سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نسیم معرفت

***نسیم معرفت***

خدا میداندقرآن برای اهل ایمان مخصوصااگراهل علم باشندچه معجزه ها

وکراماتی داردوچه چیزهایی ازآن خواهنددید.برنامه قرآن،آخرین برنامه انسان سازی است که دراختیارماگذاشته شده است،ولی ماازآن قدردانی نمیکنیم

اهل تسنن قرآن وماعترت راآنگونه که باید ،نشناختیم وقدرندانستیم.

(کتاب درمحضر آیت الله بهجت ج1ص55)

 




تاریخ : پنج شنبه 94/12/20 | 12:5 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : پنج شنبه 94/12/20 | 11:19 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : پنج شنبه 94/12/20 | 11:16 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

***نسیم معرفت***

منشأ و ریشه سخنان ائمه علیهم السلام...

 قالَ الإمامُ جَعْفَرُ بنُ محمّد الصّادقُ (علیه السلام) :
حَدیثی حَدیثُ أبى، وَ حَدیثُ أبى حَدیثُ جَدى، وَ حَدیثُ جَدّى حَدیثُ الْحُسَیْنِ، وَ حَدیثُ الْحُسَیْنِ حَدیثُ الْحَسَنِ، وَ حَدیثُ الْحَسَنِ حَدیثُ أمیرِالْمُؤْمِنینَ، وَ حَدیثُ أمیرَالْمُؤْمِنینَ حَدیثُ رَسُولِ اللهِ (صلى الله علیه وآله وسلم)، وَ حَدیثُ رَسُولِ اللهِ قَوْلُ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ.


حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود: سخن و حدیث من همانند سخن پدرم مى باشد، و سخن پدرم همچون سخن جدّم، و سخن جدّم نیز مانند سخن حسین و نیز سخن او با سخن حسن یکى است و سخن حسن همانند سخن امیرالمؤمنین علىّ و کلام او از کلام رسول خدا مى باشد، که سخن رسول الله به نقل از سخن خداوند متعال خواهد بود.

جامع الاحادیث الشیعه: ج 1 ص 127 ح 102، بحارالأنوار: ج 2، ص 178، ح 28.

در زیارت جامعه کبیره  آمده است :   کَلاَمُکُمْ نُورٌ وَ أَمْرُکُمْ رُشْدٌ  یعنی گفتار شما نور است وفرمان شما راهگشا به سوی خیر وصلاح می باشد.

 





تاریخ : پنج شنبه 94/12/20 | 10:39 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


مسجدگوهر شاد در خراسان رضوی(کلیک)

***نسیم معرفت***


فوائد هشتگانه مسجد

قال علی علیه السلام:

مَنِ اخْتَلَفَ اِلَی الْمَسْجِدِ اَصابَ اِحْدَی الثَّمانِ؛ اَخا مُسْتَفادا فِی اللّه‏ِ، اَوْ عِلْما مُسْتَطْرَفا(او مُستَظرَفاََ) اَوْ آیَةً مُحْکَمَةً اَوْ یَسْمَعُ کَلِمَةً تَدُلُّ عَلی هُدیً، اَوْ رَحْمَةً مُنْتَظَرَةً، اَوْ کَلِمَةً تَرُدُّهُ عَنْ رَدَیََ، اَوْ یَتْرُکَ ذَنْبا خَشْیَةً اَوْ حَیاءً .


کسی که به مسجد رفت و آمد می‏کند، یکی از فوائد هشتگانه نصیبش می‏شود:

1-برادری مفید و با ارزش در راه خدا  2 - یا علم ودانشِ نَو  و تازه ‏اى(ویادانشِ ظریف و دقیقی)  یاد مى‏گیرد 3- یا دلیل محکم و مطابق با واقع را درک مى‏کند که در تقویت واستحکام عقایدش مؤثّر است  4- یا کلماتی که موجب هدایت شود می‏شنود 5- یا رحمت مورد انتظاری شامل حالش می گردد 6- یا سخنى را یاد مى‏ گیرد که او را از هلاکت و پستی و فساد وگناه باز مى‏دارد.  7 و 8 :یا به خاطر ترس یا حیا و آبروی خود گناهی راترک می‏کند.»

وسائل الشیعه ج3 ص 480.

(بحار جلد 83  ص 351.

* تذکر: کلمه (رَدَیََ) که در حدیث بالا آمده است از بابِ (رَدِیَ یَردَی رَدَیََ) به معنای هلاکت ونابودی  ویا از بابِ( رَدُءَ یَردُءُ ، رَدُءَ یَردِئُ رَدائةََ) به معنای  کار پست و زشت است . (سیداصغر سعادت میرقدیم)

**آثار حضور در مسجد - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت




تاریخ : چهارشنبه 94/12/19 | 9:13 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

        

                                                         
                              به نام خدا  
                                                                                

سفاهت چیست و سفیه چه کسی است؟                                             

 

سَفاهت عبارت است از خِفّت و سُبُکی در عقل و اندیشه. کسی که از نعمت عقل که به عنوان پیامبر درونی است استفاده نکند و تمییز بین خیر و شر و نفع و ضرر ندهد چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی به سوی سفاهت گام برداشته و سفیه میباشد.هرگاه کسی خود را از خیر دنیا و آخرت محروم سازد او در نهایت سفاهت و نادانی قرار دارد وچنین کسی به فرموده قرآن در سوره حج آیه 11در زیان آشکاری می باشد:...خَسِرَ الدُّنْیا وَالْآخِرَةَ ذلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبینُ. عزیزم : ممکن است کسی به ظاهر عاقل به نظر آید اگر چنین کسی عقلش را در مسیر درست و حق و خدمت به مردم به کار گیرد واقعا عاقل است و در غیر این صورت سفیهی و نادانی است عاقل نما که نباید فریبش را خورد و دوری از او لازم است زیرا که او دوست دارد که دیگران را همانند خویش کند. در سوره بقره آیه 13 خداوند منافقین را از سفهاء و نابخردان می شمارد در حالی که منافقین خود را در ردیف مصلحین و عاقلان می دانند. ...أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ وَ لکِنْ لا یَعْلَمُونَ . عقل در یک تقسیم بر دو قسم است عقل رحمانی و عقل شیطانی . عزیزم از شیطان اِنسی و جِنّی بگریز تا عقلت رحمانی بماند.

نگارش: سیداصغرسعادت میرقدیم

**پایگاه اندیشوران حوزه





تاریخ : سه شنبه 94/12/18 | 12:5 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

   

***نسیم معرفت***

 

به نام خدا

سؤال: آزمایش وامتحان الهی چه آثاری برای انسان دارد؟

 

جواب:

 

1_صدق وکذب ادعاها آشکار میشود.

2_آدمی تربیت میشود.

3_ آدمی ارتقاء معنوی پیدا میکند.

4_ تکبر آدمی شکسته میشود.

5_ سبب قرب به خدا می شود.

6_سبب تنبه وبیداری انسان می شود.

7_ انسان پخته تر وکامل تر میشود.

8_...

(یکی ازآیات که دال بر آزمایش الهی است آیه 3 از سوره عنکبوت است:وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَیَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذینَ صَدَقُوا وَ لَیَعْلَمَنَّ الْکاذِبینَ ما کسانى را که پیش از آنان بودند آزمودیم; باید علم خدا درباره کسانى که راست مى گویند و کسانى که دروغ مى گویند تحقق یابد!)

نگارش:  توسط سیداصغرسعادت میرقدیم




تاریخ : شنبه 94/12/15 | 1:57 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


***نسیم معرفت***

به نام خدا


باسلام واحترام



پیروز نهایی فدراسیون است!!(پنج مطلب باره نتایج انتخابات94)


این روزها مباحثی به تناسب انتخابات ونتایج آن مطرح شده ومی شود  بنده نیز دراین رابطه عرضی به شرح زیر دارم که امید است سودمند باشد :
مطلب اصلی و اول این است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری نتایج انتخابات هرچه که باشد پیروز نهایی فدراسیون است!!
ملت ونظام اسلامی وجمهوری اسلامی ایران برنده وپیروز است
مطلب دوم این است که رقابت سلایق مختلف سیاسی وحزبی در انتخابات از نکات مثبت ومطلوب است و یکدستی در این مساله نشانه قوت نیست.
مطلب سوم این است که ما موظف نیستیم که  نسبت به آینده افراد که چه خواهند شد وچه خواهند کرد قضاوت قطعی داشته باشیم البته با توجه به سوابق فکری وسیاسی و نیز مواضع پیشین آن ها می توانیم بطور احتمال ویا درحد اطمینان نظراتی را بطور  (له) ویا  (علیه) مطرح نماییم. موارد استثنایی هم وجود دارد که نسبت به آینده آن ها  برخی افراد خاص می توانند اظهار نظر قطعی داشته باشند ... !!
مطلب چهارم این است که نشاط و شادابی مردم نسبت به حضور درعرصه انتخابات را نباید به تلخی کشاند. متاسفانه در فتنه 88 عده ای جاهل ونادان ومغرض که از طرف دشمنان انقلاب و .... هم حمایت می شدند نشاط وشادابی وحلاوت و شیرینی مردم   نسبت به انتخابات سال 88  را  ازبین بردند و حقیقتا مردم وملت ورهبری و... را نگران وناراحت کردند . باید توجه داشت که  رفتار هایی همانند سال 88 به شکل دیگر نباید ،نتایج شیرین این دور از انتخابات را به تلخی بکشاند و هوشمندی ودرایت وبصیرت وشرح صدر سیاسی لازم است تا مشکلی وحوادثی بوجود نیاید. ضمنا  از اظهار نظر های تند وعجولانه نیز باید پرهیز کرد.

مطلب پنجم این است که کسانی که رای آوردند چه از اصول گرایان وچه از اصلاح طلبان وچه .... همه در معرض یک امتحان دیگر قرار دارند. اگر در مسیر انقلاب واهداف نظام اسلامی ومنویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و .... باشند سبب تقویت نظام وانقلاب و دل گرمی وامید مردم می شوند ولی اگر عده ای از آن ها بخواهند خدای ناکرده نیات شیطانی خود ویا شیاطین داخلی وخارجی را دنبال کنند ملت انقلابی وبابصیرت ایران  و نیز علماء متعهد و انقلابیون فهیم وبا بصیرت با رهبری حکیمانه وهوشمندانه مقام معظم رهبری  در مقابل شان خواهند ایستاد و راه به جایی نخواهند برد و جز خسران و رو سیاهی و رسوایی نتیجه ای عایدشان نخواهد شد.
امیدواریم که همه انتخاب شده ها  در دومجلس ، در آینده با  اخلاص ودرایت وعقل واندیشه عمل نمایند و برای عزت وسرافرازی کشور وملت واسلام وانقلاب و تقویت وپشتیبانی  رهبری عزیز حضرت آیت الله خامنه ای وولایت فقیه و... گام بردارند وتلاش نمایند.
.....

مخلص شما  سیداصغرسعادت میرقدیم

دوشنبه دهم اسفند 1394 ه.ش

برابر با بیستم جمادی الأولی 1437 ه.ق




تاریخ : جمعه 94/12/14 | 12:3 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

***نسیم معرفت***

 

 

چهارنکته می گویمت غنیمت دان:

برعناوین تکیه مکن که درمانده شوی-بادوستان ستیزه مکن که شرمنده شوی-بادشمنان همدمی مکن که بازنده شوی-بی وفایی مکن که سرافکنده شوی .

(متن ازسیداصغرسعادت میرقدیم)




تاریخ : جمعه 94/12/7 | 12:16 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

***نسیم معرفت***


بنام خدا:

 

(قرآن پیغمبرساز است)

 

مرحوم حضرت آیت الله بهجت(ره) فرمودند: قرآن کتابی است که پیغمبرساز است زیراپیغمبران دوگونه اند: قسم اول پیامبرانی هستند که از جانب خداوند به پیامبری تعیین شده اند,قسم دوم،پیغمبران کمالی که دراثرایمان وعمل به دستورات قرآن به کمالات پیامبر نائل میگردند.  بنابراین قرآن پیغمبران کمالی تربیت میکند وپیغمبرساز است.البته اگر انسان اهلیت داشته باشد،در ودیوار هم به اذن خدا معلم او خواهند بود وگرنه هیچ سخنی دراو اثرنخواهد کرد چنانکه سخنان پیغمبر اکرم-ص-در ابوجهل اثرنکرد وشاگردان قرآن وپیغمبر-ص-بعد ازرحلت آن حضرت چه فتنه ها که به پا نکردند.

 

(نقل از کتاب درمحضر حضرت آیت الله بهجت جلد1ص173  تالیف محمدحسین رخشاد)

 


گل تقدیم شمادرمحضر قرآن کریمگل تقدیم شما


گل تقدیم شمادرمحضر قرآن کریمگل تقدیم شما


گل تقدیم شمادرمحضر قرآن کریمگل تقدیم شما


گل تقدیم شمادرمحضر قرآن کریمگل تقدیم شما




تاریخ : جمعه 94/12/7 | 12:4 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی