سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

اینکه چهره‌های شاخص بیت و دفتر و خط امام، نسبت به سالهای دهه شصت و هفتادشان تغییر کرده‌اند مساله‌ای است که به استدلال نیاز ندارد و بازخوانی روزنامه‌ها و مطبوعات آن دوران می‌تواند آن را گواهی دهد. اینکه برخلاف شخص امام که کلیدواژه‌ی «لیبرال‌ها» و هشدار درباره خطر آنان جایگاه مهمی در اندیشه‌شان دارد، موسسه تنظیم و نشر آثار امام سالهاست در اینباره سکوت کرده قابل انکار نیست.

در حاشیه‌ی هجمه‌ی سایت جماران نسبت به حجت‌الاسلام رحیمیان

 
نمی‌شود هم مدعی امام بود هم با دشمنان امام عکس یادگاری گرفت


سه شنبه 22 خرداد 1397 .


اینکه چهره‌های شاخص بیت و دفتر و خط امام، نسبت به سالهای دهه شصت و هفتادشان تغییر کرده‌اند مساله‌ای است که به استدلال نیاز ندارد و بازخوانی روزنامه‌ها و مطبوعات آن دوران می‌تواند آن را گواهی دهد. اینکه برخلاف شخص امام که کلیدواژه‌ی «لیبرال‌ها» و هشدار درباره خطر آنان جایگاه مهمی در اندیشه‌شان دارد، موسسه تنظیم و نشر آثار امام سالهاست در اینباره سکوت کرده قابل انکار نیست.


به گزارش رویش نیوز به نقل از رجانیوز، دو روز پیش و به فاصله چندساعت از انتشار مصاحبه‌ای از حجت‌الاسلام رحیمیان در خبرگزاری فارس، سایت جماران- ارگان موسسه تنظیم و نشر آثار امام- با انتشار مطلبی به ایشان حمله کرد. حمله به یک عضو دفتر امام توسط رسانه رسمی موسسه تنظیم و نشر آثار امام اقدام بی‌سابقه‌ای بود که تعجب خیلی از اهالی تاریخ و سیاست را برانگیخت. اما ماجرا چه بود؟

 

رحیمیان چه گفت؟

حجت‌‌الاسلام رحیمیان، از اعضای دفتر امام خمینی در بخشی از گفتگوی تفصیلی‌ خود با خبرگزاری فارس درباره امام خمینی، به انتقاد از انفعال یاران سابق مرحوم حاج‌احمدآقا در برابر هجمه‌های نهضت آزادی و جریان آیت‌الله منتظری پرداخته و گفته بود:

«خیلی عجیب است و من واقعاً نتوانسته‌ام هنوز یک توجیه برای این قضیه پیدا کنم که چطور می‌شود کسانی که یک‌زمانی خودشان را جزو حواریون حاج احمد معرفی می کردند،رنج‌نامه حاج احمد آقا را چاپ و منتشر کنند البته برخی از این افراد در حال حاضر نیز در همان خاک‌ریز و سنگر پیرامونی دفتر و بیت امام جا خوش کرده‌اند و از حواریون فرزندان حاج احمد آقا تلقی می‌شوند؛ چطور می‌شود امروز دلباخته و مدافع همان کسی باشند که امام  در نامه 6/1 /68 خطاب به او فرمود: «...برای این‌که در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به‌اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند» در حالی‌که آن شخص به ‌اشتباه و گناه خود اعتراف نکرد و رویه خود را با شدت بیشتری ادامه داد.

چطور می‌شود همان‌هایی که در آن زمان به‌حسب ظاهر به پیروی از امام پیشتاز تقابل با نهضت آزادی و جبهه ملی بودند و امروز همچنان مدعی خط امام و قرابت خاندان امام هستند و گویی خود را وارث انحصاری خطه جماران می‌پندارند امروز در محافل و پیام‌هایشان و...به‌طور اغراق‌آمیز نسبت به جریان به‌اصطلاح نهضت آزادی عرض ارادت می‌کنند و حتی آقایان جماران نشین پای درس تفسیر عضو برجسته نهضت آزادی زانو می‌زنند درحالی‌که امام درباره آنان و حتی تفسیر قرآنشان این‌گونه فرمودند: «و ضرر آن‌‌ها به اعتبار آن‌که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان بیشتر و بالاتر است» (نامه امام درباره نهضت آزادی خطاب به وزیر کشور وقت)

 

من می‌خواهم بپرسم آیا نهضت آزادی عوض‌شده و انقلابی شده است و اصول خط امام را پذیرفته است و به ولایت‌فقیه اعتقاد پیداکرده است؟! آن‌ها آن زمان معتقد به جدایی دین از سیاست بودند آیا از این نگاه خود برگشته‌اند؟ یا شما عوض‌شده‌اید یا اینکه از ابتدا نیز در اعتقاد به امام ، صادق نبوده‌اید یا ...»

رحیمیان با انتقاد از سیاستهای رسانه‌ای موسسه تنظیم و نشر آثار امام درباره این دوجریان ادامه داد: «تمجیدهایی که در سایت جماران از آقای یزدی بعد از فوت او داشتند و مطلبی که آقای خاتمی در تکریم و تجلیل از یزدی نوشت جای تعجب دارد و آن‌ها چطور می‌خواهند توجیه کنند که هم پیرو خط امام هستند و هم طرفدار نهضت آزادی!»

او همچنین با اشاره به ماجرای تهمت جعل دستخط امام به مرحوم حاج‌ احمدآقا توسط نهضت آزادی گفته بود «همان زمان نهضت آزادی هم‌چنین تهمتی را زدند و حاج احمد آقا نیز از مجاری حقوقی و دستگاه قضایی شکایت کرد و وقتی کارشناسان بررسی کردند تشخیص دادند این خط، خط حضرت امام است و از این ‌رو آقای ابراهیم یزدی محکوم به شلاق شد، هرچند که احمد آقا گذشت کرد، بنابراین این مسئله ازلحاظ فنی و دادگاهی روشن است.»

