سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نتیجه تصویری برای قرائتی

***نسیم معرفت**

به نام خدا


قدرت تمثیل استاد محسن قرائتی


از توانمندی های قابل توجه حجت الأسلام قرائتی  ، داشتن قدرت فوق العاده در تمثیل است که در عموم مباحث ار مثل های زیبایی استفاده می نماید و با این روش مسائل پیچیده را آسان می نماید. ایشان در این زمینه فرمودند :  خدا آیت الله العُظمی فاضل لنکرانی را رحمت کند. می فرمود : ما حرف های تو را بلد هستیم اما گاهی یک مَثَل هایی می زنی که برای من نو است . این مَثَل خیلی کار را قشنگ می کند.

حجت الأسلام استاد محسن قرائتی می گوید : خداوند ، قدرت تمثیل را به من داده یعنی شاید چند هزار مَثَل را خدا همین طور به ذهنم انداخته و خلق کردم و از احدی هم نشنیده ام.  توصیه ایشان به همه مُبلِّغان و معلمان این است که اگر د تمثیل خودشان تولیدی ندارند از تولیدات دیگران استفاده نمایند......

نقل از کتاب (نیم قرن تدریس و تبلیغ) ص52  تألیف حجت الأسلام حسین صنعت پور

توجه : این کتاب درباره نیم قرن تدریس و تبلیغ خالصانه حجت الأسلام استاد محسن قرائتی به نگارش درآمده است.


تمثیل هایی از حجت الأسلام  استاد محسن قرائتی :


نقش ایمان به خدا در زندگى انسان چیست؟


شما اگر وارد منزلى شدید که مى‏دانید این خانه نه صاحبى دارد و نه حسابى، نه دوربینى در کار است و نه کُنترلى، هیچ دلیلى براى نظم و دقّت و انضباط در کارهاى شما نیست. درِ خانه رها، ما هم رها هستیم وهرچه ریخت و پاش نکنیم ونفس خود را کنترل کنیم ضرر کرده ‏ایم، ولى اگر بدانیم که این خانه صاحب و حسابى دارد و تمام رفتار ما زیر نظر اوست، به گونه ‏اى دیگر زندگى خواهیم کرد. اگر ایمان بیاوریم که این هستى، صاحبى دارد به نام خداى حکیم و حسابى در کار است به نام معاد و براى تمام افکار و رفتار و گفتار ما پاداش یا کیفرى هست، ما نیز حساب کار خود را مى‏کنیم و خواسته ‏هاى نفس سرکش خود را مهار مى‏کنیم. کارهایى را که صاحب خانه نمى‏ پسندد، انجام نمى ‏دهیم، زیرا مى‏دانیم به حساب تمام کارهاى خیر یا شرّ ما رسیدگى مى‏شود و خداوند در کمین ماست.



آیا خدا به عبادات ما نیاز دارد که فرمان داده نماز بخوانیم و رو به کعبه بایستیم؟


اگر همه مردم رو به خورشید خانه بسازند چیزى به خورشید اضافه نمى‏شود و اگر همه مردم پشت به خورشید خانه بسازند، چیزى از خورشید کم نمى‏شود. خورشید نیازى به مردم ندارد که رو به او کنند، این مردم هستند که براى دریافت نور و گرما باید خانه ‏هاى خود را رو به خورشید بسازند.
خداوند به عباداتِ مردم نیازى ندارد که فرمان داده نماز بخوانند. این مردم هستند که با رو کردن به او از الطاف خاص الهى برخوردار مى‏شوند و رشد مى‏کنند.
قرآن مى‏فرماید: اگر همه مردم کافر شوند، ذرّه‏ اى در خداوند اثر ندارد، زیرا او از همه انسان‏ها بى‏ نیاز است. « 
...إِنْ تَکْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمیعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ حَمیدٌ (سوره ابراهیم آیه 8 .)


وظیفه ما در برابر دشمنان چیست؟


قرآن، هم مسلمانان را به وحدت دعوت کرده: « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا (سوره آل عمران آیه 103 .) و هم از تفرقه نهى فرموده است: وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا ...(سوره انفال آیه 46 .) با یکدیگر نزاع نکنید که سست و ناتوان مى‏شوید.
به دو مثال توجّه کنید:
قطرات باران تا وقتى از هم جدا هستند، قدرتى ندارند، امّا وقتى در کنار هم قرار مى‏گیرند و به شکل جُوى و سپس رودخانه جارى مى‏شوند، چنان قدرتى مى‏یابند که اگر مهار نشوند، سیل بنیان‏کن مى‏شوند و اگر در پشت سد مهار شوند، توربین‏ هاى عظیمى را به حرکت درمى‏ آورند که دهها مگاوات برق تولید کرده و چرخ صنعت را به حرکت درمى‏ آورند.
هر دست ما پنج انگشت دارد، امّا در برابر دشمن مشترک، همه انگشتان با هم جمع شده و به شکل مشت بر سینه دشمن کوبیده مى‏شود.
با آنکه هر انگشت از انگشت دیگر متفاوت و متمایز است، یکى بلند است و یکى کوتاه، یکى نازک است و یکى کلفت اما هرکدام  که نباشند، بخشى از کارهاى روزمرّه انسان زمین مى ‏ماند. مثلاً بدون انگشت شصت، نمى‏توان دگمه را بست و یا قلم را به دست گرفت و چیزى نوشت.

 *** کتابِ تمثیلات ازحجت الأسلام  استاد محسن قرائتی(کلیک کنید)

 *** کتابِ تمثیلات ازحجت الأسلام  استاد محسن قرائتی(کلیک کنید)

 *** کتابِ تمثیلات ازحجت الأسلام  استاد محسن قرائتی(کلیک کنید)

http://www.tarvijequran.com/page.php?pg=showquestions&id=108&lang=fa




تاریخ : چهارشنبه 96/1/16 | 5:26 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

تصویر شهید در روستای سادات محله

** هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است. امام خمینی (ره)

** در تصویر فوق  سه تن از شهدای روستای سادات محله لاهیجان : شهید سید علی سعادت میرقدیم / شهید فرهاد صفری / شهید نعمت  رمضانی را مشاهده میفرمایید .

شهیدان زنده اند الله اکبر ...

گل تقدیم شماشادی ارواح شهداء وروح بلند حضرت امام خمینی ره اَلفاتِحَة  مَعَ  الصَّلَوات

معرفی وبلاگ

***نسیم معرفت**

گلدان پر از گل های زیبا

**ساداتسادات محلهمحله (لاهیجان)

سادات محله
اطلاعات کلی
کشور  ایران
استان گیلان
شهرستان لاهیجان
بخش بخش مرکزی
دهستان آهندان
 
مردم
جمعیت 862 نفر

 سادات محله ، روستایی از توابعِ جنوبی بخش مرکزی شهرستان لاهیجان در استان گیلان ایران است.

این روستا در دهستان آهندان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن 862 نفر (225خانوار) بوده‌است.

********************************************************

 آدرس روستا : استان گیلان - لاهیجان - کوی زمانی - بوجایه - روستای سادات محله

(بعد از سادات محله چندین روستای دیگر قرار دارد که در نهایت به شهر سیاهکل منتهی می گردد )


** طبق گفته یکی از معتمدینِ روستایِ سادات محله : تعداد خانوار در این روستا(در سال 1395)  326 خانوار و تعداد نفرات 1300 نفر است .

 

** وبلاگ روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)

** وبلاگ روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)

 

** وبلاگ روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)

** وبلاگ روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)




تاریخ : چهارشنبه 96/1/16 | 2:49 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

***نسیم معرفت**

خاطره ای از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(توجه به نوجوانان)

 

توجه خاص به نوجوانان


در دیداری که مقام معظم رهبری با مردم قم داشتند ، ایشان به منزل حضرت آیت الله مصباح یزدی نیز تشریف بردند. پس از دیدار و احوال پرسی، مقام معظم رهبری به حضرت آیت الله مصباح فرمودند: من سخنرانیهای شما را که در کتاب «آذرخشی دیگر از آسمان کربلا» جمع آوری شده بود، مطالعه کردم. مباحث آن خیلی عالی بود. این مباحث عالمانه را که از عهده کمتر کسی بر می آید، ادامه دهید. این جلسه خیلی خودمانی بود. نوه های حضرت آیت الله مصباح در کنار آقا نشستند و آقا با ملایمت و مهربانی با آنها صحبت فرمودند و حتی محافظان خواستند مانع شوند، آقا فرمودند: مانع نشوید.
بچه ها یکی یکی از آقا امضا می گرفتند و ایشان با حوصله، تمام دفاتر بچه ها را امضا می کردند و گاهی مطالبی نیز برای آنها می نوشتند. یکی از بچه ها یک ورق کاغذی را آورد و به آقا گفت: آقا کاغذ مرا هم امضا کن. آقا فرمودند: دفتر اصلی ات را بیاور، چون این کاغذ احتمال دارد پاره شود و از بین برود.
حجة الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح (عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی رحمة الله علیه قم)

 


خاطره ای از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(توجه به نوجوانان)


تکریم قاریان نوجوان


در جلسه ای که اکثر قاریان مشهور قرآن حضور داشتند، حضرت آیت الله خامنه ای دستور دادند نوجوانان قرآن بخوانند و صدایشان را نیز ضبط کنند. بچه ها یکی پس از دیگری قرآن خواندند. آقای منصوری نیز در آن جلسه سوره حمد را با صدای عبدالباسط و با یک نفس قرائت کرد. آقا ایشان را خیلی تشویق کردند و به رسم یادبود یک سکه بهار آزادی به آقای منصوری هدیه دادند.
سپس آقا فرمودند: بزرگترها نیز قرآن بخوانند. یکی از دوستان بلند شد و ضبط را مقابل قاری گذاشت، چون نوار تمام شده بود ایشان نوار را برگرداند تا قرائت آنان را روی قرائت قاریان نوجوان ضبط کند، آقا سریع تذکر دادند و ایشان را از این کار بازداشتند. آن شخص عرض کرد: آقا این نوجوانان که قاری نیستند، اگر قرار است قرائت فردی ضبط شود باید از استادان این رشته باشد. آقا فرمودند: آن نوار را نزد من بیاورید. سپس نوار را گرفتند و فرمودند: ما سالیان سال صدای بزرگترها را شنیده ایم، اما این نوجوانان را کمتر می بینیم، نوار اینها را داشته باشیم بهتر است. به این ترتیب آقا نگذاشتند صوت نوجوانان، پاک شود. از دیدن این صحنه نوجوانان خیلی تحت تاثیر قرار گرفتند.

آقای سید مجتبی سادات فاطمی (مشهد)

http://www.hawzah.net/fa/Article/View/92474

 

** وبلاگ روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)

** وبلاگ روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)

 

** وبلاگ روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)

** وبلاگ روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)




تاریخ : چهارشنبه 96/1/16 | 2:36 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : چهارشنبه 96/1/16 | 2:33 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

***نسیم معرفت***


شعری از حضرت امام خمینی

 

فاطی به سوی دوست، سفر باید کرد

از خویشتن خویش، گذر باید کرد

هر معرفتی که بوی هستیّ تو داد

دیوی است به ره، از آن حذر باید کرد


** چند خاطره جالب از امام خمینی (ره)+وبلاگ روستای سادات محله بوجایه-لاهیجان

 

** وبلاگ روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)

** وبلاگ روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)




تاریخ : چهارشنبه 96/1/16 | 2:0 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای خطبه فدکیه

***نسیم معرفت***

پاسخ صدیقه طاهره   (سَلامُ اللهِ عَلَیها)  به شُبهه مادیّین در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اِسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به بیان نکاتی درباره خطبه فدکیه آن حضرت پرداختند و اظهار داشتند:

حضرت صدیقه طاهره (سَلامُ اللهِ عَلَیها) خطبه‌ای به نام فدکیه دارند که دارای دو بخش است؛ بخشی به عنوان خطبه و بخشی به عنوان خطابه که مربوط به استرداد فدک می‌باشد که البته این بخش استرداد فدک هم محتوای فراوان قرآنی دارد .

