***نسیم معرفت***
به نام خدا
آمادگی شهادت کمتر از خود شهادت نیست .
ترور های کور اشرار و منافقین و اَیادی استکبار جهانی و شهادت و یا مجروح شدن عزیزان ما مایه ننگ و نکبت و سیه روزی برای دشمنان و مُعاندین و منافقین و باعث افتخار و عزت و سربلندی در دنیا و آخرت برای شهداء و جانبازان ما است . اسلام و قرآن در کنار منطق گویا و رسای خود در برابر کفار و دشمنان قسم خورده ، جهاد و مبارزه شهادت طلبانه دارد و باب جهاد بدون باب شهادت معنایی ندارد اگر چه در واقعه ای کسی هم به شهادت نرسد ولی آمادگی شهادت کمتر از خود شهادت نیست . پیغمبر اکرم (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) و ائمّه طاهرین (عَلَیهِمُ السَّلامُ) و حضرت فاطمه (سَلامُ اللهِ عَلَیها) همه آنها به نوعی از انواع و به نحوی از اَنحاء به شهادت رسیدند و طبق اخبار وارده حضرت ولیّعصر (عَجَّلَ اللهُ تَعالَی فَرَجَهُ الشَّریفُ) نیز بعد از دوران حکومت عدل گستر خویش نیز به فوز عظیم شهادت نائل می گردد . شیعیان علی بن ابیطالب (عَلَیهِ السَّلامُ) و آل علی درس ایثار و جهاد و شهادت را از مکتب علی بن ابیطالب (عَلَیهِ السَّلامُ) و از کربلای خونین حسین بن علی (عَلَیهِما السَّلامُ) گرفته اند . انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محصول فداکاری ها و رشادت ها و جانبازی ها و شهادت ها ی مجاهدانِ راستین راه قرآن و اسلام و اهل بیت (عَلَیهِمُ السَّلامُ) بوده است و شجره طیّبه جمهوری اسلامی با خون صدها هزار شهید و جانباز آبیاری گشت و تا زمانی که مجاهدان و انقلابیون و مبارزان و پاسداران راستین و شهادت طلب برای دفاع از مرزهای گوناگون این نظام مقدس با همه وجود خود آماده به خدمت و فداکاری باشند دشمنان و معاندین راه به جایی نخواهند برد و به اهداف شومشان نخواهند رسید. ملت ما که درس جهاد و شهادت را از عاشورای حسینی گرفته است هرگز مرعوب اقداماتِ جنایت آمیز تروریست ها و پشتیبانان آنها نخواهد شد بلکه روز به روز بیدارتر و مقاوم تر می گردند . حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران «ره» در خطاب به تروریست های جنایتکار فرمودند : این نهضت باید زنده بماند و زنده ماندنش به این خونریزیها(شهادت ها) است . بریزید خونها را ؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بُکشید ما را ؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما ازمرگ نمی ترسیم ... لکن (شما) منطق ندارید، منطق شما ترور است ! منطق اسلام تروررا باطل می داند. اسلام منطق دارد ... و حضرت سیِّدُ السّاجدین زین العابدین (عَلَیهِ السَّلامُ) در مقابل تهدید های اِبن زیاد ملعون چنین فرمودند : «أَبِالْقَتْلِ تُهَدِّدُنی یَابْنَ زِیادِِ، أَما عَلِمْتَ أَنَّ الْقَتْلَ لَنا عادَهٌ وَ کَرامَتَنَا الشَّهادَهُ» : اى پسر زیاد ! (ای حرام زاده) آیا ما را با قتل و کُشتن تهدید مى کنى؟!! مگر نمى دانى که کشته شدن و شهادت در راه خدا سیره و عادت دیرینه ما و مایه کرامت و افتخار ماست؟!!
[لُهوف سیِّد بن طاووس ص202 - بِحارُ الانوار، ج45، حدیث118 .- ترجمه نَفَسُ المَهمُوم مرحوم شیخ عبّاس قمی ص 458 - مَناقِب آل ابی طالب، ج 3، ص 305 - بِحارُ الأنوار، ج 45، ص 137 و 174- مَعالِی السِّبطَین، ج 2، ص178.]
** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
همه شب را یکسره نخوابید بلکه بخشی را جهت رشد معنوی خود برگزینید
قالَ رَسُولُ اللهِ (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) : لا تُطاوِعُوا أَنفُسَکُم عَن مَنامِ کُلِّ اللَّیلِ وَ خُذُوا هَزیعاً مِنهُ .
با نفس خود در خوابیدنِ تمام شب ، همراهی و موافقت نکنید بلکه پاسی از شب را (جهت رشد معنوی خود در پرتوِ عبادت و یا تفکر و یا مطالعه و یا قرائت قرآن و یا تدبُّر در آیات الهی) برای خود برگزینید و انتخاب نمایید .
تَنبیهُ الخَواطِر : ج 2 ص 116 .
* طاوَع ، یُطاوِعُ ، مُطاوَعَة فِی الأَمرِ وَ عَلَیهِ : در آن امر یا بر آن کار با او موافقت و توافُق کرد .
* هَزَعَ ، یَهزَعُ ، هَزْعاً : شتاب کرد -سرعت گرفت - تکان خورد- تکانده شد.
* اَلهَزیعُ مِنَ اللَّیلِ : پاره ای یا پاسى از شب ( یک سوم و یا یک چهارم آن و به قولی یک ساعت از شب )
** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
***********************
*** زُلال حدیث( احادیث چهارده معصوم«علیهم الاسلام»سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لَشت نَشایی ...+آیت الله سعادت میرقدیم لاهیجی
*** چهل حدیث « بهداشت » - حدیث نت
***نسیم معرفت***
به نام خدا
* آیا استثاء در آیه«... وَ مَا یَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ... » متّصل است یا منفصل؟! چرا؟!!
وَ الاستِثناءُ فِی قَولِهِ : («... وَ مَا یَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ... . آیه 16 از سوره کهف») اِستِثناءُُ مُنقَطِعُُ فَإِنَّ الوَثَنِیّینَ لَم یَکُونُوا یَعبُدُونَ اللهَ مَعَ سائِرِ آلِهَتِهِم حَتّى یُفیدَ الأِستِثناءُ إِخراجَ بَعضِ ما دَخَلَ أَوَّلاََ فِی المُستَثنَى مِنهُ فَیَکُونُ مُتَّصِلاََ . فَقَولُ بَعضِهِم : إِنَّهُم کانُوا یَعبُدُونَ اللهَ وَ یَعبُدُونَ الأَصنامَ کَسائِرِ المُشرِکینَ وَ کَذا قَولُ بَعضِِ آخَرَ : یَجُوزُ أَنَّهُ کانَ فِیهِم مَن یَعبُدُ اللهَ مَعَ عِبادَةِ الأَصنامِ فَیَکُونُ الأِستِثناءُ مُتَّصِلاََ ، فِی غَیرِ مَحَلِّهِ ، إِذ لَم یُعهَد مِنَ الوَثَنِیّینَ عِبادَةُ الله ِ سُبحانَهُ مَعَ عِبادَةِ الأَصنامِ ، وَ فَلسَفَتُهُم لاتُجیزُ ذلِکَ ، وَ قَد أَشَرنا إِلَى حُجَّتِهِم فِی ذلِکَ آنِفا.ََ
. [تفسیر اَلمیزان-متن عربی-جلد13 ص272.] .
وَ إِذِ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَ مَا یَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ فَأْوُوا إِلَى الْکَهْفِ یَنشُرْ لَکُمْ رَبُّکُم مِّن رَّحمَتَهِ و یُهَیِّئْ لَکُم مِّنْ أَمْرِکُم مِّرْفَقاً
( آنها یعنی اصحاب کهف بعد از قیام عَلَنی خود بر ضد شرک و بت پرستی با توجه به شرایط تهدید آمیز و خطرناک محیط خود به یکدیگر گفتند :) و هنگامی که از آنان و آنچه جز خدا می پرستند کناره گیری کردید، به غار پناه ببرید ، که پروردگارتان سایه رحمتش را بر شما می گستراند، و در این امر ، آرامشی برای شما فراهم می سازد! .)
(سوره کهف آیه 16)
استثناء در این آیه شریفه : «وَ مَا یَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ» ، استثناء مُنقطع است نه مُتّصل . زیرا وَثَنى ها و بُت پرست ها ، خداوندمُتعال را با سایر خدایان خود نمى پرستیدند تا چنین استثنایی افاده کند خارج کردن برخی از افرادی را که از ابتداء داخل در مُستثنی مِنه بوده و بعد با استثناء خارج شده باشد و در نتیجه استثناء در این آیه استثناء مُتصل باشد و به عبارت دیگر وَثَنى ها و بُت پرست ها ، خداوند متعال را با سایر خدایان خود نمى پرستیدند و خداوند داخل در معبودان و از مصادیق عبادت شده های آنان نبوده است تا در نتیجه استثناء مُتصل محسوب شود و به عبارت سوم هیچ وقت سابقه نداشته و معهود نبوده که وَثَنى ها و بُت پرستان خداى سبحان را با بُت هاى خود پرستیده و عبادت کرده باشند تا در نتیجه استثناء در این آیه شریفه استثناء مُتصل حساب شود.
[توضیحی در باب استثناء : در ارتباط با مسئله استثناء چهار چیز لازم است : 1- مُستثنی مِنه 2- اَدات و ابزار استثناء مانند اِلّا و غَیر و حاشا و... 3- مُستَثی 4- حُکمی که در جمله استثائیّه وجود دارد . در قالب مثال این چهار چیز را روشن می سازیم . مانند : جائَنِی القَومُ اِلّا زَیداََ . در این مثال کلمه «اَلقَومُ» که درجمله قبل از «اِلّا» آمده است ، مُستَثنی مِنه می باشد و مُستثَنی مِنه باید یک امر کلی باشد تا بتوان از آن چیزی و مصداقی را «حُکما» و از نظر حُکم خارج و استثناء نمود . پس مُستَثنی مِنه نمی تواند یک چیز جزیی باشد . حرف «اِلّا» هم از اَدات و ابزار استثناء می باشد و کلمه «زَیدُُ» نیز مُستَثنی است و فعل «جائَنی» دالّ بر حُکم «آمدن» است . در این مثال شخص زید را از حُکمِ «آمدن قَوم» جدا و استثناء کردیم یعنی همه قوم پیش من آمدند بجز زید . استثناء در یک تقسیم بر دو قسم است : اول : استثناء مُتصل : استثناء مُتصل آن است که مُستَثنی از جنس مُستَثنی مِنه و از مصادیق آن باشد و از اول هم داخل در مُستَثنی مِنه بوده باشد و سپس توسط اَدات و ابزار استثناء از حکمِ مُستَثنی مِنه خارج شود . مانند مثالی که ذکر شد : جائَنِی القَومُ اِلّا زَیداََ. زید از اول داخل در مُستَثنی منه یعنی «اَلقَومُ» بوده و بعد از نظرِ حکم یعنی «آمدن» از آن خارج شده است و ترجمه مثال چنین است که : همه قوم پیش من آمدند مگر زید . یعنی زید نیامد . در اینجا دو حکم وجود دارد . یک حکم (آمدنِ قَوم) که مربوط به قبل از اَدات استثناء«اِلّا» است و حکم دیگر (نیامدن زید) که بعد از اَدات استثناء می باشد . دوم : استثناء مُنقَطِع : و اما استثناء مُنقَطِع از اسمش پیداست که در این نوع استثناء ، مُستَثنی از جنس مُستَثنی مِنه و داخل در آن و از مصادیق آن نیست بلکه مُنقطع و بیگانه از آن است و از اول هم داخل در آن نبوده است . مثل :جائَنِی القَومُ اِلّا حِماراََ . معنایش این است که همه قوم پیش من آمدند بجز الاغ . در این مثال مُستَثنی که حِمار و الاغ باشد از اول داخل در مُستَثنی مِنه یعنی «اَلقَومُ» و از جنس قوم نبوده است . باید توجه داشت که «مُستثنی» در استثناءِ مُنقطع اعمّ از اینکه جمله استثنائیّه ، مُثبت یا منفی باشد همیشه منصوب خواهد بود . در آیه شریفه : «وَ مَا یَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ» استثناء در آن از نوع استثناء مُنقطِع است نه متّصل .]
پس اینکه بعضى از مُفسِّرین (همانند جارُالله زَمَخشری درتفسیر کَشّاف، ج 2، ص 707.) گفته اند که مردمانِ هم عصر با اصحابِ کهف همانند سایر مُشرکین هم خدا و هم بُت ها و آلِهه و خدایانِ خود را عبادت می کردند و می پرستیدند و همچنین اینکه بعضى دیگر (همانند مرحوم طَبَرَسی در تفسیر «مَجمَعُ البیان» ج 6 ص 454.) گفته اند ممکن است که در میان آن مردم ، بعضى ها هم خدا و هم بُت ها و آلِهه و خدایانِ خود را عبادت می کردند و می پرستیدند و بدین جهت استثناء در آیه شریفه مُتصل است نه منقطع ، سخنى نابجا و بدون دلیل است، زیرا هیچ وقت سابقه نداشته و معهود نبوده است که وَثَنى ها و بُت پرستان خداى سُبحان را با بُت هاى خود پرستیده و عبادت کرده باشند و به عبارت دیگر هیچ وقت خداوندمتعال را جزو معبودهای خود محسوب نکردند . و پایه ها و مَبانی فلسفی و فکری و عقیدتی بُت پرستی و وَثَنِیّت چنین اجازه اى را نمى دهد که در کنار عبادت و پرستشِ بُت ها و اَصنام ، خداوند هم مورد پرستش و عبادت قرار گیرد و به عبارت دیگر بُت و صَنَم پرستی و غیر خدا پرستی در واقع نفی یکتاپرستی است و با توجه به مبانی فلسفی وَثَنِیَّت ، جمع بین این دو ممکن نیست !!! ، و ما آنِفاََ و به تازگی و همین چند صفحه پیش [اَلمیزان ج13ص269] به فلسفه و حجّت و دلیل آنها و نیز ردّ دلیلشان اشاره کردیم . قبلا گفته شد که فلسفه وَثَنَیَّت برای هر نوع از انواع مخلوقات ، اِله و خالق و ربّ و پروردگاری قائل است . اِله و پروردگاری برای آسمانها و اِله و پروردگاری برای زمین و اِله و پروردگاری برای انسانها و همچنین برای هر قسم از موجودات نیز ربّ و پروردگار جداگانه قائلند. [ وَ الوَثَنِیَّةُ تُثبِتُ لِکُلِّ نَوعِِ مِن أَنواعِ الخَلیقَةِ (الخَلقِیَّةِ) إِلهاََ وَ رَبّاََ کَرَبِّ السَّماءِ وَ رَبِّ الأَرضِ وَ رَبِّ الإِنسانِ . اَلمیزان -جلد 13 ص269] . آنها دلیل و بُرهان واضح و روشنی بر آنچه ادّعاء میکنند ندارند . و این دلیلی که بت پرستان آورده اند : که خدای سُبحان بزرگتر از آن است که در احاطه ادراک خلق و مخلوقات قرار بگیرد [ و به اصطلاح : ما لِلتُّرابِ وَ رَبِّ الأَربابِ؟ . خاک و خاک نشین را با آفریننده افلاک چه کار؟] ، پس امکان ندارد که بدون واسطه و مستقیماََ از طریق عبادت به سوی او توجه نمود و نیز بدون واسطه ممکن نیست که با عبودیّت و بندگی ، به سوی او تقرّب جُست لذا برای ما بندگان چاره ای باقی نمی ماند جز اینکه پرستش کنیم برخی از موجودات شریف و محترم و مقدّسی که از بندگان مقرَّب الهی هستند تا آن موجودات شریفه ما را به خدا نزدیک کنند و به منزلتى نزد او برسانند ، مردود است و دلیلی است که به ضرر خود آنها می باشد ، زیرا اوّلاََ احاطه نیافتن ادراک بشر به خداوند متعال اشکالی است که میان همه ما افراد بشر و بین مقرّبین از بندگان الهی که عبادتش می کنند مشترک است . بعلاوه همه ما یکتاپرستان و مُوحِّدین و نیز مُقربین بارگاه الهی(موجودات شریفه) هر کس به قدر توان و طاقتِ وجودی و ادراکیش او را تنها به اسماء و صفات و آثارش میشناسند و هیچ کسی احاطه و ادراک و علم و شناخت و معرفتِ استدلالی و حتی معرفت قلبی به ذات مقدّسه ربوبیه و اَحَدیّتِ ذاتیّه و مقامِ «غَیبُ الغُیوبی» ندارد . عطّار نیشابوری در این باره می گوید : خداوندی که ذاتش بی زوال است - خِرَد در وصف ذاتش گنگ و لال است و حافظ شیرازی نیز دراین باره چه زیبا سروده است : عَنقا شکار کس نشود دام بازچین * کانجا همیشه باد به دست است دام را. و باز حافظ با یک ظرافتی می فرماید : کس ندانست که منزلگه معشوق کجاست * آنقدر هست که بانگ جَرَسی میآید . پس هر کس به قدر توان و طاقتش او را از راه اسماء و صفات و آثارش می شناسد و هر کس به اندازه معرفتش باید او را بپرستد .(کُلُُّ عَلَى قَدرِ طاقَتِهِ فَلَهُ أَن یَتَوَجَّهَ إِلَیهِ بِالعِبادَةِ عَلَى قَدرِ مَعرِفَتِهِ ) . علاوه بر اینکه تمامی صفاتی که معبود را مستحقّ عبادت میکند از قبیل خلقت کردن ، رزق و روزی دادن و مالکیّت و فرمانروایی و تدبیر عالَم و امثال آن همه منحصرا و حقیقتاََ از صفات خداوند مُتعال است ، و غیر خدا چیزی از آن صفات را به نحو حقیقی و مستقلّ دارا نیست ، پس فقط خداوند شایسته پرستش و عبادت و بندگی است و همه باید تنها او را بپرستند و غیر خدا سزاوار عبادت و پرستش نیست .
** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
**********************************************************
*تفسیر سوره کهف بر اساسِ« متنِ عربی کتابِ اَلمیزان جلد 13.علامه طباطبایی+با ترجمه و شرح مختصر از استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی+پایگاه اندیشوران حوزه+قسمت اول
***نسیم معرفت***
* هیچگاه آرزوی پلیددشمنان اسلام...محقق وتعبیرنخواهدشد+22بهمن مبارک
به نام خدا
یوم الله 22 بهمن و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بر ملت شریف و انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی و ولایی و بر همگان و انقلابیون و خانواده های عزیز شهداء و جانبازان و ایثارگران و ارتشیان غَیور و دلاور و بسیجیان و سپاهیان با بصیرت و فداکار مخصوصا سردار حاج قاسم سلیمانی و روحانیت و طلاب و فضلاء همیشه در صحنه و آگاه و علماء و مراجع بزرگوار و حوزه های علمیه و دوستداران نظام برحق جمهوری اسلامی ایران مخصوصا بر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای مبارک باد . سلام بر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خمینی کبیر. سلام بر روح الله الموسوی الخمینی که با دَمِ مسیحائیش ، ملت ایران و ملت های جهان را زنده نمود . سلام بر شهیدان راه حق و حقیقت . سلام بر شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس . سلام بر شهداء ترور که توسط اشرار و منافقین کوردل شربت شهادت نوشیدند . سلام بر شهیدان مدافع حرم که با لبّیک به ندای برحق ولی فقیه زمان حضرت آیت الله امام خامنه ای ، آگاهانه و مخلصانه و خالصانه و عاشقانه برای دفاع از حریم اهل بیت (عَلَیهِمُ السَّلامُ) مخصوصا حریم حرمت حضرت زینب (سَلامُ اللهِ عَلَیها) و دفاع از حریم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه در مقابل خون آشامان و جلاّدان تکفیری و داعشی که تحت حمایت های ظالمانه همه جانبه آمریکا و اروپا و صهیونیسم و رژیم اشغالگر قدس و ایادی استکبار جهانی مخصوصا گاو شیرده آمریکا یعنی حکومت فاسد و پست آل سعود و وهابیتِ خبیث و فتنه گر بودند ، جهاد و مبارزه و خدمت کردند و به مقام بلند شهادت نائل آمدند . . سلام بر شهیدان مقاومت . سلام بر شهدای مردم عراق و لبنان و فلسطین و یمنِ مظلوم و … . به فضل الهی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تا روز ظهور بقیه الله الأعظم منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عَجَّلَ اللهُ تَعالَی فَرَجَهُ الشَّریفُ) باقی خواهد ماند و هیچگاه آرزوی پلید دشمنان اسلام بویژه رژیم اشغالگر قدس و دولتمردان تبهکار و ستم پیشه آمریکا و غرب جهت نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق و تعبیر نخواهد شد . اِن شاءَالله ُ.
سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی
نوزدهم بهمن 1397 .
از جوار کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها + مِن مَدینَهِ قُمِ المُقَدَّسَهِ .
***نسیم معرفت***
حضرت امام خمینى در تجلیل و بزرگداشت مقام حضرت فاطمه (سَلامُ اللهِ عَلَیها) ، او را همطراز با پیامبر (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) دانسته و مى فرماید :
... زنى که افتخار خاندان وحى [است] و چون خورشیدى بر تارَکِ اسلامِ عزیز مى درخشد ، زنى که فضائل او همطراز فضایل بى نهایت پیغمبر اکرم و خاندان عصمت و طهارت بود . زنى که هرکسى با هر بینش درباره او گفتارى دارد و از عهده ستایش او برنیامده _ که احادیثى که از خاندان وى رسیده به اندازه فهم مُستمعان بوده _ و دریا را در کوزه ای نتوان گنجاند ، و دیگران هر چه گفته اند به مقدار فهم خود بوده ، نه به اندازه مَرتَبت او .
* صحیفه امام خمینی، ج 12، ص 274.
https://www.jamaran.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86-9/17339-%D9%81%D8%A7%D8%B7
***نسیم معرفت***
* پیام تسلیت درگذشت بازپرس سیاهکل+سیدرحیم سعادت میرقدیم لاهیجی
بِسمِ الله الرحمن الرحیم . اِنّا لله و انا الیه راجعون .
خبر در گذشت غیر منتظره همشهری و هم محلّگی ما مرحوم سید رحیم سعادت میرقدیم لاهیجی بازپرس محترم دادگستری شهر سیاهکل موجب تألُّم و تأثُّر شدید بنده و منسوبین و اقوام و خویشان شده است . اینجانب این مصیبت وارده را به همه خانواده های سعادت میرقدیم و خانواده محترم و فرزندان و برادران و خواهرانِ این عزیز از دست رفته مخصوصا به پدر داغدیده اش (سیدخلیل سعادت میرقدیم) و نیز به مردم و اهالی شریف سادات محله لاهیجان و همکاران محترم آن مرحوم در دادگستری سیاهکل تسلیت و تعزیت عرض می کنم و غفران و رحمت بی کران الهی را برای این مسافر سفر ابدی و صبر و اجر جزیل را برای بازماندگانش مسئلت دارم .
سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی از مدرسین سطوح عالیه حوزه علمیه قم . از جوار کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها . شانزدهم بهمن هزار و سیصد و نود و هفت هجری شمسی(1397) . + مِن مَدینَةِ قُم المُقَدَّسَةِ .
**شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم+هشت هزار قهرمان گیلان
**شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم+ سایت هشت هزار قهرمان گیلان+کلیک
**شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم+سایت هشت هزار قهرمان گیلان+کلیک
**شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم+سایت هشت هزار قهرمان گیلان+کلیک
**شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم+سایت هشت هزار قهرمان گیلان+کلیک
**شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم+سایت هشت هزار قهرمان گیلان+کلیک
**شهید سید علی سعادت میرقدیم را بهتر بشناسیم+سایت هشت هزار قهرمان گیلان+کلیک
**** درباره شهیدسیدعلی سعادت میرقدیم لاهیجی چه می دانید؟!+....+نسیم معرفت
[http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/4895/]
**** درباره شهیدسیدعلی سعادت میرقدیم لاهیجی چه می دانید؟!+....+نسیم معرفت
*** (شرح حال شهید سید علی سعادت میرقدیم لاهیجانی +کلیک کنید +
***نسیم معرفت***
* مهم ترین اثر تحقیقی آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی+نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری
* مهمترین اثری که حضرت آیت الله قربانی لاهیجی برای تحقیق و تدوین آن حدود 14 سال زمان صرف کرده اند کتاب «تفسیر جامع آیات الاحکام» است که در 12 جلد به چاپ رسید و امروزه در (دانشگاه علوم اسلامی قم) که از کشورهای مختلف دنیا دانشجو دارد جزء کتاب درسی است و در دانشگاه های دیگر هم بعضی از مباحث آن تدریس می شود.
http://safiresabz.ir/index.php?mod=about&met=showcat&id=250&bg=8.
**************************************************************
**تشکیل کانون بحث درلاهیجان از خدمات فرهنگی آیت الله قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک
**صاحب کتابِ«تفسیرجامِع آیاتِ الأَحکام+آیت الله زین العابدین قربانی+نسیم معرفت+کلیک کنید
** برخی از افراد ناآگاه آیت الله قربانی را رنجاندند+آیت الله محمدی گلپایگانی+نسیم معرفت+کلیک
*** برخی ازافرادناآگاه آیت الله قربانی رارنجاندند+آیت الله محمدی گلپایگانی+نسیم معرفت+کلیک
** آیت الله زین العابدین قربانی ازبزرگان علمی وفرهنگی گیلان و ایران+نسیم معرفت+کلیک
**پروژه تجاری آدینه رشت و سخنان آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک
**پروژه تجاری آدینه رشت و سخنان آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک
** سخنان آیت الله قربانی درروز معارفه نماینده ولی فقیه جدیدِگیلان+نسیم معرفت+کلیک
**ساخت627 خانه برای محرومین توسط آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+دیارمیرزا+کلیک
**آیت الله قربانی باعث افتخارگیلان هستند(دکترمصطفی سالاری استاندارگیلان+دیارمیرزا+کلیک
** آیت الله قربانی ازبرکات نظام هستند(حجت الاسلام حاج علی اکبری)+دیارمیرزا+کلیک
**صاحب کتابِ«تفسیرجامِع آیاتِ الأَحکام+آیت الله زین العابدین قربانی+نسیم معرفت+کلیک کنید
** برچسب های ناچسب به آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک
** برچسب های ناچسب به آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی+نسیم معرفت+کلیک
***نسیم معرفت***
سلام علیکم . ضمن تقدیر از مطالب خوب مندرج در سایت عرض می شود که نگاه (اَعوَری) به مسائل و … ، انسان را به انحراف و خطا و نیز گناه می کشاند… خردمند کسی است که همه جهات یک مساله رو نگاه کند نه نگاه محدود تنگ نظرانه . مطالبی که به اَشکال مختلف در باره حضرت آیت الله زین العابدین قربانی گیلانی لاهیجی بعد از کناره گیری ایشان از سِمَت نمایندگی ولیّ فقیه در گیلان ، در این سایت(به اصطلاح رنگ ایمان) منعکس شده است مصداق بارز اَعوَرِیّت در نگاه و اندیشه و نوشتار است . نگاه یک سویه و بدبینانه (و چه بسا متاسفانه حزبی و مانند آن) به زندگی چندین دهه حضرت آیت الله قربانی ، اشتباه فاحش و کارنادرستی است که در این سایت انجام شده است(آن هم بعد از کناره گیری مُعظّمُُ لَه) . شایسته بود و شایسته است که به خدمات چندین دهه ایشان در ابعاد علمی و فرهنگی و… پرداخته می شد و در ضمن نیز ایرادات و انتقادات منصفانه مطرح می شد . …. ضمنا برخی نقد و اِشکال ها واقعا مُضحِکانه و بچگانه است !!!ا …. و برخی نقد ها و ایرادات در واقع برداشت ها و تفسیرهای غلط و انحرافی از شخصیت و مشی فکری آیت الله قربانی در دوران ها و اَدوار مختلف است . امید است که سایت( به اصطلاح رنگ ایمان) با نگاه تنگ نظرانه حزبی که در موارد متعددی در آن مشاهده شده است به رنگ حزب و جناح و گروه محدود نگر مبتلا نگردد و خدای ناکرده رنگ حزبی و انحرافی و … به خود نگیرد . اکثر مواردی که به عنوان اِشکال و انتقاد و چه بسا تحقیر برای آیت الله قربانی در این سایت منعکس شده به راحتی قابل پاسخگویی است و امید است که ( اگر خردمندانه و مناسب باشد) و فرصتی دست دهد بتوانم همه آن موارد ذکر شده را پاسخ دهم …. در پایان توجه شما و خوانندگان عزیز را به بخشی از سخنان آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر حضرت آیت الله امام خامنه ای جلب می کنم : [ پنج شنبه شانزدهم فروردین 1397 در آیین تکریم و معارفه نماینده ولیفقیه در استان گیلان و امامجمعه رشت در سالن غدیر استانداری ] :به گزارش گیل خبر …. رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، با 18 سال اقامه نماز توسط آیتالله قربانی در رشت و 23 سال اقامه نماز در لاهیجان گفت: آیتالله قربانی ریش خود را در راه نماز جمعه و اقامه نماز سفید کرده است.
آیتالله محمدیگلپایگانی با اشاره به 70 سال تبلیغ دین و توصیف معارف عترت و قرآن توسط آیتالله قربانی افزود: آیتالله قربانی به اصرار خود از تصدّی نمایندگی ولیفقیه در استان کنارهگیری کرده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد ناآگاه آیتالله قربانی را رنجاندند خاطرنشان کرد: تلاشها و خدمات بسیار زیادی از سوی آیتالله قربانی صورت گرفت درحالیکه این اذیت کردنها مزد خدماتش نبود. [http://nasimemarefat.parsiblog.com/Posts/4697/ نسیم معرفت] +
1397/07/28 . +
1-** نامه پر از ابهام آقای قربانی به امام خمینی+رنگ ایمان
+ [http://www.rangeiman.ir/12057/%d9%86%d8%a7]
2-** نقدی به عملکرد فرهنگی آقای قربانی در رشت+رنگ ایمان
+ [http://www.rangeiman.ir/12052/%d9%86%d9%82/]
3-**ارتباط آقای قربانی با سایر علمای گیلانی چگونه بود؟+رنگ ایمان
+[http://www.rangeiman.ir/12019/%d8%a7%d8%b1]
4-**نامه سرگشاده حجت الاسلام سیدهادی موسوی گیلانی درباره آقای قربانی+رنگ ایمان
+ [http://www.rangeiman.ir/12003/%d8%a2]
5- ** آقای قربانی نماینده آیت الله شریعتمداری در گیلان
+[http://www.rangeiman.ir/11989/%d8%a2%d9%82]
6-**جوانی که آقای قربانی، از نماز جمعه اخراج کرد+رنگ ایمان
+ [http://www.rangeiman.ir/11972/%d8%ac%d9%88]
7-**سخنان مهم ... فلاحتی در قم؛ از افشاگری درخصوص مجتمع آدینه و حوزه علمیه تا بدهیهای میلیاردی که برای دفتر گذاشته اند+رنگ ایمان
+ [http://www.rangeiman.ir/12134/%d8%b3/]
8-**مسئولین، درباره عملکرد آقای قربانی شفاف سازی کنند+رنگ ایمان
+ [http://www.rangeiman.ir/12125/%d9%85%d8%b3]
9-**نمونه ای از تناقضات رفتاری دفتر امام جمعه سابق رشت / نماینده اول یا دوم بودن مهم نیست! بفرمایید چه مقدار به وظایف عمل شده است.+رنگ ایمان
+ [http://www.rangeiman.ir/12129]
10-**مطالبات فرهنگی رهبری از آقای قربانی+رنگ ایمان
+ [http://www.rangeiman.ir/12153/%d9%85%d8%b7]
***نسیم معرفت***
** باز پس گیری جزیره استخر لاهیجان پس از22 سال
به گزارش درسیاهکل، شهردار لاهیجان روز چهارشنبه در گفت و گویی گفت: پس از رفع مشکل قانونی مجموعه فرهنگی – تفریحی جزیره معروف لاهیجان، این جزیره تا 10 روز آینده بازگشایی می شود.
مسعود کاظمی در حاشیه بازدید از روند آماده سازی این مجموعه افزود: در پی پرداخت مبلغ 52 میلیارد و 700 ملیون ریال از مطالبه بابت سرقفلی براساس رأی قطعی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان گیلان و با توجه به همکاری دادستان و رئیس دادگستری شهرستان لاهیجان، صدور دستور قضایی تحویل جزیره استخر در هشتم بهمن ماه انجام و پس از طی مراحل قانونی در اختیار شهرداری قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا 10 روز آینده مقدمات بهره برداری و آماده سازی این مجموعه فرهنگی و تفریحی را برای عموم مردم فراهم کنیم.
شهردار لاهیجان اظهار داشت: با توجه به مخروبه بودن فضای داخلی جزیره، در حال اقدام نسبت به ایجاد فضای سبز، زیباسازی محوطه و فضای داخلی آن هستیم تا با نورافشانی ویژه در شب چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، آماده پذیرایی از شهروندان و مسافران شود.
کاظمی از صبر و شکیبایی 22 ساله مردم لاهیجان برای باز پس گیری جزیره استخر لاهیجان قدردانی کرد و گفت: شهرداری در نظر دارد با توجه به پیگیری های ویژه اعضای شورای اسلامی شهر، از اسفندماه سال جاری تا پایان سال آینده به صورت ماهانه یک پروژه را در این شهر افتتاح کند.
جزیره کوچک و زیبای استخر ، تنها جزیره شهر لاهیجان است که در دهه 70 توسط شهردار وقت بصورت 99ساله به فردی فروخته شد و از سال 81 تاکنون به دلیل اعتراض مردمی و شکایت برای بازپس گیری آن، به روی مردم بسته بود.
کاظمی شهردار لاهیجان با همکاری اعضای شورای شهر بازپس گیری این جزیره از طریق مجاری قانونی را به عنوان مطالبه مردم شهر لاهیجان در اولویت و دستور کاری خود قرار داده بود. این جزیره با توجه به تالار تفریحی محلی برای برگزاری عروسی ها ، تفریحات و گردشگری شهر لاهیجان محسوب می شود.
شکایت برای بازپس گیری این جزیره مراحل مختلفی قانونی را طی کرد و سرانجام با پیگیری های شهرداری، شورا و مقام های محلی و بر اساس حکم دادگاه این جزیره تحویل شهرداری لاهیجان شد تا مورد استفاده شهروندان و گردشگران قرار گیرد.
http://www.darsiahkal.ir/104469/104469/
.: Weblog Themes By Pichak :.