سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Image result for ?تصویر امام خمینی و خامنه ای?‎


نتیجه تصویری برای آیت الله خامنه ای

***نسیم معرفت***


** دوآزمون بزرگ ملت ایران باقیمانده ازسال98.هشدار رهبری به حاشیه سازها+بیانات بسیار مهم امام خامنه ای

 


دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه شانزدهم بهمن 1398) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی را دو آزمون بزرگ ملت ایران خواندند و با تبیین خصوصیات نامزدهای شایسته‌ی مجلس، حضور پرشور و آگاهانه‌ی همه‌ی مردم در انتخابات 2 اسفند را در حل مشکلات داخلی و بین‌المللی مؤثر برشمردند و تأکید کردند: هر کس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه‌ی ظهور برسد.

ایشان همچنین طرح آمریکا موسوم به معامله‌ی قرن را طرحی احمقانه، خبیثانه و شکست‌خورده خواندند و افزودند: راه مقابله با این طرح، ایستادگی و جهاد شجاعانه‌ی ملت و گروه‌های فلسطینی و حمایت جهان اسلام است و علاج اساسی مسئله‌ی فلسطین نیز روی کار آمدن نظام مورد نظر و منتخب همه‌ی مردم فلسطینی‌الاصل در یک نظرخواهی عمومی است.

رهبر انقلاب اسلامی ایام دهه‌ی فجر را برای کشور ایامی بی‌بدیل و مظهر اقتدار و عزم ملی دانستند و گفتند: ملت ایران در دهه‌ی فجر توانست با عزم راسخ خود و با رهبری امام بزرگوار که رهبری بی‌نظیر در دنیا بود، بنای پوسیده و فاسد چندهزارساله‌ی استبداد، ظلم، فساد، سلطه‌ی بیگانگان و لگدمال شدن مردم را واژگون و بنای مردم‌سالاری را به جای آن پایه‌ریزی کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزاری انتخابات مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون را نشان‌دهنده استواری نظام اسلامی بر رأی مردم دانستند و افزودند: البته نظام اسلامی علاوه بر مردمی بودن، دینی نیز هست و بر همین اساس مردم‌سالاری در ایران «مردم‌سالاری اسلامی» است.

ایشان پرورش افرادی همچون شهید سلیمانی، رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم و روحیه‌ی قوی و ایستادگی خانواده‌های شهدا را از آثار نظام دینی برشمردند و خاطرنشان کردند: از جمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی، تعهد و ایمان بود و اصولاً هنگامی که ایمان با عمل صالح و روحیه‌ی جهادی همراه میشود، شخصیتی همچون سردار سلیمانی شکل میگیرد که حتی دشمنان مجبور به تحسین ویژگی‌های شخصیتی او میشوند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به در پیش بودن راه‌پیمایی سراسری 22 بهمن، گفتند: ملت ایران در چهل سال گذشته و با وجود سرما و یخ‌بندان با حضور پرشکوه در راه‌پیمایی 22 بهمن، اجتماع عظیم خود را به رخ جهانیان کشیده است که من با همه‌ی وجود از ملت ایران تشکر میکنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم‌زمانی 22 بهمن امسال با ایام چهلم شهید سردار سلیمانی را زمینه‌ساز انگیزه‌ی مضاعف مردم دانستند و تأکید کردند: ان‌شاءالله ملت ایران با حضور عظیم خود در راه‌پیمایی 22 بهمن، ضربه‌ی کوبنده‌ای بر سیاستهای دشمن وارد خواهد کرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، انتخابات را برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند و افزودند: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوقهای رأی، تضمین‌کننده‌ی امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه‌ی مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات را نشان‌دهنده‌ی «عظمت، اقتدار و بصیرت ملی» دانستند و افزودند: در کشور مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد که برخی ناشی از تحریمها، و علت برخی هم کم‌کاری‌ها است اما با وجود این مشکلات، مردم به دلیل آنکه در انتخابات، موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، به میدان خواهند آمد.

ایشان انتخابات را در حل مشکلات بین‌المللی نیز مهم خواندند و خاطرنشان کردند: در قضاوت ناظران بین‌المللی نسبت به هر کشور، مسائلی نظیر میزان حضور مردم در انتخابات و چگونگی روی کار آمدن مسئولان و نهادهایی نظیر مجلس، تأثیرگذار است؛ بنابراین شرکت انبوه مردم در انتخابات مجلس از این زاویه نیز کاملاً ضروری است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را فرصتی برای ورود افکار جدید و راه‌های نو در چرخه‌ی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور برشمردند و افزودند: بخصوص هنگامی که مردم افراد شایسته را برگزینند، راه‌های تازه و چاره‌اندیشی‌های جدید در روند حل مشکلات کشور و مردم پدیدار میشود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات را از بُعد کلی، اساسی‌ترین مسئله‌ی کشور دانستند و افزودند: اقتصاد، فرهنگ، پیشرفت علمی و مسائلی از این قبیل بسیار مهم است اما اساس همه‌ی این مسائل انتخابات است چرا که اگر انتخابی عمومی، قوی و درست انجام شود، همه‌ی مشکلات بتدریج حل خواهد شد.

ایشان با ابراز تأسف و انتقاد از برخی حرفهای حاشیه‌ساز در زمینه‌ی انتخابات تأکید کردند: وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرفهای دلسردکننده آن را از رونق انداخت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش همیشگی دشمنان ایران برای خدشه‌دار جلوه دادن انتخابات را مسئله‌ای طبیعی خواندند و افزودند: وقتی برخی رسانه‌های خائن خارجی، جمعیت عظیم میلیونی ملت را چندهزارنفره میخوانند اما تحرک چند صد نفر در خیابانها را به اسم ملت ایران جا میزنند، طبعاً مردم به این رسانه‌ها اعتماد نمیکنند البته به شرطی که از داخل به این رسانه‌ها مایه‌ی تبلیغات سوء داده نشود.

رهبر انقلاب تأکید کردند: گویندگانی که تریبون دارند یا به‌واسطه‌ی جایگاه خود میتوانند در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهار نظر کنند که دشمن با بزرگ‌نمایی حرف آنها، برای دلسرد کردن مردم، خوراک گیرش بیاید.

ایشان انتخابات در ایران را جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان خواندند و خطاب به افراد حاشیه‌ساز افزودند: وقتی شما بدروغ میگویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد میشوند.

رهبر انقلاب با ابراز تعجب از سخنان برخی که به‌وسیله‌ی انتخابات به جایی رسیده‌اند اما انتخابات را زیر سؤال میبرند، گفتند: چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است؟!!!

ایشان افزودند: در انتخابات مجلس بارها بعضی افراد نامه دادند که تقلب شده یا اشکال دارد، بنده نیز هیئتهایی تعیین کردم که با دقت رسیدگی کردند و بعد معلوم شد این گزارشها و نامه‌ها درست نبوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: از دشمن نمیشود گلایه کرد اما فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده‌ی مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و این‌جور نشود که بگوییم مردم شرکت کنید اما در عین حال، بغلط، جوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.

رهبر انقلاب، حمله به شورای نگهبان را از غلط‌ترین کارها دانستند و افزودند: شورای نگهبان مرکب از شش فقیه عادل و شش حقوق‌دان برجسته‌ی منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه‌ای قابل اعتماد است؛ چگونه انسان میتواند براحتی این مجموعه را به غرض‌ورزی درباره‌ی برخی افراد متهم کند.

رهبر انقلاب با اشاره به سخنانشان در نماز جمعه‌ی اخیر درباره‌ی لزوم قوی شدن ایران در مقابل دشمنان قوی‌پنجه و بی‌رحم بین‌المللی، افزودند: «مجلس قوی» از مؤلفه‌های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گله‌های غالباً به‌حق مردم درباره‌ی مسائل معیشتی را مربوط به برخی قوانین و عملکرد بعضی مسئولان اجرایی دانستند و افزودند: گلایه‌های مردم به اصل انتخابات مربوط نمیشود، این گلایه از کسان دیگری است و ملت قدر مجلس قوی را که متعلق به همه‌ی کشور و عموم مردم است، میداند.

رهبر انقلاب با دعوت همگانی از مردم برای شرکت در انتخابات افزودند: ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید؛ بنابراین هر کس به ایران علاقه‌مند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.

ایشان در همین زمینه افزودند: افراد مؤمن و انقلابی با انگیزه‌ی قوی در انتخابات شرکت خواهند کرد اما اگر کسی انگیزه‌ی دینی و انقلابی ندارد اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوقهای رأی بیاید.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه‌ی سخنانشان به موضوع «شاخصهای انتخاب درست و خصوصیات فرد منتخب» اشاره کردند و گفتند: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه‌ی جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرف‌دار عدالت باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم باعزت، مقتدر و شجاع ایران نیست.

ایشان با تقدیر از مصوبه‌ی خوب و شجاعانه‌ی مجلس شورای اسلامی علیه آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان کردند: باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه دارند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مردم باید افرادی با چنین ویژگی‌هایی را بشناسند و به آنها رأی دهند اما اگر خودشان نمیتوانند به شناخت برسند، از راهنمایی و مشورت افراد بصیر و مورد اعتماد استفاده کنند؛ بنابراین هیچ کسی نباید بگوید چون افراد را نمی‌شناسم رأی نمیدهم. همه باید با اتکاء به خداوند وارد میدان شوند و رأی دهند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به رونمایی زورگویان و سرِگردنه‌بگیران آمریکایی از طرح موسوم به معامله‌ی قرن گفتند: آمریکایی‌ها دلشان را خوش کرده‌اند که با گذاشتن اسم بزرگ، طرحشان علیه ملت فلسطین موفق شود در حالی که این کار آنها احمقانه و خبیثانه است و از همین شروع قضیه به ضررشان تمام شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه این طرح قبل از مُردن ترامپ میمیرد
، افزودند: این کار قطعاً به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین رفت‌وآمد و هزینه کردن برای آن و جنجال به راه انداختن و رونمایی از آن کاری احمقانه است.

ایشان طرح موسوم به معامله‌ی قرن را نشانه‌ی آشکاری از دغل‌کاری آمریکایی‌ها خواندند و گفتند: آمریکایی‌ها با صهیونیست‌ها درباره‌ی چیزی معامله کرده‌اند که متعلق به آنها نیست. فلسطین از آنِ فلسطینی‌ها و تصمیم‌گیری درباره‌ی آن مختص آنها است. شما چه‌کاره هستید که درباره‌ی زمین و خانه‌ی دیگران تصمیم‌گیری کنید؟ این نشانه‌ی خباثت، دغل‌کاری و بدنهادی شما است.

رهبر انقلاب اسلامی، توطئه‌ی اخیر را به ضرر آمریکایی‌ها و موجب زنده شدن مسئله‌ی فلسطین دانستند و افزودند: استقبال و کف زدن چند تن از سران خائن عرب که در میان ملتهای خود نیز بی‌ارزش و بی‌آبرو هستند اهمیتی ندارد و برخلاف سیاست ثابت دستگاه استکبار یعنی به فراموشی سپردن مسئله‌ی فلسطین، این کار آنها موجب زنده شدن مسئله‌ی فلسطین شد و در همه‌ی دنیا نام و مظلومیت فلسطین و مجموعه‌های فلسطینی بر سر زبانها افتاد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش مستکبران برای پیشبرد این طرح با تکیه بر سلاح و پول، راه علاج را «ایستادگی و مقاومت شجاعانه» خواندند و تأکید کردند: ملت، عناصر و سازمانهای فلسطینی باید با «جهاد فداکارانه» عرصه را بر آمریکا و دشمن صهیونیستی تنگ، و همه‌ی دنیای اسلام نیز از این مقاومت شجاعانه حمایت و پشتیبانی کنند.

ایشان با اشاره به گسترش روزافزون محدوده‌ی مقاومت علیه استکبار در منطقه‌ی غرب آسیا، تأکید کردند: معتقدیم سازمانهای مسلح فلسطینی خواهند ایستاد و مقاومت را ادامه خواهند داد و نظام جمهوری اسلامی نیز وظیفه‌ی خود را پشتیبانی از گروه‌های فلسطینی میداند؛ بنابراین هرگونه و هر قدر که بتواند از آنها حمایت میکند و این پشتیبانی، خواست نظام اسلامی و ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی علاج اصلی مسئله‌ی فلسطین را راه‌حل «اصولی، اعلام‌شده و ثبت‌شده»ی جمهوری اسلامی ایران در مراکز جهانی یعنی «نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل» خواندند و گفتند: تنها راه برای صلح و حل مسئله‌ی فلسطین، نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل با هر مذهبی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است تا با رأی عمومی آنها نظام مورد نظرشان بر سراسر سرزمین فلسطین حاکم شود و درباره‌ی فلسطین و امثال نتانیاهو و دیگران نیز خودشان تصمیم‌گیری کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان تأکید کردند: ان‌شاءالله این هدف محقق خواهد شد و شما جوانان آن روز را خواهید دید و به توفیق الهی در بیت‌المقدس نماز خواهید خواند.

http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=44816 .


 




تاریخ : چهارشنبه 98/11/16 | 5:30 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای دکتر ظریف

***نسیم معرفت***


** فنِّ دیپلُماسی ازدیدگاه دکترمحمدجوادظریف وزیرامورخارجه دولت تدبیروامید


دکتر ظریف : «کنفرانس بن» بدون حمایت‌های سردار سلیمانی بی‌نتیجه بود

وزیر خارجه کشورمان گفت: در کنفرانس بن اگر حمایت‌های سردار سلیمانی نبود، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد.

آغاز سخنرانی ظریف در آیین گشایش رسمی انجمن علمی دیپلماسی ایرانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آیین آغاز به کار انجمن دیپلماسی ایرانی که بعدازظهر امروز (سه‌شنبه پانزدهم بهمن 1398) در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعید می‌دانم از زمانی که ارتباطات میان اقوام و ملت‌ها شروع شد، بدون استفاده از فنی به نام دیپلماسی، روش ارتباط گیری و نهادینه کردن دستاوردها، نظم به ارتباط میان قوم‌ها داده باشد.

او  افزود: هیچ تلاشی بدون گفتگو نتوانسته به تلاش‌ها ثمر داده باشد و دیپلماسی ابزار کاهش هزینه‌ها و نتیجه بخشیدن به تلاش‌ها است. دنیای امروز دنیای تکثر ابزار قدرت‌ها است. در جهان در حال تحول، ابزار قدرت نمی‌تواند فقط ابزار مادی باشد. زمانی تنها ابزار قدرت جنگ و قدرت نظامی بود. دولت‌ها نیز انحصار ابزار جنگی را داشتند.

ظریف اظهار کرد: حتی در تعریف دولت، توانمندی ابزار استفاده از خشونت سازمان یافته را مطرح می‌کردند. طبیعی است در این دوران ملاک قدرت، شمارش ماشین جنگی بود.

وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: هر چند در این دوران دیپلماسی وجود داشت و می‌توان گفت جنگ‌ها با مذاکره به پایان می‌رسید، ولی این ابزاری برای قدرت بود. دیپلماسی گاهاً برای کاهش تنش و هزینه استفاده می‌شد.

او گفت: در موضوع دیپلماسی در مورد عقد قرارداد ترکمنچای کمی اجحاف شده است. دیپلماسی تلاشی بود تا به جای تعیین مرز در قزوین، مرز را در حاشیه ارس تعیین کرد و قدرت مسلط را عقب راند.

وزیر امور خارجه افزود: به تدریج منابع قدرت متکثر شد. وقتی قدرت اقتصادی مطرح شد، دیپلماسی اقتصادی رشد کرد. زمانی که قدرت فرهنگی مطرح شد، پای دیپلماسی فرهنگی به میان آمد.

سپهبد سلیمانی بعد از شهادتش قدرتمندتر شده‌است

ظریف اظهارداشت: در دهه 70 یکی از ابزار‌های آمریکا برای مقابله با شوروی، ابزار موسسات آموزشی بود. در دنیای جدید، منابع قدرت به‌شدت تغییر کرده است. هزینه‌ای که ارتش آمریکا امروز برای فائق آمدن بر قلب‌ها می‌کند، زیاد است و حتی از بودجه نظامی برخی کشور‌ها بیشتر است. آموزشی که امروز به سربازان آمریکایی در مورد فرهنگ کشور مورد تجاوز داده می‌شود، زیاد است و این نشان می‌دهد که اکثر منابع قدرت به رسمیت شناخته شده و حتی صاحبان اسلحه نیز آن را باور کرده اند.

او گفت: امروز دیپلماسی نه فقط کاستن از هزینه شکست و نهادینه کردن قدرت است، بلکه خود ابزار قدرت است و بدون دیپلماسی نمی‌توان قدرتمند بود و قدرت را نهادینه کرد. به دیپلماسی احتیاج است تا دستاورد میدانی داشت و این واقعیت به معنای تسلیم، پذیرش سلطه و یا قبول نظریات دیگران نیست و به معنای این است که کشور‌های کم قدرتمند‌تر می‌توانند با توسل به ابزاری که لزوماً مادی نیست، قدرتمند باشند.

* وزیر خارجه با بیان اینکه دیپلماسی خود منبع قدرت است و نه فقط ابزار قدرت، ادامه داد:  هیچکس به اندازه من در دنیا از موشک دفاع نکرده است. اما باید بگویم اگر ملاک قدرت کشور هزینه کرد نظامی باشد باید دانست که آمریکا 600 میلیارد هزینه نظامی دارد و ایران در حدود 6 و یا عربستان بسیار بیشتر از ما هزینه می‌کند. اما آیا با این هزینه عربستان از ما قدرتمند‌تر است.

او گفت: میزان قدرت کشور‌ها فقط با ملاک‌های مادی شناخته نمی‌شود و کلام‌های معنوی مانند تکیه به مردم و ایستادگی مهم است تا کسی نگوید اگر من نباشم شما در دو هفته فارسی حرف می‌زنید. ابزار معنوی قدرت مانند سپهبد سلیمانی است که بعد از شهادتش قدرتمندتر شده‌است. اگر قبول داریم که شهادت قدرت می‌آفریند، باور و استقامت قدرت می‌آفریند، باید باور کنیم که دیپلماسی هم ابزار قدرت است.

ظریف اظهار کرد: دیگر در دنیایی زندگی نمی‌کنیم که غربی‌ها هر چه بخواهند انجام می‌دهند. امروز دنیا دیگر دنیای مادی نیست. دیگر دنیایی نیست که آمریکا هر تصمیمی بخواهد، اجرا شود. آمریکا به اعتراف ترامپ حدود دو تریلیون دلار هزینه نظامی کرده و متوجه شده که با زدن سردار سلیمانی ضعیف‌تر شده و افول خود را آغاز کرده است.

در کنفرانس بن اگر حمایت‌های سردار سلیمانی نبود، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد

وزیر خارجه اضافه کرد: با دیپلماسی می‌توان قدرت کشور را در جهان تثبیت کرد و به جهان کشور را شناساند. دیپلماسی به عنوان یک ابزار به معنی تعدیل واقعیات است. اگر بخواهیم از دیپلماسی به عنوان هنر، علم و ابزار قدرت استفاده کنیم، باید از شرایط محنت خارج شود. اینکه قبول دیپلماسی به معنای وادادگی است، اشتباه است. همین ساختمان در هر سه شنبه میزبان نشست میان من و سردار سلیمانی بود تا نشان دهد که چگونه دیپلماسی و میدان می‌توانند همکاری کنند.

ظریف گفت: در کنفرانس بُن اگر حمایت‌های سردار سلیمانی نبود، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد. روابط تنگاتنگ من با شهید سلیمانی باعث این نتیجه شد. میزان کمک سردار سلیمانی برای نتیجه کنفرانس بن از هر کسی بیشتر بود. دیپلماسی و میدان مکمل هم هستند و نه اینکه یکدیگر را تضعیف کنند و باید این را بپذیریم.

وزیر خارجه اضافه کرد: باید فهم خوبی از دیپلماسی داشت. دیپلماسی ما بر اساس باور و ایثار و شهادت است. همانی که موشک می‌سازد، برادرش در وزارت خارجه است. هیچ دوگانه‌ای وجود ندارد. چهل درصد از خانواده وزارت خارجه ایثارگر است که این میزان خارج از نیرو‌های مسلح در جمله بیشترین سازمان‌هایی است که ایثارگر دارد.

ظریف افزود: باید بپذیریم همه چیز ما مردم است. مبنا مردم است. نیروی نظامی ما از مردم بوده و از خارج وارد نشده و یادمان نرود که در دوران جنگ همه به صدام کمک می‌کردند و ما با توسل به مردم موفق شدیم. دیپلماسی ما مردمی است و از موارد دیگر جدا نیست. وحدت ما در کثرت است. باید بپذیریم که همه با هم هستیم و دیپلماسی ابزار و عامل قدرت است. در همه زمان‌ها توافق خوب و بد بدون مذاکره نتیجه نداده است.

او تصریح کرد: هر کسی فاتح یا مغلوب شده، باید در نهایت با یک مذاکره و توافق موضوعی را بپذیرد و آینده سر میز مذاکره مشخص می‌شود. دیپلماسی نوعی از مقاومت است. در مذاکرات برجام برخی از همکاران من ترجیح می‌دادند که در جبهه باشند، چرا که مذاکره هم مقاومت است و هم سخت است. مقاومت به معنی باور کردن خودکار هست.

وزیر خارجه با بیان اینکه اگر ما روی هویت خود نایستیم، کسی در دنیا ما را تحویل نمی‌گیرد، گفت: برخی کشور‌های منطقه ناراحت هستند که چرا ما را کسی باور نمی‌کند. جوابش مشخص است، شما خودتان خود را باور نکرده اید. فرقی میان مذاکره و مقاومت وجود ندارد. دنیای کنونی دنیای دیگری است و ابزاری جدید در آن مسلط شده و دیپلماسی بخشی از این ابزار است. امیدواریم دیپلماسی در گام دوم بتواند به پیشبرد اهداف کشور، انقلاب و نظام کمک کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم نمایشگاهی از 30 پوستر دیپلماسی ایران رونمایی شد و مورد بازدید حضار قرار گرفت.

https://www.yjc.ir/fa/news/7234841/%DA%A9%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3- .

 

***********************************


** رابطه با امریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی منفعت برود؟! 

امام خامنه ای


دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور


نتیجه تصویری برای امام خامنه ای"


 

* منشور سیاست خارجی+ضرورت دیپلماسی فعال و هوشمند

 

 

**{حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری سخنان‌شان در ابتدای امسال فرمودند: تصور برخی دولتمردان دولت قبلی و همچنین برخی دولتمردان دولت فعلی این است که اگر ما در قضیه هسته‌ای با امریکا مذاکره کنیم، موضوع حل می شود. من هم به دلیل اصرار آن‌ها بر مذاکره درخصوص موضوع هسته‌ای، گفتم مخالفتی ندارم اما همان موقع هم تاکید کردم که خوشبین نیستم.  نقل از خبر آنلاین -خبرگزاری تحلیلی ایران}

**حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  (صبح روز چهارشنبه  22/ 5/  93)در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگیهای ایران در خارج از کشور، دستگاه دیپلماسی کشور را مدافعان خط مقدم دفاع از اهداف، منافع ملی و سرمایه ملی ایرانیان خواندند و ضمن تبیین ویژگی های دیپلماسی ایرانی و ضرورت دیپلماسی فعال و هوشمند در دوران بسیار مهم گذر به نظم جدید جهانی سخنان مهمی را در بی فایده بودن تعامل با امریکا بیان کردند.{که حجت الأسلام سید احمد خاتمی در نماز جمعه تهران گفت که می توان این بیانات را  منشور سیاست خارجی عنوان کرد}حضرت آیت الله خامنه ای بخش پایانی سخنانشان را در این دیدار به موضوع تعامل با جهان اختصاص دادند.......................................
ایشان با تأیید سخنان دو روز قبل رئیس جمهور(درروز دوشنبه 20/ 5/  93) در جمع سفیران و کارداران درخصوص تعامل با همه دنیا افزودند: در این میان دو استثنا وجود دارد رژیم صهیونیستی و امریکا.
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان چند دلیل و استدلال درباره نفی تعامل با امریکا تأکید کردند: رابطه با امریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی منفعت برود؟!
ایشان افزودند: عده ای اینجور وانمود می کردند که اگر با امریکایی ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می شود، البته ما می دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان امریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر بخاطر مسائل حساس هسته ای و تجربه ای که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماسها، نشستها و مذاکراتی داشته باشند اما از این ارتباطات نه تنها فایده ای عاید نشد بلکه لحن امریکایی ها تندتر و اهانت آمیزتر شد و توقعات طلبکارانه بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبونهای عمومی بیان کردند.
رهبر انقلاب افزودند: البته مسئولان ما در نشستها در جواب طلبکاری آنها، جوابهای قوی تر و گاهی گزنده تر دادند، اما در مجموع معلوم شد مذاکره برخلاف تصورات برخی ها، به هیچ چیز کمک نمی کند.
رهبر انقلاب در همین زمینه، افزایش تحریم ها را مورد اشاره قرار دادند و گفتند: امریکایی ها نه تنها دشمنی ها را کم نکردند بلکه تحریم ها را هم افزایش دادند! البته می گویند این تحریم ها، جدید نیست اما در واقع جدید است و مذاکره در زمینه ی تحریم هم، فایده ای نداشته است.
ایشان افزودند: البته در زمینه ادامه مذاکرات هسته ای، منع نمی کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال می شود اما این، یک تجربه ذیقیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با امریکایی ها، مطلقاً تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.
رهبر انقلاب در تبیین ضررهای ناشی از مذاکره با امریکایی ها افزودند: این کار ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
ایشان همچنین ضرر دیگر نشست و برخاست با امریکا را ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی آنها دانستند.
رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنانشان، تعامل با رژیم صهیونیستی را موضوعاً منتفی خواندند و درباره امریکایی ها هم گفتند: تا وقتی وضع کنونی یعنی دشمنی امریکا و اظهارات خصمانه دولت و کنگره امریکا درباره ایران ادامه داردتعامل با آنها نیز هیچ وجهی ندارد.
ره
بر انقلاب به افزایش نفرت ملتها از امریکا بخاطر هم دستی با جنایات صهیونیستها در غزه اشاره کردند و افزودند: هیچ کس در دنیا نیست که امریکایی ها را از مشارکت با جنایات و نسل کشی رژیم «غاصب، گرگ صفت، قاتل، کافر و ظالم صهیونیست» در غزه مبرا بداند، بنابراین امریکایی ها اکنون در موضع ضعف بیشتری قرار دارند.


 http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=12166 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

 

***************************************************


***آیا در مذاکرات هسته ای می توان به آمریکا وغرب اعتماد کرد؟!!!+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/2715/ .کلیک کنید

 


***آیا در مذاکرات هسته ای می توان به آمریکا وغرب اعتماد کرد؟!!!+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/2715/ .کلیک کنید



***آیا در مذاکرات هسته ای می توان به آمریکا وغرب اعتماد کرد؟!!!+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/2715/ .کلیک کنید

 

 




تاریخ : سه شنبه 98/11/15 | 7:29 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر
تصویر مرتبط
به یاد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالله ضابط مشهدی پایه گذار سیره شهداء
 

عاشقی که روایتگری دفاع مقدس هُنر او بود


...جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود...

 


شهدا مظهر پاکیّ و صفا و عشقند

با شهید و شهداء حسّ رفاقت دارم

 

شعر از سعادت میرقدیم لاهیجی(سیداصغر)


... در میان راویان سرزمین نور جای روایتگری خالی است که این دنیا را کوچک می‌دید و همواره آرزویش شهادت بود، تا اینکه سرانجام در مسیر مأموریت روایتگری شهدا بنابر حکمت الهی بر اثر سانحه تصادف به دیدار معبود شتافت. در سخنرانی هایش می‌گفت: «هر زمان که واقعا به خدا بگویی خدایا من آمدم، خدا هم قبول می‌کند و می‌گوید تو که منو می‌خواهی، منم تو را می‌خواهم». آری خدا او را خواست اما به طریقی که خودش مصلحت می‌دانست. به قول خودش که به نقل از اطرافیان یک بار از دهانش پرید و گفت : «نمی دانم چه سِرّی هست بعضی‌ها موقع اوج گرفتنشون که می‌شود با یک حادثه یا تصادف از دنیا می‌روند.»  هر چند ما بر این باوریم کسانی که مجاهدانه زندگی می‌کنند و در سَر آرزوی شهادت دارند به قافله شهادت می‌پیوندند و در آخرت با شهداء محشور می‌شوند. متن زیر گوشه‌ای از خاطرات زندگی این بزرگ علمدار روایتگری دفاع مقدس می‌باشد.


زندگینامه


مرحوم  حاج  عبدالله ضابط در مردادماه سال 1341 در شهر مقدس مشهد به دنیا آمد. 10 سالش بود که سفر لبنان نصیبش شد.  پای صحبت‌های امام موسی صدر می‌نشست و به فکر فرو می‌رفت. در شانزده سالگی با اصرار پدر پس از سه بار سفر به هندوستان در رشته شیمی دانشگاه دهلی (گرایش دارو سازی) مشغول به تحصیل شد. با شروع انقلاب اسلامی دهلی را رها و به فعالیتهای فرهنگی در جبهه انقلاب اسلامی روی آورد. نبوغ فرهنگی باعث شد تا در سپاه پاسداران نیز به فعالیت بپردازد و سپس جذب این نهاد شد. بعد از مدتی با تشخیص مسئولان سپاه برای گذراندن آموزش‌های عقیدتی به دانشکده شهید محلاتی قم اعزام شد. سال 1364 وارد حوزه علمیه قم شد. علاقه فراوانش به امر تبلیغ باعث شد تا در سال 1372 دوره تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم را آغاز نماید و پس از مدتی در همان مرکز استاد فن خطابه شود. ایشان مقوله ی تبلیغ دین با روش‌های ابتکاری و نوین را یکی از دغدغه‌های اساسی خود می‌دانست. از این رو مؤسسه اندیشه تبلیغ را پایه گذاری کرد. جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود. همزمان معاونت تربیتی مرکز جهانی علوم اسلامی را نیز برعهده داشت. در کنار این فعالیت‌ها خدماتی نیز در عرصه ی ایثار و شهادت انجام می‌داد. در جریان دیدار با سردار باقر زاده در منطقه ی طلائیه و پیشنهاد ایشان برای تفحص سیره و رفتار و منش شهدا حجت‌الاسلام  و المسلمین ضابط تصمیم به تمرکز فعالیت‌های متفرقه خود در مسیر احیای ارزشها و فرهنگ شهید و شهادت گرفت. راه اندازی گروه تفحص سیره شهداء (مُؤسِّسَه روایت سیره شهدا) و آموزش و اعزام روحانیون راوی دفاع مقدس شور و نشاط وصف ناپذیری را در او بوجود آورده بود. از آن پس از هیچ فرصتی برای بیان خاطرات شهدا فروگذار نکرد. آرزوی شهادت همیشه ورد زبانش بود. راه اندازی ستاد راویان روحانی جهت اعزام راویان روحانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس (راهیان نور) از ابتکارات ایشان بوده که هم اکنون در خرمشهر بعد از شهادت ایشان بنام شهید ضابط در حال فعالیت است.

پس از سفر به کربلا ی مُعلّی حالات و رفتارهای او تغییر محسوس پیدا کرد. سخن گفتنش کمتر و فعالیت هایش بیشتر شد. عصر 28 بهمن 1382 در حال بازگشت از مراسم سخنرانی در جمع هیئت‌های مذهبی دانشجویان شمال کشور در مسیر ساری - نکا پس از یک تصادف دلخراش روح قُدسی او به مَلَکُوت اعلا پیوست و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در قم و مشهد در صحن جمهوری بهشت ثامن الائمه آستان قُدس رَضَوی قطعه 242 به خاک سپرده شد. از ایشان شش فرزند به یادگارمانده است.


خاطرات


«کنار جاده می‌ایستاد. انگار نه انگار که بیابان است.دست تکان می‌داد تا یکی ازاتوبوس‌های راهیان نور, جلوی پایش ترمز می‌زد. سوار ماشین می‌شد. کمی گرم می‌گرفت و روایتگری‌ اش را شروع می‌کرد. یک روز سوار اتوبوسی شدیم که وضعیتش فرق می‌کرد.  انگار یک اتوبوس بمب متحرک! راه انداخته بودند. یکی از یکی شرتر و جسور‌تر. چشمشان که به حاجی افتاد، به جای سلام، اول بسم الله گفتند: به به... آخوند! آه از نهادم بلند شد. این هم از شانس ما! دم غروبی گرفتار چه آدمهایی شده بویم. تا توانستند حاجی رو دست انداختند. داشتم از کوره در می‌رفتم. علامت داد چیزی نگم .خودش لبخند داشت و نگاهشان می‌کرد. شوخی را از حد خودش گذارنده بودند. یقین داشتم که دیگر حاجی پیاده می‌شود. بر خلاف تصور من، از جا بلند شد و رفت ته اتوبوس نشست. دستانش را برهم زد و گفت: بچه‌ها دوست دارین براتون بخونم و کف بزنین؟!... گل از گلشان شکُفت. گویا سوژه جدیدی پیدا کرده اند. یک صدا گفتند: بعله ...! حاجی خواند و آنها کف زدند .محفل را که دست گرفت یواش یواش مسیر شعر‌ها را عوض کرد ... باید پیاده می‌شدیم. بعضی‌ها می‌خواستند پای حاجی را ببوسند تا پیششان بماند. اما نوبتی هم باشد نوبت دیگران بود! تا چند قدم آن طرف ترشان، صدای هِق هِق هایشان بدرقه راهمان بود.»


فرازی از روایتگری مرحوم ضابط در یادمان هُوَیزَه


شهید به مثابه یک شیشه عطر است که درش را وقتی باز کردند، تمام بخار می‌شود، می پیچد و همه جا را مُعَطَّر می‌کند. شهید آن وجودی است که چون از قید خود گذشت تبدیل به یک شاهد دائمی شد.


یکی قطره باران ز ابری چکید        
خَجِل شد چو پَهنای دریا بدید
که جایی که دریاست من کیستم
گر او هست حقّا که من نیستم»

(شعر از سعدی)


هنر شهداء این است. شهداء عظمتی ایجاد می‌کنند که به همه می‌فهمانند که هیچی نیستند.



مرحوم ضابط ازنگاه دوستانش



حجت الاسلام و المسلمین عباس فرازی (امام جمعه سابق چالوس):


ضابط می‌رفت به قطعه شهدای اصفهان. سر قبر فلان شهید یک الی دو روز می‌نشست. بچه‌های انجمن اسلامی شهرضای اصفهان ما را دعوت کرده بودند و برده بودند سر قبر شهید همت. ایشان گفت یک روحانی 10 روز اینجا بود. او دائما با شهید همت و شهدای دیگر اُنس داشت. وقتی آدرس آن روحانی را داد فهمیدم آقای ضابط خودمان بود . ... منطقه طلائیه بود که شب در  سنگر با هم خوابیدیم. روز که همیشه با هم بودیم میدانستیم چقدر خسته هستیم. ماهم خسته بودیم.  2  الی 3 ساعت از خواب نگذشته بود که دیدم بلند شد .گفتم وقت نافله شب که هنوز نشده مگر چه خبراست؟ گفتم اینجا نماز قضا می‌خواندی؟ گفت: حاجی اینجا سرزمین شهدایی چون آوینی است. من برای هر کدام از آنها امشب یک نافله شب می‌خوانم. چون احساس می‌کرد باید به آنها هدیه دهد تا آنها هم هدیه متقابل به او بدهند و به او توفیق بدهند تا او بتواند به فرهنگ شهید و شهادت و آرمان آنها خدمت کند.


حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری (استاد حوزه ودانشگاه): ضابط چون از این سرچشمه خودش خوب سیراب شده بود و احساس لذت می‌کرد، دوست داشت این لذت را دیگران هم ببرند. لذا حوزه تبلیغ را انتخاب کرد.


حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر نادم (معاون پژوهش مؤسِّسه روایت سیره شهدا): حاج عبدالله ضابط زمینی نبود. او حقیقتاً از قید تعلقات رهیده بود و با ضابطه اخلاص ، زندگی می‌کرد؛ بنابراین زندگی او تبدیل به بندگی شده بود  و  شهادت  و پرواز ، مُزد مجاهدانه زیستن است.


حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نائبی (مشاور حوزه علمیه قم):

ساعت حدود 10 و نیم صبح بود که از من خداحافظی کرد و به مازندران رفت. ما در اتاق نشسته بودیم. دَمِ در که در حال رفتن بود آقای شیخ زاده پیرمرد بزرگواری که در مجموعه خدمت می‌کنند، ایشان می‌گفت: حاجی هنگامی که داشت می‌رفت، نگاهی به تمام مجموعه ساختمان کرد. نگاه معنا داری کرد. به راه پله‌ها که رسید  دوباره برگشت و یک نگاه دیگری کرد و رفت.


معاونت پژوهش و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا-قم

 

http://kayhan.ir/fa/news/76568 .

 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

** مرحوم حاج عبدالله ضابط مشهدی جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود+به یاد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالله ضابط مشهدی پایه گذار سیره شهداء +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+کلیک کنید


** مطالبی جالب در باره امام خمینی و ...- شبکه اجتهاد+http://ijtihadnet.ir/tag/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%DB%8C%D8%B2%D8%AF%DB%8C/ .

 


[****  شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم +  http://8000shahid.ir/24610/%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%b3%d8%b9%d8%a7%d8%af%d8%aa-%d9%85%db%8c%d8%b1%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b4%d9%86%d8%a7/ +کلیک کنید    شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم]


[****  شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم +  http://8000shahid.ir/24610/%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%b3%d8%b9%d8%a7%d8%af%d8%aa-%d9%85%db%8c%d8%b1%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b4%d9%86%d8%a7/   +کلیک کنید   شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم]


**شرح حال شهید سید علی سعادت میرقدیم لاهیجانی)کلیک کنید+

http://payamshahid.parsiblog.com/Posts/38/%d8%b4%d8%b1%d8%ad+%d8%ad%d8/ . شهید سید علی سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

 



 

 

 






تاریخ : سه شنبه 98/11/15 | 2:53 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای دکتر حسن روحانی

***نسیم معرفت***



** تقاضای استعفا از رئیس جمهور حسن روحانی فعلا یک نقشه شیطانی است


 

بسم الله القادر القهّار

 

در شرایط کنونی و دوره آخِر دولت به اصطلاح تدبیر و امید  مطرح کردن استعفای رئیس جمهور آقای دکتر حسن روحانی  معنا ندارد و  این ناشی از یک شیطنت داخلی و خارجی است . آنچه که مهم است و باید انجام بگیرد همان خواسته های مشروع ملت عزیز و رهبر فرزانه ما امام خامنه ای  است و این دولت و رئیس جمهور باید سرکار باشد تا به وظائفش عمل نماید . تقاضای استعفای رئیس جمهور فعلا هیچ دردی را درمان نمی کند و سودش فقط برای اجانب و شیاطین داخلی و خارجی از جمله  دولت های مکّار آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و نیز رژیم منحوس و جعلی اسرائیل است .

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 


 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی




تاریخ : دوشنبه 98/11/14 | 7:57 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

***نسیم معرفت***

 

 

 

* وبلاگ زَمزَمَه نَسیم : .... دور هستی، اما انگار بوی عطرت در فضا پیچیده است...ساعتها کش می آیند در انتظار... دوست داشتنت ریشه دوانده در قلبم و درختی تنومند شده، دیگر نهال نیست ...دوریت نزدیکترم کرده به تو ...دیگر شده ای تمام وجودم... نامت که از خاطرم می گذرد زلزله ای در دلم به پا می شود ...همه ی لحظه ها به انتظار می گذرد ... 

(نُهُم بهمن 1398 ه.ش)

 

[وبلاگ زَمزَمَه نَسیم : http://zamzamenasim.parsiblog.com/]

 


 

دیدار یار غایب دانی چه ذوق دارد

ابری که در بیابان بر تشنه‌ای ببارد

ای بوی آشنایی دانستم از کجایی

پیغام وصل جانان پیوند روح دارد

سودای عشق پختن عقلم نمی‌پسندد

فرمان عقل بردن عشقم نمی‌گذارد

باشد که خود به رحمت یاد آورند ما را

ور نه کدام قاصد پیغام ما گزارد    +گزاردیعنی بجا آوَرَد و انجام دهد

هم عارفان عاشق دانند حال مسکین

گر عارفی بنالد یا عاشقی بزارد

زهرم چو نوشدارو از دست یار شیرین

بر دل خوشست نوشم بی او نمی‌گوارد

پایی که برنیارد روزی به سنگ عشقی

گوییم جان ندارد یا دل نمی‌سپارد

مشغول عشق جانان گر عاشقیست صادق

در روز تیرباران باید که سر نخارد

بی‌حاصلست یارا اوقات زندگانی

اِلّا دمی که یاری با همدمی برآرد

دانی چرا نشیند سعدی به کنج خلوت

کز دست خوبرویان بیرون شدن نیارد

 

 

 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی




تاریخ : چهارشنبه 98/11/9 | 11:57 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

»» فاطمه سلام الله علیها ، جامع الفضائل است+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+کلیک

تصویر مرتبط

در سوگ ریحانه رسول الله/چرا آب مهریه حضرت زهرا (س)بود؟

***نسیم معرفت***

 

به نام خدا

 

 

** فاطمه سلام الله علیها ، جامع الفضائل است

 

 


** فاطمه   (سَلامُ اللهِ عَلَیها) جامعِ جمیعِ فضائل


 

همه خصائص و فضائل و کمالات انسانی و معنوی و الهی در حضرت فاطمه (سَلامُ اللهِ عَلَیها) جمع بود . همه خصوصیّات انبیاء (عَلَیهِمُ السَّلامُ)  در وجودِ کوثریش مُتجلّی بود . به فرمایش امام خمینی (رِضوانُ اللهِ تَعالَی عَلَیهِ)  که فرمود :  اگر فاطمه مَرد بود پیامبر می شد .  او جامع جمیعِ فضائل و صفاتِ پسندیده و وارث اسماءالله  و وارث نُبُوّت محمدی  (ص) و ولایت علوی (ع)  بود .  سلام خدا و همه فرشتگان و بندگان صالح از اولین تا آخرین بر او باد .  سلام بر بانوی مُضطَهَدَه و ستمدیده و مظلومه ی پهلو شکسته که به دست ستمگران زمانش - جِبْت و طاغوت - آزرده شد و آسیب های جسمی و روحی زیادی را متحمّل گردید به طوری که منجرّ به شهادتش در ایام جوانی شد . لعنت خدا بر کسانی که آزار و ظلم را بر دختر عزیز پیامبر روا داشتند و بر او جفا کردند . رسولخدا  (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ)  فرمودند :  اِنَّ فَاطِمَةَ بَِضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِی . فاطمه پاره ای از حقیقت وجود من است، هر که او را بیازارد مرا  آزرده است و هر کس او را شاد کند مرا شاد کرده است . (امالی صَدوق ص 104  - کَنزُ العُمّال ج 13 ص 96 - نُورُ الأَبصار ص52 - یَنابیعُ المَوَدَّةِ ج 2 ص 322 - بِحارُ الأَنوار ج67  ص3 .)

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی


*************************************************

** حضرت فاطمه (سَلامُ اللهِ عَلَیها) در خُطبه فَدَکِیَّه فرمود : فَرَضَ اللّهُ الإیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَ الطّاعَةَ نِظاماً لِلمِلَّةِ ، وَ الإِمامَةَ لَمّاً مِنَ الفُرقَةِ .

 در خطبه فَدَکِیَّه  آمده است که حضرت فاطمه   (سَلامُ اللهِ عَلَیها)  فرمود : خداوند ایمان را براى پاک کردن از آلودگى شرک ،  و اطاعت و فرمانبردارى از خدا و رهبران الهى را براى انتظام و نظام بخشیدن به امور مردم   ، و امامت و رهبری را براى جلوگیرى از تفرقه  واجب فرمود .

* منابع : کتاب مَن لایَحضُرُهُ الفَقیه از شیخ صَدوق  : ج 3 ص 568 ح 4940 - کَشفُ الغُمَّةِ فِی مَعرِفَةِ الأَئِمَّةِ از اِربِلی(ابولحسن عَلِیّ بن عیسی هَکّاری مشهور به بَهاءُ الدّین اِربِلِی) ج 2 ص110 .

آی کبوتر که نشستی روی گنبد طلا
هر کجا پَر میزنی تو حرم امام رضا
من کبوترِ بقیعم با تو خیلی فرق دارم
جای گنبد ، سَرمُ به روی خاکا میزارم
اونجا هر کی میپره طائر افلاکی میشه
اینجا هر کی میپره بال و پرش خاکی میشه
اونجا خادما با زائرا مهربونن
اینجا زائرا رو از کنار قبرا میرونن
تو که هر شب میسوزه صدتا چراغ دَور و بَرَت
به امام رضا بگو تویی غریب یا مادرت؟!
**************************

در حدیثی از سلمان فارسی  آمده است که پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) همه از یک نور بودند :

... عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِیِّ (ره) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص)‏: یَا سَلْمَانُ خَلَقَنِیَ اللَّهُ مِنْ صَفَاءِ نُورِهِ فَدَعَانِی فَأَطَعْتُهُ فَخَلَقَ‏ مِنْ نُورِی عَلِیّاً فَدَعَاهُ فَأَطَاعَهُ فَخَلَقَ مِنْ نُورِی وَ نُورِ عَلِیٍّ فَاطِمَةَ فَدَعَاهَا فَأَطَاعَتْهُ فَخَلَقَ مِنِّی وَ مِنْ‏ عَلِیٍّ وَ مِنْ فَاطِمَةَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ فَدَعَاهُمَا فَأَطَاعَاهُ ثُمَّ خَلَقَ مِنْ نُورِ الْحُسَیْنِ تِسْعَةَ أَئِمَّةٍ فَدَعَاهُمْ فَأَطَاعُوهُ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ اللَّهُ سَمَاءً مَبْنِیَّةً أَوْ أَرْضاً مَدْحِیَّةً أَوْ هَوَاءً أَوْ مَاءً أَوْ مَلَکاً أَوْ بَشَراً وَ کُنَّا بِعِلْمِهِ أَنْوَاراً نُسَبِّحُهُ وَ نَسْمَعُ لَهُ وَ نُطِیعُ.

 در کتاب مُقتَضب از سلمان فارسی (رَحِمَهُ اللهُ) نقل شده است که گفت رسول الله  (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) فرمودند: ای سلمان خدا مرا از نور خالص و برگزیده خویش آفرید و سپس مرا خواند و من او را اطاعت کردم و آنگاه از نور من علی  (عَلَیهِِ السَّلامُ ) را خلق کرد و او را خواند پس او خداوند را اطاعت و فرمانبری نمود و از نور من و نور علی ، فاطمه (سلام الله علیها) را خلق فرمود و او را خواند پس او نیز خداوند را اطاعت نمود و از نور من و علی و فاطمه ، حسن و حسین (علیهما السلام) را آفرید و آن دو را به خود فرا خواند پس ایشان هم از خدا فرمانبری کردند. سپس از نور حسین نُه امامِ معصوم(علیهم السلام) را آفرید و آنان را فرا خواند پس آنان نیز او را اطاعت و فرمانبرداری نمودند قبل از اینکه آسمان بنا نهاده شود یا زمین گسترده و پهن گردد یا هوا یا آب یا فرشتگان یا انسان آفریده شود و ما در علم الهی (و به اصطلاحِ عُرَفاء در حضرتِ علمیه) انواری بودیم که او را تسبیح می گفتیم و از او می شنیدیم و اطاعت می کردیم .

* بِحارُ الأَنوار، ج ‏54 ، ص 169 – 168 - بِحارُ الأَنوار ، ج ‏53 ، ص 142 - بِحارُ الأَنوار،، ج‏25 ، ص6.- دانشنامه اربعین حسینی .


** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

**سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آیینه تصاویر+سردار دل ها+http://hakim-askari.rozblog.com/post/593 . +کلیک کنید .

** مرحوم حاج عبدالله ضابط مشهدی جزء برترین مُبلِّغان در سراسر کشور بود+به یاد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالله ضابط مشهدی پایه گذار سیره شهداء +سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی+کلیک کنید

 

 

 

** فاطمه سلام الله علیها ، جامع الفضائل است+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+http://hakim-askari.rozblog.com/post/598 .
 

 

*** حدیث از منابع اهل سنت درباره حضرت فاطمه زهرا(س)+  https://www.yjc.ir/fa/news/4339203/40-%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB-%D8 .


 




تاریخ : سه شنبه 98/11/8 | 10:19 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر



 

 

***نسیم معرفت***

 

 

 


*** حوزه های علمیه سنگردفاع ازحقوق امت اسلام...+حضرت آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی



** در تاریخ  پر فراز و نشیب تشیع ، حوزه های علمیه سنگر دفاع از حقوق امت اسلام در مواجه با استبداد و استعمار بوده اند و حفظ این جایگاه خطیر می تواند حوزه ها را از گزند ناملایمات روزگار در امان دارد . 

  (حضرت آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی )

 

** امام خمینی (ره ) با تلفیق علم و عمل و حفظ بصیرت و جامع نگری توانست نیروی عظیم مردمی را برای بر چیدن بساط ظلم و طاغوت بسیج کند و ایران اسلامی را در مسیر اهداف عدالت خواهی رهنمون سازد .


(حضرت آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی )

 


http://www.iribnews.ir/fa/news/2025483/%D8%A2%D9%8A%D8%AA-%D8%A7 .

 

آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی :  در نظام اسلامی دولت‌ها نسبت به نیازمندان وظایفی دارند و این وظایف را در قالب نامه امام علی (عَلَیهِ السَّلامُ) به مالک اشتر در کتاب منشور مملکت‌داری بیان کردم. +بنده 627 خانه برای محرومین در رشت ساختم

http://safiresabz.ir/news-1089#.Xi-9SGpS_YA

 

 

***********************************************

 


* مهم ترین اثر تحقیقی آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی+نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/4903/ + آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی  مشعل دار عرصه فرهنگ و دین و از یاران صمیمی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای

 

**************************************************************


*** مَحاسِن و مَکارِم اَخلاق و تفاوتهای آن ها+آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی+کلیک


**تشکیل کانون بحث درلاهیجان از خدمات فرهنگی آیت الله قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک


**صاحب کتابِ«تفسیرجامِع آیاتِ الأَحکام+آیت الله زین العابدین قربانی+نسیم معرفت+کلیک کنید


** برخی از افراد ناآگاه آیت الله قربانی را رنجاندند+آیت الله محمدی گلپایگانی+نسیم معرفت+کلیک


*** برخی ازافرادناآگاه آیت الله قربانی رارنجاندند+آیت الله محمدی گلپایگانی+نسیم معرفت+کلیک


** آیت الله زین العابدین قربانی ازبزرگان علمی وفرهنگی گیلان و ایران+نسیم معرفت+کلیک


**پروژه تجاری آدینه رشت و سخنان آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک


**پروژه تجاری آدینه رشت و سخنان آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک

 

** سخنان آیت الله قربانی درروز معارفه نماینده ولی فقیه جدیدِگیلان+نسیم معرفت+کلیک


**ساخت627 خانه برای محرومین توسط آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+دیارمیرزا+کلیک

**آیت الله قربانی باعث افتخارگیلان هستند(دکترمصطفی سالاری استاندارگیلان+دیارمیرزا+کلیک


** آیت الله قربانی ازبرکات نظام هستند(حجت الاسلام حاج علی اکبری)+دیارمیرزا+کلیک

 


**صاحب کتابِ«تفسیرجامِع آیاتِ الأَحکام+آیت الله زین العابدین قربانی+نسیم معرفت+کلیک کنید


*** «نقش تعلیم و تربیت»+حضرت آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی



** برچسب های ناچسب به آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک

 


** برچسب های ناچسب به آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک

 


*** نوشتارهای تخریبی و تنگ نظرانه سایت به اصطلاح رنگ ایمان  بر ضدّ حضرت آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی

 

** نوشتارهای تخریبی و تنگ نظرانه سایت به اصطلاح رنگ ایمان بر ضدّ حضرت آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی  +  سایت حکیم عسکری رو کلیک بفرمایید.....

 



 

 

 

 


 




تاریخ : سه شنبه 98/11/8 | 8:13 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای آیت الله زین العابدین قربانی

***نسیم معرفت***

 

 

به نام خدا

 

**مَحاسِن و مَکارِم اَخلاق و تفاوتهای آن ها+آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی گیلانی

 

 

حضرت آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی در کتابِ نخستین رساله اخلاق و تعلیم و تربیت اسلامی از امام علی (عَلَیهِ السَّلامُ) در بخش پیشگفتار صفحه 16 در رابطه با «مَحاسِن و مَکارِم اَخلاق» چنین می فرماید :

در رهنمود های اخلاقی اسلام ، خُلقیّاتِ حمیده به دو قسم تقسیم شده است : یکی مَحاسِن اخلاق و دیگری مَکارِم اخلاق .  خُلقیّاتی که مایه حُسن روابط اجتماعی و باعث جلب منافع مادی و نشاط و رونق و بهبود زندگی است از قبیل : پاکیزگیِ بدن و لباس ، خوشرویی و تبسّم ، احترام به مردم ، ادب در گفتار ، عیادت از بیماران ، دوری از کِبر و عُجب و غیبت و سوء ظنّ به دیگران و ...  از مَحاسِن اخلاق به شمار می روند . ولی خُلقیّاتی که معیار انسانیّت و حاکی از بزرگواری طبع (و فطرت پاک) و تَعالِی روح و تمایُلات عالی انسانی است از قبیل : رعایت حقّ و فضیلت ، به کار بستن اِنصاف و عدالت ، وفای به عهد و اداء امانت ، فداکاری و جوانمردی ، ایثار و مُواسات و ...  از مَکارِم اخلاق به حساب می آیند . نکته قابل توجه این است که : دست یافتن به مَحاسِن اخلاق ، کم و بیش برای تمام افراد بشر مُیسّر است . همه می توانند با تمرین و ریاضت و مراقبت های لازم و لو برای نیل به منافع مادی ، خود را به اخلاق خوب اجتماعی ، مُتَخلِّق سازند ، با مردم به گرمی برخورد کنند ، وظائف خویش را به شایستگی انجام دهند ، در گفتار و عمل  ادب داشته باشند ، از بیماران عیادت کرده و از کبر و عُجب و غیبت و سوء ظنّ اجتناب کنند تا از نتائج مفید و ثمربخش آن ها بهره مند گردند .  ولی نیل به مَکارِم اخلاق و خصلت های عالی انسانی بسیار دشوار است و تَخلُّق به آن برای هر کس مقدور نیست . تنها کسانی می توانند به کرائمِ اخلاق (و سَجایای انسانی) ، مُتخلِّق گردند که از روحی بسیار بلند برخوردار و بر هوای نفس خود کاملا غالب بوده  و جز احترام به اصول انسانی و تسلیم در برابر اراده خدا نظر دیگری نداشته باشند . در تعالیم آسمانی اسلام ، اولیاء گرامی دین ، همواره مردم را به مَحاسِن و مَکارِم اخلاق ترغیب فرموده اند . پیامبر بزرگوار اسلام (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) از یک سو فرمود : أَفْضَلُ النّاسِ إِیمَاناً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً . برترین مردم از لحاظ ایمان کسانی هستند که از جهت اخلاق خوش خُلق تر باشند . (بِحارُ الأَنوار ج71 ص383) و از سوی دیگر فلسفه برانگیختن را تتمیم مَکارِم اخلاق معرفی فرموده است : إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ . تنها برای این برانگیخته شدم که مَکارِم اخلاق را تکمیل نمایم . (کَنزُ العُمّال ج3 ص16 - نَهجُ الفَصاحَة حدیث944 .) . علی (عَلَیهِ السَّلامُ) نیز فرموده است : ذَلِّلُوا أَخْلاَقَکُمْ بِالْمَحَاسِنِ وَ قَوِّدُوهَا إِلَى اَلْمَکَارِمِ . اخلاق خود را با صفات حمیده رام کنید و سپس آن را به سوی مَکارِم اخلاق و سَجایای انسانی سوق دهید . (تُحَفُ العُقُول ص224) . راوی می گوید : از امام صادق (عَلَیهِ السَّلامُ) پرسیدم : حدِّ حُسنِ خُلق چیست ؟  فرمود : تُلَیِّنُ جانِبَکَ  وَ تُطَیِّبُ کَلامَکَ وَ تَلْقَی‌ اخاکَ بِبِشْرٍ حَسَنٍ . با مردم به نرمی برخورد کنی ،     پاک و مؤدّب سخن بگویی و برادرت را با خوشرویی ملاقات نمایی . (مَعانِی الأَخبار ص253)  . مردی خدمت آن حضرت (امام صادق«عَ») رسید و عرض کرد : ای فرزند رسول خدا از مَکارِم اخلاق آگاهم فرما . حضرت در جوابش فرمود : اَلعَفْوُ عَمّنْ ظَلَمَکَ ، وَ صِلَةُ مَنْ قَطعَکَ ، وَ  إعْطاءُ مَنْ حَرمَکَ ، وَ قَولُ الحَقِّ وَ لَو عَلَى نَفْسِکَ . بخشش و گذشت از کسی که به تو ستم کرده و ارتباط با کسی که از تو بریده و بذل به کسی که تو را محروم نموده و سخنُ حق گفتن اگر چه به ضررت باشد . (بِحارُالأَنوار ج 69 ص 368) .  و از این قبیل است دعای حضرت علیّ بن الحسین (عَلَیهِ السَّلامُ) در صحیفه سجادیه معروف به دعای مکام الأَخلاق که در ضمن آن به خدا عرض می کند :   اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ سَدِّدْنِی لِأَنْ أُعارِضَ مَنْ غَشَّنِی بِالنُّصْحِ وَ أَجْزِیَ مَنْ هَجَرَنِی بِالْبِرِّ وَ أُثِیبَ مَنْ حَرَمَنِی بِالْبَذْلِ وَ أُکافِیَ مَنْ قَطَعَنِی بِالصِّلَةِ وَ أُخالِفَ مَنِ اغْتابَنِی إِلَی حُسْنِ الذِّکرِ وَ أَنْ أَشْکرَ الْحَسَنَةَ وَ أُغْضِیَ عَنِ السَّیئَةِ .  پروردگارا بر محمّد و آلش درود فِرِست و مرا توفیق عطا کن تا در مقابل آن کس که نسبت به من دورویی کرده خیرخواهی کنم و کسی را که از من دوری کرده نیکی نمایم و آن کس که مرا محروم کرده بخشش کنم و کسی را که از من بریده بپیوندم و آن کس که از من غیبت نموده به خوبی یاد کنم و نیکی را شکر گویم و از بدی چشم پوشی نمایم . (صحیفه سجّادیه ، دعای مکارم الأَخلاق ، دعای بیستم ص133) . پیامبر اکرم (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) که آن همه مورد اذیت و آزار قریش قرار گرفت ولی وقتی که مکّه را فتح کرد آنان را بخشید و جمله معروف «قالَ لا تَثْرِیبَ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ فَاذْهَبُوا أَنْتُمُ الطُّلَقاءُ» را در حقِّ آنان فرمود و خانه ابوسفیان را مأمن قرار داد !!!  .  علی (عَلَیهِ السَّلامُ) که در جنگ صفّین با عمل ناجوانمردانه معاویه مبنی بر بستن آب فُرات به روی سربازانش روبرو گردید ولی هنگامی که با دلاوری یارانش آب را از چنگ او و سپاهش در آورد ، آن را مُباح و آزاد فرمود و در پاسخ بعضی از یارانش که خواستار مقابله به مثل و بستن آب به روی لشکریان معاویه بودند فرمود : ما عملِ زشت آنان را تلافی نمی کنیم و از بهره مندی آنان از آب جلو گیری نمی نماییم که آن برای همه مُباح است !!!  .  مالک اشتر که مورد اهانت دکاندار بی ادبی قرار گرفت و خاکروبه به سرش پاشید با اینکه رئیس ارتش علی (عَلَیهِ السَّلامُ) بود به مسجد رفت و در حقّش دعا کرد و او را مورد عفو و بخشش قرار داد !!! .   ....  ....  ....  ....  [فرق مَحاسِن اخلاق با مَکارِم اخلاق] : مَحاسِن اخلاق از جهات متعدِّد با مَکارِم اخلاق تفاوت دارد :  مَحاسِن اخلاق ، غالبا وسیله رفاه زندگی مادّی است ولی مَکارِم اخلاق ، راه رسیدن به تَعالِی معنوی است . مَحاسِن اخلاق نوعا به حیات بشر نظم و انضباط می بخشد ولی مَکارِم اخلاق ، تَمایُلاتِ عالی انسانی را ارضاء می کند . مَحاسِن اخلاق در اکثر موارد با خود دوستی مشروع و تمایُلات فردی سازگار است ولی مَکارِم اخلاق  بیشتر جنبه دگر دوستی دارد .

 


@ منبع :   کتاب ِ «نخستین رساله اخلاق و تعلیم و تربیت اسلامی» ص 16 ، از حضرت آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی

 

**  تایپ شده توسطِ  استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی در تاریخ هشتم بهمن 1398  ، در شب سه شنبه  دو ساعت قبل از اذان صبح .



 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

***********************************************

 


* مهم ترین اثر تحقیقی آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی+نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری+http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/4903/ + آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی  مشعل دار عرصه فرهنگ و دین و از یاران صمیمی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای

 

**************************************************************

**تشکیل کانون بحث درلاهیجان از خدمات فرهنگی آیت الله قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک


**صاحب کتابِ«تفسیرجامِع آیاتِ الأَحکام+آیت الله زین العابدین قربانی+نسیم معرفت+کلیک کنید


** برخی از افراد ناآگاه آیت الله قربانی را رنجاندند+آیت الله محمدی گلپایگانی+نسیم معرفت+کلیک


*** برخی ازافرادناآگاه آیت الله قربانی رارنجاندند+آیت الله محمدی گلپایگانی+نسیم معرفت+کلیک


** آیت الله زین العابدین قربانی ازبزرگان علمی وفرهنگی گیلان و ایران+نسیم معرفت+کلیک


**پروژه تجاری آدینه رشت و سخنان آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک


**پروژه تجاری آدینه رشت و سخنان آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک

 


*** «نقش تعلیم و تربیت»+حضرت آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی+کلیک کنید



*** «نقش تعلیم و تربیت»+حضرت آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی+کلیک کنید



*** «نقش تعلیم و تربیت»+حضرت آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی+کلیک کنید


 



 



 

 


 

 



 

 

 



تاریخ : سه شنبه 98/11/8 | 5:28 صبح | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

نتیجه تصویری برای دکتر ظریف

نتیجه تصویری برای دکتر ظریف

***نسیم معرفت***

 

دکتر ظریف باید استیضاح شود

 

سخنان ظریف در روز جمعه چهارم بهمن 1398 در مصاحبه با نشریه اشپیگل آلمان  که مذاکره با آمریکا را با تغییر رویّه ایالات متحده و شخص ترامپ  ، محتمل می داند ، سخنانی نسنجیده  و نابخردانه و متناقض و دور از فهم سیاسی و دیپلماسی و  دور از عزت و اقتدار ملی و ... بوده است . این سخنان در این ایام  و موقعیت حساس که با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حماسه آفرینی های دو ملت ایران و عراق  و ضربات سهمگین موشکی به حیثیّت آمریکا ، مقاومت بین المللی بر ضد آمریکا و اخراجش از منطقه در حال شکل گیری و تقویت است  چه معنایی جز اظهار ذلت و خواری در برابر آمریکای جنایتکار و مستکبر  برای شخص جناب آقای ظریف می تواند داشته باشد ؟!!! جای بسی تأسف و تعجب است از اینکه هنوز چهلم سردار دل ها و سیّد الشهدای مقاومت نرسیده ، چنین موضِع منفعلانه و یا خائنانه ای اتّخاذ می شود و دشمن مکّار و عنود را جسور تر می نماید !!! . آیا آقای ظریف توقع دارد که  آمریکا با ماهیت پلیدی که بیش از چهل سال بعد از انقلاب از خود نشان داده  به زودی دست از خباثت ها و دشمنی های جنون آمیزش بر دارد و تغییر رویه دهد و در خدمت جناب ظریف باشد ؟!!! بنده پیشنهاد می دهم که  وزیر امور خارجه ایران  آقای ظریف به جهت این سخنان نابجا و چه بسا خائنانه در مصاحبه با اشپیگل که اقتدار و ارزش های انقلابی و ملی کشور و نظام ولایی را به بازی گرفته است باید در مجلس شورای اسلامی استیضاح گردد .

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 





تاریخ : یکشنبه 98/11/6 | 8:29 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر

 

نتیجه تصویری برای آتش زدن کتاب هاریسون توسط تبریزیان

***نسیم معرفت***

 

** آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون خدمت به جبهه استکباری است

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

به آتش کشیده شدن کتاب پزشکی هاریسون که یکی از منابع معتبر پزشکی در سطح جهانی شناخته می شود موجب تأُسّف و نگرانی شدید اهالی علم و دانش و محافل و مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی شده است . متاسفانه این عمل شنیع و مشمئز کننده که توسط حجت الاسلام شیخ عباس تبریزیان و عده ای از هوادارانش انجام گرفت در تاریخ چهارم بهمن 1398 در قالب ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد و بازتاب ها و حساسیت ها و واکنش های مختلف داخلی و خارجی را به همراه داشته است . اقدام زشت و جاهلانه تبریزیان که ادعای حمایت از طب اسلامی دارد در واقع  آب به آسیاب دشمن ریختن و خدمت به دشمنان اسلام و انقلاب و مخدوش ساختن نهاد مقدس روحانیت و حوزه بوده و  سبب سوء استفاده رسانه های خارجی معاند می باشد . این کار هیچ پشتوانه دینی و ارزشی قابل دفاع ندارد .  این حرکت مشکوک و قابل تأمّل در زمانی رخ داد که ایران اسلامی و کشور عراق با شهادت شهدایی همانند سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی اَلمُهندِس بدست جنایتکاران آمریکایی ، شاهد ایام الله های گوناگون بر ضد جبهه استکباری و در رأسشان آمریکای جهانخوار  و متجاوز بود . زمانی این کار زشت تحقق یافت که در روز جمعه چهارم بهمن 98 شاهد راهپیمایی و تجمع میلیونی و بی نظیر مردم عراق بر ضد اشغالگران آمریکایی بودیم . این رفتار سخیف و زننده و مذموم و غیر منطقی تبریزیان و عوامل او که در راستای خدمت به مستکبرین و معاندین و دشمنان بوده  هرگز مورد تأیید شرع و عقل و حوزه های علمیه و علماء و روحانیت معزّز نبوده و نخواهد بود . دیدن صحنه آتش زدن به کتاب مزبور برای اینجانب بسیار مشمئز کننده بوده و از عمق وجود مایه نگرانی شد . امیدوارم که با خاطیان بر خورد قاطعی انجام گیرد و از زمینه های اینگونه اقدامات ضد اسلامی و ضد علمی جلوگیری گردد .

 

 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی


 

*************************************************

*** موضوعات و عناوین اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و اعتقادی و حدیثی+پایگاه اندیشوران حوزه+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


*** عناوین و موضوعات اخلاقی،تربیتی ، اجتماعی، سیاسی...+وبلاگ نسیم معرفت+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 

 


*** واکنش‌ها به آتش زدن کتاب پزشکی توسط "تبریزیان" - مشرق نیوز ...

 




تاریخ : شنبه 98/11/5 | 5:46 عصر | نویسنده : سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی | نظر


  • paper | رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی
  • فروش رپورتاژ | بک لینک دائمی