سفارش تبلیغ
صبا ویژن

***نسیم معرفت***


 

 

***آقای میلانی مرجع طَراز اوّل ودارای کرامت بود+آیت الله شُبَیری زنجانی

 

آقای میلانی علاوه بر این که از مراجع طراز اوّل بودند به طُرُق معتبر دارای کرامت بودند/ حاشیه آقای میلانی بر «اَلفِقهُ عَلَی المَذاهِبِ الأَربَعَةِ» قابل توجه بود/ از نظر مالی و بعضی جهات، آقای میلانی مدرسه حَقّانی را اداره می‌کردند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سیدموسی شُبَیری زنجانی خاطراتی کوتاهی را از مرحوم آیت‌الله سیدمحمدهادی میلانی بیان می‌کند :

مُبادِی آداب

وقتی مشهد بودم، یک روز عید به دیدن آقای میلانی رفتم، ایشان فرمود: شب اینجا تشریف بیاورید تا درباره یک فرع فقهی در باب حج مذاکره کنیم. عرض کردم: به چشم. شب خدمت ایشان رفتم. استفتایی بود درباره کسی که می‌خواهد قبل از میقاتْ مُحرِم شود، چون یقین به مَحلّ میقات ندارد، می‌خواهد برای سهولت امر از مشهد با نذر مُحرِم شود، آیا جایز است؟

آقای میلانی خیلی مُبادِی آداب بود . به یاد دارم در حین بحث نیاز به مراجعه به کتاب بود، ایشان می‌خواست خودش بلند شود و از کتابخانه کتاب بردارد؛ من استجازه کردم که من این کار را انجام دهم. یادم است من از مرحوم آقای داماد [آیة‌الله‌العُظمی حاج سیّدمحمد مُحقّق داماد] مطلبی نقل کردم و ایشان خوشش آمد. گفتم: آقای داماد برخلاف نظر بیشتر آقایان به نذر اِحرام قبل از میقات اشکال می‌‌کند و می‌فرماید: چون برخلاف قواعد است، باید به همان مقداری که نصوص دالّ است، اکتفا شود و مورد نصوص[1]، نذر اِحرامِ قبل از میقات «شُکراً» است، لذا نذر برای سهولت، خارج از موضوع روایت است. آقای میلانی از این حرف خوشش آمد. در حین بحث چندبار از اندرونی منزل خدمت آقای میلانی آمدند و از ایشان خواستند برای شام برود. ایشان فرمود: نه، زود است. دو سه مرتبه این اتفاق افتاد. وقتی بحث ما به آخر رسید و از محضر ایشان بیرون آمدم، به ساعت نگاه کردم، دیدم خیلی از وقت شام گذشته است و ایشان با اینکه پیرمرد بود و توانایی جسمی‌شان مُساعِد نبود، رفتن را به تأخیر انداختند و اشاره نکردند که بحث را کوتاه کنیم. من هم متوجّه نبودم که وقت شام آقا گذشته است. (نیمه رجب 1433 «ه.ق»)

نماز جماعت

مرحوم حاج آقای والِد [آیت‌اللَّه سید احمد شُبَیری «حسینی» زنجانی] تابستانها در قم می‌ماند و گاهی ماه رجب به مشهد مُشرَّف می‌شد. وی هر وقت به مشهد می‌رفت، به منزل کسی وارد نمی‌‌شد، بلکه خانه‌ای اجاره می‌کرد. ایشان بیشتر در نماز آقای میلانی و آسید یونس اردبیلی شرکت می‌کرد و آقای میلانی هم هر شب با اصرار زیاد از وی می‌خواست که وی امامت کند ولی قبول نمی‌‌کرد. وقتی وضع را چنین دید، از برخی مأمومین خواست که در صف دوم برای وی جا بگیرند تا آقای میلانی ایشان را نبیند و اصرار نکند. البته بعضی اوقات چند شب آقای میلانی نمی‌آمد و ایشان امامت می‌کرد. پدرم در مسأله اقتدا اعمّی بود و سخت نمی‌‌گرفت. می‌فرمود: یک شب می‌خواستم از صحن قدیم (اسماعیل طلا) رد شوم تا در نماز آقای میلانی شرکت کنم. گفتند: مدتی است آسید محمد، پسر آسید علی‌مَدَد[2] _ که به تقوا معروف بود و در آن صحن امامت می‌کرد _ به جای پدرش نماز می‌خواند و چند روز هم آسید محمد نیامده است و نایب او آقای سبزواری از منبریهای مقدّس مشهد، به جای او نماز می‌خواند. من گفتم: حیف است از این نماز عبور کنم و جای دیگری نماز بخوانم؛ لذا تصمیم گرفتم آن شب را در آنجا نماز بخوانم. در صف جماعت نشستم و منتظر شدم. وقتی آقای سبزواری آمد، مرا شناخت و حاضر نشد امامت کند و من مجبور شدم امامت کنم.

فردای آن روز نیز پسر آسید علی‌مَدَد آمد و او هم حاضر به امامت نشد و حاج آقای والد امامت کرد. مرحوم حاج آقا می‌فرمود: بعداً فهمیدم راه دیگری غیر از مسیر صحن برای شرکت در نماز آقای میلانی وجود دارد؛ لذا شبهای بعد از مسیر دیگر می‌رفتم و در نماز آقای میلانی شرکت می‌کردم. آسید محمد می‌گفت: ما شب بعد منتظر بودیم ایشان تشریف بیاورند و باز امامت کنند و امامت تمام ماه رمضان را به ایشان واگذار کنیم ولی ایشان تشریف نیاوردند و فقط همین دو شب آمدند. آسید یونس اردبیلی هم ساکن مشهد بود. وی شاگرد مرحوم آخوند [آخوند خراسانی] و از مراجع بود. ایشان خیلی باصفا بود. مرحوم حاج آقای والد می‌فرمود: یک بار در نماز ایشان شرکت کردم. آسید یونس به من گفت: شما یک استخاره برای من بگیرید. استخاره کردم و گفتم: استخاره بد است. آسید یونس گفت: آقا، می‌خواستم شما امامت کنید ولی استخاره بد آمد! . (دهه آخر ماه رمضان 1433)


حاشیه بر «اَلفِقهُ عَلَی المَذاهِبِ الأَربَعَةِ»

 

مرحوم حاج آقای والِد [آیت‌اللَّه سید احمد شُبَیری «حسینی» زنجانی]  بر کتاب «اَلفِقهُ عَلَی المَذاهِبِ الأَربَعَةِ» حاشیه نوشته بود. آقای آسید صَدرُالدّین صَدر به ایشان پیشنهاد کرد که شما مذهب امامیه را هم به آن ضمیمه کنید تا با مذهب امامیه چاپ شود. ایشان هم این کار را انجام دادند ولی تاکنون چاپ نشده است و دو جور هم نوشتند: یک تحریر آن مستقلاً قابل چاپ است و تحریر دیگر آن به ضمیمه اصل صورت مَذاهِب خَمسَه. ایشان بعداً کتاب را به آقای میلانی داد تا ملاحظه کند. آقای میلانی مقداری از کتاب را ملاحظه کرده و بر آن حاشیه زده بود. برخی از حواشی را در همان نسخه نوشته بود و برخی را هم در ورق جداگانه. شاید مجموعه حواشی آقای میلانی بیست مورد بود. این بیست حاشیه را مرحوم حاج آقا به من نشان داد. تقریباً در هجده تا از این حواشی عبارات ایشان پخته بود و متن مرحوم والد شبیه عبارات شهید اوّل، متقن و پخته و از حاشیه آقای میلانی بهتر بود. در دو مورد عبارت آقای میلانی بهتر بود و مرحوم حاج آقا هم تصدیق می‌کرد که آن دو بهتر است. آقای میلانی علاوه بر این که از مراجع طراز اوّل بودند به طُرُق معتبر دارای کرامت بودند.


اداره مدرسه حقّانی

از نظر مالی و بعضی جهات، آقای میلانی مدرسه حَقّانی [در قم] را اداره می‌کردند. کسی که خیلی در این جهت مُؤثّر بود  آقا مُرتضی جزایری _ پسر آسیّد صَدرُالدّین از علماء بزرگ تهران _ است که جنبه مالی مدرسه را او تأمین می‌کرد. سابق ساکن قم بود بعد به تهران رفت و از تهران تأمین می‌کرد. آقای میلانی هم با اینها نسبت داشت. پسر آقای میلانی _ سید محمدعلی _ شوهر همشیره ایشان بود. خود آقای میلانی با آقای سید صَدرُالدّین باجناق بود .


—————————————————-

1- فِی الوَسائِلِ (ج 11، أَبوابُ المَواقیتِ، ب 13، ص 326، ح 1) +عَنِ الْحَلَبِیِّ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (عَلَیهِ السَّلامُ) عَنْ رَجُلٍ جَعَلَ لِلَّهِ عَلَیْهِ شُکْراً أَنْ یُحْرِمَ مِنَ الْکُوفَةِ قَالَ فَلْیُحْرِمْ مِنَ الْکُوفَةِ وَ لْیَفِ لِلَّهِ بِمَا قَال‌» .

حَلَبی از امام صادق (عَلَیهِ السَّلامُ) درباره فردی که به شُکرانه‌ خداوند ، اِحرام از کوفه را بر خود نذر کرده است سوال کرد و آن حضرت  در پاسخ فرمودند : از کوفه مُحرِم شود و به نذر خود عمل کند .

وَ أیضاً (ج 11، أَبوابُ المَواقیتِ، ب 13، ص 327، ح 3) +عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (عَلَیهِ السَّلامُ)قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ لَوْ أَنَّ عَبْداً أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِ نِعْمَةً أَوِ ابْتَلَاهُ بِبَلِیَّةٍ فَعَافَاهُ مِنْ تِلْکَ الْبَلِیَّةِ فَجَعَلَ عَلَى نَفْسِهِ أَنْ یُحْرِمَ بِخُرَاسَانَ کَانَ عَلَیْهِ أَنْ یُتِمَّ»


اَبی بصیر از  امام صادق (عَلَیهِ السَّلامُ) نقل می کند که  من شنیدم که آن حضرت فرمودند : اگر کسی به جهت شُکرگزاری از نعمتی که خداوند به او داده یا بلایی که از وی برگردانده و دور کرده ، نذر کند که از خُراسان مُحرِم شود باید این کار را انجام دهد .

2- عالم ربّانی سیّد علی‌ مَدَد مُوسوی قاینی داماد مرحوم آیـت اللـه سیّد اَبُوالحَسَن اصفهانی و جدّ آیـت اللـه سیّد احمد مَدَدِی (دامَت إِفاضاتُهُ). در مجلّه کتاب شیعه (ش 2، ص 198) اجازه روایی شیخ آقا بزرگ تهرانی به وی چاپ شده است.

 


*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

 

 

http://ijtihadnet.ir/%d8%ae%d8%a7%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%a2/.

 

******************************************

 


*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .


*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید.


*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 


***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .

 

 

***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .



***نقد کتاب بررسی راه‌های مَحرمیّت از دیدگاه فقه امامیه+کتاب بررسی راه های مَحرمیّت از دیدگاه فقه امامیّه به قلم حجت الاسلام حسن عالمی طامَّه+[فَإِذا جاءَتِ الطَّامَّةُ الْکُبْرى‌ *یَوْمَ یَتَذَکَّرُ الْإِنْسانُ ما سَعى‌ «سوره نازعات آیه 34 و 35»]....این کتاب اما گرفتار ضعف‌ها و خطاهای قابل توجه و گاه غیرقابل گذشت شده است....+حجت الاسلام سید ضیاء مُرتَضَوِی+1395 .+http://ijtihadnet.ir/%d9%86%d9%82%d8%af-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8// .+شبکه اجتهاد+کلیک کنید .

