سایت اطلاع رسانی حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) گیلان(رشت)
اختصاصی گیلانیان : حجت الاسلام مهدی مجرد گفت : امروزه دشمن با استفاده از فضای مجازی و ماهواره ها وارد خانه های مردم شده و در حال تبلیغ فرهنگ بی بند و باری غرب است .
مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان و مدیر حوزه علمیه امیر المومنین (ع) با بیان این مطلب در مراسم رونمائی سایت حوزه علمیه امیرالمومنن (ع) در جمع خبرنگاران مکتوب و مجازی استان ، که برخی از بزرگان استان مثل: دادستان دادگاه ویژه روحانیت استان ، نماینده ولی فقیه و رئیس عقدتی سیاسی نیروی انتظامی استان ، امام جمعه لاهیجان و برخی از اساتید حوزه حضور داشتند ، افزود :
امروز بهترین روز زندگی من است زیرا اگر هر چقدر حوزه علمیه وسیع و زیبا ، اساتید مجرب و همه امکانات تعلیم و تعلم و جانبی در حد عالی فراهم باشد اما اطلاع رسانی درستی صورت نگیرد کار زیادی را انجام نداده ایم و مثل این است که در خانه خود صحبت های مفیدی برای اجتماع خود کرده باشیم ولی حرف های ما به بیرون راه نیافته باشد و این قبیل کارها فقط فایده داخلی دارد و اثری مفید برای جامعه اسلامی نخواهد داشت .
وی با اشاره به شایعه های رنگارنگ در خصوص ساخت این حوزه علمیه بزرگ گفت : زمین این حوزه متعلق به منابع طبیعی بود که سالها در این مکان بلا استفاده قرار داشت که با رایزنیهای انجام شده جهت احداث حوزه واگذار شد
حجت الاسلام مجرد با بیان اینکه برای ساخت این حوزه سختی های زیادی تحمل نموده ایم ، اظهار کرد : این حوزه در سه فاز مجهز طراحی شده است که فاز اول آن به بهره برداری رسیده دارای ظرفیت آموزش سیصد طلبه جوان است .
مدیر حوزه علمیه امیرالمومنن (ع) در رابطه با افتتاح سایت حوزه بزرگ امیرالمونین (ع) رشت گفت : با افتتاح سایت ، حوزه از امروز وارد فاز جدیدی از پیشرفت شد و می تواند از طریق فضای مجازی به تمام خانه ها نفوذ نماید و اخبار و مباحث پیرامونی حوزه را به بهترین وجه ممکن به اطلاع عموم برساند .
وی در ادامه گفت : تاریخ مصرف دوران جنگ نظامی رو به پایان است و دنیای استعمار و استحمار قصد دارد با جنگ نرم جهان مطیع خواسته های خود نماید .
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : حوزه علمیه در امور جنگ نرم می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد و در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم قرار بگیرد .
وی ادامه داد : اگر حوزه نمی تواند بطور مستقیم وارد منازل مردم شود ولی با ابزار رسانه ای مجازی می تواند بصورت جذاب وارد خانه ها شده و در دل های مردم دنیا نفوذ نماید و آنان را از مزایای بی حد و حصر اسلام و زندگی متعالی بهره مند نماید .
وی از خبرنگاران خواست قلم ها را امام زمانی (عج) نموده و در پی حقیقت باشند و هرگز تابع افراد و جناح و غیره نباشند و بعنوان راه خدائی تلاش نمایند خوراک فکری الهی و مفید به حال جامعه فراهم و عرضه نمایند .
وی در خصوص نقش فضاهای مجازی و سایت ها گفت: ما امروزه باید مسلح به سلاح هایی باشیم که دشمنان ما از آنها استفاده می نمایند .
حجت الاسلام مجرد در پایان گفت : ما باید در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن باید به سلاح خود آنان مسلح و مجهز شویم تا بتوانیم هر تک دشمن را با پاتک از نوع آنان پاسخ بگوییم.
گفتنی است در این مراسم سایت حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) گیلان به آدرس www.rasht-intlho.ir افتتاح شدو مهمانان مرام به اتفاق در محوطه حوزه حضور یافته و چند اصله نهال بمناسبت ایام درختکاری در محوطه حوزه کاشتند .
http://guilanian.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%88%D9%85
هیچ دولتی نتوانسته حق مردم را به درستی ادا کند
مدیر حوزه علمیه شهرستان لاهیجان بابیان اینکه برخی از مسئولین متأسفانه پاسخگوی مردم نیستند اظهار کرد: هیچ دولتی نتوانسته حق مردم را آنطوریکه شایسته هستند ادا کند.
به گزارش آستانخبر، حجتالاسلاموالمسلمین کریم نوروزی در نشست عمومی امر معروف و نهی از منکر آستانهاشرفیه در مسجد جامع این شهر بابیان اینکه انسان با قرائت وصیتنامه شهدا حیرتزده میشود اظهار کرد: شهدا در قبال جاننثاری به دنبال حفظ اسلام بودن نه به دست آوردن بهشت.
وی با اشاره به اینکه هنوز برخی از افراد به این نتیجه نرسیدهاند که انقلاب اسلامی ایران با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل مشکلات ایستادگی میکند بیان کرد: نبود رهبری دانا و آگاه در بین نهضتهای بیداری اسلامی آنها را دچار مشکل کرده است
مدیر حوزه علمیه شهرستان لاهیجان با حوادث فتنه 88 اشاره کرد و گفت: فتنه سال 88 عزت رهبر معظم را بالاتر برد.
وی با اشاره به تفاوت مردم زمان امام علی (ع) با مردم زمان امام خمینی (ره) گفت: حمایت مردم از امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی را پدید آورد ولی ما شاهد 25 سال خانهنشینی خضرت علی (ع) به دلیل عدمحمایت مردم بودیم که البته این موارد ازنظر جایگاه قابل قیاس نیستند.
نروروزی به برخی شبهات مطرحشده درباره برگزاری رفراندوم برای نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم ما با حضور در هر دوره انتخاباتی دو رأی به صندوق میاندازند که یک رأی آن رأی آری به انقلاب اسلامی ایران است.
مدیر حوزه علمیه شهرستان لاهیجان بابیان اینکه برخی از مسئولین متأسفانه پاسخگوی مردم نیستند اظهار کرد: هیچ دولتی نتوانسته حق مردم را آنطوریکه شایسته هستند ادا کند.
وی با اشاره به برخی از آسیبهای ماهوارهها در تغییر سبک زندگی مزدم خاطرنشان کرد: نخستین اثر سوء ماهواره قبح شکنی و بیحیایی است.
این سخنران با اذعان به اینکه راهکار مقابله با ماهواره و شبکههای اجتماعی با یکدیگر متفاوت است بیان کرد: در ماهوارهها باید با بصیرت افزایی مردم آنها را از معضلات آن آگاه کرد تا خود از استفاده آن منصرف شوند.
نوروزی با اشاره به راهکار مقابله با شبکههای اجتماعی اشاره کرد و گفـت: در شبکههای اجتماعی نباید عرصه را برای دشمن خالی کرد.
مدیر حوزه علمیه شهرستان لاهیجان افزود: در شبکههای اجتماعی با توجه به دوطرفه بودن آن برخلاف ماهواره باید با حضور پاسخی دندانشکن به هجمههای دشمن وارد کرد.
وی بابیان اینکه ما در حال حاضر در جهاد اکبر قرار داریم گفت: با توجه به حساسیت و فراگیری شبکههای اجتماعی ما حق شکست خوردن نداریم.
http://www.astankhabar.com/%D9%87%DB%8C%DA%86-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AD%D9%82-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%AF/
***نسیم معرفت***
حجت السلام محمدرضا نائبی، رئیس حوزه علمیه لاهیجان نیز به عنوان سخنران در جایگاه حاضر شد و ضمن بیان خاطراتی از تاثیر قرآن در دل ها و همچنین در دوران دفاع مقدس، قرآن را تنها نسخه نجات بشریت از جهل و نادانی، عنوان و همگان را به خواندن همراه با تعمق و تامل این کتاب آسمانی توصیه نمود.
سما لاهیجان :: دانشکده فنی و حرفه ای ...
http://lahijan-samacollege.ir/index.php?do=cat&category=faaliyat-kanooghoran
مدیر سابق مدرسه علمیه لاهیجان تأکید کرد
ضرورت آشنایى طلاب با جامعهشناسى و روانشناسى
آگاهى از علم روز براى طلاب لازم است و باید آنان را با مسایل روانشناسى و جامعهشناسى آشنا کنیم، تا در مسایل سیاسى، اجتماعى و تقویت جایگاه علمى، تلاش و فعالیت داشته باشند.
***نسیم معرفت***
حجةالاسلام والمسلمین محمد رضا نایبى مدیر سابق مدرسه علمیه لاهیجان با بیان این مطلب در گفتوگو با مرکز خبر حوزه گفت: کسانى مىتوانند در حوزه علمیه مشغول تحصیل شوند که خود را با محیط حوزه وفق دهند.
................................. .......................................وى حضور اساتید در سطح مدارس را براى تقویت روحیه طلاب و تأثیرگذارى در تحصیل، مهم ارزیابى کرد.
حجةالاسلام والمسلمین نایبى، درس اخلاق را از مسایل مهم در تقویت روحیه طلاب دانست
..................................
http://www.ofoghhawzah.com/news/hawzahqom_22653/111774/%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA+%D8%A2%D8%B4
*******************************************************************
ازسمت چپ نفر اول جناب حجت الاسلام آقای محمدرضانایب لاهیجانی می باشد
***نسیم معرفت***
باکی زگنه وا اسفا هیچ نداری
کلیک کنید: هوشیاری
شعری از استاد سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجانی
برگرد بیا غیر خدا هیچ نداری
باکی ز گنه وا اسفا هیچ نداری
درمحضرحق شرم وحیا هیچ نداری
گرصرف کنی یکسره عمرت به معاصی
جزنامه سیاه روز جزا هیچ نداری
گند گنهت تا به سماوات رسیده
آخر زچه رو شرم وحیا هیچ نداری
آخر تو ازین راه کثافات چه بردی
جز خشم وغضب پیش خدا هیچ نداری
گر گام نهی در ره ابلیس تبهکار
غیر از ندم وجرم وخطا هیچ نداری
اعراض نما از گنه و دام شیاطین
برگرد بیا غیر خدا هیچ نداری
http://hoshyari.parsiblog.com/Author/%D8%B3%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%B5%D8%BA%D8%B1%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA+%D9%85%D9%8A%D8%B1%D9%82%D8%AF%D9%8A%D9%85+%D9%84%D8%A7%D9%87%D9%8A%D8%AC%D9%8A
در محضر حق شرم وحیا هیچ نداری
باکی زگنه وا اسفا هیچ نداری
در محضر حق شرم وحیا هیچ نداری
گرصرف کنی یکسره عمرت به معاصی
جزنامه سیاه روزجزا هیچ نداری
گند گنهت تا به سماوات رسیده
شرمی زچه ازآل عبا هیچ نداری
آخرتو از این راه کثافات چه بردی
ره تا نبری راه هدی هیچ نداری
گرگام نهی در ره ابلیس تبه کار
غیر از ندم وجرم وخطا هیچ نداری
اعراض نما ازگنه ودام شیاطین
برگرد بیا غیرخدا هیچ نداری
شعر:سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
گرصرف کنی یکسره عمرت به معاصی
جزنامه سیاه روزجزا هیچ نداری
گند گنهت تا به سماوات رسیده
شرمی زچه ازآل عبا هیچ نداری
آخرتو از این راه کثافات چه بردی
ره تا نبری راه هدی هیچ نداری
گرگام نهی در ره ابلیس تبه کار
غیر از ندم وجرم وخطا هیچ نداری
اعراض نما ازگنه ودام شیاطین
برگرد بیا غیرخدا هیچ نداری
شعر:سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی
خاطره ای از مرحوم آیت الله شیخ علی اکبر الهییان
مرحوم آیة الله شیخ علی اکبر الهییان
خاطرهای از مرحوم آیتالله الهییان
یکی از اولیاء خدا که در ترک دنیا کم نظیر بود. مرحوم آیة الله الهییان بود من خدمت این بزرگوار رسیده بودم و به قدری به من لطف داشتند که فرزندشان را برای تعلیم و تربیت به من سپرده بودند. حسن آقای الهییان پسر ایشان هم بسیار متدین و با خدا بود خوب درس می خواند و اهل تقوی بود. مرحوم آیة الله الهییان را آیة الله بروجردی وکیل خود درگیلان قرار داده بودند و معظم له در رامسر اکثرا مستقر بودند و مردم استان گیلان با صداقت به ایشان اظهار ارادت می کردند و وجوهاتشان را به ایشان می دادند خاطره ای که من از این مرحوم علاوه بر استفاده های معنوی و مطالب علمی داشتم این بود که روزی در دوران کسالتشان که بعد با همان کسالت وفات کردند خدمتشان رسیدم با آنکه نمی توانستند خوب حرف بزنند به من فرمودند: همیشه در تمام امور زندگی تقوی را رعایت کن و به روحت بیشتر از بدنت اهمیت بده و امراض روحی را بیشتر از امراض بدنی به اندازه ارزش بیشتر روح بر بدن اهمیت بده و به فکر معالجه آنها باش. مرحوم آیة الله الهییان دارای علوم غریبه و اهل تزکیه نفس و مربی جمعی از علماء که یکی از شاگردان آن مرحوم را باید مرحوم آیة الله آقای موسوی گرمارودی که ایشان هم اهل کرامات زیادی بود و از علماء بزرگ اخلاق بودند ذکر کرد. مرحوم آیة الله الهییان از شاگردان خوب مرحوم آیة الله سید موسی زرآبادی قزوینی بود و دائی مرحوم آیة الله شیخ مجتبی قزوینی بودند و از آن مرحوم این بیت شعر که در بعضی از کتب دیده ام و درباره خودش فرموده ذکر می شود.......... « مائیم کاروان و جهان کاروان سرا ....... در کاروان سرا نکند کاروان؛ سرا » معظم له در ماه رجب 1380 هجری قمری مطابق با دی ماه 1339 شمسی از دار دنیا رفت خدا او را رحمت کند و با موالیانش محشورش نماید.
دعایی که آیتالله بهجت به رهبرانقلاب توصیه کردند
دعایی که مرحوم آیت الله بهجت ره خواندن آن را به رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای توصیه کردند ...
رهبر انقلاب در دیدار با اساتید، فضلا و طلاب نخبهی حوزه علمیه قم در تاریخ 1389/8/2 در ذیل شرح حدیثی، توصیهی مرحوم آیتالله بهجت را برای خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» بیان کردند و فرمودند:«مرحوم آقای بهجت (رضوان الله تعالی علیه) می فرمودند این دعا را زیاد بخوانید:
یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی
دینک.
______
ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب میداد. ممکن بود کسی بگوید وقتی میگوئیم «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است. ایشان میفرمود در هر طبقهای که دل انسان و ایمان انسان و دینداری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است. «ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقهی عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی میشود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه السلام) به خداوند متعال عرض میکند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همهی طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم میشود خطرناک است.
حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است // کس ندانست که آخر به چه حالت برود
http://shomalema.com/%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8/
اخرین مطالب
زندگی نامه
به نام خدا شرح حال کوتاه :
اینجانب سیداصغرسعادت میرقدیم فرزندسیدیوسف دراول اردیبهشت سال 1345 درشهرستان لاهیجان متولدشدم در سال1362جذب مدرسه علمیه لاهیجان شدم وبخشی ازرسائل ومکاسب رادرآنجافراگرفتم ودرسال 1372واردحوزه علمیه قم شدم وسال های متمادی دردروس خارج فقه واصول ونیز دروس اسفار وفصوص ابن عربی وشفای بوعلی سینا ومنظومه مرحوم حاجی سبزواری وتفسیر.....ازمحضربزرگان بهره بردم وازسال 1364 تاکنون یعنی 1393درحدود 24 سال تدریس علوم حوزوی داشته ودارم که در مرکز امور اساتید و... ثبت شده است و 18سال آن مربوط به سطوح عالیه حوزوی است وبیش از 10اثر قلمی در قالب کتاب ومقاله دارم که دستخط است وچاپ نشده است ودر زمینه های فقه واصول وکلام وفلسفه وتفسیرو...سال ها کار کرده ام -خداوند همه ما را در مسیر اسلام وقرآن واهلبیت علیهم السلام حفظ فرماید-اللهم صل عی محمد وآل محمد
{تاسال 93 ، 24 سال سابقه تدریس علوم حوزوی دارم که 18 سال آن در سطوح عالیه حوزوی است و 6سال هم مربوط به پایه های یک تا شش می باشد.و تاسال 93بیش از 6سال درس تفسیر قرآن کریم دارم وچندسالی هست که درس تفسیر بنده با عضویت در مجمع عالی تفسیر انجام میگیرد.}
******************
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح حال مفصّل یک طلبه روستایی
اَلّلهمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَد وَ آلِ مُحَمَد وَعَجِّل فَرَجَهُم وَ اَهلِک اَعدائَهُم اَجمَعِین
گواهی می دهم که معبودی غیر از اَلّله تَبارَکَ وَتَعالی نیست واینکه حضرت مُحَمَّد بن عبد الله صَلَّی
الّلهُ عَلَیهِ وَآلِهِ رسول وفرستاده برحق از جانب اوست ونیز شهادت می دهم که حضرت امیرالمؤمنین علیّ بن ابیطالب عَلَیهِ السَّلام ولیّ وحجت خداست وهریک از امامان معصومین علیهم السلام یکی پس از دیگری تا حضرت حجت بن الحسن العسکری (عجَّلَ اللهُ تعالی فَرَجَهُ الشریف) جانشینان برحق پیامبرند.
با درود وسلام منفصل ومتصل برهمه انبیاء واوصیاء وشهداء وصدّیقین وجمیع بندگان صالح بالأخص برچهارده اختر تابناک آسمان عصمت وطهارت علیهم السلام ومخصوصا بر حضرت ولیعصرامام زمان (عج) وسالارشهیدان حضرت امام حسین ع و بویژه بر نور دیدگان وپاره تن رسول ص ،مظلومه شهیده حضرت صدیقه کبری فاطمه زهراء (سلام الله علیها) دخت نبی مکرّم اسلام که قبر منوّر ومطهرش برمعصومین علیهم السلام وبعضی ازخواص ، هویدا و آشکار است وبر غیر آنها تا روز ظهور حضرت حجت عج مخفی ومستور خواهد بود. لعنت خدا وفرشتگان وهمه موجودات برکسانی که فعلا وقولا وقلما وبه هرنحو دیگر بر پیغمبر وآلش بویژه بر یادگار رسول ص واُمُّ الأئمّة النُجَباء حضرت فاطمه سلام الله علیها ظلم وستم وجفا روا داشتند.
تولد
اینجانب سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی در روز اول اردیبهشت سال 1345 هجری شمسی در ایام فصل شکوفه وشکفتن و رویش گل ها وگیاهان وایام گل وبلبل وطراوت بهاری در روستای سادات محله از توابع شهرستان لاهیجان از شهرهای شرقی استان گیلان در یک خانواده ریشه دار دینی ومذهبی پا به عرصه گیتی نهادم. نام پدرم سید یوسف ونام جدم سید ابراهیم (رحمة الله علیهما) ونام مادرم هاجر رمضانی می باشد که در قید حیات است وخداوند اورا در پناهش حفظ فرماید. پدرم دارای 6 پسر و3 دختر بوده وبنده چهارمین نفر از فرزندان ذکور می باشم. یکی از برادرانم به نام شهید سید علی سعادت که یک سال از من بزرگتر بوده در تاریخ 19 / 11 / 1360 در سنّ تقریبا هفده سالگی در جبهه غرب کشور در منطقه نوسود -پاوه از استان کرمانشاه به درجه پُرافتخار شهادت نایل گشت. فاصله نوسود تا پاوه در حدود 45 کیلومتر است. روحش شاد وراهش ، پُر رهرو باد.
شهرلاهیجان
لاهیجان ، یکی از زیبا ترین شهرهای ایران، در شرق استان گیلان واقع شده واز شمال به دریای خزر واز جنوب به کوه های دیلمان وقلّه درفک(درفک نام قلهای در استان گیلان و در رشتهکوه البرز است) وشهرستان رودبار واز مشرق به شهرستان لنگرود واز مغرب به شهرستان های آستانه اشرفیه وکوچ اصفهان ورشت متصل است.....
لاهیجان دارای لقب پایتخت گردشگری جهان اسلام است،[2] این شهر در ناحیه کوهپایهای قرار دارد
تحصیلات غیر حوزوی
دوره تحصیلات ابتدایی تاکلاس چهارم را در دبستان سادات محله لاهیجان وپنجم ابتدایی را در قریه آهندان(که در مقابل و روبروی سادات محله قرار دارد) گذراندم. مقارن با سال اول راهنمایی بنده ، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری قائد اعظم حضرت امام خمینی ره رخ داد ونظام فاسد وطاغوتی شاهنشاهی فروپاشید ونابود شد. به جهت بعضی از مشکلاتی که وجود داشت بالأجبار یک سال(سال تحصیلی 58-57) از ادامه تحصیل محروم شدم وبعد از آن به لطف خدا تا سال اول نظری رشته تجربی( سال 62-61) در دبیرستان سهروردی لاهیجان ادامه تحصیل دادم. موفقیت بنده در دوران راهنمایی در مدرسه شهید مفتح لاهیجان مرهون زحمات برادرعزیزم شهید سید علی سعادت بود. او با دوچرخه اش هر روز صبح مرا از روستای سادات محله ، به مدرسه راهنمایی شهید مفتح ( معروف به مدرسه پیش ساخته که می گفتند آلمانی ها آن را ساخته بودند)در شهر می رساند. فاصله منزل ما که در انتهای سادات محله بود تا مدرسه شهید مفتح درحدود چهار یا پنج کیلومتر بود و بعضی اوقات از منزل تا مدرسه شهید مفتح پیاده تردد می کردم ودر فصل زمستان یخبندان گهگاهی حسابی زمین می خوردم وکتاب ها ودفترهایم که توی پلاستیک بود به اطراف پراکنده می شد.
فعالیت های دینی وفرهنگی در سنین نوجوانی وجوانی
در اوج طراوت نوجوانی وجوانی هنگامی که مشغول تحصیل در دوره راهنمایی بودم همه هفته در شب های جمعه در مسجد سادات محله دعای پرفیض کمیل برگزار می کردم ودرشب های چهار شنبه دعای توسل می خواندیم وعده ای از مردم بویژه جوانان وبعضی از خواهران شرکت می نمودند ونیز در سال دوم وسوم راهنمایی وهمچنین اول دبیرستان که بودم برای بعضی از جوانان محل در داخل مسجد ونیز در کنار مزاربرادرم شهید سید علی سعادت( که در اتاقی در جانب ورودی درب مسجد مدفون است وصندوق نذوراتی هم روی قبرش بود) کلاس قرآن برگزار می کردم ویکی از کسانی که در کلاس قرآن بنده می آمد آقای فرهاد صفری بوده که بعدها به عنوان بسیجی عازم جبهات جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شد وبه شهادت رسید.
جریان های سیاسی اوائل انقلاب
در سال های نخست انقلاب اسلامی تقریبا در همه ایران،محافل بحث وتاخت وتاز جریان های فکری وسیاسی ، خیلی داغ وپرسر وصدا بوده ودر منطقه گیلان بویژه در لاهیجان وسیاهکل ورشت در عین حال که عموم مردم ، متدین وپیرو انقلاب وامام خمینی ره بودند اما متأسفانه گروه هایی از قبیل مجاهدین خلق(منافقین) ودیگر منحرفین فعالیت داشتند وروش های مختلفی را درسطح وسیع وگسترده برای انحراف مردم بالأخص جوانان بکار می گرفتند. در میدان ها وجاهای پر تردد به طور آشکارا نشریات انحرافی خود را پخش می کردند. عناصر ضد انقلاب ومجاهدین خلق در محله پُردسَرِ لاهیجان چاپخانه برای نشریات گمراه کننده خود داشتند که توسط انقلابیون به آتش کسیده شد. به لطف خدا وبا هوشیاری مردم وعناصر فعال بویژه با مجاهدت وفداکاری های سردار رشید گیلان شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی ، ریشه فتنه ها کنده شد ولانه ها وآشیانه های آشوب وانحراف ویران شد. در همین کشمکش ها ودرگیری های سیاسی در شهر لاهیجان افرادی مورد ضرب وجرح واقع شدند از جمله اینکه در پارک ملی لاهیجان برادرعزیزم شهید سید علی سعادت از سوی گروه های منافقین ومنحرفین مورد ضرب وجرح شدید قرار گرفت به طوری که اگر نیروهای انقلابی ومردم به کمک ودادش نمی رسیدند در آن زمان به شهادت می رسید.
بنده در آن زمان تا حدی آشنای به جریان های سیاسی بودم ودر سال های دوم وسوم راهنمایی ونیز اول دبیرستان در مدرسه از این قبیل بحث ها یعنی بحث های سیاسی و... با دیگران داشتیم وبا عنایات الهی جذب هیچکدام از دسته های منحرفین نشدم بلکه برای تقویت انقلاب ونظام جمهوری اسلامی ومنویات حضرت امام خمینی ره ، نشریات وپوسترها وعکس هایی از امام از بعضی مراکز آن زمان (مثل سازمان تبلیغات اسلامی ونمایندگی دفتر حزب جمهوری اسلامی و...))دریافت می کردم وپخش می نمودم. ودر روزهای جمعه ،برخی از جوانان محل خود را به سوی نماز جمعه می بردم.
یادم هست که در اوائل انقلاب یک روزی عده زیادی از مردم از لاهیجان تاسیاهکل راهپیمایی وتظاهرات کردند ودر طول مسیر راهپیمایی( لاهیجان_کوی زمانی_ بوجایه_ سادات محله_ ....سیاهکل) روی در ودیوار آرم مخصوص مجاهدین می زدند ونیز یادم هست که اینها در اکثر منطقه ها ومیدان های شهر چادرهایی زده بودند وبرای فریب مردم اجناسی را به قیمت ارزان ویا رایگان در اختیار مردم قرار می دادند وبعضی از جوانان فریب خورده در همه میدان های شهر مستقر می شدند وبا در دست داشتن نشریه های مجاهدین خلق ومانند آن سعی در گمراه کردن جوانان داشتند که اگر هوشیاری وبیداری عناصر فعال بویژه شهید حاج ابو الحسن کریمی( که توسط منافقین با زمینه سازی بعضی ها به شهادت رسید) نبود شاید منطقه گیلان ، کردستان دیگری می شد. شهید کریمی به همراهی نیروهای انقلابی وکمک های مردمی همه گروه های منافقین ومنحرفین رادر استان گیلان بویژه در رشت ولاهیجان وسیاهکل قلع وقمع کرد وقابل توجه اینکه تنها در شهر لاهیجان تعداد قابل توجهی از منافقین از زن ومرد وپسر ودختر در اوائل انقلاب اعدام شدند وبرگزاری هرگونه مجالس برای آنها از سوی خانواده هاشان ممنوع بود وجلوگیری می شد. منافقین در آن زمان غائله های زیادی در شهرهای گیلان به ویژه در رشت ولاهیجان و...ایجاد کردند وافراد زیادی را در استان گیلان به شهادت رساندند که در تاریخ سیاسی گیلان ثبت شده است.
امر به معروف ونهی از منکر
.............................................. .........................................
......................................... .....................................ادامه دارد..................
.
http://saadat.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html
شرح حال مفصل استاد سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجانی
http://nasimemarefat.parsiblog.com/
حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی امام جمعه محترم شهر لاهیجان.
کتاب رازنامه زندگی نامه فقیه وارسته ،حکیم فرزانه حضرت ایت الله العظمی علامه ذوالمعارج حاج شیخ مطفی نورانی (ره) صاحب دائره المعارف بزرگ طب اسلامی چاپ شد دراین کتاب مولف سعی کرده ناگفته هایی اززنذگانی علاه نورانی (ره)رابه رشته تحریردراوردوخازرات گهربازوبیانات ان مرحوم راتبیین وتشریح نماید مرتضی کرامتی مشکینی مولف این کتاب به بررسی اجمالی اثارمعظم له نیزپرداخته است این کتاب بامقدمه فقیه وارسته حضرت ایت الله علامه سیدحسن حسنی مازندرانی(دامت برکاته)می باشدوبخش های اخلاق وعرفان وبیانات گهربارعلامه نورانی(ره)ازمزینات این کتاب می باشد که خواننذگان ازمباحث سلوکی نیزدراین کتاب غافل نیستند ومباحث عرفانی عارف بالله حضرت ایت الله کمیلی(روحی فداه)ازشاگردان ایت حق سیدهاشم حداد(ره)نیزبهره مندمی باشندکه مکمل مباحث طبی دراین عره می باشد چون مباحث طبی بذون اخلاق بی بهره وبی محتواست دراین کتاب مولف دربخش های مجزی به بررسی طبی مرحوم علامه نورانی (ره) ودردگاه های بزرگان دراین وادی پرداخته است که خوانندگان به طورمتقن می توانندازساختاردائره المعارف بزرگ طب اسلامی ونحوه ورود علامه نورانی(ره)به این وادی اشناوازان بهره هاببرندمباحث طبی گزارش اجمالی ازموسسه اهل بیت (علیهم السلام)که کارهای طبی درانجاتبیین میشد ازمباحثات مهم این کتاب می باشد ارشیوعکس واسنادموجودازمرحوم علامه نورانی (ره)ازجمله مزینات این اثرمی باشد برای خریئباشماره09147026388تماس حاصل نمایید
کتاب رازنامه چاپ شد
کتاب رازنامه چاپ شد
کتاب رازنامه زندگی نامه فقیه صمدانی حکیم فرزانه حضرت ایت الله علامه ذوالمعارج حاج شیخ مصطفی نورانی مشکینی اردبیلی(ره) توسط مرتضی کرامتی مشکینی چاپ شد
دراین کتاب مولف سعی کرده ناگفته هایی اززندگانی معظم له رابه رشته تحریردراورد وخاطرات حضرتش راپس ازقریب به 5سال تلاش مضاعف به چاپ برساند
کتاب رازنامه بامقدمه فقیه وارسته حضرت ایت الله علامه سیدحسن حسنی مازندرانی(دامت برکاته) وباضمیمه تجلی حق ارشادات سلوکی حضرت استادفقیه عارف حضرت ایت الله علامه حاج شیخ محمدصالح کمیلی خراسانی(دامت برکاته) یک کتاب متقن ومزین به اخلاق ومباحث عرفانی گشته است که خوانندگان پس ازمرور زندگانی علامه نورانی(ره)وتشریح وتبیین خاطرات وبررسی اثارمعظم له که پراست ازگنجینه معارف وارد بخش اخر باعنوان تجلی حق میشوند که درجای خود کم نظیر ویاشاید بی نظیر مییباشد که سالک الی الله رامیتواند راضی وراهنمایی نماید
دراین کتاب پیام های بزرگان مراجع ،فضلا،علما،اندیشمندان درباره جایگاه علمی ومعنوی علامه نورانی(ره)بخش دیگری ازمزینات اثرمیباشد
مولف سعی کرده یک فصل انرانیز به خاطرتبحرعلامه نورانی (ره)به طب مباحث مربوط به طب اسلامی رانیزمطرح نمایدوبه معرفی ان گردد
لازم بذکراست مرحوم علامه نورانی درهمه زمینه های علمی کتب های فراوانی نگاشته وبه ارمغان گذاشته اند که دائره المعارف بزرگ طب اسلامی ازبهترین ومرجع تزین اثرحضرتش میتواند تلقی گرددان مرحوم اشنایی باعلوم روز همچون فیزیک ،ریاضی،شیمی،زیستو..نیزداشته وکتابهایی نیزنوشته بودند مرحوم علامه نورانی(ره)به 5زبان دنیانیزاشنایی داشتند
ازبهترین خصوصیات این کتاب رانیزمعرفی زادگاه واساتیدمعظم له میتوان به شماراورد وبخش مجزی معرفی علمای طرازاول مشکین شهرنیز بخش دیگری اززیبایی های کتاب میتوان محسوب کرد
درفصل اسنادومدارک تصاویرهای دوران جوانی حضرتش خاطره انگیز ومزین بخش اثرمیباشد
این کتاب توسط انتشارات پیروان ولایت(استان قم) در503صفحه به صورت وزیری وباطرح جلد سنگین (سلفون)چاپ شده است علاقه مندان برای تهیه کتاب میتوانند به انتشارات علامه نورانی واقع دراستان اردبیل وبه انتشارات فخرالدین واقع دراستان قم رجوع نمایند
شماره تماس مرکزپخش استان اردبیل انتشارات علامه نورانی برادربخشی09144522497
وباشماره 09120951246انتشارات فخرالدین
دریافت مستند زندگینامه علامه حسن زاده آملی _ منظومه حسن
دریافت مستند زندگینامه علامه حسن زاده آملی _ منظومه حسن
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ـ شبکه چهارم در ماه مبارک رمضان 1391 شاهد تولید و پخش مجموعه مستندی بود که علاقمندان به حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی را مجذوب خود کرد.
این مجموعه در ابتدا تحت عنوان " آیت حُسن " معرفی شد اما به منظومه حُسن تغییر نام داد.
معرفی جلسات اخلاق وعرفان برگرفته ازوبلاگ اساتیداخلاق
برای دانلود سخنرانی ها و متون عرفانی ایشان به این سایت برید:
جلسات آیت الله کمیلی خراسانی در قم و تهران با حضور خواهران و برادران برگزار میشود.
در صورت تمایل از زمان و مکان جلسات به این شماره پیامک بدید.
09366126193
منبع:http://www.moosavimotlagh.ir/home/%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87
برنامه جلسات حاج آقا عزت الله مومنی
استاد بزرگوار و عظیم الشأن جناب حاج آقا عزت الله مومنی حفظه الله در سنین بالای نود سال نیز کماکان به درس و تعلیم نفوس مستعده مشغول می باشند
معظم له از شاگردان جناب حاج شیخ رجبعلی خیاط اند.
یک دهه از محضر جناب شیخ رجبعلی بهره برده اند
حاج آقا مومنی متولد سال 1297 شمسی است
جلسات درس و بحث ایشان در نشانی زیر برقرار است :
تهران
مکان : تهران ـ میدان امام حسین علیه السلام ـ خ شهید مدنی ( نظام آباد ) کوچه شهید اسلامی ( جنب بیمارستان امام حسین علیه السلام ) ـ بن بست شهید ابراهیمی ـ پلاک 18
منزل حاج آقا عزت الله مومنی
زمان : هر سه شنبه و هر جمعه از ساعت 16 تا 20 شب
منبع:http://www.azha.ir/showthread.php?tid=480
12-شیخ حسین انصاریان
یکی از بزرگترین دانشمندان وعالمان دینی معاصر با بیش از 120 جلد کتاب در زمینه های مختلف مذهبی در ضمن ایشون سخنرانی تکراری ایراد نمیکنند و کتب ایشون هم بر اساس سخنرانی های چندین ساله ایشون نوشته شده
برای اطلاع از زمان ومکان جلسات ایشون در همه نقاط کشور و دانلود کتب و سخنرانی های ایشون به این سایت مراجعه شود
http://www.erfan.ir/
کلاس گناه شناسی و راه های درمان آن « استاد اسکندری »
یکشنبه های اول هر ماه شمسی - ساعت 17
نشانی : خیابان ستارخان- خیابان رحیمی اصل(سپهر) -کوچه شهید رئیسی- کوچه بهنام- بن بست اول- شماره 18
منبع:http://www.montazer.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=160&catid=84&Itemid=3نظر علما در مورد حضرت آیت الله امجد:
علامه سید محمدحسین طباطبایی خطاب به استاد محمود امجد:
شما نور چشم من هستید
استاد فاطمی نیا :
حداقل ترین سود جناب آقای امجد این است که جوانی که ایشان را ببیند به جهنم نمی رود
آیت الله آقامرتضی تهرانی:
آیة الله امجد از اولیاء خداست
حجةالاسلام سید محمد انجوینژاد:
آیت الله امجد بر طبق عقل و قدرت مستمع صحبت می کند
استاد فاطمی نیا :
من یقین دارم که ایشان (آقای امجد) اگر از دنیا برود
اهلبیت مثل نگینی ایشان را در برخواهند گرفت
آیت الله العظمی بهاالدینی(اعلی الله مقامه الشریف):
امجد و ما ادراک ماالامجد
آیت الله جوادی آملی :
ایشان(آقای امجد) را صد سال دیگر خواهند شناخت
علامه سید محمدحسین طباطبایی:
ما حالا قدر آقای امجد را نمیدانیم،
بعد از ایشان مردم خواهند فهمید که این مرد چه عالم بزرگی بوده است
علامه حسن زاده آملی :
دیگر امجدی باقی نمانده ،همش هوُست
آیت الله العظمی بهجت : « ایشان(آقای امجد ) کسی است که باید دست بندگان خدا را بگیرد و به سوی خدا ببرد.»
آیت الله جوادی آملی: « آقای امجد جمیع اضداد می باشد»
آیت الله تحریری : « مرحوم آیت الله میلانی اهل ذوق بود. روزی از مرحوم علامه خواست تا یکی از شاگردان خود را برای جلسات انس و معنی معرفی کند. علامه طباطبائی جناب آقای امجد را معرفی کردند. یادم است که آیت الله میلانی از جناب آقای امجد در آن مجلس خواست که اشعار بابا طاهر را بخواند. بعدها درباره آقا امجد از علامه پرسیدم. فرمودند: « ایشان قوی است. »
چرا نزد آقای امجد نرفته اید؟
چند سال قبل به بهانه زیارت قبر حضرت فاطمه معصومه(س) خواستم تا به قم رفته و از نزدیک با حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت(رحمت الله علیه )دیدار نمایم بعد از زیارت کریمه اهل بیت خود را به مسجد فاطمیه واقع در گذرخان رساندم هنوز حضرت آیت الله بهجت به مسجد نرسیده بودند بعد از مدتی که ایشان وارد مسجد شدند بدون معطلی پشت سر ایشان قرار گرفته و نماز ظهر و عصر را به امامت ایشان خواندم. بعد از پایان نماز وقتی خواست برگردد بدون معطلی جلو دویدم و عرض کردم که حضرت آقا ، بنده از تهران به قصد دیدار شما آمده ام و سوالی دارم.
همینکه اسم تهران را بردم روبه بنده کرده و فرمودند: آقای امجد که در تهران بودند چرا نزد وی نرفته اید تا سوال خود را از ایشان بپرسید چرا باوجود ایشان به سراغ من آمده ای؟
یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی استاد امجد بیاعتنایی به دنیا است. بارها من از ایشان شنیدهام که میگوید نه احتیاج به پول دارم، نه احتیاج به مقام. من میخواهم بنده خدا باشم. شما الان بیایید اثاث خانة ما را بار بزنید ببرید. اصلاً حاجآقا نمیگوید اینها را کجا میبرید، اینها مال من است!
منبع:http://ayatollahamjad.blogfa.com/category/3
استاد امجد اکثرا به علت موضع های سیاسی به جا نترسی و انتقاد از مسئولین نظام .ایشون رو سانسور میکنن و اسمی از ایشون برده نمیشه البته بگم ایشون مخالف نظام نیستند ولی موافق سکوت در برابر ظلم های مسئولین کشور هم نیستند وتوصیه میکنم مواضع سیاسی بسیار خوب ایشون رو وبلاگی که معرفی کردم ببینید.
شماره پیامک جهت اطلاع از جلسات استاد محمود امجد در تهران: کافی است پیامکی خالی به این شماره بفرستید تا از جلسات استاد آگاهی یابید: 30009016900611
جلسات ایشون اکثرا در:حسینیه کوهسار تهران واقع در:تهران - انتهای بزرگراه نیایش ، بعد از میدان اول شهران ، بلوار کوهسار
، بعد از مجتمع OPG باغ پردیس ، کوچه باغ میر - پلاک 6
و مدرسه روشنگر:واقع درتهران - یادگارامام جنوب - ایوانک غربی - گل افشان
در ضمن از طریق وبلاگ دوستاران استاد امجد میتونید زمان جلسات و سخنرانی های استاد رو پیدا کنید و با افکار استاد امجد هم آشنا شوید مطالب خیلی خوبی در این وبلاگ وجود داره اینم آدرسش:http://www.ayatollahamjad.blogfa.com
سخنان حکیمانه ای از استاد مجد دراین لینک
هر کس دیگه ای اطلاعاتی از جلسات ایشون داره بگه
15-زمان و مکان جلسات عمومی درس اخلاق تهران
شایان ذکر است در این جستار، جلساتی معرفی شدند که حضور در آنها برای عموم مردم آزاد و بلامانع است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست هر هفته دست کم یک مرتبه در مدارس علمیه، درس اخلاق برگزار می شود اما از آن رو که حضور در برخی از آنها با ممانعت مواجه است و یا به سختی صورت می پذیرد از ذکر آنان اجتناب شده است.
آیت الله سید محمد حسین مرتضوی لنگرودی: جلسات هفتگی درس اخلاق آیت الله سید محمد حسین مرتضوی لنگرودی، مجتهد عظیم الشأن چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 و 20 دقیقه تا 8 و 50 دقیقه در بیت ایشان واقع در میدان قیام، نرسیده به پل ری، کوچه صادقی برگزار می شود. متدینین وشیعیان آل الله برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این کلاس اخلاق حقیقی و بهره مندی از این مجتهد عالی مقام و عارف مبرز با شماره های 02133705172 یا 02133137194 تماس حاصل نمایند.
آیت الله محمد ضیاءآبادی: جلسات ثابت درس اخلاق ایشان، هر هفته دوشنبه شب، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد علی بن حسین (ع) واقع در میدان قدس، خیابان دربند، خیابان شهید زمانی، کوچه شهید شفیعی برقرار است .اطلاعات به روز شده زمان دقیقِ جلسات مناسبتی و ثابت این استاد تمام اخلاق را میتوانید در سایت سفیر هدایت به نشانی www.safirehedayat.com مشاهده کنید. آیت الله محمد ضیاءآبادی هر شب در مسجد علی بن حسین(ع) دربند به اقامه نماز مغرب و عشاء پرداخته و نیم ساعتی سخنرانی دارند.
آیت الله ضیاء الدین نجفی تهرانی: دروس اخلاقی و معرفتی نماینده مقام معظم رهبری در شرق تهران، مؤسس و مسئول مدرسه علمیه نبی اکرم، دوشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود. طلاب، فضلا و متدینین برای حضور در این سلسه دروس اخلاقی و معرفتی می توانند به آدرس تهران، خیابان پیروزی، خیابان نبرد، میدان دوم نبی اکرم (ص)، مسجد جامع نبی اکرم شرق تهران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09121303826 تماس حاصل نمایند.
آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی: آیت الله سید عبدالجوا علم الهدی تولیت مدرسه علمیه امام القائم (عج) شنبه ها سخنرانی اخلاقی دارند. دفتر این عالم جلیل القدر همه روزه حتی در ایام تعطیل به جز صبح های جمعه، صبح ها از 9 و 30 دقیقه صبح تا یک ساعت پس از اذان ظهر و بعداظهرها از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 21 باز می باشد. دفتر ایشان در بلوار قیام، ابتدای خیابان مشهدی رحیم شمالی قرار دارد. علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 33556462 تماس بگیرند.
آیت الله محمد صادق حائری شیرازی: عضو مجلس خبرگان رهبری، سه شنبه ها بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد سید عزیزالله بازار بزرگ تهران (نزدیک نزدیک چهارسوق کوچک و بزرگ)، درس اخلاق دارند. مردم برای اطلاع از برنامه های ایشان می توانند به پایگاه اطلاع رسانی ایشان به نشانی http://haerishirazi.ir مراجعه نمایند.
آیت الله مرتضی تهرانی: امام جماعت مسجد میرزا موسی بازار، هر هفته شبهای جمعه درس اخلاق دارند؛ که نزدیکان ایشان، به دلایلی از ذکر آدرس آن اجتناب مینمایند. لذا برای حضور در این جلسه درس اخلاق که حتماً مفید و معنوی خواهد بود، میتوانید برای نماز ظهر و عصر به مسجد میرزا موسی بازار واقع در بافت اصلی بازار تهران، بعد از تقاطع ناصرخسرو، نرسیده به چهارراه سیروس، کوچه نوروز خان مراجعه نمایید و به این طریق، آدرس را پیدا نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به پایگاه اطلاع رسانی این فقیه به نشانی http://ommeabiha.ir مراجعه نمایید.
آیت الله موحدی کرمانی: درس اخلاق امام جمعه موقت تهران در مسجد امام حسن(ع) بلوار ارتش، شهرک شهید، محلاتی، خیابان آزادگان برگزار میوشد.
آیت الله محمودی گلپایگانی: درس اخلاق نماینده ولی فقیه و امام جمعه و تولیت حوزه علمیه ورامین چهارشنبه ها در مسجد فاطمه الزهرا (س) واقع در بلوار فردوس، خیابان ابراهیمی جنوبی، کوچه12، پلاک 5 برگزار می شود.
آیت الله مهدی احدی: استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و رئیس مرکز تحقیقاتی جواد الائمه (ع) هر هفته پنجشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه دستجردی های تهران درس اخلاق دارند. علاقه مندان برای استفاده از درس اخلاق رئیس مرکز تحقیقاتی جواد الائمه (ع) میتوانند به آدرس خیابان پیروزی، خیابان مقداد، پایینتر از فلکه اول، کوچه شهید سعیدی زاده، حسینیه دستجردی های تهران مراجعه نمایند و اطلاعات بیشتر را از پایگاه اطلاع رسانی http://www.emamjavad.com/ کسب نمایند.
آیت الله محسن حبیبی: آیت الله محسن حبیبی تولیت حوزه علمیه آیت الله مجتهدی شنبه ها ساعت 11 در این حوزه سخنرانی می کند. حوزه علمیه آیت الله مجتهدی در خیابان مولوی، کوچه شهید موسوی کیانی، کوچه مسجد آقا قرار دارد. مدرسه آقای مجتهدی جزو معدود مدارسی است که همه روزه درس اخلاق دارد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 33569797 و 33564024 تماس بگیرید.
حجت الاسلام و المسملین محمد علی جاودان: حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جاودان دو برنامه سخنرانی هفتگی دارند:
چهارشنبه ها: استاد مبرز اخلاق حوزه تهران، روزهای چهارشنبه، یک ساعت و نیم قبل از نماز مغرب و عشاء، در حسینیه شیخ مرتضی زاهد واقع در خیابان شهیدمصطفی خمینی، قبل از چهارراه مولوی، کوچه شهید بالاگر، بن بست شهید صادقی، پلاک 14 به ایراد سخن می پردازند.
پنج شنبه ها: ایشان در این روز در دبیرستان سادات موسوی واقع در خیابان 17 شهریور، پس از زیرگذر امیرکبیر، نرسیده به میدان شهدا سخنرانی دارند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر هاشمی علیاء. درس اخلاق تولیت حوزه علمیه حضرت قام (عج) صبح هر چهاشنبه در این مدرسه برگزار میشود. متدینین برای حضور در این درس می توانند به آدرس شریعتی، خیابان برادران سلیمانی (حکمت)، پائین تر از میدان چیذر (میدان اندرزگو) مراجعه نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر میردامادی: نماینده آیت الله نوری همدانی در تهران و مدیر مدرسه علمیه حاج ابوالفتح، هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام رضا (ع) واقع در میدان خراسان، اتابک، خیابان نفیس (شهید ناصری) درس اخلاق دارند.
حجت الاسلام و المسملین سید محمد باقر علوی تهرانی: درس اخلاق استاد برجسته حوزه علمیه هر هفته در حسینیه جلـوه خ وحدت اسلامی، روبروی پارک شهر، کوچه زهره کرمانی برگزار می شود. متدینین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت www.FARES.ir مراجعه نموده و یا با شماره 32 92 66 تماس حاصل نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی: درس اخلاق استاد حوزه و نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار هر هفته سه شنبه ها در مسجد حاج حسن واقع در خیابان وحدت، خیابان بشری برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی: درس اخلاق امام جمعه موقت تهران و مسئول حوزه علمیه امام خمینی (ره) در مسجد جامع ازگل واقع در شمیران، جاده لشگرک، نرسیده به شهرک شهید محلاتی، ازگل برگزار میشود علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به نشانی http://sadighi.ir/ مراجعه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روح الله قرهی: مؤسس و مسئول مدرسه علمیه امام مهدی (عج) هر هفته 4 شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مهدیه القائم المنتظر واقع تهران، تهرانپارس، شهرک حکیمیه، والفجر، انتهای بلوار نور، جنب پارک ساحل، در درس اخلاق دارند. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره های مهدیه القائم المنتظر(عج)، 77005000 یا 77006000 و یا 77007000 تماس حاصل نمایند. یا اینکه اطلاعات دقیقتر را در سایت http://emammahdy.com/ مشاهده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین امجد: جلسات اخلاق این استاد حوزه در حسینیه کوهسار تهران واقع درتهران، انتهای بزرگراه نیایش، بعد از میدان اول شهران، بلوار کوهسار، بعد از مجتمع OPG باغ پردیس، کوچه باغ میر، پلاک 6 و یا مدرسه روشنگر واقع درتهران، یادگارامام جنوب، ایوانک غربی، گل افشان برگزار میوشد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید پیامک خالی به شماره 30009016900611 بفرستید و یا اینکه :http://www.ayatollahamjad.blogfa.com مراجعه کنند.
از تمامی مردم متدین و شیعیان آل الله که در این دروس اخلاق حضور می یابند التماس دعای خیر داریم.
شرح موضوع دعاعارف بالله ایت الله کمیلی(دامت برکاته)
**متاریدینگ ترکیبی از چندین فرقه انحرافی است
متاریدینگ چیست ؟
متاریدینگ توسط شخصی به نام حسن فراهانی که ادعا میکند که روشی نو و خارق العاده برای مطالعه و حفظ قرآن کریم است و با ترکیب برخی از فنون تندخوانی و افکار و روشهای رایج در معنویتهای کاذب، اخیرا در مراکز فرهنگی و دانشگاهی کشور تبلیغ میشود.
متاریدینگ افکار و فنون معنویتهای کاذب را با روشهای کارآمدی از تندخوانی و نیز احادیث و روایاتی که تفسیر به رأی شدهاند، آمیخته و مخاطب را با پوششی از دین و تأثیراتی از روشهای استاندار تندخوانی، با افکار و روشهای رایج در معنویت های کاذب سرگرم میسازد.
در ابتدای این نشست، برخی از حاضران که تجربه شرکت در جلسات انحرافی متاریدینگ را داشتند، به بیان تجربیات خود پرداختند.
با متاریدینگ مغز شما 2000 درصد رشد میکند
یکی از اشخاص که در این جلسات حاضر شده بود، اظهار کرد: مدتی قبل با تبلیغاتی درباره دورههای متاریدینگ یا فرا خواندن مواجه شدم که در آنها گفته میشد که مغز شما 2000 درصد رشد میکند و قرآن به طور کامل در مغز شما ثبت میشود و دیگر فقط قرآن را برای ثواب آن میخوانید و این تبلیغات باعث شد تا خیل عظیمی از کسانی که میخواستند از معارف قرآن استفاده بیشتری ببرند، در آن ثبت نام کنند.
وی افزود: پس از جلسه آشنایی که با استقبال زیادی روبرو شد، سه برابر جمعیتی که برای کلاس آشنایی آمده بودند، برای ثبت نام آمدند، اما پس از گذشت چند روز از دوره، آرام آرام متوجه برخی مشکلات و موارد بیان نشده شدیم.
شرکت کننده این دورهها تصریح کرد: نخستین ایرادی که به ذهن ما رسید این بود که این روش علمی در هیچ مجمع علمی یا تحقیقاتی ثبت نشده است و استاد این دوره، بدون هیچ گونه تجربه علمی و قبلی، این مسائل را مطرح میکرد. دیگر ایراد این دوره این بود که در جلسه آشنایی یا جلسات بعدی، هیچ کس به عنوان فارغ التحصیل این دوره معرفی نشد و استاد این دوره عنوان میکرد که من نمیتوانم از این افراد دعوت کنم تا خودشان را معرفی کنند و از طرف دیگر خود این فرد نیز با این عنوان که نمیخواهم جلوه گری کنم، از نشان دادن تواناییهای خود طفره میرود.
تجربه کننده این دوره، خاطرنشان کرد: این فرد در حالی که 9 سانس دو ساعته و به مدت دو روز در قم کلاس دارد، اما خود برای خواندن برگه سوالات، بیش از حد معمول وقت صرف میکند و توانایی ای از خود نشان نمیدهد.
این طلبه حوزه علمیه افزود: مواردی از توهین به مقدسات شیعه و صدیقه کبری(س) و مراجع عظام تقلید در گفتههای این فرد مشاهده شده است و از طرف دیگر در برخی موارد، مسائلی مانند شفای کوانتومی را مطرح کرده است که جزو عقاید انحرافی به شمار میرود.
متاریدینگ به دنبال مبحث انحرافی چشم سوم است
یکی دیگر از طلاب حوزه علمیه قم که در جلسات انحرافی متاریدینگ شرکت کرده بود، در ادامه به بیان تجربیات خود پرداخت و اظهار کرد: من اشتیاق زیادی برای حفظ قرآن و تندخوانی داشتم و به خاطر اعتمادی که به محل برگزاری این کلاسها و برخی اساتید ثبت نام کننده در این کلاسها داشتم، در آن کلاسها ثبت نام کردم اما از همان ابتدا بحث چشم سوم مطرح شد و من به علت مطالعه ای که از قبل داشتم، به این مسائل شک کردم و تحقیقات خودم را آغاز کردم.
وی افزود: این فرد تمریناتی را با ظاهر قشنگ و زیبا به طلاب و مردم ارائه کرده است اما در واقع به مانند یک اسب تراوا وارد اذهان میشود و شبهات را با پاسخهایی که از قبل آماده کرده است، جواب میگوید تا بتواند روش متا را وارد حوزه علمیه کند.
این فرد شرکت کننده در دورههای متاریدینگ خاطرنشان کرد: این فرد ادعای بزرگی میکند و میگوید میخواهیم با این روش به یک روش تراکمی برسیم و تحولی در آموزش دانشگاه و حوزه در ایران ایجاد کنیم این در حالی است که تمریناتی که وی ارائه میکند، بیشتر تمرینات یوگاست که از آنها میتوان مالش چشم، فعال سازی چشم سوم و غیره را نام برد.
این طلبه حوزه علمیه تصریح کرد: این فرد در صحبتهای خود حرفی از یوگا نمیزند اما تمرینات عملی ولی و مطالب نوشته شده در جزوات، همان یوگاست و افراد فراری از این روش انحرافی را به طور عملی در دام میاندازد.
وی با اشاره به برخی افراد و کتب مطرح شده در این جلسات، افزود: این فرد از برخی افرادی که کتب انحرافی دارند، نام میبرد و آنها را ترویج میکند در حالی که فلان کتاب اصلا به درد زن خانه دار نمیخورد و توسط این فرد تبلیغ میشود.
این فرد شرکت کننده در جلسات انحرافی متاریدینگ خاطرنشان کرد: وی حوزه و دانشگاه را کاملا خلع سلاح میکند و میگوید حوزه در عرفان بسیار ضعیف است و پس از خلع سلاح حوزه علمیه قم، به تبلیغ روش خود میپردازد.
طلبه حوزه علمیه قم، مهمترین انتقاد خود به این کلاسها را حرکت بر خلاف ادعای مطرح شده توسط خودش ذکر کرد و گفت: وی میگوید که من 50 عرفان را پایین کشیدهام اما ما در این کلاسها برای تقویت خواندن و کسب اطلاعات، ثبت نام کردیم و به دنبال عرفان نبودیم که وی برای ما از عرفان صحبت میکرد.
وی افزود: یکی از اساتید میگفت حرفهای این فرد و امثالهم تنها تکنیک است اما در جواب وی باید گفت که این تکنیک فرد را به بغل عرفانهای انحرافی میبرد، دیگر تکنیک نیست و با مسائل انحرافی خلط شده است.
ح.ف حاضر به مناظره نیست
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام مهدی میرزایی، استاد عرفانهای نوظهور و پژوهشگر کابالا اظهار کرد: وقتی تبلیغ متاریدینگ را دیدم، با توجه به آشنایی با عرفانهای نوظهور، در آن شرکت کردم و در جلسات اول تا سوم، بحث انحرافی ای مطرح نشد اما در جلسه بعدی، متوجه شدم که منظور ایشان از چشم سوم، همان چشم برزخی است و این موضوع را از این شخص پرسیدم.
استاد و پژوهشگر عرفانهای نوظهور، افزود: این فرد در پاسخ، به مظلوم نمایی دست زد و خود را جمع کننده عرفانهای انحرافی مانند فالون دافا و عرفان حلقه دانست و از کنار این مسئله بدون پاسخ مشخصی گذشت و حتی حاضر به مناظره در این مورد نشد.
مدعی متاریدینگ، به حوزه علمیه قم توهین می کند
دانشجوی شرکت کننده در این جلسات، سخنران بعدی این جلسه بود و اظهار کرد: برخی از تمرینهای ذکر شده در این جزوات، همان تمرینهای مطرح شده برای فعال کردن چشم سوم است و نکته دیگر این که متای پیشرفته را عرفان محض دانست.
وی افزود: برخی عوارض جانبی مانند سر درد برای افراد شرکت کننده پیش آمده است که این فرد در برابر آن پاسخگو نیست و به طور مستقیم به روحانیت توهین میکند و آنها را افراد پارچه به سر مینامند اما این کارهای وی در مقابل این که فعالیتهای خود را با برگزاری کلاس در قم، به حوزه علمیه مستند میکند، از همه مهم تر است.
متاریدینگ، ترکیبی از چندین فرقه انحرافی است
پس از صحبتهای حاضران درباره کلاسهای انحرافی متاریدینگ، حجت الاسلام و المسلمین مظاهری سیف، پژوهشگر و نویسنده عرفانهای نوظهور به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: از اینکه مدرسه کلام و عرفان در موقعیت مناسبی به سراغ این عرفان نوظهور آمده است، خوشحالم و باید از طلابی که به این فرد در کلاسهای انحرافی خود اعتراض کردهاند، تقدیر شود.
استاد عرفانهای نوظهر حوزه علمیه قم افزود: به طور کلی آنچه در مورد متاریدینگ میدانیم این است که تلفیقی از روشهای تندخوانی و برخی از عرفانهای کاذب به شکل ترکیبی است و این کار جدیدی نیست و عرفانهای کاذب از این روشها، به شکل گسترده ای استفاده میکنند.
مدیر موسسه بهداشت معنوی تصریح کرد: این تلفیق برای نشان دادن کارآمدی و توسعه عرفانهای نوظهور صورت گرفته است و در عین حال لایه ای از معنویت اسلامی روی آن کشیده شده است تا با پذیرش بیشتری مواجه شود.
تبلیغ معنویت بدون خدا
استاد حوزه علمیه قم اهم موارد انحرافی در متاریدینگ مطرح شده را بر شمرد و اظهار کرد: نخستین مورد انحرافی متاریدینگ تبلیغ معنویت بدون اعتقاد به خداست و در جزوات ح.ف آمده است: «عمل به معنویت می تواند اثر سلامت بخش در مغز داشته باشد. مهم نیست که چگونه به خدا ایمان دارید، زیرا دلایل قابل توجهی وجود دارد مبنی بر اینکه چنین عملکردی حتی اگر به خدا اعتقاد نداشته باشید، مؤثر است.» (جزوه پنجم.ص1)
کاهش عبادت و معنویت و بی اهمیت نشان دادن معنویت دینی
حجت الاسلام مظاهری سیف افزود: فروکاهش عبادت و معنویت به پیامدهای مادی و دنیوی آن و در نتیجه تأیید بی اهمیت بودن مسائل متعالی و معنویت دینی یا خداگرا از دیگر موارد انحرافی این شبه عرفان نوظهور است به طوری که عبادتهای شرعی با مراقبههای بودایی و هندویی هم رتبه تلقی میشود.
وی افزود: این بحث مقدمه سازی و توجیه آموزش مراقبه به سبک بودایی و هندویی در جلسات آینده است و در جزوات ح. ف آمده است: مراقبه و عبادت مداوم سبب تقویت عملکرد عصبی در بخش های خاصی از مغز می شود که به دنبال آن اضطراب و افسردگی کاهش یافته و آگاهی اجتماعی و همدلی و شناخت و هوشمندی افزایش می یابد… وقتی که از نزدیک به اصول نرولوژیکی که پس زمینه اغلب سلوک های معنوی را تشکیل می دهد نگاه کنیم، می بینیم که منافع حاصل از مراقبه می تواند بی ارتباط به مذهب باشد.» (همان.ص1)
حجت الاسلام مظاهری سیف تصریح کرد: این فرد پس از همسان انگاری عبادات شرعی و مراقبه به آموزش هشت روش مراقبه میپردازد و می گوید: «مستندات علم اعصاب به ما در تهیه ی فهرست هشتگانه برای حفظ سلامت مغز کمک کرده اند؛ اما حتما روش های مؤثر دیگری وجود دارد که از دید ما دور مانده اند. من فکر می کنم فهرست ما شما را شگفت زده خواهد کرد. هیچ یک از روش ها بر پایه اصول دینی بنا نشده است، ولی خودتان می توانید آن ها را با آیین های معنوی مورد علاقه خود ادغام کنید.» (همان.3)
استاد عرفان های نوظهور و فرقه های معنویت گرا خاطرنشان کرد: در شمار پیامدهای مراقبه گفته میشود که «پندار ما از خدا عوض می شود.» (همان.ص3) پندار خدا یکی از مفاهیم اساسی در معنویتهای کاذب است و آثار کسانی همچنون «نیل دونالد والش»، «اشو» و «دیپاک چوپرا» بر این موضوع تأکید دارند، که پندار ما از خدا باید عوض شود، ما خدا را موجودی عینی و متعالی میپنداریم، اما در آستانه عصر جدید متوجه ای موضوع میشویم که خودمان خدا هستیم و نیروهای درونی خودمان را به پنداری از خدا فرافکنی میکردهایم و آنها برای تغییر این پندار، مراقبههایی به سبک هندویی و بودایی را پیش نهاد میکنند.
متاریدینگ به دنبال مراقبه های 8 گانه مکتب انحرافی اوشو است
استاد حوزه علمیه قم افزود: اولین مراقبه ای که این فرد از مراقبه های 8 گانه معرفی می کند، خنده است که توسط عرفان اوشو عینا مطرح شده است. از سوی دیگر این فرد افراد را به سمت مراقبه هل می دهد و از ابزارهای مختلفی مانند فیلم های تخیلی و کتاب ها استفاده می کند.
مدیر موسسه بهداشت معنوی تصریح کرد: این در حالی است که در اسلام، مراقبه حقیقی، تفکر و افزایش فعالیت های ذهی است و این مراقبه ای بود که پیامبر(ص) و امام علی(ع) انجام می داد، این در حالی است که آرامشی که این افراد دنبال می کنند، رسیدن به معنویت نیست بلکه رسیدن به ترشح هورمون های آرامش بخش در خون است.
استاد عرفان های نوظهور خاطرنشان کرد: مراقبه در مذاهب شرقی و هم چنین معنویتهای کاذب در نقطه مقابل معنویت اسلامی قرار دارد، به طوری که در آنها توقف تفکر و خلسه و رخوت حالتی معنوی محسوب میشود و آمادگی برای تجربههای موهوم و تخیلات ارزش معنوی پیدا میکند. این ویژگی نه تنها در خمیازه بلکه در سایر مراقبههای شرقی نقش بنیادی دارد.
وی با بیان مثالی از جزوات این فرد، افزود: «بعد از 10 تا 15 خمیازه احساس می کنید که باید ادامه بدهید و چشمهایتان اشک آلود می شود و بینی تان آبریزش پیدا می کند. احساس حضور می کنید و بی نهایت آرام و اسوده می شوید و به شدت هوشیار می شوید.» (همان.ص7)
معنویتهای کاذب انسان را در مقام خدایی میدانند
حجت الاسلام مظاهری سیف تاکید کرد: معنویتهای کاذب در این باور اتفاق نظر دارند که با تغییرات کیهان شناختی معاصر تحولات معنوی و درونی در حال وقوع است و ما در آستان? عصر جدیدی از تمدن بشر هستیم. عصری که با آگاهی نوین معنوی شکل میگیرد، دور? ادیان گذشته به پایان میرسد، انسان به الوهیت درونی پی میبرد و قدرتهای فوق العاده خود را کشف میکند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به یکی از جزوات این فرد، تصریح کرد: این فرد میگوید: «با نزدیک شدن منظومه شمسی به خورشید مرکزی، نیروی ادراکی ذهنی انسان ها افزایش می یابد. از آنجا که در آغاز یک عصر جدید قرار گرفته ایم؛ تصور می شود که بسیاری از رازهایی که تا کنون بر انسان ها پنهان بوده است، در این زمان بر همگان آشکار خواهد شد. این امر مهم از طریق دستیابی به بعد چهارم محقق می گردد، کسانی که به بعد چهارم نابینا باشند، از این مقوله محروم خواهند ماند. اشراف به ابعاد دیگر جهان هستی از طریق چشم سوم میسر می شود.» (جزوه هفتم.ص1)
پژوهشگر عرفان های نوظهور و معنویت های انحرافی تاکید کرد: مروجین عرفان های نوظهور اعلام می کنند که ما در آستانه عصر جدید هستیم و در حال به دست آوردن قدرت هایی هستیم که به خدایان نسبت می دادیم.
حجت الاسلام مظاهری سیف تصریح کرد: چشم سوم که در معنویتهای کاذب مورد تأکید است، معمولاً نوعی تجرب? توهمی است، که معمولاً شخص به احساس سرخوشی میرسد و ممکن است مکاشفات کاذب و موهومی داشته باشد. در برخی از موارد باز شدن چشم سوم به ارتباط با جانّ منجر میشود، چنانکه در بین یوگی ها، تمرین کنندگان عرفان حلقه، عرفان سرخ پوستی و سایر معنویتهای کاذب رخ میدهد.
مدیر موسسه بهداشت معنوی خاطرنشان کرد: در یکی از جزوات این فرد آمده است: «اشراف به ابعاد دیگر جهان هستی از طریق چشم سوم میسر می شود . افراد معمولی که فقط از چشم سر برای رؤیت استفاده می کنند، نسبت به متافیزیسن ها که از توانایی های چشم سوم بهره می گیرند نابینا محسوب می گردند. چشم سوم یک در، یک راه و یک روزنه به سوی نور و روشنایی است . بسیاری هستند که که می خواهند درباره ی چشم سوم بیشتر بدانند. اینان طالبان واقعی دانش حقیقی هستند.»
استاد حوزه علمیه قم گفت: آن چه این فرد می گوید رسما حرف های مرتبطین با اجنه و شیاطین است که توسط این فرد بیان شده است. در حالی که دانش واقعی در معنویت دینی خداشناسی و شناخت تکالیف در برابر اوست، نه تجربههای موهوم که گاهی با استفاده از گیاهان توهم زا در یوگا و عرفان سرخ پوستی دنبال میشود.
تطبیق چشم سوم بر چشم دل، انحرافی است
وی افزود: تطبیق چشم سوم بر چشم دل که در روایات و منابع دینی آمده است از دیگر موارد انحرافی عنوان شده توسط این فرد است و می گوید: «چشم سوم بدان سبب گویند که چشمهای فیزیکی راست و چپ را اول و دوم در نظر گرفته و دو تا حساب شدهاند، پس این ساختار چشم سوم نام گرفته است. چشم دل عنوانی است که بیشتر در ادبیات عرفان به کار میرود. معادل عربی آن «بصر قلب» است که در احادیث و روایات نیز بدان اشاره شده است.» (همان)
حجت الاسلام مظاهری سیف تصریح کرد: یکی از اصول رایج در عرفان های کاذب، تجسم خلاق است و خلاصه آن این است که هر چه می خواهید را می توانید با تجسم، طلب کنید و به آن برسید.
مدیر موسسه بهداشت معنوی افزود: در کتاب های یوگا گفته می شود که کسی تا به انتهای آن نرسد، به چیزی نمی رسد و یوگا یک مذهب پنهانی است زیرا اگر مراحل آن گفته شود، افراد آن را غیر انسانی می بینند.
حجت الاسلام وحید حاجی آقازاده نیز در این جلسه اظهار کرد: این فرد قرآن را تابلوی خود قرار داده است و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را هدف قرار داده است و این در ذهنیت مردم تبعات خیلی بدی دارد.
مدیر موسسه بهداشت معنوی افزود: باید جلوی این بحث ها در حوزه گرفته شود و توبیخ شفاهی کفایت نمی کند زیرا این فرد عددی نبود و با ارتباط با نهادهای حوزوی، خود را مطرح کرده است.
http://www.faraghlit.com/%D9%85%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/
.: Weblog Themes By Pichak :.