سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمریکا از برجام خارج شد

***نسیم معرفت***

 

 

آنان   که  دلداده  برجام   بوده اند

غافل ز مکر دشمن و خام بوده اند

شعر از سید اصغر سعادت میرقدیم


 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا عصر سه‌شنبه  [ساعت دو بعد از ظهر روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت به وقت واشنگتن- ده و نیم شب  به وقت تهران] در جریان سخنرانی که 11 دقیقه طول کشید، اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای سال 2015 میلادی خارج می‌شود و تحریم‌هایی که در چهارچوب این توافق لغو شده بودند را بار دیگر علیه تهران به اجرا می‌گذارد.

او همچنین افزود که آمریکا قصد دارد علاوه بر این تحریم‌ها، مجازاتهای اقتصادی سنگینی را علیه ایران وضع کند و چنانچه شرکتهای بین‌المللی این تحریم‌ها را نقض کنند با تنبیهات سخت آمریکا مواجه خواهند شد.

دونالد ترامپ ایران را حامی تروریسم بین‌الملل و بی‌ثبات کننده منطقه خاورمیانه توصیف کرد و افزود که برجام نتوانسته است از آمریکا در قبال جنون سلاح هسته‌ای ایران حمایت کند.

تنها حامیان این تصمیم دونالد ترامپ، اسرائیل و عربستان سعودی بودند اما در مقابل، سران اتحادیه اروپا همچنین دیگر امضا کنندگان توافق هسته‌ای، ضمن ابراز تاسف در قبال این خبر، بر پایبندی خود بر برجام تاکید کردند.

ایران در چهارچوب توافق هسته‌ای سال 2015 موافقت کرده بود که در ازای لغو بخشی از تحریم‌های بین‌المللی، برنامه‌های هسته‌ای خود را محدود کند و اکنون این احتمال وجود دارد که با خروج آمریکا، عمر این توافق نیز به پایان برسد و بر بحران‌های منطقه‌ای افزوده شود.


واکنش حسن روحانی

رئیس جمهوری ایران در واکنش به تصمیم ترامپ گفت: امشب ما شاهد یک تجربه مهم بودیم و به همان نتیجه‌ای رسیدیم که در چهل سال گذشته شاهد آن بودیم. این که ایران به تعهدات خود پایبند است و آمریکا هیچگاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.

آمریکا همواره با ایران رفتار خصمانه‌ای داشته است؛ از کودتای زمان دکتر مصدق گرفته تا دخالتهای آمریکایی‌ها در ایران در رژیم سابق و همچنین سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس و اقدامات این کشور در قبال مردم منطق? خاورمیانه و شمال آفریقا.

آمریکایی‌ها امشب اعلام کردند که از برجام خارج شدند. این درواقع تصریحی بود بر کاری که آنها در ماههای گذشته هم به شکل دیگری انجام داده بودند.

آمریکا بگوید که از زمان ایجاد توافق هسته‌ای تا کنون کی به توافق خود عمل کرده است؟ آیا جز چند بیانیه و چند امضا به توافقات خود در چهارچوب برجام عمل کرده است؟

دولت ایران به استناد اعلامیه‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره به تعهدات خود عمل کرده است. برجام یک توافق چند جانبه و یک توافق بین‌المللی بوده که به تایید شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده است. بنابراین آمریکا رسما امشب اعلام کرد که به تعهدات بین‌المللی توجهی ندارد. قبل از برجام نیز آقای ترامپ از توافق بسیار مهم آب و هوایی پاریس و همچنین توافقات تجاری بین‌المللی خارج شده بود.

مردم ایران در همین دقایق شاهد بودند که تنها رژیمی که از این تصمیم دونالد ترامپ حمایت کرد، رژیم اسرائیل بود.

از این لحظه توافق هسته‌ای، بین ایران و پنج کشور بزرگ خواهد بود و باید دید که دیگر کشورهای امضا کننده در این باره چگونه عمل خواهند کرد.

من به وزارت خارجه دستور دادم که ظرف چند روز آینده با امضاکنندگان اروپایی و همچنین چین و روسیه وارد گفتگو شود. اگر در این مدتِ کوتاه با این شرکا در موضوع برجام به توافق رسیدیم به اجرای برجام ادامه خواهیم داد، در غیراینصورت تصمیم جدیدی خواهم گرفت.

مردم ایران نگران نباشند زیرا پیش از این پیش‌بینی کرده بودیم که ترامپ به تعهدات خود پایبند نباشد و بر این اساس تصمیمات لازم را اتخاذ کرده بودیم.

تصمیمی که در زمینه ارز گرفتیم در همین راستا بود. آرامش و ثبات بازار ادامه خواهد داشت و ارز مورد نیاز را به خوبی تأمین خواهیم کرد. در کالاهای اساسی نیز هیچ نگرانی نباید وجود داشته باشد.

ما با اعضای وفادار به برجام، به رایزنی خواهیم پرداخت و همه چیز وابسته به منافع ملی ماست. اگر منافع ملی ما در چهارچوب برجام حفظ شود، به برجام ادامه خواهیم داد اما اگر برجام تنها پیمانی روی کاغذ باشد، تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

او درنهایت افزود: خوشحال هستم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است.

واکنش فدریکا موگرینی

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در واکنش به سخنان دونالد ترامپ بار دیگر بر پایبندی این اتحادیه بر توافق هسته‌ای تاکید کرد و گفت که از نظر اتحادیه اروپا برجام ادامه دارد و بروکسل از تبعات تحریم‌های آمریکا نگران است.

خانم موگرینی تاکید کرد که این اتحادیه از منافع خود دفاع می‌کند و همچنان طرفدار حفظ برجام است.

او همچنین افزود: پیام من به مردم ایران این است اجازه ندهید که هیچکس این توافق هسته‌ای را از بین ببرد. این توافق، یک موفقیت دیپلماتیک بزرگ است که به همه نشان داد که حتی اگر موانع بزرگ باشد باز هم می‌توان به یک راه حل دست یافت.

 

http://fa.euronews.com/2018/05/08/fate-of-iran-nuclear-deal-with-announcement-of-donald-trump-decision



 




تاریخ : چهارشنبه 97/2/19 | 1:55 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

شهید سید علی سعادت میرقدیم

***نسیم معرفت***


 

ما مردمانی آزموده به جنگ و شهادتیم

ما را به تهدید و جنگ آزمودن خطاست


*شعر از سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی



** چگونگی شهادت(شهید سیدعلی سعادت میرقدیم لاهیجی)


بعداز عملیات محمد رسول الله  (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) در منطقه عمومی نوسود_پاوه ، به جهت اینکه تسلیحات وتجهیزات دشمن بعثی زیاد بود وگلوله های توپ وتانگ و… مثل باران می بارید وادامه عملیات برای رزمندگان ما در آن منطقه ، دشوارشده بود، دستور عقب نشینی ازطرف فرمانده عملیات یعنی شهید ربیعی داده شد وبه هنگام عقب نشینی نیروهای رزمنده از منطقه عملیاتی ، بعضی از مجروحین روی زمین افتاده بودند و فریاد وناله می کردند. شهید سید علی سعادت که یک رزمنده توانمند وشجاعی بود وبه صورت امدادی در این عملیات کار می کرد علیرغم اینکه گلوله ها همچون باران می بارید ودیگران هم اورا از امداد گری در این موقعیت نهی می کردند ولی بااین حال طاقت نیاورد که صدا وشیون وناله مجروحین به زمین افتاده را ببیند وبشنود وکمکی نکند لذا با شهامت وشجاعت قابل تحسین موفق شد که چندین نفر از مجروحین را نجات دهد . یکی از دوستان و هم رزمانش به نام آقای رمضان محرابی که از راه دور نظاره گر کارش بود می گفت: تیر وگلوله وخمپاره از هرطرف می بارید وکسی نمی توانست برای نجات مجروحین کاری انجام دهد ولی این شهید عزیز بااین وجود رفت که مجروحین را نجات دهد ووقتی که او(شهید سید علی) یکی از مجروحین را روی دوش خود گرفت وکمی حرکت کرد ، خمپاره ای در نزدیکی هایش اصابت کرد ویکی از ترکش های خمپاره به پهلوی راستش برخورد می کند وبه زمین می افتد ولی باز دوباره بلند می شود وبا اراده مستحکم مجروح را به دوش می گیرد وهمینکه کمی حرکت می کند یکی دیگر از تکه های خمپاره به ناحیه گردن وگلوی ایشان اصابت می کند وبه روی زمین می افتد . هم رزمش می گوید که ما از راه دور می دیدیم که این شهید عزیز مثل مرغی که سرش را بریده باشند دست وپا می زد تا اینکه جان به جان آفرین تسلیم کرد ودر حالی شهید شد که دست راستش روی سینه اش قرار داشت ولب ها وچشم هاش باز بود. بعداز شهادتش اورا به بیمارستان قدس پاوه منتقل کردند و دکتر محمدی که پزشک عمومی بود با حضور یکی از دوستان وهم رزمان شهید سید علی به نام آقای رمضان محرابی ، گواهی شهادتش را صادر نمود.


روایت کننده : استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم و برادر شهید سیدعلی سعادت میرقدیم

* دوم اردیبهشت 1397 .


** قهرمان من: شهید سید علی سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت هشت هزار قهرمان گیلان


** قهرمان من: شهید سید علی سعادت میرقدیم لاهیجی+سایت هشت هزار قهرمان گیلان


http://8000ghahraman.ir/%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%86-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85/


** شهید سید علی سعادت میرقدیم لاهیجی+نسیم معرفت+کلیک




تاریخ : یکشنبه 97/2/16 | 1:17 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 استاد سید اصغر سعادت میرقدیم

***نسیم معرفت***


بسم الله الرحمن الرحیم


* هدف اصلی ازانقلاب اسلامی...

 

... هدف اصلی از انقلاب اسلامی، ریشه کن کردن موانع اصلی بر سر راه دین و قرآن و تعالیم مترقی مکتب اهل بیت علیهم السلام بوده است. رژیم های طاغوتی و طغیانگر و مُفسد در طول تاریخ بشریت مانع رشد و هدایت و سعادت و کمال جوامع بشری بوده و از طریق مثلث شوم زور و زر و تزویر بر مردم حکمرانی می کردند نتیجه حاکمیت و تسلط جائرانه و شیطانی و نابحق آنها، ضلالت و گمراهی و ظلم و ستم و جهل و نادانی و قتل و غارت و فساد و فحشا و جنایت و سَفّاکی و خونریزی و بی عدالتی و تبعیض و عقب ماندگی و انحطاط و ذلت و خواری و شرک و خرافه پرستی... در بین مردم بوده است. انبیاء الهی و پیشوایان هدایتگر با سلاح ایمان و علم و توکل در برابر طاغوت ها و ستمگران ایستادگی کردند و برای هدایت انسان ها و نجات آنها از زنجیر ظلم و اسارت و حقارت و جهل و نادانی و نفیِ شرک و فساد و طغیانگری و ترویج توحید و عدالت و پاکی و طهارت و... متحمّل رنج ها و سختی های فراوان و طاقت فرسا شدند و قرآن کریم بخشی از تلاش ها و مجاهدت ها و مبارزات انبیاء الهی همانند حضرت نوح و ابراهیم و موسی و عیسی علیهم السلام و نیز پیامبر اسلام ص را در سوره های مختلف بیان کرده است. جضرت امام خمینی( رحمة الله علیه) با تاسی از مکتب انبیاء و اهل بیت علیهم السلام و بهره مندی از تعالیم نورانی قرآن کریم و اقتدا به سیره سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، قیام و نهضت بزرگ اسلامی خود را در سال 1342رقم زد که ثمره شیرین آن یعنی نظام جمهوری اسلامی، در سال 1357محقق شد.انقلاب اسلامی ایران حسینیّ الحدوث و حسینیِ البقاء می باشد چنانکه اسلام عزیزمحمدیّ الحدوث و حسینیّ البقاء است. امام با تز و تئوری مترقی ولایت فقیه که پشتوانه عقلی و نقلی و عرفی دارد، تحولی عظیم در همه ابعاد فکری و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی به وجود آورد. حکومتی بر اساس ولایت مطلقه فقیه به جهانیان ارائه کرد که برای همگان تازگی داشت. حضرت امام نظریه ولایت فقیه و حکومت اسلامی را در سال 1348هجری شمسی در نجف اشرف مطرح نمود. امام حکومتی را به وجود آورد که در آن کسی حق زور و تحقیر و ظلم و اِحجاف به دیگران را نداشته باشد. حکومتی را بنا نهاد که در آن دولت و ملت در کنار هم در جهت اعتلاء اسلام و دین و قرآن و ترقی و پیشرفت و عزت و سرافرازی و استقلال و رفع محرومیت و حُریت و آزادی و تلاش نماید. متاسفانه در طول تاریخ ِحکومت های سلاطین و حاکمان جور، رابطه حکومت ها با مردم یک رابطه «غالب و مغلوب» و «سلطان و رعیت» بود که حضرت امام (رحمة الله علیه) این بدعت و رسم باطل و طاغوتی را در هم کوبید و فرمود: «من خدمتگذار مردم هستم» (صحیفه نور، ج7، ص129) و نیز فرمود: «هر چه صاحب منصب ، ارشد باشد باید بیشتر خدمتگزار باشد» ...توقعات به حق ملت ایران و جهان از روحانیت و حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم در عرصه های مختلف و لزوم حضور فعال علما و روحانیت متعهد در مراکز مختلف فرهنگی و علمی و دانشگاهی و هنری و نهاد های تاثیر گذارِ در کشور و جامعه مانند مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و دستگاه قضایی و... انکار ناپذیر است و در زمان و عصر ما وظبقه و یا وظایف روحانیت و علما از همه زمان ها بیشتر و سنگین تر است. یکی از رسالت های علما اعلام و روحانیت متعهد، توجه به مسئله تبیین و روشنگری در عرصه های مختلف است. تبیین انقلاب اسلامی، تبیین خطوط اصلی انقلاب و نهضت امام خمینی (رحمة الله علیه)، تبیین اصول و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و تبیین ارزش های شهدا، تبیین مکتب اهل بیت علیهم السلام و اسلام راستین و تبیین اهداف و نقشه های شوم دشمنان اسلام. اگر انحرافاتی در جامعه و در حکومت اسلامی و نهادهای آن به وجود آید، وظیفه علما و روحانیت است که با منطق و استدلال و دلسوزی روشنگری نمایند. اگر انحرافاتی در بین مردم به وجود آید، مردم را از لغزش های فکری و عقیدتی دور نمایند و معارف و عقائد حقه را به جامعه تزریق کنند. دشمنان اسلام از طریق اشاعه انحرافات و مانند آن ملت ها را دچار عقب ماندگی کردند. اگر ملت ها بیدار شوند و علما و بزرگان آنها در صحنه باشند هیچگاه دشمنان موفق نخواهند شد. حیات و رشد جامعه و مردم به تعالیم و معارف قران و اهل بیت علیهم السلام است و روحانیت و حوزه های علمیه می توانند از این طریق جامعه را به حیات و رشد کامل و عزت و سعادت برسانند و حفظ نظام اسلامی به حفظ مردم و ملت است و حفظ ملت هم به حفظ فرهنگ و تعالیم قرآن و اهل بیت و ارزش های انقلابی و دینی است.

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

http://neshasteasatid.com/comment/reply/1911


 

 ********************************************************

 

**وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی - نشست دوره ای اساتید+کلیک

 

**وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی - نشست دوره ای اساتید+کلیک

 

**وظایف روحانیت نسبت به آینده انقلاب اسلامی - نشست دوره ای اساتید+کلیک


** هدف اصلی ازانقلاب اسلامی+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+نسیم معرفت

 

 

 

 


 




تاریخ : یکشنبه 97/2/16 | 12:58 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

نتیجه تصویری برای تصویر نشست دوره ای اساتید

***نسیم معرفت***

به نام خدا


** چندنکته صرفاجهت اطلاع درباره نشست دوره ای اساتید


1- نشست دوره ای اساتید همانگونه که از نامش پیداست تشکلی صنفی است که تحت اِشراف مراجع بزرگوار قرار دارد و وظیفه و یا وظائفش پیگیری و ساماندهی امور اساتید حوزه علمیه قم و ساماندهی و رشد و ارتقاء بخشی به سطح علمی و معنوی و تربیتی طلاب عزیز با ترکیبی از شیوه های سنتی و نوین است و طبق اساسنامه اش ضمن التزام به ولایت فقیه و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی ایران، اصل و اساس فعالیتش صنفی است نه حزبی و سیاسی.

2- به طور کلی فعالیت نشست اساتید در ساماندهی امور اساتید و نظارت بر امور درسی و علمی طلاب عزیز موفق ارزیابی می شود و قاطبه اساتید نسبت به کارها و اقدامات نشست، احساس رضایمتندی دارند و برخی از اقدامات این نشست در سایتش منعکس است. ضمنا سایت و سامانه نشست اساتید از جهت بروز بودن و درج مطالب سودمند و مقالات و مصاحبه های اساتید در ابعاد مختلف قابل استفاده و قابل تقدیر و تحسین است.

3- تقریبا جمیع اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم تحت پوشش نشست اساتید هستند. بخش عمده و اکثریت(قاطع) این اساتید هم انقلابی و ولایی و تابع ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای می باشند. روی این جهت می توان تا حدّی به وزانت و جایگاه نشست اساتید پی برد

4- اساتید بزرگوار دارای استقلال رأی و نظر هستند و تا حال چیزی که باعث انصراف اساتید بزرگوار از این نشست باشد رخ نداده است. در خود جلسات نشست اساتید که بنده همیشه حضورداشتم بحمدالله اساتید انقلابی مطالب شان را خردمندانه به راحتی بیان نمودند. البته در هیچ جا جائز نیست که به بهانه انقلابی بودن و انقلابی گری و مانند آن حرف های تنش زا و تفرقه آمیز گفته شود.

5- نشست اساتید به غیر از جلسه مشورتی جهت انتخاب اعضاء اتاق فکر(هیأت گرداننده)، در طول سال دو جلسه عمومی با حضور اساتید برگزار می کند که اقدامات و خدمات انجام شده را گزارش می نماید و برخی اساتید نیز بر اساس اعلام آمادگی که از پیش دارند طبق هماهنگی قبلی چند دقیقه ای در جمع اساتید نظرات خود را در چهارچوب موضوع یا موضوعات اعلام شده بیان می کنند.

6- جهت اکرام و تجلیل از تلاش های علمی و درسی اساتید محترم، ماهانه مبلغی از طرف مراجع عِظام به آنها داده می شود.

7- بسیاری از اساتید روزی چندین درس ( فقه، اصول، فلسفه، تفسیر، کلام، . ..) دارند. زحمات و خدمات اساتید بزرگوار هیچگاه با مال و پول قابل مقایسه نیست و شأن آنها اجلّ از این حرف هاست. اگر بنا باشد که حقِّ اساتید در نظر گرفته شود باید چیزی شبیه حقوق اساتید دانشگاه و یا بالاتر باشد. بحمدالله تا حال مشاهده نشده است که اساتید بزرگوار اعتراضی در جهت امور مالی بیان کنند.

8- در تمام جلساتِ نشست اساتید از طرف مجری و متولیانِ امر، از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای و مراجع بزرگوار به عظمت و نیکی یاد و تجلیل شده و می شود و برخی از موضوعات مطرح شده در جلسات نشست اساتید مربوط به امور مُهمّه جامعه و حوزه ها و امور مسلمین در سطح داخلی و خارجی بوده است.

9- در سال 96 آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با دعوتی که از ایشان شد در جلسه نشست اساتید در بیت و دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی حاضر شدند و سخنرانی خوبی ارائه نمودند و فرمودند که با نشست اساتید تعامل خوبی خواهند داشت.

10- تخریب تشکلی مثل نشست اساتید که قریب به هزار استاد سطح عالی و خارج را اداره می کند خلاف عقل و شرع و سیره بزرگان است. تخریب به هر شکلی جائز نیست. متأسفانه برخی ها عادت به تخریب کرده اند. هیچ مجموعه ای خالی از نقص و نقیصه نیست. نشست اساتید که برخاسته از متن حوزه است و مُستظهَر به حمایت و تأیید از مراجع و بزرگان حوزه بخصوص مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و مرحوم حضرت آیت الله مشکینی و آیت الله جوادی آملی و آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله مکارم شیرازی و نیز به نوعی مورد تأیید مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای است نیز خالی از اشکال نیست و باید جهت شکوفایی و بالندگی آن، نواقص و معایب برطرف شود. متأسفانه برخی اشخاص و گروه ها و رسانه ها شایعه می کنند که نشست اساتید در ضدیت با نظام و ولایت فقیه و رهبری است و شایعه می کنند که از انگلستان و لندن و. .. پول می گیرند؟! !! به نظر بنده این حرف ها و نسبت های ناروا و یا کذب و دروغین بیشتر جهت تخریب است نه دلسوزی برای نظام و رهبری عزیز. این نسبت ها و افتراها به نشست دوره ای اساتید در واقع توهین به خیل عظیم اساتید سطح عالی و خارج حوزه می باشد. نشست اساتید با اساسنامه ای که دارد امور خود را در رابطه با رسالت حوزوی فوق الذکر پیش می برد و تا حال چیز مهمی که در تقابل با نظام و رهبری و ولایت فقیه و مانند آن باشد از آن دیده نشده است و اگر خدای ناکرده روزی انحرافی در آن مشاهده شود حتما اساتید هوشیار و بیدار و دلسوز و مستقل با آن مقابله خواهند نمود.

11- موجه جلوه دادن تقابل نشست اساتید با مراجع بزرگوار و جامعه محترم مدرسین قم و رهبری عزیز، دور از حقیقت و واقع است و به نظر بنده اشاعه این تقابل کاذب و جعلی به نفع حوزه ها و طلاب و اساتید نیست و نخواهد بود و چه بسا سبب آسیب و سرخوردگی برای طلاب عزیز و موجب سائر زیان ها گردد و دشمنان اسلام و انقلاب از آن سوء استفاده کنند. البته نشست اساتید با توجه به اساسنامه اش و با عنایت به رسالت صنفی خویش حتما نظرات خاصی هم خواهد داشت ولی این به معنای تقابل به نحو تعانُد نخواهد بود و بارها بنده در جلسات نشست اساتید شاهد تکریم بزرگان و مراجع و جامعه محترم مدرسین قم از سوی متولیان نشست بوده ام.

12- اتاق فکر نشست دوره ای اساتید(هیأت گرداننده) از طریق جمعی از اساتید (تحت عنوان هیأت مشورتی) که دارای سابقه ای در حدود 25 سال تدریس که اقلّا پانزده سال آن در سطوح عالی و خارج است، آزادانه و آگاهانه انتخاب می شوند و تا حال بحمدالله شخصیت های علمی کارامد و محترم و موجّه و وارسته انتخاب شدند که آیت الله مهدی هادوی تهرانی و آیت الله ابوالقاسم علیدوست و آیت الله علی نظری منفرد و آیت الله علی محمدی خراسانی از آن جمله می باشند.

 

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

چهاردهم اردیبهشت 1397 .



** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 


 






تاریخ : شنبه 97/2/15 | 1:4 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای سعادت میرقدیم

***نسیم معرفت***

 

** حق چیست ؟

برای کلمه حق در لغت  ،معانی گوناگونی ذکر شده که عبارتند از :  ثابت و استوار - موجود ثابت و پابرجا-  کمال - کمال مطلق - کار حتمی و قطعی و واقع شدنی-عَدل و عدالت-  سلطنت - قطع و یقین - تدبیر - نصیب وبهره و منفعت-  مال و دارایی . در کتاب لِسانُ العَرَب درباره معنای کلمه حق چنین آمده است : اَلحَقُّ نَقیضُ الباطِل . یعنی حق نقیض و ضد و مقابل باطل است.  البته به نظر می رسد که منظور از نقیض در اینجا به معنای عام و اعم است نه معنای اصطلاحی منطقی(نَقیضُ کُلِّ  شَئِِ رَفعُهُ ) که در منطق آمده است . مراد صاحبِ کتاب لِسانُ العَرَب از این عبارت : اَلحَقُّ نَقیضُ الباطِل ، نظر مصداقی و واقعیت خارجی و ظهور و بروز عینی حق است به  این معنا که حق پایدار است و باطل ناپایدار لذا حق وباطل نقیض و یا ضد هم هستند.  کلمه حق در علوم و اصطلاحات مختلف ( اصطلاح فقهی و حقوقی و کلامی و فلسفی و عرفانی و منطقی و لغوی و...)  بکار گرفته می شود و معناهای مختلفی دارند ولی نقطه مشترک همه آن ها همان معنای ثُبوت است لکن این ثبوت به اَشکال مختلف ظهور پیدا می کند .مثلا حق در اصطلاح فقه وحقوق  به معنای ثبوتِ اختصاص و سلطه و سلطنت و تسلُّط  نسبت به یک چیزی است. مثلا آقای زید نسبت به فلان شئ حق دارد یعنی این شئ مال اوست و اختصاص به او دارد  و او مالکیت و تسلط و سلطنت بر آن دارد و.... در منطق که بحث از قضایا می شود  به قضیه صادقه ، حق گفته می شود . یعنی این قضیه مطابِق با واقع و خارج بالمعنی الاعم ( ذهن و خارج از ذهن و نفس الأمر )  است به عبارت دیگر این قضیه ، ثبوت و واقعیت خارجی و نفس الأمری دارد و در مقابل به قضیه که مطابق با واقع نباشد قضیه کاذبه و غیر حَقَّه گویند .  در مباحث کلامی به عقیده درست و استوار که مُستظهَر به براهین مُتقنِ عقلی است حق گفته می شود و مقابل آن را باطل گویند  و در عرفان که از اوج بالای معرفتی و شهودی  برخوردار است به  وجودِ صِرف و  بَحت و محض ، حق گویند و به موجودی که که عینیت او  وجود و ثبوتِ محض باشد و هیچ نقصی وباطلی در آن راه نداشته باشد  حق می گویند و خداوند تبارک و تعالی عین حق است....

 


** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


************************************************


 




تاریخ : جمعه 97/2/14 | 7:40 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

**خورشید می تابد اگر چه خُفّاش ها طاقت دیدنش را ندارند+نسیم ادب+کلیک

 

تصویر مرتبط

***نسیم معرفت***

به نام خدا

 

امام خامنه ای آفتاب تابنده است ... ...  خورشید می تابد اگر چه خُفّاش ها طاقت دیدنش را ندارند . به قول سعدی (علیه الرّحمه):

شب پره گر وصل آفتاب نخواهد

از رونق    بازار   آفتاب   نکاهد

 

و یا حافظ (علیه الّرحمه) فرماید :

 

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

عِرض خود  می‌بری     و زحمت ما می‌داری

 آینده از آن رهپویان راستین راه حق و راست قامتان است و نفاق پیشگان و نقابدران نفاق پیشه و دغل بازان و ریاکاران و بدطینتان روزی  در مَحَک تجربه رسوا خواهند شد  و حافظ می فرماید :

 

خوش بود  گر مَحَکِ  تجربه آید  به میان

تا سیه روی شود هر که در او غش باشد


** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 




تاریخ : پنج شنبه 97/2/13 | 9:56 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای بصیرت

نتیجه تصویری برای بصیرت

***نسیم معرفت***

به نام خدا

 

آنکه را چشم بصیرت باشد

در پی حق و حقیقت باشد

وآنکه از راه حقیقت دور است

دلش از درک حقیقت کور است


** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی








تاریخ : پنج شنبه 97/2/13 | 9:30 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

تصویر مرتبط

به نام خدا


شعر

 

**با عشق زنده ایم وباعشق آغازمی کنیم+نسیم ادب+کلیک

 


با عشق زنده ایم و با عشق آغاز می کنیم

مرغ  بلند  همّتیم  و  مدام  پرواز   می کنیم

هیجان زده عشقیم  و  عشق  حیات ماست

دل را به لحظه های خوشِ عشق باز می کنیم


**شعر از آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی




تاریخ : پنج شنبه 97/2/13 | 12:25 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای میرحسین موسوی و کروبی و منتظری

***نسیم معرفت***

بسم الله القادر المتعال

# سه مجرم بزرگ  یعنی شیخ حسینعلی منتظری و میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی

و اما میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی

این دو ، دو مجرم بزرگی بودند و  هستند که مشترکا به اسلام و انقلاب و نظام  و ... خسارت زدند و مستکبرین و جنایتکاران را خوشحال کردند. چه زشت بود اقدامات نابخردانه شان و چه وقیحانه بود رفتارها و کارهاشان در فتنه سال هشتاد و هشت !!!  (1388) . میرحسین موسوی در واقع استاد در شیطنت برضد نظام و رهبری بود و شیخ کروبی هم متاسفانه با سادگی که داشت با پیروی از هوای نفسانی و اِتِّباع از میر حسین موسوی ، خویش را ضایع و تباه ساخت و به خود و کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و... خسارت زد و متاسفانه این دو هنوز هم از نیات و افکار شیطانی شان برنگسته اند.

 
# میر حسین موسوی کسی است که دشمنان اسلام و انقلاب و نظام  از او حمایت نمودند و رقاصه ها و مفسدها و منافقین و اراذل و اوباش و... از او حمایت کردند....  کاری که میرحسین موسوی بر ضد انقلاب و کشور کرد هیچ منافقی شاید نکرده باشد. او با کارهای نابخردانه اش  به خود و کشور و نظام و ارزش ها و...  صدمه زد و بعید است که بتواند جبران نماید و توبه او آن است که بطور آشکار و علنی محاکمه شود و اعتراف به خطاها و ... کند.



# و اما آیت الله شیخ حسینعلی منتظری معزول


او کسی است  که  به ساحت مقدس استادش  یعنی امام خمینی   بی ادبی  نمود و چوب  بی ادبیش  را خورد . او کسی است  که خون به دل امام خمینی کرد  تا جایی که  آن عزیز  از خداوند  تقاضای مرگ خویش  نمود . او کسی است که  عناصر انحرافی و لیبرال ها  و منحرفین  را دور خود جمع کرده بود .  او کسی است  که  از باند مَخوف  سید مهدی هاشمی  که  متهم مُسلّم در معاونت قتل آیت الله شمس آبادی بود  حمایت همه جانبه می کرد . او کسی است که مرحوم حجت الاسلام سیداحمد خمینی  (رنجنامه ) را برای او نوشت. او مُلّا و فقیه ساده اندیش بود. او کسی است که امام خمینی   وی را از قائم مقامی عزلش نمود . او کسی است که با تقابل نادرست و ناشایستی که با  حضرت امام خمینی انجام داد هم موجب ناخشنودی و ناراحتی امام خمینی شد و هم مُنجر به عزلش(منتظری) شد و هم به انقلاب ضربه و آسیب زد.
حضرت امام خمینی در عین اینکه مهربان و صبور بودند ولی در مقابل جریانات انحرافی و ضد انقلابی  قاطعانه می ایستاد و با کسی تعارف و دلسوزی در این مسایل نداشت. او  مهر و قهرش فقط برای خدا بود. هنگامی که دید آیت الله منتظری در مسیر انحراف گام برداشته و در انحرافاتش اصرار می ورزد و به نظام و  انقلاب و... آسیب می زند و دشمنان انقلاب و نظام را خوشحال و گستاخ می کند و گوش به نصایح امام و خیرخواهان نمی دهد  با صلابت تمام در برابرش ایستاد و عزلش فرمود. سندِ عزل حسینعلی منتظری در تاریخ ثبت شده است و هنوز بحمدالله مردم ما بیدارند و خواب نیستند...


سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 


** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی




تاریخ : پنج شنبه 97/2/13 | 1:5 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای میلاد امام زمان مبارک

***نسیم معرفت***

زندگینامه کامل امام زمان حضرت مهدی (عج)

 امام زمان حضرت مهدی (عج) آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان 255 ق، علیرغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام حسن عسکری (عَلَیهِ السَّلامُ) چشم به جهان گشودند. تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی (عَلَیهِ السَّلامُ) و حضرت ابراهیم خلیل (عَلَیهِ السَّلامُ) نیست.

زندگینامه امام زمان، حضرت مهدی (عَلَیهِ السَّلامُ)

نام : محمد بن الحسن العسکری (عَلَیهِمَا السَّلامُ)

کنیه : ابوالقاسم

امام زمان حضرت مهدی (عَج) هم نام و هم کنیه حضرت پیامبر اکرم (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) است. در روایات آمده است که شایسته نیست آن حضرت را با نام و کنیه، اسم ببرند تا آن گاه که خداوند به ظهورش زمین را مزیّن و دولتش را ظاهر گرداند.

القاب امام زمان حضرت مهدی  (عَج) :

مهدى ، خاتم ، مُنتَظَر ، حُجّت، صاحبُ الأمر، صاحبُ الزّمان، قائم و خَلَفِ صالح .

شیعیان در دوران غیبت صغرى ایشان را «ناحیه مقدسه» لقب داده بودند. در برخى منابع بیش از 180 لقب براى امام زمان(ع) بیان شده است.

ولادت امام زمان حضرت مهدی (عج):

وی یگانه فرزند امام حسن عسکری (علیه السلام) یازدهمین امام شیعیان است. امام زمان حضرت مهدی (عج) در سحرگاه نیمه شعبان 255 ق در سامرّا چشم به جهان گشود و پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر، و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون ، در سال 260 ق به دنبال شهادت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) ـ همچون حضرت عیسی (علیه السلام) و حضرت یحیی (علیه السلام) که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند ـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید. آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان 255 ق، علی رغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری (علیه السلام) چشم به جهان گشودند. تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی (علیه السلام) و حضرت ابراهیم خلیل (علیه السلام) نیست. همان گونه که این دو پیامبر بزرگ الهی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی فرعونیان و نمرودیان به اراده خداوند و به سلامت در کنار کاخ فرعون و نمرود متولّد شدند، حضرت مهدی(عج) نیز در حالی که جاسوسان و مأموران خلیفه عباسی تمام وقایع خانه امام یازدهم (علیه السلام) را زیر نظر داشتند، در کمال امنیت و بدون آن که دشمنان بویی ببرند، در سحرگاه روز جمعه نیمه شعبان قدم به جهان هستی گذاشتند.

سیمای امام زمان حضرت مهدی (عج)

پیامبر اکرم(صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) و ائمه اطهار (علیهم السلام) هر کدام در سخنان خود به اوصاف امام مهدی(عج) اشاره کرده اند. حضرت امام رضا (علیه السلام) در توصیف ویژگی های چهره و سجایای اخلاقی و ویژگی های برجسته آن حضرت می فرمایند:  « قائم آل محمد (عج) هاله هایی از نور چهره زیبای او را احاطه کرده است ، رفتار معتدل و چهره شادابی دارد . از نظر ویژگی های جسمی شبیه ترین فرد به رسول خدا (ص) است. نشانه خاصّ او آن است که گرچه عمر بسیار طولانی دارد، ولی از سیمای جوانی برخوردار است؛ تا آن جا که هر بیننده ای او را چهل ساله یا کمتر تصور می کند. از دیگر نشانه های او آن است که تا زمان مرگ با وجود گذشت زمان بسیار طولانی هرگز نشان پیری در چهره او دیده نخواهد شد».

حجت خدا

روزی عُثمان بن سعید بن عَمرِوی به همراه حدود چهل نفر از بزرگان شیعه به حضور امام عسکری (علیه السلام) رسیدند تا درباره جانشین آن حضرت سؤال کنند و در آینده از ایجاد اختلاف در مسئله امامت جلوگیری کنند. راوی می گوید: وقتی عثمان بن سعید به حضرت عسکری (علیه السلام) گفت: آمده ایم تا درباره مطلب مهمی که شما به آن آگاه ترید از شما سؤال کنیم، حضرت عسکری (علیه السلام) فرمودند: بنشین عثمان. پس از ساعتی امام (علیه السلام) فرمودند: آیا می خواهید بگویم به چه منظوری آمده اید؟ همه گفتند: ای فرزند رسول خدا، بفرمایید. آنگاه حضرت فرمودند: آمده اید تا درباره حجت خدا و امام پس از من بپرسید. همه گفتند: آری. در این لحظه ناگهان پسری که چهره درخشانی چون ماه داشت و از هر حیث به امام حسن عسکری (علیه السلام) شبیه بود وارد شد. حضرت فرمودند: بعد از من پیشوای شما و جانشینم این فرزند من است. مواظب باشید پس از من در دین دچار آشفتگی نشوید…

دوران زندگی امام زمان حضرت مهدی (عج)

دوران زندگی امام زمان حضرت مهدی (عج) به چهار دوره تقسیم می شود:

1) از تولد تا غیبت امام زمان حضرت مهدی (عج):

امام زمان حضرت مهدی (عج) پس از تولد ، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (علیه السلام)  به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) در این دوره انجام دادند این بود که امام زمان حضرت مهدی (عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند.

2) غیبت صغری امام زمان حضرت مهدی (عج):

پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) در سال 260 (ه.ق) دوره غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 (ه.ق) ادامه پیدا کرد. در این دوره امام زمان حضرت مهدی (عج) از طریق چهار نائب به ادامه امور مردم می پرداختند.

3) دوره غیبت کبری امام زمان حضرت مهدی (عج):

این دوران از سال 329 (ه.ق) شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت در این دوره پاسخ به پرسش ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام آن حضرت است و حضرت نایب خاصی برای این دوره معرفی نکرده اند.

4) دوره حکومت امام زمان حضرت مهدی (عج):

پس از ظهور، امام زمان حضرت مهدی (عج) بر اساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.

* صورت و سیرت امام زمان حضرت مهدی (عج)

چهره و شمایل حضرت مهدی ( ع ) را راویان حدیث شیعی و سُنّی چنین نوشته اند چهره اش گندمگون ، ابروانی هلالی و کشیده ، چشمانش سیاه و درشت و جذاب ، شانه اش پهن ، دندانهایش براق و گشاد ، بینی اش کشیده و زیبا، پیشانی اش بلند و تابنده . استخوان بندی اش استوار و صَخره سان ، دستان و انگشتهایش درشت .گونه هایش کم گوشت و اندکی متمایل به زردی – که از بیداری شب عارض شده -بر گونه راستش خالی مشکین . عَضلاتش پیچیده و محکم ، موی سرش بر لاله گوش ریخته ، اندامش متناسب و زیبا ، هَیاَتش خوش منظر و رباینده ، رخساره اش در هاله ای از شرم بزرگوارانه و شکوهمند غرق . قیافه اش از حِشمت و شکوه رهبری سرشار .نگاهش دگرگون کننده ، خروشش دریاسان ، و فریادش همه گیر ” .حضرت مهدی   (عَج) صاحب علم و حکمت بسیار است و دارنده ذخایر پیامبران است . وی نهمین امام است از نسل امام حسین (عَلَیهِ السَّلامُ) اکنون از نظرها غایب است . وَلِیِّ مطلق و خاتمِ اولیاء و وَصِیِّ اوصیاء و قائد جهانی و انقلابی اکبر است . چون ظاهر شود ، به کعبه تکیه کند ، و پرچم پیامبر ( ص ) را در دست گیرد و دین خدا را زنده و احکام خدا را در سراسر گیتی جاری کند . و جهان را پر از عدل و داد و مهربانی کند .حضرت مهدی ( ع ) در برابر خداوند و جلال خداوند فروتن است . خدا و عظمت خدا در وجود او متجلی است و همه هستی او را فراگرفته است . مهدی ( ع ) عادل است و خجسته و پاکیزه . ذره ای از حق را فرو نگذارد . خداوند دین اسلام را به دست او عزیز گرداند . در حکومت او ، به احدی ناراحتی نرسد مگر آنجا که حد خدایی جاری گردد .مهدی ( ع ) حق هر حقداری را بگیرد و به او بدهد . حتی اگر حق کسی زیر دندان دیگری باشد ، از زیر دندان انسان بسیار متجاوز و غاصب بیرون کشد و به صاحب حق باز گرداند . به هنگام حکومت مهدی ( ع ) حکومت جباران و مستکبران ، و نفوذ سیاسی منافقان و خائنان ، نابود گردد . شهر مکه – قبله مسلمین – مرکز حکومت انقلابی مهدی شود . نخستین افراد قیام او ، در آن شهر گرد آیند و در آنجا به او بپیوندند …برخی به او بگروند ، با دیگران جنگ کند ، و هیچ صاحب قدرتی و صاحب مرامی ، باقی نماند و دیگر هیچ سیاستی و حکومتی ، جز حکومت حَقّه و سیاست عادله قرآنی ، در جهان جریان نیابد . آری ، چون مهدی ( ع ) قیام کند زمینی نماند ، مگر آنکه در آنجا گلبانگ محمدی : اَشهَدُ اَن لا اِلهَ اِلّا الله ، و اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداََ رَسُولُ اللهِ ، بلند گردد .در زمان حکومت مهدی ( ع ) به همه مردم ، حکمت و علم بیاموزند ، تا آنجا که زنان در خانه ها با کتاب خدا و سنت پیامبر ( ص ) قضاوت کنند . در آن روزگار ، قدرت عقلی توده ها تمرکز یابد . مهدی ( ع ) با تایید الهی ، خِرَدهای مردمان را به کمال رساند و فرزانگی در همگان پدید آورد … .مهدی ( ع ) فریاد رسی است که خداوند او را بفرستد تا به فریاد مردم عالم برسد .در روزگار او همگان به رفاه و آسایش و وفور نعمتی بیمانند دست یابند . حتی چهارپایان فراوان گردند و با دیگر جانوران ، خوش و آسوده باشند . زمین گیاهان بسیار رویاند ،  آب نهرها فراوان شود ، گنجها و دفینه های زمین و دیگر معادن استخراج گردد . در زمان مهدی ( ع ) آتش فتنه ها و آشوبها بِیَفسُرد ، رسم ستم و شبیخون و غارتگری بَراُفتد و جنگها از میان برود .در جهان جای ویرانی نماند ، مگر آنکه مهدی ( ع ) آنجا را آباد سازد .در قضاوتها و احکام مهدی ( ع ) و در حکومت وی ، سر سوزنی ظلم و بیداد بر کسی نرود و رنجی بر دلی ننشیند . مهدی (عَج) ، عدالت را ، همچنان که سرما و گرما وارد خانه ها شود ، وارد خانه های مردمان کند و دادگری او همه جا را بگیرد .

اصحاب و یاران امام زمان حضرت مهدی (عج):

1- عُثمان بن سعید عَمرِوى (متوفاى سال 265 ق.).

2- محمد بن عثمان عَمرِوى (متوفاى سال 304ق.).

3- حسین بن روح نوبختى (متوفاى سال 326ق.).

4- على بن محمد سَمُرِى (متوفاى سال 329ق.).

این چهار تن نماینده بلافصل امام زمان حضرت مهدی (عج) بودند که در ایام غیبت صغرى، پس از شهادت امام حسن عسکرى(ع)، از سال 260 تا 329، به مدت 70 سال به ترتیب، واسطه میان امام زمان حضرت مهدی (عج) وشیعیان ایشان بودند. این چهار نفر به «نوّاب اربعه» مشهورند. ولى در هنگام خروج آن حضرت، 313 نفر از یارانش به او پیوسته و نخستین هسته لشکریان امام زمان حضرت مهدی (عج) را تشکیل مى‏دهند. علاوه بر آنان، هزاران نفر در ایام غیبت آن حضرت به این مقام ارجمند نایل شده‏ اند که بر دیگران پنهان مانده است و پنهان خواهد ماند. همچنین افراد بسیارى در ایام غیبت به محضرش شرفیاب گشته و از عنایاتش بهره‏مند شده‏اند که در این جا به نام برخى از آنان اشاره مى ‏گردد:

1- اسماعیل بن حسن هرقلى.
2- سید محمد بن عباس جبل عاملى.
3- سید عطوه علوى حسنى.
4- امیراسحاق استرآبادى.
5- ابوالحسین بن ابى بغل.
6- شریف عمر بن حمزه.
7- ابوراجح حمامى.
8- شیخ حر عاملى.
9- مقدس اردبیلى.
10- محمد تقى مجلسى.
11- میرزا محمد استرآبادى.
12- علامه بحر العلوم.
13- شیخ حسین آل رحیم.
14- ابوالقاسم بن ابى جلیس.
15- ابو عبداللَّه کندى.
16- ابو عبداللَّه جنیدى.
17- محمد بن محمد کلینى.
18- محمد بن ابراهیم بن مهزیار.
19- محمد بن اسحاق قمى.
20- محمد بن شاذان نیشابورى.

زمامداران معاصر امام زمان حضرت مهدی (عج) : امام زمان حضرت مهدی (عج) از زمان تولد (سال 255 هجرى) تا زمان ظهور و تشکیل حکومت جهانى، با تمام حاکمان و زمامداران کشورهاى اسلامى و غیر اسلامى، معاصر بوده و خواهد بود؛ اما خلفاى عباسى که در ایام غیبت صغراى آن حضرت بر مسلمانان حکومت راندند، عبارتند از:

1- مهتدى عباسى (255 – 256ق.).

2- معتمد عباسى (256 – 279ق.).

3- معتضد عباسى (279 – 289ق.).

4- مکتفى عباسى (289 – 295ق.).

5- مقتدر عباسى (295 – 320ق.).

6- قاهر عباسى (320 – 322ق.).

7- راضى عباسى (322 – 329ق.).

8- متقى عباسى (329 – 333ق.).

هنگامى که امام زمان حضرت مهدی (عج) ظهور کند و قیام آزادى بخش وى فراگیر شود، برخى از سلاطین و حاکمان کشورها در برابر او تواضع نموده و سر تسلیم فرود مى ‏آورند و برخى دیگر با آن حضرت، به مقابله و منازعه بر مى‏خیزند و پس از درگیرى، متحمل شکست و اضمحلال خواهند شد و حکومت آن حضرت، از شرق تا غرب کره زمین را فرا خواهد گرفت. در این باره، روایات فراوانى از معصومین(ع)نقل شده است که براى نمونه، حدیثى را از امام محمد باقر(ع) بیان مى‏کنیم:

عَن أبِی جَعفَرِِ(ع) قالَ: اَلقائِمُ مِنّا مَنصُورٌ بِالرُّعبِ، مُؤیَّدٌ بِالنَّصرِ، تُطوَى‏ لَهُ الأَرضُ وَ تَظهَرُ لَهُ الکُنُوزُ وَ یَبلُغُ سُلطانُهُ المَشرِقَ وَ المَغرِبَ و یُظِهرُ اللَّهُ دینَهُ عَلَى الدّینِ کُلّهُ وَ لَو کَرِهَ المُشرِکونَ فلا یَبقى‏ عَلَى وَجهِ الأَرضِ خَرابٌ أِلّا عَمَّرَ وَ یَنزِلُ رُوحُ‏ اللَّهِ عِیسَى بنُ مَریَمَ فَیُصَلّی خَلفَهُ. (1) قیام کننده از ما منصور به رُعب و مؤیّد به نَصر است.زمین از براى او در نوردیده شود و گنج‏هاى پنهان را براى او آشکار کند. سلطنت و حکومت او شرق و غرب را فرا خواهد گرفت و خداوند مَنّان، به دست او دین خود را بر همه دین‏ ها غالب گرداند، اگر چه مشرکان را خوش نیاید. در روى زمین هیچ خرابى باقى نماند، مگر این که آبادش کند و روح اللَّه، عیسى بن مریم از آسمان نازل شده و بر او اقتدا کند و پشت سرش نماز بخواند.

http://noorolanvar.ir/?p=593




تاریخ : سه شنبه 97/2/11 | 8:11 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی