سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Image result for ?گل های بسیار زیبا در گلدان های زیبا?‎

***نسیم معرفت***

 

به نام خدا

 

تأثیر شعر و ادب فارسی در فرهنگ و اخلاق مردم

 

نام ایران و ایران زمین پیوسته با شعر و ادب و فرهنگ همراه و همزاد بوده و هست و خواهد بود  و در طول تاریخ و اَدوار دیرین و کُهَنِ ایران ، مردم این مرز و بوم  هماره با شعر و ادب همدم بودند و مرد و زن و کوچک و بزرگ و بُرنا و پیر و عالم و عامی و دانا و جاهل ، جان و دل خود را با شعر و ادب پارسی ، صفا و جلا می بخشیدند و شعر در واقع در متن زندگی مردم بوده است ...  و در اَعصار گذشته در میان عرب ها معمول بوده که قبائل و طوایفِ عرب در جنگ ها جهت ترغیب و تقویت لشکر و نیز برای تحقیر و تضعیف لشکرِ خصم ، از اشعار ، استفاده می کردند...  . ایران ، سرزمین خیزشِ شُعَراء نامدار و بزرگ است و از میان مِلَلِ مختلفِ جهان ، کمتر ملتی را می توان یافت که دارای چنین خصوصیتی باشد ...  شاعرانی چون فردوسی و حافظ و سعدی  و مولوی و عطار نیشابوری و خواجه عبدالله انصاری و شهریار تبریزی و محتشم کاشانی ... در بلندای قلّه شعر و شاعری قرار دارند که در سرودن اشعار ، گوی سبقت را از دیگران ربوده اند ...  آنها با بهره گیری از قرآن کریم و سخنان معصومین (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)  ، عالی ترین و لطیف ترین معانی و مضامین ارزشمند و آموزنده را در قالب های گونه گون شعری به جامعه بشری ارزانی داشته اند . شاعران گرانقدر ما در ارتقاء فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی داشته و دارند . آنان با سرودن شعرهای گوناگون در بخش ها و موضوعات مختلف به مردم ، رشد فکری و فرهنگی و تربیتی  و معنوی بخشیدند . اشعارِ شُعَراءِ متعهد و ربّانی ، به مردم و جامعه ، امید و نشاط و طراوت و لطافت و تحرُّک و عشق می بخشد و درس زندگی و پند و تجربه و اندیشه  و حُرِّیت و آزادگی و فرهنگ می آموزد و ظرفیت وجودی و روحی مردم و جامعه و افراد را در ابعاد مختلف بالا می برد و استعداد ها را شکوفا می سازد... اشعار حماسی شُعراءِ متعهد و انقلابی در نهضت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی در برابر رژیم پلید شاهنشاهی پهلوی ، بسیار سازنده و اثرگذار بوده است....  محصول فکری و تجربیاتِ زندگی و نگاه و تفکر و بینش شاعر به جامعه و جهان و آفرینش و آفریدگار در قالبِ اشعارِ شاعر ظهور کرده است . شعر از جهت تأثیرگذاری در جامعه و در بین مردم ، نقش بسیار مهمی ایفاء می کند تا جایی که پیامبر اکرم  (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلهِ وَسَلَّمَ)  فرمود  :  «اِنَّ مِنَ الشِّعْرِ لَحِکْمَهً، وَ اِنَّ مِنَ الْبَیَانِ لَسِحْراََ .  یعنی  برخی از شعر ها  ، حکمت است و مضمون بلند و حکیمانه دارد و بعضی از بیان ها در اثرگذاری در نُفوس دیگران بسان سحر است (  اَلغدیر جلد 2 ص 9 )   و اقبال لاهوری پاکستانی نیز در اهمیت شعر و شاعری چنین می گوید :

شعر را گر حکمت و روشنگری است

شاعری هم وارث پیغمبری است

 

شعری از سعدی عَلیهِ الرّحمه در باب تربیت :


هر که در خُردِیَش ادب نکنند
در بزرگی فَلاح از او بر خاست

چوب‌تر را چنان که خواهی پیچ
نشودخشک،جز به آتش،راست

(گلستان سعدی باب هفتم در تأثیر تریت، حکایت سوم)

 



سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

*****************************************************

 

 

# حکیم ابولقاسم فردوسی

# سعدی شیرازی

# حافظ شیرازی

# مولوی

# حکیم سنایی

# عطار نیشابوری

# بیدل شیرازی

# باباطاهر

# شهریار تبریزی

# محتشم کاشانی

# اقبال لاهوری پاکستانی

# حزین لاهیجی

# حکیم فیاض لاهیجی

# صائب تبریزی( مرحوم میرزا محمد علی تبریزی)

# وصال شیرازی

# علامه طباطبایی

# حسان






تاریخ : چهارشنبه 97/5/31 | 9:3 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : دوشنبه 97/5/22 | 5:44 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

Image result for ?شهادت امام جواد ع تسلیت?‎

***نسیم معرفت***


# حدیث


# قالَ الامامُ الجواد  (عَلَیهِِ السَّلامُ) : مُلاقاةُ الاْ خوانِ نَُشْرَةٌ، وَ تَلْقیحٌ لِلْعَقْلِ وَ إ نْ کانَ نَزْرا قَلیلا .


 دیدار برادران مایه حیات و صفا و گشایش دل و رشد و باروری عقل است ؛ اگرچه بسیار اندک باشد .


امالى شیخ مفید: ص 328، ح 13، مستدرک : ج 8، ص 324، ح 9562.


 


# نَُشْرَةٌ : نَُشْرَةٌ به فتح و ضم نون هر دو صحیح است و معنایش : حیات ، صفا ، گشایش ، رویش ، باز و شکفته شدن


# اَلنَّشر : پخش کردن ، از هم باز شدن ،  انتشار دادن ،  فاش کردن ،  باد ، باد خوب ، نسیم باد ،  ابتدای پیدایش و رویش گیاه ،  مرض گَری

نَشَرَ  یَنشُرُ  و  نَشَرَ یَنشِرُ  نَشراََ   اَلثَّوبَ :  لباس را پهن کرد ، لباس را از هم باز کرد .

نَشَرَالخَبَرَ : خبر را پخش کرد

نَشَرَ الشَّئَ : چیزی را پراکنده کرد

نَشَرَ الخَشَبَ :  تخته و چوب را تراشید یا اَرَّه کرد

نَشَرَ عَنِ المَجنُونِ اَوِ المَریضِ : دعا برای بیمار یا دیوانه نوشت

نَشَرَتِ الرّیحُ : باد در روز ابری  وزیدن  گرفت

نَشَرَ یَنشُرُ نُشُوراََ اَلشَّجَرُ : درخت برگ در آورد

نَشَرَت اَوراقُ الشَّجَرَةِ  :  برگ های درخت باز شد

نَشَرَتِ الأَرضُ :  زمین در بهار گیاه رویاند

نَشَرَ یَنشُرُ نَشراََ و نُشُوراََ اَللهُ المَوتَی : خداوند مرده ها را زنده کرد

نَشِرَ نَشراََ اَلمَواشی : مواشی و چهارپایان از قبیل گوسفند و گاو و شتر ...  در شب به چرا رفتند ، مواشی مبتلا به مرض گَری شدند

اَلنَّشرَة : اسم مَرَّه است که بر یک بار و یک نوع دلالت دارد ، نسیم باد  ، روزنامه و جمع آن نَشَرات است

اَلنُّشرَة : دعایی که برای دیوانه یا مریض می نویسند

اَلنَّشر ، اَلنُّشُور : برانگیخته شدن

یَومُ النَّشر ، یَومُ النُشُور : روز قیامت

# اَلّلهُمَّ اضمُم نَشری : خدایا کارهای پراکنده و پریشانم را سامان ده




تاریخ : یکشنبه 97/5/21 | 1:17 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : جمعه 97/5/19 | 11:4 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

Image result for ?اعدام مفسدان اقتصادی?‎

***نسیم معرفت***

 

 

**بی شرف آنکه نداردغم مردم بردل* یا که بامردم غمدیده نباشدهمدل+نسیم ادب+کلیک

 

 

بی شرف آنکه ندارد غم مردم بر دل

یا که با مردم غمدیده  نباشد همدل

 

 

بی شرف آنکه ندارد غم مردم بر دل

یا که با مردم غمدیده  نباشد همدل

 

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی


 

 

#مرگ بر مسؤلین عیّاش و خائن

#مرگ بر اشرافیگری

#مرگ بر غارتگران بیت المال

#مرگ بر اختلاسگران

#مرگ بر مفسدان اقثصادی

#مرگ بر مسؤلین پول پرست و مقام پرست

#مرگ بر مسولین بی درد

#مرگ بر سر سپردگان به اجانب

#مرگ بر زالو صفتان بی شرف

#مرگ بر مُرَفِّهین بی درد

#مرگ بر پایمال کنندگان حقوق مردم

#مرگ بر خیانت کنندگان به اسلام و قرآن

#مرگ بر خائینین به انقلاب و نظام و کشور

#مرگ بر خیانت کنندگان به رهبری عزیز(امام خامنه ای)

#مرگ بر ضد ولایت فقیه




تاریخ : شنبه 97/5/13 | 10:45 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

Related image

***نسیم معرفت***


به نام خدا

 

...  زن لطیف ترین موجودِ کُره خاکی است که با آمیزه ای از عقل و عشق و اندیشه و احساس و لطافت و طراوت ...  مظهرِ جمال حضرت پروردگار است

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 






تاریخ : پنج شنبه 97/5/11 | 10:2 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

Image result for ?گل های بسیار زیبا در گلدان های زیبا?‎

***نسیم معرفت***

 

به نام خدا

 


* همدمی با یارانی که بارانِ محبت از آنها می بارد...

 

... چه زیباست در ایام فراز و نشیبِ روزگارِ دو رنگ ، همدمی و اُنس با دوستان و یارانی که صاف و یک رنگند ...  همدمی با کسانی که  دیدارشان ، اندوه و غم را از آیینه دل می زُداید و سیمای غم آلود را چون گل سرخِ بهاری شاداب می سازد ... چه خوش است دوستی با یارانی که بارانِ محبت از آنها می بارد و بذر عشق و نشاط و شادی و سُرور را در دل ها  می افکنند و نگاه های جذّاب و پُر مِهر و لب های چون گل شکفته شان و سخنان مِهر انگیز و دل انگیزشان وجود ما را سرشار از طراوت و شادابی و امید می کنند... آنها گل های زیبای معطّر مُتحرِّکی هستند که در هر رهگذری که عبور کنند و در هرجایی که اقامت نمایند ، عطر و بوی خوش و آرامش را به دیگران و اطرافیان هدیه می دهند ...  خداوند همیشه چنین یارانی را نصیب ما فرماید . آمِینَ رَبَّ العالَمِینَ

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 




تاریخ : پنج شنبه 97/5/11 | 9:46 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

Image result for ?علامه طباطبایی و آیت الله بروجردی?‎

Image result for ?علامه طباطبایی و آیت الله بروجردی?‎

***نسیم معرفت***


** قطع شهریه طلاب بواسطه درس اسفار+علامه طباطبایی وآیت الله بروجردی


من نه آن رِندم که تَرک شاهد و ساغَر کنم

مُحتَسِب داند که من این کارها کمتر کنم

من که عیب توبه کاران کرده باشم بارها

توبه از مِی وقت گل دیوانه باشم گر کنم

عشق دُردانه‌ست و من غَوّاص و دریا میکده

سر فروبردم در آن جا تا کجا سر بَرکُنَم

لاله ساغَرگیر و نرگس مست و بر ما نام فِسق

داوری دارم بسی یا رب که را داور کنم

بازکِش یک دم عِنان ای تُرک شَهرآشوب من

تا ز اشک و چهره راهت پُرزر و گوهر کنم

من که از یاقوت و لعلِ اشک دارم گنج‌ها

کی نظر در فیض خورشید بلنداختر کنم

چون صبا مجموعه گل را به آب لطف شست

کج دلم خوان گر نظر بر صفحه دفتر کنم

عهد و پیمان فلک را نیست چندان اعتبار

عهد با پیمانه بندم شرط با ساغَر کنم

من که دارم در گدایی گنج سلطانی به دست

کی طمع در گردش گردون دون پرور کنم

گر چه گردآلود فقرم شرم باد از هِمَّتم

گر به آب چشمه خورشید دامن تر کنم

عاشقان را گر در آتش می‌پسندد لطفِ دوست

تنگ چشمم گر نظر در چشمه کوثر کنم

دوش لعلش عشوه‌ای می‌داد حافظ را ولی

من نه آنم کز وی این افسانه‌ها باور کنم

 

* دیوان حافظ  با تصحیح مرحوم عبدالرحیم خلخالی (نسخه مرحوم خلخالی) غَزَل 345 .

 

** تقابل علامه طباطبایی و آیت الله بروجردی در موضوع درس اسفار

من وقتى از تبریز به قم آمدم و درس «اسفار» را شروع کردم، و طلّاب بر درس گرد آمدند و قریب به یک‌صد نفر در مجلس درس حضور پیدا مىکردند؛ حضرت آیت الله بروجردى رحمت الله علیه اوّلًا دستور دادند که شهریّه طلّابى را که به درس «أسفار» مىآیند قطع کنند. و بر همین اساس چون خبر آن به من رسید، من متحیّر شدم که خدایا چه کنم؟

اگر شهریه طلاب قطع شود، این افراد بدون بضاعت که از شهرهاى دور آمدهاند و فقط ممرّ معاش آنها شهریه است چه کنند؟ و اگر من به خاطر شهریه طلاب، تدریس «أسفار» را ترک کنم لطمه به سطح علمى و عقیدتى طلّاب وارد مىآید!؟

من همینطور در تحیّر بسر مىبردم، تا بالاخره یک‌روز که به حال تحیّر بودم و در اتاق منزل از دور کرسى مىخواستم برگردم چشمم به دیوان حافظ افتاد که روى کرسى اتاق بود؛ آن را برداشتم و تفأّل زدم که چه کنم؟ آیا تدریس «أسفار» را ترک کنم، یا نه؟ این غزل آمد:
من نه آن رِندم که ترک شاهد و ساغر کنم

محتسب داند که من این کارها کمتر کنم

من که عیب توبه‌کاران کرده باشم بارها

توبه از مِى وقت گل دیوانه باشم گر کنم


چون صبا مجموعه گُل را به آب لطف شست

 کج‌ دلم خوان گر نظر    بر صفحه دفتر کنم


عشق دُردانه است و من غوّاص و دریا میکده

 سر فرو بردم    در آنجا   تا کجا سر   بَر کُنَم


تا اینکه می‌گوید:

گرچه گرد آلودِ فقرم، شرم باد از همّتم

 گر به آب چشمه خورشید دامن تر کنم


عاشقان را گر در آتش مى پسندد لطف دوست

 تنگ چشمم   گر   نظر در چشمه کوثر  کنم


دوش لَعلش عشوهاى میداد حافظ را ولى

  من نه آنم کز وى این افسانه ها باور کنم

بارى، دیدم عجیب غزلى است؛ این غزل مىفهماند که تدریس «أسفار» لازم، و ترک آن در حکم کفر سلوکى است.

و ثانیاً یا همان روز یا روز بعد، آقاى حاج احمد خادم خود را به منزل ما فرستادند، و بدین‌گونه پیغام کرده بودند: ما در زمان جوانى در حوزه علمیّه اصفهان نزد مرحوم جهانگیرخان «أسفار» مىخواندیم ولى مخفیانه؛ چند نفر بودیم، و خُفیةً به درس ایشان مىرفتیم، و امّا درس «اسفار» علنى در حوزه رسمى به هیچ‌وجه صلاح نیست و باید ترک شود!

من در جواب گفتم: به آقاى بروجردى از طرف من پیغام ببرید که این درس هاى متعارف و رسمى را مانند فقه و اصول، ما هم خوانده ایم؛ و از عهده تدریس و تشکیل حوزه هاى درسى آن بر خواهیم آمد و از دیگران کمبودى نداریم.

من که از تبریز به قم آمده ام فقط و فقط براى تصحیح عقائد طلّاب بر اساس حقّ، و مبارزه با عقائد باطله مادّیّین و غیرهم مىباشد. در آن زمان که حضرت آیت الله با چند نفر خُفیةً به درس مرحوم جهانگیرخان مىرفتند، طلّاب و قاطبه مردم بحمد الله مؤمن و داراى عقیده پاک بودند؛ و نیازى به تشکیل حوزه هاى علنى «أسفار» نبود؛ ولى امروزه هر طلبه اى که وارد دروازه قم مىشود با چند چمدان (جامه دان) پر از شبهات و اشکالات وارد مىشود!

و امروزه باید به درد طلّاب رسید؛ و آنها را براى مبارزه با ماتریالیستها و مادّیّین بر اساس صحیح آماده کرد، و فلسفه حقّه اسلامیّه را بدانها آموخت؛ و ما تدریس «أسفار» را ترک نمىکنیم.
ولى در عین حال من آیت‌الله را حاکم شرع مىدانم؛ اگر حکم کنند بر ترک «أسفار» مسئله صورت دیگرى به خود خواهد گرفت. علّامه فرمودند: پس از این پیام؛ آیت الله بروجردى دیگر به هیچ‌وجه متعرّض ما نشدند، و ما سالهاى سال به تدریس فلسفه از «شفاء» و «أسفار» و غیرهما مشغول بودیم.

 

https://www.parsine.com/fa/news/269491/%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A8%D8%A7%DB%8C




تاریخ : دوشنبه 97/5/8 | 11:54 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

Related image

***نسیم معرفت***

 

سؤال : سلام علیکم ، چرا جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ و درگیری است آیا راه دیگری به غیر از این مسیر وجود ندارد ؟ آیا نمی شود راهی را طی نمود که هم مستقل باشیم و هم به رفاه کشور و ملت برسیم و مثل کره جنوبی باشیم که مردم شان در رفاه می باشند نه مثل کره شمالی ؟!

 

پاسخ :  سلام بر شما . سپاسگزارم از نظری که مطرح نمودین ...  باید توجه داشت که منطق اسلام  و قرآن و اهل بیت (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)  بر جنگ و خونریزی و درگیری نبوده و نیست و بنای اولیّه بر تربیت انسان ها بر اساس توحید و خداشناسی و تعبد و بندگی و طیِّ کمالات انسانی و روحانی و کار و تلاش و زندگی در پرتو  انسانیت و بینش الهی است ... در این بین  عده ای  در قالب فردی و حکومتی و تشکیلات حزبی و گروهی و فرقه ای  در مقابل مَشی و راه قرآن و دین و اهل بیت (علیهم السلام)  گام برداشتند و بر می دارند  کما اینکه نسبت به انبیاء (علیهم السلام)  هم ، مُخالفینشان ، روش تخریبی و تقابلِ عِناد آمیز  داشتند ...  در تاریخ اسلام نگاه کنید و ببینید که چه جنگ ها و فشارها و تقابل هایی را به پیامبر (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلهِ وَسَلَّمَ)  و علی (عَلَیهِِ السَّلامُ) و اهل بیت (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)  تحمیل نمودند  و این  در حالی بود  که حضرات معصومین  (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)  هیچگاه در  ابتداء  اقدام به  جنگ و خونریزی  نکرده بودند ... و مجموعه از غَزَوات و سَرایا  در زمان پیامبر اسلام (ص)  که در تاریخ ثبت شده به بیش از 60 مورد رسیده است که حاکی از فشارها و تقابل های زیاد دشمنانِ اسلام و قرآن بوده است و پیامبر (ص) و یاران او بخصوص حضرت مولا علی (ع) در مقابل دشمنان ، سرسختانه ایستادند ...  پیامبر (ص) و اهل بیتش  (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)   آغاز گر جنگ ها و خونریزی ها نبودند بلکه تمام تلاش و کوششان هدایت جامعه و مردم بود ... روشن ترین آن ، جریان و واقعه جانسوز کربلا است که آغاز گر جنگ ، یزید بن معاویه  و دستیاران و لشگریان او بودند نه امام حسین  (عَلَیهِِ السَّلامُ) و یارانش  .  اهل بیت  (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)   وقتی مورد تهدید جدی قرار می گرفتند اینطور نبود که  هیچ واکنشی از خود نشان ندهند بلکه به تناسبِ اقدامات دشمنان  ، پاسخ متناسب می دادند و اسلام و قرآن به همه مسلمانان اجازه داده که در برابر تهدید و هجوم دشمنان اسلام و قرآن  از خود و از ارزش های دینی خود دفاع کنند و دست بسته و تسلیم نباشند ....  در عصر ما که نظام جمهوری اسلامی توسط امام خمینی (ره) و ملت شریف و انقلابی ایران محقق شد  مستکبرین  عالَم همان نقشه های تخریبی و ویرانگر را  داشته و دارند  و از اول انقلاب  تا حال نقشه ها و توطئه ها و دسیسه های خود را  به اَشکال و انواع مختلف پیاده کردند و می کنند  و جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی (ره) و امام خامنه ای  بر اساس آموزه های  دینی و قرآنی و مکتبی  همیشه  خواهان صلح و آرامش  در منطقه و جهان  بودند و هستند و خواهند بود ... ولی مستکبرین و استعمارگرانِ شرق و غرب  و در رأس آنها آمریکای جنایت پیشه  پیوسته در صدد نقشه های شوم شیطانی  و  مُدام دنبالِ جنگ و کشتار و غارت کشور ها و ملت ها بوده و  هستند و شما می بینید که  هیأت حاکمه آمریکا و ایادی آنها  چه جنایاتی را تا کنون مرتکب شدند و می شوند... آیا در برابر این گرگ های درنده و بی رحم باید لبخند زد . سعدی می گوید : ترحم بر پلنگ تیز دندان  * جفاکاری بود بر گوسفندان .  در مقابل اینگونه متجاوزین  جز تقابلِ سخت و شدید و قاطعیت  راه دیگری وجود ندارد .... حضرت امام خمینی فرمودند که  :  (... اگر  یک لحظه  از آمریکا غفلت کنید نابودتان  خواهد کرد ...  )  هر جا که  ما نسبت به آمریکا سستی و تساهُل کردیم خسارت  و ضرر و زیان دیدیم کما اینکه در قضیه مذاکرات هسته ای و برجام  از سوی دکتر حسن روحانی و تیم مذاکره کننده  از طرف ایشان،  به فرامین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای توجه و عنایت شایسته انجام نگرفت و  متأسفانه به لبخند های زهرآگین دشمنان دلبسته شده بودند و مورد اغفال قرار گرفتند...  ضمنا عرض می کنم که استقلال با وابستگی و دلبستگی به اجانب و دشمنان سازگاری ندارد و  اگر  کشوری تحت سلطه آمریکا و مستکبرین باشد  اگرجه ممکن است به حسب ظاهر  کمی  معیشتشان خوب باشد  ولی در نهایت ارمغانی جز ذلت  و خواری نخواهند داشت  و شعار ملت و نظام ما با حفظ استقلال و حریت و آزادگی خود با الگو گیری از عاشورای حسینی این است که  : هَیهاتَ مِنَّا الذِّلَّة

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 


 

 

 




تاریخ : جمعه 97/5/5 | 1:44 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

Image result for ?کنار پنجره بتاز و گل ها?‎

***نسیم معرفت***

 

 

** جز مِهر تُرا به دل ندارم*ای یارِ عزیز و غمگسارم+نسیم ادب+کلیک

 


جز مِهر تُرا به  دل ندارم

ای یارِ عزیز و غمگسارم

در دامِ تو من شدم گرفتار

بی تو  نَبُوَد  دمی  قرارم

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 




تاریخ : جمعه 97/5/5 | 12:33 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی