(گیلان نشاط)
قال الصادق (ع) : یَا إِسْحَاقُ! خَفِ اللَّهَ کَأَنَّکَ تَرَاهُ وَ إِنْ کُنْتَ لا تَرَاهُ فَإِنَّهُ یَرَاکَ فَإِنْ کُنْتَ تَرَی أَنَّهُ لا یَرَاکَ فَقَدْ کَفَرْتَ وَ إِنْ کُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّهُ یَرَاکَ ثُمَّ بَرَزْتَ لَهُ بِالْمَعْصِیَةِ فَقَدْ جَعَلْتَهُ مِنْ أَهْوَنِ النَّاظِرِینَ عَلَیْکَ .
امام صادق علیه السلام به اسحاق بن عمار می فرماید :
ای اسحاق ! طوری از خدا بترس که گویا او رامی بینی ، هر چند تو او را نمی بینی ولی او تو را می بیند . و اگر معتقد باشی که او تو را نمی بیند بی شک ، به او کفر ورزیده ای و اگر بدانی که او تو را می بیند و آن گاه در حضور او معصیت کنی بی تردید او را از پست ترین بینندگان قرار داده ای .
اصول کافی، ج 2، ص 67.
***نسیم معرفت***
به نام خدا
**شاگردان سطح عالی کلاس استاد سید اصغر سعادت میرقدیم در قم از سال1384 تا سال 1395.
کسانی که از سال 1384 تا سال 1395 « از سال 2000 میلادی » در ( سطح عالی حوزه ) در درس استاد سید اصغر سعادت میرقدیم شرکت نمودند به قرار زیر است :
1- جناب آقای محمد رضا رحمانی مازندرانی
2-... سید حسین حسینی مازندرانی
3- ... محسن محمدی لاهیجانی- گیلان
4- ... نور الدین مهدیان
5- ... رجبی ایلامی
6- ...مرتضی حسن پور کرمانی
7- ... غفار رمضانی املشی رودسری -گیلان
8- ... ساداتی اهل بروجِن
9- ... احسان زینعلی اهل مشهد
10- ... سید ابوالحسن جعفری مازندرانی اهل ساری
11- ... سید محمد عابد عالم زاده اهل افغانستان
12- ...حسین مهدی زاده اهل دامغان
13- ... محمد علی محمودیان اهل بوشهر
14- ... علی جلیلی اهل همدان
15- ... سید محمد جعفر شریعتمدار اهل خوزستان
16- ... محمد ابراهیم اهل پاکستان
17- ... برات محمد مدنی نژاد خراسان شمالی اهل بجنورد
18- ... مجید شفیعی اهل تهران
19- ...مقصود مولایی از اصفهان
20- ... نیکو منش ( محمد رضا) اهل رودسر -گیلان
21- ... یونسی اهل خراسان
22- ... مصطفی صادقی اهل کرمانشاه
23- ... عباس جواد ضَیغَم ( ابا محمد) اهل پاکستان
24- ... مراد پور
25- ... مَیّاحی اهل خوزستان
26- ... شمسی اهل مازندران که مادرشان رودسری است(ایشان به نوعی هم گیلانی و هم مازندرانی است)
27- ... قاسم شهبازی اهل تهران - شاه عبد العظیم
28- ... میرزایی اهل لرستان
29- ... سید حسینی اهل قم
30 - ... نظری اهل اراک
31- ... محمد امین مُبلِّغ اهل افغانستان
32- ... محسن آخوندی اهل گلستان ( گرگان)
33- ... اکبری اهل مازندران
34- .. قانعی اهل مشهد ( خراسان ) منطقه قدمگاه
35- ... حاجی وند اهل خوزستان
36- ... محمد دوست اهل خراسان
37- ... مهدی پور اهل کرمان
38- ... علی اصغر مرتضایی اهل تهران
39- ... هیبة الله جبّاری اهل لردگان اصفهان
40- ... امیر پور رمضانی خُمامی اهل خُمام رشت- گیلان
41- ... محمد مهدی معتمدی خُمامی اهل خُمام رشت- گیلان
42- ... حمید نادم اهل رشت - گیلان
43- ... مهدی مهجوری اهل مازندران
44- ... سید حسن موسوی کاشانی اهل کاشان
45- ... اسد الله اکبری اهل همدان - ساوه
46- ... علی رعنای رهبر خواه اهل آستانه اشرفیه - گیلان
47- ... عباس کَرَم گنجه اهل قم
48- ... حسین زاده
49- ... فضل اللهی اهل مازندران
50- ... سید علی رضایی تقوی اهل همدان
51- ... حمید نوروزی اهل تهران
52- ... بخشی اهل خوزستان
53- ... تقوی اهل خوزستان
54- ... چراغی
55- ... اسماعیلی اهل مازندران
56- ... حسنی
57- ... عسکر رسولی کارگر اهل لاهیجان - گیلان
58- ... موسوی
59- ... منصور علی آبادی اهل هشترود
60- ... موسوی ...
61- ... خمسه تهرانی اهل شاه عبد العظیم تهران - ری
62- ... سید موسی قاضوی
63- ... حکیم آبادی
64- ... لطفی زاده
65- ... محمد راشکی اهل زابُل
66- ... موسی یوسفی زاده
67- ... مهدی ملاّیی
68- ... عباسی اهل مازندران
69 - ... صدّیقی
70- ... محسن مارانی
71- ... هادی اخلاقی اهل آستانه اشرفیه - گیلان
72- ... مهدی رحمانی اهل مازندران
73- ... حسین موسی زاده رودسری اهل گیلان
74- ... شیخی اهل نائین
75- ... سید مرادی
76- ... قربانی
77- ... احمد شاملویی
78- ... حامد نیا اهل مشهد مقدس
79- ... داودی یا داوندی اهل خوانسار
80- ... غلامی
81- ... محسنی خراسانی اهل خراسان
82- ... خلیلی کاشانی اهل کاشان
83- ... انصاری شیرازی اهل شیراز
84- ... ناصر خاکی
85- ... فرامرزی
86- پیرمحمدی اهل کردستان
87- ... خسروی گرگانی
88- ... نظری رشتی - گیلان
89- ... کوهکَن رشتی - گیلان
90- ... سید محمد تقی دهقانی اهل مشهد
91- ... حسن عبرتی اهل لاهیجان - گیلان
92- ... محمد تقی آسمانی اهل تبریز
93- ... قاهری اهل اردبیل
94- ... سلیمانی نژاد اهل رامسر
95- ... بحرینی اهل شیراز
96- ... قانعی اهل شیراز
97- ... سید علی هاشمی کرمانی اهل کرمان
98- ... مالزیری اهل خوزستان
99- ... فرخ پور همدانی اهل همدان
100- ... ناصر تقی پور اهل مازندران
101- ... عبدالله بینایی اهل گیلان
102- ... جَذب اهل رشت
103- .. مهدی محمدی کرمانی اهل کرمان
104- ... داود بهادُری اهل قزوین
105- ... مُفیدی اهل قزوین
106- ... حسن نیا اهل لاهیجان - گیلان
107- ... مرتضی نجم صادقی اهل لاهیجان - گیلان
108- ... مهدی قانعی اهل بافق یزد
109- ... سید مهدی لطیفی اهل کاشان
110- ... علیرضا عینی پور اهل پُل دختر لرستان
111- ... جمشید شاد دوست اهل خُمامِ رشت - گیلان
112- ... شهر زاد تقی اهل پاکستان
113- ... امین حیدری مُقدّم اهل خرم آباد لُرستان
114- ... مجتبی احمدی رشتی اهل رشت - گیلان
115- ... مهدی رجایی
116- ... حمید حاجی زاده اهل خوزستان
117- ... هادی عظیمی اهل قم که اصالتا همدانی است
118- ... عبد الله پور رضا رودسری اهل رودسر - گیلان
119- ... میثم اِلیاء ( یا اَولیاء ) اهل خوزستان - همشهری آقای حمید حاجی زاده خوزستانی
120- ... علی محمدی اهل اصفهان
121- ... یوسف پرویز پور اهل گیلانغرب
122- ... محمد صادق صادقیان اهل تهران
123- ... عبدالله اَفراء اهل خوزستان
124- ... مهدی محمودی اهل کرج
125- ... علیرضا سعیدیان املشی رودسری - گیلان
126- ... قادر محمد زاده اهل اردبیل
127- ... سید محمد حسینی اهل رودبار - گیلان
128- ... سید جابر موسوی راد اهل مازندران
129- ... باسری اهل بندر عباس
130- ... ابوذر کَرَم پور اهل کُهگیلویه و بُویر احمد
131- ... علی نجفی تهرانی اهل تهران
132- ... علی رضایی اهل قم
133- ... حمید مَلِکی کاشانی اهل کاشان
134- ... علی ابوترابی نیا اهل بیرجند ( مشهد مقدس - خراسان جنوبی )
135- ... حامد رحیمی اصفهانی اهل اصفهان
136- ... مجتبی محجوب اهل چالوس
137- ... مصطفی سرکار پور اهل قم
138- ... علی غفوری اهل یزد
139- ... خسرو جاوید فَر اهل رامهُرمُز خوزستان
140- ... محمد تقوی اهل قزوین
141- ... علیرضا زارع مهرجردی اهل مهرجرد یزد
142- ... رضا خسروی نیا اهل نائین
143- ... حامد حسین زاده اهل مراغه تبریز
144- ... اسد زاده
145- ... حامدی
146- ... محمد منسوجی اهل بابُل مازندران
147- ... یونس دولت آبادی اهل نیشابور - مشهد
148- ... سید هادی جوادی رشتی اهل رشت - گیلان
149- ... مهدی محمدی اهل زنجان
150- ... سید حسین کوثری اهل مازندران
151- ... حسین فولاد اهل شیراز
152- ... محمد پُردل اهل کُهگیلویه
153- ... حمزه گودرز نیا اهل کرمانشاه
154- ... ولیّ الله محمد نژاد مازندرانی اهل مازندران
155- ... ولیّ الله امیری پور اهل کرمان
156- ... حسین مؤمنی زاده اهل قم
157- ... محرّمعلی مبارک آبادی اهل قم که زنجانی الأصل است
158- ... سید کاظم موسوی اهل رامهُرمُز رفیق آقای میثم اِلیاء ( یا اَولیاء ) خوزستانی
159- ... مسیح قاضیانی تُنکابُنی اهل مازندران
160- ... سید صائب پرهیزکار اهل دِهدَشت کُهگیلویه و بُویر احمد
161- ... عدنان چلداوی اهل خوزستان
162- .... سید علیرضا ذاکریان زاده اهل یاسوج
163- ... وحید اِژه اهل کُهگیلویه و بُویر احمد
164- امین ایمانی اهل دزفول -خوزستان
165- ... حسین زاهدی مقدّم اهل چهار مَحال بختیاری
166- ... نقی محمد نسب اهل قائم شهر - مازندران
167- ... اِلیاس اسفندیاری اهل زنجان
168- ... احمد گنج خانی اهل زنجان
169- ... سید محمد صالح مقدس نژاد اهل کُهگیلویه و بُویر احمد
170- ... محمد علی ریحانی نیا اهل بیرجند ( مشهد مقدس - خراسان جنوبی )
171- ...محمد رضا جبالی اهل شیراز
172- ... محمد رضایی مِهر ( فامیلی سابق : گردنده ) اهل مازندران
173- ... مجتبی گَروسی اهل زنجان
174- ... محمد شیخ اِستَرکی کاشانی اهل کاشان
175- ... علی علیپور نیا اهل آلانق - تبریز
176- ... سلیمان شمس الدینی اهل کرمان
177- ... رضا آقا مُلاّیی اهل کرمان
178- ... فریدون اکبری اهل زنجان
179- ... علی رستگاری اهل همدان
180- ... محمد ، خانی اهل همدان
181- ... حسین کرم بخش اهل سیستان و بلوچستان
182- ... احمد خُزایی اهل همدان
183- ... علی خویشوند اهل همدان
184- ... رضا ثقفی اهل تهران
185- ... اباصَلت روحی اهل اراک ( استان مرکزی )
186- ... هادی خادمی اهل گچساران
187- ... علی محمدی اهل تهران
188- ...سید هادی میرغیاثی اهل کرج
189- ... مهدی محمودی وَرزَنی اهل کرج
190- ... اسماعیل پژوهش اهل کرمان
191- ... سید احمد رجایی خواه اهل یاسوج
192- ... مهدی حسنی اهل چهار مَحال بختیاری
193- ... حمید امیری اهل کرمانشاه
194- ... منصور سُهروردی اهل کرمان
195- ... صادق کُماسی اهل کرمان
196- ... شهرام گلشنی اهل همدان
197- ... سید باقر صادق موسوی مرادی زارَنجی اهل زنجان
198- ... نبیّ الله علیزمانی اهل سُنقُر کرمانشاه
199- ... نیکزاد علیزمانی اهل سُنقُر کرمانشاه
200- ... مهدی آیینه بندی اهل کرمانشاه
201- ... مسعود فرهنگیان اهل کرمانشاه
202- ... سجاد سرمدی اِقبال اهل همدان
203- ... رضا مولوی اهل چهار مَحال بختیاری
204- ... محمد نوری اهل یزد
205-... جمشید خواجه اهل کرمان
206- ... حبیب الله شمس الدینی اهل کرمان
207- ... کاظم موسوی صالحی اهل اِیذه -خوزستان
208- ... محسن اصغری قَرَه قوزلو اهل میاندُآب
209- ... ناصر قلیزاده اهل تبریز
210- ... مصطفی صادقی اهل زنجان
211- ... علی اصغر سیستانی زاده اهل کرمان رفیق جناب آقای عسکر رسولی کارگر لاهیجانی
212- ... محمود واحدی اهل چالدُران - ارومیه
213- ... جواد مرادی اهل رودسر
214- ... عبد الرضا عبداللهی اهل چهار مَحال بختیاری
215- ... غلامرضا شَهری برادر مرتضی اشراقی نیا (فامیلی قبلی : شَهری) اهل رودبار
216- ... مرتضی اشراقی نیا ( فامیلی سابق : شَهری ) برادر غلامرضا شَهری اهل رودبار - گیلان
217- ... محمد حسین غلامی اهل روستای قوام آباد یزد
218- ... سعید قربانعلی اهل دماوند -تهران
219-... سید علوی اهل خراسان
220- ... سید محسن یزدان شناس اهل فیروز آباد فارس- شیراز
221- ... مرتضی قربانعلی نژاد اهل سیرجان - کرمان
222- ... مهدی جعفری نیا اهل قم
223- ... سید علی سینا اسماعیلی نیا اهل دِهدَشت کُهگیلویه و بُویر احمد
224- ... وحید اوتادی اهل تهران
225- ... محمد ظفری همراه اهل قم
226- ... مهدی محمدی اهل اراک
227- ... جواد ابراهیمی اهل سیستان و بلوچستان
228- ... سید کاظم احمدی اهل اردبیل
229- ... ابوالفضل عاشقی اهل آذربایجان غربی
230- ... سلطان نور اهل کشور اندونزی
231- ... علیرضا کریمی اهل یزد
**رجوع کنید به سایت حکیم زین العابدین عسکری لَشت نشایی(کلیک شود)
.......................................................... ادامه دارد ..................................
ادامه دارد
(گیلان نشاط)
***نسیم معرفت***
صلوات بر یکایک ائمه معصومین (علیهم السلام )
فرمود خدا فرشته ها را صلوات
اوّل به مدینه مصطفی را صلوات
دوّم به شه نجف سلامی بکنیم
رُخسار علی شیر خدا را صلوات
زهرا که ندانیم کجا تربت اوست
یاد آور بهترین نسا را صلوات
از ما همه بر امام مسموم سلام
مظلوم امام مجتبی را صلوات
مظلوم دگر امام در خون خفته
افتاده به خاک کربلا را صلوات
گفتم ز حسین چون نگویم سجّاد
آن پاک امام پارسا را صلوات
پس باقرِ عِلم آن امام معصوم
دریای فضیلت خدا را صلوات
صادق که رئیس مذهب شیعه بود
آن حنجره علم و ضیا را صلوات
یاد آر امام کاظم زندانی
زندانی زنجیر به پا را صلوات
رو جانب مشهد الرضا کن و بگو
در طوس غریب الغُرَبا را صلوات
یاد آر امام تقیِ صاحبِ جود
هم هادی و عسکری ما را صلوات
حالا تو بیا حضور مهدی برسیم
آن روشنی و نور هُدی را صلوات
افروخته عرش کبریا را صلوات
یک بار دگر آل عبا را صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد
-
اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن ( گیلان نشاط)
***نسیم معرفت***
اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن
اَللّهُمَّ اَلْبِسْنا بِخِلْعَةِ الْقُرآن
اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
اَللّهُمَّ اغْفِر ذُنُوبَنا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن
اَللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اهْدِنا بِهِدایَةِ الْقُرآن
اَللّهُمَّ انْصُرِالْاِسْلامَ وَالْمُسْلِمینَ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ احْفَظ وَ اَیِّدْ قائِدَنا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ ارْزُقْنا بُعْدَ الْمَعْصیةَ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ ارْزُقْنا صِدْقِ النِّیَّةَ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ ارْزُقْنا عِرفانَ الْحُرمَةَ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ ارْزُقْنا زیارَةَ قَبْرِ نَبِیِّکَ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ التّوّابینِ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ السُّعَداءِ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ آتِنا فِی الدُّنیا حَسَنَةً بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ آتِنا فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ قِنا عَذابَ النّارِ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ کَفِّر سَیِّئاتِنا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ تَوَفَّنا مَعَ الْاَبْرارِ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اَحْیِناحَیاةَ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اَمِتْنامَمَاتَ مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ انْفِعْنا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ ارْفَعْنا بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ افْتَح عَلَیْنا اَبْوابَ رَحْمَتِکَ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ انْشُرعَلَیْنا خَزائِنَ عُلومِکَ بِالْقُرآن
اَللّهُمَّ اجْعَل عَواقِبَ اُمورََنا خَیرًا بِالْقُران
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّکَ الْفَرَج بِالْقُرآن
***نسیم معرفت***
***نسیم معرفت***
به نام خدا
عبدالکریم سروش که چندسالی در آمریکا اقامت دارد، در سخنرانی اخیر خود با عنوان «داعش و حکومت اسلامی» مدعی شد که «اسلام ناب» مفهومی موهوم است.
واما سخنان دکتر سروش:
....چنانچه بنده اسلام را می فهمم ما اسلم ناب ندارام . اسلام ناب وجود ندارد ،به دنبال اسلام ناب گشتن آخر سر از بنیادگرایی و سلفی گری وداعش در میارود، اسلام آن درختی است که در طول تاریخ رشد کرده و بازگشت به شرایط صدر اسلام بی معناست چنانچه بنده اسلام را می فهمم ما اسلام ناب نداریم. به دنبال اسلام ناب گشتن آخرش سر از بنیادگرایی و این خشونتها در می آورد ...هیچکس تا امروز نمی داند که این اسلام ناب چیست برای اینکه اسلام ناب مدعیان فراوانی دارد و در میان خودشان هم تکفیر فراوان است... شیعیان معتقدند که اسلام ناب دست شیعیان است . خیلی از سنی ها شیعیان را کافر می دانند و می گویند شیعه اپوزوسیون اسلام است. و در میان شیعیان هم کم نیستند که اعتقادات و طاعات اهل سنت هیچکدام را قبول ندارند. حالا اسلام ناب یا اصلی دست کیست؟ من به شما عرض می کنم که دست هیچکس نیست. برای اینکه اصلا وجود ندارد که کسی بخواهد مدعی داشتنش باشد. پیامبر اسلام یک بذری را کاشت، در خاک تاریخ این بذر رشد کرد،تبدیل به یک درخت شد .یک درخت بسیار تناور. اسلام ناب معنیش این است که ما برگردیم به بذر اولیه و دانه اولیه.چه معنی دارد؟ اولا نشدنی است. شدنی هم باشد سودی ندارد. درست شبیه یک طفل کوچکی که یک وقتی جنین بوده،در رحم مادر بوده،حالا به دنیا آمده،بزرگ شده و یک انسان بالغ عالم زیبای توانا شده،ما بگوییم ما به تو کاری نداریم،ما می خواهیم به آن جنین اولیه برگردیم. اولا که نمی شود برگشت
به قول مولانا هیچ انگوری دگر غوره نشد، اگر هم برگردیم چه سودی دارد؟ برای اینکه آنچه پیامبر آورد بذر رشدیابنده بود،او این دانه را کاشت و بعد این دانه با آب و هواهای مختلف رشد کرد و شکلها و رنگ و بوهای مختلف هم به خودش گرفت لذا اسلام نابی وجود ندارد. این اسلام پرورده شده، رشد کرده، تنومند شده، میوه داده، اقلیمهای مختلف رفته و در هر جا شکل و شمایل تازه ای پیدا کرده است. همه ی این تنوعها را منکر شدن و همه انها را به یک شکل خشک و خاص تغییر دادن و این شکل خاص را به آن دانه ی نخستین برگرداندن،هدف و حسرت بنیادگراهاست. / دکتر سروش
به نام خدا
پاسخ به سخنان دکتر سروش که گفته است : ...ما اسلام ناب نداریم.
یکی از مسایل مهم وحیاتی برای مسلمین و دیگران شناخت درست وصحیح از اسلام است. متاسفانه با گذشت بیش از هزار وچهارصد سال از ظهور نورانی اسلام هنوز هم آنگونه که شایسته وبایسته است ، اسلام به درستی شناخته نشده است.حتی در میان مسلمین هم اسلام عزیز به درستی شناخته نشده. قلیلی از انسان ها هستند که درک جامع وهمه جانبه از اسلام دارند.اکثر مسلمین آگاهی وشناخت ناقص از اسلام ودین دارند. عده ای دین را مجموعه ای از عبادات ظاهریه می دانند که کاری به هیج چیز دیگر ندارد که نام آن را می توان اسلام عوامانه نامید. عده ای دین را امر مقدسی می دانند که فقط قابل تقدیس واحترام است وصرف التزام قلبی به آن را کافی می دانند. مثل اینکه العیاذ بالله در جمع زیادی از مسلمین رایج است که قرآن را می بوسند ودر مراسم عزا قرآن می خوانند ودر مراسم عروسی قرآن همراه عروس می کنند ودرمسافرت از زیر قرآن عبور می کنند ولی بعد دیگر کاری با قرآن ندارند. البته به حسب ظاهر بی احترامی به قرآن هم نمی کنند . عده ای هم دین را وسیله برای اهداف واغراض پلید فردی واجتماعی ومقامی وحکومتی وهواهای نفسانی خود قرار می دهند . عده ای هم دینی را قبول دارند که در سیاست ومسایل حکومتی دخالتی نداشته باشد و... همه این نگرش های ناقص وچه بسا انحرافی وفاسد ناشی از عدم شناخت درست وهمه جانبه از اسلام ودین است .
پس در ابتداء لازم است که یک تعریف جامعی از اسلام ودین اسلام داشته باشیم. دین اسلام مجموعه ای از دستورات وقوانین واحکام ومسایلی است که در همه ابعاد زندگی فردی واجتماعی و سیاسی وحکومتی انسان و روابطش با خدا وخلق وخود وطبیعت نقش دارد. این اسلام با این تعریف جامع همان اسلام ناب محمدی ص است که باید تلاش شود که مسلمین در این طریق وسمت وسو قرار گیرند. اگر یک بعد از ابعاد اسلام نادیده گرفته شود چنین اسلامی ناقص وابتر است.به نظر بنده جناب دکتر سروش هنوز درک وتصویر وشناخت درستی از اسلام جامع واصیل ندارد ویا اگر دارد براساس امیال نفسانی عمدا تصویر نادرستی از اسلام در جامعه منتشر می سازد.
یک سوالی ممکن است در اینجا مطرح شود که ازکجا وبا تکیه برچه منابعی ما می توانیم اسلام ناب وجامع را بشناسیم ویا تعریف کنیم؟ درجواب باید گفت که با دلیل عقلی ونقلی وحتی اجماع ما می توانیم اسلام ناب وجامع را بشناسیم وتعریف نماییم. قرآن کریم که تنها کتاب مصون از تحریف لفظی درمیان مسلمین است و اهلبیت پیغمبر علیهم السلام که آثار فریقین( شیعه وسنی)برعصمت آنها گواهی آشکار می دهد وآنها به عنوان جانشنان برحق پیغمبر ص ، اسلام شناسان حقیقی هستند ، وقتی که این دو را کنارهم قرار دهیم نتیجه آن اسلام ناب محمدی ص یا اسلام جامع خواهد بود وما ازاین طریق می توانیم اسلام ناب راتعریف ویا به فراخور خود درک کنیم. رسولخدا ص فرمود: انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعتری ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا اب دا. یعنی دوچیز گرانبها وباارزش در بین شما قرار دادم که یکی کتاب خداست ودیگری عترت واهل بیتم ع است مادامی که به هردوی آن تمسک کنید هرگز گمراه نخواهید شد. طبق این روایت قرآن که تجلی نورانی دین محمد ص است به همراه عترت یکدیگر را کامل می کنند و این دو مکمل هم هستند وهریک بدون دیگری ناقص است. ما اسلام ناب وجامع داریم وازاین طریق که گفته شد قابل دسترسی هم می باشد. جماعت مسلمین در قالب اهل سنت وغیره راه را گم کردند واز اسلام راستین محمدی ص منحرف گشتند وجناب آقای دکتر سروش که می گوید اسلام ناب وجود ندارد اشتباهش این است که اسلام را منهای منهاج وطریق استوار اهل بیت علیهم السلام درنظر گرفته.( البته به نظر بنده بخش مهمی از نظرات منحرفانه دکتر سروش ناشی از هواهای نفسانی وشیطانی است...)
آقای سروش می گوید اسلام ناب مدعیان فروانی دارد؟! این سخن غلط ونادرست است زیرا به استناد دلیل قطعی اسلام ناب یک شعبه بیشتر ندارد وآن هم اسلام ناب تشیع علوی حسینی ع است وبقیه مسلمین ازجاده مستقیم اسلام منحرف هستند. دلیل وگواه بارز ما براین مدعا همان کتب اهل سنت است . درکتاب درمحضر آیت الله بهجت خواندم که کسی از حضرت ایشان سوال کرد که ازکجا حقانیت تشیع را درک کنیم وبفهمیم؟! ایشان درجواب فرمودند از طریق کتب مخالفین(اهل سنت) واضافه کردند که کتب اهل سنت پر است از مطالبی که دال برحقانیت تشیع است و الحق والانصاف در هر زمان ونیز اکنون این فرمایش حضرت آیت الله بهجت صادق است ومی درخشد.
آقای دکتر سروش می گوید که ارجاع دادن به اسلام ناب، اولا شدنی نیست وبعد اگر هم شدنی باشد سودی ندارد وبعد مقایسه کرد این مساله را به طفل کوچکی که جنین بوده وبعد به دنیا آمده وبزرگ وبالغ گشته انگاه ایشان با شعری از مولوی نتیجه گرفته که همانطوری که برگشت به حالت جنینی و ارجاع به آن ممکن نیست در باره اسلام ناب هم ارجاع دادن مردم به آن نادرست است؟!! وگفته که اسلام ناب وجود ندارد!!!
پاسخ این سخن باطل آن است که اولا شما یعنی دکتر سروش قیاس مع الفارق کردید. قیاس شما به اصطلاح قیاس مع الفارق وبیگانه از هم است. بطلان مقایسه ای ایشان به این بیان است که اسلام ومجموعه احکام وقوانین الهی آن یک مجموعه الهی تشریعی است نه تکوینی و جریان جنین ونوزاد که بزرگ وبالغ می شود یک وجود خارجی وتکوینی است. آقای سروش شما امر ومساله تشریعی را با امر تکوینی مقایسه کردید ونتیجه باطل گرفتید؟!!!
ثانیا در این مقایسه باطل هم دچار اشتباه شدید چون مقایسه ارجاع کامل با ارجاع ناقص کردید. اینکه حضرت امام خمینی ره و سایر اسلام شناسان واقعی ، مردم را به اسلام ناب وجامع(اسلام ناب محمدی ص) ارجاع می دادند این ارجاع به نحو ارجاع به کامل وکمال است. یعنی اسلام ناب محمدی ص مجموعه ای از احکام ومقررات است که همه ابعاد فردی واجتماعی و...اعم از دنیوی واخروی را دربرمی گیرد. واین دین جامع وناب از طریق قرآن و اهل بیت ع وجود حقیقی خارجی تشریعی دارد و قابل دسترسی است. واما جریان ارجاع جنینی که بزرگ وبالغ شده ارجاع به نقص است. پس دقت کنید وببینید که دراین مقایسه دواشتباه رخ داده:1- اینکه قیاس یک قیاس مع الفارق است یعنی مقایسه امر حقیقی تشریعی به امرحقیقی تکوینی 2- اینکه این مقایسه ، مقایسه بین ارجاع به کامل وکمال وارجاع ناقص است
آقای سروش اسلام ناب وجامع وجود دارد و مسلمین موظف هستند که آن را بشناسند ودر آن طریق وراه قرار گیرند وهرکس به فراخور درک وفهم واستعداد خود از آن بهره مند گردند. اسلام ناب محمدی ص همانند عسل خالص و ناب است که در بلندای کوه قراردارد و برای رسیدن به آن وچشیدن آن باید زحمت ها وخون جگرها کشید. عسل ناب ، نافع وشفابخش است.اما عسل تقلبی وغیر خالص چه بسا مضر ومهلک است. برای رسیدن ولمس و درک کردن اسلام ناب وجامع هم همانند عسل ناب وخالص ، باید همه مسلمین تلاش کنند و از کارشناسان واقعی اسلام بهره مند شوند.
درپایان با بیان آشکار ومستدل می گوییم که اسلام ناب امرخیالی وتوهمی نیست بلکه وجود حقیقی تشریعی در خارج دارد و امثال سروش با این تُرَّهات و اراجیف نمی توانند نور درخشنان اسلام ناب نبوی علوی حسینی علیهم السلام را خاموش کنند
سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی
پانزدهم شهریور 1394 ه ش
**آیا اسلام ناب وجود دارد؟!! ( ایرنا )
**صرفا جهت مطالعه
.: Weblog Themes By Pichak :.