهی» بود.

*****************************************************

** حضرت فاطمه(سَلامُ اللهِ عَلَیها)تجلی نورالهی+نسیم معرفت+کلیک

 

 





تاریخ : پنج شنبه 96/12/17 | 10:21 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای جوادی آملی

***نسیم معرفت***

 


** حضرت زهرا  (سَلامُ اللهِ عَلَیها)  همتای قرآن کریم

وجود مبارک صدیقه کبرا فاطمه زهرا (سَلامُ اللهِ عَلَیها) سیره و سنتی دارد که معرف هویت اوست؛ چون این ذات پر برکت همانند سایر ذوات قدسی همتای قرآن کریم‌اند و قرآن کریم عباراتی دارد، اشاراتی دارد، لطایفی دارد، و حقایقی؛ چه اینکه از امام حسین  (عَلَیهِ السَّلامُ)  و امام صادق  (عَلَیهِ السَّلامُ)  رسیده است که قرآن به چهار بخش تقسیم می‌شود، چهار درجه دارد: یک درجه‌‌اش برای توده مردم است به نام عبارات قرآن؛ برتر از آن اشارات قرآن است و والاتر از آن لطایف قرآن است و قله قرآن حقایق قرآن است که مخصوص انبیاست.[1]

صدیقه کبرا هم که از ذوات قدسی عترت (ع) اند، سیره و سنتی دارد که بخشی جزء عبارات آن سیره است، توده مردم از آن بهره می‌برند؛ بخشی مربوط به اشارات سیره آن حضرت است که خواص استفاده می‌کنند و بخشی مربوط به لطایف سیره و سنت آن حضرت است که أخص بهره می‌برند و بخشی مربوط به حقایق فاطمیه است که أنبیا استفاده می‌کنند و دیگران طرفی نمی‌بندند؛ بحث درباره آن حضرت در حقیقت همانند بحث درباره قرآن کریم است....

http://afghanistan.shafaqna.com/marjeiats/item/50639-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%D9%87-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7

 




تاریخ : پنج شنبه 96/12/17 | 10:11 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای گل های گلدان متحرک

***نسیم معرفت***

 

خداوندگارا   بهشتم تویی
تمنّای ذات و سرشتم تویی
ز غمخانه دنیا به امداد تو
بهشت برین سازم از یاد تو



** شعر از جناب مستطاب حجت الاسلام آقای علی اَحَدی بیجاری


******************************


خداوند غنی است و حی و جلیل
جهان جملگی  بر وجودش  دلیل
نه قائم به غیر  و  نه در خور آن
ز هر نقصی و عیبی  منزه بدان


** شعر از جناب مستطاب حجت الاسلام آقای علی اَحَدی بیجاری




تاریخ : دوشنبه 96/12/14 | 4:34 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

** با کمترین به بهترین ها می توان رسید+نسیم ادب+کلیک

 

نتیجه تصویری برای گل های زیبای متحرک

***نسیم معرفت***

 

به نام خدا

 

 

سرمایه   در کنار ما ، ما بی خبر از آن

با کمترین  به بهترین ها می توان رسید

 

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

+ چه بسیار کسانی که امکانات و سرمایه های خوبی در کنارشان است ولی از آن ها قدر دانی نمی کنند و درست استفاده نمی نمایند و در نهایت هم خود را ضایع می کنند و هم سرمایه های موجود را  ولی کسانی هم هستند که با کمترین امکانات به عالی ترین و بهترین مقامات و مراتب رسیدند و می رسند .  در کنار امکانات و سرمایه های مادی  موجود  باید از سرمایه  های معنوی و ارزشی  مانند عمر  و فرصت ها و  پدر و مادر و اُستاد و رفیق خوب و ...  به بهترین وجه قدر دانی نمود ...  (سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی)

 


(آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی)

 




تاریخ : دوشنبه 96/12/14 | 4:25 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

آبشار آب ملخ سمیرم

** آبشار آب ملخ سمیرم  + شاهکار طبیعت اصفهان



 

***نسیم معرفت***

 

 

 بهار آمد  طَراوَت   می تَراوَد 

گُل و بُلبُل دل ما  می نوازد  + طبیعت سبزه و گل می فشاند

به گوش آیدصدای شُرشُرآب

دل مامی شودشاداب شاداب

* شعر ازسیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 


(آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی)




تاریخ : دوشنبه 96/12/14 | 3:59 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی