**آیا مدارک معتبری دال بر قرآن خواندن سر بریده امام حسین(ع)بر سر نیزه وجود دارد؟
از «منهالبن عمرو اسدى» روایت مىکند که به خدا سوگند! من در دمشق دیدم که سر مطهر امام حسین علیهالسلام را بر سر نیزه کرده بودند و مردى پیش روى سر مبارک، سوره کهف را مىخواند. همین که به این آیه رسید: أم حسبت أنّ أصحابالکهف والرّقیم کانوا من آیاتنا عجباً سوره کهف، آیه 9، ناگهان سر مطهر اباعبدالله علیهالسلام به قدرت خدا سخن گفت و به زبان فصیح و شیوا، فرمود: ماجراى من از قصه اصحاب کهف شگفتانگیزتر است!...
....اینکه سر مطهر ابیعبدالله(ع) از میان آن همه آیات قرآن، این آیه را تلاوت فرمود، شاید امام(ع) با تلاوت این آیه میخواست بگوید: ای ناظر شنونده تو میپنداری که داستان اصحاب کهف شگفتآور است که برای حفظ دین و عقاید و باورهای صحیح و حفظ حریت و آزادگی و رهایی از ظلم ستمگر زمان خود به غار پناه آوردند؟ نه؟ عجیب و شگفتانگیز حکایت ماست که با عزمی جزم و تصمیمی استوار از مرگ سرخ استقبال کردیم تا شاهد مرگ دین نباشیم! به اسارت رفتن اهلبیت(ع) خویش را پذیرا گشتیم تا دین در اسارت دشمن نباشد. شهادت را استبقال کردیم ولی در برابر باطل و ظلم و بیعدالتی تسلیم نشدیم. کشته شدن در راه حق و عدل و آزادی را بر حیات ننگین و زندگی ذلتبار ترجیح دادیم تا اصل کرامت و شئون انسانی را پاس داریم. و بالاخره قیام را بر قعود و فریاد را بر سکوت، حرکت و هجرت را بر سکون و ایستائی و ماندن ترجیح دادیم و از مدینه هجرت کردیم و در روز هشتم ذیحجه از معبد عاشقان، قافله آزادیبخش عزت آفرین راه انداختیم و در دل دشتها و در سینه صحاری راه پیمودیم. در هر منزل و آبادی، در دلهای مستعد بذر بیداری پاشیدیم و در اذهان بیخبر نور آگاهی تاباندیم. و سرانجام در منای عشق (کربلا) در وقت موعود (عاشورا) در یک رویارویی کامل با سپاه جور و ظلمت، در یک نیمروز بزرگ! یا چند ساعت بیشتر، خون خود و یاران و جوانان، برای احقاق حق و ابطال باطل و احیای ارزشهای انسانی و اماته سنن جاهلی، در راه خدا ایثار و نثار کردیم.
http://abolfazlshie.blogfa.com/post/31
**قران خواندن سر مبارک امام حسین(ع) | مرکز ملی پاسخگویی
**سر امام حسین ع وتلاوت قرآن
ایشان مدیر حوزه علمیه رودسر و مدیر گزینش جهاد سازندگی گیلان را برعهده داشت دارای دو فرزند شهید و پنج فرزند جانباز 20 تا 65 درصد هستند.
مرحوم حجتالاسلام والمسلمین رحمتالله قائمی بیش از 50 سال برای پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کرد.
*تجلیل امام جمعه رودسر از ابوالشهدین قائمی
*روحانی مبارز گیلان و پدر شهیدان قائمی درگذشت
سلام من به محرم به تشنگی عجیبش
به بوی سیب زمین و غم حسین غریبش
سلام من به محرم به غصه و غم مهدی
به چشم کاسه خون و به شال ماتم مهدی
سلام من به محرم به کربلا و جلالش
به لحظه های پر از حزن و غرق درد و ملالش
سلام من به محرم به حال خسته زینب
به بینهایت داغ دل شکسته زینب
سلام من به محرم به دست و مشک ابوالفضل
به ناامیدی سقا به سوز و اشک ابوالفضل
سلام من به محرم به قد و قامت اکبر
به کام خشک اذان گوی زیر نیزه و خنجر
سلام من به محرم به دست و بازوی قاسم
به شوق شهد شهادت حنای گیسوی قاسم
سلام من به محرم به گاهواره اصغر
به اشک خجلت شاه و گلوی پاره اصغر
سلام من به محرم به احترام سکینه
به آن ملیکه که رویش ندیده چشم مدینه
سلام من به محرم به عاشقی زهیرش
به بازگشتن حر خروج ختم به خیرش
سلام من به محرم به مسلم و به حبیبش
به رو سپیدی عون و بوی عطر عجیبش
سلام من به محرم به زنگ محمل زینب
به پاره پاره تن بی سر مقابل رینب
سلام من به محرم به انتظار رقیه
به پای آبله بسته به چشم تار رقیه
سلام من به محرم به شور و حال عیانش
سلام من به حسین و به اشک سینه زنانش
سلام من به محرم به حزن نغمه هایش
به پرچم و به سیاهی به خیمه های عزایش
http://mohajjer.parsiblog.com/
سخنان امام خمینی (ره)
در خصوص محرم و نهضت عاشورا
***لطفا کلیک کنید: مقتل امام حسین علیه السلام
***لطفا کلیک کنید: روزشمار محرم
محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده ، و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است.
محرم ماهی است که به وسیله سید مجاهدان و مظلومان اسلام زنده شده ، و از توطئه عناصر فاسد و رژیم بنی امیه، که اسلام را تا لب پرتگاه برده بودند ، رهایی بخشید.
این خون سید الشهدا است که خونهای همه ملت های اسلامی را به جوش می آورد . ماه محرم برای مذهب تشیّع ماهی است که پیروزی، در متن فداکاری و خون به دست آمده است.
محرم ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست، که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد، وراه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست. واین خود سرلوح? تعلیمات اسلام است برای ملتها تا آخر دهر.
با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و فداکاری آغاز شد.ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد.ماهی که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم «و داغ باطله » بر جبهه ستمکاران و حکومتهای شیطانی زد. ماهی که به نسل ها در طول تاریخ ، راه پیروزی بر سر نیزه را آموخت.ماهی که شکست ابر قدرتها را در مقابل کلمه حق، به ثبت رساند.ماهی که امام مسلمین ، راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما آموخت.
سید الشهدا را کشتند، اسلام ترقی اش بیشتر شد.
سیدالشهدا _سلام الله علیه_ با همه اصحاب و عشیره اش قتل عام شدند،لکن مکتبشان را جلو بردند.
شهادت حضرت سیدالشهدا مکتب را زنده کرد .
زنده نگه داشتن عاشورا ، یک مسأله بسیار مهم سیاسی _ عبادی است.
انقلاب اسلامی ایران ، پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است.
کربلا کاخ ستمگری را با خون در هم کوبید ، و کربلای ما کاخ سلطنت شیطانی را فرو ریخت.
کربلا را زنده نگه دارید و نام مبارک حضرت سید الشهدا را زنده نگه دارید ، که با زنده بودن او اسلام زنده نگه داشته می شود.
مسأله کربلا ، که خودش در رأس مسائل سیاسی هست ، باید زنده بماند.
ملت بزرگ ما باید خاطره عاشورا را، با موازین اسلامی ، هر چه شکوهمندتر حفظ نماید.
این محرم را زند ه نگه دارید؛ ما هر چه داریم از این محرم است.
محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
تمام این وحدت کلمه ای که مبدأ پیروزی ما شد ، برای خاطر این مجالس عزا و این مجالس سوگواری و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام شد.
مجالس بزرگداشت سید مظلومان و سرور آزادگان ، که مجالس غلبه سپاه عقل بر جهل،و عدل بر ظلم، وامانت بر خیانت، و حکومت اسلامی بر حکومت طاغوت است ، هر چه با شکوه تر و فشرده تر بر پا شود ، و بیرق های خونین عاشورا به علامت حلول روز انتقام مظلوم و ظالم ، هر چه بیشتر افراشته شود.
ماه محرم ماهی است که مردم آماده اند برای شنیدن مطالب حق.
گریه کردن بر عزای امام حسین ، زنده نگه داشتن نهضت ، و زنده نگه داشتن همین معنا که یک جمعیت کمی در مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد ، دستور است.
باید سینه زدن هم محتوا داشته باشد.
عاشورا روز عزای عمومی ملت مظلوم است ، روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان است.
http://radioquran.ir/?part=menu&inc=menu&id=1797&
ابوالحسن اول وثانی وثالث به کدامیک از امامان گفته میشود؟
دربین عرب رسم است که اگر بخواهندکسی را با احترام صدا کنند، اسم او را صدا نمی زنند وبه جایش از کنیه ویا لقب استفاده می شود. کنیه چیزی است که با «اب» یا «ام» شروع می شود مانند امّ البنین و ابوالحسن . معمولاً کنیه هر کسی را با استفاده از اسم فرزند بزرگ تر یا مشهورتر آن فرد می سازند اما گاهی هم بااینکه فرد دارای فرزندی نیست با این وجود به او کنیه می دهند . مثلا به امام رضا ع در ایام جوانیش که فرزندی به نام جواد ع نداشت از باب احترام به او کنیه ابوالحسن داده بودند.(امام رضا ع خیلی دیر صاحب پسری به نام محمد تقی =جواد ع شدند) از آنجایی که آن حضرت سومین فرد از آل علی (ع) بعد از امام اول وامام چهارم بود که اسم علی داشت، کنیه جدشان – یعنی امام علی (ع) – را به ایشان دادند و آن حضرت را «ابوالحسن» صدا می زدند. این کنیه را ظاهراً امام موسی کاظم(ع) برای حضرت انتخاب کردند(رجوع شود به کتاب عیون اخبارالرضا ع ج1 ص23 و بحارالانوار ج49ص4). معمولاً درکتب شیعه از آن حضرت به عنوان ابوالحسن ثانی یاد می شود. ابوالحسن مطلق وبدون قیدبه امام علی ع گفته می شود و ابوالحسن اول به امام موسی بن جعفر ع وابوالحسن ثانی به امام رضا ع وابوالحسن ثالث به امام دهم (امام هادی) اطلاق می گردد.
{در کتاب چهارده معصوم از محمد باقر مدرّس بستان آبادی ص 245 آمده است: ... هر وقت مطلق ابوالحسن ، گفته شود امام هفتم ع منظور است واگر باقید ثانی مقید شود امام هشتم ع است وبا ثالث قید شود امام هادی ع است ودر علم رجال به علی ع ابوالحسن گفته نشد.}
(ونیز در کتاب چهارده معصوم از سیدعبدالله حسینی دشتی ص523آمده است:...دراصطلاح حدیث و راویان شیعه ، ابوالحسن به طور مطلق حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام است وابوالحسن اول حضرت امام موسی کاظم ع وابوالحسن ثانی حضرت امام رضا ع است.)
در دعای توسل به ائمه علیهم السلام که در مفاتیح الچنان ذکرشده است پنج نفر از امامان مکنّی به کنیه اباالحسن می باشند که عبارتند از:...1-یااباالحسن یا امیرالمؤمنین ... 2-یااباالحسن یاعلی بن الحسین .... 3-یاابالحسن یا موسی بن جعفر... 4-یاابالحسن یاعلی بن موسی ایهاالرضا...... 5-یااباالحسن یا علی بن محمد ایهاالهادی النقی... بدین ترتیب می بینیم که در دعای توسل به پنج نفر از ائمه معصومین علیهم السلام کنیه ابوالحسن داده شده است. البته همانطور که در بالا ذکر شد در اصطلاح حدیث وراویان شیعه ودر علم رجال به همه این پنج نفر ، ابوالحسن اطلاق نمی شود واین نکته ای است که باید به آن توجه شود تا برداشت نادرستی نشود.
کنیهی چهار نفر از امامان معصوم علیهم السلام «ابوالحسن» است: امام علی، امام موسی کاظم، امام رضا و امام هادی علیهم السلام.
هر گاه صرفا ابوالحسن گفته شود، منظور امیرالمؤمنین علی علیه السلام است
«ابوالحسن اول» امام کاظم است؛ «ابوالحسن ثانی» امام رضا است و «ابوالحسن ثالث» امام هادی علیهم السلام.
39- ابوالحسن ثالث (چهل کنیه ولقب برای امام رضا(ع)
توضیح: ابوالحسن به حضرت علی(ع)، ابوالحسن اول به حضرت سجاد(ع)، ابوالحسن ثانی به حضرت موسی کاظم(ع) و ابوالحسن ثالث به حضرت رضا(ع) اطلاق می شده است.
40- ابوالحسن ثانی (چهل کنیه ولقب برای امام رضا(ع)
توضیح: بدلیل هم عصر بودن حضرت موسی کاظم (ع) و حضرت رضا(ع)، امام هفتم را ابوالحسن ماضی و امام هشتم را ابوالحسن ثانی نیز می گفتند.
(چهل کنیه ولقب برای امام رضا(ع)
... چون کنیه امام موسی کاظم(ع) و امام رضا (ع) نیز ابوالحسن است، لذا برای اجتناب از اشتباه، ابوالحسن اول به امام کاظم (ع)، ابوالحسن ثانی به امام رضا (ع) و ابوالحسن ثالث به حضرت هادی (ع) اختصاص یافته است.
تبیان مبلغین
پایگاه اطلاع رسانی ویژه امور مبلغین استان گیلان
*امام کاظم علیه السلام و کنیه ابوالحسن الاول - دانشنامه رشد
*القاب مشهور امام رضا(ع) - ایران ویج
*ابوالحسن علی بن ابی طالب علیه السلام
گردآوری: از سید اصغر سعادت میرقدیم
اندیشوران حوزوی گیلانی شماره 1
مرحوم آیت الله صادق احسانبخش نماینده سابق ولی فقیه در استان گیلان-رشت
http://ghorbanigilani.andishvaran.ir/fa/galleries.html
ایشان مدیر حوزه علمیه رودسر و مدیر گزینش جهاد سازندگی گیلان را برعهده داشت دارای دو فرزند شهید و پنج فرزند جانباز 20 تا 65 درصد هستند.
مرحوم حجتالاسلام والمسلمین رحمتالله قائمی بیش از 50 سال برای پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کرد.
حجت الاسلام حامد رنجبر امام جمعه سابق لاهیجان
مرحوم آیتالله دکتر محمّد محققی لاهیجی
یکی از مشاهیرلاهیجان
پایگاه اندیشوران
http://tagialipoor.andishvaran.ir/fa/scholarmainpage.html?DataID=101ID3652#101ID3652
پایگاه اندیشوران
http://agabdashti.andishvaran.ir/fa/sendmessage.html?UserID=1345
پایگاه اندیشوران
http://amostasharirad.andishvaran.ir/fa/scholarmainpage.html
پایگاه اندیشوران
پایگاه اندیشوران
پایگاه اندیشوران
.: Weblog Themes By Pichak :.