 

 

 


**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

 

 

 


 




تاریخ : پنج شنبه 99/1/28 | 3:52 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

وصیتنامه|چرا شهید حاج امینی گمان می کرد که خدا او را دوست دارد ...

 

شهید امیر حاج امینی | گلزار شهدا+ کلیک کنید


 

***نسیم معرفت***

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 *** خصلت های هفتگانه شهید+


قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) : لِلشَّهِیدِ سَبْعُ خِصَالٍ مِنَ اللَّهِ أَوَّلَ قَطْرَةٍ مِنْ دَمِهِ مَغْفُورٌ لَهُ کُلُّ ذَنْبٍ وَ الثَّانِیَةُ یَقَعُ رَأْسُهُ فِی حَجْرِ زَوْجَتَیْهِ مِنَ الْحُورِ الْعِینِ وَ تَمْسَحَانِ الْغُبَارَ عَنْ وَجْهِهِ وَ تَقُولَانِ مَرْحَباً بِکَ وَ یَقُولُ هُوَ مِثْلَ ذَلِکَ لَهُمَا وَ الثَّالِثَةُ یُکْسَى مِنْ کِسْوَةِ الْجَنَّةِ وَ الرَّابِعَةُ تَبْتَدِرُهُ خَزَنَةُ الْجَنَّةِ بِکُلِّ رِیحٍ طَیِّبَةٍ أَیُّهُمْ یَأْخُذُهُ مَعَهُ وَ الْخَامِسَةُ أَنْ یُرَى مَنْزِلَهُ وَ السَّادِسَةُ یُقَالُ لِرُوحِهِ اِسْرَحْ فِی الْجَنَّةِ حَیْثُ شِئْتَ وَ السَّابِعَةُ أَنْ یَنْظُرَ إِلَى وَجْهِ اللَّهِ وَ إِنَّهَا لَرَاحَةٌ لِکُلِّ نَبِیٍّ وَ شَهِیدٍ . رسول خدا (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) فرمودند :برای شهید هفت خصلت از طرف خداوند میباشد:  اول : با (ریختن) اولین قطره از خونش تمام گناهان او بخشیده می شود .دوم :سر او در دامن دو همسر او از حُورُ العِین قرار می گیرد وغبار چهره او را پاک می کنند وبه او می گویند :خوشا به حالت نعمت هایی که می بینی متعلِّق به تو است . سوم :به او لباس بهشتی می پوشانند . چهارم : مأموران بهشتی انواع بوهای خوش رادر اختیار او می گذارند، هر کدام را که خواست انتخاب می کند .پنجم : منزل خود را در بهشت می بیند .ششم : به روح او گفته می شود در بهشت هرجا خواستی آزادانه بگرد. هفتم : شهید نظر می کند به وجه خدا و این بهترین آرامش برای هر شهید ونبی می باشد .


* وسائل‏ الشیعة ، ج 15 ، ص 16 .


[مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ اَلطُّوسِیُّ بِإِسْنَادِهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ اَلصَّفَّارِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ اَلْمُنَبِّهِ عَنِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ عُلْوَانَ عَنْ عَمْرِو بْنِ خَالِدٍ عَنْ زَیْدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ أَبِیهِ (عَلَیهِ السَّلامُ) عَنْ آبَائِهِ «عَلَیْهِمُ اَلسَّلاَمُ» قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ) : لِلشَّهِیدِ سَبْعُ خِصَالٍ مِنَ اَللَّهِ أَوَّلَ قَطْرَةٍ مِنْ دَمِهِ مَغْفُورٌ لَهُ کُلُّ ذَنْبٍ وَ اَلثَّانِیَةُ یَقَعُ رَأْسُهُ فِی حَجْرِ زَوْجَتَیْهِ مِنَ اَلْحُورِ اَلْعِینِ وَ تَمْسَحَانِ اَلْغُبَارَ عَنْ وَجْهِهِ وَ تَقُولاَنِ مَرْحَباً بِکَ وَ یَقُولُ هُوَ مِثْلَ ذَلِکَ لَهُمَا وَ اَلثَّالِثَةُ یُکْسَى مِنْ کِسْوَةِ اَلْجَنَّةِ ، وَ اَلرَّابِعَةُ تَبْتَدِرُهُ خَزَنَةُ اَلْجَنَّةِ بِکُلِّ رِیحٍ طَیِّبَةٍ أَیُّهُمْ یَأْخُذُهُ مَعَهُ وَ اَلْخَامِسَةُ أَنْ یُرَى مَنْزِلَهُ وَ اَلسَّادِسَةُ یُقَالُ لِرُوحِهِ اِسْرَحْ فِی اَلْجَنَّةِ حَیْثُ شِئْتَ وَ اَلسَّابِعَةُ أَنْ یَنْظُرَ إِلَى وَجْهِ اَللَّهِ وَ إِنَّهَا لَرَاحَةٌ لِکُلِّ نَبِیٍّ وَ شَهِیدٍ. + تَفصیلُ وَسائِلِ الشِّیعَةِ إِلَی تَحصیلِ مَسائِلِ الشَّریعَةِ  ،جلد 15  ، صفحه 16] .

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

****************************************

 

***وصیتنامه|چرا شهید حاج امینی گمان می کرد که خدا او را دوست دارد؟!+کلیک کنید .

 

 

***چگونگی شهادت شهید امیر حاج امینی (منبع تبیان) - دلدادگان ...+کلیک کنید .


[****  شهید سید علی سعادت میرقدیم لاهیجی را بهتر بشناسیم +  http://8000shahid.ir/24610/%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%b3%d8%b9%d8%a7%d8%af%d8%aa-%d9%85%db%8c%d8%b1%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b4%d9%86%d8%a7/      شهید سید علی سعادت میرقدیم لاهیجی را بهتر بشناسیم]

 

*********************************************

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

 

***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

 


**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

*** موضوعات و عناوین فقهی و اقتصادی و اعتقادی و سیاسی و تحلیلی شبکه اجتهاد+مشهد مقدس+تنظیم توسط استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/639 .+کلیک کنید .

 

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید


***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 

** مرحوم (شهید) حاج عبدالله ضابط مشهدی جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود+به یاد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالله ضابط مشهدی پایه گذار سیره شهداء +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+کلیک کنید .


 

**سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آیینه تصاویر+سردار دل ها+http://hakim-askari.rozblog.com/post/593 . +کلیک کنید .

 

** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .



 

 

 

 

 




تاریخ : سه شنبه 99/1/26 | 1:34 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


 سالگرد شهادت آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب- اخبار مستند - اخبار ...

***نسیم معرفت***



*** کمونیستی که مُرید آیت الله شهید دستغیب شد!!!


احترام به عقاید دیگران و خوش‌خلقی

گاهی اوقات فردی را می‌بینیم که پوشش مناسبی ندارد یا آن‌که وضعیت حجاب یا طرز آرایش و پیرایش او متناسب بافرهنگ عمومی کشور نیست؛ لذا بر اساس نوع پوشش یا طرز آرایش مو یا ریش و غیره، بی آن‌که اطلاعی از شخصیت، عقاید و طرز تفکر آن فرد داشته باشیم یا بدانیم کیست، درباره او قضاوت می‌کنیم؛ اما پس از آن‌که دقایقی با آن فرد به گفتگو می‌پردازیم، می‌فهمیم او آن‌گونه که ما تصور می‌کردیم نیست و چه‌بسا ممکن است ویژگی‌هایی داشته باشد که از بسیاری انسان‌ متمایز و برتر باشد؛ بنابر مطالبی که بیان شد هیچ‌گاه نباید بر اساس ظواهر اشخاص، قضاوت عجولانه‌ای کرد و تصمیمی گرفت یا برخورد ناشایستی با آن شخص انجام داد؛ چراکه قرآن کریم درباره قضاوت عجولانه فرموده است:

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لاتَجَسَّسُوا وَ لایَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحیمٌ (1): اى کسانى که ایمان آورده‌اید، از گمان‌هاى بد درباره دیگران (که بسیار هم هست) بپرهیزید و به آن‌ها ترتیب اثر ندهید؛ چراکه پاره‌اى از گمان‌ها گناه است و درصدد کشف عیوب مردم برنیایید و یکدیگر را غیبت نکنید که غیبت مؤمن بسان این است که کسى گوشت مرده برادر خود را بخورد؛ آیا یکى از شما دوست دارد گوشت برادرش را که مرده است بخورد؟ شما قطعاً از این کار کراهت دارید؛ پس غیبت را نیز ناخوشایند بدانید و از خدا بترسید و به درگاه او از این گناهان توبه کنید که خداوند بسیار توبه پذیر و مهربان است.

بر اساس آیه‌ای که ذکر شد، هیچ‌گاه نباید بر اساس ظواهر درباره انسانی قضاوت کرد؛ بلکه باید با او آن‌گونه رفتار کنیم که خوددوست داریم دیگران در چنین شرایطی با ما چنین رفتاری داشته باشند؛ ازاین‌رو است که امام حسن مجتبی علیه‌السلام فرموده‌اند: صاحِبِ النّاسَ مِثلَ ما تُحِبُّ أن یُصاحِبوکَ بِهِ (2): با مردم به‌گونه‌ای رفتار کن که دوست داری با تو آن‌گونه رفتار کنند؛ بی‌تردید ما دوست داریم مردم احترام ما را نگاه داشته بر ما به نیکی کرده و به نرمی با ما سخن بگویند؛ بنابراین با هرکسی در هر شرایطی باید با همان زبان نرم و لحنی خوش‌سخن بگوییم زیرا خداوند فرموده است: وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا (3): با مردم با زبانِ‏ خوش‌سخن بگویید.

خوش‌خلقی مزایای فراوانی دارد که یکی از مهم‌ترین آثار آن هدایت شخص بداخلاق است؛ زیرا اگر کسی تندخوی باشد و با ما به دُرشتی سخن بگوید اما ما برخلاف او با خوش‌خلقی پاسخ او را بدهیم، عاقبت از رفتار خود پشیمان خواهد شد؛ همان‌گونه که آن کمونیستِ بداخلاق، مرید خلق‌وخوی آیت‌الله دستغیب شیرازی شد؛ داستان آن مرد کمونیستِ بداخلاق به شرح ذیل است:

در دوران قبل از انقلاب یک کمونیست برای دومین بار محکوم‌به حبس شده بود و مدت‌ها با من در یک زندان بسر می‌برد و مدام می‌گفت: من از شما روحانیون خوشم نمی‌آید؛ اما در میان شما تنها به یک نفر ارادت فوق‌العاده‌ای دارم که نامش آقای دستغیب شیرازی است؛ کنجکاو شدم که چگونه کمونیستی که چنین از روحانیت متنفر است، می‌تواند ارادت خاصی به آیت‌الله دستغیب داشته باشد؛ لذا از وی علت این ارادت را جویا شدم! وی گفت: در نخستین باری که زندانی شدم، مرا به سلولی بردند که سکوی مخصوصی در گوشه‌ای از آن سلول وجود داشت، هرچند از جنس سیمان و بتن بود؛ اما با شرایط آن زندان، برای خودش تختی محسوب می‌شد.

روزی روی سکوی مخصوصِ استراحتِ زندان خوابیده بودم که ناگهان نیمه‌های شب درب زندان گشوده شد و سید پیرمردی کوتاه‌قد و لاغراندامی را وارد سلول کردند؛ سرم را بالا کردم اما تا دیدم آن سید عمامه به سر دارد، مجدداً سرم را زیر لحاف کردم و دوباره خوابیدم؛ نزدیک طلوع آفتاب حس کردم دستی به‌آرامی مرا نوازش می‌دهد تا چشم‌باز کردم، دیدم آن سید پیرمرد بالای سرم قرار دارد؛ سلام کرد و با زبانی خوش و آرام گفت: آقای عزیز نمازتان ممکن است قضا شود! من با تندی به آن پیرمرد پرخاش کرده و گفتم: من یک کمونیست هستم برای همین نماز نمی‌خوانم.

آن مرد در برابر این عکس‌العمل من گفت: خیلی ببخشید، من معذرت می‌خواهم که شمارا بدخواب کردم؛ من نیز لحاف را به سر کشیده و دوباره خوابیدم؛ صبح که از خواب بیدار شدم؛ دیدم آن پیرمرد به سراغم آمد و مجدداً بابت کارش از من عذرخواهی و طلب حلالیت کرد، به‌طوری‌که من از آن تندی و پرخاشی که بر وی کرده بودم، پشیمان شدم؛ لذا خطاب به آن سید گفتم: آقا مانعی ندارد؛ حالا چون شما پیرمرد هستید تشریف بیاورید بر روی سکو بنشینید؛ من هم پایین می‌نشینم؛ اما آن پیرمرد نپذیرفت و گفت: حضور شما در این مکان بیشتر از من است و شما سابقه‌دار هستید و قبل از من زندانی‌شده‌ و زحمت بیشتری متحمِّل شده‌اید، بنابراین حق شما است تا در آنجا استراحت کنید؛ من نیز هر چه اصرار کردم، نپذیرفت تا در جای من استراحت کند؛ مدتی باهم در آن سلول به سر بردیم و رفته‌رفته شیفته اخلاق این مرد شدم و ارادت خاصی نسبت به وی پیدا کردم.


پی نوشت:

1]. سوره مبارکه حجرات، آیه شریفه 12.

[2]. أعلام الدّین، ص 297.

[3]. سوره مبارکه بقره، آیه شریفه

+83.https://morsalun.ir/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87/%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87/%D8%A2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%BA%DB%8C%D8%A8-%D8%B1%D9%87-%D9%88-%D9%87%D9%85-%D8%B3%D9%84%D9%88%D9%84%DB%8C .+پایگاه تخصصی تبلیغ در فضای مجازی .


****************************************

 

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 


***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .

 

 

***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

 

***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

 


**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

 

 


 

 



 


 




تاریخ : سه شنبه 99/1/26 | 12:56 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

بعد از ظهور امام زمان چه اتفاقاتی خواهد افتاد ؟ +روایات

***نسیم معرفت***

 


*** مهدویت و انتظار از دیدگاه علامه شهید مرتضی مطهّری+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+کلیک کنید (جهت مطالعه بیشتر...)


همة گروه های اسلامی بر این قول متفق اند که در آخرالزمان, مردی ظهور می کند که دنیا را پر از عدل و داد می کند و دولت حق را برپا می سازد, دولتی که تمام جهان را فرا می گیرد. این دیدگاه به استناد آیات کریمة قرآن از جمله: 105 سورة انبیا, 5 قصص, 32 و 33 توبه و ... است. اهل سنّت با شیعیان اتفاق نظر دارند بر این که مهدی از خلفای دوازده گانه ای است که رسول اکرم(ص) به آن ها در احادیث گوناگون بشارت داده است. از آن جا که حقایق وحی و وجود رهبران الهی در بین بشر, منطبق با نیازهای طبیعی و فطری است, چنین اعتقادی نیز ریشه در نهاد انسان دارد و پاسخی به نیاز آرمانی بشریت است.

استاد شهید مرتضی مطهری, در چند اثر ارزشمند خود به بررسی مسئله مهدویت و انتظار پرداخته اند. یکی از تعابیر ارزشمند ایشان, در وصف جایگاه حضرت حجّت(ع) در زمین, تعبیر «صاحب» است. در کتاب گفتارهای معنوی, ضمن بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) پیرامون امدادهای الهی نسبت به بشریت به واسطة حضرت مهدی (ع), چنین نتیجه می گیرند:

خدا هرگز دنیا را بی صاحب نگذاشته است, و بی صاحب هم نخواهد گذاشت.1

مطهری و فلسفة انتظار

«انتظار» از مفاهیم دو پهلو و لغزنده ای همانند: تقدیر, توکل, صبر و ... است،2 که در طول تاریخ اندیشة اسلامی, برداشت های متفاوتی از آن شده است. هر بار کسی به تناسب فهم و درک خود, دستی بر این واژه کشیده و به این درک خشنود گشته, حق را همان پنداشته است و سپس به تعبیر زیبای قرآن: «کل حزب بمالدیهم فرحون؛ هر فرقه ای بدان چه نزد آن هاست دل خوش شدند.»3

استاد مطهری در این باره می فرمایند: «معلوم است که بدعت در دین خاتم هم امکان پذیر است چنان که ما هم که شیعه هستیم و اعتقاد داریم به وجود مقدس حضرت حجت بن الحسن, می گوییم ایشان که می آیند «یأتی بدینٍ جدیدٍ» . تفسیرش این است که آن قدر تغییرات و اضافات در اسلام پیدا شده است که وقتی او می آید و حقیقت دین جدّش را می گوید به نظر مردم می رسد که این دین غیر از دینی است که داشته اند و حال این اسلام حقیقی همانی است که آن حضرت می آورد.»4

دربارة مفهوم انتظار هم, متناسب با برداشت های متفاوت, این اندیشه منشأ رشد و پویایی یا رکورد و عقب ماندگی دانسته است. استاد مطهری خصوصیات دو گونه انتظار (مثبت) و (منفی) را این گونه بیان می کنند:

انتظار فرج و آرزو و امید و دل بستن به آینده دو گونه است: انتظاری که سازنده و نگهدارنده، تعهدآور, نیرو آفرین و تحرک بخش است, به گونه ای که می تواند نوعی عبادت و حق پرستی شمرده شود؛ و انتظاری که گناه است: ویرانگر, اسارت بخش و فلج کننده و نوعی (اباحی گری) باید محسوب شود. این دو نوع انتظار فرج, معلول دو نوع برداشت از ظهور عظیم مهدی موعود است و این دو نوع برداشت به نوبة خود, از دو نوع بینش دربارة تحولات در انقلاب های تاریخی ناشی می شود.5

در نگاه انتظار ویرانگر و منفی ـ که متأسفانه در جامعة ما هم طرفدار دارد ـ هر اصلاحی در جامعه محکوم است چرا که باید ظلم و تباهی رواج داشته, حق و حقیقت هیچ طرفداری نداشته باشد, باطل یکه تاز میدان گردد, تا انفجاری6 رخ دهد و انتظار به سر آید. بنابراین هر اصلاحی محکوم است, زیرا هر اصلاح یک نقطة روشن است. تا در صحنة اجتماع نقطة روشنی هست دست غیب ظاهر نمی شود, برعکس, هر گناه و فساد، و هر ظلم، تبعیض و حق کشی و هر پلیدی ای به حکم این که مقدمة صلاح کلی است و انفجار را قریب الوقوع می کند، رواست، زیرا «الغایات تبرّر المبادی» هدف ها، وسیله های نامشروع را مشروع می کنند. پس بهترین کمک به تسریع در ظهور و بهترین شکل انتظار, ترویج و اشاعة فساد است. این جاست که گناه، هم فال است و هم تماشا, هم لذت و کام جویی است و هم کمک به انقلاب مقدس نهایی».7

در چنین اندیشه ای, امر به معروف و نهی از منکر دیگر جایی ندارد. واجبی است که باید ترک شود و حدّ الهی است که باید در تاریخ بایگانی شود, چرا که اجرایش, فریضه ای (ظهور مصلح) را به تأخیر می اندازد, پس وجوبش در ترک است. دیگر عاشورایی آفریده نمی شود, اصلاً نباید عاشورایی اندیشید. اندیشة عاشورایی محکوم است. در این نگاه قصة کربلا افسانه ای می گردد که تنها ذکرش ثواب دارد و بس (همان که سال ها گذشتگان شاهدش بودند) حتی شورآفرینی عاشورا، عشق بازی قهرمانانش، در پای انتظار قربانی می شود. در این اندیشه , تمام تکالیف فردی و اجتماعی از انسان ساقط می شود و داستان همان انگلیسی معروف. 8

در اندیشة آرمان گرایانة استاد مطهری, انتظار در معنای اوّلش بزرگ ترین محرک اجتماعی است که انسان را برای حاکمیت ارزش ها و محو ضدّ ارزش ها تشویق می کند, برای همین انتظار بدین معنا را با فضیلت ترین عبادات9 دانسته اند: «افضل الأعمال إنتظار الفرج»

شهید مطهری با استناد به آیات 5 سورة قصص, 105 سورة انبیا و ... چنین نتیجه گیری می کند:

از این آیات استفاده می شود که ظهور مهدی موعود حلقه ای از حلقه های مبارزة اهل حق و اهل باطل است که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی می شود, سهیم بودن یک فرد در این سعادت موقوف به این است که آن فرد عملاً در گروه اهل حق باشد. آیاتی که بدان ها در روایات استناد شده است، نشان می دهد که مهدی موعود (ع) مظهر نویدی است که به اهل ایمان و عمل صالح داده شده است, مظهر پیروزی نهایی اهل ایمان است.10 بنابراین هر مبارزة حق گرایانه ای, حلقه ای از حلقه های مبارزة جهانی و هر پیروزی، جلوه ای از پیروزی آن انقلاب بزرگ است.

فراموشمان نشود که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران محصول تئوری انتظار سازنده و عنایات آن امام منتظَر بود.

باش تا صبح دولتش بدمد

کاین هنوز از نتایج سحر است

در این جا ذکر دو نکته ضروری به نظر می رسد:

1. سایر ادیان نیز به انتظار معتقدند با این تفاوت که در آن دیدگاه ها, سخن از یک موجود نجات بخشی است که در آینده می آید و به امور سامان می دهد ولی در اندیشة تشیّع, سخن از انسان شریفی است که او هم همراه با سایر مردم انتظار می کشد؛ منتظری است که با ما زندگی می کند، دردها و غصه ها را احساس می کند و مقام ولایت تکوینی در بین مردم دارد.

2. انتظار فرج, صرف نظر از اسلامی بودن اندیشه ای است که چون نوعی خوش بینی نسبت به آیندة بشر (و طرد بدبینی) است, ارزشمند و شور و تحرک آفرین، تحرک بخش، امید دهنده و تعهد آور و ... است. به ویژه در این عصر, که بشر سرگردان و گرفتار (روزمره گی) زندگی ماشینی, بیش از هر زمان نیاز به مأمن و ملجأ اعتقادی دارد تا خود را از اندیشه های نیهیلیستی برهاند و روان تشنة خود را سیراب نماید.

مهدویت و آینده تاریخ

در اندیشة تربیت شدگان مکتب قرآن, تاریخ، سیر صعودی و تکاملی دارد. هر اصلاحی که امروز به دست بشر صورت گیرد, زمینه خواهد بود برای یک اصلاح نهایی و حکومت جهانی. هر چند این اندیشه با بعضی اندیشه های ماتریالیستی و غیر ماتریالیستی به ظاهر شباهت دارد, ولی در اصول اساسی کاملاً با آن دیدگاه ها متفاوت است؛ نخست این که در تئوری مهدویت اسلامی سخن از آینده تاریخ, بیان حاکمیت اراده الهی است نه صرفاً طبیعت مادی تاریخ (به استناد آیات کریمه قرآن) دوم آن که در این دیدگاه, این انسان های صالح هستند که همواره زمینه و شرایط تحقق آن جامعة واحد جهانی را فراهم می کنند؛ و سوم این که، ارزش هر مبارزه ای به حق بودن آن است نه نو بودن آن. 11 در این اندیشه, هر مبارزه ای تنها برای احقاق حق فردی و اجتماعی مشروعیت و قداست پیدا می کند.

استاد مطهری در بیان نقش حضرت حجت(ع) در تکامل تاریخ و بشریت می فرمایند: «یعنی زندگی بشر در آینده منتهی می شود به عالی ترین و کامل ترین زندگی ها که از جمله آثاری که در آن هست آشتی انسان و طبیعت است و آن این است که زمین تمام معادن خود را در اختیار انسان قرار می دهد, آسمان تمام برکات خود را در اختیار انسان قرار می دهد و همه این ها خود تکامل تاریخ است.»12

ایشان در جای دیگر مشخصات حکومت حضرت مهدی(ع) را این گونه بیان می نمایند: «ما مسلمان ها بالاخص شیعیان می گوییم دورة سعادت بشری آن عصری است که دورة عدل کامل است یعنی عصر ظهور حضرت حجّت(ع)؛ آن دورة که اوّلین مشخصه اش این است که دورة حکومت عقل است یعنی دوره ای که در آن, علم اسیر و برده نیست.

امیرالمؤمنین(ع) تعبیری دربارة آن عصر دارد که می فرمایند: «در آن عصر مردم صبحگاهان و شامگاهان جام حکمت و معرفت می نوشند».13

استاد به بررسی نگاه بدبینانه و اضطراب آور مادی مسلک ها, در تحلیل آیندة تاریخ می پردازند و مهم ترین علت این بدبینی را نداشتن اهداف والای الهی و معنوی می داند, در مکتبی که رهایی, بیهودگی و عبث گرایی, آرمان نهایی اش, باشد، نباید چیزی جز این بدبینی شوم را نسبت به آیندة بشریت انتظار داشت. ویل دورانت به خوبی به این معضل اعتراف نموده است: «ما از نظر ماشین توانگر شده ایم و از نظر مقاصد فقیر».14

ایشان نگاه حکیمانه پرورش یافتگان مکتب الهی را این گونه توصیف می کنند: «خیر, عمر جهان به پایان نرسیده است, هنوز اوّل کار است, دولت مقرون به عدل، عقل، حکمت، خیر، سعادت، سلامت، امنیت، رفاه، آسایش و وحدت عمومی و جهانی, در انتظار بشریت است, دولتی که در آن دولت, حکومت با صالحان است و انتخاب اصلح به معنی واقعی در آن صورت خواهد گرفت.» 15

اعتقاد به مهدویت در اسلام نه تنها خوش بینی نسبت به پایان کار جهان و آیندة بشریت را تضمین می کند بلکه نویدی است بر بلوغ فکر و اندیشة16 بشریت؛ وقتی قرآن در آیة 105 سورة انبیاء می گوید:

و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر أنّ الأرض یرثها عبادی الصالحون.

صحبت از زمین است, نه صحبت از این منطقه و آن منطقه و این قوم و آن نژاد. اولاً امیدواری به آینده است که دنیا در آینده نابود نمی شود. دوم آن دوره, دورة عقل و عدالت است. شما می بینید یک فرد سه دورة کلی دارد...

چگونه می شود که چنین دوره ای نیاید؟! مگر می شود که خداوند این عالم را خلق کرده باشد و بشر را به عنوان اشرف مخلوقات آفریده باشد, بعد بشر به دورة بلوغ خودش نرسیده یک مرتبه تمام بشر را زیر و رو کند؟! پس مهدویت یک فلسفة بسیار بزرگ است. ببینید مضامینی که در اسلام داریم چقدر عالی است!»17

آیا برای فطرت های بیدار, درک چنین دولت کریمه ای نوید و آرزوی بزرگ نیست؟! «و ترزقنا بها بکرامة الدّنیا و الاخرة»

گفتارمان را با سخن ارزشمندی از استاد شهید مطهری, در بیان اوصاف اصحاب امام زمان(ع) (با توجه به آیات 112 سورة توبه و 17 سورة آل عمران) 18به پایان می بریم. ایشان در بحث لزوم هماهنگی در پرورش گرایش های درونی و برونی با استناد به آیات فوق می فرمایند:

بنابراین در اسلام, این گرایش ها از یکدیگر تفکیک پذیر نیست, کسی که یکی از این ها را استخفاف کند، دیگری را هم استخفاف کرده است. در اوصاف اصحاب حضرت حجّت (ع)تعبیری است که من نه فقط در یک حدیث بلکه در احادیث متعدد, آن را دیده ام: «رهبان باللیل, لیوث بالنهار» در شب راهب اند؛ شب که سراغ آن ها می روی گویی سراغ یک عده راهب رفته ای ولی روز که سراغشان می روی (گویی) سراغ یک عده شیر رفته ای.19

از این بیان می توان نتیجه گرفت که «راهبان باللیل» بودن است که «لیوث بالنهار» می پرورد و «لیوث بالنهار» شدن مستلزم «رهبان باللیل» بودن است. به تعبیر زیبای خود استاد, استخفاف یکی استخفاف دیگری است. در جامعه ای که انتظار داریم اصحاب آن امام منتظر تربیت شوند، لازم است شرایط تحقق صفات اوّل: رهبان باللیل و تزکیه و پرورش درونی، را فراهم آوریم. کسی که از برکات الهی در شب و تربیت نفس در خلوت, محروم باشد تاب مقاومت و مداومت در رزم روزانه را ندارد.

پی نوشت ها:

برگرفته از معراج اندیشه، سلمان حبیبی، مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما.

1. مطهری، مرتضی، گفتارهای معنوی, انتشارات صدرا, ص 203.

2. این مفاهیم هم معنای مثبت و سازنده دارند و هم معنای منفی و بازدارنده. متأسفانه از عوامل انحطاط مسلمین برداشت های منفی از همین مفاهیم بوده است.

3. سورة روم (30)، آیة 32.

4.مطهری، مرتضی، اسلام و مقتضیات زمان, جلد اوّل, ص 377, انتشارات صدرا.

5. مطهری، قیام و انقلاب مهدی از دیدگاه فلسفة تاریخ, صص 7 و 8، انتشارات صدرا.

6. از نگاه مطهری, تعبیر ظهور به انفجار، نادرست است چرا که مسئله قابلیت پیدا کردن جامعه برای پذیرش است و شرایط آن کمال نهایی را فراهم آوردن, همانند رسیده شدن میوه در شرایط نامطلوب.

7. مطهری، قیام و انقلاب مهدی از دیدگاه فلسفة تاریخ, ص 62 به بعد.

8.. روزی در یکی از کشورهای اسلامی (ظاهراً عراق) یک مأمور انگلیسی صدای اذان را می شنود می گوید این چرا فریاد می زند چه می گوید: پاسخ می دهند چیزی نیست اذان مسلمانان را می گوید. می پرسد آیا به سیاست ما لطمه می زند. پاسخ می دهند خیر می گوید بگذار هر چه می خواهد فریاد بزند.

9. مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 122.

10. مطهری، قیام و انقلاب مهدی از دیدگاه فلسفة تاریخ, ص 64.

11. در اندیشة دیالکتیکی مارکسیسم, برای انتقال تاریخ از یک دوره به دورة دیگر, مبارزة نو با کهنه شرط است, کهنه از آن جهت که کهنه است باید از بین برود (نه از آن جهت که باطل است) تا مقدمات ورود در دورة جدید حاصل شود.

12. مطهری، فلسفه تاریخ, ص 202 , انتشارات صدرا.

13. مطهری، اسلام و مقتضیات زمان, ج 1, ص 50, انتشارات صدرا.

14. ویل دورانت, لذات فلسفه، این سخن را استاد مطهری در کتاب انسان و سرنوشت, ص 134 نقل کرده است.

15. مطهری، انسان و سرنوشت, ص 137, دفتر انتشارات اسلامی, قم.

16. همان طور که در آیات کریمة قرآن هم تأکید بسیاری بر تعقل و تفکر شده است.

17. مطهری، سیری در سیرة ائمة اطهار، ص 299.

18. سورة توبه (9)، آیة 112 «التابئون العابدون الحامدون السابحون الراکعون السجادون الامرون بالمعروف و الناهون عن المنکر... سورة آل عمران (3) آیة 17 «الصابرین و الصادقین و القانتین و المنفقین و المستغفرین بالاسحار.» در قرآن کریم برای شب توصیفات زیبایی شده است. چندبن بار به شب «لیل» سوگند یاد شده است. نزول قرآن در شب، توصیف مؤمنان به استغفار در شب، ارزش ویژة نماز در شب و رسیدن به مقام محمود و ... در اشعار شعرا نیز نزول برکات به شب نسبت داده شده است و به تعبیر خودشان «تازه برات ها» و معارف ناب در شب به دست می آید.

19. مطهری، انسان کامل, ص 101, انتشارات صدرا.

وقتی باران نبارید

اسماعیل شفیعی سروستانی

آدم ها در جستجوی آب از روستاها کوچ کردند. زمین ها و مزرعه های بی آب و علف را به داغی آفتاب سپردند و رفتند.

خبر بارش باران و جوشیدن چشمه ای در شهری دور، حتی اگر دروغ هم بود همة آن هایی را که دست و پایی و نایی برای حرکت داشتند آوارة شهر و روستا و کوه و دشت می کرد.

سکوتی سنگین چون بختک بر سر همة ساکنان شهرها و روستاها فروافتاده بود.

وقتی باران نبارید، همه چشم ها به چشمه ها، قنات ها و چاه ها دوخته شد و زندگی هر روزی، اگرچه کمی سخت بود امّا، ادامه یافت تا این که تابستان و پاییز هم آمدند و رفتند و زمستان؛ امّا ابری به آسمان نیامد و بارانی نبارید.

وقتی باران نبارید، بهار به سختی، مثل جوانه ای که پوست شاخه ای را می شکافد و بیرون می زند، مثل دانه ای که پوسته ها را کنار می زند تا سربرآورد، از راه رسید. کمی سبزی بر صحن دشت و دمن نشست. همه دل نگران و منتظر دل به باقی ماندة آب چاه و قنات خوش کردند تا شاید روزی ابری بیاید و بارانی ببارد. امّا، ابری به آسمان نیامد و بارانی نبارید.

وقتی باران نبارید، تابستان هم زودتر از همیشه از راه رسید. همه سبزه های کوتاه و کم بنیه نشسته بر صحن دشت و دامن صحرا را سوخت. برگ ریزانی زودهنگام برگ های خشک و پلاسیده را فرش زمین کرد و گرد و خاک، رنگ خاکی خود را بر صحن و سرای مردم زد. امّا، ابری نیامد و بارانی نبارید.

هر روز وقتی مردم پنجرة خانه هاشان را به روی صبح می گشودند در دل امید دیدن ابر و بارش باران داشتند امّا، هر روز آسمان، داغی و سوزش خورشید را بیش از پیش به رخ آدم ها می کشید.

مردم، زمستان آن سال را هم در حسرت و اندوه پشت سر گذاشتند و بهاری خشک تر را هم تاب آوردند. مثل این بود که اصلاً بهار نیامده است. به تابستان داغ بیشتر شباهت داشت تا بهار.

آدم ها در جستجوی آب از روستاها کوچ کردند. زمین ها و مزرعه های بی آب و علف را به داغی آفتاب سپردند و رفتند.

خبر بارش باران و جوشیدن چشمه ای در شهری دور، حتی اگر دروغ هم بود همة آن هایی را که دست و پایی و نایی برای حرکت داشتند آوارة شهر و روستا و کوه و دشت می کرد.

سکوتی سنگین چون بختک بر سر همة ساکنان شهرها و روستاها فروافتاده بود.

و ناگهان، باران، باریدن گرفت...

 

...  ...  ...  ...  ادامه دارد ... ...  ... 

 



*** مهدویت و انتظار از دیدگاه علامه شهید مرتضی مطهّری+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+کلیک کنید (جهت مطالعه بیشتر...)


https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4227/5728/57042 .+پایگاه اطلاع رسانی حوزه .

 

**********************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


************************************************


*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید



***مقصوداز رَحِم دربحث لزوم ووجوب صِلَه اَرحام چیست؟+آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی+با اصلاحات  و حواشی  و اضافات توسط : آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/628 .+کلیک کنید .

 




***آیت‏‌الله شیخ حسین  نوری   همدانی از مراجع عِظام تقلید: در مسأله مهم ولایت فقیه هنوز به نظری محکم و متقن نرسیدیم!!!!+ایشان فقاهت را در 10 عنوان دانست و ابراز داشت:فقیه به کسی گفته می شود که در 10 عنوان : کلام و فلسفه ، معارف عبادی،معارف اخلاقی، معارف اقتصادی، معارف مدنی، معارف فرهنگی،معارف سیاسی ،معارف حکومتی،معارف قضایی و معارف جهادی تبحّر داشته باشد .+شبکه اجتهاد+http://ijtihadnet.ir/%d8%a2%db%8c%d8%aa%e2%80%8f%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-/+سال 1394 . . 

 

 

***«تبیین فقهی» محیط زیست؛ رسالت فقهای اسلامی+“شاخصه‌‌های صیانت از محیط زیست”یادداشتی از آیت الله ناصر مکارم شیرازی+ +1394 .+http://ijtihadnet.ir/%d8%aa%d8%a8%db%8c%db%8c%d9%86-%d9%81%d9%82%d9%87%db%8c-%d9%85%d8%ad%db%8c/ .+کلیک کنید .

 

***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 


 

 

 

 




تاریخ : پنج شنبه 99/1/21 | 1:26 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

اظهارات مهدی ترابی درباره اقدام تحسین‌برانگیزش/ اگر دنبال معافی ...

***نسیم معرفت***

 

 


* «تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری»+ مهدی ‌ترابی،‌ هافبک تهاجمی ‌تیم پرسپولیس


75 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی توییتری "امیرعباس فخرآور" در پاسخ به اینکه «شما تنها راه نجات ایران را در چه می بینید؟ گزینه «اطاعت از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای» را انتخاب کردند.

به گزارش مشرق، مهدی ‌ترابی،‌ هافبک تهاجمی ‌تیم پرسپولیس ... پس از گل زدن به تیم پیکان، شادی پس از گل خود را با نمایش نوشته‌ای معنادار روی پیراهنش نشان داد که در آن بر اطاعت از "رهبر انقلاب" به‌عنوان تنها راه نجات کشور تأکید کرده بود.

 مهدی ‌ترابی در این بازی پس از آنکه در دقیقه 19 بازی، دروازه تیم پیکان را باز کرد، شادی پس از گل خود را با رونمایی از جمله نقش بسته روی پیراهنش نشان داد؛ جمله‌ای کوتاه ولی پر معنا و کلیدی که به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده بود: «تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری».

این اقدام تحسین برانگیز هافبک تهاجمی پرسپولیس بلافاصله به صدر اخبار رسانه‌های مختلف بویژه شبکه های اجتماعی تبدیل شد و تصاویر مربوط به این صحنه خاطره انگیز دست به دست در صفحات شبکه های اجتماعی چرخید و به پربازدیدترین تصاویر این روزها تبدیل شد که از یکسو تحسین قشرهای مختلف مردم ایران را در پی داشت و از سوی دیگر با واکنش منفی و عصبی رسانه‌ها و جریان های ضد انقلاب و مخالف نظام را در مواجه شد.

امیرعباس فخرآور، فعال ضدانقلاب خارج نشین که رابطه خوبی هم با مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین و هم  با مقامات آمریکایی دارد و بارها با نوشتن نامه‌هایی به مقامات کاخ سفید خواستار افزایش تحریم‌ و فشارها علیه مردم ایران شده از جمله افرادی بود که به این اقدام تحسین برانگیز "مهدی ترابی" واکنش نشان داد و به آن حمله کرد.

فخرآور با ایجاد یک نظرسنجی در صفحه توییتر خود تلاش کرد تا خلاف متن نوشته روی پیرآهن مهدی ترابی مبنی بر«تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری» را ثابت کند ولی 75 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که «شما تنها راه نجات ایران را در چه می بینید؟» گزینه «اطاعت از رهبری [آیت‌الله] خامنه‌ای» را انتخاب کردند و با این اقدام خود سیلی محکمی را به گوش این فعال ضد ایرانی نواختند.

 


** تاریخ انتشار : 7 آبان 1398 .

https://www.mashreghnews.ir/news/1005413/%D8%B3%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8 .+مشرق .


**********************************************

 

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

************************************************


**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید

 


****************************************

*************************************************

 

**پاسخ به یادداشت تخرببی دکترسعیدنمکی-وزیربهداشت+طب اسلامی+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/624 .+کلیک کنید .

********************************************

***حواشی سفر پزشکان بدون مرز به ایران/ +جاسوسانی پزشک نما +https://www.yjc.ir/fa/news/7294723/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%BE .+باشگاه خبرنگاران جوان .

**************************************

*** آیاآیت الله بروجردی مطلقامخالف نظام وحکومت دینی بوده است؟!!!+آیت الله سید اصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadatmirghadim.mihanblog.com/post/535 .

 

*** چرا آیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و همرزمانش توسط  شاه کاری نکرد؟!!! +آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ +کلیک کنید .

 

*** گفت‌وگو با حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای درباره شخصیت شهید نوّاب صفوی+https://www.isna.ir/news/92102816215/%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88- .


*** آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=14302 .+پایگاه اندیشوران حوزه+کلیک کنید .

*************************************************

**سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آیینه تصاویر+سردار دل ها+http://hakim-askari.rozblog.com/post/593 . +کلیک کنید .

** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .

** مرحوم (شهید) حاج عبدالله ضابط مشهدی جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود+به یاد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالله ضابط مشهدی پایه گذار سیره شهداء +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+کلیک کنید


** تعطیلی های گسترده در کشور به جهت کرونا  یک اشتباه فاحش است+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی  !+نسیم معرفت+کلیک کنید

 
** برخی از راهکارها در مُبارزه و مُواجَهه با ویروس کُرونای جدید+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+نسیم معرفت

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

** آخرین خبر‌ها درباره شیوع کرونا در جهان/ تعداد مبتلایان چینی به شدت کاهش یافت !!! .+https://www.yjc.ir/fa/news/7268590/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A8%D8%B1.

*** به‌ گفته مقامات سازمان سلامت جهانی (یا World Health Organization به اختصار WHO)  : سرعت انتشار دروغ  در باره یروس جدید از سرعت انتشار خودِ ویروس بیشتر است....+ https://www.yjc.ir/fa/news/7262095/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%DA%A9 .+باشگاه خبرنگاران جوان .

 

 

***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

 

 

***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

 


**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

 

 

 

 




تاریخ : سه شنبه 99/1/19 | 3:49 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

قانون تدریج+نسیم معرفت+آیت الله سعادت میرقدیم لاهیجی -

***نسیم معرفت***

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

*** پیوند انقلاب خمینی کبیر به انقلاب جهانی مهدی موعود(عَلَیهِ السَّلامُ)

 

انقلاب اسلامی ایران با هُویّت و ماهیّت عاشورایی و حسینی خود همیشه مانا و ماندگار است و به لطف و عنایت پروردگار از همه موانع عبور خواهد کرد و پیشانی ظلم پیشگان و  جبّاران و مُستکبران و ابرجنایتکارانِ عالَم را به خاک مَذلَّت خواهد کشاند و سر انجام ، انقلابِ اسلامیِ خمینیِ کبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به انقلابِ جهانی خاتِمُ الأَوصیاء و مُصلح حقیقی و مُنجیِ عالَم بشریّت یگانه یادگار رسول الله «ص» ، فرزند دلبند فاطمه «س» و علی «س» ، حضرت مهدی موعود (عج) مُتّصل خواهد شد .



** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی


************************************************


**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .


****************************************

*************************************************

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید


**پاسخ به یادداشت تخرببی دکترسعیدنمکی-وزیربهداشت+طب اسلامی+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/624 .+کلیک کنید .

********************************************

***حواشی سفر پزشکان بدون مرز به ایران/ +جاسوسانی پزشک نما +https://www.yjc.ir/fa/news/7294723/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%BE .+باشگاه خبرنگاران جوان .

**************************************

*** آیاآیت الله بروجردی مطلقامخالف نظام وحکومت دینی بوده است؟!!!+آیت الله سید اصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadatmirghadim.mihanblog.com/post/535 .

 

*** چرا آیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و همرزمانش توسط  شاه کاری نکرد؟!!! +آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ +کلیک کنید .

 

*** گفت‌وگو با حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای درباره شخصیت شهید نوّاب صفوی+https://www.isna.ir/news/92102816215/%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88- .


*** آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=14302 .+پایگاه اندیشوران حوزه+کلیک کنید .

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

**سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آیینه تصاویر+سردار دل ها+http://hakim-askari.rozblog.com/post/593 . +کلیک کنید .

** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .

** مرحوم (شهید) حاج عبدالله ضابط مشهدی جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود+به یاد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالله ضابط مشهدی پایه گذار سیره شهداء +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+کلیک کنید


** تعطیلی های گسترده در کشور به جهت کرونا  یک اشتباه فاحش است+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی  !+نسیم معرفت+کلیک کنید

 
** برخی از راهکارها در مُبارزه و مُواجَهه با ویروس کُرونای جدید+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+نسیم معرفت

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

** آخرین خبر‌ها درباره شیوع کرونا در جهان/ تعداد مبتلایان چینی به شدت کاهش یافت !!! .+https://www.yjc.ir/fa/news/7268590/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A8%D8%B1.

*** به‌ گفته مقامات سازمان سلامت جهانی (یا World Health Organization به اختصار WHO)  : سرعت انتشار دروغ  در باره یروس جدید از سرعت انتشار خودِ ویروس بیشتر است....+ https://www.yjc.ir/fa/news/7262095/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%DA%A9 .+باشگاه خبرنگاران جوان .

 

 





تاریخ : دوشنبه 99/1/18 | 4:40 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

7 خوراکی مغذی را که هر کدام برای درمان یک بیماری مفید و مژثر است، برای شما گردآوری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مردم تلاش می‌کنند برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف و کم شدن وزن، از غذا‌های سالم استفاده کنند، از این رو در رژیم غذایی خود موادمعدنی، چربی‌های سالم، پروتئین، کربوهیدرات و میوه خشک که ارزش غذایی بالایی دارند، لحاظ می‌کنند.

در ادامه 7 خوراکی مغذی را به معرفی می‌کنیم که هر کدام برای درمان یک بیماری مفید و مؤثر است.

پوکی استخوان؛ کشمش

درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع میوه


***نسیم معرفت***


کشمش یکی از منابع سرشار بور (نوعی ماده معدنی) است که میزان از دست رفتن استخوان را در زنان یائسه پایین می‌آورد. مصرف روزی حداقل 3 میلی گرم و حداکثر 10 میلی گرم کشمش توصیه می‌شود.

خستگی مفرط؛ خرما

درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع میوه
خستگی، تمایل فرد به مصرف تنقلات شیرین را بالا می‌برد. خرما نسبتاً شاخص گلایسمی پایینی دارد و موجب رها شدن تدریجی قند در بدن می‌شود. از این رو، میزان انرژی را ثابت نگه می‌دارد و جایگزین خوبی برای تنقلات شیرین به حساب می‌آید.

نقرس؛ گیلاس خشک

 

درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع میوه
آنتوسیانین موجود در گیلاس به خصوص گیلاس ترش برای بهبود بیماری‌های متعدد مربوط به التهاب از جمله آرتریت، نقرس و درد عضله پس از ورزش، مفید است. مصرف نیم پیمانه گیلاس روزی 2 بار توصیه شده است.


بیشتر بخوانید: چند توصیه مهم به افرادی که مبتلا به دیابت هستند


فشارخون بالا؛ زردآلو خشک

درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع میوه
این میوه نسبت به موز، 3 برابر پتاسیم بیشتری دارد. نتیجه بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، مصرف کافی پتاسیم از بدن در برابر فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.

عفونت مثانه؛ زغال اخته خشک

درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع میوه
20درصد زنان از مشکل مستمر عفونت مثانه رنج می‌برند، اگر شما هم مستعد به این ناراحتی هستید، زغال اخته خشک مصرف کنید. در نتیجه بررسی که محققان آمریکایی انجام دادند، مشخص شد مصرف 43گرم زغال اخته خشک عفونت را در نمونه‌های ادرار زنان کم می‌دهد.

یبوست؛ آلو خشک

درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع میوه
مصرف روزانه 6 عدد آلوی خشک یبوست را درمان می‌کند. آلو سرشار از سوربیتول است که به دفع کمک می‌کند.

کم خونی؛ انجیر

درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع میوه
مصرف 4عدد انجیر خشک در روز یک چهارم نیاز روزانه آهن بدن را تامین می‌کند. بهتر است انجیر را همراه با آب پرتقال مصرف کنید. ویتامین C به جذب آهن از منابع گیاهی کمک می‌کند.

https://www.yjc.ir/fa/news/7302712/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86- .+باشگاه خبرنگاران جوان .

 

****************************************

*************************************************

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید


**پاسخ به یادداشت تخرببی دکترسعیدنمکی-وزیربهداشت+طب اسلامی+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/624 .+کلیک کنید .

********************************************

***حواشی سفر پزشکان بدون مرز به ایران/ +جاسوسانی پزشک نما +https://www.yjc.ir/fa/news/7294723/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%BE .+باشگاه خبرنگاران جوان .

***حواشی سفر پزشکان بدون مرز به ایران/ +جاسوسانی پزشک نما +https://www.yjc.ir/fa/news/7294723/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%BE .+باشگاه خبرنگاران جوان .

**************************************

 

*** آیاآیت الله بروجردی مطلقامخالف نظام وحکومت دینی بوده است؟!!!+آیت الله سید اصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadatmirghadim.mihanblog.com/post/535 .

 

*** چرا آیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و همرزمانش توسط  شاه کاری نکرد؟!!! +آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ +کلیک کنید .

 

*** گفت‌وگو با حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای درباره شخصیت شهید نوّاب صفوی+https://www.isna.ir/news/92102816215/%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88- .


*** آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=14302 .+پایگاه اندیشوران حوزه+کلیک کنید .

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

**سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آیینه تصاویر+سردار دل ها+http://hakim-askari.rozblog.com/post/593 . +کلیک کنید .

** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .

** مرحوم (شهید) حاج عبدالله ضابط مشهدی جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود+به یاد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالله ضابط مشهدی پایه گذار سیره شهداء +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+کلیک کنید

 


**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 


** تعطیلی های گسترده در کشور به جهت کرونا  یک اشتباه فاحش است+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی  !+نسیم معرفت+کلیک کنید

 
** برخی از راهکارها در مُبارزه و مُواجَهه با ویروس کُرونای جدید+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+نسیم معرفت

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

** آخرین خبر‌ها درباره شیوع کرونا در جهان/ تعداد مبتلایان چینی به شدت کاهش یافت !!! .+https://www.yjc.ir/fa/news/7268590/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A8%D8%B1.

 

*** به‌ گفته مقامات سازمان سلامت جهانی (یا World Health Organization به اختصار WHO)  : سرعت انتشار دروغ  در باره یروس جدید از سرعت انتشار خودِ ویروس بیشتر است....+ https://www.yjc.ir/fa/news/7262095/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%DA%A9 .+باشگاه خبرنگاران جوان .

*** آیا عطسه زیاد نشانه کرونا است ؟!!!  حسین احمدی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مردم نباید فریب شایعات را بخورند و راه تشخیص اینکه فردی به کرونا مبتلا شده یا نه، فقط با انجام آزمایش امکان‌پذیر است. او ادامه داد: صرف اینکه فردی زیاد عطسه می‌کند و سردرد دارد، نباید این تصور پیش بیاید که فرد مذکور به کرونا مبتلا است. ... وزارت آموزش و پرورش دلیل تعطیلی مدارس در این مدت را ضدعفونی کردن مدارس عنوان کرد، ولی ما معتقدیم اگر توصیه‌های بهداشتی، پیشگیرانه و چگونگی رعایت بهداشت فردی به دانش آموزان آموزش داده می‌شد، نیازی به تعطیلی مدارس نبود. +https://www.yjc.ir/fa/news/7265202/%D8%B9%D8%B7%D8%B3%D9%87-+باشگاه خبرنگاران جوان .

 

 

 

 




تاریخ : یکشنبه 99/1/17 | 4:6 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

عکس و تصاویر متحرک ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان مبارک

خلاصه زندگی حضرت علی اکبر (ع) -گروه رسانه ای سپهر

***نسیم معرفت***



*** توصیه امام خامنه ای به جوانان به مناسبت روز جوان


بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای به مناسبت روز جوان


حضرت آیت الله خامنه ای  (درتاریخ 18  / 2  / 1396    ) در جلسه‌ی درس خارج فقه با اشاره به سالروز ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر (عَلَیهِ السَّلامُ) و روز جوان، ضمن دعا برای جوانان، آنان را به ثبات قدم در صراط مستقیم و تلاش و استقامت در راه صحیح توصیه نمودند . گزیده‌ای از بیانات مُعظَّم‌ُُلَه به شرح زیر است :
    
«ان‌شاءالله خدا به حقّ علی‌اکبر
(عَلَیهِ السَّلامُ) شما جوانها را حفظ کند، برای اسلام نگه دارد و ثابت‌ قدمتان بدارد. جوانها توجّه داشته باشند ، صراط مستقیم را میتوانند بشناسند ، میتوانند دل ببندند ، میتوانند مُنعَطِّف و مُتشکّل به شکل صراطِ مستقیم بشوند ؛ اما نگه‌داری آن سخت است ، باید نگه دارید . به قول مرحوم امیری فیروزکوهی که گفت :

شَبابِ عُمر به دانش گذشت و شَیب ، به جهل
کتابِ عُمرِ مرا فَصل و باب ،  پیش و پس  است

بعضی‌ها جوانی‌های خوبی داشتند ، امان از پیری‌شان ؛ پیر که شدند هیچ . این [جوانی‌ها] را سعی کنید [نگه دارید] . البتّه شماها خوب هستید ، شماها اَلحَمدُلِلّه در خدمت انقلاب و در خدمت اسلام هستید . سعی کنید [این حالت] را نگه دارید . این ثبات قدم و استقامت در راهِ صحیح  ، یک چیز خوبی است . »
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=36446 .

****************************************

*************************************************

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید


**پاسخ به یادداشت تخرببی دکترسعیدنمکی-وزیربهداشت+طب اسلامی+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/624 .+کلیک کنید .

********************************************

***حواشی سفر پزشکان بدون مرز به ایران/ +جاسوسانی پزشک نما +https://www.yjc.ir/fa/news/7294723/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%BE .+باشگاه خبرنگاران جوان .

***حواشی سفر پزشکان بدون مرز به ایران/ +جاسوسانی پزشک نما +https://www.yjc.ir/fa/news/7294723/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%BE .+باشگاه خبرنگاران جوان .

**************************************

 

*** آیاآیت الله بروجردی مطلقامخالف نظام وحکومت دینی بوده است؟!!!+آیت الله سید اصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadatmirghadim.mihanblog.com/post/535 .

 

*** چرا آیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و همرزمانش توسط  شاه کاری نکرد؟!!! +آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ +کلیک کنید .

 

 

*** گفت‌وگو با حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای درباره شخصیت شهید نوّاب صفوی+https://www.isna.ir/news/92102816215/%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88- .


*** آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=14302 .+پایگاه اندیشوران حوزه+کلیک کنید .

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

**سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آیینه تصاویر+سردار دل ها+http://hakim-askari.rozblog.com/post/593 . +کلیک کنید .

** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .

** مرحوم (شهید) حاج عبدالله ضابط مشهدی جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود+به یاد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالله ضابط مشهدی پایه گذار سیره شهداء +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+کلیک کنید


** تعطیلی های گسترده در کشور به جهت کرونا  یک اشتباه فاحش است+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی  !+نسیم معرفت+کلیک کنید

 
** برخی از راهکارها در مُبارزه و مُواجَهه با ویروس کُرونای جدید+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+نسیم معرفت

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

** آخرین خبر‌ها درباره شیوع کرونا در جهان/ تعداد مبتلایان چینی به شدت کاهش یافت !!! .+https://www.yjc.ir/fa/news/7268590/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A8%D8%B1.

 

 

*** به‌ گفته مقامات سازمان سلامت جهانی (یا World Health Organization به اختصار WHO)  : سرعت انتشار دروغ  در باره یروس جدید از سرعت انتشار خودِ ویروس بیشتر است....+ https://www.yjc.ir/fa/news/7262095/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%DA%A9 .+باشگاه خبرنگاران جوان .

 

*** آیا عطسه زیاد نشانه کرونا است ؟!!!  حسین احمدی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مردم نباید فریب شایعات را بخورند و راه تشخیص اینکه فردی به کرونا مبتلا شده یا نه، فقط با انجام آزمایش امکان‌پذیر است. او ادامه داد: صرف اینکه فردی زیاد عطسه می‌کند و سردرد دارد، نباید این تصور پیش بیاید که فرد مذکور به کرونا مبتلا است. ... وزارت آموزش و پرورش دلیل تعطیلی مدارس در این مدت را ضدعفونی کردن مدارس عنوان کرد، ولی ما معتقدیم اگر توصیه‌های بهداشتی، پیشگیرانه و چگونگی رعایت بهداشت فردی به دانش آموزان آموزش داده می‌شد، نیازی به تعطیلی مدارس نبود. +https://www.yjc.ir/fa/news/7265202/%D8%B9%D8%B7%D8%B3%D9%87-+باشگاه خبرنگاران جوان .

 

 

***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

 

***چراآیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و...توسط شاه کاری نکرد؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ .+کلیک کنید .

 

 

 


**** آیاامام حسین(ع)برضدایرانیان وشیعیان ایرانی سخن گفته است؟!!!+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/637 .

 

 

 



تاریخ : شنبه 99/1/16 | 11:36 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

***نسیم معرفت***


ببینید آخوندها و طلبه ها به خاطر کرونا از قم فرار کردند!!!؟


همین چند وقت پیش فیلمی از طلبه‌ها در شبکه‌های آن سوی آب منتشر شد و برخی هم با دیدن این فیلم در فضای مجازی نوشتند با شیوع کرونا آخوندها در حال فرار از قم هستند آن هم با کامیون! شاید در آن زمان این سوال در ذهن کسی ایجاد نشد که واقعیت ماجرا چیست و چرا طلبه‌هایی که همیشه پای کار جهادی هستند این بار باید از قم فرار کنند؟

طلاب کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، از روزی که پای این ویروس دردسرساز به کشور باز شد و اولین نتایج مثبت کرونا از قم اعلام شد، مثل روز روشن بود که "قم هراسی" در دستور کار مخالفان و دشمنان همیشگی این انقلاب قرار گیرد. یک روز شایعه کردند که 300 طلبه قمی از ترس کرونا به کیش فرار کردند، روز بعد گفتند 52 آخوند با خانواده در فلان هتل لوکس جنوب کشور سکنی گزیده‌اند، فلان مستندساز در توئیتر خود آخوندها را به این متهم کرد که با خودخواهی  زور گفتند و نگذاشتند قم قرنطینه شود و این ویروس در کشور شیوع پیدا کرد، بهمان بازیگر درجه سه هم به تبعیت از او گفت قم باید قرنطینه می شد تا ما دچار چنین وضعیتی نمی شدیم. همین چند وقت پیش هم  فیلم کمک رسانی آخوندها به سیل‌زدگان خوزستان را منتشر کردند و نوشتند با شیوع کرونا آخوندها در حال فرار از قم هستند آن هم با کامیون! شاید در آن زمان این سوال در ذهن کسی ایجاد نشد که واقعیت ماجرا چیست و چرا طلبه‌هایی که همیشه پای کار جهادی هستند اینبار باید از قم فرار کنند؟ برای دریافت پاسخ این سوالات راهی شهر قم شدیم تا واقعیت ماجرا را از زبان همین طلبه‌ها بشنویم.

اینجا مدرسه فقهی علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است، جایی که این روزها به قرارگاه حمایت و پشتیبانی از کادر پزشکی و درمان تبدیل شده است، عده‌ای از اینجا به بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند تا پا به پای کادر درمان به بیماران مبتلا به کرونا خدمت کنند، تعدادی دیگر جانشان را کف دستشان گذاشته‌اند تا با حضور در غسالخانه‌ها اقدام به غسل دادن متوفیان ناشی از کرونا کنند. ساعتی از حضورمان در اینجا نگذشته که چند نفر از طلبه‌ها به جمعمان اضافه می‌شوند البته با ظاهری متفاوت، به جای عبا و عمامه لباس بسیجی‌ها را به تن کرده‌اند و در کف میدان خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی مشغول به فعالیت است.

  • ماجرای فرار طلبه‌ها از قم چه بود؟

حاج آقا ابراهیمی، با خنده و شوخی ماجرای کلیپ را برایمان روایت می‌کند. پس از  پخش این کلیپ دوستان تماس می‌گرفتند که شبکه‌های معاند از این فرصت سوء استفاده کرده و مطالبی را تحت این عنوان که طلبه‌ها در حال فرار از شهر قم هستند را منتشر کرده‌ بودند، در حالی که ما از جمله افرادی بوده‌ایم که در کنار آن کامیون ایستاده بودیم و جریان آن‌گونه که گفته شده نیست. این موضوع برای اواخر فروردین ماه بود که در جریان سیل سوسنگرد تصمیم گرفته شد که دوستان همراه کامیون‌ها راهی سیل‌بندها شوند،  ما هم سوار آن کامیون شدیم و راهی منطقه شدیم که عده‌ای از این موضوع فیلمبرداری کردند.

منطقه‌ای که در آن کلیپ مشاهده می‌شود روستایی نزدیک شهر سوسنگرد است، اینکه شبکه‌های معاند زمینه شوخی و خنده مردم را فراهم کنند برای ما مشکلی ندارد و خوشحال می‌شویم. من محمدرضا تیموری هستم فردی که در آن کلیپ صدایم می‌کنند و می‌گویند « آقای تیموری بیا پایین!»

  • موضوع برای مردم خیلی عجیب بود

ما در روستای کوت نعیم در نزدیکی سوسنگرد بودیم، ما به همراه تعدادی از دوستان برای کمک به مردم سیل‌زده استان خوزستان به آن منطقه رفته بودیم و چون در آن منطقه اتومبیلی برای رفتن به منطقه وجود نداشت و کمترین امکانات وجود داشت ما سوار کامیون سوار شدیم، اتفاقا این موضوع برای مردم خیلی عجیب بود و احساسات مردم با دیدن ما برانگیخته شد و خیلی از اینکه عده‌ای از طلبه‌ها پشت کامیون سوار شده‌اند و برای کمک به این منطقه آمده بودند شگفت‌زده شده بودند. در زمان انتشار این شایعه حتی اگر جستجوی ساده‌ای در اینترنت انجام می‌شد می‌توانستند عکس‌ها را در همان زمان و مکان با امکانات و کامیون مشاهده کنند اما شبکه‌های معاند از این ماجرا سو استفاده کردند و با نشر این فیلم در شبکه‌های مجازی اعلام کردند که با شیوع کرونا طلبه‌ها از قم فرار کردند!

  • زمینه خنده جامعه را فراهم کردند

حاج آقا با خنده می‌گوید، دشمنان ما، احمق هستند و به دنبال این هستند که با انتشار هر مطلب دروغی زمینه خنده جامعه را فراهم کنند.

از حاج آقا ابراهیمی سوال می‌کنم حاج آقا در این منطقه چیکار می‌کردید؟ از لهجه‌اش مشخص است که ساکن قم نیست و این روزها برای کمک رسانی در اینجا حاضر شده است، با همان لهجه شیرین اصفهانی پاسخ می‌دهد برای خدمت به مردم این منطقه مدتی که در آن‌جا بودیم راستش را بخواهید ما که بدمان نمی‌آمد با وسیله شخصی به مناطق برویم اما وسیله رفت‌وآمد همان کامیون‌ها بود. که از آن، فیلم‌های بسیاری نیز پخش شد.

در مسیر رفت‌وآمد در خیابان و جاده سوسنگرد برای مردم جالب بود که عده‌ای طلبه سوار در کمپرسی بودند و از ما فیلم‌برداری می‌کردند. در مسیری که رفت و آمد می‌کردیم عده‌ای از روی ابراز احساس فیلم برداری می‌کردند، فروردین ماه طی اتفاقی ناگوار بسیاری از اراضی کشاورزی مردم زیر آب رفت، آبی که از سد رها شده بود . حضور ما برای اهالی «کوت نعیم» عجیب بود و از کامیون سواری ما فیلم‌برداری می‌کردند، اینکه یک کمپرسی با حضور عده‌ای از طلبه برای کمک‌رسانی به آنان آمده بودند برایشان جالب بود.

منطقه وسیعی از اراضی کشاورزی را آب گرفته بود، هنگامی که جریان رودخانه وسعت پیدا می‌کرد ما با گونی‌های شن سعی می‌کردیم جلوی طغیان آب را بگیریم و یا اگر منطقه‌ای به زیر آب می‌رفت آنان به سرعت اقدام به تعمیر می‌کردیم، آن زمان وسیله رفت‌وآمدمان کمپرسی و کامیون بود و شیفت‌های رفت و آمدمان نیز تغییر می‌کرد. متاسفانه در این شرایط که کشور در بحران بیماری قرار دارد افراد بسیاری علاقه دارند با فضاسازی و با  انتشار این فیلم‌های دروغ ترس را به جامعه القا کنند، و در تریبون‌ها داد و فریاد کنند که طلبه‌ها در حال فرار هستند غافل از اینکه این روزها ما در بیمارستان‌ها در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستیم و عده‌ای دیگر در غسالخانه‌ها در حال غسل دادن اموات کرونایی هستند.

  • کامیون گزینه خوبی برای فرار نیست

حاجی آقا با شوخ طبعی ادامه می‌دهد، مردم باید بدانند که اگر طلبه‌ها بخواهند فرار کنند وسایل نقلیه بسیاری وجود دارد و کمپرسی گزینه خوبی نیست!‌ دلیلی ندارد که ما با کمپرسی فرار کنیم، وقتی این کلیپ را دیدم خندیدم. ما از انتشار این دروغ‌ها خسته و دلزده نمی‌شویم، دیگر به این دروغ‌پردازی دشمنان احمق عادت کرده‌ایم و کارمان را انجام می‌دهیم.

  • هیچ‌وقت نوکری مردم را رها نمی‌کنیم

حاج آقا تیموری به حضور طلبه‌ها در بحران‌ها اشاره می‌کند، به اینکه بسیاری از همین آخوندها به گمنامند و درحال خدمت رسانی به مردم هستند و ادامه می‌دهد، در روزهای اول که این ویروس کرونا میان مردم پخش شد طلبه‌ها کنار مردم بودند و در حال حاضر نیز مشغول فعالیت هستند ، ما هیچ‌وقت نوکری برای مردم را رها نمی‌کنیم و معاندین بدانند که نوکری برای مردم ، افتخار ماست و تا آخر پای مردم و رهبری خواهیم ماند و از خدا می‌خواهیم که مرگمان که همان شهادت در راه خدا است را در این مسیر قرار دهد.

حاج آقا ابراهیمی در ادامه حرف‌هایش از تبلیغات مسموم فضای مجازی می‌گوید مردم فهیم و بصیر ما، درگیر فضای مجازی شده‌اند؛ تبلیغات مسموم فضای مجازی ذهن تعداد کثیری از مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است اما قطعا همه آنان با آگاهی خود تفاوت میان خوب و بد را متوجه می‌شوند. این کشور با وجود رحمت الهی، رهبری حضرت آقا و دولتمردان خالص و مبارزات ذهنی و عملی بر دشمنان پیروز و در همه عرصه‌ها سربلند و سرافراز خواهد شد.

  • طلبه‌های فراری در یک قدمی کرونایی‌ها

 حال و هوای این روزهای بیمارستان‌ها و خدمت رسانی طلبه‌ها را اینگونه برایمان روایت می‌کنند، که با شیوع بیماری کرونا بسیاری از طلبه‌ها درخواست حضور در بیمارستان‌ها را داشتند، از آنجا که در بیمارستان‌ها شرایط قرنطینه وجود داشت و حضور همراه بیماران در بیمارستان دشوار بود طلاب تصمیم گرفتند به عنوان همراه بیمار در بیمارستان‌ها حاضر شوند. در ابتدای حضور طلبه‌ها پذیرش این موضوع توسط کادر درمان کمی سخت بود اما وقتی دیدند که طلبه‌ها می‌توانند در این شرایط سخت کمک حال آنها باشند شرایط بهتر شد تا جایی که این روزها با اطمینان خاطر با ما همکاری می‌کنند. طلبه‌ها در بیمارستان کارهایی از نظافت بیماران تا مراقبت از آنها را انجام می‌دهند.

اما این تمام ماجرای اقدامات این طلبه‌های به اصطلاح فراری از بیماری کرونا نیست، طلبه‌های فراری از کرونا حالا در مرکز کرونایند، همینجا در غسال‌خانه‌های قم! دقیقا در نزدیک‌ترین محل ابتلا به کرونا. این طلبه‌ها به صورت خودجوش در این مکان حاضر شده‌اند و بدون هیچ چشمداشتی اقدام به شست‌وشو و تطهیر امواتی می‌کنند که بر اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده‌اند. حضور در اینجا خاطرات جالبی را برایشان رقم زده است، عده‌ای به همراه همسرشان در این مکان حضور پیدا کرده‌اند و عده‌ای دیگر هم از شهرهای دیگر به قم آمده‌اند تا نگذارند اموات مسلمانان روی زمین بماند.

در ادامه صحیت‌هایمان دقایقی را با حمید مولایی یکی از طلبه‌های جهادی به گفت‌وگو می‌نشینیم، برایمان از روزهای حضور در غسالخانه می‌گوید، در روزهای اول عادت به پوشیدن لباس‌ها نداشتیم و این موضوع باعث سختی کارمان شده بود، جنازه برخی از اموات چندین روز بر زمین مانده بود و بدن‌ها خشک شده بود از آنجا که بر اساس احکام شرعی هرگونه آسیب زدن به بدن فرد فوت شده دیه‌ای را بر گردن غسال می‌گذارد غسل دادن این بدن‌های خشک شده برایمان خیلی سخت و از سوی دیگر رنج آور بود، جناره‌ها را به سختی و آهسته جا به جا می‌کردیم و از سوی دیگر احساس می‌کردیم که باید با توان بیشتری در اینجا بمانیم. من از حضورم در اینجا خیلی خشنودم، با حضور در اینجا و اینکه توانستم در این کار خیر باشم احساس خوبی دارم، وقتی با مردم گفت‌وگو می‌کنیم برخی از آنها می‌گویند می‌ترسیدم بر اثر ابتلا به کرونا بمیرم و جنازه‌ام بدن غسل دفن شود، مردم در این خصوص خیلی دغدغه داشتند که الحمدالله ما توانستیم این دغدغه را رفع کنیم.

خیرین کمک زیادی برای تهیه تجهیزات و لباس به ما کمک می‌کنند و تلاش می‌کنیم در سایر استان‌ها هم این روند ادامه پیدا کند، هرچند در برخی استان‌ها این کار درحال انجام است و ما با حضور در این شهرها توانستیم مخالفان انجام غسل را اقناع کنیم که با رعایت نکات بهداشتی می‌توان اموات را غسل داد.

انجام غسل برای طلبه‌هایی که تا کنون جنازه از نزدیک ندیده بودند کمی سخت بود اما توکل به خدا باعث شد که کار را انجام دهیم، حتی مواقعی از شهرهای تهران خوزستان و یزد اموات را برای غسل دادن به اینجا می‌آوردند البته اکنون در تهران شاهرود و برخی شهرهای دیگر این کار توسط طلبه‌ها انجام می‌شود. وقتی کار غسل که تمام می‌شد خوشحالی خانواده میت از اینکه فوتی خانواده با غسل دفن شده است باعث می‌شود تا خستگی از تن ما خارج شود.

https://www.hamshahrionline.ir/news/497261/%D8%A2%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8 .

 

****************************************

*************************************************

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید


**پاسخ به یادداشت تخرببی دکترسعیدنمکی-وزیربهداشت+طب اسلامی+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/624 .+کلیک کنید .

********************************************

***حواشی سفر پزشکان بدون مرز به ایران/ +جاسوسانی پزشک نما +https://www.yjc.ir/fa/news/7294723/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%BE .+باشگاه خبرنگاران جوان .

***حواشی سفر پزشکان بدون مرز به ایران/ +جاسوسانی پزشک نما +https://www.yjc.ir/fa/news/7294723/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%BE .+باشگاه خبرنگاران جوان .

**************************************

 

*** آیاآیت الله بروجردی مطلقامخالف نظام وحکومت دینی بوده است؟!!!+آیت الله سید اصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadatmirghadim.mihanblog.com/post/535 .

 

 

*** چرا آیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و همرزمانش توسط  شاه کاری نکرد؟!!! +آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ +کلیک کنید .

 

*** گفت‌وگو با حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای درباره شخصیت شهید نوّاب صفوی+https://www.isna.ir/news/92102816215/%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88- .


*** آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=14302 .+پایگاه اندیشوران حوزه+کلیک کنید .

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

**سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آیینه تصاویر+سردار دل ها+http://hakim-askari.rozblog.com/post/593 . +کلیک کنید .

** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .

** مرحوم (شهید) حاج عبدالله ضابط مشهدی جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود+به یاد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالله ضابط مشهدی پایه گذار سیره شهداء +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+کلیک کنید


** تعطیلی های گسترده در کشور به جهت کرونا  یک اشتباه فاحش است+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی  !+نسیم معرفت+کلیک کنید

 
** برخی از راهکارها در مُبارزه و مُواجَهه با ویروس کُرونای جدید+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+نسیم معرفت

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

** آخرین خبر‌ها درباره شیوع کرونا در جهان/ تعداد مبتلایان چینی به شدت کاهش یافت !!! .+https://www.yjc.ir/fa/news/7268590/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A8%D8%B1.

 

 

*** به‌ گفته مقامات سازمان سلامت جهانی (یا World Health Organization به اختصار WHO)  : سرعت انتشار دروغ  در باره یروس جدید از سرعت انتشار خودِ ویروس بیشتر است....+ https://www.yjc.ir/fa/news/7262095/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%DA%A9 .+باشگاه خبرنگاران جوان .

 

*** آیا عطسه زیاد نشانه کرونا است ؟!!!  حسین احمدی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مردم نباید فریب شایعات را بخورند و راه تشخیص اینکه فردی به کرونا مبتلا شده یا نه، فقط با انجام آزمایش امکان‌پذیر است. او ادامه داد: صرف اینکه فردی زیاد عطسه می‌کند و سردرد دارد، نباید این تصور پیش بیاید که فرد مذکور به کرونا مبتلا است. ... وزارت آموزش و پرورش دلیل تعطیلی مدارس در این مدت را ضدعفونی کردن مدارس عنوان کرد، ولی ما معتقدیم اگر توصیه‌های بهداشتی، پیشگیرانه و چگونگی رعایت بهداشت فردی به دانش آموزان آموزش داده می‌شد، نیازی به تعطیلی مدارس نبود. +https://www.yjc.ir/fa/news/7265202/%D8%B9%D8%B7%D8%B3%D9%87-+باشگاه خبرنگاران جوان .

 




تاریخ : جمعه 99/1/15 | 4:37 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

دکتر ظریف: من آماده سفر به عربستان هستم

Mohammad Javad Zarif

***نسیم معرفت***

 

Don’t be mislead by usual warmongers, AGAIN  @real donaltrump .

iran starts n0 wars ، but teaches lessons to those hwo do .


Javad Zarif (@JZarif)+ april 2 ، 2020 .


دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در «صفحه توییتر» خود خطاب به «دُونالد تَرامپ» رئیس‌جمهورِ احمق و وحشی و گرگ صفت آمریکا نوشت :

آقای ترامپ !  دوباره فریب جنگ طلبانِ همیشگی را نخور ... ... ... ایران هیچ جنگی را آغاز نمی کند بلکه کسانی را که مرتکب آن می شوند ، ادب می کند .

 

****************************************


 

 

 

*************************************************

 

*** مطالب حضرت آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/623 . +کلیک کنید

 

 

***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید


**پاسخ به یادداشت تخرببی دکترسعیدنمکی-وزیربهداشت+طب اسلامی+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/624 .+کلیک کنید .


********************************************

***حواشی سفر پزشکان بدون مرز به ایران/ +جاسوسانی پزشک نما +https://www.yjc.ir/fa/news/7294723/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%BE .+باشگاه خبرنگاران جوان .

***حواشی سفر پزشکان بدون مرز به ایران/ +جاسوسانی پزشک نما +https://www.yjc.ir/fa/news/7294723/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%BE .+باشگاه خبرنگاران جوان .

**************************************


*** آیاآیت الله بروجردی مطلقامخالف نظام وحکومت دینی بوده است؟!!!+آیت الله سید اصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadatmirghadim.mihanblog.com/post/535 .

 

*** چرا آیت الله بروجردی درباره اعدام نوّاب صفوی و همرزمانش توسط  شاه کاری نکرد؟!!! +آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/5136/ +کلیک کنید .

 

 

  

*** گفت‌وگو با حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای درباره شخصیت شهید نوّاب صفوی+https://www.isna.ir/news/92102816215/%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88- .


*** آیا تشکیل حکومت اسلامی جائز است؟(اشکال و جواب)+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=14302 .+پایگاه اندیشوران حوزه+کلیک کنید .


*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


**سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آیینه تصاویر+سردار دل ها+http://hakim-askari.rozblog.com/post/593 . +کلیک کنید .


** متن وصیتنامه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی +http://hakim-askari.rozblog.com/post/597 .+ کلیک کنید .

** مرحوم (شهید) حاج عبدالله ضابط مشهدی جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود+به یاد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالله ضابط مشهدی پایه گذار سیره شهداء +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+کلیک کنید


** تعطیلی های گسترده در کشور به جهت کرونا  یک اشتباه فاحش است+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی  !+نسیم معرفت+کلیک کنید

 
** برخی از راهکارها در مُبارزه و مُواجَهه با ویروس کُرونای جدید+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+نسیم معرفت

 

*** تفسیر سوره کهف توسط آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+ بر اساسِ «متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی»+سایت سعادت میرقدیم ها+کلیک کنید  +

http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .

 

** آخرین خبر‌ها درباره شیوع کرونا در جهان/ تعداد مبتلایان چینی به شدت کاهش یافت !!! .+https://www.yjc.ir/fa/news/7268590/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A8%D8%B1.


*** به‌ گفته مقامات سازمان سلامت جهانی (یا World Health Organization به اختصار WHO)  : سرعت انتشار دروغ  در باره یروس جدید از سرعت انتشار خودِ ویروس بیشتر است....+ https://www.yjc.ir/fa/news/7262095/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%DA%A9 .+باشگاه خبرنگاران جوان .

 

*** آیا عطسه زیاد نشانه کرونا است ؟!!!  حسین احمدی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مردم نباید فریب شایعات را بخورند و راه تشخیص اینکه فردی به کرونا مبتلا شده یا نه، فقط با انجام آزمایش امکان‌پذیر است. او ادامه داد: صرف اینکه فردی زیاد عطسه می‌کند و سردرد دارد، نباید این تصور پیش بیاید که فرد مذکور به کرونا مبتلا است. ... وزارت آموزش و پرورش دلیل تعطیلی مدارس در این مدت را ضدعفونی کردن مدارس عنوان کرد، ولی ما معتقدیم اگر توصیه‌های بهداشتی، پیشگیرانه و چگونگی رعایت بهداشت فردی به دانش آموزان آموزش داده می‌شد، نیازی به تعطیلی مدارس نبود. +https://www.yjc.ir/fa/news/7265202/%D8%B9%D8%B7%D8%B3%D9%87-+باشگاه خبرنگاران جوان .

 

 




تاریخ : پنج شنبه 99/1/14 | 12:14 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی