***نسیم معرفت***
آیا علامه مصباح یزدی ارزشی برای رأی مردم قائل نیست ؟!!!
علامه مصباح یزدی : «... اما اگر قبول کردیم که مسأله ولایت فقیه انتصابی است یعنی وَلِیِّ فقیه منصوب به نصب عام است . [مقبوله عُمَر بن حَنظله : فَاِنِّى قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَیکمْ حَاکماً] یعنی ملاک اعتبار و مشروعیت به خدای مُتعال میرسد فقیه واجد شرایط ، اختیار جان و مال مسلمانها را دارد . البته در مقام عمل بدون مقبولیت مردمی احکام آن قابل اجرا نیست . فرض کنید ما کشف کردیم که از طرف امام زمان «عَلَیهِ السَّلام» آقای «x» مصداق آن نصب عام است اما مردم نمیشناسند ، عملاً چیزی تحقّق پیدا نمیکند . طبق «نظریه انتصاب» اگر او دستور داد پارلمان تشکیل شود و مردم نمایندگان مجلس را تعیین کنند به حرف او این کار اعتبار پیدا میکند . آنها قانون تصویب میکنند ، اعتبار این قانون به حرف او [وَلِیِّ فقیه و حاکم اسلامی] است که میگوید این مجلس رسمیّت دارد و یا این دولت اطاعتش واجب است. این از همان ولایت الهی نشأت گرفته و مُتفرِّع بر حکومت او است . به نظر ما تمام مُقرّراتی که در کشور اسلامی ایران اجرا میشود همه اعتبارش به امر ولایت فقیه و امضای او است ، اگر بدانیم در جایی در یک مورد راضی نیست ، هیچ اعتباری ندارد . گاه مورد خاصّی را تعیین و گاهی هم نهادی را تصویب میکند . این که امام [خمینی «ره»] قانون اساسی را تصویب کرد این یعنی من دستور میدهم اینگونه عمل کنید و اعتبار پیدا میکند چون او امضا کرده است . اگر امضا نکرده بود هیچ اثری نداشت . حتی اگر تمام مردم هم رأی میدادند هیچ اعتبار قانونی و شرعی نداشت همانطور که خودش فرمود . براساس «نظریه نصب» اصلاً اعتبار قانون اساسی از امضای او سرچشمه می گیرد .»
***
....به عرض می رسانم آنهایی که در گروه های مجازی اجتماعی و غیره با تقطیع کلام آیت الله علامه مصباح یزدی به ایشان نسبت ناروا و دروغ می دهند که او جایگاه و ارزشی برای رأی مردم در انتخابات قائل نیست ، در واقع در پی تحریف و تحریک افکار عمومی هستند و گر نه کسی که سخنان مُنسجمِ ایشان را که در بالا آوردیم دقت کند می فهمد که فرمایش علامه مصباح بیانگر انکار رأی مردم نیست بلکه اهتمام به شأن و جایگاه ولایت فقیه و وَلِیِّ فقیه در حکومت اسلامی است . فرض هم بر حاکمیت فقیه جامِعُ الشَّرایط و پذیرفتن «نظریه نصب» و ردّ نظریّه انتخابِ عرفیِ عُقلاییِ صِرف است و در این راستا باید گفت که رأی مردم در طول تنفیذ رهبری و ولیِّ فقیه اعتبار پیدا می کند و گر نه بطور مُستقل و مُنفکّ از تنفیذ رهبری اعتباری نخواهد داشت (مفروض مسئله : حاکمیت فقیه جامع الشرایط بر اساس «نظریه نصب» است) این مطلب برای کسی که موضوع مسأله دستش باشد امری بدیهی است و حق و نظر صائب همان چیزی است که علامه مصباح یزدی فرمودند و اگر جامعه اسلامی منهای حاکمیّت ولایت فقیه تصوّر شود و موضوع ولایت فقیه فرض نشود حق با افرادی است که به ناحق در این مسأله به علامه مصباح می تازند و برداشت ناصواب می کنند !!! . بحمدالله علامه مصباح بهتر از ما به اهمیّت مسأله انتخابات و «رأی طولی مردم» توجّه داشته است . ما با مبانی مُتقن ، صریح تر از علامه مصباح یزدی اعلام می کنیم که رأی مردم جدای از تنفیذ ولیِّ فقیهِ جامع الشرایط با فرض حکومت اسلامی براساس ولایت فقیه ، سر سوزنی اعتبار ندارد !!!!
** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
************************************
**** گُزیده هایی از سخنان آیت الله اکبر هاشمی بَهرمانی رفسنجانی+آیت الله هاشمی کیست؟!!! +http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/91+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+کلیک کنید+
http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/3925/+نسیم معرفت+آیا ازنظر اسلام مردان برزنان برتری دارند؟!!+آیت الله سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+http://nasimemarefat.parsiblog.com/ .+کلیک کنید! .
*** قرآن کتابی پراز خیر وبرکت+ کتابخانه اینترنتی آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه +http://saadat.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=2252 +کلیک کنید .
***کتابخانه اینترنتی آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی ....+کلیک کنید
http://saadatmirghadimha.rzb.ir/post/8 .
.: Weblog Themes By Pichak :.