اما در بخش خطبه مباحثی مانند عقائد و معارف دین بیان شده است که در این بخش حضرت به دو شبهه که از سوی بعضی مادیّین درباه معرفت به حضرت حق مطرح شده پاسخ دادند که عینا همین جواب 25 سال بعد در بیان حضرت علی (عَلَیهِ السَّلامُ)  در نهج‌البلاغه هم مطرح شده است.

آیت الله العظمی جوادی آملی در ادامه به بیان شبه مادیّین و پاسخ حضرت صدیقه طاهره (سَلامُ اللهِ عَلَیها) به این شبهه پرداختند و  بیان داشتند: مرحوم کلینی در جلد اول کافی، شبهه مادیّین را مطرح می‌کند و آن شبهه این است که خدا جهان را از چه چیزی آفرید؟ یا «مِن شَیءِِ» آفرید یا «مِن لا شَیءِِ», اگر خدای سبحان جهان را از یک سلسله موادّ ازلی خلق کرد پس آن ماده‌ها ازلی است و نیازمندی به خالق نیست, اگر «مِن لا شَیءِِ» خلق کرد «لا شَیء» که عدم (عدمِ مَحض) است نمی‌تواند ماده برای چیزی باشد که خدا از عدم , عالََم آفریده باشد .  پس اگر «مِن شَیءِِ» باشد لازمه‌اش ازلیّت ماده است و بی‌نیازی از مبدأ, اگر «مِن لا شَیء» باشد که این محال است چون «لا شَیء» نمی‌تواند ماده باشد، انسان نمی‌تواند از عدم چیزی را به بار بیاورد و این شَیء هم خالی از دو نقیض نیست هر دو نقیض, محذور دارد پس مَعاذ الله خلقتی در کار نیست!

مُعَظَّمُُ لَه خاطر نشان ساختند: حضرت زهرا (سَلامُ اللهِ عَلَیها)  در خطبه فدکیه به این شبهه پاسخ می‌دهند، و می‌فرمایند: اینکه گفتید اگر خدا جهان را  «مِن شَیءِِ» خلق کرده باشد لازمه‌اش ازلیّت ماده است،  این مطلب  درست است، خدا جهان را «مِن شَیءِِ» خلق نکرد, اما اینکه گفتید اگر «مِن شَیءِِ» خلق نکرد «مِن لا شَیء» خلق کرد که این محال است، این شبهه و اشکال از شماست چون نقیض «مِن شَیءِِ» , «مِن لا شَیء» نیست، نقیض «مِن شَیءِِ» , «لا مِن شَیء» است چون «نَقیضُ کُلِِّ  رَفعُهُ أَو مَرفُوعُُ » نَقیضُ کُلِّ شِئِِ رَفعُهُ , نَقیضُ مِن ألف, مِن لا ألف نیست «لا مِن ألف» است این خطبه نورانی صدیقه کبرا به این شبهه پاسخ داد و فرمود: «خَلَقَ الأَشیاء َلا مِن شَیءِِ » نه «مِن لا شَیء» این «لا مِن شَیء» یعنی چیزی در عالم نبود و خدا «بَدیعُ السَّماواتِ وَ الأَرضِ» است ،  نوآور است. خداوند ماده را از چیزی خلق نکرد ،  «لا مِن شَیء» خلق کرد نه «مِن لا شَیء»; زیرا نقیض موجبه مُحَصّله, مُوجِبه مَعدوله نیست، سالبه مُحصّله است، نقیض «مِن شَیء», «مِن لا شَیء» نیست  این «مِن لا شَیء» مُوجبه مَعدوله است  ، نقیض «مِن شَیء», «لا مِن شَیء» است.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در تشریح پاسخ حضرت زهرا (سَلامُ اللهِ عَلَیها) به شبهه دوم اذعان داشتند:

شبهه دومی که حضرت در خطبه فدکیه پاسخ دادند این است که بالأخره ماده یک صورتی می‌خواهد, یک نقشه‌ای می‌خواهد، خدای سبحان این نقشه را از چه کسی و از چه چیزی گرفته است؟ حضرت فرمود این ‌طور نیست که خدا الگو و نقشه را از جای دیگر گرفته باشد، هم ماده نوظهور است و هم صورت نوظهور است, خداست که ماده‌آفرین است, خداست که صورتگر است و بدیع است.

ایشان خاطرنشان ساختند: قرآن اصل پیدایش نظام هستی را، به خوبی بیان کرده؛ در جریان خلقت انسان فرمود «من انسان و نظام هستی را با سلامت کامل خلق کردم و مجموعه آسمان و زمین همه به حق خلق شده‌اند، اگر در درون این فطرت چیز ناحقی ریخته شود این فطرت حق ساخته، آن موضوع و علم ناحق را که با فطرت ناسازگار است نمی‌پذیرد و پَس می‌زند مانند دستگاه گوارش بدن که سالم خلق شده‌اند و غذای مسموم را نمی‌پذیرند».

این مرجع تقلید ادامه دادند: نظام هستی، ظلم، دروغ و تهمت را نمی‌پذیرد؛ هر کسی ساختار حرکتی او با زمین و آسمان و فطرت مخالف باشد اثری از او در ساختار هستی نمی‌ماند چون نظام آفرینش، باطل را قبول نمی‌کند.

این مفسر قرآن کریم خاطر نشان ساختند: انسان هر عملی را انجام دهد اگر با فطرت او مغایرت داشته باشد در روز قیامت نه تنها نام عمل نوشته می شود بلکه خود عمل را  هم می‌بیند؛ اهل بیت(ع) و قرآن و دین و همه ارزش‌های الهی برای تطهیر انسان آمده و همه این موارد به منزله طب است.

ایشان در خصوص بخش دوم خطبه فدکیه بیان داشتند: حضرت در بخش دوم به بیان خطابه پرداخته و فرموده است، ای مردم امنیت و امانت را مدیون پدرم و پسر عمم علی (عَلَیهِ السَّلامُ)  هستید، پدرم امنیت داخلی را با وحدت و امنیت خارجی را با سیاست و جنگ نظامی برطرف کرد. قدر این امنیت، امانت و وحدت را بدانید بین خود اختلاف نکیند، اگر اختلاف کنید بدان شما بر شما مسلط می شوند. اگر پدرم پیامبر خاتم و پسر عمم هم علی مرتضی نبود، امنیت داخلی و خارجی  زیر دست و پا له شده بود؛ اگر مواظب نباشید و در بین خود اختلاف کنید، اختلاف از دورن رخنه می کند و وحدت اسلامی را از بین می برد، همچنانکه این اتفاق در دوران فرزندان انبیاء الهی یعقوب زاده و ابراهیم زاده ها به وقوع پیوست و امپراطوری شرق و غرب بر آنها مسلط شدند.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در فراز پایانی فرمایشات خود، در خصوص جایگاه عالمان دین از منظر حضرت زهرا (سَلامُ اللهِ عَلَیها) ابراز داشتند: حضرت زهرا (سَلامُ اللهِ عَلَیها) درباه علما هم بیانی دارد که آن را از قرآن بیان کرده و فرموده «عالم دین آن است از مسئله خَوف مِنَ النّار و شَوق اِلَی الجَنَّة بگذرد؛ کسی که از ترس انتقام و شوق رفتن به بهشت، خدا را عبادت می‌کند، آدم خوبی است و  اهل نجات است؛ اما عالم دینی کسی است که از خَوف مِنَ النّار و وصال بهشت گذشته و به خدا رسیده و همواره خدا را حاضر و شاهد می بیند، احترام می‌کند و حرمت صاحب خانه را نگه می‌دارد و در حریم الهی رفتار ناشایست انجام نمی‌دهد؛ این خشیت بالاتر از خوف است».

http://www.javadi.esra.ir/web/office/-/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%B5%D8%AF%DB%8C%D9%82%D9%87-%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%8A%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%A8%D9%87%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%AF%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B8%D9%85%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%84%DB%8C




تاریخ : سه شنبه 96/1/15 | 2:26 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

** ای مسلمان راه وسواسی خطاست

 

وسواس اطاعت از شیطان است

***نسیم معرفت***

به نام خدا

**وسواس، اطاعت از شیطان


بیان امام خمینی(ره) درباره ی وسواس

وسواس را شئون بسیار و طرق بی شمار است که اکنون نتوان در جمیع آن بحث کرد و تمام شئون آن را پی جویی نمود. ولی در بین همه، وسوسه در نیت شاید از همه مضحک تر و عجیب تر باشد. زیرا که اگر کسی بخواهد با تمام قوا قیام کند در همه ی عمر به انجام یک امر اختیاری بدون نیت، ممکن نیست از عهده بر آید. معذلک، یک نفر بیچاره ی مریض النّفس ضعیف العقل را می بینی که در هر نماز مدت های مدید خود را معطل می کند که نمازش با نیت و عزم موجود شود. و این شخص به آن ماند که مدت ها تفکر کند که برای بازار رفتن یا نهار خوردن نیت و عزم تهیه کند.

بیچاره ای که باید نماز معراج قرب و مفتاح سعادت او باشد و با تأدّب به آداب قلبیه و اطّلاع بر اسرار این لطیفه الهیه تکمیل ذات و تأمین نشئه حیات خود کند، از همه این امور غفلت کرده، بلکه این امور را لازم نداند، سهل است، همه را باطل شمارد و سرمایه عزیز خود را صرف در خدمت شیطان و اطاعت وسواس خنّاس کند و عقل خدا داد را که نور هدایت است محکوم حکم ابلیس کند......

علاج وسواس

توجه به این که وسواس القاء شیطان است.

شیطان دشمن قسم خورده ی انسان است. دشمنی که حتی طمع به گمراه نمودن انبیاء داشته است. بعضی را با دعوت به گناه به هلاکت می اندازد و بعضی را با ریا و عجب و دیگر مفاسد اخلاقی و بعضی را با ابتلا به وسواس. حتی در بعضی از روایات نام شیطانی که در عبادات انسان را مبتلا به وسواس می کند آمده و او را "خَنْزَب" نامیده اند.  سعادت دنیا و آخرت انسان در مخالفت با این دشمن بزرگ و بی رحم است و خداوند و ائمّه ی اطهار به ما فرمان داده اند با او مخالفت کرده و از ظاهر شرع تبعیت نماییم.

استفتاءات 156.

امام خمینی(ره) دراین باره فرموده اند:

«و برای علاج این مصیبت و دردی که درمانش سخت باشد، چاره ای نیست جز آن که قدری تفکر کند در این امور که ذکر شد و مقایسه کند عمل خود را با عمل نوع متدینین و علماء و فقهاء و اگر خود را مخالف با آن ها دید، بینی شیطان را به خاک بمالد و بی اعتنائی به آن پلید نماید و چند مرتبه که شیطان وسوسه کرد که عملت باطل است، جواب دهد که اگر عمل همه فقهاء امّت باطل شد، عمل من نیز باطل باشد. امید است چندی که مخالفت شیطان نمود و در ضمن به حق تعالی با عجز و نیاز از شرّ او پناه برد، این مرض رفع شود و شیطان چشم طمعش از او بریده گردد. چنانچه برای دفع کثرت شک، که آن نیز از القائات شیطان است، در روایات شریفه همین دستور را داده اند.

در کافی شریف سند به حضرت باقر العلوم علیه السلام رساند که فرمود: «وقتی که زیـاد شد شکت در نمـاز، ممضی دار نماز را، یعنی اعتنا به آن مکن. امید است که رها کند تو را. همانا این نیست مگر از شیطان.»

بحار الأنوار ج21 ص364

و در روایت دیگر است که حضرت باقر یا حضرت صادق علیه السلام می فرمایند: «عادت ندهید شیطان را به خودتان به شکستن نماز، پس به طمع بیندازید او را. زیرا که شیطان پلید است. معتاد است به آنچه عادت داده شد.»

http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/6442/7652/95806/%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86-


چند بیت شعر ناقابل تقدیم شما :


ای مسلمان راه وسواسی خطاست

برخلاف    راه   و    آیین   خداست

آدم  وسواسی  هر  روز  در بلاست

در پریشانی  و تردید   مبتلا است

وسوسه ممنوع شرع انور است

حکم آن از شمس هم ظاهرتر است

وسوسه تدلیس ابلیس شقی است

دام شیطان است و مبغوض نبی است


سید اصغر سعادت میرقدیم


آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی



**حکم وسواسی (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)-وسواس - پورتال انهار

**نظر اسلام در مورد وسواس - ویکی‌پرسش

**درمان وسواس با این توصیه‌ها! - ایسنا

**حکم شخص کثیر الشک و یا وسواسی

**وسواس از دیدگاه اسلام - اندیشه سلامت روان

**نظر امام خمینی در مورد وسواس+در کتاب چهل ح




تاریخ : دوشنبه 96/1/14 | 4:10 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تاریخ : یکشنبه 96/1/13 | 9:14 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
امام جمعه موقت سیاهکل:

***نسیم معرفت***

حجت الاسلام و المسلمین کیماسی گفت: اتفاق هایی در زمینه امر به معروف رخ داد و من این موضوع را به امام جمعه می سپارم. شادی حد و حدود و موازینی دارد، قرار نیست به هر نحوی که بخواهیم و دشمن بخواهد شادی کنیم.

 

به گزارش خبرنگار درسیاهکل، حجت الاسلام والمسلمین احمد کیماسی در خطبه های نمازجمعه سیاهکل، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال»، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم شعار رهبر معظم انقلاب تحقق یابد.

وی تصریح کرد: اتفاق هایی در زمینه امر به معروف رخ داد و من این موضوع را به امام جمعه می سپارم. شادی حد و حدود و موازینی دارد، قرار نیست به هر نحوی که بخواهیم و دشمن بخواهد شادی کنیم.

نماز جمعه سیاهکل (1)

امام جمعه موقت سیاهکل خاطرنشان کرد: از خداوند می خواهم تا سال جدید بدون نماز قضا باشد. جوانی که تا ساعت 2 بامداد بیدار است آیا می تواند نماز صبح بیدار شود؟ خیلی باید مراقبت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کیماسی با اشاره به درپیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: توصیه های پدرانه مقام معظم رهبری در سخنرانی مشهد مقدس را شنیدیم و ان شاءالله به آن عمل کنیم.

نماز جمعه سیاهکل (2)
وی تأکید کرد: همه با هم بار دیگر با حضور پرشور در انتخابات؛ قدرت نظام اسلامی را به جهانیان نشان خواهیم داد.

امام جمعه موقت سیاهکل ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی، بیان کرد: درود بر شما که توانستید انقلاب اسلامی را در فراز و نشیب ها حفظ کنید.

نماز جمعه سیاهکل (3)

حجت الاسلام و المسلمین کیماسی تصریح کرد: در موضوعات سوریه؛ پوتین و اوباما توافقی انجام دادند و اوباما آن را امضا کرد، اما پوتین که رهبر کشور قدرتمند روسیه است قبل امضای این توافقنامه گفت؛ بگذار با تهران هماهنگ کنم. این یعنی عزت، ایرانی که در دوران شاهنشاهی ارزش نداشت الان تصمیم گیرنده منطقه است.

وی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی خار چشم دشمنان اسلام است، گفت: یهودیان منحرف در زمان پیامبر با ایشان دشمنی می کردند و پس از رحلت پیامبر به عنوان کاتب در کنار مسلمانان بودند. اما در زمان امیرالمؤمنین امام علی(ع) که حکومت به دست صاحب واقعی خود افتاد، به صورت مجدد با ایشان دشمنی کردند. هم اکنون نیز صهیونیست ها با آل سعود خوب هستند و با ایران اسلامی دشمنی می کنند.

نماز جمعه سیاهکل (4)امام جمعه موقت سیاهکل ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت شهید ابوالحسن کریمی، ابراز کرد: این شهید بزرگوار دلداده امام بود و در راه اسلام شهید شد.

حجت الاسلام و المسلمین کیماسی، میلاد امام محمد باقر علیه السلام پنجمین امام شیعیان را تبریک و شهادت امام علی النقی علیه السلام امام دهم شیعیان را تسلیت گفت.

گزارش تصویری

کیماسی (3)نماز جمعه سیاهکل (5) نماز جمعه سیاهکل (6) نماز جمعه سیاهکل (7) نماز جمعه سیاهکل (8) نماز جمعه سیاهکل (9) نماز جمعه سیاهکل (10)

http://www.darsiahkal.ir/83427/83427/




تاریخ : یکشنبه 96/1/13 | 9:6 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای امام هادی ع

***نسیم معرفت***

** سه حدیث از امام هادی (عَلَیهِ السَّلامُ)  صاحب زیارت جامعه کبیره  +نسیم معرفت

 
** سه حدیث از امام هادی    (عَلَیهِِ السَّلامُ ) + نسیم معرفت


** امام هادی  (عَلَیهِِ السَّلامُ )  فرمود :  لا تَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنْ کَدِرْتَ عَلَیْهِ وَ لاَ النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ اِلَیْهِ  فَإ نَّما قَلْبُ غَیْرِکَ کَقَلْبِکَ لَهُ.  از کسى که نسبت به او کدورت و کینه دارى ، صمیّمیت و محبّت مجوى . همچنین از کسى که نسبت به او بدگمان هستى ، نصیحت و موعظه طلب نکن ، چون که دیدگاه و افکار دیگران نسبت به تو همانند قلب خودت نسبت به آن ها مى باشد.  (بِحار الأنوار  ج 98  ص 351 -  بِحار الا نوار ج 75 ص 369  ح 4  -  اَعلامُ الدّین : ص 312، س 14.)


** امام هادی   (عَلَیهِِ السَّلامُ )  فرمود : اَلدُّنْیا سُوقٌ رَبِحَ فِیها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ . دنیا بَسان  بازارى است که عدّه اى در آن ( جهت رشد و کمال و تقرُّب به خدا و رستگاری در آخرت  ) سود  مى برند و عدّه اى دیگر  دچار ضرر وزیان و خسارت می گردند .  (اَعیانُ الشِّیعة : ج 2، ص 39 - تُحَفُ العُقول : ص 483- بِحارُ الأنوار جلد 75 ص 366 باب 28 - مُستدرَکُ الوسائل، ج9 ، ص 512 -   بِحارُالأنوار: ج 75، ص 173، حدیث 2 )


** امام هادی    (عَلَیهِ السَّلامُ )   فرمود :  اَلْحِکْمَهُ لا تَنْجَعُ فی الطّباع الفاسِدَهِ . حکمت و دانش در دلهای فاسد اثر ندارد. (بِحارُالأَنوار، ج78، ص 370 حدیث 4 -مُسنَد اَلأِمامُ الهادی ، ص 304 -بِحارُ الأنوار (چاپِ بیروت ج‏75 ص 370 )


** لا تَنْجَعُ : فائده و اثر ندارد - سودی ندارد - تأثیری ندارد


** نَجَعَ ، یَنجَعُ  ، نُجُوعاً  : اَلطَّعامُ فِی الإِنسانِ :  غذا گوارا بود و فایده  و اثر بخشید .


** نَجَعَ فِیهِ الدَّواءُ أَوِ الطّعامُ اَوِ الکَلامُ : دارو  یا  غذا یا سخن و گفتار در او اثر گذاشت و سودمند بود.

 

**حضرت آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 




تاریخ : یکشنبه 96/1/13 | 7:48 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی