***نسیم معرفت***
Any official who do not serve the people should put a dead mouse in his mouth
?
هر مَسئولی که به مردم خدمت نکند باید توی دَهَنش مُوش مُرده گذاشت .
# از استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی
@ Any : هر _ هر کدام _ هیچ_ هیچکدام
@ official : مسئولی_ صاحب منصبی
@ do not serve : خدمت نکند
@ serve : خدمت کردن
@ people : مردم _ ملت
@ should : باید_ برای بیان زمان گذشته است
@ put : گذاشتن_ قرار دادن _ نهادن_ تقدیم کردن
@ dead : مُرده
@ mouse : موش_ ترسو _ آدم بزدل
@ dead mouse : موش مرده
@ mouth : دهن _ دهان_ مدخل
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/87+سایت سعادت میرقدیم ها+جملات زیبای انگلیسی .
************************************
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
** آیا پیامبر اکرم«ص» تجربه دینی داشته ؟!!
توجه : یکی از دانشورانِ حوزوی در باب تجربی دینی پیامبر اسلام «ص» مطالبی به شرح زیر در شبکه اجتماعی «اِیتا» برایم ارسال کرد و بنده نیز در حدِّ اختصار به ایشان پاسخ دادم :
با سلام : تجربه وحیانی پیامبر ، غیر قابل انکار است اما تجارب دینی مؤسِس مانند تجربه دینی پیامبر که تاسیس گر است را هم مطرح می کنیم و تجارب پیامبر دو گونه است:
1- تجارب وحیانی مانند وحی آیات قرآن. 2- تجارب نبوی مانند مکاشفات زیادی که پیامبر داشته است.
بنابراین وحی، فعل الهی و تجربه وحیانی پیامبر است. اما تجارب عرفانی به تعبیر جناب بایزید، ابتدای تجارب عرفانی انبیاء، انتهای تجارب عرفانی عرفاست. البته وحی در قالب تجربه دینی پروتستانی و وحی گزاره ای ابن سینا و فارابی مورد قبول ما نیست و قسم سوم وحی که افعال گفتاری است را می پذیریم.
با سلام : پیامبر در لسان قرآنی ، بشر است بشری با مراتب عالیه با محوریت تجارب وحیانی و عرفانی پیامبرانه . وحی، اصل است و تلقّی و ابلاغ ، فرع . قابلیت پذیرش وحی، و مصونیت در ابلاغ آن، تشریع ساز است. با این دو شرط، وحی، اساس دین است و تالی فاسد در تجربه وحیانی پیامبر معنا ندارد. البته دیدگاه تجربه دینی از قرون وسطی تا به امروز، معانی متفاوت دارد و نظرات شلایرماخر، هگل، استیس، کتز، ویلیام جیمز، رودلف اتو، فورمن، رئالیست کانت و نو کانتی و... مورد نظر ما نبوده و نیست.
عن الحسین بن علیّ عن أبیه: قالَ رَسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله: لا تَرفَعونی فَوقَ حَقّی، فَإِنَّ اللّهَ تَبارَکَ و تَعالَى اتَّخَذَنی عَبدا قَبلَ أن یَتَّخِذَنی نَبِیّا.
(عیون أخبار الرضا ج 2 ص 201).
*******
در پاسخ به عزیز ما
سلام بر شما :
پیامبر «ص» از آن جهت که پیامبر است (پیام + بر) یعنی پیام رسان است و وظیفه تشریع دارد ، یک تجربه گر نیست بلکه ابلاغ الهی را همراه با درک و علم کامل که از خدا گرفته به مردم می رساند . قیاس وحی تشریعی و دریافت پیامبر از وحی خاص را به تجربه دینی تنزل دادن ، خلط موضوع است و تجربه دینی منفکّ از وحی تشریعی الهی است و پیامبر که دریافت وحی تشریعی می کند به دنبال تجربه نبوده است بلکه هر چه از خدا گرفته با علم و جزم و صیانت از هر خطا به مردم رسانده است . نه در مرتبه اِنزالِ وحی و نه در مرتبه نزول وحی و نه در مرتبه دریافت وحی از سوی پیامبر «ص» هیچ تجربه دینی نبوده است مگر اینکه مُسامَحَتاََ تعبیر به تجربه دینی نماییم . اگر وحی الهی را و دریافت پیامبر از وحی الهی را تجربه دینی بدانیم تالی فاسد های زیادی دارد که محققین عالی مقام و نیز خود بنده رد کرده اند که مستدعی که حضورا تشریف بیارید با هم مهربانانه و از روی دقت بحث نماییم
سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی
14 شهریور 1402 .
**************
با سلام :
اولا بحث مورد نظر در باره مُطلق وحی و مطلق رفتارها و اعمال و حالات پیامبر «ص» نیست بلکه بحث در وحی خاصّ است که همان وحی تشریعی الهی می باشد و پیامبر را مامور ابلاغ می نماید و مثل اینکه جنابعالی خلط بحث می کنید و سرایت به سایر حالات و موضوعات می نمایید و نیز حالات و عوارضِ وحی و تلقّیِ وحی را با وحی و دریافت وحی مخلوط کرده اید و لذا نتیجه دیگری می گیرید . تا مادامی که خلط بحث و خلط موضوع باشد بحث بَین اِثنَینِیِ ما نتیجه جالب و ثمر بخشی ندارد . باید اول ببینیم که سر چه چیزی داریم بحث می کنیم . به اختصار بیان کردم که وحی تشریعی الهی در همه مراحل اِنزال و نُزول و تلقّی ،منزّه از عنوان تجربه دینی است و هر کدام نیاز به توضیح مفصّل دارد که مجالش در اینجا نیست و از طرف دیگر فعلا در اصل ماهیت وحی بحثی نداریم . به قول علامه طباطبایی : وحی شعور مرموز است .... وحی مورد نظر هر چه که باشد ، پیامبر «ص» تجربه گر آن نیست و در پی آزمون و خطای آن نیست و لذا عرض کردم که اگر پیامبر را تجربه گر وحی بدانیم تالی فاسد های زیادی دارد که حتی به نوعی پیامبری او بطوری که خدا در قرآن بیان فرموده مورد انکار واقع می شود . اینکه گفتید پیامبر در لسان قرآنی بشر است ...این مساله از واضحات است نیازی به بحث در آن نیست . پیغمبر عبد است چون هر روز در نماز می خوانیم که : وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ . رسالت پیامبر «ص» در سایه عبودیت اوست ....
سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
14 شهریور 1402 .
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
***************
https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .
************************************
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
** مَجمَعِ خیر و کرم باشد رضا+نسیم ادب-سعادت
مَجمَعِ خیر و کرم باشد رضا
دست خالی برنمی گردد گدا
بر در و درگاه او کُن اِلتِجا
تا شوی از هر غم و رنجی رها
** شعر از استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
***************
https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .
************************************
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
** ز بام عرش می آید صَفیرم+شرح و تفسیر
به نام خدا
من آن مُرغم که هر شام و سَحَرگه
ز بام عرش می آید صَفیرم
از حافظ «علیه الرحمه»
تفسیر و شرح :
من آن فرشته و مُرغ بهشتی هستم که جایگاه اصلی ام در عالم قُدس و بالا بوده است ولی چند مدتی در قفس و سِجن دنیا محبوس شده ام . چنانکه مولوی و بعد از او هُمام تبریزی در اشعارشان در این رابطه چنین آورده اند : "مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک _ چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم" . لذا هر شام و سحر بواسطه اُنسی که حافظ «علیه الرحمه» با عالم ملکوت دارد ، سروش و پیغام آسمانی و ملکوتی می شنید و از بام عرش او را به سوی عرشیان فرا می خواندند . حافظ با این شعر خود می خواهد بگوید که غَزَلیّات من در واقع بیانگر و بازگو کننده همان صفیر و بانگی است که از عرش هر شام و سحرگه به گوشم می رسید . به نظر بنده غزلیّات حافظ ترجمانِ حیاتِ قُدسی و عرشی و آسمانی آدمی است و کسی که با بینش و بصیرت باطنی ، همدم دیوان حافظ باشد قطعا عروج عرفانی و روحانی و قُدسی خواهد داشت و دیوان حافظ هم که معروف به "لِسانُ الغَیب" است بیان کننده همین مطلبی است که بیان کردم . یادم هست زمانی که در دهه هفتاد در مؤسّسه حزب الله قم (جلسه بحث و بررسی حزب الله قم) واقع در صفاییه مشغول بودم و مسؤل گروه فرهنگی نیز بودم یک وقتی حجت الاسلام سیدمحمد باقر خَرّازی فرزند آیت الله سید محسن خَرّازی ، که مسؤل مؤسّسه حزب الله قم بود در یک جلسه ای خاطره ای از مرحوم آیت الله العُظمی اراکی " ره" استاد امام خمینی " ره" ؛ نقل کردند . ایشان گفته بود که به محضر آیت الله اراکی رسیده بود و دید که در سجاده آیت الله العظمی اراکی سه چیز جلب نظر می کرد : 1_ قرآن کریم 2_ مفاتیح الجنان 3_ دیوان حافظ . آقای سیدمحمد باقر خَرّازی می گفت که در آن موقع و در آن محضر هر بیت و هر غزلی از دیوان حافظ از ایشان پرسیدم به راحتی همه را از حفظ می خواند و در واقع حافظ کل دیوان حافظ بود . البته قابل ذکر است که فهم اشعار حافظ نیازمند صفای باطنی و آگاهی های عرفانی و استعداد خاص و نیز الهام های الهی می باشد .
** استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
***************
https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .
************************************
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
** لعن کن بردشمنان آل پیغمبر، زیاد
ایکه داری دین و آیین پیامبر اعتقاد
لعن کن بردشمنان آل پیغمبر، زیاد
** شعر از استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
************************************
***نسیم معرفت***
** أَرِحْنا رَبَّنا مِنْ کُلِّ سُوءٍ بِحَقِّ فاطِمَة خَیرِ النِّساءِ
أَرِحْنا رَبَّنا مِنْ کُلِّ سُوءٍ
بِحَقِّ فاطِمَة خَیرِ النِّساءِ
یعنی آسودگی و راحتی و شادی بدِه ما را از هر سوء و بدی بحق حضرت فاطمه «س» که بهترین زنان عالَم است
** شعر از استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
************************************
***نسیم معرفت***
Metaverse (مِتاوِرس)+شبکه اینترنتی مَجازی چند بُعدی حیرت انگیز
@ Metaverse (مِتاوِرس) : جهان برتر _جهان بی نهایت _ دُنیای بی نهایت _ جهان ماوَراء _ شبکه اینترنتی مَجازی چند بُعدی حیرت انگیز
کلمه مِتاوِرس ترکیبی از دو لغت Meta+Universe است . واژه «مِتا» از ریشه یونانی «فراتر» گرفته شده و «وِرس» هم از کلمه یُونیوِرس به معنای «جهان» آمده است . از این رو از نظر لغوی "مِتاوِرس" (metaverse) را میتوان به "جهان ماوَراء" ترجمه کرد .
مِتاوِرس که پیوند دُنیای فیزیکی با زندگی دیجیتالی و کامپیوتری و به نوعی ارتباط دنیای حقیقی خارجی با فضای سایبری و مَجازی است یکی از پدیده های حیرت انگیز و شگفت آور در دنیای اینترنتی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم در همه چیزِ زندگی بشر اثر گذار است . مِتاوِرس ، که حاوی همه تکنولوژی های فضای مَجازی و اینترنتی است در واقع یک زندگی در صفحه و پهنه جهانی "وِب" است که این خود نیز یک واقعیت مَجازی اثر گذار بر همه ابعاد زندگی بشر است . مِتاوِرس در واقع محدودیت زندگی خارجی و ملموس را خَرق و پاره کرده و انسان را در محیط یا محیط های تقریبا بی انتهای مجازی مُشابهِ جهان فیزیکی قرار می دهد که دسترسی به آن ها در جهان فیزیکی چه بسا امکان پذیر نیست . در عالم و پهنه "وِب" با ابعاد مختلف حقیقت گونه ای که دارد شما می توانید به هر جایی از عالَمِ مِتاوِرسی سیر کنید و دست آوردهای مختلف و مُتنوّعِ انحطاطی یا اِرتقایی داشته باشید . البته با توجه به حجم بی انتهای اطلاعات و موضوعات در این جهانِ مِتایی برتر از جهان فیزیکی ، سردرگمی و عدم هضم اطلاعات و تَبَعات گوناگون اجتماعی و سیاسی و اخلاقی و امنیتی و خانوادگی حاصله از آن نیز چالشی بزرگ برای سیر کنندگان در این عالَمِ حیرت انگیز می باشد و نیز چالش هایی برای جوامع بشری و حتی حکومت ها دارد که مسؤلیت هدایت گران بشری را بسیار دشوار کرده است ولی در عین حال باید امیدوار بود و با بکارگیری نیروهای خاص و ورزیده و اندیشمند و مُخلص در این عرصه تا حدّی چالش ها و انحرافات را کاهش داد . طلاب و علماء و اندیشمندان اسلامی نباید این فضایِ بی کرانِ مَجازیِ بسیار شبیه به فضایِ جهانِ فیزیکی را به امان خدا بسپارند !!! .
** استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
***************
https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .
************************************
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
شعری از منوچهری دامغانی
هرکجا باغی بود آنجا بود آواز مرغ
هرکجا مرغی بود آنجا بود تیر سَفین
@ سَفَن به فتح سین و فاء به معنای تراشیدن است. کشتى را به اعتبار آنکه سطح آب را میتراشد سفینه میگویند . به پوست زبرى که بر روى دسته هاى شمشیر قرار می دهند سَفَن می گویند . سَفِین : پاره آهن یا چوبى که با آن هیزم و مانند آن را بشکافند . سَفین در این شعر به معنای چیز تیز و برنده است . (** استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی)
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
***************
https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .
************************************
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
خدا گم شده ای نیست که تو در جستجوی آن باشی ، آیینه فطرت خویش را از غبارهای نفسانی و شیطانی پاک نما آنگاه خدا را به روشنی نزد خود می یابی .
هاتف اصفهانی می گوید :
چشم دل باز کن که جان بینی
آنچه نادیدنی آن بینی
از مضیق جهات درگذری
وسعت ملک لامکان بینی
آنچه نشنیده گوش، آن شنوی
وآنچه نادیده چشم، آن بینی
تا به جایی رساندت که یکی
از جهان و جهانیان بینی
با یکی عشق ورز از دل و جان
تا به عینالیقین عیان بینی
که: یکی هست و هیچ نیست جز او
وحده لا اله الا هو
یار بیپرده از در و دیوار
در تجلیست یا اولیالابصار
و نیز فروغی بسطامی سروده است:
کی رفتهای ز دل که تمنا کنم تو را
کی بودهای نهفته که پیدا کنم تو را
غیبت نکردهای که شوم طالب حضور
پنهان نگشتهای که هویدا کنم تو را
در دعای عرفه از امام حسین علیه السلام آمده است :
أَ یَکُونُ لِغَیْرِکَ مِنَ الظُّهُورِ مَا لَیْسَ لَکَ حَتَّی یَکُونَ هُوَ الْمُظْهِرَ لَکَ مَتَی غِبْتَ حَتَّی تَحْتَاجَ إِلَی دَلِیلٍ یَدُلُّ عَلَیْکَ وَ مَتَی بَعُدْتَ حَتَّی تَکُونَ الآْثَارُ هِیَ الَّتِی تُوصِلُ إِلَیْکَ .
آیا برای غیر تو ظهوری هست و برای تو ظهوری نیست تا لازم باشد که آن غیر ظاهر کننده تو باشد؟! کی غایب و پنهان بوده ای تا نیازمند دلیلی باشی که بر تو دلالت کند؟ کی دور شده ای تا آثار و پدیده های عالم سبب وصول به تو گردند .
** استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
***************
https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .
************************************
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
***نسیم معرفت***
@عوامل عقب ماندگی مسلمین از دیدگاه علامه زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی
... بنابر این _ اسلام به ذات خود ندارد عیبی _ و این انحطاط و عقب ماندگی ، معلول عوامل دیگری است که به عقیده ما عبارتند از :
1_ انحراف از مسیر اصلی اسلام
2_ تحزب و فرقه گرایی
3_ رهبری های غلط و رهبران نالایق
4_ خوشگذرانی و سر در لاک خود فروبردن مسلمین
5_ فعالیت های تخریبی دشمنان اسلام ( و نیز فعالیت های تخریبی عناصر تنگ نظر و کینه جو و حسود در درون جامعه اسلامی "سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی")
6_هجوم استعمار به کشورهای اسلامی
7_ خودباختگی و از دست دادن اعتماد به نفس
# منبع : کتاب علل پیشرفت اسلام و انحطاط مسلمین از آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی ص268 و 269 .
این کتاب 514 صفحه است و یکی از ده ها اثر گرانسنگ و ارزشمند علامه زین العابدین قربانی می باشد .
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
***************
https://yasin.fileon.ir/post/6KOw1etNnd-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C +معرفی کتاب زمزم عرفان از آیت الله ری شهری .
************************************
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
*** انسان گُل سَرِ سَبَدِ موجودات(تفسیر)+ تنظیم و اصلاحات و اضافات توسط استاد سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+ پایگاه اندیشوران حوزه + http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=6779 .+کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
.: Weblog Themes By Pichak :.