فرارِ رو به جلوی بیت امامی‌ها و سوالات بی ‌پاسخ

چندساعت پس از انتشار این مصاحبه، سایت جماران با انتشار یادداشتی کوتاه با تیتر «رحیمیان از چه زمانی دیگر به بیت امام نیامد» که ترجیح داده نام نویسنده‌اش را بیان نکند، حمله تندی به این عضو دفتر امام کرد.

 

نویسنده بدون ورود به مباحث محتوایی و تاریخی مطرح شده توسط آقای رحیمیان، فقط به او  حمله کرده و سعی کرده بود به نوعی انتقام‌کِشی کند. جالب آن که نویسنده میکوشد برای تضعیف آقای رحیمیان، او را دلبسته آقای منتظری معرفی کند و مینویسد: «به سفارش مرحوم آیت الله منتظری و به خاطر خط خوبی که داشت ، به دفتر امام آمد. منشی آقای رسولی محلاتی بود و همه ی کاری که در دفتر امام داشت این بود که قبض های وجوهات را می نوشت. هیچ دخالتی در امور سیاسی دفتر امام نداشت و با مراجعینی که می‌خواستند وجوهات شرعی پرداخت کنند در ارتباط بود. از ارادتمندان خاص مرحوم منتظری بود و برادرش را داماد بیت اقای منتظری کرد. روزی که امام ایشان را عزل کرد ،گویا بسیار عصبانی و معترض بوده و به مرحوم حاج احمد آقا بد می گفته است.»

جالب است که نویسنده آقای رحیمیان را به خاطر اینکه از ارادتمندان خاص آقای منتظری- در دوره همراهی با جمهوری اسلامی- بوده شایسته‌‎ی مذمت می‌داند، اما روابط خوب بیت امامی‌ها با جریان آیت‌الله منتظری در دو دهه اخیر را مسکوت می‌گذارد. اگر آقای رحیمیان به خاطر اینکه برادرش را در آن دوره، داماد بیت منتظری کرده باید ملامت شود، نباید از آقای سیدسراج موسوی چهره معروف دفتر امام و مسئول حفاطت بیت امام سوال کرد که چرا در سالهای پس از عزل، دخترش را به عقد پسر سیدهادی هاشمی-رییس دفتر آقای منتظری- در آورده است؟ آیا اجازه داریم اصرار بیت امامی‌ها بر عدم موضع‌گیری قاطعانه در برابر هجمه‌های متعدد جریان آیت‌الله منتظری را ناشی از این ازدواج و روابط مثل آن بدانیم؟

 

پس از انتشار صوت جلسه محرمانه‌ی آیت‌الله منتظری با مسئولین اعدامهای سال 67 و جوسازی سنگین رسانه‌های ضدانقلاب علیه امام، چهره‌های مدعی انحصاری بیت و خط امام که از پشت پرده و واقعیات تاریخی مطلع بودند چقدر احساس تکلیف کردند تا از امام دفاع کنند؟ چند نفرشان دست به قلم بردند؟ چندنفرشان مصاحبه کردند؟ سایت جماران چند مطلب در اینباره تولید کرد؟ چند مصاحبه گرفت؟ شوربختانه باید گفت تقریبا هیچ!

چرا وقتی آقای محمدعلی انصاری هشت اسفندماه 96 در نخستین جلسه‌ی بیست و نهمین ستاد مرکزی بزرگداشت امام، پاسخ رقیقی به ادعاهای احمد منتظری علیه حاج‌احمدآقا داد، سایت جماران آنقدر برای این مساله اولویت قائل نبود که آن را در تیتر خود برای این خبر بگنجاند؟ با وجود این همه هجمه‌های متعددِ جریان آیت‌الله منتظری علیه امام و حاج‌احمدآقا، آخرین موضع صریح سیدحسن خمینی درباره این جریان چه سالی بوده است؟ چرا بیانیه‌های موسسه تنظیم ونشر آثار امام علیه اکاذیب بیت آیت‌الله منتظری در دهه هفتاد را جز در روزنامه‌ها نمی‌توان یافت؟

چرا موسسه تنظیم ونشر آثار امام سالیانه چند عنوان کتاب جدید- اعم از خاطرات و تالیفات خانواده و منسوبین امام  و مباحث تفسیری حسن خمینی- منتشر می‌کند، ولی سالهاست رنجنامه‌ی مرحوم حاج‌احمدآقا را مستقلا منتشر نمی‌کند و برای مطالعه‌ی این سند مهم تاریخ انقلاب، مراجعین را به کتاب دوجلدی «مجموعه آثار یادگار امام» ارجاع می‌دهد؟ چرا این سند مهم تاریخی آنقدر توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام مهجور است که تصویر دستنویس دوصفحه پایانی آن امسال پس از سه دهه سانسور، توسط یک موسسه پژوهشی دیگر منتشر شد؟ همه‌ی اینها کنار هم چه پیام سیاسی‌ای دارد جز تایید حرفهای آقای رحیمیان؟

 

یادداشت سایت جماران در بخش دیگری برای آن که از روابط حَسنه‌ی منسوبان به بیت امام و نهضت آزادی در سالهای اخیر فرار کند، به سال 68 فرار کرده و در نقد سخنان آقای رحیمیان می‌نویسد «به دروغ، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام را نسبت به بحث نهضت آزادی بی تفاوت نشان داده، درحالیکه اصل پیگیری شکایت از این مجموعه به خاطر انتساب دروغ به یادگار امام تا کنون بوسیله مؤسسه واقع شده است.»

اینکه رسانه‌ی موسسه تنظیم و نشر آثار امام، بالاخره درباره این پرونده سخن گفته جای تحسین دارد. چرا که در طول چندسال گذشته در برابر تهمتهای متعدد چهره‌ها و رسانه‌های حامی نهضت آزادی درباره تهمت جعل دستخط امام توسط مرحوم حاج‌احمد خمینی، سکوت پیشه کرده بود. آیا نباید از مسئولین موسسه تنظیم و نشر آثار امام پرسید که علیرغم فرافکنی‌های همیشگی نهضت آزادیها چرا تا به حال یک برگ از اسناد این پرونده را منتشر نکرده‌اند؟

در حالی که تهمت جعل دستخط هرچند وقت یکبار توسط چهره‌های نهضت آزادی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، چرا مسئولین این موسسه تا به حال موضع‌گیری قاطعی در اینباره نداشته‌اند؟ جز آن شکایت سال 68 چند موضع دیگر از این موسسه و مسئولین آن در پاسخ به اکاذیب نهضت آزادی می‌توان یافت؟ تقریبا هیچ!

 

جای سوال ندارد که چرا چهره‌هایی مثل آقایان محمدعلی و حمید انصاری همانقدر که برای دفاع از سیداحمد خمینیِ جوان-فرزند سیدحسن خمینی- احساس رسالت کرده و با زبان و قلمشان بر منتقدان او تاخته‌اند، برای دفاع از فرزند امام، حاج احمد خمینی اینگونه رگ غیرتشان باد نکرده است؟ چرا آقای سید سراج موسوی در این سالها که جریان نهضت آزادی بر طبل تهمت جعل دستخط امام می‌کوبیدند، روزه‌ی سکوت گرفته بود و پس از سالها نه در دفاع از مرحوم سیداحمد خمینی، بلکه در دفاع از عمامه‌گذاری نامتعارف سیداحمدِ جوانِ فرزند حسن خمینی دست به قلم برده است؟ آیا در این سالها امام و میراثش مورد هجمه و تخریب و توهین نبوده یا بوده و ایشان احساس تکلیف نکرده‌اند؟

چرا چهره‌های خط امامی دیگر مثل سالهای دهه شصت و هفتاد، علیه نهضت آزادی و سازشکاران انقلاب سخنرانیهای آتشین نمی‌کنند؟

در کنار این مساله، اینکه هرازگاهی عکس دست دادن سیدحسن خمینی با ابراهیم یزدی توسط سایت جماران منتشر شود، اینکه سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام به مناسبت فوت ابراهیم یزدی مجموعه عکسهای او را منتشر کند و پوشش خبری قوی بدهد چه پیام سیاسی‌ای دارد؟ اینکه پس از آن همه ظلم و جفای در حق مرحوم سیداحمد خمینی توسط نهضت آزادیها، سیدحسن خمینی در صفحه اینستاگرامش عکسی از پدرش و ابراهیم یزدی منتشر کند و فوتش را تسلیت بگوید در عالَم سیاست چه معنایی دارد؟



بهتر نیست مدعیان بیت امام به جای هجمه و فرافکنی، به این پرسش آقای رحیمیان پاسخ دهند که «آیا نهضت آزادی عوض‌شده و انقلابی شده است و اصول خط امام را پذیرفته است و به ولایت‌فقیه اعتقاد پیداکرده است؟! آن‌ها آن زمان معتقد به جدایی دین از سیاست بودند آیا از این نگاه خود برگشته‌اند؟ یا شما عوض‌شده‌اید یا اینکه از ابتدا نیز در اعتقاد به امام صادق نبوده‌اید؟»

چرا به رحیمیان هجمه می‌کنند؟

عملکرد سیاسی‌کارانه‌ی متولیان موسسه تنظیم و نشر آثار امام که منجر به تحریف سیره و شخصیت امام‌خمینی(ره) می‌شود، سالهاست مورد انتقاد جریان دلسوز انقلاب است. این روند در سالهای اخیر با اصرار بر خاطره‌سازی های عجیب مرحوم رفسنجانی درباره مسائلی مثل مخالفت امام با شعار مرگ بر آمریکا شدت بیشتری یافت و نهایتا منجر به هشدارهای صریح رهبرانقلاب درباره خطر «تحریف امام» در سخنرانی‌های چهارده خرداد حرم امام شد.

اینکه چهره‌های شاخص بیت و دفتر و خط امام، نسبت به سالهای دهه شصت و هفتادشان تغییر کرده‌اند مساله‌ای است که به استدلال نیاز ندارد و بازخوانی روزنامه‌ها و مطبوعات آن دوران می‌تواند آن را گواهی دهد. اینکه برخلاف شخص امام که کلیدواژه‌ی «لیبرال‌ها» و هشدار درباره خطر آنان جایگاه مهمی در اندیشه‌شان دارد، موسسه تنظیم و نشر آثار امام سالهاست در اینباره سکوت کرده قابل انکار نیست.


آقای رحیمیان جزو معدود چهره‌های بیت امام است که خط و ربط سیاسی‌اش با جریان بیت امام و چپهای خط امامی جداست. او حرف جدیدی نزده، بلکه واقعیتی را که همه می‌بینند و می‌دانند صراحتا بیان کرده است.

اینکه «نهضت‌آزادی» و « جریان آیت‌الله منتظری» دو جریانی هستند که چه در دوران حیات امام و چه پس از آن، بیشترین دشمنی را با امام داشته‌اند شکی نیست، ولی همینقدر هم واضح و آشکار است که موسسه تنظیم و نشر آثار امام با این دوجریان آتش‌بس نانوشته و بلکه وحدت تاکتیکیِ سیاسی پیشه کرده است. تحریفِ امام، نتیجه‌ی بزکِ دشمنان امام است. اتفاق جدیدی نیفتاده است، تناقض فعل و قول مدعیان بیت و خط امام هم جدید نیست، آقای رحیمیان چیزی را گفت که همه در شهر می‌دیدند، پادشاه لخت است!

http://rooyeshnews.com/130880

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 




تاریخ : پنج شنبه 97/3/31 | 5:23 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

تصویر مرتبط

***نسیم معرفت***


به نام خدا

 


**  آیت الله احسانبخش شیفته خدمت  به اسلام و مسلمین بود

 

حضرت آیت الله احسانبخش در سال  1309 شمسی در دهستان «لیف شاگرد»(بازارجمعه) از توابع تُولَماتِ شهرستان صومعه سرا در هفده کیلومتری غرب شهر رشت در میان خانواده ای متدین و کشاورز دیده به جهان گشود . پدرش مرحوم حاج غلامرضا مردی متدین و عاشق اهل بیت  (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)   و دلداده  و شیدای حضرت سیدالشهداء ابا عبدالله الحسین  (عَلَیهِِ السَّلامُ)  بود . پدر بزرگوارش با کشاورزی و دامداری و ماهی فروشی اِمرار معاش می کرد . نام مادرش سیده زینب بود . اجداد آیت الله احسانبخش اَصالتا اهل رودبار بودند .

آیت الله  احسانبخش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  در تأمین امنیت شهرها و خدمات رسانی به مردم استان گیلان و پاکسازی ادارات و سازمان ها  از لَوث وجود عناصر ضد انقلاب و خنثی سازی توطئه ها و فتنه های منافقین که از همه جا  به جنگل های  گیلان و مازندران  رو آورده بودند ، نقش بسیار ارزشمندی داشت .  مردم گیلان هرگز  مجاهدت ها و ایثارها و فداکاری ها  و خدمات این عالِم جلیل القدر  و مدافع حقیقی خط اصیل امام و رهبری را فراموش نخواهند نمود .

آیت الله احسانبخش جانباز هفتاد درصدی بود . ایشان  در بیست و ششم  فروردین 1361 شمسی  توسط منافقین کوردل ترور شد و سال ها به عنوان  شهید زنده زندگی نمود و تا سال  1380  که رحلت کرد  در حدود  14 بار در داخل و خارج از کشور عمل جراحی انجام داد و مشقت های زیادی را دراین راه متحمل شد  .

آیت الله احسانبخش از جمله دانش آموختگان برجسته حوزوی است که علاوه برکسب معلومات و علوم حوزوی  و تحصیل مقامات علمی حوزوی از محضر بزرگان حوزه ،  در تحصیلات دانشگاهی هم جدیت داشت  و در سال  1332 شمسی در رشته  الهیات (معقول و منقول) در دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و در سال  1335 شمسی موفق به اخذ لیسانس از دانشگاه تهران شد  و موضوع رساله ایشان  ، «علل پیدایش خوارج»  بود  که بعد ها  به صورت کتاب  در سه جلد منتشر  شد . بعضی ها گفته اند که ایشان  سه لیسانس از دانشگاه اخذ نموده است .  آیت الله احسانبخش  قبل از انقلاب اسلامی  یعنی در سال  1340 شمسی ، دبستان  و دبیرستان دین و دانش را در رشت بنیان گذاشت که این اقدام در واقع در راستای توسعه  دبیرستان دین و دانش قم بود که در سال 1334 شمسی در شهر قم تأسیس شده بود و مسؤلیت و مدیریت آن به دست باکفایت شهید آیت الله سید محمد بهشتی بود . (مجوز تأسیس دبیرستان دین و دانش قم در چهارم تیرماه سال 1334 به امضای دکتر محمود مهران، وزیر فرهنگ وقت به آقای مهدی حائری ارائه شد و بعد از دو ماه نیز مهدی حائری به دلیل کسالت ، آیت الله شهید سیدمحمد بهشتی را به عنوان مسئول و مدیر این مدرسه معرفی کرد.آیت الله شهید بهشتی ، زبان انگلیسی و آیت الله شیخ محمد مفتح ، شرعیات و آیت الله مکارم شیرازی ،  زبان عربی و استاد علی اصغر فقیهی ، ادبیات را در این مدرسه درس و تعلیم می دادند . مدرسه دین و دانش قم در  تحولات سیاسی و اجتماعی نقش ویژه‌ای داشت  و به عنوان کانون تحولات مطرح بود  و تاکنون بیش از  شصت سال از تأسیس آن می گذرد ) .  آیت الله احسانبخش  مسلط به زبان انگلیسی بود  و در  مدرسه دین و دانش رشت تدریس می کرد .

آیت الله احسانبخش (صاحب کتاب ارشمند و نفیس آثار الصادقین  «عَلَیهِِمُ السَّلامُ»  )  در سنگر علم و دانش فعالیت های زیادی نمود و آثار قابل توجهی از خود به یادگار گذاشت و بنابر قولی ایشان دارای 57  اثر قلمی است که  بارزترین و فاخرترین آن  کتاب آثار الصادقین است . مجموعه 35 جلدی «آثار الصادقین» در واقع  یک مجموعه گرانسنگ حدیثی  از مرحوم آیت الله شیخ صادق احسانبخش می باشد  که در بردارنده 50 هزار حدیث (به همراه ترجمه احادیث به صورت الفبایی)  از 360 اثر نفیس شیعه و سنی است . آیت الله صافی گلپایگانی ارزش این اثر نفیس را در ردیف آثار مرحوم شیخ طوسی قلمداد فرمودند . 

 آیت الله اجسانبخش از مبارزین و مجاهدین خستگی ناپذیر در عرصه های سیاسی و انقلابی بود  و در این راه خوش درخشید . سابقه مبارزات و مجاهدت های ایشان در دوران ستمشاهی در تاریخ و سند انقلاب اسلامی ثبت است . او هیچگاه از مسیر و خط ولایت و امام و رهبری خارج نشد و مدافع سرسخت ولایت مطلقه فقیه بود .یکی از ویژگی های برجسته آیت الله احسانبخش خصلت مردمی بودن  و خدمت کردن به مردم و محرومین و فعالیت مستمر برای  حفظ و تقویت انقلاب و نظام و رهبری و پشتیبانی از ولایت فقیه بود . او شیفته خدمت به اسلام و اهل بیت (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)  و مردم بود .  در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشید و در جبهه ها حضور گرمابخش و امید آفرینش  برای رزمندگان اسلام کاملا محسوس بود . او در کمک رسانی به جبهه ها در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی  از طریق کمک های مردمی ، تلاش ها و خدمات شایان و افتخار آمیزی  نمود که یک مورد آن ارسال 1500  کامیون از کمک های مردم  متدین و انقلابی و  ولایتمدار گیلان به جبهه ها بود.

آیت الله احسانبخش از نمایندگان ولی فقیه در استان گیلان بود . او از پاییز  سال 1359 تا سال 1380 که رحلت نود  مقام نمایندگی ولی فقیه در استان گیلان را  بر عهده داشت .

مرحوم آیت الله احسانبخش در چهاردهم خرداد 1380  هجری شمسی  یعنی در سالگرد استاد و مقتدای خود  حضرت امام خمینی  جان به جان آفرین تسلیم کرد . عاشَ سَعیدا وَ ماتَ سَعیدا .

 

سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

********************************************************************************



***** مهم ترین اثر تحقیقی آیت الله زین العابدین گیلانی لاهیجی+نسیم معرفت


** نوشتارهای تخریبی و تنگ نظرانه سایت به اصطلاح رنگ ایمان بر ضدّ حضرت آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی  +  سایت حکیم عسکری رو کلیک بفرمایید.....

 

 

** نوشتارهای تخریبی و تنگ نظرانه سایت به اصطلاح رنگ ایمان بر ضدّ حضرت آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی  +  سایت حکیم عسکری رو کلیک بفرمایید.....


 

 








تاریخ : چهارشنبه 97/3/30 | 7:3 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای آیت الله جوادی آملی


***نسیم معرفت***



** آن چیزی که جامعه را میسازد اخلاق است+حضرت آیت الله جوادی آملی


... مرحوم کلینی (رِضوانُ اللهِ عَلَیهِ) نقل کرد که وجود مبارک امام صادق  (سَلامُ اللهِ عَلَیهِ) فرمود: «مَا کَلَّمَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) الْعِبَادَ بِکُنْهِ عَقْلِهِ قَطُّ »؛ [*] وجود مبارک پیغمبر (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) در تمام مدت عمر به اندازه فکر و عقل خودش با احدی حرف نزد. اول کسی که در طی این چهار صد سال اخیر این را باز کرد و اهل بیت(عَلَیهِِمُ السَّلامُ)  را استثنا کرد، مرحوم صدرالمتألهین در شرح اصول الکافی [*]  است، بعد مرحوم مجلسی دوم, [*]  مرحوم ملاصالح مازندرانی، [*]  اینها در شرح اصول کافی اهل بیت را استثنا کردند که پیغمبر با «کُنه» عقل خود با اهل بیت (عَلَیهِمُ الصَّلاةُ وَ عَلَیهِمُ السَّلام) سخن می‌گفت و آنها هم می‌فهمیدند. علوم پیغمبر طوری نبود که همه مردم بتوانند بفهمند، اما آن چیزی که جامعه را می‌سازد علمِ کامل نیست، اخلاق کامل است; لذا فرمود: إِنَّکَ لَعَلی‌ خُلُقٍ عَظیمٍ .  برخورد, اخلاق, گذشت, تحمل, صبر و این گونه از موارد است که می‌تواند جامعه را بسازد، وگرنه پیغمبر (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) آمده اصول دین, فروع دین, فقه, حقوق, همه را تکمیل کرد، اما نفرمود: «بُعِثتُ لِأُتَمِّمَ العُلُومَ وَ الفِقهَ وَ المَعارِفَ وَ کَذا»، فرمود: «بُعِثْتُ‌ لِأُتَمِّمَ‌ مَکَارِمَ‌ الْأَخْلَاقِ». آن چیزی که جامعه را می‌سازد اخلاق است....

http://www.eshia.ir/feqh/archive/text/javadi/tafsir/92/930119/







تاریخ : سه شنبه 97/3/29 | 3:34 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای آیت الله جوادی آملی

***نسیم معرفت***

 


** آن چیزی که جامعه را میسازد اخلاق است +حضرت آیت الله جوادی آملی

 

... مرحوم کلینی (رِضوانُ اللهِ عَلَیهِ) نقل کرد که وجود مبارک امام صادق  (سَلامُ اللهِ عَلَیهِ) فرمود: «مَا کَلَّمَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) الْعِبَادَ بِکُنْهِ عَقْلِهِ قَطُّ »؛ [*] وجود مبارک پیغمبر (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) در تمام مدت عمر به اندازه فکر و عقل خودش با احدی حرف نزد. اول کسی که در طی این چهار صد سال اخیر این را باز کرد و اهل بیت(عَلَیهِِمُ السَّلامُ)  را استثنا کرد، مرحوم صدرالمتألهین در شرح اصول الکافی [*]  است، بعد مرحوم مجلسی دوم, [*]  مرحوم ملاصالح مازندرانی، [*]  اینها در شرح اصول کافی اهل بیت را استثنا کردند که پیغمبر با «کُنه» عقل خود با اهل بیت (عَلَیهِمُ الصَّلاةُ وَ عَلَیهِمُ السَّلام) سخن می‌گفت و آنها هم می‌فهمیدند. علوم پیغمبر طوری نبود که همه مردم بتوانند بفهمند، اما آن چیزی که جامعه را می‌سازد علمِ کامل نیست، اخلاق کامل است; لذا فرمود:  إِنَّکَ لَعَلی‌ خُلُقٍ عَظیمٍ برخورد, اخلاق, گذشت, تحمل, صبر و این گونه از موارد است که می‌تواند جامعه را بسازد، وگرنه پیغمبر (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) آمده اصول دین, فروع دین, فقه, حقوق, همه را تکمیل کرد، اما نفرمود: «بُعِثتُ لِأُتَمِّمَ العُلُومَ وَ الفِقهَ وَ المَعارِفَ وَ کَذا»، فرمود: «بُعِثْتُ‌ لِأُتَمِّمَ‌ مَکَارِمَ‌ الْأَخْلَاقِ». آن چیزی که جامعه را می‌سازد اخلاق است....

http://www.eshia.ir/feqh/archive/text/javadi/tafsir/92/930119/




تاریخ : دوشنبه 97/3/28 | 5:6 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

نتیجه تصویری برای رزبلاگ

***نسیم معرفت***


رُزبلاگ 2   خرداد , 1397  از دسترس خارج شد ؟!!!!


چرا سایت رزبلاگ از دسترس خارج شد؟


دلایل قطعی رزبلاگ چیست ؟

 

رزبلاگ Rozblog.com ؛ یکی از قوی ترین سایت های سایت ساز ایرانی با مدیریت آقای جواد صداقت پور می باشد .

 

بیش از دو روز از قطعی سایت رزبلاگ می گذرد ولی همچنان هیچ سایتی در این مورد  خبری را درج نکرده است . حتی  خود مدیران رزبلاگ هم برای قطعی این سایت پیش از آن هیچ اطلاعیه صادر نکردند .

احتمال آن می رود که سایت رزبلاگ در حال تغییر سرور باشد و این مورد از مشکلاتی باشد که هر از چند گاهی در این سال ها با آن بر خورد کرده اند .

 

به هر حال این سایت یکی از سایت های موفق در خدمات دهی و بلاگ دهی می باشد امیدواریم بزودی مشکلات برطرف شود و مجدد این سایت باز شود .

 

هرسرویس وبلاگدهی ممکن است طی هر زمانی دچار اختلال شود که رز بلاگ هم دست کمی از آن نداشته و در گذشته این اتفاق برای این سرویس افتاده بوده است.

حال اگر بحث هاست و وردپرس رو بی خیال بشیم، چیزی که میمونه اینکه کاربرا انتظار زیادی از مدیران وبلاگدهی ها دارن حال جدا از امکانات داشتن قطعی و نگهداری از مطالب خواسته مهم کاربران است.

انگار همین دو سال پیش بود که بلاگفا برای سه ماه تعطیل شده و بعد از آن هم اعلام شد تمام مطالب کاربران را به دست باد سپرده و خبری از مطالب نیست.

در بلاگفا بعد از این اتفاق هیچ امیدی برای کاربران نموند و این وبلاگدهی رو ترک کردند و شاهد افت رتبه این وبلاگدهی هستیم.

رزبلاگ قطعا انتخاب کاربرانی هست که قصد هزینه کردن ندارند و یا نمیخوان با هاست یا وردپرس آشنا بشن. اما این تفکر اشتباهه بطور قطع میشه گفت تا چند سال بعد هیچ سرویس وبلاگدهی رو شاهد نخواهیم بود.

وبلاگدهی عصری بود که تمام شد و بازگشت ناپذیر خواهد بود. شاید بشه گفت قطعی و عدم اعتماد مهم ترین عامل است.

 

تکمیلی آدینه 4 خرداد ماه 1397 :

از صبح امروز سایت رزبلاگ در حال ارتقاء و بکاپ گرفتن می باشد . ظاهرا مشکل تغییر سرور و رفع مشکلات فنی بوده  است .

 

تکمیلی 6 خرداد ماه 1397 :

از صبح امروز سایت و وبلاگ های  رزبلاگ بالا آمد و لی ورود به پنل ها غیر قابل ممکن می باشد و در حال بک آپ گیری می باشد .

با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که رزبلاگ به علت بازدید بالا مجبور می شود هر از گاهی تغییر سرور دهد و این یکی از مشکلات مهمی هست که این سایت با آن دست به گریبان هست . البته از یه نظر می توان خوشحال بود به علت سیاست های در پیش گرفته شده مدیران این سایت  امار سایت رزبلاگ در حال بالا رفتن است ولی از طرفی دیگر این قطعی و وصل ها موجب ازار مدیران بلاگ ها می شود و امکان مهاجرت انها به وردپرس و یا سایت میهن بلاگ و یا سایت هایی از این دست بالا خواهد رفت .

 

تکمیلی 6 خرداد ماه 1397 :

پاسخ مدیر یت رزبلاگ جناب جواد صداقت پور بابت در دسترس نبودن سایت رزبلاگ

با سلام
بابت قعطی و خرابی سایت از کاربران عذر خواهی میکنیم.
متاسفانه هاردهای دو سرور رزبلاگ که مربوط به فایل ها بوده و همچنین سروری که مربوط به بکاپ های سایت بوده به مشکل خوردند و اطلاعات حذف شدند.
و بعد از تلاش شبانه روزی تیم پشتبانی قادر به بازگردانی اطلاعات نبودند.
و متاسفانه تنها بکاپ موجود باقیمانده برای 6 ماه قبل میباشد که آن را بازگردانی کردیم.
مواردی که در وبلاگها حذف شدن متن مطالب هستند که برای 6 ماه قبل ارسال شدند و همچنین فایل هایی مانند آواتار کاربران که در این 6 ماه آپدیت شدند.
تمامی قسمت های دیگر سالم هستند مانند عنوان مطالب ,برچسب ها,خریدها, انجمن و …

برای بازگردانی مطالب ما برنامه ای نوشتیم که به طور خودکار مطلب مورد نظر را از گوگل کش دریافت و ذخیره و نمایش میدهد ولی متاسفانه گوگل بعد از چند بازدید کد امنیتی نمایش میدهد و ربات رزبلاگ قادر به خواندن کش گوگل نیست.
توجه داشته باشید فقط متن مطالبی که در این 6 ماه حذف شدند و این صفحات ذخیره شده از گوگل استاتیک هستند و به صورت کش نمایش داده میشوند.
شما میتوانید برای آپدیت متن مطلب رو کپی و در پنل خود آپدیت کنید تا صفحات به صورت داینامیک نمایش داده شوند.
همچنین ممکن است گوگل, ربات رزبلاگ را که برای دریافت مطالب از گوگل بازدید میکند مسدود کند.
و بهتر است قبل از هر کاری شما مطالب مورد نظر را به صورت
site:user.rozblog.com/post/1
جستجو کنید .

و روی گزینه Cached کلیک و متن مطلب را کپی و مطلب را آپدیت کنید.
همچنین میتوانید صفحات کش گوگل را ذخیره کنید و در وقت مناسب آنها را در مدیریت آپدیت کنید.
توجه کنید ممکن است گوگل, کش ها را آپدیت میکند و باید هر چه سریعتر صفحات کش را ذخیره کنید.
ممکن است بعضی قالب ها تغییر کرده باشند ولی نگران نباشید با مراجعه به ویرایش قالب و آپدیت قالب به حالت اولیه بازمیگردد.
ما تمام سعیمان را میکنیم تا کمترین خسارت به وبلاگها وارد شود.
در صورتی که قبلا از پنل رزبلاگ بکاپ گرفته باشید میتوانید از بکاپ خود متن مطالب را بازگردانی کنید.
و باز هم بابت این مشکل از کابران عذر خواهی میکنیم.

 

 

پی نوشت : 20 خرداد  97 :

 


رُزبلاگ 20  خرداد , 1397   باز هم از دسترس خارج شد ؟!!!!


با وجود اینکه سایت رزبلاگ طی چند روز قبل مشکلش حل نشد و کاربران بعد از چند روز اطلاعات از دست رفته خود بازیابی کردند با این حال مجدد سایت رزبلاگ از دسترش خارج شد.

 

قطعی رزبلاگ طی روز های اخیر

سرویس وبلاگدهی رزبلاگ برای بار دیگر در تاریخ  20 خرداد ماه 97 از دسترس خارج شده و طی آن کاربران آن سردرگم مانده اند.

طی اخباری که صحت آن در دست بررسی است اطلاعات کاربران از دست رفته و مدیریت رزبلاگ سعی در بازگرداندن بکاپ داشته اما متاسفانه بکاپ هایی که طی چند ماه اخیر گرفته شده دارای مشکل هست و سعی در برگرداندن بکاپ 6 ماه قبل رو دارند.

با برگدانده شدن بکاپ 6 ماه قبل سوالات زیادی در ذهن کاربران ایجاد شده است که نتیجه این همه مطالب چه می شود و آیا کسی پاسخگو هست یا خیر.

آخرین فرصت رزبلاگ

قطعا این آخرین قطعی رزبلاگ نخواهد بود و باز هم شاهد چنین مشکلاتی هستیم. در همین منوال سوالاتی مطرح می شود.

به راستی چه کسی پاسخگوی مطالب از دست رفته کاربران خواهد بود ؟ آیا رزبلاگ بازهم کاربران خود را راضی نگه می دارد ؟

چرا بکاپ دارای مشکل است ؟ قبل از اینکه بکاپ تو سرور جداگانه ای نگهداری بشه چرا از سالم بودن سرور اطلاع پیدا نکردند ؟ به راستی مدیر رز بلاگ چه پاسخی خواهد داشت تا به کاربران بدهد ؟

 


http://www.brozkhabar.ir/rozblog-com.html

*************************************************************


** مجموعه مقالات و گفتمان های اقتصادی و بانکداری اسلامی+سایت حکیم عسکری گیلانی لشت نشایی  +با نظارت استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+کلیک

 

***  متاسفانه به جهت مشکلی که برای ( رُزبلاگ) در تاریخ دوم خرداد 97 ایجاد شد اطلاعات و نوشته های شش ماه قبل کسانی که عضو  رُزبلاگ بودند حذف شد  و  اطلاعات سایت حکیم عسکری گیلانی نیز دچار این مشکل شد .


***  متاسفانه به جهت مشکلی که برای ( رُزبلاگ) در تاریخ دوم خرداد 97 ایجاد شد اطلاعات و نوشته های شش ماه قبل کسانی که عضو  رُزبلاگ بودند حذف شد  و  اطلاعات سایت حکیم عسکری گیلانی نیز دچار این مشکل شد .

 






تاریخ : جمعه 97/3/25 | 6:34 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

تصویر مرتبط

***نسیم معرفت***

 

به نام خدا

 


** ماه صِیام به پایان رسید و دلها زِدُوده شد * وای برکسی که دراین ماه رفوزه شد


ماه صِیام به پایان رسید و دل ها زِدُوده شد

وای   بر   کسی که  در  این  ماه رفوزه شد


***************


ماه صیام تمام گشت و دل ها زدوده شد

 
وای بر  کسی  که در این ماه رفوزه  شد


 

شعر از سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 




تاریخ : پنج شنبه 97/3/24 | 7:53 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


 

نتیجه تصویری برای مظلومیت مولا علی ع

***نسیم معرفت***

 

** آن زمانی که دلِ حیدرِکرّار شکست+نسیم ادب

 

 

به نام خدا

آن زمانی که دلِ حیدرِ کرّار شکست

غم عالَم به دلِ مادرِ سادات نشست

 

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی





تاریخ : چهارشنبه 97/3/23 | 6:44 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


 

نتیجه تصویری برای حجاب بانوان

***نسیم معرفت***

 

 

** چهره از نامحرمان پنهان کردن بهتر است+نسیم ادب

 

 

به نام خدا

 

بانوان را گرچه عیبی نیست آرایش ولی

چهره از نامحرمان پنهان کردن بهتر است

 

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 




تاریخ : چهارشنبه 97/3/23 | 6:42 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


نتیجه تصویری برای بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند

 

***نسیم معرفت***

 

به نام خدا


بنی آدم اعضای  یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها   را نماند   قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند  آدمی

 

گلستان سعدی با تصحیح حسین اُستاد ولیّ باب اول در سیرت پادشاهان حکایت 10 .


 


سؤالآیا بنی آدم اعضای یکدیگرند درست است یا بنی آدم اعضای یک پیکرند؟!!

 

پاسخ :


بنی آدم اعضای  یکدیگرند

 

در تمام نسخه های گلستان سعدی مگر دو یا سه مورد عبارت  ( بنی آدم اعضای یکدیگرند) آمده است . این مِصرَع از شعر سعدی (علیه الرحمه)  دو بخش دارد :  بنی آدم + اعضای یکدیگرند یا اعضای یک پیکرند . کلمه بنی آدم به معنای فرزندان آدم می باشد .  این کلمه  که « کُل» است بیانگر پیکره جامعه انسانی است که هزاران و میلیاردها عضو و اعضاء دارد. پس همه انسان ها در زیر مجموعه و عنوان « بنی آدم » جمع هستند و گوهر و حقیقت بنی آدم همان انسانیت و شرافت و نوع دوستی است که نقطه وحدت همه انسان ها و بشریت است ( تو کز محنت دیگران بی غمی - نشاید که نامت نهند آدمی )  .  اعضای یکدیگرند یعنی کمک کار و غمخوار یکدیگرند و معنای کنایی مراد است نه اینکه مراد اعضای ظاهری انسان مراد باشد که ظاهرا مرحوم استاد سعید نفیسی دچار این اشتباه شده و گفته است اگر « بنی آدم اعضای یکدیگرند» بخوانیم معنای مُضحکی دارد که مثلا من سر شما باشم و شما دست من  پس باید بخوانیم « بنی آدم اعضای یک پیکرند» !!!   اعضای یکدیگرند یعنی یار و یاور و غمخوار همند و  در عُرف هم گفته می شود فلانی دست شما است . فلانی پای شما است . یعنی کمک کار و یار و یاور شما است . اعضاء باید یکدیگر را مُعاضَدَت و حمایت کنند و در غم ها و شادی ها شریک هم باشند همانگونه که اعضای یک خانواده مهربان و صمیمی ، چنین هستند . همه بشریت عضو یک خانواده به نام بنی آدم اند .  اعضاء یکدیگر بودن یعنی تأثیر و تأثُّرِ مُثبت نسبت به هم داشتن .  به نظر بنده با وجود کلمه « بنی آدم» که دالّ بر پیکره جامعه انسانی است دیگر نیازی نیست که بگوییم :  بنی آدم اعضای یک پیکرند . چون یک پیکربودن در خود کلمه «بنی آدم» که به منزله «کُل» است وجود دارد . با توجه به مطالب ذکر شده نظر بنده این است که : بنی آدم اعضای یکدیگرند ، صحیح تر و یا مُتعیّنا همین باید صحیح باشد . اما اگر گفته شود : بنی آدم اعضای یک پیکرند ، در این صورت  این عبارت آن پیام و معنای « اعضای یکدیگرند» را  به طور صریح و واضح نمی رساند مگر اینکه بیت بعدی یعنی چو عضوی به درد آورد روزگار  ...   به آن ضمیمه شود که آن را توضیح دهد ولی اگر بگوییم : بنی آدم اعضای یکدیگرند ، معنای مُعاضَدَت و تعاوُن و کمک کار و غمخوار هم بودن را  که معنای کنایی است بطور صریح و روشن می رساند و بیت بعدی هم توضیح بیشتر در این باره است .همانگونه که بدن آدمی دارای اعضاء مختلف بیرونی و درونی است که هریک نسبت به دیگری تأثیر و تأثُّر دارند و اگر در یکی دردی پدیدار گردد دیگر اعضاء بی قرار شوند ،   پیکره جامعه انسانی نیز باید اعضایش چنین باشند که چو عضوی بدرد آورد روزگار - دگر اعضا را نماند قرار . پس بنی آدم اعضاء یکدیگرند و باید در ضرّاء و سَرّاء و سرد و گرم روزگار شریک و غمخوار هم باشند.

 

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 





تاریخ : سه شنبه 97/3/22 | 11:23 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

تصویر مرتبط

***نسیم معرفت***


* یک خواب عجیب وآیه وَ أَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ کَیْدِالْکَافِرِینَ


بسم الله القادر المتعال

 

وَ أَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ کَیْدِ الْکَافِرِینَ


و خداوند سست کننده  مکر ها و نیرنگ های کافران است.

 

آیه 18 سوره انفال

 

اینجانب سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی فرزند مرحوم سیدیوسف عصر امروز یعنی نوزدهم خرداد 1397 برابر با روز بیست و چهارم رمضان المبارک 1439 ه.ق در فاصله ساعت پنج تا هفت بعد ظهر که در خواب بودم در عالَم خواب مکررّا و بسیار ، آیه ( وَ أَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ کَیْدِ الْکَافِرِینَ ) را تکرار می کردم حتی در حال بیدار شدن هم این آیه را زمزمه می کردم .




تاریخ : شنبه 97/3/19 | 6:54 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی