سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 webnasimemarefat

***نسیم معرفت***


به نام خدا


***  نقد استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی به سخنان حجت الاسلام دکترداوود فِیرحی زنجانی دررابطه بابررسی اندیشه های امام خمینی(نظریه نصب و کشف)


وَ هُوَ عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ  : و او به آنچه در سینه ها «از نیت ها و انگیزه ها» وجود دارد داناست . (سوره حدید آیه 6)


جناب حجت الاسلام آقای دکتر داوود فِیرحی عزیز : سلام علیکم


«هفته نامه حریم امام یا نشریه حریم امام»  اگر چه عموما حاوی مطالب ارزنده ای است ولی گاهی  مطالبی در آن درج می شود که حریم امام عزیز در آن رعایت نمی شود و یا شکسته می گردد . مصاحبه ای که از جنابعالی در این هفته نامه  در تاریخ بیست و دوم خرداد 1399 به شماره 413 منتشر شده  در تاریخ 29 تیر 1399 دیدم و خواندم و از مطالب ناصواب و چه بسا ضد انقلابی که بیان داشتید و نیز مغالطه ها و خلط مبحث های متعددی که نمودید تأسف خوردم . از شما به عنوان یک پژوهشگر که سال های طولانی از فضای بوجود آمده بعد از انقلاب و تحقق نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده اید و با وجود همه رهنمودهای متعالی و روشنگرانه امام خمینی «ره» و جانشین برحقّش امام خامنه ای که در دسترس است ، بعید و شگفت آور است که سخنان و نظراتی ارائه دهید که بر ضد رهنمود ها و فرامین و سخنان و اندیشه های بلند و نورانی امام خمینی «ره» و امام خامنه ای باشد . جنابعالی بابرداشت های غیرمنطقی و ناصوابی که از مقوله ولایت فقیه و نوع تفسیر آن داشتید نتائج غلط و نادرستی گرفتید که برخی از آن ها را در پایان مطالبی که ارائه میدهم خواهم آورد  لذا جهت نقد و اعتراض و اشکال به سخنان شما  نکاتی عرض می کنم که امید است مورد توجه قرار داده تا خدای ناکرده دچار اعوجاجات بیشتری نشویم و نشوید  . «اِن شاءَ الله» :

1- : تغییرات بر دوقسم است : 1- تغییرات مُثبت که سبب رشد و تعالی است  2- تغییرات منفی و مُخرِّب که باعث انحراف و انحطاط  و عقب ماندگی و سقوط است .  تفسیر نیز بر دو نوع است : 1- تفسیر درست که منطبق با چارچوب های منطقی و متعارف و مطابق با اسلوب و قواعد فهمِ سخن است  2- تفسیر نادرست که خارج از چارچوب ها و قواعد و ضوابط می باشد . در اندیشه های  اصیل و بنیادین و متعالی حضرت امام خمینی «ره» که نگاه ژرف و عمیق و  همه جانبه و جهانی به مسائل داشته  است جای تغییر و دگرگونی نیست ولی نیاز به تبیین و روشنگری و یا تفسیر درست برای مردم در سطح داخل و خارج دارد مثل مسئله ولایت فقیه که باید درست تبیین و تشریح و تفسیر گردد و اما اندیشه ها و نظراتی که به حسب شرایط و حوادث خاص بیان فرمودند چه بسا ممکن است که نیاز به تغییر و تبدیل باشد

2- اینکه به نحو کلی بگوییم که اندیشه امام «ره» بد اجرا شده و یا چرا بد اجرا شده ، صحیح نیست . اگر منظورتان از بد اجرا شدن همان مسئله تفسیر موضوع ولایت فقیه و به عبارت دیگر «نظریه نصب و کشف» و به قول شما تفسیر سُنّتی غیر مُدرن و غیر دموکراتیک از ولایت فقیه است به جنابعالی می گوییم که اشتباه می کنید . از کجا معلوم می شود که تفسیر شما و امثال شما از ولایت فقیه درست است تا اندیشه امام طبق تفسیر امثال شما بد اجرا نشود !! اشتباه شما این است که «نصب» را به معنای «انتخابِ مردم» معنا می کنید در حالی که انتخاب مردمی غیر از انتصاب الهی و مشروعیت الهی است . آنگونه که از ادلّه ولایت فقیه استفاده می شود آن است که ولی فقیه و حاکم اسلامی که جانشین معصوم (عَلَیهِ السَّلامُ) است منصوبِ خدا از بین فقهاء است و رجوع مردم و رأی آنها به نحو مستقیم یا غیر مستقیم (از طریق خبرگان رهبری) به وَلیِّ فقیه جامع الشرایط در واقع کاشف از این معنا می باشد که بیان شد .  پس باید توجه داشت که حقِّ حاکمیّت واقعی ولی فقیه جامع الشرایط. یک امر تشریعی انتصابی الهی می باشد نه انتخابی اعتباری مردمی که بعدا در این رابطه توضیح بیشتری خواهم داد . بعلاوه می توان گفت که از دید جنابعالی و امثالتان ممکن است بد اجرا شده باشد ولی از دیدگاه بنده و دیگران چنین نباشد. جایی که یک مسئله ای مثل ولایت فقیه از نظر نوع تفسیر ، نظر موافق و مخالف دارد و  امکان تفسیرهای مختلف داشته باشد چطور شما طبق تفسیرتان به طور جزمی بیان می کنید که بد اجرا شده است ؟!!

  3- خطر انحراف از خطوط اصلی مسیر و راه امام راحل «ره» را که از سوی مُدّعیان راه امام احساس می شد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای چند سال پیش (14 خرداد1394) در حرم امام خمینی «ره»  گوشزد نمودند و  بیان کردند و مسیر صحیح خط و راه امام راحل و راه های جلوگیری از انحراف از خط اصیل امام را تبیین نمودند . مقام معظم رهبری در 14 خرداد 1394 در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی «ره» در حرم آن بزرگوار بیانات مهمّی در باره خطر تحریف امام راحل و لزوم بازخوانی مبانی و اصول و اندیشه های ناب ایشان ایراد فرمودند که بخشی از آن بیانات روشنگرانه را در اینجا ذکر می نمایم : (« امّا مطلبی که به مناسبت چهاردهم خرداد برای برادران و خواهران عزیزی که در این جلسه‌ی عظیم و باشکوه حضور دارند و نیز برای ملّت ایران آماده کرده‌ام، طبق معمول بحثی درباره‌ی امام بزرگوار ما است. سخن در این‌باره زیاد گفته‌ایم امّا همچنان جای سخن درباره‌ی این مرد بزرگ باقی است. آنچه امروز به شما عرض میکنم تحت عنوان «تحریف شخصیّت امام» است. آیا شخصیّت‌ها هم قابل تحریفند؟ معمولاً عنوان تحریف را و اصطلاح تحریف را درباره‌ تحریف متون به کار میبریم؛ آیا شخصیّت‌ها را هم میشود تحریف کرد؟ بله. تحریف شخصیّت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه‌ اینها برمیگردد به تحریف شخصیّت. شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسلهای بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به‌وجود خواهد آمد. ... بدیهی است بحث ما بر مبانی فکری امام است؛ بحث بر سر تصمیم‌های مقطعی و مربوط به زمان یا مکان نیست؛ بحث بر سرِ آن شاکله‌ی اصلی تفکّر امام بزرگوار ما است؛ این را میخواهیم درست بشناسیم. ...  منظومه‌ی فکری امام دارای خصوصیّات کامل یک مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی است. اوّلاً متّکی و مبتنی بر یک جهان‌بینی است که این جهان‌بینی عبارت است از توحید. همه‌ فعّالیّت او، همه‌ منطق او مبتنی بود بر توحید که زیربنای اصلی همه‌ تفکّرات اسلامی است.خصوصیّت دیگر این منظومه‌ی فکری که آن را به‌صورت یک مکتب به معنای واقعی کلمه در می‌آورد، این است که منظومه‌ی فکری امام به‌روز بود؛ مسائل مورد ابتلای جوامع بشری و جامعه‌ی ایرانی را مطرح میکرد و مخاطبان، آن را حس میکردند. در مکتب فکری امام، ضدّیت با استبداد و ضدّیت با استکبار حرف اوّل را میزند؛ این آن چیزی است که ملّت ایران هم آن را حس میکرد، ملّتهای مسلمان دیگر بلکه ملّتهای غیر مسلمان [هم‌] آن را حس کردند؛ برای همین این دعوت گسترش پیدا کرد. ....  اگر ملّت ایران بخواهد به آن هدفها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد.»)

4- اگر ایشان یعنی مقام معظّم رهبری از تفسیر ولایت فقیه به آن معنایی که جنابعالی احساس خطر می کنید و آن را ضد دموکراسی قلمداد می نمایید ، احساس خطر و انحراف می کرد حتما طی این سال های طولانی که اشراف بر امور مهمه کشور و نظام و انقلاب دارند ، هشدار می داد در حالی که چنین هشدارهایی در این باره ندادند

5- خطر انحراف از اندیشه های امام خمینی «ره» در نظام اسلامی با توجه به اهمیت بالا و سرنوشت سازی که دارد در وهله اول از سوی وَلیِّ فقیه زمان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای تبیین می گردد ولی تاکنون ایشان در باره تفسیر ولایت فقیه به معنایی که فقیهِ حاکم ، منصوبِ خدا از بین فقهاء است که بعد از رجوع مردم به او این معنا کشف می شود که همان «نظریه نصب و کشف است»، موضع گیری نکردند و نگفتند که این تفسیر غلط و اشتباه و برخلاف اندیشه امامِ راحل و ضد دموکراسی است و باعث بُن بست در نظام اسلامی است آنگونه که شما ادعا می کنید !! 

6- اینکه شما می گویید که نظام اسلامی با تفسیر ولایت فقیه به نظریه نصب و کشف به بُن بست رسیده و یا یکی از راه های بُن بست است و در داخل و خارج دچار بحران و مشکل شده یا می شود بر خلاف دیدگاه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای است که جانشین شایسته امام خمینی می باشد . لطفا بفرمایید که در این زمینه شما بهتر می فهمید یا وَلیِّ فقیهِ زمان یعنی  امام خامنه ای؟!!  شما روشن کنید و صریح بیان نمایید که آیا تابع ولیّ فقیه زمان هستید یا نه ؟!! اگر هستید چرا سخنان و اظهار نظرهایی بر ضد نظر و دیدگاه ولیّ امر مسلمین بیان می کنید ؟!! چرا می گویید که بواسطه تفسیر ولایت فقیه بر اساس نصب و کشف ، نظام به بُن بست رسیده است ؟!! در حالی که این سخن ناروای شما بر خلاف نظر امام خامنه ای است و  رهبری عزیز نیز این تفسیر را خلاف اعلام نکرده است .  مقام معظم رهبری در شهریور سال 1397 در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود فرمودند : (« براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی قارون‌های منطقه اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند و به طور جدی در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای آلوده کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند. اهداف این جنگ رسانه‌ای، ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بُن بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به دستگاه‌های مسئول و همچنین بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است. ...البته از دشمن توقعی جز رذالت نیست اما باید مراقب باشیم، ما به این فضاسازی‌ها برای آلوده کردن ذهن مردم، کمک نکنیم. ... بیان این موضوع به عنوان رجزخوانی نیست بلکه با اطلاع دقیق می‌گوییم که کشور در حال حرکت به سمت مفاهیم و آرمانها و حقایق انقلابی است، اگرچه ممکن است سرعت حرکت، آنگونه که انتظار می‌رود نباشد اما نظام در زمینه‌های گوناگون علمی، صنعتی، عزت سیاسی، رشد فکری و معنوی، حرکت رو به جلو دارد و پیشرفت‌های خوبی روی داده است. حضور گسترده جوانان در راهپیمایی اربعین، اعتکاف، نماز جماعات دانشگاه‌ها و جلسات ماه رمضان، نشان‌دهنده پیشرفت در زمینه‌های معنوی است. چرا این نکات مثبت و پیشرفتها را نبینیم؟ این حقایق باید دیده، تحلیل و گفته شوند بویژه از جانب کسانی که مخاطبان زیادی دارند. .... اگر در مقابل دشمنان بایستیم، مجبور به عقب‌نشینی خواهند بود و به توفیق الهی استکبار را به زانو در خواهیم آورد و این الگو را به همه دنیا نشان خواهیم داد که اگر طرفداران اسلام آماده دفاع و مجاهدت باشند، قطعاً پیروز خواهند شد.»)

7- باید بیان کنید که منظور سخن و عبارت شما از اینکه گفتید «اندیشه امام توسط برخی از شاگردان امام  و تحت تأثیر شرایط خاصی که بعد از فوتشان پیدا شد بخصوص کسانی که در قدرت بودند سُویه دموکراتیک خود را از دست داد و به عبارتی ضد دموکراسی شد» چیست؟  شرایط خاصّ چه بود ؟! برخی شاگردان امام که به قول شما مخصوصا کسانی که در قدرت بودند اندیشه امام را ضد دموکراتیک کردند چه کسانی بودند و هستند؟!! باید این شاگردان ضد دموکراسی  را معرفی کنید !! احتمالاََ شاید منظورتان امثال آیت الله محمد تقی مصباح یزدی و آیت الله محمد مُؤمن و آیت الله احمد جنتی و آیت الله محمد یزدی و آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای و ... باشد !!!

8- کسانی که در قدرت بودند و به قول شما اندیشه امام را ضدّ دموکراتیک کردند عده ای از آنها همفکران و هم اندیشان امثال جنابعالی بودند و اگر بنای اشکال و ایراد باشد باید به امثال همفکران شما که در قدرت بودند و به قول شما اندیشه امام را بد اجرا کردند نیز باید ایراد گرفت و بر آنها نیز اعتراض کرد . چرا شما اشاره ای به آنها نکردید و نمی کنید؟! کسانی که بر مَسند قدرت در نظام اسلامی بودند و هستند معمولا فقط از یک طیف خاصّ و یا جناح خاص نبوده و نیستند بلکه آمیخته ای از جناح ها و احزاب بودند اگر چه برخی از دولت هایی که به قدرت رسیدند سعی داشتند که رُقبای خود را از صحنه خارج کنند !!

9- اینکه می گویید : («...اما اندیشه امام توسط برخی از شاگردان ایشان و تحت تأثیر شرایط خاصّی که بعد از فوتشان پیدا شد، سُویه دموکراتیک خود را از دست داد») این مطلب شما صِرف یک ادّعای غیر واقعی است و در واقع آنچه که از اندیشه حضرت امام خمینی «ره» در مقام عمل پیاده شده و می شود و جانشین بحقّش نیز نظارت دقیق دارد هیچ تضادی با جنبه دموکراتیک و جمهوریّت نظام ندارد اگر چه ولایت فقیه را به رَغم دیدگاه شما به معنای نصب و کشف تفسیر نماییم !! به نظر می رسد که اول و آخِر حرف شما و عُقده جنابعالی در این مصاحبه انحرافی و منحرف کننده و دشمن شاد کُن ، نظریه نصب و کشف در مقوله ولایت فقیه است و شما سعی دارید که این نظریه و تفسیر را انحرافی و ضد دموکراتیک و موجب بُن بست نظام معرفی کنید  ولی  به نظرم این شعر ابونُواس (شاعر عرب) برای جنابعالی صادق است که گفت : حَفِظتَ شَیئاً وَ غابَت عَنکَ اَشیاءُ  . آیا واقعا این نظریه نصب و کشف در باب ولایت فقیه  باعث مشکلات داخلی و خارجی و به تعبیر غلط شما «بُن بست» برای نظام شده یا اینکه بی تعهّدی و عدم بصیرت و ضعف مدیریتی برخی از مسؤلان و دلدادگان به اجانب و ضعف های نظارتی و نیز فشارها و تحریم های ظالمانه  مستکبران و دشمنان اسلام و انقلاب و همچنین قلم ها و بیان های مسموم و دشمن شادکُن برخی از خواصّ و اصحاب قلم و رسانه سبب خسارت ها و زیان ها و مشکلات  برای کشور و نظام شده است ؟!! چرا جنابعالی چشم خود را نسبت به این مسائل بستید و چرا از این حقایق و واقعیات تلخ غافل هستید ؟!!  آقای محترم ، مشکل از این جهات و مانند آن هاست که بیان کردم نه مسئله نظریه نصب و کشف !!!

10- شایسته است که در اینجا به بررسی «نظریه نصب» و «نظریه انتخاب» در باب ولایت فقیه بپردازم تا برخی ابهام ها زدوده شود  . یکی از سؤال های اساسی در باره موضوع ولایت فقیه آن است که آیا ولایت فقیه انتصابی تشریعی الهی است یا انتخابی اعتباری مردمی ؟! در پاسخ به این سؤال باید توجه داشت که حقِّ حاکمیّت واقعی وَلیِّ فقیه جامع الشرایط. یک امر انتصابی الهی می باشد نه انتخابی مردمی . حتی اگر مردم به او مراجعه نکردند ، شایستگی حقّ حاکمیّتش سلب نمی شود ....

 

.....  .....  ادامه اش را در سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی دنبال نمایید

 

***  نقد استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی به سخنان حجت الاسلام دکترداوود فِیرحی زنجانی دررابطه بابررسی اندیشه های امام خمینی(نظریه نصب و کشف)+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/671 .+کلیک کنید ..

 

************************************

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

 

 

 

 







تاریخ : سه شنبه 99/4/31 | 7:33 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
نقدی بر شبهه مالکیت پدر بر فرزند/ محمدجواد فاضل لنکرانی

***نسیم معرفت***

 

 

شما که تخصص در فقه ندارید چرا اظهار نظر فقهی می کنید؟!!!+آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی


*** نقدی بر شُبهه مالکیّت پدر بر فرزند+انتقاد از اظهار نظرهای غیرکارشناسانه+آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی+ هفتم تیر 1399 +شبکه اجتهاد .

* آخرین اخبار+ شبکه اجتهاد +کلیک .

شبکه اجتهاد : به دنبال قضیه قتل دختری که چندی پیش توسط پدرش اتفاق افتاد، اخیراً مطلبی پیرامون «حُکم عدم قصاص پدر در صورت قتل فرزندش»، از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در رسانه‌ها منتشر شده است که باید عرض کنیم ؛ این مطلب کاملاً غیر صحیح است و تعجب این است که چرا یک مسئول رسمی در نظام جمهوری اسلامی نسبت غیر صحیح به فقه و فقها می‌دهد ؟ !!!  البته نظایری هم از افراد دیگر از اول انقلاب تا حالا داشته‌ایم و متأسفانه این مشکل هنوز هم وجود دارد، مسئولیت‌هایی را به افراد می‌دهند و این افراد اظهارنظرهایی می‌کنند که صلاحیّت آن را ندارند. تعبیری که از ایشان در رسانه‌ها پخش شده خیلی ناراحت‌کننده بود.

این تعبیر که «برخی از فقها قائل به مالکیت پدر بر فرزند هستند، در نتیجه پدر می‌تواند هر کاری که بخواهد با فرزند انجام دهد، با مال فرزندش معامله کند و حتی اگر به قتلش هم برساند مانعی ندارد»، بعد هم می‌گوید «این یک برداشت فقهی است که برخی از فقها قائل‌اند اما ریشه قرآنی ندارد».

هر دو مطلب ایشان کاملاً ناصحیح است و غیر مطابق با میزان صحیح فقهی و اجتهادی است. اولاً هیچ فقیهی نه از قُدَما و نه از مُتأخِّرین فتوا نداده که پدر مالک فرزندش است، در هیچ متن فقهی شما چنین مطلبی را پیدا نمی‌کنید که یک فقیهی بگوید پدر مالک فرزندش هست و می‌تواند با این فرزند مثل سایر اموال خود معامله و برخورد کند.

فَریقَین [علمای شیعه و سُنّی] روایتی را از رسول اکرم (ص) نقل کرده‌اند که پیامبر (ص) در یک قضیه‌ای به کسی فرمودند: «أَنتَ وَ مالُکَ لِأَبیکَ» تو و مالت برای پدرت هستی. این روایت را فقها در موردی ذکر کرده‌اند که پدر نیاز به مال دارد و از آن استفاده کرده‌اند که پدر بدون اجازه فرزند، می‌تواند مقداری از مال او را که نیاز دارد بردارد. حتی در بعضی از روایات فرموده‌اند: «مِن غَیرِ سَرَفٍ»، این برداشت هم باید بدون اسراف و زیاده باشد. قضیه‌ آن هم چنین است که شخصی مادرش مُرده بود، خدمت پیامبر خدا (ص) عرض کرد پدرم اِرثی که من از مادرم می‌برم را به من نداده و می‌گوید: من همه آن را صرف نفقه خودم کردم. مورد این روایت که پیامبر (ص) فرمود «أَنتَ وَ مالُکَ لِأَبیکَ» همین است و هیچ فقیهی هم نگفته این روایت دلالت دارد بر این‌که پدر، مالِک فرزند و اموال او است، به این نحو که هر کاری می‌تواند با اموال خودش بکند، با مالِ فرزندش هم رفتار کند، آن را ببخشد، وقف کند یا…! خیر، چنین فتوایی نداریم! به عبارت فنی‌تر؛ پیامبر (ص) یا ائمه (عَلَیهِمُ السَّلامُ) که این کلام رسول خدا (ص) را مورد استدلال قرار داده‌اند، فقط شامل موردی است که پدر نیاز دارد؛ در این صورت، لازم نیست از فرزندش اجازه بگیرد، می‌تواند از مال فرزند به اندازه نیاز و بدون اینکه اسراف کند بردارد. حتی در بعضی روایات فرموده‌اند: «إِنَّ اللهَ لا یُحِبُّ الفَسادَ»، یعنی با اینکه پدر به اندازه نیاز می‌تواند بردارد، اما حق اسراف و تضییع مال فرزندش را ندارد، با این وجود، چطور می‌شود کسی بگوید فقه شیعه یا فقه اسلام اجازه می‌دهد که پدر ، فرزندش را بکشد ، چون مالک اوست؟ !!! این یک نسبت کاملاً غیر صحیح است. ایشان بگوید کدام عبارت فقهی و کدام فقیه گفته است که پدر مالِکیّت مُطلقه نسبت به فرزندش دارد؟

در برخی از روایات، ائمه (عَلَیهِمُ السَّلامُ) با اینکه به همین «أَنتَ وَ مالُکَ لِأَبیکَ» استدلال می‌کنند اما در کنار آن «إِنَّ اللهَ لا یُحِبُّ الفَسادَ» را هم می‌آورند، یعنی هر چند در کلام رسول خدا  (ص) این قید نبوده، اما این قید را ائمه (عَلَیهِمُ السَّلامُ) بیان فرموده‌اند. اگر در کلمات ائمه (ع) هم نمی‌آمد، باز ما «أَنتَ وَ مالُکَ لِأَبیکَ» را باید کنار سایر ادلّه روایی و قرآنی قرار دهیم، همینطوری نمی‌شود گفت ظاهر این روایت اطلاق دارد که تو مال پدرت هستی، همانطور که پدر تو می‌تواند مال خودش را وقف یا هِبَه کند پس از مال تو هم می‌تواند وقف یا هِبَه کند؟ هیچ فقیهی چنین فتوایی نداده است. لذا قسمت اول کلام این مسئول، کاملاً یک نسبت ناروا به فقه و فقهاست و من به ایشان توصیه می‌کنم اسلام را درست بفهمند . ما به جای اینکه اسلام را درست بفهمیم، می‌آییم یک مطلب و یک اتِّهام غیر صحیح را به اسلام و فقه نسبت داده و دین و فقه را در أنظار دنیا خراب می‌کنیم. اینها مسئولیت أُخرَوِی دارد. اگر من از فقه درست خبر ندارم، حق اظهار نظر ندارم، همینطور می‌گویید «برخی از فقها»؟! به ما بگویید این «برخی از فقها» کدامند و در کدام کتاب است؟ !!

خوب هم دقت کنید ممکن است عبارتی را بیاورند اما نفهمیده باشند، ادّعای ما این است که هیچ فقیهی نگفته پدر، مالک فرزندش هست به همان نحوی که مالکیت نسبت به اموال خودش دارد. اینکه یک مطلب غیر صحیحی توسط یک مسئول در تریبون‌ها و رسانه‌ها مطرح شود، بدون هیچ تردیدی؛ هم باید این فرد پاسخگوی آن باشد، هم آن مسئولی که این شخص را به مسئولیت گمارده است. فقه ما بسیار فقه بالنده، قوی و پویایی است؛ منتها بعضی معنای فقه پویا را درست نمی‌فهمند و فکر می‌کنند پویا یعنی دائماً باید احکام را تغییر دهیم، حلال را حرام و حرام را حلال کنیم، در حالی که فقه پویا یعنی در هر زمانی فقه می‌تواند مطابق با خصوصیّات آن زمان و بر طبق ضوابط فقهی نظر بدهد.

اما قسمت دوم ؛  .... ..... 

....   ....  جهت ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه شود :
+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/670 .+کلیک .

    

*** شما که تخصص در فقه ندارید چرا اظهار نظر فقهی می کنید؟!!!+آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/670 .+کلیک کنید .

 

************************************

*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .


 
***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .

 


*** چرا پدر در قتل فرزندش قصاص نمیشود؟!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/654 .+کلیک کنید .

 

 

 


 

 

 



تاریخ : جمعه 99/4/27 | 8:28 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

آشنایی با زندگی نامه مرجع عالیقدر آیت الله العظمی جعفر سبحانی

***نسیم معرفت***

 


*** هنوز روزگار دین سَپَری نشده ...+علامه  شیخ جعفر سُبحانی تبریزی

 


هنوز روزگار دین سَپَری نشده و بشر مِنهای دین و توجه به خدا، به رِفاه در زندگی نخواهد رسید


در تحول اخیر علمی غرب کاشفان و مخترعان به مردم جهان وعده می دادند که اگر مجموع روابط حاکم بر جهان ماده را کشف کنند و روابط پدیده ها را به دست آورند و سرانجام دیو جهل را، که بی رحمانه بر بشر می تازد، مهار کنند، بشر در مدینه فاضله ای که افلاطون وعده داده و بهشت برین که پیامبران از آن سخن گفته اند، گام خواهد نهاد. ولی حوادث مرگ بار اوایل و اواسط قرن بیستم، که در مجموع دو جنگ جهانی متجاوز از صد میلیون نفوس انسانی کشته و مجروح و ناپدید شدند، آب پاکی روی دست گزافه گویان و لاف زنان غربی و مدعیان دروغگو ریخت و معلوم گردید که هنوز روزگار دین سَپَری نشده و بشر مِنهای دین و توجه به خدا، به رِفاه در زندگی نخواهد رسید و بر فرض رسیدن با مشکلات تازه ای، که با پیشرفت های مادی و تمدن صنعتی حل نمی شود، روبه رو خواهد شد، زیرا در سایه حکومتهای متکی به علم و دانش و در عین حال منهای مذهب چه عواملی از بروز جنگ های خانمان سوز جلوگیری به عمل خواهد آورد؟ کدام سیستم حقوقی خواهد توانست جواب گوی مشکلات روابط انسان ها با هم دیگر بشود؟ امروز مکتب سازی و عرضه افکار خام با یدک کشیدن کلمه ایسم مرسوم شده است. متأسفانه تمام این مکتبها و ایسم ها در صحنه سیاست و اجتماع و اخلاق، و آشنا ساختن انسان به راه و رسم زندگی، عاجز و ناتوان گشته و برق آسا یکی پس از دیگری به دست نابودی سپرده و به زباله دانی تاریخ ریخته می شوند. مارکسیسم که ماده و اقتصاد را مبدأ و مُنتهای حرکت و تحولات اجتماعی می داند، هرگز نمی تواند عطش انسان را نسبت به مسائل معنوی فرو نشاند و در پاسخ ساده ترین پرسش بشر، عاجز و ناتوان می ماند. انسان پیوسته می خواهد بداند از کجا آمده و برای چه آمده و به کجا خواهد رفت، ولی مکتب مارکسیسم در پاسخ به این سؤال، مُهر خاموشی به لب زده و توان پاسخگویی به آن را ندارد،و بدون تردید مادامی که انسان برای سؤال از «علت و هدف» و سرانجام زندگی جواب قانع کننده ای دریافت نکند، هرگز دیگر مسائل زندگی برای او به صورت جدی و قطعی حل نخواهد شد. این جاست که متفکران آزاد جهان معتقدند بشر باید به آغوش مذهب باز گردد و عقاید مذهبی به صورت یک عامل اساسی در حیات انسان ها مورد محاسبه قرار گیرد. و هر مکتبی که می خواهد انسان را تنها به طبیعت مشغول سازد، سرانجام با بروز بن بست های غیر قابل نفوذ ، طرد و منکوب خواهد شد. جان سخن همان است که دانشمند معروف جان دیورت می گوید: «هر طوری که امور مذهبی را تشریح کنید و به هر شکلی که مفهوم شما واقع گردد، مذهب گذشته ای داشته و اکنون نیز دارد و بی شک آینده ای هم خواهد داشت» . (مذهب در آزمایش ها و رویدادهای زندگی، ص 9.) .

معنای الهی بودن این نیست که تنها به ماورای طبیعت بنگریم و از ماده و طبیعت سرباز زنیم، بلکه تفاوتی که میان الهی و مادی وجود دارد این است که یک فرد خداشناس با بهره گیری از ماده دریافت های خود را وسیله ای برای شناخت فراسوی ماده قرار می دهد، در حالی که یک فرد مادی همان را هدف قرار داده و خود را در زندان ماده و طبیعت محبوس می سازد. جامعه شناسان غرب می گویند: اعتقاد به خدا در متن زندگی گذشتگان وجود داشته است و در هیچ مقطعی از زمان، مذهب را از برنامه زندگی خود حذف نکرده است ... ... زندگی بشر در این کره خاکی گنجینه گران بهایی است که در اختیار انسان معاصر و آینده قرار دارد، و هر فردی از دیده خاص، به تناسب معلومات و تخصص علمی خود، از این گنجینه، بهره می برد. از این جهت می بینیم پیامبران بزرگ و مُصلِحان جهان، حکما و فلاسفه،مُربِّیان و استادان اخلاق، جامعه شناسان و روانکاوان و... انسان را به بررسی تاریخ گذشتگان متوجه می سازند و هر کدام برای پیشبرد اهداف خود، بهره ها می برند. برای یک فرد الهی که می خواهد ریشه های عمیق مذهب را در اعماق تاریخ بشر جستجو کند و از پایه اصالت آن، آگاهی های مفید و سودمندی به دست آورد، ورق زدن اوراق تاریخ و بررسی زندگی اقوام پیشین با تمدن هایی که بر او گذشته وسیله مطمئنی برای شناسایی ریشه های عمیق مذهب در قلوب انسان های فردی و زندگی انسان های اجتماعی است. بشر در طول زندگی چند هزار ساله و در خلال این تمدن های گوناگون، ده ها راه و روش برای خود برگزیده، سپس با همه آن ها وداع کرده و از زندگی خود حذف کرده است. بشر، پیوسته نوخواه و نو جو بوده و خاصیت تغییر و تحول پذیری داشته است و بر اثر عوامل طبیعی و شرایط محیطی و نژادی، صدها رِفُورم و دگرگونی در زندگی خود ایجاد نموده و اموری را که روزگاری آن را به سر حَدِّ جان دوست می داشت، از قاموس زندگی حذف کرده است. امّا در این میان تنها یک مسئله باقی بوده که در حفظ و صیانت آن بلکه پرورش و گسترش آن، پیوسته کوشا بوده است و آن مسئله دین و توجه به فراسوی ماده است که هیچگاه ازاین توجه خسته نگردیده و از آن روگردان نشده است. این قِدمت و اصالت، حاکی از آن است که توجه به دین و مذهب یکی از عناصر تشکیل دهنده ذات او بوده و از غرایز بنیادی و خواسته های روحی و روانی او است که پیوسته با او همراه بوده و روح«رِفُورم» و نوجویی به آن راه نیافته است......  «دین از قَدیمُ الأیّام با تاریخ همراه بوده است»  (تاریخ تمدن ویل دورانت، ج1، ص 88.) . جامعه شناس معروف «سامُوئل کنیک» در برخی از سخنان خود به ریشه های مذهب در اَسلاف انسان تصریح می کند و می گوید: «اَسلاف انسان امروزی، که آثار آنها در حَفریات [ و اکتشافات ] به دست آمده، دارای مذهب بوده اند؛ به دلیل اینکه آنها مُرده های خود را به وضع مخصوصی دفن می کردند و ابزار کارشان را در کنارشان می نهادند و به این طریق عقیده خود را به وجود دنیای دیگر به ثبوت می رساندند» . این گروه در دورانی می زیستند که خط، اختراع نشده بود، مَعَ الوَصف توجه به مذهب، که ملازم با اعتقاد به نیروی فراسوی ماده است، جزو زندگی آنان بود .  

 

*  منبع : کتاب منشور جاوید جلد 1 ص 28 از حضرت علّامه شیخ جعفر سبحانی تبریزی

************************************

*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .


***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .


***بیست نُکته در رابطه با قتل فجیع رُومینا اَشرفی حَویقی تالشی گیلانی توسط پدرش+نوشته دکتر احمد حاجی ده آبادی دانشیار دانشگاه تهران+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/651 .+کلیک کنید .

 

***مَقبُوله عُمَر بْن حَنْظَلَه و مَشهُورَه اَبُو خَدیجَه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/653 .+کلیک کنید .

 

***راویان حدیث+راویان ثِقَه+راویانِ ضعیف+معیارهای حدیث شناسی+علم رجال و حدیث+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/659 .+کلیک .

 


*** چرا پدر در قتل فرزندش قصاص نمیشود؟!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/654 .+کلیک کنید .

 

***شعار رهایی : نمی توانم نفس بکشم+جُورج فلوید (George Floyd)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/660 .+کلیک کنید .


***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

*** ترانه عشق +پایگاه اندیشوران حوزه +آیت الله سید اصغر سعادت میر قدیم لاهجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=12070 ..+کلیک کنید .

 

*** عشقنامه +از استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/647 ..+کلیک کنید .

 

*** ادله اِعتِبارِابزارِجدیدمثل تلسکوب دررُؤیتِ هِلالِ ماهِ قمری+آیت الله شیخ محمدجوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی  گیلانی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/650 .+کلیک کنید .


***پاسخ استاد محمدجوادفاضل لنکرانی به استادسید مصطفی محقّق داماد+ اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط : استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/658 .+کلیک کنید .


***عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/Notes.html .+کلیک کنید .


 

***فیش‌های بیانات امام خامنه ای+https://farsi.khamenei.ir/newspart-print?mid=1&npt=8 .+کلیک .

 


*** یادنامه مرحوم حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/667+کلیک کنید .

 


*** بیانات امام خامنه ای در مراسم بیست‌ و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی«ره» در 14 خرداد1394 .+درباره‌ خطر «تحریف» شخصیت امام راحل و لزوم بازخوانی مبانی و «اصول» ایشان+https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=29914 .


***مبانی فقهی آیت‌الله بروجردی و اقدامات ولایی+...نقل‌های متعددی وجود دارد که آیت‌الله بروجردی در برخی موارد به استناد ولایت فقیه، اقدامی نموده یا حکم فقیه جامع الشرائط را نافذ دانسته است. مثلا یکی از شاگردان ایشان می‌گوید: «آیت‌الله بروجردی، نسبت به حکم فقها احترام و ادب زیادی داشتند، مثلا وقتی بنا شد در نجف اشرف از سوی ایشان امتحانی برگزار شود، آیت‌الله اصطهباناتی امتحان را تحریم کرد، و آیت‌الله بروجردی، برای اینکه حکم ایشان نقض نشود، دستور دادند که امتحان برگزار نشود. وروی همین مبنا که حکم فقیه را نافذ می‌دانستند زمانی که می‌خواستند برای قتل رزم آرا آیت‌الله کاشانی را محاکمه کنند ایشان اجازه ندادند و گفتند: «فقیه می‌تواند مطابق استنباط و اعتقادش حکم کند و نباید برای این حکم محاکمه شود» (لطف‌الله صافی، فخر دوران، ص98)+حجت‌الاسلام  محمد سروش محلّاتی استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، +1395 .+http://ijtihadnet.ir/%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%81%d9%82%d9%87%db%8c-%d8%a2%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d9/ .+شبکه اجتهاد+کلیک کنید .



 

 

 

 

 





تاریخ : چهارشنبه 99/4/25 | 12:38 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
نهضت حفظ قرآن در استان خراسان رضوی ایجاد شده است - ایرنا
بسم الله الرحمن الرحیم





قرآن کتاب سَماوى و وحى آسمانى است که به مدت بیست و سه سال به وسیله «اَمین وحى» بر قلب مُبارک پیامبر گرامى (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ)  فرود آمده و او از طریق تلاوت و قرائت ، مردم را با آن آشنا ساخته ، سپس به دستور خود وى به صورت سوره هاى طِوال و قِصار، جمع و گردآورى گردیده است. از روزى که قرآن به صورت نقوش و خطوط بر روى کاغذ درآمد ، آنچنان مورد استقبال اندیشمندان قرار گرفت که هرگز در تاریخ تمدّن و علم براى آن نظیر و مانندى نمى توان یافت . توجه دانشمندان اسلامى به تلاوت و فهم معانى قرآن سبب گردید که دو نوع علوم ، در این زمینه ، تدوین گردد  و هدف از هر دو نوع ، فهم مضامین عالى قرآن و تلاوت صحیح آن است ، این دو نوع علوم عبارتند از:
1- علوم عَرَبِیَّه: از قبیل صرف و نحو، لغت و اشتقاق و معانى و بیان و بدیع و غیره که باید این ها را کلید فهم معانى ابتدایى قرآن دانست . درست است که بهره بردارى از این کلید، مخصوص به قرآن نیست بلکه از طریق این علوم، انسان به زبان عربى آشنا شده و از کلیه کتابهایى که به زبان عربى نگارش یافته اند بهره مى گیرد، ولى انگیزه اصلى و اساسى از کشف قواعد زبان عربى و تدوین این علوم فهم «کِتابُ اللّه» بوده است.
2- علوم قرآن: مقصود از آن، علومى است که مربوط به خود قرآن بوده و از خود قرآن مایه مى گیرد، مانند«قِصَص پیامبران»، «شأن نزول ها»، و «قرائت»، «تجوید» و نظایر این ها، این نوع علوم از متن قرآن مدد مى گیرند، از طریق خود این کتاب تدوین مى گردند.

علومى که از متن خود قرآن کمک مى گیرند، به این علوم منحصر نیست، بلکه با پیشرفت تمدن اسلامى و تکامل اندیشه ها، گسترش دیدها و بینش ها، «علوم قرآن» افزایش یافته است.

قُطبُ الدّین شیرازى (مُتَوَفّاى 710«ه.ق»)در کتاب «دُرَّةُ التّاج» علوم قرآن را به دوازده علم تقسیم کرده است، در حالى که «جَلالُ الدِّین سُیُوطى»(مُتَوَفّاى سال 911«ه.ق»)، در کتاب «اِتقان» علوم قرآن را به هشتاد نوع رسانیده است. «بَدرُالدِّین زَرکَشى»(مُتَوَفّاى 794«ه.ق») در کتاب «اَلبُرهانُ فِى عُلُومِ القُرآنِ» انواع علوم قرآن را به چهل و هفت نوع رسانیده و بسیارى از انواع علوم را که بعدها سُیُوطى آن ها را به صورت علمى مستقل شمرده است، در برخى ادغام کرده است.

امیر مؤمنان (عَلَیهِ السَّلامُ) آیات و علوم قرآن را در حدیثى به نوعى تقسیم کرده است(بِحارُ الأَنوار:19/94ـ 119، باب 128، چاپ کمپانى. )

جالب توجه اینکه رشته تألیف و نگارش در هر یک ازاین علوم ودانش ها که همگى به منظور درک مفاهیم آن تدوین شده اند، در هیچ زمانى از تکامل باز نایستاده و رشته نگارش در همگى مستمر و پیوسته بوده است و اگر مجموع کتابهاى اندیشمندان اسلامى در این خصوص در نقطه اى گردآورى شود، عظیم ترین کتابخانه را تشکیل مى دهد، و اگر کتابهایى که به طور مستقل درباره قرآن نوشته شده، به آن ها ضمیمه گردد، عظمت این کتاب آسمانى، تَجلّى بیشترى پیدا کرده و هر اندیشمندى، انگشت تعجب وحیرت به دندان مى گزد و با خود مى گوید: «قرآن چه اقیانوس ناپیدا کرانه اى است که هیچ شناورى به ساحل آن نمى رسد و نمى تواند حدّ و مرز آن را تعیین کند». تنها از طرف دانشمندان شیعه صدها تفسیر  بر قرآن نوشته شده و قسمتى از آن ها بر اثر مرور زمان از بین رفته و قسمتى به صورت مَطبُوع [چاپ شده] و مَخطُوط در کتابخانه هاى جهان محفوظ مانده است و اگر تفاسیرى که از طرف دانشمندان اهل تسنّن بر آن نوشته شده به آن ها ضمیمه گردد، عقل و خِرَد درباره قرآن مَبهوت و مدهوش مى گردد و با خود مى گوید: چه کتاب بدیع و اِعجاب انگیزى است که این همه جاذبه دارد، چه فضاى بى کرانى است که براى آن نمى توان افقى تعیین کرد و چه آسمان پر ستاره اى است که براى ستاره هاى آن شمارشى نیست؟


*  منبع : کتاب منشور جاوید جلد 14 ص 8 از حضرت آیت الله شیخ جعفر سبحانی تبریزی

 
 

************************************

*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 
***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .


***بیست نُکته در رابطه با قتل فجیع رُومینا اَشرفی حَویقی تالشی گیلانی توسط پدرش+نوشته دکتر احمد حاجی ده آبادی دانشیار دانشگاه تهران+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/651 .+کلیک کنید .

 

***مَقبُوله عُمَر بْن حَنْظَلَه و مَشهُورَه اَبُو خَدیجَه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/653 .+کلیک کنید .

 

***راویان حدیث+راویان ثِقَه+راویانِ ضعیف+معیارهای حدیث شناسی+علم رجال و حدیث+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/659 .+کلیک .

 


*** چرا پدر در قتل فرزندش قصاص نمیشود؟!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/654 .+کلیک کنید .

 

***شعار رهایی : نمی توانم نفس بکشم+جُورج فلوید (George Floyd)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/660 .+کلیک کنید .


***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

*** ترانه عشق +پایگاه اندیشوران حوزه +آیت الله سید اصغر سعادت میر قدیم لاهجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=12070 ..+کلیک کنید .

 

*** عشقنامه +از استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/647 ..+کلیک کنید .

 

*** ادله اِعتِبارِابزارِجدیدمثل تلسکوب دررُؤیتِ هِلالِ ماهِ قمری+آیت الله شیخ محمدجوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی  گیلانی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/650 .+کلیک کنید .


***پاسخ استاد محمدجوادفاضل لنکرانی به استادسید مصطفی محقّق داماد+ اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط : استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/658 .+کلیک کنید .


***عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/Notes.html .+کلیک کنید .


 

***فیش‌های بیانات امام خامنه ای+https://farsi.khamenei.ir/newspart-print?mid=1&npt=8 .+کلیک .

 


*** یادنامه مرحوم حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/667+کلیک کنید .

 

 

 

 
 
 




تاریخ : سه شنبه 99/4/24 | 8:30 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

*** یادنامه مرحوم حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/667+کلیک کنید .


***نسیم معرفت***

 

 

 

*** پیام تسلیت آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی  به مناسبت  در گذشت حجت الاسلام دکتر سید علی  شفیع پور حسینی گیلانی


بسم الله الرحمن الرحیم . انا لله و انا الیه راجعون . بازگشت همه به سوی خداست .حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی مُتولّد 1353 «ه.ش» که از اساتید دانشگاه تفرش بوده در تاریخ 13 تیر 1399  در قم به علت ایست و سکته قلبی در ایام دهه کرامت دار فانی را وداع گفت و بعد از اقامه نماز توسط آیت الله شیخ محسن فقیهی بر پیکرش و مراسم تشییع ، در آرامستان بهشت معصومه قم ، قسمت قبور علماء و شهدا ، قطعه شماره 33  ، آرمید و به خانه ابدی جایگرفت . رحلت این عزیز از دست رفته را به علماء و طلّاب و فضلای گیلانی و به عموم آشنایان و منسوبین  مخصوصا به خانواده مکرّم و داغدارش تسلیت عرض نموده و  غفران و رحمت خاصّ الهی را برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت داریم . روحش شاد . شادی روحش صلوات .

+


** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی


 

 

***پیام تسلیت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور گیلانی آستانه ای نیاکویی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17507 .+کلیک  کنید .

 

 

************************************

*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 
***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .

*** ادله اِعتِبارِابزارِجدیدمثل تلسکوب دررُؤیتِ هِلالِ ماهِ قمری+آیت الله شیخ محمدجوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی  گیلانی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/650 .+کلیک کنید .


***پاسخ استاد محمدجوادفاضل لنکرانی به استادسید مصطفی محقّق داماد+ اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط : استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/658 .+کلیک کنید .


***عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/Notes.html .+کلیک کنید .



*** خطر بزرگ برای حوزه های علمیه+آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+با اصلاحات و اضافات توسط : استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/665 .+کلیک .

 

 

 

 




تاریخ : شنبه 99/4/21 | 7:51 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

*** یادنامه مرحوم حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/667+کلیک کنید .

خانه | نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش

پیام تسلیت هیأت رئیسه دانشگاه تفرش در پی درگذشت دکتر سیدعلی شفیع پور حسینی رئیس بسیج اساتید دانشگاه

جشن بزرگ عید ولایت در دانشگاه تفرش برگزار شد

پیام تسلیت در پی درگذشت مدیر گروه معارف و رئیس بسیج استادان ...

خانه | نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش

 

*** آیین تشییع پیکر استاد حجت الاسلام دکترسید علی شفیع پور حسینی در شهر مقدس قم+


 

 

*** پیام تسلیت آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی  به مناسبت  در گذشت حجت الاسلام دکتر سید علی  شفیع پور حسینی گیلانی


بسم الله الرحمن الرحیم . انا لله و انا الیه راجعون . بازگشت همه به سوی خداست .حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی مُتولّد 1353 «ه.ش» که از اساتید دانشگاه تفرش بوده در تاریخ 13 تیر 1399  در قم به علت ایست و سکته قلبی در ایام دهه کرامت دار فانی را وداع گفت و بعد از اقامه نماز توسط آیت الله شیخ محسن فقیهی بر پیکرش و مراسم تشییع ، در آرامستان بهشت معصومه قم ، قسمت قبور علماء و شهدا ، قطعه شماره 33  ، آرمید و به خانه ابدی جایگرفت . رحلت این عزیز از دست رفته را به علماء و طلّاب و فضلای گیلانی و به عموم آشنایان و منسوبین  مخصوصا به خانواده مکرّم و داغدارش تسلیت عرض نموده و  غفران و رحمت خاصّ الهی را برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت داریم . روحش شاد . شادی روحش صلوات .

+


** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

***پیام تسلیت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور گیلانی آستانه ای نیاکویی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17507 .+کلیک  کنید .

 

 

 

***مجلس ترحیم دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی+دانشگاه تفرش+ کلیک .

سیدعلی شفیع پور حسینی
سیدعلی شفیع پور حسینی
استادیار
دانشکده:معارف اسلامی


***سیدعلی شفیع پورحسینی - پایگاه اندیشوران حوزه+http://shafipour.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html .کلیک کنید .

 

***کتاب تاریخ تشیع در گیلان +حجت الاسلام سیدعلی شفیع پورحسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی +https://www.adinehbook.com/gp/product/9646244939 .+کلیک کنید - ...

***حجت الاسلام سیدعلی شفیع پورحسینی گیلانی+مختار از دیدگاه اهل بیت (ع) - آدینه بوک

***صیانت از انقلاب و تلاش برای ماندگار کردن راه شهدا رمز بقای نظام اسلامی است+حجت الاسلام سید علی شفیع پور حسینی گیلانی +به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلی شفیع‌پور حسینی، مسئول بسیج اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه تفرش .... در مراسم زنگ انقلاب در گلزرا شهدای گمنام این دانشگاه، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)  یک بشارت بزرگ برای ملت ایران بود تا توانایی و پشتکار دلاورمردانه خود را به دنیا اثبات نمایند...+https://markazi.iqna.ir/fa/news/1369058/%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8- ..+کلیک کنید .

 

*** زنگ انقلاب درمزار شهدای گمنام دانشگاه تفرش نواخته شد - وزارت علوم-تحقیقات-فناوری+ به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، حجت الاسلام سید علی شفیع پور حسینی مسئول بسیج اساتید وعضو هیات علمی دانشگاه تفرش در این آیین گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) یک بشارت بزرگ برای ملت ایران بود تا توانایی و پشتکار دلاور مردانه خود را به دنیا اثبات نمایند. وی افزود: نواخته شدن زنگ انقلاب درسی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب،فرصتی مناسب برای تجدید میثاق با دستاوردهای انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا است. حجت الاسلام شفیع پورحسینی با بیان این که رسالت امروز ملت ایران ادامه دادن راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس است، گفت: باید با صیانت ازانقلاب اسلامی وماندگار کردن راه شهدا به دشمنان بفهمانیم که انقلاب اسلامی ایران برای همیشه در تاریخ زنده و ادامه خواهد داشت+https://www.msrt.ir/fa/news/22604/%D8%B2%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1 .+کلیک کنید .

*** همایش ملی قرآن و سبک زندگی اسلامی در دانشگاه تفرش برگزار شد  ... .... ......  مسئول بسیج اساتید دانشگاه ودبیر همایش قرآن و مسئله سبک زندگی اسلامی نیز در این همایش گفت:این همایش با محوریت توجه به  تجدد همراه با تمدن نوین اسلامی به عنوان شکل جدیدی از سبک زندگی اسلامی برگزار شده است. حجت الاسلام سید علی شفیع پور حسینی اظهار داشت: 160 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و هیئت داوران از میان 160 اثر ارسالی به این همایش، 30 اثر را به عنوان مقاله برتر معرفی کرده که این تعداد اثر برگزیده درقالب کتابچه،نرم افزار و پوستر  و تعدادی در فصلنامه علمی و پژوهشی چاپ می شود....+ https://www.msrt.ir/fa/news/16040/%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%88-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%B2%D9%86 .

 

***سیدعلی شفیع پور حسینی+سامانه اعضاء هیات علمی دانشگاه تفرش+http://faculty.tafreshu.ac.ir/shafipour/fa+کلیک کنید .

***پیام تسلیت درگذشت استاد بسیجی سیدعلی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای+بسیج اساتید استان مرکزی+ https://basijnews.ir/fa/news/9254101/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%AA...+کلیک کنید .

***اسامی شاگردان آیت الله شهید عبّاس لطفیان درگزی خراسانی (خراسان رضوی)+درگز شهری است در خراسان رضوی که قِدمت هفت هزار ساله دارد +... .... ....  7- حجت الاسلام دکتر سعید صفی شلمزاری - حجت الاسلام سید علی شفیع پور حسینی -  دکتر ابراهیم آقا محمدی ... +http://lotfian4.blogfa.com/post/97 .

 

***نقش روحانیت پیشرو در نهضت جنگل و جنبش های 100 ساله اخیر کشور+حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی +http://faculty.tafreshu.ac.ir/shafipour/fa/articlesInConferences/349/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9 ....+کلیک کنید .

 

 

************************************

*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 
***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .

 

*** ادله اِعتِبارِابزارِجدیدمثل تلسکوب دررُؤیتِ هِلالِ ماهِ قمری+آیت الله شیخ محمدجوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی  گیلانی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/650 .+کلیک کنید .


***پاسخ استاد محمدجوادفاضل لنکرانی به استادسید مصطفی محقّق داماد+ اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط : استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/658 .+کلیک کنید .


***عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/Notes.html .+کلیک کنید .

 




تاریخ : شنبه 99/4/21 | 11:59 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

*** یادنامه مرحوم حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/667+کلیک کنید .


پیام تسلیت هیأت رئیسه دانشگاه تفرش در پی درگذشت دکتر سیدعلی شفیع پور حسینی رئیس بسیج اساتید دانشگاه

14 تیر 1399 | 08:46 

 

دکتر سیدعلی شفیع پور حسینی، عضو هیات علمی، مدیر گروه معارف و رئیس بسیج اساتید دانشگاه تفرش دعوت حق را لبیک گفت.
پیام تسلیت هیأت رئیسه دانشگاه تفرش در پی درگذشت دکتر سیدعلی شفیع پور حسینی رئیس بسیج اساتید دانشگاه

انا لله و انا الیه راجعون


با نهایت تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که استاد ارجمند و رئیس بسیج اساتید دانشگاه تفرش ، حجت الاسلام  دکتر سید علی شفیع پور حسینی ، که عمری را در راه خدمت به نظام تعلیم و تربیت و آموزش عالی کشور سپری کرد، رخ در نقاب خاک کشید.

سال‌ها خدمت در گروه معارف و همچنین رئیس بسیج اساتید دانشگاه تفرش، از جمله خدمات ارزشمند و باقیات الصالحات عمر پربرکت ایشان است.


هیأت رئیسه دانشگاه تفرش ضمن ابراز تأثر عمیق، درگذشت این استاد برجسته را به خانواده معزّی، عموم استادان، کارکنان و دانشجویان تسلیت گفته، برای روح آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان ایشان ، صبر و سلامتی از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

 

                                                                                      هیأت رئیسه دانشگاه تفرش

http://tafreshu.ac.ir/fa/news/5418/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%87%DB%8C%D8%A3%D8%AA- .

 

**************************

 

*** پیام تسلیت آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی  به مناسبت  در گذشت حجت الاسلام دکتر سید علی  شفیع پور حسینی گیلانی


بسم الله الرحمن الرحیم . انا لله و انا الیه راجعون . بازگشت همه به سوی خداست .حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی مُتولّد 1353 «ه.ش» که از اساتید دانشگاه تفرش بوده در تاریخ 13 تیر 1399  در قم به علت ایست و سکته قلبی در ایام دهه کرامت دار فانی را وداع گفت و بعد از اقامه نماز توسط آیت الله شیخ محسن فقیهی بر پیکرش و مراسم تشییع ، در آرامستان بهشت معصومه قم ، قسمت قبور علماء و شهدا ، قطعه شماره 33  ، آرمید و به خانه ابدی جایگرفت . رحلت این عزیز از دست رفته را به علماء و طلّاب و فضلای گیلانی و به عموم آشنایان و منسوبین  مخصوصا به خانواده مکرّم و داغدارش تسلیت عرض نموده و  غفران و رحمت خاصّ الهی را برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت داریم . روحش شاد . شادی روحش صلوات .

+


** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

***پیام تسلیت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور گیلانی آستانه ای نیاکویی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=17507 .+کلیک  کنید .

 



************************************

*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 
***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .


***بیست نُکته در رابطه با قتل فجیع رُومینا اَشرفی حَویقی تالشی گیلانی توسط پدرش+نوشته دکتر احمد حاجی ده آبادی دانشیار دانشگاه تهران+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/651 .+کلیک کنید .

 

***مَقبُوله عُمَر بْن حَنْظَلَه و مَشهُورَه اَبُو خَدیجَه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/653 .+کلیک کنید .

 

***راویان حدیث+راویان ثِقَه+راویانِ ضعیف+معیارهای حدیث شناسی+علم رجال و حدیث+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/659 .+کلیک .

 


*** چرا پدر در قتل فرزندش قصاص نمیشود؟!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/654 .+کلیک کنید .

 

***شعار رهایی : نمی توانم نفس بکشم+جُورج فلوید (George Floyd)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/660 .+کلیک کنید .


***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

*** ترانه عشق +پایگاه اندیشوران حوزه +آیت الله سید اصغر سعادت میر قدیم لاهجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=12070 ..+کلیک کنید .

 

*** عشقنامه +از استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/647 ..+کلیک کنید .

 

*** ادله اِعتِبارِابزارِجدیدمثل تلسکوب دررُؤیتِ هِلالِ ماهِ قمری+آیت الله شیخ محمدجوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی  گیلانی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/650 .+کلیک کنید .


***پاسخ استاد محمدجوادفاضل لنکرانی به استادسید مصطفی محقّق داماد+ اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط : استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/658 .+کلیک کنید .


***عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/Notes.html .+کلیک کنید .


 

***فیش‌های بیانات امام خامنه ای+https://farsi.khamenei.ir/newspart-print?mid=1&npt=8 .+کلیک .

 


*** یادنامه مرحوم حجت الاسلام دکتر سید علی شفیع پور حسینی گیلانی آستانه ای نیاکویی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/667+کلیک کنید .

 

 

 

 

 





تاریخ : شنبه 99/4/21 | 11:48 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

 

ارتباط تصویری با مسئولان قضایی به‌مناسبت روز قوه قضائیه

***نسیم معرفت***

ارتباط تصویری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای با مسئولان قضایی به‌مناسبت روز قوه قضائیه (هفتم تیر سالگرد شهادت سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید آیت الله سید محمد حسینی بهشتی معروف به شهید دکتر بهشتی  )


حرکت مبارزه با فساد که اکنون در قوه قضاییه به‌خوبی مشاهده می‌شود و خود را نشان داده است، از دوره آقای آمُلی لاریجانی آغاز شد و ایشان هم در داخل و هم در بیرون از قوه شروع کننده آن بودند و اینها نباید از نظر دور باشد. (امام خامنه ای)

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی (صبحِ روز شنبه هفتم تیر 1399 «ه.ش») در ارتباط تصویری با رئیس و مسئولان عالی قضایی و همچنین رؤسای کل دادگستریهای سراسر کشور با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در یک سال اخیر، بر لزوم استمرار حرکت تحولی در قوه قضائیه به صورت متوازن و با محوریت مردمی بودن قوه تأکید کردند و گفتند: مبارزه با فساد که در این دوره به اوج خود رسیده است باید بدون اغماض و بر اساس حق و عدل و قانون و همچنین بدون تعدی و ظلم به افراد بیگناه با قدرت ادامه یابد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر اینکه ماجرای کرونا تمام نشده و همچنان ادامه دارد، همه مردم و مسئولان را به جدی گرفتن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا فراخواندند.
رهبر انقلاب اسلامی با گرامی‌داشت یاد شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی، شهید قدوسی، شهید لاجوردی و دیگر شهیدان دستگاه قضا، «تدوین نسخه ارتقا یافته و پیشرفته‌تر سند تحول قضایی» را با استفاده از اندیشمندان حوزه و دانشگاه و تجربیات درون قوه‌ای کاری با ارزش خواندند و افزودند: در زمان‌های لازم از اجرای این سند و برنامه‌های مترتب بر آن به مردم گزارش دهید که این کار در امیدواری مردم به دستگاه قضا قطعاً تأثیرگذار است.
ایشان تحول را ضرورتی مستمر، مدیریت‌شده و توأم با دریافت‌های جدید و ابتکارات تازه خواندند و افزودند: این کار باید بر اصول و مبانی اسلامی و دینی مبتنی باشد و گرنه تحول بدون مبنا، به تذبذب و هرج و مرج منجر می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد تحول را در عمل بسیار دشوار خواندند وگفتند: البته برخی مقاومت‌ها نه از روی سوء نیت بلکه از سر ناتوانی و یا نداشتن حال و حوصله تغییرات بنیادین است. البته مخالفت‌های کسانی که از وضع موجود منتفع هستند و کارشکنی‌ها و فضاسازی‌های شبکه در هم تنیده مفسدان و مجریان نیز ایجاد تحول را سخت‌تر می‌کند.
حضرت آیت‎الله خامنه‌ای تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان برای «خنثی کردن هر حرکت اصلاحی و تحولی در نظام» را از طریق جوسازی رسانه‌ای و ایجاد وسوسه و بدبینی در افکار عمومی از دیگر دشواری‌های ایجاد تحول خواندند و تأکید کردند: تنها راه مؤثر برای مقابله با همه عوامل و عناصر ضد تحول، «منفعل نشدن، استقامت، توکل بر خدا و ادامه شجاعانه مسیر تحول» است.
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به وظایف مهم و بسیار گسترده قوه قضائیه در قانون اساسی، پیگیری و اجرای متوازن همه این وظایف را ضروری برشمردند.
ایشان در همین زمینه موضوع «احیای حقوق عامه» را مهم خواندند و با ابراز خرسندی از فعالیت‌های اخیر قوه در این زمینه، گفتند: اگر دادستانی‌ها احساس کردند حقوق عامه در حال تضییع است باید وارد کار شوند و از حق مردم دفاع کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به یکی دیگر از وظایف اساسی دستگاه قضا در قانون اساسی یعنی «پیشگیری از وقوع جرم» افزودند: اگر بسترهای شکل‌گیری و وقوع جرم به درستی شناخته شود، پیشگیری علمی از وقوع جرم و در نتیجه کاهش فراوان هزینه‌های مقابله با جرم محقق خواهد شد که این کار نیازمند همراهی همه قوا به خصوص قوه مجریه است.
رهبر انقلاب گفتند: در مسائل گوناگون از جمله پیشگیری از وقوع جرم و تعاریف حقوق عامه، دانشِ صرفاً قضایی مشکل‌گشا نیست و باید از نخبگان حوزه و دانشگاه‌ در علوم مختلف کمک گرفت.
ایشان با ابراز خرسندی از مشخص شدن برخی مصادیق حقوق عامه از جمله محیط زیست و نیز واگذاری‌های غیردقیق بنگاه‌های تولیدی گفتند: اگر مراکز تولیدی به اشخاص ناصالح یا ناتوان واگذار شود، تولید کشور ضربه می‌خورد بنابراین، این مصادیق جزو حقوق عامه است.
رهبر انقلاب تعمیم تحول‌خواهی از مسئولان دستگاه قضا به بدنه و همه کارکنان دستگاه را ضروری خواندند و افزودند: «مردمی بودن» از دیگر ضروریات ایجاد تحول است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نگاه از بالا به مردم را غیرقابل قبول دانستند و گفتند: همه ما مسئولان نظام جزو مردمیم و خیلی از مردم از ما بالاتر هستند، بنابراین همه باید خود را در عمل خدمتگزار مردم بدانیم.
«دسترسی آسان مردم به دستگاه قضا»، «تلاش برای ارتقای آگاهی و اطلاعات قضایی مردم»، «حضور مستمر و مواجهه مستقیم با مردم» و «بهره‌گیری از کمک و اطلاعات مردمی در مسائلی نظیر مبارزه با فساد» از دیگر تأکیدات رهبر انقلاب به مسئولان قضایی بود.
ایشان بیان گزارش زبانی و آماری به مردم را لازم اما ناکافی دانستند و با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از هنر و ظرفیت‌های رسانه‌ای در ارائه گزارش فعالیت‌ها گفتند: متأسفانه با غفلت برخی مسئولان مربوط در عرصه نظارت بر فیلم‌ها، شاهد نمایش فیلم‌هایی هستیم که اساس و مبانی قضایی جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند.
رهبر انقلاب افزودند: غربی‌ها بر خلاف واقعیت، در فیلم‌های سینمایی‌، دادگاه‌های خود را عرصه عدالت محض نشان می‌دهند ولی ما حتی در ارائه واقعیات کشور از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای بهره نمی‌گیریم و گاهی بر عکس نشان می‌دهیم.
ایشان با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره 10 سال حبس برای کسانی که نمادهای برده‌داری و نژادپرستی را به پایین بکشند و یا جدا کردن فرزندان مهاجران از والدینشان گفتند: البته از این بی‌قانونی‌ها در غالب فیلم‌های غربی خبری نیست.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه نکاتی را درخصوص مبارزه با فساد بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه مبارزه با فساد از دوره قبل در قوه قضاییه آغاز شده بود و اکنون به اوج خود رسیده است، گفتند: مردم از مبارزه بدون ملاحظه و بدون اغماض با مفسد امیدوار می شوند زیرا فساد مالی و اقتصادی همچون ویروس کرونا، بسیار خطرناک و به‌شدت واگیردار و مُسری است.
ایشان افزودند: تنها تفاوت ویروس کرونا با ویروس فساد این است که ویروس کرونا با شستشوی دست برطرف می شود اما تنها راه مقابله با ویروس فساد، قطع دست مفسد است.
رهبر انقلاب اسلامی، وظیفه قوه قضاییه را برخورد متوازن با همه اَشکال و ابعاد فساد برشمردند و در عین حال تأکید کردند: باید مبارزه با فساد، در درجه اول در داخل قوه و به صورت جدی و کارشناسی انجام شود، زیرا تبعات و ضربه فساد در داخل قوه قضاییه بسیار سنگین خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم نگاه کارشناسی برای شناخت بسترهای فسادزا و مقابله با آن، افزودند: ملاک در مبارزه با فساد باید فقط حق، عدل و قانون باشد و هیچ ملاحظه دیگری در کار نباشد.
ایشان گفتند: البته همانطور که در برخورد با فساد نباید اغماض وجود داشته باشد اما افراد بی‌گناه هم نباید مورد تعدی قرار گیرند و رسیدگی‌ها باید کاملاً بر اساس قانون و عدالت و بدون جوگیری انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گسترش فضای مجازی و قضاوت افراد مختلف درباره رویدادها و مسائل، خاطرنشان کردند: عموم مردم و فعالان فضای مجازی مراقب باشند تا نسبت به افراد بی‌گناه تعدی و ظلمی واقع نشود.

 
حضرت آیت الله خامنه ای با گلایه از اهانت و ظلم به برخی بزرگان پاکدست قبلی قوه قضائیه در جریان قضاوتها و اظهارنظرهایی که در خصوص دادگاه اخیر شده افزودند: خطاب من در این موضوع مردم و جوانان مؤمن است که مراقب باشند تعدی نکنند و به افراد معاند که به دنبال گرفتن انتقام از مواضع انقلابی و محکم قاطع فلان شخصیت هستند، کاری ندارم.


ایشان تأکید کردند: حرکت مبارزه با فساد که اکنون در قوه قضاییه به‌خوبی مشاهده می‌شود و خود را نشان داده است، از دوره آقای آمُلی لاریجانی آغاز شد و ایشان هم در داخل و هم در بیرون از قوه شروع کننده آن بودند و اینها نباید از نظر دور باشد.

 
رهبر انقلاب اسلامی یکی از اقدامات خوب قوه قضاییه در مبارزه با فساد را «حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی» دانستند و گفتند: در شرایط کنونی که مردم از لحاظ معیشت دچار سختی هستند، هر دستگاهی که بتواند به اقتصاد کشور کمک کند، باید این کار را انجام دهد و این اقدام قوه قضاییه در واقع کمک به اقتصاد کشور است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ابلاغیه اخیر رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه برخی بانکها حق مصادره و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند، خاطرنشان کردند: این کار، بسیار درست و قابل تعمیم در مورد کسانی است که با خرید واحدهای تولیدی و اخراج کارگران و فروش تجهیزات، کاربری این واحدها را تغییر می دهند زیرا اینگونه اقدامات، ضربه به اقتصاد کشور است.
ایشان یکی از نکات مهم در زمینه مبارزه با فساد را «نظارتها و گزارش های مردمی» خواندند و افزودند: باید برای این موضوع زیرساخت‌های حقوقی در قوه قضاییه فراهم شود تا امنیت مادی و معنوی گزارشگر حفظ شود و آمر به‌معروف و ناهی از منکر دلگرم باشد که دستگاه قضایی پشتیبان او است، و در مقابل زمینه تهمت زنی نیز فراهم نشود.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان به یک موضوع غیرقضایی اما مهم یعنی مسئله کرونا نیز اشاره کردند و با انتقاد از برخی افراد که مسئله کرونا را تمام‌شده می‌دانند، گفتند: در اثر فداکاری دستگاهها و کادرهای درمانی و بهداشتی و همچنین مجاهدت داوطلبانه گروههای مردمی و همکاری عموم مردم، ایران به‌عنوان یک کشور موفق در دنیا معرفی شد اما این مربوط به ابتدای کار بود و اکنون متأسفانه آن حرکت و مجاهدت از جانب بعضی مردم و مسئولان سست شده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تشکر از خدمات طاقت‌فرسای کادرهای درمانی، شیوع بیماری را موجب خسته شدن این زحمتکشان دانستند و افزودند: اینکه گفته می‌شود باید کاری کرد که مشکلات اقتصادی از ناحیه کرونا بوجود نیاید، حرف درستی است اما در صورت بی‌توجهی و شیوع گسترده بیماری، مشکلات اقتصادی هم بیشتر خواهد شد.
ایشان با تأکید بر لزوم مراقبت از کشور در همه جهات از جمله در مقابل دشمنی‌های آمریکای خبیث و انگلیس خبیث و همچنین در مواجهه با اقدامات دولتهای اروپایی، خاطرنشان کردند: اگر ما به وظایف خود عمل کنیم به توفیق الهی آنها در هر کاری سرشان به سنگ خورده و نمی‌توانند مقاصدشان را عملی کنند و نتیجه فشار به قول خودشان حداکثری برای به زانودرآوردن مردم، نشستن مشت ملت ایران بر سینه آنها و به عقب راندن‌شان خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان از زحمات همه مسئولان، قضات و کارکنان قوه قضائیه در سراسر کشور و همچنین از خانواده‌های آنان تشکر کردند.
در این نشست، پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، رئیس قوه قضائیه [آیت الله سید ابراهیم رئیسی] با بیان گزارشی از رویکردها و برنامه‌های تحولی این قوه در یک سال اخیر گفت: رویکرد فناورانه و گسترش دادرسی الکترونیک و ایجاد سامانه‌های مختلف برای تسهیل دسترسی مردم به عدالت، رویکرد فعال در برخورد با مسائل از جمله جلوگیری از تعطیلی 1200 واحد تولیدی با همکاری دولت، تقویت بُعد نظارتی و فعال‌تر کردن سازمان بازرسی کل کشور، افزایش اتقان آراء، سامان دادن و تعیین تکلیف بیش از نیمی از پرونده‌های معوق، مردمی‌شدن قوه و افزایش نقش دادن به مردم در کشف و یا پیشگیری از وقوع جرم، از جمله رویکردها و برنامه‌های قوه در سال گذشته بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، مبارزه با فساد را اولویت جدی قوه قضائیه خواند و افزود: بیش از هزار حکم در محاکم علیه مفسدین اقتصادی صادر شده و این کار با جدیت دنبال خواهد شد، همچنین ارتقاء سلامت دستگاه قضایی و مبارزه با هر گونه فساد و کژی در درون این قوه جزو اولویتها و مطالبات همه قضات متدین و سالم دستگاه قضایی و عموم مردم است.

 


https://www.leader.ir/fa/content/24507/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8- .+پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العُظمی امام سید علی خامنه ای .

 

************************************

*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 
***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .


***بیست نُکته در رابطه با قتل فجیع رُومینا اَشرفی حَویقی تالشی گیلانی توسط پدرش+نوشته دکتر احمد حاجی ده آبادی دانشیار دانشگاه تهران+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/651 .+کلیک کنید .

 

***مَقبُوله عُمَر بْن حَنْظَلَه و مَشهُورَه اَبُو خَدیجَه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/653 .+کلیک کنید .

 

***راویان حدیث+راویان ثِقَه+راویانِ ضعیف+معیارهای حدیث شناسی+علم رجال و حدیث+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/659 .+کلیک .

 


*** چرا پدر در قتل فرزندش قصاص نمیشود؟!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/654 .+کلیک کنید .

 

***شعار رهایی : نمی توانم نفس بکشم+جُورج فلوید (George Floyd)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/660 .+کلیک کنید .


***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

*** ترانه عشق +پایگاه اندیشوران حوزه +آیت الله سید اصغر سعادت میر قدیم لاهجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=12070 ..+کلیک کنید .

 

*** عشقنامه +از استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/647 ..+کلیک کنید .

 

*** ادله اِعتِبارِابزارِجدیدمثل تلسکوب دررُؤیتِ هِلالِ ماهِ قمری+آیت الله شیخ محمدجوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی  گیلانی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/650 .+کلیک کنید .


***پاسخ استاد محمدجوادفاضل لنکرانی به استادسید مصطفی محقّق داماد+ اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط : استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/658 .+کلیک کنید .


***عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/Notes.html .+کلیک کنید .


 

***فیش‌های بیانات امام خامنه ای+https://farsi.khamenei.ir/newspart-print?mid=1&npt=8 .+کلیک .

 

 

 

 

 




تاریخ : شنبه 99/4/7 | 4:44 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


گل رز گل عشق است، جهان قرن هاست که آن

 

***نسیم معرفت***

 


** همه جا به هر زبانی بُوَد از تو گفتگویی+شعر از فَصیحُ الزَّمان رِضوانی فَسایی شیرازی


 

همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی
چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی

به کسی جَمال خود را ننموده ای و بینم
همه جا به هر زبانی بُوَد از تو گفتگویی

به ره تو بس که نالم ز غم تو بس که مُویم
شده ام ز ناله نالی شده ام ز مُویَه مویی

همه خوشدل آنکه مُطرِب بزند به تار چنگی
من از این خوشم که چنگی بزنم به تار مویی

چه شود که راه یابد سوی آب تشنه کامی
چه شود که کام جوید ز لب تو کام جویی

شود اینکه از ترحّم دمی ای سَحابِ رحمت
من خشک لب هم آخِر ز تو تر کنم گلویی

بشکست اگر دل من به فدای چشم مَستت
سَرِ خُمِّ مَی سلامت شَکَند اگر سَبُویی

همه مَوسِم تَفَرُّج به چمن روند و صحرا
تو قدم به چشم من نِه بنشین کنار جویی

نه به باغ ره دهندم که گُلی بکام بُویم
نه دماغ اینکه از گل شنوم به کام بویی

ز چه شیخِ پاکدامن سوی مسجدم نخواند
رُخ شیخ و سجده گاهی سَرِ ما و خاک کویی

بنموده تیر روزم ستم سیاه چشمی
بنموده مو سپیدم صَنَم سپیده رویی

نظری به سوی رِضوان مَنِ دردمندِ مِسکین
که بجز دَرَت امیدش نبود به هیچ سویی .


* شعر از سیّد مُحَمَّد شیرازی مُلقَّب به فَصیحُ الزَّمان و مُتخلِّص به رِضوانی مُتولِّد 1240«ه.ش» و مُتوَفّای 1324«ه.ش» و مدفون در مَزارَستان اِبن بابَُوَیْه (مرحوم شیخ صَدوق) در شهر «رَی» از شُعرای عصر ناصِرُالدّین قاجار + فَصیحُ الزَّمان  رِضوانی فَسایی شیرازی

 


************************************

 


***عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/Notes.html .+کلیک کنید .

 

 

*** ترانه عشق +پایگاه اندیشوران حوزه +آیت الله سید اصغر سعادت میر قدیم لاهجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=12070 ..+کلیک کنید .

 

*** عشقنامه +از استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/647 ..+کلیک کنید .

 

 

***فیش‌های بیانات امام خامنه ای+https://farsi.khamenei.ir/newspart-print?mid=1&npt=8 .+کلیک .



 

 




تاریخ : چهارشنبه 99/4/4 | 6:47 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

عکس نماهای مختلف حرم حضرت معصومه (س) - آسایشگاه خیریه بقیة الله قم

نمایش تصویر

***نسیم معرفت***

 

*** مقام والای حضرت معصومه    (سَلامُ اللهِ عَلَیها)



*** مقام والای حضرت معصومه (سَلامُ اللهِ عَلَیها)


تعداد امامزادگان شایسته تعظیم و تجلیل در «دارُ الاِیمان قُم »که بر فراز قبور مُطهَّرشان گنبد و سایبان هست به چهارصد نفرمی رسد. در میان این چهار صد اختر تابناکی که در آسمان قم نورافشانی می کنند، ماه تابانی که همه آنها را تَحتُ الشُّعاع انوار درخشان خود قرار داده، تربت پاک شفیعه محشر ، کریمه اهل بیت پیغمبر (عَلَیهِمُ السَّلامُ)، دُخت گرامی مُوسی بن جَعفَر ، حضرت معصومه (سَلامُ اللهِ عَلَیها) می باشد. پژوهشگر معاصر ، علامه بزرگوار ، مرحوم حاج محمدتقی تُستَری معروف به شیخ شوشتری ، مُؤلِّف  کتاب «قامُوسُ الرِّجال» می نویسد: «درمیان فرزندان امام کاظم (عَلَیهِ السَّلامُ) با آن همه کثرتشان بعد از امام رضا (عَلَیهِ السَّلامُ) ، کسی همسنگ حضرت معصومه  (سَلامُ اللهِ عَلَیها) نمی باشد. » مُحَدِّث گرانقدر مرحوم حاج شیخ عبّاس قُمی به هنگام بحث از دختران حضرت موسی بن جعفر (عَلَیهِ السَّلامُ)، می نویسد: «برحسب آنچه به مارسیده ، افضل آنها (امامزادگان) سَیِّدَه جَلیلَه مُعَظَّمَه ، فاطمه بِنت امام موسی (عَلَیهِ السَّلامُ)  معروف به حضرت معصومه (س) است.» ......   ......

 

https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4180/4740/38358/-%D9%88%DB%8C%DA%98- .

************************************

*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 
***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .


***بیست نُکته در رابطه با قتل فجیع رُومینا اَشرفی حَویقی تالشی گیلانی توسط پدرش+نوشته دکتر احمد حاجی ده آبادی دانشیار دانشگاه تهران+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/651 .+کلیک کنید .

 

***مَقبُوله عُمَر بْن حَنْظَلَه و مَشهُورَه اَبُو خَدیجَه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/653 .+کلیک کنید .

 

***راویان حدیث+راویان ثِقَه+راویانِ ضعیف+معیارهای حدیث شناسی+علم رجال و حدیث+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/659 .+کلیک .

 


*** چرا پدر در قتل فرزندش قصاص نمیشود؟!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/654 .+کلیک کنید .

 

***شعار رهایی : نمی توانم نفس بکشم+جُورج فلوید (George Floyd)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/660 .+کلیک کنید .


***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

*** ترانه عشق +پایگاه اندیشوران حوزه +آیت الله سید اصغر سعادت میر قدیم لاهجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=12070 ..+کلیک کنید .

 

*** عشقنامه +از استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/647 ..+کلیک کنید .

 

*** ادله اِعتِبارِابزارِجدیدمثل تلسکوب دررُؤیتِ هِلالِ ماهِ قمری+آیت الله شیخ محمدجوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری لشت نشایی  گیلانی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/650 .+کلیک کنید .


***پاسخ استاد محمدجوادفاضل لنکرانی به استادسید مصطفی محقّق داماد+ اصلاحات و اضافات و توضیحات لازم توسّط : استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/658 .+کلیک کنید .


***عشقنامه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه+http://saadat.andishvaran.ir/fa/Notes.html .+کلیک کنید .


 

***فیش‌های بیانات امام خامنه ای+https://farsi.khamenei.ir/newspart-print?mid=1&npt=8 .+کلیک .

 

 

 

 

 



 

 




 




تاریخ : سه شنبه 99/4/3 | 3:5 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر




  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی