***نسیم معرفت***
سؤال :
سلام علیکم
خیلی خلاصه بفرمایید جنابعالی در جریان فتنه بیشتر از آقای ..... اشراف دارید یا ایشان که در وسط میدان ،داشت رصد میکرد؟........................ جواب شفاف .
"""""""""""""""
پاسخ : علیکم السلام ، مُخلص ، باید دیگران قضاوت کنند نه بنده ، یقینا اهل سیاست و کیاست همراه با انصاف هستم.
سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
30 دی 1402 .
************************************
**** گُزیده هایی از سخنان آیت الله اکبر هاشمی بَهرمانی رفسنجانی+آیت الله هاشمی کیست؟!!! +http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/91+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+کلیک کنید+
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
** قلب سالم ، چگونه قلبی هست ؟!
* علّامه شهید مُرتَضَی مُطَهَّرِی : قرآن کریم آنجا که قیامت را وصف می کند می فرماید: «روزی که نه مال و نه فرزندان به حال کسی سود نمی بخشد» [یَوْمَ لا یَنْفَعُ مالٌ وَ لا بَنُونَ - إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ . سوره شُعَرء آیه 88 و 89] ، زیرا مال و فرزندان زینت و کمال و مایه رونق همین زندگانی دنیا می باشند و بس . آنچه در آن جهان برای بشر سودمند است و مُوجِب سعادت وی است چیز دیگر است و آن قلبی سلیم است . قلب سالم یعنی دلی که هیچ نوع بیماری از قبیل کینه و حِسادَت و سایر صفات مذموم نداشته باشد ، دلی که مُنوَّر باشد به نور معرفت خدا و در آن شکّی و شِرکی وجود نداشته باشد ، دلی که گواهی دهد که «جهان را صاحبی باشد خدا نام» ، دلی که حس کند لغو و عَبَث و بیهوده در جهان وجود ندارد و هیچگونه نیکی در آن گم نمی شود و بی پاداش نمی ماند و هیچ ظُلم و بدی فراموش نمی شود و بدون کیفر نمی ماند ، دلی که احساس نماید اگر فرضاً تأخیری در انتقام هست ولی هرگز اصل انتقام مَحو و نابود نمی شود ..... ....
* مجموعه آثار شهید مُطَهَّرِی . ج22، ص: 161 .
** تهیّه و تنظیم توسّط : اُستاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
************************************
**** گُزیده هایی از سخنان آیت الله اکبر هاشمی بَهرمانی رفسنجانی+آیت الله هاشمی کیست؟!!! +http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/91+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+کلیک کنید+
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
سؤال
با سلام و احترام
آیا روح و نَفْس یک چیز و یک حقیقت و به یک معنا است یا مختلفند و منظور از آیه «وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی» چیست ؟
پاسخ : عَلَیکُمُ السَّلام : چند سطری در رابطه با موضوع مطرح شده عرض می کنم : روح و نَفْس به یک معناست لکن در مرتبه تعلّق به بدن به جهات عدیده از آن به نَفْس تعبیر می شود و تعبیر روحی در رابطه با تَکَوُّن و آفرینش انسان در آیه مورد اشاره «وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی. سوره ص آیه 72» که کلمه روح اضافه تشریفی دارد دلالت بر منزلت و عظمت و جایگاهِ کمالی و روحانی و ملکوتی و قُربی و معراجی و الهی انسان دارد . در باب تَکوُّن و آفرینش انسان بر خلاف سایر موجودات ، بر بُعد روحانی و الهی انسان توجه خاصّ شده است و حقیقت روحِ انسان ، روحانی و ملکوتی و نورانی و الهی است که چند مدتی در قفس بدن محبوس است . خداوند مُتعال در سوره مؤمنون در باره خلقت انسان چنین فرمود : وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ مِنْ سُلالَةٍ مِنْ طِینٍ «12» ثُمَّ جَعَلْناهُ نُطْفَةً فِی قَرارٍ مَکِینٍ «13» ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظاماً فَکَسَوْنَا الْعِظامَ لَحْماً ثُمَّ أَنْشَأْناهُ خَلْقاً آخَرَ فَتَبارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِینَ «14» . «و همانا ما انسان را از عُصارهاى از گِل آفریدیم . سپس او را به صورت نُطفه در جایگاهى استوار قرار دادیم . سپس از نطفه ، لَخته خونى آفریدیم ، آن گاه لَخته خون را پارهگوشتى ساختیم و پاره گوشت را به صورت استخوانهایى در آوردیم ، و استخوانها را با گوشت پوشاندیم ، سپس آن را آفرینش تازهاى دادیم ، پس شایسته تکریم و تعظیم است خداوندى که بهترین آفرینندگان است » . خداوند وقتی که انسان را آفرید بر خود تحسین و آفرین گفت و راجع به هیچ آفرینشی چنین نفرمود و این دالّ بر عظمت خلقت انسان است که روح او ، روح مَلَکُوتی و الهی است . حافظ شیرازی هم فرمود : من مَلک بودم فردوس بَرین جایم بود - آدم آورد در این دَیرِ خراب آبادم . فَتَبارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِینَ یعنی مَنشأِ خیر و برکت و در خُورِ تعظیم و تحسین و ستایش و ثناء است خداوندی که بهترین آفرینندگان است . پس نفس و روح یک حقیقت است نه دو حقیقت و فَصل مُقوِّم انسان یک چیز است نه دو چیز که هم نفس و هم روح باشد و گر نه لازمه اش آن است که یک حقیقت یا یک شئ با اینکه یک حقیقت و یک شئ است دو حقیقت و دو شئ گردد . فَصل هر چیزی بیانگر حقیقت آن شئ است و هر شئ ای یک فَصل بیشتر ندارد و روح و نفس نمی تواند دو فصل برای انسان باشد . در نتیجه روح و نفس یک چیز است ولی در دو مرتبه و دو مرحله قابل لحاظ و تصوّر است . با لحاظ مرتبه تجرّد ، روح گفته می شود و به لحاظ تعلّقِ روح به بدن ، از آن به نفس ، تعبیر می گردد . در باب تکوّن و پیدایش روح هم بحث هایی است که در جای خود از جمله اسفار مُلّا صدرا تحقیق شده است ....
** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
************************************
**** گُزیده هایی از سخنان آیت الله اکبر هاشمی بَهرمانی رفسنجانی+آیت الله هاشمی کیست؟!!! +http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/91+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+کلیک کنید+
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
** در بحث های سیاسی سعی کنیم که به مُشترکات توجه کنیم
سلام علیکم
تذکر طلبگی :
... نَقل قول ، مُلازم با دروغگویی و تهمت زدن نیست . لطفا تکرار نشود و شخصی که سخن کسی را نقل می کند مُتّهم به دروغگویی و تهمت زدن نکنید !! . در بحث های سیاسی سعی کنیم که به مُشترکات توجه کنیم . تا این لحظه که بنده در این گروه «گروه همنوایی روحانیون و طلاب و فضلای گیلانی» بحث ها را دنبال کردم همه این عزیزان دوستدار و مدافع نظام و رهبری مُعظَّم حضرت آیت الله العُظمی امام خامنه ای «مُدَّ ظِلُّهُ العالِی» هستند و داشتن نظر و اظهار نظر هم حَقِّ طبیعی افراد است و ما هم اگر نظری را قبول نداریم با استدلال که روش طلبگی و تحقیقی است رد می کنیم «نَحنُ اَبناءُ الدَّلیلِ» . البته حسّاسیّت داشتن به اصول مُسلَّمِ دینی و انقلابی لازم است ولی هیچ مُلازمه ای با بداخلافی و نسبت دادن های مذموم ندارد . بحمدالله در این گروه «گروه همنوایی روحانیون و طلاب و فضلای گیلانی» فضلاء بزرگوار از بین بحث ها ی مطرح شده یا خود مُستَقِلََّا نظری دارند و یا مُنتهی به نظری می شوند و تَحکُّم درست نیست . اصل دغدغه مندی جناب مُستطاب آقای .... عزیز مقبول است ولی تندروی نشود . یکی از نتایج بحث از علامه مصباح یزدی این است که این چراغ و مصباح هدایت و مُنادی تَفکّر نابِ اسلامی و دینی ، مقبول همه مُخالفین و مُوافقین است . و اما اینکه مقبول موافقین می باشد فَهُوَ اَمرُُ واضِحُُ لایَحتاجُ اِلَی بُرهانِِ وَ دَلیلِِ ، و اما مقبول مخالفین حتی مخالفین سرسخت است ، دلیلش این است که پیشاپیش آنها پذیرفته اند که علامه مصباح یزدی شخصیّت بسیار بزرگ علمی و فقهی و انقلابی و دینی است لذا چون می دانستند و می دانند سخنان اُستوارش تاثیر گذار است در پی تخریب و یا تحریف شخصّیت مُعَظَّمُُ لَه برآمدند و بر می آیند .....
* سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
30 دی 1402 .
** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
************************************
**** گُزیده هایی از سخنان آیت الله اکبر هاشمی بَهرمانی رفسنجانی+آیت الله هاشمی کیست؟!!! +http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/91+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+کلیک کنید+
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
نظریه نصب در باب ولایت فقیه
... ... شایسته است که در اینجا به بررسی «نظریه نصب» و «نظریه انتخاب» در باب ولایت فقیه بپردازم تا برخی ابهام ها زدوده شود . یکی از سؤال های اساسی در باره موضوع ولایت فقیه آن است که آیا ولایت فقیه انتصابی تشریعی الهی است یا انتخابی اعتباری مردمی ؟! در پاسخ به این سؤال باید توجه داشت که حقِّ حاکمیّت واقعی وَلیِّ فقیه جامع الشرایط. یک امر انتصابی الهی می باشد نه انتخابی مردمی . حتی اگر مردم به او مراجعه نکردند ، شایستگی حقّ حاکمیّتش سلب نمی شود ولی به دلیل عدم رجوع مردم نمی تواند اِعمال حاکمیّت و قدرت نماید و در واقع کوتاهی و یا تقصیر مردم است که به علل و عوامل مختلف به وَلیِّ فقیه جامع الشرایط به عنوان حاکم اسلامی رجوع نکردند و یا حقّ او را نشناختند . شناخت مردم و رجوع آنها به وَلِیّ فقیه جامع الشرایط ، به وی قدرت می بخشد . پس رجوع مردم به یک فقیه به عنوان حاکم اسلامی و ولایت و حاکمیت داشتن او به معنای انتخاب آن فقیه از سوی مردم نیست بلکه این رجوع کاشف از آن است که این شخص در واقع و عندالله ، حاکم واقعی بوده است و اگر کلمه انتخاب را بکار می برند به نحو مجاز است نه حقیقت . رجوع مردم به فقیه جامع الشرایط این خصوصیّت و اثر را دارد که فقیه به عنوان حاکم اسلامی ، قدرت پیدا می کند و مبسوط الید می شود و می تواند اِعمال نفوذ و قدرت و حاکمیّت نماید نه اینکه رجوع مردم سبب انتخاب و تعیین ولیّ فقیه از ناحیه مردم باشد . حتی خبرگان رهبری نیز در واقع ، ولیّ فقیه را انتخاب و یا انتصاب و جعل نمی کنند بلکه انتخاب آنها که نمایندگان خبره مردم هستند کاشف از انتصاب تشریعی الهی و نیز مشروعیّت الهی حاکمیّت ولیّ فقیه می باشد . این مشروعیت نیز بر اساس ادلّه ولایت فقیه است که ولی فقیه جامع الشرایط به عنوان حاکم و رهبر اسلامی «مُعرّفی» می شود و معلوم می شود که او جانشین معصوم «ع» در عصر غیبتِ حضرت ولیّعصر «عج» می باشد و کسی می تواند جانشین معصوم «ع» باشد که خدا او را نصب نماید لکن این نصب مَعَ الواسطه است یعنی خداوند پیامبر اکرم (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) را مستقیما نصب فرمود و ائمه (عَلَیهِمُ السَّلامُ) یکی پس از دیگری توسط پیامبر (ص) به امر الهی منصوب شدند و ولی فقیه جامع الشرایط که جانشین امام معصوم «ع» است بر اساس ادله ولایت فقیه به امر الهی بواسطه امام عصر «ع» منصوب می شود . البته تذکر این نکته باز هم لازم است که بیان کنیم که ولایت و حاکمیّت فقیه جامع الشرایط اگر چه به انتصاب الهی است نه انتخاب مردمی ولی پشتوانه او برای اِعمال نفوذ و قدرت و حاکمیّت ، رجوع مردم به او است و تا مردم او را نخواهند نمی تواند اعمال حاکمیّت نماید اگر چه حقِّ حاکمیت داشته باشد (دقت کنید) . وقتی که مردم به فقیه جامع الشرایط رجوع کردند و به او اِعمال قدرت و حاکمیّت بخشیدند دیگر رضایت و عدم رضایت آنها نسبت به ولی فقیه اعتباری ندارد . به عبارت دیگر اگر ولی فقیه به سبب رجوع مردم و رأی آنها قدرت و حاکمیّـت و اقتدار پیدا کند ، ناراضی بودن مردم از او سبب سلب مشروعیت ولی فقیه جامع الشرایط نمی شود بلکه چه بسا ناراضی ها بواسطه تمرّد از ولی فقیه ، فاسق شوند و اگر بر ضد او شورش نمایند مَهدُورُ الدّم باشند ! . آری اگر ولیّ فقیه ، برخی از شرایط لازمه را از دست بدهد در این صورت خودبخود منعزل است نه اینکه مردم او را عزل کنند !! همانگونه که اهل بیت (عَلَیهِمُ السَّلامُ) در واقع و در حقیقت ، حاکمان واقعی از جانب خدا بودند و مردم چه رجوع بکنند و چه نکنند و چه راضی باشند و چه ناراضی باشند ، حقّ حاکمیت اهل بیت (عَلَیهِمُ السَّلامُ) از آنها سلب نمی شود . اگر مردم در عصر امام علی (عَلَیهِ السَّلامُ) به آن حضرت رجوع کردند آنگونه که در نهج البلاغه در خطبه شِقشِقِیَّه (خطبه سوم از نهج البلاغه فیض الأِسلام ص51) آمده است که بعد از خلفای ثلاثه مردم به خانه علی (عَلَیهِ السَّلامُ) جهت خلافت و حکومت آن حضرت هجوم بردند به گونه ای که حَسَنَین (عَلَیهِما السَّلامُ) در این ازدحام و هجوم آسیب دیدند . متن سخن آن حضرت چنین است : ( فَمَا رَاعَنِی إِلَّا وَ النَّاسُ اِلَىَّ کَعُرْفِ الضَّبُعِ یَنْثَالُونَ عَلَیَّ مِنْ کُلِّ جَانِبٍ حَتَّى لَقَدْ وُطِئَ الْحَسَنَانِ وَ شُقَّ عِطافى مُجْتَمِعِینَ حَوْلِی کَرَبِیضَةِ الْغَنَمِ . یعنی پس از ماجرای قتل عثمان هیچ چیزی مرا به وحشت و نگرانی و صدمه و زحمت نینداخت مگر هجوم انبوه مردم رنج دیده که به یک باره چون یال کفتار از هر سوی به خانه ام ریختند به طوری که دو فرزندم حسن و حسین «علیهما السلام» در آن ازدحام آسیب دیدند و کوبیده شدند و بازوان و پهلوهایم خراش برداشت و دو طرف جامه و رِدای من پاره شد . آنان همانند گوسپندان گرگ زده ، در اطرافم جمع شدند و محاصره ام کردند و زمام امور خود را به سویم افکندند و سرانجام خلافت را بر من تحمیل کردند . ) این رجوع به معنای آن نبود که مردم او را حاکم اسلامی کنند بلکه سبب آن است که امام «ع» بتواند اِعمال قدرت و اجرای قوانین اسلام نماید. متأسفانه در طول دوران 250 ساله ائمه اطهار (عَلَیهِمُ السَّلامُ) ، بواسطه جهل عموم مردم و فریبکاری طواغیت و ظَلَمَه و حاکمان جَور و ظلم و طغیانگری ، آن بزرگوران مظلوم واقع شدند و حقّ و حقوقشان از جمله حقِّ حاکمیّت الهی آنها نادیده گرفته شد و نتوانستد اِعمال قدرت و حاکمیّت و اقتدار ظاهری کنند مگر در دوره کوتاه و پر فراز و نشیب امام علی «ع» و امام حسن «ع» که این دو امام معصوم «ع» نیز با خدعه ها و نیرنگ ها و حوادث تلخی که حُکام جَور بوجود آوردند مظلوم واقع شدند و به شهادت رسیدند .
** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
************************************
**** گُزیده هایی از سخنان آیت الله اکبر هاشمی بَهرمانی رفسنجانی+آیت الله هاشمی کیست؟!!! +http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/91+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+کلیک کنید+
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
***نسیم معرفت***
آیا علامه مصباح یزدی ارزشی برای رأی مردم قائل نیست ؟!!!
علامه مصباح یزدی : «... اما اگر قبول کردیم که مسأله ولایت فقیه انتصابی است یعنی وَلِیِّ فقیه منصوب به نصب عام است . [مقبوله عُمَر بن حَنظله : فَاِنِّى قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَیکمْ حَاکماً] یعنی ملاک اعتبار و مشروعیت به خدای مُتعال میرسد فقیه واجد شرایط ، اختیار جان و مال مسلمانها را دارد . البته در مقام عمل بدون مقبولیت مردمی احکام آن قابل اجرا نیست . فرض کنید ما کشف کردیم که از طرف امام زمان «عَلَیهِ السَّلام» آقای «x» مصداق آن نصب عام است اما مردم نمیشناسند ، عملاً چیزی تحقّق پیدا نمیکند . طبق «نظریه انتصاب» اگر او دستور داد پارلمان تشکیل شود و مردم نمایندگان مجلس را تعیین کنند به حرف او این کار اعتبار پیدا میکند . آنها قانون تصویب میکنند ، اعتبار این قانون به حرف او [وَلِیِّ فقیه و حاکم اسلامی] است که میگوید این مجلس رسمیّت دارد و یا این دولت اطاعتش واجب است. این از همان ولایت الهی نشأت گرفته و مُتفرِّع بر حکومت او است . به نظر ما تمام مُقرّراتی که در کشور اسلامی ایران اجرا میشود همه اعتبارش به امر ولایت فقیه و امضای او است ، اگر بدانیم در جایی در یک مورد راضی نیست ، هیچ اعتباری ندارد . گاه مورد خاصّی را تعیین و گاهی هم نهادی را تصویب میکند . این که امام [خمینی «ره»] قانون اساسی را تصویب کرد این یعنی من دستور میدهم اینگونه عمل کنید و اعتبار پیدا میکند چون او امضا کرده است . اگر امضا نکرده بود هیچ اثری نداشت . حتی اگر تمام مردم هم رأی میدادند هیچ اعتبار قانونی و شرعی نداشت همانطور که خودش فرمود . براساس «نظریه نصب» اصلاً اعتبار قانون اساسی از امضای او سرچشمه می گیرد .»
***
....به عرض می رسانم آنهایی که در گروه های مجازی اجتماعی و غیره با تقطیع کلام آیت الله علامه مصباح یزدی به ایشان نسبت ناروا و دروغ می دهند که او جایگاه و ارزشی برای رأی مردم در انتخابات قائل نیست ، در واقع در پی تحریف و تحریک افکار عمومی هستند و گر نه کسی که سخنان مُنسجمِ ایشان را که در بالا آوردیم دقت کند می فهمد که فرمایش علامه مصباح بیانگر انکار رأی مردم نیست بلکه اهتمام به شأن و جایگاه ولایت فقیه و وَلِیِّ فقیه در حکومت اسلامی است . فرض هم بر حاکمیت فقیه جامِعُ الشَّرایط و پذیرفتن «نظریه نصب» و ردّ نظریّه انتخابِ عرفیِ عُقلاییِ صِرف است و در این راستا باید گفت که رأی مردم در طول تنفیذ رهبری و ولیِّ فقیه اعتبار پیدا می کند و گر نه بطور مُستقل و مُنفکّ از تنفیذ رهبری اعتباری نخواهد داشت (مفروض مسئله : حاکمیت فقیه جامع الشرایط بر اساس «نظریه نصب» است) این مطلب برای کسی که موضوع مسأله دستش باشد امری بدیهی است و حق و نظر صائب همان چیزی است که علامه مصباح یزدی فرمودند و اگر جامعه اسلامی منهای حاکمیّت ولایت فقیه تصوّر شود و موضوع ولایت فقیه فرض نشود حق با افرادی است که به ناحق در این مسأله به علامه مصباح می تازند و برداشت ناصواب می کنند !!! . بحمدالله علامه مصباح بهتر از ما به اهمیّت مسأله انتخابات و «رأی طولی مردم» توجّه داشته است . ما با مبانی مُتقن ، صریح تر از علامه مصباح یزدی اعلام می کنیم که رأی مردم جدای از تنفیذ ولیِّ فقیهِ جامع الشرایط با فرض حکومت اسلامی براساس ولایت فقیه ، سر سوزنی اعتبار ندارد !!!!
** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
************************************
**** گُزیده هایی از سخنان آیت الله اکبر هاشمی بَهرمانی رفسنجانی+آیت الله هاشمی کیست؟!!! +http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/91+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+کلیک کنید+
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
* چه خُسرانی بالاتر از این ...
وَ العَصرِ انَّ الانسَانَ لَفِی خُسرٍ
چه خُسرانی بالاتر از این که انسان سَرمایه سعادت اَبَدی را خرج در راه تحصیل شقاوت ابدی کند و آنچه را که حَقتَعالی به او داده که او را به اوج کمال رساند ، همان او را به حَضیضِ نقص کشاند ؟! ای انسان بیچاره چه حسرتی خواهی داشت آن روزی که پرده طبیعت از چشم برداشته شود و مُعایَنَه کنی که آنچه در عالَم قدم زدی و کوشش کردی در راه بیچارگی و شقاوت و بدبختی خودت بوده و راه چاره و طریق جبران نیز مسدود شده و دستت از همه جا کوتاه ، نه راه فرار از سلطنت قاهره الهیّه «یَا مَعشَرَ الجِنِّ وَ الانسِ انِ استَطَعتُم ان تَنفُذُوا مِن اقطَارِ السَّمَواتِ وَ الارضِ فَانفُذُوا»(سوره رَحمن آیه 33) و نه راه جبران نقایص گذشته و عُذرخواهی از معاصی الهیّه .
* کتابِ شَرحِ حدیثِ جُنود عقل و جهل از امام خمینی «ره» ص 84 و 85 .
************************************
**** گُزیده هایی از سخنان آیت الله اکبر هاشمی بَهرمانی رفسنجانی+آیت الله هاشمی کیست؟!!! +http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/91+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+کلیک کنید+
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
صِرفا جهت اِطّلاع ....
بسمه تعالی
بحمدالله به مدت بیش از 35 سال ، تدریس داشته و دارم
به لُطف الهی کارنامه تحصیلی و تدریسی اینجانب بِحَمدِالله در مراکز حوزوی ، ثبت و از مضبوط و غیر مضبوط آن تا این تاریخ (26 دی 1402) به مدت بیش از 35 سال است که در مراحل مُقدّمات و سُطوح عالی و خارج و نیز فلسفه و کلام و تفسیر و حدیث و غیره به طور رسمی و غیره ، تدریس داشته و دارم و بسیاری از فُضلایی که در طول این سال های طولانی در دروس بنده حضور داشتند و دارند یا امام جمعه و یا قاضی و یا استاد دانشگاه و یا در امور تبلیغی بین المِلَل و غیره مشغول هستند . وَالحَمدُ لِلهِ رَبِّ العالَمینَ
سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
26 دی 1402 .
************************************
**** گُزیده هایی از سخنان آیت الله اکبر هاشمی بَهرمانی رفسنجانی+آیت الله هاشمی کیست؟!!! +http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/91+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+کلیک کنید+
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
انحصارطلبی فکری و سیاسی و تخریب ، ممنوع
... بنده دوستدار همه عزیزان هستم حتی آنهایی که با بنده از نظر مشرب های گوناگون فکری و سیاسی تفاوت دارند . دیدگاه های مُتنوِّع اگر در چارچوب اصول پذیرفته شده باشد خود یکی از نعمت های الهی است که باید شکرش را بجای آورد و خسارت هایی که تا حال دیدیم و بعدا هم طبق قراین ممکن است دیده شود از انحصارطلبی فکری و سیاسی و اقدامات تخریبی و شیطانی است . اگر به لُطف الهی پیرو راستین رهبری مُعظَّم حضرت آیت الله العُظمی امام خامنه ای باشیم با جامع نگری که ایشان در همه عرصه ها دارند مُعظَّمُُ لَه بهترین الگو برای همه ما در مَباحِث فکری و معرفتی و سیاسی در سطح داخلی و خارجی است و امیدوارم که با بحث های سودمند علمی و سیاسی همه بهره مند شوند و اگر به هر علّتی نسبت به یکدیگر تُندی شده و یا غیر اخلاقی رفتار شده در فرصت مناسب به نوعی عذر خواهی شود . اُستاد ما در دهه 60 در حوزه علمیه شهرستان لاهیجان ، مرحوم حُجَّتُ الأِسلام حاج آقا حُجَّت سعیدی لاهیجانی که در آسیّد محمدِ لاهیجان دفن است بارها و مُکرَّرا وقتی به حُجره بنده می آمدند و به ایشون عرض می کردم حال تون چطور است می فرمود بی عیب نیستم ، بی عیب فقط خداست . آری همه ما به نوعی عیب و ایراد داریم و بی عیب فقط خداست .
************************************
**** گُزیده هایی از سخنان آیت الله اکبر هاشمی بَهرمانی رفسنجانی+آیت الله هاشمی کیست؟!!! +http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/91+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+کلیک کنید+
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
.: Weblog Themes By Pichak :.