سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خدا

زندگی نامه حضرت محمد (ص)

 

 

 

زندگی  نامه حضرت محمد (ص):

 



نام: محمد بن عبد الله

 


حضرت محمد (ص) در تورات و برخى کتب آسمانى «احمد» نامیده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پیش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را «احمد» نامیده بود.

 

 



کنیه حضرت محمد (ص): ابوالقاسم و ابوابراهیم.

 

 

 

القاب حضرت محمد (ص): رسول اللّه، نبى اللّه، مصطفى، محمود، امین، امّى، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذکّر، یس، طه‏ و...

 

 



منصب حضرت محمد (ص): آخرین پیامبر الهى، بنیان‏گذار حکومت اسلامى و نخستین معصوم در دین مبین اسلام.

 

 

 

تاریخ ولادت حضرت محمد (ص): روز جمعه، هفدهم ربیع الاول عام الفیل برابر با سال 570 میلادى (به روایت شیعه). بیشتر علماى اهل سنّت تولد آن حضرت را روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول آن سال دانسته‏اند.

 

 

عام الفیل، همان سالى است که ابرهه، با چندین هزار مرد جنگى از یمن به مکه یورش آورد تا خانه خدا (کعبه) را ویران سازد و همگان را به مذهب مسیحیت وادار سازد؛ اما او و سپاهیانش در مکه با تهاجم پرندگانى به نام ابابیل مواجه شده، به هلاکت رسیدند و به اهداف شوم خویش نایل نیامدند. آنان چون سوار بر فیل بودند، آن سال به سال فیل (عام الفیل) معروف گشت.

 

 

 

محل تولد حضرت محمد (ص): مکه معظمه، در سرزمین حجاز (عربستان سعودى کنونى).

 

 

 

نسب پدرى حضرت محمد (ص): عبدالله بن عبدالمطلب (شیبة الحمد) بن هاشم (عمرو) بن عبدمناف بن قصّى بن کلاب بن مرّة بن کعب بن لوىّ بن غالب بن فهر بن مالک بن نضر (قریش) بن کنانة بن خزیمة بن مدرکة بن الیاس بن مضر بن نزار بن معد بن عدنان.

 

 


حضرت محمد (ص) روایت شده است که هرگاه نسب من به عدنان رسید، همان جا نگاه دارید و از آن بالاتر نروید. اما در کتاب‏هاى تاریخى، نسب آن حضرت تا حضرت آدم(ع) ثبت و ضبط شده است که فاصله بین عدنان تا حضرت اسماعیل، فرزند ابراهیم خلیل الرحمن(ع) به هفت پشت مى‏رسد.

 

 

 

مادر حضرت محمد (ص): آمنه، دختر وهب بن عبد مناف.

 



این بانوى جلیل القدر، در طهارت و تقوا در میان بانوان قریشى، کم‏ نظیر و سرآمد همگان بود. وى پس از تولد حضرت محمّد(ص) دو سال و چهارماه و به روایتى شش سال زندگى کرد و سرانجام، در راه بازگشت از سفرى که به همراه تنها فرزندش، حضرت محمّد(ص) و خادمه‏اش، ام ایمن جهت دیدار با اقوام خویش عازم یثرب (مدینه) شده بود، در مکانى به نام «ابواء» بدرود حیات گفت و در همان جا مدفون گشت.

 

 

و چون عبدالله، پدر حضرت محمد(ص) دو ماه (و به روایتى هفت ماه) پیش از ولادت فرزندش از دنیا رفته بود، کفالت آن حضرت را جدش، عبدالمطلب به عهده گرفت. نخست وى را به ثویبه (آزاد شده ابولهب) سپرد تا وى را شیر دهد و از او نگه‏دارى کند؛ اما پس از مدتى وى را به حلیمه، دختر عبدالله بن حارث سعدیه واگذار کرد. حلیمه گرچه دایه آن حضرت بود، اما به مدت پنج سال براى وى مادرى کرد.

 

 

 

 

زندگی نامه حضرت محمد,زندگینامه حضرت محمد,بیوگرافی حضرت محمد,حضرت محمد

 

 

 

 

زندگی نامه حضرت محمد (ص)

 

 

مدت رسالت و زمامدارى حضرت محمد (ص): از 27 رجب سال چهلم عام الفیل (610 میلادى)، که در سن چهل سالگى به رسالت مبعوث شده بود، تا 28 صفر سال یازدهم هجرى، که رحلت فرمود، به مدت 23 سال عهده‏دار امر رسالت و نبوت بود. حضرت محمد (ص)  علاوه بر رسالت، به مدت ده سال امر زعامت و زمامدارى مسلمانان را پس از مهاجرت به مدینه طیبه بر عهده داشت.

 

 



همسران حضرت محمد (ص):

 


1. خدیجه بنت خویلد.


2. سوده بنت زمعه.


3. عایشه بنت ابى بکر.


4. امّ شریک بنت دودان.


5. حفصه بنت عمر.


6. ام حبیبه بنت ابى سفیان.


7. امّ سلمه بنت عاتکه.


8. زینب بنت جحش.


9. زینب بنت خزیمه.


10. میمونه بنت حارث.


11. جویریه بنت حارث.


12. صفیّه بنت حىّ بن اخطب.

 

 


نخستین زنى که افتخار همسرى حضرت محمد (ص) را یافت، خدیجه بنت خویلد بود. حضرت محمّد(ص) پیش از رسیدن به مقام رسالت، در سن 25 سالگى با این بانوى بزرگوار ازدواج نمود.

 

 

خدیجه کبرى (س) با موقعیت و اموال خویش، خدمات شایانى به پیامبر اکرم(ص) در اظهار رسالتش کرد. این بانوى بزرگ، از افتخارات زنان عالم است و در ردیف بانوان قدسى، همانند مریم و آسیه، قرار دارد. حضرت محمد (ص) به احترام خدیجه کبرى (س) تا هنگامى که وى زنده بود، با هیچ زن دیگرى ازدواج نکرد. همو بود که دردها و رنج‏هاى پیامبر(ص) را، که سران شرک و کفر متوجه آن حضرت مى‏کردند، تسلّى داده و او را در رسالت و نبوتش یارى می‏داد.

 



خدیجه کبرى(س) به خاطر مقام و منزلتى که در اسلام به دست آورده بود، مورد لطف و عنایت مخصوص پروردگار جهانیان قرار گرفت. به همین جهت روزى جبرئیل امین به محضر پیامبر اکرم(ص) شرفیاب شد و گفت: اى محمد! سلام خدا را به همسرت خدیجه برسان. پیامبر اکرم(ص) به همسرش فرمود: اى خدیجه! جبرئیل امین از جانب خداوند متعال به تو سلام مى‏رساند. خدیجه گفت: «اللّه السّلام و منه السّلام و على جبرئیل السّلام».

 



حضرت خدیجه (س) در ایام همسرى با حضرت محمد (ص) از احترام ویژه رسول‏ خدا(ص) برخوردار بود و پیامبر(ص) نیز همسرى مهربان و وفادار براى او بود. آن حضرت پس از وفات خدیجه (در رمضان سال دهم بعثت) همواره از او به نیکى یاد می‏کرد.

 



از عایشه، سومین حضرت محمد (ص)، روایت شده است:

 



«کانَ رَسُولُ اللّهِ(ص) لایَکادُ یَخْرُجُ مِنَ الْبَیْتِ حَتّى یَذْکُرَ خَدیجَةَ فَیَحْسَنُ الثَّناءِ عَلَیْها، فَذَکَرها یَوْماً مِنَ الْاَیّامِ فَادْرَکَتْنی الْغَیْرةَ، فَقُلْتُ: هَلْ کانَتْ اِلاّ عَجُوزاً وَقَدْ اَبْدَلَکَ اللّهُ خَیْراً مِنْها، فَغَضَبَ حَتّى‏ اهْتَزَّ مَقْدَمُ شَعْرِهِ مِنَ الغَضَبِ‏. (1)

 

 

حضرت محمد (ص) هیچ‏گاه از خانه بیرون نمی‏رفت مگر این که یادى از خدیجه مى‏کرد و از او به نیکى نام مى‏برد. یک روز که حضرت محمد (ص) از خدیجه (س) یاد کرده و خوبى‏هاى او را بیان میکرد، غیرت زنانگى بر من غالب شد و به پیامبر(ص) گفتم: آیا او یک پیرزن بیشتر بود و حال آن که خداوند بهتر از آن (یعنى عایشه) را به تو داده است؟ پیامبر اکرم(ص) از این گفتار من، خشمگین شد، به طورى که موهاى جلوى سرش از شدت خشم به حرکت درآمد.

 

 

 

  زندگی نامه حضرت محمد (ص)

 



فرزندان حضرت محمد (ص):



الف) پسران ان حضرت محمد (ص):

 


1. قاسم. او پیش از بعثت پیامبر اکرم(ص) تولد یافت. از این رو پیامبر(ص) را ابوالقاسم نامیدند.

 


2. عبدالله. این کودک چون پس از بعثت به دنیا آمده بود، وى را «طیّب» و «طاهر» مى‏گفتند.

 


3. ابراهیم. او در اواخر سال هشتم هجرى متولد شد و در رجب سال دهم هجرى وفات یافت.

 


عبدالله و قاسم از خدیجه کبرى (س) و ابراهیم از ماریه قبطیه متولد شدند. وهرسه آنان در سنین کودکى از دنیا رفتند.

 

 

 

ب) دختران حضرت محمد (ص):

 

 

1. زینب (س). 2. رقیه (س). 3. ام کلثوم (س). 4. فاطمه زهرا (س).



دختران حضرت محمد (ص) همگى از حضرت خدیجه(س) متولد شدند و تمام فرزندان رسول خدا(ص) جز فاطمه زهرا (س) پیش از رحلت آن حضرت، از دنیا رفته بودند. تنها فرزندى که از آن حضرت در زمان رحلتش باقى مانده بود، فاطمه زهرا(س)، آخرین دختر وى بود. این بانوى مکرّمه، افتخار بانوان عالم، بلکه همه انسان‏ها و مورد تقدیس و تکریم فرشتگان عرشى است. همو است که مادر سبطین و امّ الأئمة المعصومین(ع) است.

 

 



گرچه پیامبر اسلام(ص) به تمام خاندان مؤمن خویش علاقه‏مند بود، اما در میان همسرانش بیش از همه، به خدیجه کبرى (س) و در میان فرزندانش بیش از همه، به فاطمه زهرا (س) علاقه‏مند بوده و اظهار محبت و لطف میفرمود.


 

زندگی نامه حضرت محمد (ص)

 

 

 

آغاز بعثت حضرت محمد (ص):

 

 


محمد امین ( ص ) قبل از شب 27 رجب در غار حرا به عبادت خدا و راز و نیاز با آفریننده جهان می پرداخت و در عالم خواب رؤیاهایی می دید راستین و برابر با عالم واقع . روح بزرگش برای پذیرش وحی - کم کم - آماده می شد .

 

 

درآن شب بزرگ جبرئیل فرشته وحی مأمور شد آیاتی از قرآن را بر محمد ( ص ) بخواند و او را به مقام پیامبری مفتخر سازد . سن محمد ( ص ) در این هنگام چهل سال بود . در سکوت و تنهایی و توجه خاص به خالق یگانه جهان جبرئیل از محمد ( ص ) خواست این آیات را بخواند : " اقرأ باسم ربک الذی خلق . خلق الانسان من علق . اقرأ وربک الاکرم . الذی  علم بالقلم . علم الانسان ما لم یعلم " . یعنی : بخوان به نام پروردگارت که آفرید . او انسان را از خون بسته آفرید . بخوان به نام پروردگارت که گرامی تر و بزرگتر است . خدایی که نوشتن با قلم را به بندگان آموخت . به انسان آموخت آنچه را که نمی دانست .

 

 

 

 

زندگی نامه حضرت محمد,زندگینامه حضرت محمد,بیوگرافی حضرت محمد,حضرت محمد

 

 

 

 

 

زندگی نامه حضرت محمد (ص)

 

 

 

حضرت محمد (ص) - از آنجا که امی و درس ناخوانده بود - گفت : من توانایی  خواندن ندارم . فرشته او را سخت فشرد و از او خواست که " لوح " را بخواند . اما همان جواب را شنید - در دفعه سوم - محمد ( ص ) احساس کرد می تواند " لوحی " را که در دست جبرئیل است بخواند . این آیات سرآغاز مأموریت بسیار توانفرسا و مشکلش بود .

 

 

جبرئیل مأموریت خود را انجام داد و محمد ( ص ) نیز از کوه حرا پایین آمد و به سوی خانه خدیجه رفت . سرگذشت خود را برای همسر مهربانش باز گفت . خدیجه دانست که مأموریت بزرگ " محمد " آغاز شده است . او را دلداری و دلگرمی داد و گفت : " بدون شک خدای مهربان بر تو بد روا نمی دارد زیرا تو نسبت به خانواده و بستگانت مهربان هستی و به بینوایان کمک می کنی و ستمدیدگان را یاری می نمایی " . سپس محمد ( ص ) گفت : " مرابپوشان " خدیجه او را پوشاند .

 

حضرت محمد (ص) اندکی به خواب رفت . خدیجه نزد " ورقة بن نوفل " عمو زاده اش که از دانایان عرب بود رفت ، و سرگذشت محمد ( ص ) را به او گفت . ورقه در جواب دختر عموی خود چنین گفت : آنچه برای محمد ( ص ) پیش آمده است آغاز پیغمبری  است و " ناموس بزرگ " رسالت بر او فرود می آید . خدیجه با دلگرمی به خانه برگشت .

 

 

 

معراج حضرت محمد (ص):

 


پیش از هجرت به مدینه که در ماه ربیع الاول سال سیزدهم بعثت اتفاق افتاد، دو واقعه در زندگی حضرت محمد (ص) پیش آمد که به ذکر مختصری از آن می پردازیم : در سال دهم بعثت "معراج " پیغمبر اکرم (ص ) اتفاق افتاد و آن سفری بود که به امر خداوند متعال و بهمراه امین وحی (جبرئیل ) و بر مرکب فضا پیمایی به نام "براق " انجام شد.

 

 

حضرت محمد (ص) این سفر با شکوه را از خانه ام هانی خواهر امیر المومنین علی (ع ) آغاز کرد و با همان مرکب به سوی بیت المقدس یا مسجد اقصی روانه شد، و از بیت اللحم که زادگاه حضرت مسیح است و منازل انبیا (ع ) دیدن فرمود.

 

 

سپس سفر آسمانی خود را آغاز نمود و از مخلوقات آسمانی و بهشت و دوزخ بازدید به عمل آورد، و در نتیجه از رموز و اسرار هستی و وسعت عالم خلقت و آثار قدرت بی پایان حق تعالی آگاه شد و به "سدرة المنتهی " رفت و آنرا سراپا پوشیده از شکوه و جلال و عظمت دید. سپس از همان راهی  که آمده بود به زادگاه خود "مکه " بازگشت و از مرکب فضا پیمای خود پیش از طلوع فجر در خانه "ام هانی " پائین آمد.

 

 

به عقیده شیعه این سفر جسمانی بوده است نه روحانی چنانکه بعضی  گفته اند. در قرآن کریم در سوره "اسرا" از این سفر با شکوه بدین صورت یاد شده است : "منزه است خدایی که شبانگاه بنده خویش را از مسجد الحرام تا مسجد اقصی که اطراف آن را برکت داده است سیر داد، تا آیتهای  خویش را به او نشان دهد و خدا شنوا و بیناست ". در همین سال و در شب معراج خداوند دستور داده است که امت پیامبر خاتم (ص ) هر شبانه روز پنج وعده نماز بخوانند و عبادت پروردگار جهان نمایند، که نماز معراج روحانی مومن است .

 

 


اصحاب و یاران حضرت محمد (ص):

 

.....................ادامه دارد:

 

**زندگی نامه حضرت محمد (ص)**

**زندگینامه امام حسن مجتبی ع

**زندگینامه امام رضا (ع) - تبیان

************************************

چه گویم از حسن ابن پیامبر ص

        زمین وآسمان از او منوّر

امام مسلمین وشیعیان است

       کمال وفضل او برما عیان است

پناه شیعیان ومسلمین است

      امام وحجت اهل زمین است

بُوَد اویادگاری از پیامبر ص

              بُوَد نام نکویش سبط اکبر

به ساباط ظلم ها براو نمودند

             عبا ومال او را هم ربودند

سپاه ولشکرش از او بریدند

               حریم حرمت اورا دریدند


..................

                   ...................

شعر از سید اصغر سعادت میرقدیم




 

 

 

 





تاریخ : شنبه 93/9/29 | 7:25 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

 
سریال«پرده‌نشین» از نگاهی دیگر

حوزه / پرداختن به جامعه تاثیر گذار روحانیت چند سالی است در سینما و تلویزیون به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است. به ویژه در سینما که این گرایش را به شکلی جدی می‌توانیم مشاهده کنیم.

 آخرین نمونه رویکرد جدید هنرهفتم به واژه رو حانیت فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» بود. در این آثار، به انحای مختلف به خوبی نشان داده می‌شود روحانیت نیز همانند دیگر اقشار جامعه درگیر مشکلات عدیده اقتصادی است، حتی ممکن است به آنها فشار بیشتری آید، اما کمتر این مسائل برای دیگران بازگو می‌شود.

اما در تلویزیون معمولا این دست تولیدات کم بود و کارهایی هم که در آن روحانیت حضور داشتند، تنها تصویرگر نمای سطحی از این قشر بود. در این میان «پرده نشین» توانست برای اولین بار خارج از قواعد رایج در تولیدات سیما عمل کند و نگاهی کارشناسانه و دقیق به این حوزه داشته باشد. و بامخاطبان بسیاری مواجه شود.

در این یاداشت زیاد درباره بخش‌های فنی سریال سخن نمی‌گوییم، چون طی این چند وقت در این باره سخن بسیار رانده شده است، اما تنها به ذکر دو نکته در این حوزه بسنده می‌کنیم. ابتدا بحث بازیگری این سریال است که از جمله آیتم‌های بسیار خوب آن برشمرده می‌شود. به ویژه انتخاب فرهاد آئیس و هومن برق نورد برای نقش آفرینی در دو نقش اصلی فیلم. این امتیاز در شرایطی است که این دو بازیگر، معمولا در نقش‌های طنز حضور داشتند برای همین انتخاب آنها یک ریسک برای کارگردان به حساب می‌آمد.

مطلب دیگر به کارگردانی، این سریال مربوط می‌شود. بهروز شعیبی کارگردان این مجموعه، پیش از این فیلم سینمایی «دهلیز» را ساخته بود و در آن کار هم نشان داده بود فیلمسازی را به خوبی می‌شناسد، اما در این کار تجربه خود را قوام بهتری داد و یک اثر بسیار منسجم را شاهد هستیم که فیلمنامه امتیاز اول آن سپس کارگردانی خوب دیگر امتیاز این سریال است.

در بحث میزانس هم  کارگردان به خوبی صحنه را تحت هدایت خود در آورده است. درباره انتخاب لوکیشن هم باید گفت؛ کارگردان با انتخاب فضای مناسب برای این کار از حساسیت‌های احتمالی کاسته و برای شهر یا منطقه‌ خاصی حساسیت به وجود نیاورده است.

گریزی به سبک زندگی

درباره بحث‌های مفهومی «پرده نشین» می‌توان به موضوعات مختلفی اشاره کرد.

ابتدا بحث سبک زندگی که در این کار به صورت کاملا ظریفی به آن توجه شده است. در این کار بدون این که بخواهد به صورت رو و مستقیم به مضمون مورد نظر بپردازد، سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گرفته و الگوی موفق از یک زندگی خوب، توام با ایمان برای تماشاگران تصویر می‌شود. این مفهوم هم در زندگی خانواده حاج آقا شهیدی و حاج آقا مهدوی می‌توان به خوبی دید و در نوع رابطه آدم‌ها نیز نمود پیدا می‌کند هم در پوشش شخصیت‌های فیلم.

برای نمونه رفتار فرزند با پدر که در قالب دو شخصیت محمد حسین (حامد کمیلی) و حاج‌آقا شهیدی(فرهاد آئیش) شاهدش هستیم به مخاطبان الگوی خوبی از این رابطه می‌دهد، حتی زمانی که فرزند خطایی را مرتکب می‌شود باز هم برخوردی که از طرف پدر با وی می‌شود در موقعیت خود جای توجه دارد.

 در مثال دیگر رابط حاج آقا مهدوی (هومن برق نورد) با همسرش به خوبی برای خانواده‌های جوان می‌تواند تصویرگر الگوی موفق از زندگی اخلاقی و دینی باشد. بحث دیگر که سبک زندگی مربوط می‌شود به پوشش بازیگران سریال بر می‌گردد که واقع‌نگری شاخصه اصلی آن است. یعنی هر فرد متناسب با تفکر و سلیقه فکری که دارد لباس می‌پوشد و ما به هیچ وجه خارج از این اصول، پوششی را برای بازیگران مشاهده نمی‌کنیم.

پرهیز از نگاه صرفا سیاه و سفید

«پرده نشین» همچنین در برخورد با آدم‌های نگاهی سیاه و سفیده ندارد، بلکه در تمامی شخصیت‌‌های می توان رگه‌هایی از خاکستری را مشاهده کرد. اتفاقی که معمولا در کارهای تلویزیونی کمتر رخ می‌دهد. به ویژه درباره شخصیت روحانیون. در ضمن در این سریال رابطه که بین طلبه‌ها ترسیم شده به شدت منطبق بر واقعیت است. امری که نشان می‌دهد کارگردان توانسته به خوبی فضا مورد نظر را درک کند، حتی نوع شوخی‌ها و اختلافاتی که بین آنها مطرح می‌شود معمولا در کمتر فیلمی شاهد آن هستیم.

پاسخ به شبهات پیرامون روحانیت

به توضیح فوق، بحث وقف را هم باید مطرح کرد که تا به امروز به این شکل کمتر به آن توجه شده بود، حتی در این زمینه به مشکلات احتمالی که ممکن است پیش آید اشاره می‌شود. مطلب دیگری که در این میان نباید فراموش شود پاسخ به شبهاتی است که درباره روحانیت از سوی برخی مغرضان مطرح می‌شود. برای نمونه در سکانسی حاج آقا مهدودی درباره کارایی روحانیت در جامعه امروزی سخن می‌گوید و به نوعی به نقدها بدون تعصب و تنها با داده‌های علمی و منطقی پاسخ می‌دهد. برای همین آن موضوعات قابل باور و درک هستند.

دفاع صحیح از رو حانیت

درباره این سریال به نکته دیگری هم می‌بایست اشاره کرد ،در این کار سعی شده تبلیغی مثبت برای روحانیت صورت پذیرد. اتفاق خوبی که در جای خود شایسته و قابل احترام است، اما این دفاع و تبلیغ به هیچ وجه آزار دهنده نیست و تماشاگر آن را به خوبی می‌پذیرد. این نوع نگاه باید در دیگر کارهای تلویزیونی هم مورد توجه قرار گیرد، زیرا برخی مواقع ممکن است دفاع بد از یک مفهوم یا قشر، سبب ضربه زدن به آن شود.

مطلب پایانی درباره این سریال، نکته‌ای است که در برخی فیلم‌هایی سینمایی همچون «طلا و مس»، «زیر نور ماه» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» هم می‌توان مشاهد کرد. در این تولیدات معمولا روحانی از اتفاقات روز و سیاسی جامعه دور است و به نوعی رفتار زاهد گونه در پیش گرفته است، درصورتیکه این نوع نگاه که به روحانی می‌شود به نوعی تاثیر گرفته از رهبانیت مسیحی است که در فیلم‌های آمریکایی به وفور شاهد آن هستیم.

اما در اسلام جایگاهی ندارد. اسلام دینی است که در آن مشارکت و حضور اجتماعی و سیاسی برای تمامی مسلمین امری واجب است، پس نباید به بهانه پرداختن به زندگی شخصی، مبلغ روحانیت مسیحی در فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی باشیم.

http://hawzahnews.com/service/news/Discussion




تاریخ : شنبه 93/9/29 | 7:24 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

 

 

 




تاریخ : شنبه 93/9/29 | 6:32 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

تصویر  حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ایرانی نماینده فقید مردم قم در مجلس شورای اسلامی را در جبهه‌های حق علیه باطل ...


عکس قدیمی از حجت الاسلام محسن قرائتی

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محسن قرائتی

 

 

تصاویر/ جشن ازدواج طلاب در شیراز


جناب محمد غلامی(فوتبالیست)

 

 




تاریخ : جمعه 93/9/28 | 9:15 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ : جمعه 93/9/28 | 8:40 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
 

 

 

 

 

گالری

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ : جمعه 93/9/28 | 12:57 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

**جناب آقای دکتر ظریف (رمز) یادت نره

{باسلام:  رمز موفقیت هیئت ایرانی در مذاکرات هسته ای (عمّار) است. عین یعنی عقل ودرایت میم یعنی مدیریت صحیح ودرست الف یعنی استقامت وپایداری راء یعنی رعایت اصول انقلابی واسلامی. در مذاکرات هسته ای حتما باید این رمز عملی شود تا …..

سیداصغر سعادت}




تاریخ : جمعه 93/9/28 | 11:48 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 


به نام خدا


 

سراب مذاکرات هسته ای ایران با 1+5

باپایان یافتن مهلت شش ماهه مذاکرات  در سوم آذر 93 رسانه ها خبردادند که مذاکرات تا دهم تیر 1394 تمدید شده است و تیم مذاکره کننده ایران علیرغم میلشان این تمدید را پذیرفته اند. روند سینوسی والتهاب آور مذاکرات هسته ای  فعلا سپری شده و شرایط به حال عادی بازگشته است. سؤال بزرگی که برای همه ما مطرح می باشد این است که در پشت درهای بسته اتاق مذاکرات در ژنو چه گذشته است؟!!! ملت ومجلس ونمایندگان و روحانیت وانقلابیون و... تا چه اندازه از تبادل نظرها و متن توافق نامه ها ی گذشته وجدید در جریان هستند؟!! در مذاکرات اخیر، اقتدار ومنافع ملی وعزت انقلابی واسلامی تاچه اندازه حفظ شده است؟!!! تاچه اندازه مقامات اروپایی وآمریکایی اراده جدی برای حل وفصل  مناقشه صوری وتصنّعی هسته ای ایران دارند؟!!!  آنچه که تا کنون از روند مذاکرات هسته ای فهمیده می شود آن است که آنها اصل را بر عدم حل مناقشه هسته ای ایران گذاشته اند ودر هر دوره از مذاکرات با بهانه تراشی ها وکارشکنی ها  وشرط وشروط های غیر مربوط ، مسیرمذاکرات را از رسیدن به مقصود درست منحرف می کنند. یکی از شرط وشروط های آنها  حفظ امنیت رژیم جعلی وکودک کش اسرائل غاصب است .اگرآنها اراده جدی برای حل پرونده هسته ای ایران داشتند نباید روند پیگیری این پرونده به بیش از ده سال بیانجامد به طوری که رئیس جمهورمحترم آقای دکتر حسن روحانی در یکی از مصاحبه ها بیان داشت که طولانی شدن مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 برای همه خسته کننده شده است.! از حال وهوای مزاجی تیم مذاکره کننده ما بخصوص جناب آقای دکتر ظریف فهمیده می شود که خسته شده است وفشارها از چندطرف اورا دچارزحمت کرده است؟!!! آقایان عراقچی وتخت روانچی هم حال خوشی ندارند.!!  سؤال دیگری که در باب مذاکرات هسته ای مطرح می باشد این است که آیا رفع ولغو تحریم ها و انتظار نتایج وثمرات از مذاکرات یک واقعیت است یا اینکه سرابی بیش نیست؟! آنچه که تا حال دیدیم نشان میدهد که مقامات آمریکایی واروپایی با اهداف وبرنامه های شومی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند نه تنها تحریم ها وفشارها ونقشه های شوم خود را کم نمی کنند بلکه افزایش هم می دهند واز ماهیت پلیدشان جزاین انتظاری نیست. اگر می گویند  در صورتی که ایران به تعهدات خود عمل کند ما تحریم ها را برمی داریم ،  ادعای توخالیی بیش نیست وهدفی جز باج خواهی وفشاربر ایران را ندارند .تیم مذاکره کننده ما متأسفانه  براساس تعهدی که به آنها داده  بیش ازمعاهدات ان پی تی ("ان.پی.تی" مخفف نام انگلیسی "معاهده منع گسترش هسته‌ای" (Nuclear Non- Proliferation Treaty) است.)، عمل کرده وبا این وجود  نه تنها تحریم ها و فشارها را لغو نکردند بلکه به اَشکال مختلف برطبل تحریم وفشار وتهدید می کوبند وهنوز هم زیاده خواهی میکنند . اعتماد وخوش بینی به وعده های دروغین آنها دور از درایت سیاسی وانقلابی است. اعتماد ودلخوشی به وعده های سردمداران کفر ونفاق وجنایت  در واقع دلخوشی به سرابی است گه هرگز دست یافتنی نیست. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای با هوشمندی تمام فرمودند که به آنها خوش بین نیستند. اگر قرار باشد که مشکل هسته ای ایران از طریق مذاکرات حل وفصل شود باید متولیان امور هسته ای ما با عزت واقتدار ووقاراسلامی وسیاسی وانقلابی در این عرصه گام بردارند ودرغیر این صورت مشکل هسته ای حل نخواهد شد وآنها این بازی را تا هرجا که دوست داشته باشند ادامه خواهند داد.از اول انقلاب تاکنون هرجا که ما با هوشیاری وصلابت سیاسی وانقلابی در برابر مستکبرین ، ایستادیم موفق شدیم ودشمن را وادار به عقب نشینی کردیم وهرجا که ضعف وسستی از خود نشان دادیم دچار زیان وخسران شدیم ودشمن نیز گستاخ گشت.. اساسا در نزاع بین ما ومستکبرین عالم ، این ملت ایران ونظام جمهوری اسلامی ایران است که مدعی استیفای حقوق پایمال شده خود می باشدو مستکبرین عالم هیچ حقی برما ندارند. از آغاز نهضت اسلامی در ایران توسط حضرت امام خمینی ره تاکنون هزاران خسارت مادی ومعنوی از سوی آنها به ما وارد شد وهنوز هم خیانت ها وجنایت های آنها ادامه دارد. رئیس محترم جمهور جناب آقای دکتر حسن روحانی ووزیرخارجه آقای دکتر ظریف ودیگران  وهمه کسانی که بعدها دراین مقام ومنصب قرار می گیرند  باید با اقتدار وعزت دنبال استیفای حقوق پایمال شده ما توسط آمریکا وغرب باشند وذره ای کوتاه نیایند. در مناقشه تصنعی هسته ای ایران ،آنها با تزویر وترفند هایی نسبت به ما مدعی شدند ومتأسفانه مبنایی که آقای دکتر حسن روحانی در حل وفصل مسائل هسته ای  تحت عنوان بُردبُرد گذاشتند دور از درایت بوده وسبب پررویی وزیاده خواهی مقامات آمریکایی واروپایی شده است تاجایی که آنها ادعای حق وحقوق نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند!!!  امیدواریم که در فرصت باقیمانده تا دهم تیر 94 تیم مذاکره کننده ما با تنویرصحیح افکار عمومی ملت ایران  با عزمی راسخ تر و با درایت وهوش بالا وبا صلابت وعزت اسلامی وانقلابی،  از حقوق کشور وملت ایران درباب مسائل هسته ای وغیره به خوبی  دفاع و آن ها رااستیفاء کنند.

سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجانی

چهارم آذر 1393

****************************************************************************************************

مقام معظم رهبری یک سال قبل دوهفته قبل از توافقنامه ژنو فرمودند: «این مذاکرات تجربه ظرفیّت فکرى ملّت ما را بالا خواهد برد؛ مثل تجربه‌اى که در سال 82 و 83 در زمینه‌ تعلیق غنى‌سازى انجام گرفت، که آن‌ وقت تعلیق غنى‌سازى را در مذاکرات با همین اروپایى‌ها، جمهورى اسلامى براى یک مدّتى پذیرفت. خب ما دو سال عقب افتادیم، لکن به نفع ما تمام شد. چرا؟ چون فهمیدیم که با تعلیق غنى‌سازى، امید همکارى از طرف شرکاى غربى مطلقاً وجود ندارد. اگر ما آن تعلیق اختیارى را - که البتّه به‌نحوى تحمیل شده بود، لکن ما قبول کردیم، مسئولین ما قبول کردند - آن روز قبول نکرده بودیم، ممکن بود کسانى بگویند خب یک ذرّه شما عقب‌نشینى می کردید، همه‌ مشکلات حل می شد، پرونده‌ هسته‌اى ایران عادى می شد. آن تعلیق غنى‌سازى این فایده را براى ما داشت که معلوم شد با عقب‌نشینى، با تعلیق غنى‌سازى، با عقب افتادن کار، با تعطیل کردن بسیارى از کارها مشکل حل نمی شود؛ طرف مقابل دنبال مطلب دیگرى است؛ این را ما فهمیدیم، لذا بعد از آن شروع کردیم غنى‌سازى را آغاز کردن.

بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی کنم از این مذاکرات آن نتیجه‌اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌اى است و پشتوانه‌ى تجربى ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادى ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد. ما از مسئولین خودمان که دارند در جبهه‌ دیپلماسى فعّالیّت می کنند، کار می کنند، قرص و محکم حمایت می کنیم، امّا ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقى دارد مى‌افتد [تا] بعضى از تبلیغاتچى‌هاى مواجب‌بگیر دشمن و بعضى از تبلیغاتچى‌هاى بى‌مزد و مواجب - از روى ساده‌لوحى - نتوانند افکار عمومى را گمراه کنند...

مذاکرات یک کارى است، یک تجربه‌اى است، احتمالاً یک اقدام مفیدى است؛ این کار را انجام بدهند، اگر نتیجه گرفتند که چه بهتر، امّا اگر نتیجه نگرفتند، معنایش این باشد که براى حلّ مشکلات کشور بایستى کشور روى پاى خودش بایستد. این توصیه قبلى خودمان را باز هم تکرار می کنیم: به دشمنى که لبخند می زند، اعتماد نکنید؛ این را ما به مسئولینمان، به بچّه‌هاى خودمان، فرزندان خودمان - اینهایى که در مسئله‌ دیپلماسى مشغول کار هستند، بچّه‌هاى مایند، جوانهاى خود مایند - [توصیه می کنیم‌]؛ توصیه‌ ما به اینها این است: مراقب باشید لبخند فریبگرانه شما را دچار اشتباه نکند، دچار خطا نکند؛ ریزه‌کارى‌هاى کار دشمن را ببینید.

توصیه هم می کنیم، هم به آحاد مردم، هم به مسئولین، هم بخصوص به شما جوانهاى عزیز که چشم‌وگوش‌ها را باز کنید. هر ملّتى با آگاهى، با هوشیارى، با بیدار ماندن و به خواب نرفتن، میتواند به اهداف والاى خود دست پیدا کند.»


**کلیک کنید:آیا مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 عزتمندانه است؟!!!

 

  **سید اصغر سعادت  (لاهیجان نیوز)

**سید اصغر سعادت   (رودسر نیوز)

**پایگاه خبری تحلیلی سیاهکل

**یک حوزه انتخابیه و 8 سایت خبری و تحلیلی! - تی نیوز

 

**کلیک:{گیلانیان} خطه سرسبز گیلان

 

کالبد شکافی توافق‌نامه ژنو/حجت الأسلام سید محمود نبویان(لاهیجان نیوز)

**************************************************************

به نام خدا

 

توصیه های ده گانه یک شهروند ایرانی به رئیس جمهورمحترم جناب دکتر روحانی

...............................................................

...................................................................

.................................................................

ملت انقلابی ایران هرگز مذاکراتی را که ثمره اش ذلت و پایمال شدن اصول وارزش های انقلابی ودینی اش باشد قبول نخواهد کرد ودربرابر آن ساکت نمی ماند. آیا تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی وتحریم ها ، مذاکره با سران جنایتکار اروپایی وآمریکایی (که ازحامیان جنایتکاران بخصوص رژیم پلید صهیونیستی هستند) است؟!!! چرا همه مسائل کشور را به این مذاکرات شوم پیوند زده اید؟!!!نکند کاسه ای زیر نیم کاسه باشد؟!!! اینجانب به عنوان یک شهروند ایرانی که به فرهنگ وتمدن وارزش های قرآنی ودینی وانقلابی خود افتخار می کنم چند سفارش به رئیس جمهور محترم جناب دکتر روحانی دارم:

1- باتمام وجود پیرو مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای باشید(پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. امام خمینی)

2-با ملت ایران صادق باشید وچیز ویا چیزهایی که به سرنوشت نظام وملت وکشور مربوط می شود از آنها پنهان نکنید.(شنیدم که بعضی از نمایندگان مجلس فرمودند که بسیاری از چیزهایی که در مذاکرات می گذرد نمایندگان مجلس از آن بی خبرند)

3- با تأسی از امام خمینی ره ومقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای  دربرابر سران جنایتکار وستمگر اروپا وآمریکا  موضعی قاطع واستوار وسدید وشدید وبدون خدشه داشته باشید واین موضع قاطع واستوار وسدید وشدید را به وزیر امور خارجه وهمکارانش ابلاغ فرمایید.

4-دربرابر اعتراض های انقلابیون بیدار وهوشمند ودلسوز عصبانی نشوید .این آیه را مکرر مرور فرمایید:( مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ...سوره فتح آیه 29)

5-همانطو رکه قبلا فرمودید که من رئیس جمهور همه ملت هستم نه یک حزب ویا قشر خاص  براین سخن درست خود استوار باشید

6-به دغدغه های مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در باره مقوله فرهنگ توجه کامل فرمایید واز آن غفلت نشود.

7- به دغدغه های مراجع عظام در باب ترویج شعایر دینی در جامعه وحفظ آن ها بویژه در باب حجاب وعفاف که از امّهات مسائل اسلامی ودینی است  عمیقا توجه شود.

8- به فرهنگ وتربیت جوانان در کشور عزیز ایران بسیار بسیار توجه وبرنامه ریزی شود.

9- به کشاورزی کشور بابرکت ایران توجه وعنایت کامل داشته باشید.

10-  حکومت در جمهوری اسلامی ایران را در مسیر تحقق حکومت حضرت مهدی عج  بدان وهمه کارهای خویش را در این راستا قرار بده.

برای شما وسایر دولت مردان آرزوی موفقیت وسلامتی دارم

سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجانی

 روز شنبه دهم آبان 1393.

 

**********************************************

خطبه های نماز جمعه تهران در چهاردهم آذر 1393

 

 

آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد

  • آمریکا اموال ایران را بلوکه کرده، تحریم غیرقانونی ظالمانه راه انداخته و در حال حاضر نیز مذاکرات را طولانی می‌کند ولی تیم ما به راهنمایی مقام معظم رهبری تا کنون روشنگرانه برای افکار عمومی دنیا به مذاکره ادامه داده است تا همه بدانند که ایران اهل مذاکره است و از پایگاه اقتدار پاسخ می‌دهد.
  • اساس این است که آنها طلب ندارند و ما هم اساساً حق خود را می‌خواهیم ولی آنها حق ما را گرفته‌اند، ما از چه چیزی کوتاه بیاییم؟ مسئله برد - برد نیست. کجا خلاف قانون انجام دادیم؟ بر اساس توافقات بین‌المللی حق خود را می‌خواهیم.
  • داشتن سلاح اتمی از دیدگاه فقهی مقام معظم رهبری برای ما و همه حرام و خلاف قوانین بشری و عواطف انسانی است که مایه ایجاد نا امنی در جهان می‌شود.
  • آنها هزاران کلاهک اتمی دارند و اسرائیل را هم به 200کلاهک مجهز کردند. و قلدرمأبانه برای ما تعیین تکلیف می‌کنند، عقب‌نشینی ما قبول ذلت در برابر پول ارزش دارد؟
  • ما کوتاه نمی‌آییم و تنها راهی که ما را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند مقاومت است.
  • از دولت و کسانی که در جبهه اقتصاد مقاومتی می‌توانند صاحب فکر و عمل باشند و همچنین مردمی که بدون کمک هیچ کشوری جنگ را به پایان رساندند توقع می‌رود که در جنگ اقتصادی و روانی نیز همان عرضه را داشته باشند.

  • رسای  اندیشه

    http://rasayeandisheh.ir/fa/news/1498/%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-

    *************************

    http://fararu.com/fa/news/215969/%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-   

    منبع: فرارو






تاریخ : جمعه 93/9/28 | 11:40 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

    لاهیجان

 


حتما کلیک شود: خاطراتی ازسردار گیلان شهیدحاج ابوالحسن  کریمی


اعتراضات دانشجویان به سخنان دستیار ارشد رییس جمهور

      در دانشگاه گیلان+ تصاویر

61-500x221

در پی حضور یونسی معاون اول رییس جمهور در دانشگاه گیلان، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را به سخنان اخیر رییس جمهور و همچنین فضای امنیتی پیش آمده در دانشگاه و سخنان یونسی ابراز کردند.

به گزارش «لاهیجان» به نقل از 8دی نیوز، در پی حضور یونسی معاون اول رییس جمهور در دانشگاه گیلان، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی  اعتراض خود را به سخنان اخیر رییس جمهور و همچنین فضای امنیتی پیش آمده در دانشگاه و سخنان یونسی ابراز کردند.

1

61-500x221 36-500x316 43-500x35882-500x265

http://www.lahidjan.com/




تاریخ : پنج شنبه 93/9/27 | 9:27 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 


امام حسن مجتبی علیه السلام :

مَن عَدَّدَ نِعَمَهُ مَحَقَ کَرَمَهُ؛

هر که احسانهاى خود را بر شمرد، بخشندگى خویش را از بین برده است.

بحار الأنوار: 78/113/7


بدترین مردم چه کسانی هستند؟!!


پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : بدترین مردم کسى است که آخرتش را به دنیایش بفروشد و بدتر از او کسى است که آخرت خود را براى دنیاى دیگران بفروشد .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : روز قیامت ، بدترین مردم در پیشگاه خدا ، کسانى هستند که مردم از ترس گزندشان به آنها احترام بگذارند .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : روز قیامت بدترین مردم در پیشگاه خداوند عزّ و جلّ عالمى است که از علمش سودى نبرد .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله ـ به معاذ ـ فرمود : آیا تو را از بدترین فرد مردم خبر ندهم؟ کسى که تنها بخورد ، داد و دَهِش نکند ، تنها سفر کند، و بنده اش را بزند . آیا بدتر از این را به تو نشناسانم؟ کسى که مردم را دشمن دارد و مردم نیز او را دشمن دارند . آیا بدتر از این را به تو معرفى نکنم؟ کسى که بیم شرّش برود و به خیرش امیدى نرود . آیا تو را به بدتر از این آگاه نکنم؟ کسى که آخرت خود را براى دنیاى دیگرى بفروشد . آیا بدتر از این را به تو معرفى نکنم؟ کسى که از راه دین، دنیاطلبى کند .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : در روز قیامت یکى از بدترین مردمان نزد خداوند عزّ و جلّ آدم دو روست .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله ـ در پاسخ به این سؤال که بدترینْ مردم چه کسانى هستند ـ فرمود : علما ، هر گاه که فاسد شوند .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : روز قیامت یکى از کسانى که بدترین منزلت را در پیشگاه خداوند دارد، بنده اى است که آخرت خود را براى دنیاى دیگران از دست دهد .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : یکى از بدترین بندگان خدا کسى است که بر اثر بد زبانى، کسى رغبت به همنشینى با او نمى کند .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : بدترین مردان کسى است که زود به خشم مى آید و دیر خشنود مى شود .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : یکى از بدترین مردمان ، مردِ فاجر و گستاخى است که کتاب خداوند متعال را مى خواند و از هیچ چیز آن پند نمى گیرد .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : بدترین مردمان کسانى هستند که در کار خرید و فروش انسانند .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : بدترین افراد امّت من ناز پروردگانِ نعمت اند که تنهایشان بر اثر [بهره مند دائم از] نعمت، فَربه شده است .

پرینت احادیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : بدترین مردم ، بدترین عالمان در میان مردمند .

پرینت احادیث

امام على علیه السلام : بدترین مردم نزد خدا ، پیشواى ستمگرى است که گمراه و گمراه کننده باشد .

پرینت احادیث

امام على علیه السلام : بدترین مردم کسى است که مردم از ترس شرارت او ، از وى پرهیز کنند .

پرینت احادیث

امام على علیه السلام : بدترین مردم کسى است که به مردم ستم کند .

پرینت احادیث

امام على علیه السلام : بدترین مردم کسى است که با مردم دغلکارى کند .

پرینت احادیث

امام على علیه السلام : بدترین مردم کسى است که عذر نپذیرد ، و از خطا نگذرد .

پرینت احادیث

امام على علیه السلام : بدترین مردم کسى است که برایش مهم نباشد مردم او را بدکار بدانند .

پرینت احادیث

امام على علیه السلام : بدترین مردم کسى است که شکر نعمت نگزارد و حرمت دیگران را پاس ندارد

امام صادق علیه السلام : بدترین مردم، بازرگانان خیانت کارند .

کتابخانه احادیث شیعه ِ




تاریخ : پنج شنبه 93/9/27 | 9:11 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی